Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

07-03-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Brandend gevoel op de tong en mond. Je moet ze snel doorslikken. Waarschijnlijk de oorzaak van mijn maag- en buikpijn. De tabletten zijn onvoldoende beschermd door filmlaag.
04-02-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

In september 2018 hoorde wij dat mijn vrouw borstkanker had, Mijn eerste vrouw is al aan kanker overleden in het jaar 2002 zij had een tumor in haar hoofd. dus begon mijn film weer overnieuw het verleden van eerste vrouw speelde weer op. Ik kon s'nachts niet slapen, het maalde mij door mijn hoofd, veel angst en stress hoe het verder zou gaan met haar en was bang dat ik haa[lees meer...]r ook kwijt zou raken. Ook mijn kinderen heeft het verleden van mijn eerste vrouw mee gemaakt, en deze vrouw was de vervagende moeder zij waren er ook kapot van. Toen mijn eerste vrouw in 2002 is overleden waren de kinderen in de leeftijd van 6-8 en 11 jaar. Omdat ik zelf Artrose aan de beiden handen heb gebruikte ik 3xdaags de Diclofenac 50mg of de Tramadol 50mg 3xdaags met een maagbeschermer 1xperdag. Nu ik in september 2018 ben begonnen met de AMITRIPTYLINE 10mg die ik alléén s'avonds voor ik na bed ga 1 tablet in neem met water slaap ik de hele nacht goed door en sta s'morgens op zonder pijn klachten aan mijn handen mijn vrouw gaf al aan dat ik s'nacht zeer rustig slaap. Ben overdag niet meer moe en kan nu de ernstige ziekte van mijn vrouw die borstkanker heeft beter op mij nemen, en kan haar zo goed mogelijk helpen waar ik haar kan helpen. Overigens gebruik ik de Diclofinac en de Tramadol en maagbeschermers niet meer.
30-01-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Dit medicijn heb ik een keer gekregen omdat ik niet kon slapen. Dat heb ik geweten. Ik ben 3 weken duizelig geweest, depressief en angstig. De beste psychiaters en neurologen ter wereld weten niet precies wat deze middelen doen. Ze zijn levensgevaarlijk en kunnen dingen doen in je hersenen waar niemand iets vanaf weet. Ze worden domweg off-label voorgeschreven voor angste[lees meer...]n, slapeloosheid etc. en dat simpelweg vanwege de versuffende bijwerking. Ze zijn niet verslavend maar als je stopt kun je wel suïcidaal worden. Bovendien gedragen veel mensen die dit gif slikken zich als een zombie. Benzodiazepines kunnen dan wel verslavend zijn, maar de werking is tenminste bekend en ze zijn niet giftig. Ik neem nooit meer off-label anti-depressiva of anti-psychotica voor slaapstoornissen. Benzodiazepinen zijn naar mijn mening veel veiliger en werken beter (verschilt wel per variant).
23-11-2018

Alvleesklierontsteking

Heb deze medicatie gekregen omdat me methadon werd voorgeschreven ivm chronische alvleesklierontsteking (veel pijn). Psychiater en de pijnarts vertelde mij doordat ik methadon ging gebruiken dat ik daarvan depressief zou worden en dus een anti depressivia moest nemen, amitriptyline dus.
18-11-2018

Stress

Amitriptiline helpt enorm met slapen maar de volgende dag ben je echt vermoeid. Let op: het is geen chemische slaap, maar je eigen vermoeidheid. In mijn geval stop de adrenaline die me wakker houdt. Volgende dag(en) kun je totaal kapot zijn - maar dat is dan je eigen vermoeidheid die je eindelijk ook echt voekt.
22-09-2018

Depressief

Het duurde lang voor er aan gewent te zijn, ik begon met 10 mg na een paar maanden werd het 2x 10 mg per dag. Nog later werd het en nu nog, 25 mg per dag. DE gewenning vergt tijd, het resultaat is geen manische aanvallen en geen hoofdpijn meer.
16-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Enkele maanden nadat ik pijnlijke tintelingen in beide voeten kreeg, ben ik naar de huisarts geweest. Hij concludeerde a.d.h.v. mijn klachten: zenuwpijn. Daarvoor was ik ook bij een natuurdrogist geweest. Ik kreeg het advies om 3 stuks per dag PEA plus een supplement bij stress met o.a. B6 vitamine te slikken. Omdat m'n klachten erger werden, ben ik met het supplement ges[lees meer...]topt en naar m'n huisarts gegaan. Door de Amitriptyline kon ik vrij normaal slapen. Later is via de huisarts een bloedafname geregeld, ik bleek een veel te hoge concentratie B6 in het bloed te hebben. Dit kan zenuwschade veroorzaken. Heb jarenlang B - complex geslikt met zeer hoge doses van o.a. B6. Ik ben dus gestopt met die B-complex. Ik ben tot op heden doorgegaan met amitriptyline en PEA. Heb ook acupunctuur, natuurgeneeswijzen en osteopathie gevolgd tot op heden. Deze behandelingen geven tijdelijk verbetering. Pas ca. een half jaar geleden kwam ik via via in contact met 2 acupuncturisten in Nijmegen. De ene wist niet zeker of zijn behandeling zou aanslaan, ik moest dan eerst zoveel keer komen, niet gedaan. De andere zei dat mijn klachten er al te lang waren, zij kon mij niet meer helpen. Ook de huisarts zegt dat ik er mee moet leren leven. Ik heb ook onderzoek gehad bij een neuroloog. Daar kwamen geen neurologische afwijkingen uit, vreemd genoeg. Dus officieel heb ik het niet, meer gezien de klachten wel!! Ik werk nog steeds een beetje als tuinman, sinds vorig jaar met een krukje erbij, zodat ik niet steeds hoef te staan. Ik loop wel steeds minder, kan nog maar 15 minuten per dag wandelen, in 2 delen. Ik ben ook bij een podotherapeute in behandeling en heb via de orthopedisch schoenmaker een wandelschoen gekregen, echter nog steeds pijn tijdens het wandelen. Sinds een half jaar doe ik ook fitness met enige begeleiding van een fysiotherapeut. Zittende oefeningen, gaat redelijk, soms tijdelijk minder pijn daarna. Als iemand een helende behandeling weet, ik zou het graag horen! Mijn leven is veranderd van zeer actief naar veel minder actief, als een gehandicapte.
14-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

De eerste week begon het met meer transpireren, kon ik wel mee leven, daarna kwamen de hartkloppingen, vergeetachtigheid, toenemende neerslachtigheid, en uiteindelijk het oorsuizen en het slechte zien werd verergerd. Omdat ik er dus niet lang aan zat maar in 1x gestopt er mee op eigen initiatief. Het lijkt een mooi middel, het werkt ongetwijfeld voor veel, alleen de bijw[lees meer...]erkingen die je er van hebt wegen niet op tegen het positieve effect wat je er van hebt. Ik raad het dus af.
17-06-2018

Hoofdpijn

Na een ongeval een hoofd trauma of schedelbreuk waarna constante hoofdpijn opliep. hiervoor kreeg ik redomex capsulles voorgeschreven die helemaal niet werkte na een drie tal jaren per vergissing de tabletten van dezelfde mg per dosis een positief resultaat had deze nam ik 2x per dag smorgens en savonds en de hoofdpijn was weg maar na nader inzien ben ik na een 2 tal maa[lees meer...]nden van het gebruik :hartritmestoornissen ondervonden . hiervoor werd Bisoprolol of betablocker voorgeschreven , dit werkte perfect mijn medicatie is - redomex 25mg >> 2x/dag = voor constante hoofdpijn - omeprazole 20mg >> 1x/smogens = maagbeschermer - bisoprolol 2.5mg >> 1x/avond = hartritmestoornis = gestopt door pijn in linkerarm - stilnoct >> 1x/avond = inslaapproblemen - alprazolam 1mg >> 1x/savonds = slaapproblemen Aangezien deze pijn in de linker arm gestopt is wanneer ik de bisoprolol tijdelijk niet meer gebruikte ... waarna ik deze terug gebruikte kwam de pijn in linker arm terug . Nu zoek ik een gelijkaardig medicijn voor hartritmestoornissen waarbij deze ongemakkelijke pijn of een gelijkaardige nevenwerking niet meer is.
09-05-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Na jarenlang buikklachten (8 jaar), allerlei ziekenhuizen en specialisten afgelopen. Zou prikkelbare darm zijn. Sinds 2 jaar nu de diagnose: ACNES. Medische Centrum Maxima in Eindhoven. Amitriptyline samen met zo af en toe een pijnstillende injecties in buikwand. Ik ben nu geheel van de pijn af, maar wel als bijwerking erectiestoornis.
03-04-2018

01-04-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik gebruik het middel al minstens 30 jaar in zeer hoge dosering (300mg). Ik heb ook veel andere middelen gebruikt. allemaal met meer bijwerkingen. Ik neem wel heel de dosis , voor het slapen gaan
20-02-2018

Hoofdpijn

door inname minder last, neem ze wel avonds in anders te veel last als ik ze in de morgen in neem. dus wel te vrede
03-02-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Kreeg het middel na testen in slaapkliniek voor slapeloosheid. Hielp aanvankelijk vrij goed bij dosering van slechts 10 mg. Omstreeks 2 jaar later had ik dosering nodig van 20 mg, nog eens 3 jaar later verhoogd naar 40 mg. Na trombosebeen en dubbele longembolie ben ik vanaf 2017 het antistollingsmedicijn dabigatran (pradaxa) gaan gebruiken. Kreeg weer steeds meer slaappro[lees meer...]blemen, verhoogde dosering amitriptyline van 60 naar 80 mg, maar slaapproblemen namen niet af, maar verergerden met hogere dosering. Sliep uiteindelijk helemaal niet meer. Ben uiteindelijk verband gaan leggen met de bloedverdunner, stopte een week met deze medicatie en ging steeds beter slapen. Na nogmaals 2 dagen dabigatran, had ik weer een slapeloze nacht en was de conclusie dus dat de combinatie dabigatran en amitriptyline bij mij niet werkt. Ben in overleg met internist en apotheek overgegaan op apixaban met bloedverdunner.
25-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Na veel buikpijn nu vast gesteld verkleving en knik in de dikke darm die tegen de buikwand zit erg lastig en pijnlijk het enige wat echt helpt is oxycodin maar dat verstopt weer die afbouwen en hopen dat dit medicijn iets gaat doen.
24-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

veel last van hoofdpijn. Na diverse onderzoeken blijken het mijn spieren die hechten aan mijn schedel aan de achterkant van het hoofd te zijn. Wat bij mij ook werkt is dat ik ben gestopt met roken en door het medicijn totaal geen zin heb om te roken. Nog sterker ik heb niet in de gaten dat ik ooit heb gerookt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum