Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

08-08-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

gebruik amitriptiline nu zo'n 14 jaar. Voorgeschreven nav een foute diagnose, geverifieerd, en bevestigd door de arts. Ik ben binnen korte tijd 30 kg aangekomen aan gewicht. Had een atletisch lichaam. Gevolg: diabetes, waardoor ik medicatie moet slikken, ook met bijwerkingen. Apneu, waardoor ik aan een machine moet slapen, gevoelsafvlakking, sedatie, en enorme slaapproblem[lees meer...]en. Nachtenlang stikken, waardoor er nog meer problemen ontstaan, zoals een verstoorde remslaap. Ik sta versteld wat de negatieve bijwerkingen van psychiatrische medicatie kan doen, en mensen letterlijk kan slopen. Mocht je toch aan deze vorm van farmaceutische ''russische roulette'' beginnen... Leg dan eerst twee pillen amitriptiline een paar minuten op een natte tong. Je zult merken dat na korte tijd je hele tong verdoofd is. Bedenk dan wat het met je hersenen doet. Pas enorm op. De artsen zijn wel te vertrouwen, maar slikken het zelf niet. Erik
22-12-2016

Hoofdpijn

Ik gebruik het tegen de hoofdpijn en sinds ik dit middel gebruikt is de hoofdpijn bijna weg...ik had elke dag hoofdpijn en nu misschien 1 x per maand..ben heel blij met dit medicijn en ben mijn neuroloog dank baar. Wie gebruikt dit medicijn? Ik heb als bijwerking dat ik heel raar droom van alles..eerder had ik daar nooit last van en ik ben ook erg vergeetachtig sinds ik d[lees meer...]it medicijn gebruikt...wie heeft er ervaringen mee met deze bijwerkingen?
07-03-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Brandend gevoel op de tong en mond. Je moet ze snel doorslikken. Waarschijnlijk de oorzaak van mijn maag- en buikpijn. De tabletten zijn onvoldoende beschermd door filmlaag.
08-01-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Na jaren van stress en slapeloosheid Amitriptilyne voorgeschreven gekregen. Eerst 30 mg en dat hielp in het begin erg goed om de extreme stress en vermoeidheid weg te nemen. Na een jaar heb ik het langzaam afgebouwd naar 10 mg. Ik voel me rustiger en slaap goed. In de bijsluiter wordt aangegeven dat je het om 10 uur s avonds kunt innemen, ik doe dat liever rond 20:00 dan g[lees meer...]aan m'n ogen rond 11 echt dicht en slaap ik heerlijk. S morgens wakker worden is wel wat taai, maar zou het middel niet willen missen.
06-11-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Voor de zenuwpijn werkte dit medicijn perfect, voor de angststoornis erg slecht, ook na ophoging tot 50 mg geen effect op angststoornis
29-10-2017

Artrose

Ik nam dit medicijn en in no time zette mijn keel op en leek het alsof mijn keel werd dichtgeknepen. Ook mijn hart ging als een idioot tekeer en kreeg ik steken rondom de hartstreek waardoor ik niet meer kon ademen. Direct de huisarts gebeld: ik had een allergische reactie. Met spoed medicijnen gekregen die werkten
08-07-2019

Lage rugpijn

al jaren last van lage rugpijn, van alles geprobeerd en dit was een optie die de pijn poli bood. Nu 4 weken bezig, dosis is langzaam verhoogd. Niet dat de pijn nu weg is maar beweeg wel makkelijker dus kan ik weer gaan sporten en uit de negatieve spiraal stappen
11-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik slikte Amitriptyline al tegen zenuwpijn ivm een nekhernia daarom de dosis verhoogd naar 25 mg om te kijken of het preventief tegen mijn migraine zou helpen maar helaas.
20-03-2019

Fantoompijn

IK gebruik het al 10 jaar 3 per dag gaat prima ik kan niet meer zonder helpt mijn echt tegen mijn fantoompijn
24-06-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik ben 49 en heb sinds 2003 forse migraine. Eerder ook al 5 jaar succesvol gebruikt tbv migraine- preventie. Werkte heel goed. Afgebouwd omdat ik wilde weten of mijn lijf t zelf weer oppakte. Jaar of 7 zonder geweest. Nu in de overgang en weer toenemende migraine. Na maand begonnen aanvallen in hevigheid en frequentie af te nemen. Slaappatroon is ook weer prima!
31-12-2016

Fibromyalgie

voorgeschreven gekregen van de huisarts op advies reumatoloog. kan nu ik opgebouwd heb naar 50 mg langer doorslapen wel nog vaak wakker worden van de pijn. ik ben begonnen met 10 mg nu dus 50 mg, tegen de pijn werkt t niet echt. ik ga binnenkort n nieuwe afspraak maken bij de huisarts. wat nu te doen
23-11-2018

Alvleesklierontsteking

Heb deze medicatie gekregen omdat me methadon werd voorgeschreven ivm chronische alvleesklierontsteking (veel pijn). Psychiater en de pijnarts vertelde mij doordat ik methadon ging gebruiken dat ik daarvan depressief zou worden en dus een anti depressivia moest nemen, amitriptyline dus.
05-01-2018

Aangezichtspijn

Slik nu 2 maanden amytripiline, ging in het begin goed en nu heb ik als ik wil gaan slapen dan krijg ik weer zenuwpijn in de tong, overdag nergens last van, is er iemand die dit ook heeft, ben gewoon bang om te gaan slapen, is toch niet normaal meer.
03-03-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Na ongeval met schedelfractuur en epidurale bloedingen, is door neuroloog de morfine vervangen door Amitriptyline, voor de aanhoudende hoofdpijnklachten
31-01-2017

Hoofdpijn

Hoofdpijn verhoging bij start na 1 week op 10 mg, na verhoging naar 20 mg 3 dagen hevige hoofdpijn/nek pijn zwaar hoofd behoorlijk veel pijn, vermoeidheid gevoel, droge mond na verhoging naar 20 mg, nu na enkele dagen 20 mg een gevoel van verbetering van de hoofdpijn, maar het is nog te vroeg om dit met zekerheid te zeggen. Ook verhoging van bloeddruk is nog niet zeker, we[lees meer...]l meer problemen met plassen en blaaspijn (man), maar zorgt dit medicijn dat ik veel minder of totaal geen hoofdpijn straks heb, dan ga ik door met innemen.
07-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik heb het opgebouwd met 12,5 Mg per 3 dag en. Ervaar wel bijwerkingen maar deze zijn acceptabel. Een droge mond werd na enige weken veel minder, haast niet meer aanwezig.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum