Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

18-09-2018

Fibromyalgie

Over het algemeen ben ik tevreden over amitryptoline. Minder over ook hier gewichtstoename. Ik heb dit uitgetest door na anderhalf jaar gebruik te stoppen 6 maanden en weer opnieuw in gaan nemen ivm slechte slaap. Ik viel af na geen inname en kwam weer 5 kilo aan bij inname.
17-08-2018

Aangezichtspijn

Na veel onderzoek aangezichtspijn bevonden.Al na een week verzachtte de pijn.Wel voelde ik van lieverlee mij veranderen.Was niet meer zo blij,zag tegen veel dingen op,kon niet eens meer huilen.Ik wilde weer bij mijn eigen gevoel komen en ben zelf gestopt nadat mijn bloeddruk torenhoog was. Het was even innerlijk knokken hoor,maar het moest en is gelukt. nu gebruikte ik e[lees meer...]en lage dosering,dus raadpleeg aub wel een arts als men een hogere dosering al jaren gebruikt.En het fijne is nu dat de klacht grotendeels is verdwenen.Dit gun ik U allemaal.
05-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik kampte sinds mijn 24ste met een fikse inslaapproblematiek. Ging gepaard met slechte kwaliteit van slaap áls ik sliep. En sowieso laat ritme. Van alles geprobeerd tot na 30 jaar (!) bleek dat amitryptiline in een dosering van 25 mg voldoende werkte. En dat doet het nog steeds. Desondanks bij werkstress niet afdoende, maar dat betekent: werkstress verlagen en niet de dose[lees meer...]ring ophogen. Andere leefstijl nastreven. Maw: medicatie is nooit het enige wat je moet doen. Je neerleggen bij bepaald type neurologie in je hoofd. Kwaliteit slaap is verbeterd, inslapen duurt nog steeds lang, maar de extremen zijn eraf. Wel moeite met opstaan. Kan ook aan bioritme liggen. Dit heb ik gelukkig met mijn werkgever bespreekbaar kunnen maken. Eén ander nadeel naast traag ontwaken (dat behapbaar maar onsmakelijk is): de droge mond. Vooral 's nachts en daar krijg ik dan wel eens op moment dat ik wakker word een beetje paniek van. Maar goed. Om die reden wilde ik kijken of ik inmiddels na vier jaar eens kon stoppen. Weekje gestopt, meer speeksel, maar waarschijnlijk 's nachts wat paniekeriger en onrustiger... Tja.
03-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Naar aanleiding van Gordelroos zenuwpijn. Niet slapen van de pijnscheuten “kramp” branderig gevoel, alsof er honderden naalden in je geprikt worden. Na een kleine week van de huisarts amitriptyline gehad. Eerst 1 x 10 Mg per dag. Pijnen gingen niet over. Mocht daarna over op 3 x 10 Mg per dag. Gaat erg goed. Na ca 3 weken afbouwen.
18-07-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Bijna 2 jaar met zeer slecht resultaat duloxetine 60 mg geslikt. Angsten werden niet minder en ik werd er somber en vlak van. Bovendien zat door bekkenbodemkrampen mijn kruis bijna potdicht( sorry voor woordgebruik naar zo was het)en ik kon door onrustige benen en druk hoofd niet slapen, voor de pijn van fibromyalgie hielp het wel goed. Op mijn dringend verzoek gestopt iov[lees meer...] psychiater, en gestart metde triptyline. Het stoppen met dulox was colmpleet drama enorme angsten en andere ellende kwam als onweersbui over me heen. Wat een verademing was het starten met triptyline. Vanaf de 1e inname SLIEP ik weer! In de beginfase kon ik in ichtend niet wakker worden dus dat was even zoeken naar juiste inname tijdstip (nu 20 uur ipv 23 uur) we zijn rustig gestart op geleidde van bloedspiegel 1x 25 maand later 1x 50 nog maand later 1x 75. Bloedspiegel nog steeds te laag maar effect zo goed dat verder ophogen niet hoeft. Ik heb meer pijn dan met dulox maar ik heb mijn leven weer terug. De overheersende angsten en paniek is naar achtergrond, mijn kruis zit niet potdicht (ook plassen lukt weer beter) ik heb veel meer energie en ik SLAAP weer. Wat een geruststelling dat ik weet dat ik slapen kan. Kortom als iedereen reageert zoals ik dan raad ik dit medicijn van harte aan en de dulox van van harte af
27-06-2018

Chronisch pijnsyndroom

ik heb sinds jaren fybromyalgie ne nu last van blessures aan de knieen en door stress ook aan de armen en veel verkrampingen gezien ik op 700mg tramadol slik te samen met 90mg arcoxia en de tramadol slecht voor me lever is hebben ze me op Amitriptiline gezet de droge mond is lastig dacht eerst dat me suiker van slag was begin meer vocht vast [lees meer...]te houden en de plaspillen werken dus ook niet mneer optimaal ben gezakt met de tramadol maar minder dan 550 mg komt de pijn te hoog om te minderen dus hebben ze ipv 10mg me op 20 mg amitriptyline maare zodra ik de vermindering van de tramadol beneden de 500 mg komtr ids de pijn amper te houden en wordt ik kort af en kribbig en meer rare dromen. ben borderline en kom nu nog meer aan en ben al veels te zwaar was net aan het afvallen en was 18 kilo kwijt en nu in 2mnd alweer 3a4 kilo weerbij dus ben nu 147.5 kilo denk niet dat ik hier mee door ga
24-06-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik ben 49 en heb sinds 2003 forse migraine. Eerder ook al 5 jaar succesvol gebruikt tbv migraine- preventie. Werkte heel goed. Afgebouwd omdat ik wilde weten of mijn lijf t zelf weer oppakte. Jaar of 7 zonder geweest. Nu in de overgang en weer toenemende migraine. Na maand begonnen aanvallen in hevigheid en frequentie af te nemen. Slaappatroon is ook weer prima!
18-06-2018

Fibromyalgie

Ik kreeg dit middel voor een betere nachtrust. Dit hielp goed, maar ik hou niet van al die troep slikken en wilde er toch mee stoppen. Ik heb er echter ook tinnitus door gekregen denk ik. Een hoge pieptoon die nooit meer we is gegaan. Heel erg om hiermee te moeten leven. Na biofotonen-therapie zijn de fibromyalgieklachten behoorlijk afgenomen.
09-06-2018

Aangezichtspijn

Ik ben 57 en heb almsinds mijn 17e migraine. In overgang toegenomen, 2 keer per week en sinds 4 jaar ook aangezichtspijn en nachtelijke hoofdpijn. Om gek van te worden. Ik probeer al 40 jaar van alles, van epilepsiepillen, betablokkers, acupunctuur etc. Dit helpt. Ik kan slapen zonder pijn, geen aangezichtspijn en af en toe migraine. Oke veel bijwerkingen, maar die accepte[lees meer...]er ik voorlopig maar.
29-05-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Vanuit m.n. hoofd (hersenen?) starten de krampen, via slaap, kaken, hals, borst, rug en armen. De aanvallen duren van soms 10 minuten tot een uur (soms langer), ik weet nog goed de 1e keer kwam vanuit mijn slaap, ik moest mijn bed uit en stond voorover met m.n. armen tegen mijn borst (reactie om proberen te verzachten), maar pijn zakte pas na 15 minuten. Ik dacht echt te [lees meer...]maken te hebben met hartaanval o.i.d.. Wat gelukkig niet zo was). De pijnen en dan m.n. op m'n. borst en slapen worden steeds venijniger en ben na een aanval erg vermoeid (lijkt of ik in de haven heb gewerkt) m'n ogen staan een beetje vreemd en voelen erg vermoeiend aan. Normaliter heb ik deze aanvallen ca. 6-8 x per jaar, maar de laatste periode frequenter waarbij nu 4x in 4 weken, deze week 2x van ieder gemiddeld 40 minuten! Vorige week kreeg ik het tijdens autorijden en moest echt naar de kant vanwege de heftige krampen. Mensen in mijn omgeving zien direct bijvoorbeeld dat ik een aanval heb gehad, m'n oogleden hangen dan over mijn ogen en straal enorme vermoeidheid uit (wil mij dan ook het liefst afzonderen). Ook als ik vrij ben en krijg zo’n heftige aanval, ga ik naar bed en kan dan bv. 24 uur achtereen slapen, wat voor mij niet normaal is) Ik heb een opname gemaakt van zo'n aanval en toen zei mijn huisarts, ik weet het al, het is neuro pathisch, m'n hersenen geven signalen door waardoor die krampen worden veroorzaakt. Ik begreep dat het ook wordt gegeven voor bedplassers en aangezichtspijn. Ik heb alleen erg last van vergeetachtig zijn, en vermoeidheid
13-04-2018

Buikpijn

Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Jaren lang heb ik met hevige constante buikpijn rond gelopen. Allerlei onderzoeken gehad. Ziekenhuis in ziekenhuis uit. Prikkelbare darm werd er uiteindelijk gezegt. Maar nog nooit heb ik iemand gehoord met soort gelijke klachten. Uiteindelijk bij een psygiater terecht gekomen en die zei somatoforme stoornis. Kort gezegt je hersenen [lees meer...]geven een vals pijnprikkel af aan je lichaam. Ik werd er erg wanhopig van zo erg zelfs dat ik het leven soms niet meer zag zitten. Ik liep vaak met de gedachten rond als ik deze pijn blijf houden dan hoeft het voor mij niet meer. Toen raakte ik zwanger maar de pijn werd erger , het kindje drukte immers op de pijnlijke plek. In mijn zwangerschap ben ik toen begonnen met dit medicijn. Echt de pijn is weg na al die jaren!!!! Ik ben zo gelukkig en ik zal nooit meer stoppen met dit medicijn. Ik slik 20 mg.
27-03-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik ben nu 33 jaar en heb al mijn hele leven last van diverse pijnen die komen en gaan! Bv maag- en slokdarm pijn (sporadisch reflux, naar avond toe erger), kiespijn, kaakpijn, gezichtspijn, pijn aan de ribben/middenrif, nek en rugpijnen. Vroeger gingen mijn ouders met mij vaak naar de arts of tandarts ivm mijn klachten, maar er werd nooit een oorzaak gevonden. Op ongeveer [lees meer...]21 jarige leeftijd kwamen de klachten weer feller op en heb ik zelf er voor gezorgd dat er een aantal onderzoeken werd uitgevoerd. Nu blijkt: reflux door slecht sluitende maagkleppen, stembandknobbels, hyperflexbiliteit, mogelijks EDS,....enfin, ik kwam recent terecht bij de fysische geneesheer en die raadde me aan Redomex in te nemen om mijn zenuwstelsel te kalmeren. Door de jaren heen te leven met pijn en diverse luxaties, waren mijn zenuwen zo overprikkeld, dat ik wel besefte dat dit nodig was! Dus ik startte de medicatie een 4-tal weken terug op. In het begin had ik weinig bijwerkingen. Ik startte de eerste week met 10 mg in de avond. Ik voelde een rustigere hartslag, voornamelijk 's nachts. Nu zit ik ondertussen aan 30 mg (dit zou de aanbevolen hoeveelheid zijn voor mijn geval) en ervaar ik wel meer bijwerkingen zoals een zeer droge mond en soms hartkloppingen. Ik moet ook zeggen dat men pijnklachten tijdelijk ook verergerd zijn, vooral de gezichtspijn en zure oprispingen. Na overleg met men arts bleek dit heel normaal te zijn en zou er pas verbetering van de pijnklachten zijn na ongeveer 6 weken. Ik hou dus nog even vol en zal jullie op de hoogte houden!
18-03-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

10 jaar geleden deze Amitriptyline ook al eens gehad tegen tegen zenuwpijn. Huisarts kon het terugvinden in computer en zag dat ik toen de 25 mg retard had gekregen. Omdat ik amper slaap van zenuwpijn en artrosepijn vroeg hij of ik het nog weer een keer aandurfde Amitriptyline, maar dan 10 mg en kortwerkende te gebruiken. Ja je moet wat. Je wil slapen, de pijn doorbreken, [lees meer...]want eenmaal na een kort slaapje word ik wakker van de pijn en dan is het de rest van de nacht schapen tellen en plafonddienst hebben. Enfin woensdagavond ingenomen 10 mg, kortwerkend. Totaal misschien 1,5 uur geslapen en dat tegen dat de wekker afliep. Dus toch bed uit en helaas manlief was het haasje, niks was goed, hij hoefde niks te zeggen, weer terug in bed, na wat drinken en mijn ochtendpillen en vitamines en heb liggen staren, geen zin uit bed te komen en de hele dag gejankt. Was blij dat hij in de middag en avond weg moest, dan hoefde ik ook niets te zeggen. ‘s Avonds naar bed, maar echt geen Amitriptyline ingenomen, ook weer niet geslapen. Ik merkte wel dat ik niet meer huilde. Vrijdag in de middag had ik het idee dat ik weer mezelf begin te worden. Nooit gedacht dat ik hetzelfde zou meemaken als 10 jaar geleden, op een zelfs sterkere tablet, die langwerkend was. Echt nooit meer.
23-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Pijn is aanzienlijk verminderd. Sliep nog maar 2 uur per nacht, nu goede nachtrust. Energie toegenomen.
21-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ben al jaren neerslachtig, ik noem het zelf nog geen depressie. En last van slapenloosheid. En chronische pijnen. Via de huisarts begonnen met 25mg per dag. Langzaam opbouwend naar 100mg per dag. In het begin merkte ik er weinig van ook niet van bijwerkingen. Het slapen en doorslapen gaat nu wel goed, ben daar zo blij mee. Helaas merk ik ook niet dat de pijn verminder[lees meer...]t. Wel de neerslachtigheid, ik zie het nu allemaal in een beter daglicht. Ben positiever gaan denken en heb weer zin om dingen te ondernemen. Vind het jammer dat ik hier niet eerder mee ben begonnen. Al vanaf mijn puberteit zeer neerslachtig/depressief. Het enige minpunt is dat ik last heb van droge slijmvliezen, dus heb ik last van een mond en keel, droge neus en ogen. Vooral mijn mond is zo vreselijk droog dat mijn tong aan mijn gehemelte plakt en dat ik 's nachts wakker word omdat ik zo een droge mond/keel heb dat ik bijna stik. Maar ja, ben al zo blij dat ik niet meer zo neerslachtig ben.
18-01-2018

Fibromyalgie

Ik kan er beter mee slapen maar de stijfheid vooral in de ochtend nemen niet af. Dus alleen alvoor het slapen zijn ze ideaal. Nu nog een middel voo mijn pijntjes vinden

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum