ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

Rizatriptan

24-11-2022 | Man | 30
rizatriptan
Al jaren (lees 20jr) last van migraine zeker 1x per week. Dit gaat vaak samen met misselijkheid en normaal functioneren is er dan niet bij. Verschillende middelen gehad maar nu al een aantal jaar rizatriptan en het is voor mij een wondermiddel. Ik voel de aanval vaak al als ik wakker wordt. Neem dan een tablet en met een half uur begint het te minderen en met een uur is he[lees meer...]t zo goed als weg. Heerlijk! Heel af en toe wel wat duf maar alles beter dan migraine en misselijkheid. Ook een poos maxalt gebruikt maar toen het patent van de stof veranderde werd dit rizatriptan. Voor mij is de werking van deze 2 gelijk. Nadeel is de smaak van de smelt tablet maar goed deze is na een x aantal minuten verdwenen en als dat het enige is...

14-11-2022 | Vrouw | 66
Totaal gene Migraine meer

10-11-2022 | Vrouw | 66
metoprolol
Had toenemende hoofdpijnaanvallen 1 a 2 x p week. Bleek migraine. Slik nu ruim 2 jaar. Helpt heel goed, afgelopen jaren maar paar keer een aanval gehad. Merk niets van bijwerkingen.

Nifedipine

09-11-2022 | Man | 43
nifedipine
Vanwege migraine klachten dit middel ( off label) via de neuroloog gekregen. Helaas na 2x inname voel ik mij zo beroerd ik kan niet normaal functioneren. Al meerdere soorten medicatie uitgeprobeerd en dit was het ergste. Ik moet ermee stoppen want de bijwerkingen gaan niet weg en is erger dan de migraine.

Propranolol

20-10-2022 | Vrouw | 31
propranolol
Ik heb 1 pil hiervan ingenomen en een heftige allergische reactie gehad. De dag erna stevige migraine gekregen en 5 dagen verminderde bewustzijn, waarvan 3 aan het infuus. Uiteindelijk 104 u in een migraine aanval gezeten. Depakine infuus om uit de aanval te komen hielp niet. Door de migraine veel moeten overgeven, waardoor ik uitgedroogd raakte. Ook was mijn bloeddruk na[lees meer...]ar zeer gevaarlijk gedaald. Volgens de neuroloog is dit een zeldzame bijwerking en komt het niet vaak voor. De migraine was niet levensbedreigend, maar de uitdroging door het overgeven wel.

Ajovy

12-10-2022 | Vrouw | 50
fremanezumab
Ik, vrouw 50 jaar, met veel migraine, kon een half jaar geleden Ajovi gaan gebruiken. Wat een verademing. Van rond de 17 dagen per maand migraine naar 1 aanval van 3 dagen en 1 aanval van 2 dagen. Met Ajovi, voel ik de aanval nog niet echt aankomen, ik ken mijn lichaam als t ware nog niet. Voorheen wist ik het precies: kreeg ik trek in zoetigheid, was ik energiek (piek) en[lees meer...] begon ik te gapen, dan wist ik hoe laat t was en bouwde de hoofdpijn zich op. Nu voel ik iets in mijn hoofd alleen dat is elke keer anders en dan is het binnen 30 min daar. Het is nog zoeken naar herkenning van..... Maar buiten dat is het tot nu toe elke maand dat ik uitkijk naar het moment om weer Ajovi te kunnen spuiten. Mijn leven ziet er anders uit. Ik ben energieker, blijer, minder moe doordat ik niet elke keer hoef te herstellen van weer een aanval. Daarnaast ervaar ik geen enkele bijwerking en dat is ook erg prettig gezien alle andere ' migraine' medicatie die ik allemaal geslikt heb in een poging de migraine te doen verminderen.

10-10-2022 | Vrouw | 57
candesartan
Twee weken geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen door mijn huisarts omdat ik al jaren veel te vaak Sumatriptan slik. Wat overigens heel goed werkt tegen mijn migraine. Omdat mijn hartslag laag is kreeg ik 4mg. Ik heb geen last van hoge bloeddruk. Vond het best eng om het weer te proberen. In het verleden ook al eens een ander soort geprobeerd maar toen viel ik bij[lees meer...]na flauw en had nachtmerries en angstaanvallen. Ik heb nu al 2 weken geen migraine gehad en ook (nog) geen last van bijwerkingen. Vandaag bloed laten prikken om te kijken hoe de nieren het doen. Ben benieuwd. Als dit zo goed blijft gaan ben ik er blij mee.

10-10-2022 | Vrouw | 53
candesartan
Deze medicijnen via neuroloog voorgeschreven gekregen ivm migraine, na 5 dagen gestopt vanwege kreeg griep achtige verschijnselen ,had t erg koud sliep en had een opgejaagd gevoel met hoge hartslag. Daarbij was ik erg misselijk. Ga nu hopenlijk weer terug naar oude medicijnen, amitriptiline. Misschien minder effectief in het voorkomen van migraine maar ik voelde mij v[lees meer...]erder gewoon 10x beter.

Ajovy

08-10-2022 | Vrouw | 62
fremanezumab
Ik ben 62 jaar en heb migraine sinds mijn 23 jaar. Ik ben vrij snel opgevolgd in een universitaire centrum omdat het zo erg was. Sindsdien neem ik ook preventieve medicatie, topamax 2x 50 mg. Ik heb mengvormen van migraine wat de behandeling moeilijk maakt. Maar na een rugoperatie met zenuwschade enkele jaren geleden was het terug heel erg. Toen kon ik in een noodprogramm[lees meer...]a instappen met Ajovi. En dat was toch mijn redding. Het enige dat ik nog wel heb de aanvallen van Menière, maar door het nemen van nog betahystine is dit ook hard verbeterd. Het heeft mij wel bijna doof gemaakt. Het grote nadeel bij Ajovi is dat er een periode van 3 maanden is dat Ajovy niet vergoedt wordt door de mutualiteit. Omdat het bij mij als ik stop heel snel terug komt en ook altijd langer duurt vooraleer het terug 100% werkt betaal ik die periode zelf, maar het is heel duur. Ik hoop dat de prijs snel zakt.

06-10-2022 | Vrouw | 44
candesartan
De laatste jaren had ik zeer veel last van migraine. Vier à vijf migrainedagen per week. De aanvallen waren dan van die aard dat ik met behulp van medicatie mijn werk nog net kon volhouden. Tijd en energie voor gezin en vrije tijd was er nauwelijks. Nu gebruik ik sinds een half jaar Candesartan 8mg/dag. Het resultaat is spectaculair. Nu pas besef ik dat ik dagelijks hoofd[lees meer...]pijn had. Intussen heb ik nog ongeveer 1 aanval per maand. Deze behandel ik zoals vroeger met andere medicatie. De tijdspanne tussen de aanvallen wordt nog steeds langer. Verder heb ik nauwelijks last van bijwerkingen van de medicatie. Enkele keren wat licht in het hoofd door een lage bloeddruk, maar zonder hinder in mijn bezigheden. Goed om te weten dat mijn bloeddruk voor het gebruik van de medicatie normaal tot laag was.

Sanalgin

17-09-2022 | Vrouw | 68
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Ik heb veel migraine gehad. Dit is en was het enige middel wat goed hielp, zonder bijwerkingen. Ik was na een dag en soms na een paar uur van mijn migraine af. Heel erg vervelend dat sanalgin niet meer te verkrijgen is.

Rizatriptan

11-09-2022 | Vrouw | 29
rizatriptan
Sinds mijn laatste bevalling maandelijks heftige migraineaanvallen rond mijn menstruatie. Via via over dit medicijn gehoord en gevraagd aan mijn huisarts of hij dit voor wilde schrijven. Wat een verademing! Binnen een uur na inname kan ik weer normaal functioneren. Ik ben alleen wat suf de rest van de dag maar alles beter dan hoofdpijn.

Botox

03-09-2022 | Vrouw | 56
botulinetoxine A
39 botox spuiten gehad in schedel, nek en schouders tegen chronische migraine. Een dag later werd mijn oorsuizen/ tinnitus erger. Dit terwijl dit door gehoorverlies al jaren constant is. Injecties zijn 12 dagen geleden gegeven, dus nog te kort om te zeggen of het werkt tegen de migraine. Dat oorsuizen is nog steeds harder. Heel vervelend. Iemand ervaring ermee dat bot[lees meer...]ox dit verergert?

02-09-2022 | Vrouw | 67
candesartan
ik gebruik candasertan 8 mg sinds 4 jaar tegen mijn migraine aanvallen,die daardoor sterk verminderen. ook mijn bloeddruk is daardoor minder hoog geworden, ik had volgens de artsen een ietsjes verhoogde bloeddruk , maar dat is de onderdruk , deze was 90 .mijn moeders familie hadden deze verhoogde onderdruk ook en zijn bijna allen getroffen door een hersenbloeding. door[lees meer...] het gebruik van een simpel pilletje is mijn onderdruk nu rond de 65 en ik voel me er goed door, de migraine is minder fel en niet steeds zo langdurig als eerst. kortom een heel fijn medicijn

Lisinopril

31-08-2022 | Man | 54
lisinopril
zeer effectief bij migraine. bijwerkingen blijven uit en heb er veel baat bij eerste dagen beetje misselijk maar is vanzelf overgegaan

Venlafaxine

18-08-2022 | Vrouw | 32
venlafaxine
Ik slik al de helft van mijn leven 150 mg. Dit toen afgebouwd en gestopt, echter wegens toename migraine weer begonnen met 37,5 mg. En nu wordt ik opeens niet meer ongesteld. Hier is geen andere verklaring voor te vinden zoals zwangerschap, stress etc. Hebben meer mensen dit ervaren en zo ja, voor hoe lang? Ik heb namelijk een kinderwens dus baal hier nogal van.

11-08-2022 | Vrouw | 17
topiramaat
Ik gebruikte het voor migraine op mijn 16e/17e. Verschrikkelijk spul. Voor 3 maanden lang was ik een vreselijk mens. Haaruitval, woedeaanvallen, depressiviteit, constant huilen, fysiek agressief, verward, onaardig, impulsief en nog wel meer. Versterkte mijn add gigantisch. Mijn omgeving wisten niet meer hoe ze met mij om moesten gaan. Na stoppen was ik weer de oude. Stop a[lees meer...]lsjeblieft met dit spul zodra je je slecht voelt

Zolmitriptan

10-08-2022 | Vrouw | 55
zolmitriptan
Ook ik gebruik al 25 jaar Zomig. Naar volle tevredenheid. Wel de gewone tabletten, de smelttabletten werken onvoldoende en ik ervaar meer bijwerkingen. Tot mijn grote schrik krijg ik alleen nog maar de smelttabletten erfgoed van de verzekeraar, dus ik moet de tabletten nu zelf betalen. Ik heb een verzoek ingediend bij de verzekeraar mbt medische noodzaak. De huisarts heeft[lees meer...] een brief geschreven dat het belangrijk is dat ik de gewone tabletten slik en niet de smelt. Maar tot mijn grote verbazing heeft de apotheker besloten dat der geen medische noodzaak is en ik dus best de smelttabletten kan gebruiken, waardoor de verzekeraar mijn verzoek heeft afgewezen. Frustratie alom hier!!

02-08-2022 | Vrouw | 41
metoprolol
Ik heb migraine met afasie en aura, en dit beheerste mijn hele leven. Nadat ik ben begonnen met metoprolol heb ik nog maar 1 x een aanval gehad. Het werkt dus heel erg goed! Ik ga er ook zeker niet mee stoppen. Maar een hele vervelende bijwerking is dat mijn energie enorm verminderd is. Normaal liep ik minimaal 12000 stappen op een dag, zonder moeite te hoeven doen, nu [lees meer...]nog maar de helft. Dit vind ik wel erg jammer, want ik ben echt een bezige bij. Maar helaas, het is dit of weer de aanvallen.

Depo-Provera '150' (prikpil)

27-07-2022 | Vrouw | 54
medroxyprogesteron parenteraal
Rond mijn menstruatie meestal in het weekend migraine en last van pms veel stemmingswisselingen, ik had een gewone lichte pil Minulet maar toen werd migraine steeds erger ipv 2 dagen 3 dagen uitgeschakeld door migraine Toen ben ik zo rond mijn 30ste aan de deprovera prikpil gegaan. Af en toe spotting en nog heel af en toe migraine geen pms meer. Ik voelde mij een ander men[lees meer...]s. Wel wat libidoverlies en misschien iets aangekomen maar ik had dat er graag voor over doordat het psychisch zoveel beter ging. Zou het weer doen onlangs op 53 jarige leeftijd gestopt cold turkey , de stemmingswisselingen kwamen terug en was helemaal van de kaart. Gelukkig ging dat ivm overgang snel over en nu mijn libido weer terug ook leuk.

topiramaat
Dit was echt by far het meest vreselijke middel dat ik ooit geslikt heb. Één en al bijwerkingen, bijna erger dan de kwaal. Reden genoeg geweest om te stoppen en een ander medicijn te proberen.

Depakine

valproinezuur
Zonder depakine zou ik echt elke dag migraine hebben. Depakine vermindert dit met zeker 50%. Weinig bijwerkingen gelukkig

Propranolol

propranolol
Anders dan een beetje vermoeidheid en soms wat duizeligheid heb ik geen nare bijwerkingen. Medicijn helpt redelijk bij de migraine, is geen wondermiddel voor mij.

30-06-2022 | Vrouw | 45
candesartan
Ik heb dit middel 1 dag gebruikt, en moest 1 tabl van 4 mg slikken. Ik heb de halve dosering gebruikt, en was de dag erna gelijk stront ziek ervan. Erge nekpijn, rugpijn, keelpijn,hoesten, hoofdpijn, griep gevoel. Ik ben gevoelig voor medicijnen, en dacht laat ik eerst de helft proberen, maar dat je zo ziek kan zijn van een helftje had ik niet gedacht. Ben inmiddels al 2[lees meer...] dagen ziek ervan, en hoop dat het snel over is.wat een troep! Voor mij nooit meer! !

29-06-2022 | Vrouw | 45
candesartan
Slecht voelen, erge nekpijn, zweten, koude handen en voeten, rugpijn, stijf, loopneus, griepachtig na inname van helftje van 4 mg! ik ben overgevoelig voor van alles en nog wat. Geen aanrader voor mij

28-06-2022 | Vrouw | 33
topiramaat
Voor mij is topiramaat geen succes, er is geen enkele effectiviteit (ik zat op 5 migraineaanvallen per maand en nu nog steeds) en de bijwerkingen zijn te heftig. Eerst opgebouwd tot 50 mg maar vanwege geen enkel effect met de neuroloog toch afgesproken het nog een kans te geven tot 100 mg. Dit is echter een dosering waarbij ik de bijwerkingen niet verdraag, ik kan niet mee[lees meer...]r functioneren. Ik ben zo langzaam, ik kan niet meer nadenken, en ben er depressief van.

Zolmitriptan

27-06-2022 | Vrouw | 55
zolmitriptan
Ik gebruik al jaren, naar tevredenheid, de gewone tabletten Zolmitriptan. Geen smelttabletten, deze werken onvoldoende en ik ervaar veel bijwerkingen. Tot mijn grote schrik kreeg ik vandaag bij de apotheek smelttabletten. Dit omdat de verzekeraar, Z&Z, de gewone tabletten niet meer vergoed. Als ik de gewonnen tabletten wil moet ik ze vanaf nu zelf betalen. Schandalig.....

21-06-2022 | Vrouw | 50
metoprolol
Na tien dagen gebruik gestopt met gebruik Metoprolol. Slecht in slaap komen, veel dromen, onrustig slapen.

Amitriptyline

12-06-2022 | Vrouw | 43
amitriptyline
Migraine gekregen na het doormaken van 2x corona. Vanalles geprobeerd, niets hielp. Uiteindelijk amitriptyline gekregen. Dit begon na 2 weken te helpen. Door longcovid naast migraine al meer dan een jaar een erg overprikkeld hoofd. Na 2 weken amitriptyline gebruik knapte mijn hoofd opvallend goed op! Ik gebruik het nu 5 maanden. Heb geen migraine meer en de overprikke[lees meer...]ling is zoveel Minder geworden dat ik langzaam maar zeker weer een normaal leven kan leiden. Ik slaap ook veel beter nu. Enige minpuntje is dat ik wel aankom in gewicht...

07-06-2022 | Vrouw | 50
candesartan
Vanwege bijna chronische migraine Candesartan voorgeschreven gekregen. Omdat je de eerste dagen wat misselijk kan zijn, werd aangeraden de pillen voor het slapen gaan te nemen. Helaas was dat geen goed idee omdat ik een opgejaagd gevoel van de pillen kreeg en er dus niet goed van kon slapen. Ook begon na een paar dagen het hoesten. Dat werd alleen maar erger. Op aanraden h[lees meer...]uisarts gestopt. Toen de klachten weg waren, opnieuw begonnen met de pillen, maar de bijwerkingen kwamen terug. Met name het hoesten. Ik ben dus gestopt met deze pillen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2843)
Angst & paniekstoornis (2304)
Depressie (2285)
Hoge bloeddruk (1637)