Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (38 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

13-10-2019

Fibromyalgie

Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!
17-06-2018

Hoofdpijn

Na een ongeval een hoofd trauma of schedelbreuk waarna constante hoofdpijn opliep. hiervoor kreeg ik redomex capsulles voorgeschreven die helemaal niet werkte na een drie tal jaren per vergissing de tabletten van dezelfde mg per dosis een positief resultaat had deze nam ik 2x per dag smorgens en savonds en de hoofdpijn was weg maar na nader inzien ben ik na een 2 tal maa[lees meer...]nden van het gebruik :hartritmestoornissen ondervonden . hiervoor werd Bisoprolol of betablocker voorgeschreven , dit werkte perfect mijn medicatie is - redomex 25mg >> 2x/dag = voor constante hoofdpijn - omeprazole 20mg >> 1x/smogens = maagbeschermer - bisoprolol 2.5mg >> 1x/avond = hartritmestoornis = gestopt door pijn in linkerarm - stilnoct >> 1x/avond = inslaapproblemen - alprazolam 1mg >> 1x/savonds = slaapproblemen Aangezien deze pijn in de linker arm gestopt is wanneer ik de bisoprolol tijdelijk niet meer gebruikte ... waarna ik deze terug gebruikte kwam de pijn in linker arm terug . Nu zoek ik een gelijkaardig medicijn voor hartritmestoornissen waarbij deze ongemakkelijke pijn of een gelijkaardige nevenwerking niet meer is.
04-09-2017

Fibromyalgie

Na veel slapeloze nachten door pijn, heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts. in eerste instantie 1 x 10 mg, maar dit bleek niet voldoende. Dosis verdubbeld. Dit leek efectief. Ik sliep ineens veel beter en mijn spieren waren minder pijnlijk. Maar.... ik merkte ineens dat ik erg moe bleef. Ik heb net 2 jaar geknokt om van chonische vermoeidheid af te ko[lees meer...]men, en het leek of ik ineens volledig was teruggezet. Kreeg niks meer uit handen, ongeconcentreerd, gewichtstoename, algehele slapte. Na overleg met de huisarts recent gestopt. Nu weer terug bij af qua pijn en nachtrust, maar tenminste niet meer die mist in mijn hoofd. Op dit moment zo erg dat ik niet kan werken. Hopenlijk trekt dit nog bij.
06-01-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Vrijwel vanaf het begin duizelig, wat niet beter werd.
02-12-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

op aanraden van MDL arts overgestapt van Venlafaxine naar Amitriptyline, maar was ik er maar nooit aan begonnen. Het begon met een droge mond, maar al heel snel werd ik ook passiever en somberder. I.o.m. MDL arts dosering verhoogd van 10 naar 20 mg aangezien het nog niks deed voor mijn buikklachten. Na verhoging van de dosering kreeg ik echter ook andere bijwerkingen. Ik w[lees meer...]erd wakker met een hele hoge hartslag en een gevoel van paniek en mijn hele buik was van slag. Kortom van kwaad tot erger. Ik wilde graag stoppen, maar dat mag niet zomaar. Dus eerst weer terug naar 10 mg en vervolgens een half tabletje en nu na 2 weken volledig gestopt. Ik heb er dus een hele slechte ervaring mee.
08-08-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

gebruik amitriptiline nu zo'n 14 jaar. Voorgeschreven nav een foute diagnose, geverifieerd, en bevestigd door de arts. Ik ben binnen korte tijd 30 kg aangekomen aan gewicht. Had een atletisch lichaam. Gevolg: diabetes, waardoor ik medicatie moet slikken, ook met bijwerkingen. Apneu, waardoor ik aan een machine moet slapen, gevoelsafvlakking, sedatie, en enorme slaapproblem[lees meer...]en. Nachtenlang stikken, waardoor er nog meer problemen ontstaan, zoals een verstoorde remslaap. Ik sta versteld wat de negatieve bijwerkingen van psychiatrische medicatie kan doen, en mensen letterlijk kan slopen. Mocht je toch aan deze vorm van farmaceutische ''russische roulette'' beginnen... Leg dan eerst twee pillen amitriptiline een paar minuten op een natte tong. Je zult merken dat na korte tijd je hele tong verdoofd is. Bedenk dan wat het met je hersenen doet. Pas enorm op. De artsen zijn wel te vertrouwen, maar slikken het zelf niet. Erik
07-03-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Brandend gevoel op de tong en mond. Je moet ze snel doorslikken. Waarschijnlijk de oorzaak van mijn maag- en buikpijn. De tabletten zijn onvoldoende beschermd door filmlaag.
08-01-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Na jaren van stress en slapeloosheid Amitriptilyne voorgeschreven gekregen. Eerst 30 mg en dat hielp in het begin erg goed om de extreme stress en vermoeidheid weg te nemen. Na een jaar heb ik het langzaam afgebouwd naar 10 mg. Ik voel me rustiger en slaap goed. In de bijsluiter wordt aangegeven dat je het om 10 uur s avonds kunt innemen, ik doe dat liever rond 20:00 dan g[lees meer...]aan m'n ogen rond 11 echt dicht en slaap ik heerlijk. S morgens wakker worden is wel wat taai, maar zou het middel niet willen missen.
06-11-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Voor de zenuwpijn werkte dit medicijn perfect, voor de angststoornis erg slecht, ook na ophoging tot 50 mg geen effect op angststoornis
29-10-2017

Artrose

Ik nam dit medicijn en in no time zette mijn keel op en leek het alsof mijn keel werd dichtgeknepen. Ook mijn hart ging als een idioot tekeer en kreeg ik steken rondom de hartstreek waardoor ik niet meer kon ademen. Direct de huisarts gebeld: ik had een allergische reactie. Met spoed medicijnen gekregen die werkten
08-07-2019

Lage rugpijn

al jaren last van lage rugpijn, van alles geprobeerd en dit was een optie die de pijn poli bood. Nu 4 weken bezig, dosis is langzaam verhoogd. Niet dat de pijn nu weg is maar beweeg wel makkelijker dus kan ik weer gaan sporten en uit de negatieve spiraal stappen
11-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik slikte Amitriptyline al tegen zenuwpijn ivm een nekhernia daarom de dosis verhoogd naar 25 mg om te kijken of het preventief tegen mijn migraine zou helpen maar helaas.
20-03-2019

Fantoompijn

IK gebruik het al 10 jaar 3 per dag gaat prima ik kan niet meer zonder helpt mijn echt tegen mijn fantoompijn
24-06-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik ben 49 en heb sinds 2003 forse migraine. Eerder ook al 5 jaar succesvol gebruikt tbv migraine- preventie. Werkte heel goed. Afgebouwd omdat ik wilde weten of mijn lijf t zelf weer oppakte. Jaar of 7 zonder geweest. Nu in de overgang en weer toenemende migraine. Na maand begonnen aanvallen in hevigheid en frequentie af te nemen. Slaappatroon is ook weer prima!
23-11-2018

Alvleesklierontsteking

Heb deze medicatie gekregen omdat me methadon werd voorgeschreven ivm chronische alvleesklierontsteking (veel pijn). Psychiater en de pijnarts vertelde mij doordat ik methadon ging gebruiken dat ik daarvan depressief zou worden en dus een anti depressivia moest nemen, amitriptyline dus.
05-01-2018

Aangezichtspijn

Slik nu 2 maanden amytripiline, ging in het begin goed en nu heb ik als ik wil gaan slapen dan krijg ik weer zenuwpijn in de tong, overdag nergens last van, is er iemand die dit ook heeft, ben gewoon bang om te gaan slapen, is toch niet normaal meer.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum