Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

08-06-2017

Pijn (algemeen)

In december 2016 heeft anesthesioloog een blokkade in de nervus pudendis verricht na jaren lang pijn aan linker zijde van de lies, een gevoel of ik op scherven zit bij langer zitten. Ik moest ook meteen beginnen met amitriptyline en langzaam opvoeren naar 2 x 25 mg per dag. Bijna 3 maanden ben ik van de pijn af geweest. De amitriptylyne moet ik blijven innemen. Ik weet nie[lees meer...]t of de blokkade én de amitriptyline samen de pijn verminderd hebben. In elk geval is de pijn teruggekomen, wel minder erg als in december. Men onderzoekt nu het darmgebied, om te kijken of er mogelijk nog een andere oorzaak is voor die "pijn bij het zitten, een gevoel of je op scherven zit". Misschien anders weer een blokkade. Van de amitriptyline heb ik een droge mond, ben in gewicht toegenomen, maar ben minder depressief als voorheen.
21-05-2017

Spanningshoofdpijn

Ik ben met dit medicijn begonnen om te bekijken of het helpt tegen mijn spanningshoofdpijn / whiplash klachten. Ik begon met 10 mg, qua bijwerkingen merkte ik niets en ik sliep geweldig goed. Ik sliep aan 1 stuk door en werd van niets wakker. In de ochtend wel opstartproblemen maar als ik 15 minuten op het balkon in het licht ging zitten, ging het ook wel weg. Omdat ik qu[lees meer...]a pijn niets merkte slik ik nu 20 mg voor het slapen gaan. Wat ik merk is dat ik een erg kort lontje heb gekregen en een opgejaagd gevoel. Ik slaap niet meer aan 1 stuk door en heb veel dromen en in de ochtend nog suffer. Wel is het zo dat als ik voel dat ik nek pijn krijg, dit sneller weer weggaat en het geen heftige pijn wordt. Ik zit nu nog in de eerste 2 weken van de verhoging dus ik ben heel benieuwd of het straks beter gaat. Hiernaast komt mijn maandelijkse periode eraan en dat helpt ook niet mee. We gaan het zien, voor de nekklachten werkt het nu goed. Slapen.. is dan weer een 2e
03-05-2017

Hernia

Na acute hernia heb ik dit voorgeschreven gekregen door pijnpoli. Helpt goed, geen pijn meer, wel verlies van gevoel in linkerbeen, maar dit is niet ten gevolge van het medicijn.
30-04-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Duizelig en droge mond, vocht vasthouden in de onderbenen.
03-02-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Helpt goed bij zenuwpijnen en fibromyalgie en je slaapt er zeer goed op, zou het ook willen blijven slikken, maar ik heb last van een verminderd libido en vermoed dat dit een bijwerking van dit middel is, ik lees het alleen niet terug bij andere gebruikers. Het kan ook hormonaal zijn ivm overgang, maar ik wil het daarom niet meer slikken.
01-02-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik kreeg deze medicijnen tegen de pijn van de pds. Maar uiteindelijk raakte ik hierdoor helemaal verstopt waardoor ik heel veel laxeermiddelen moest slikken dus eigenlijk voor een tegenwerking zorgde. Voor de pijn in de buik hielp het echter wel!! Maar dat weegt niet op tegen continue darmverstopping!
31-12-2016

Fibromyalgie

voorgeschreven gekregen van de huisarts op advies reumatoloog. kan nu ik opgebouwd heb naar 50 mg langer doorslapen wel nog vaak wakker worden van de pijn. ik ben begonnen met 10 mg nu dus 50 mg, tegen de pijn werkt t niet echt. ik ga binnenkort n nieuwe afspraak maken bij de huisarts. wat nu te doen
22-12-2016

Hoofdpijn

Ik gebruik het tegen de hoofdpijn en sinds ik dit middel gebruikt is de hoofdpijn bijna weg...ik had elke dag hoofdpijn en nu misschien 1 x per maand..ben heel blij met dit medicijn en ben mijn neuroloog dank baar. Wie gebruikt dit medicijn? Ik heb als bijwerking dat ik heel raar droom van alles..eerder had ik daar nooit last van en ik ben ook erg vergeetachtig sinds ik d[lees meer...]it medicijn gebruikt...wie heeft er ervaringen mee met deze bijwerkingen?
19-12-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

facetartrose in de onderrug en daardoor veel pijn in rechterbeen. Ander pijnstillers deden weinig. De Amitriptyline zorgde dat na 1,5 week de pijn eindelijk (bijna) helemaal weg was.
13-12-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Werkte totaal niet voor de hoofdpijnaanvallen. De fabrikant is mij niet meer bekend...
07-12-2016

Gewrichtsontsteking

ik heb nog ervaring mee. Ik heb geen vraag, maar wil iets weten waar ik niet uitkom. Ik gebruik Amitriptyline maar mijn suikers gaan wel omhoog. Zou dat aan de medicijn liggen. Wie kan mij hier antwoord op geven?
16-11-2016

Aangezichtspijn

Het medicijn doet prima zijn werk. Dus naast mijn aangezichtspijn is ook mijn chronische vermoeidheid (CVS) verdwenen. Na ca 10 jaar chronisch vermoeid te zijn geweest, is dit een grote opluchting en een grote toename van het levensgeluk. Een aanrader dus om te proberen op deze manier van je CVS af te komen. Aangezien de medici in Nederland bij deze diagnose geen oog hebb[lees meer...]en voor het fysieke deel (bijv chronische slaapstoornissen) en je zinloze gedragstherapie laten volgen, is dit naar mijn mening een uitkomst. De droge mond, gewichtstoename en de sufheid neem ik graag voor lief.
14-10-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik had al 30 je gemiddeld 4 x per week migraine aanvallen Nu in combinatie met candesartan 16mg is dit terug gebracht naar 1,5 x per 2 weken. Dit alles op aangeven van de neuroloog Ik ben er heel erg mee geholpen
15-09-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik loop al een jaar met pijn in mijn rug. Het begon met tinteling doof gevoel in mijn linkerbeen. Toen kwam mijn linker arm er bij. Kreeg ook steeds meer rugpijn en steken naar mijn bil. Heb nu sinds drie weken het doof gevoel in beide benen. Kon niet meer goed liggen en zitten. Aangezien mijn neuroloog net vakantie heeft gekregen hebben ze me dit dus voorgeschreven. Ik he[lees meer...]b het nu 5 dagen in genomen en voel me al heel anders. Kan makkelijker bewegen en heb minder pijn. Het doof gevoel en getintel is er nog wel. Heb vannacht voor eerst naar maanden weer 7 uur aan 1 stuk geslapen!!😃
21-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Door een burn-out moeilijk in slaap kunnen komen (angststoornis). Op aanraden van de huisarts 25 mg dagelijks een uur voor het slapen gaan innemen. Sindsdien slaap ik meestal veel beter en langer. Ik wilde na een jaar innemen zelfstandig abrupt stoppen maar kreeg toen weer slaap problemen (korte slaapjes, veel dromen). Ik ga binnenkort naar de huisarts voor een afbouw dose[lees meer...]ring.
20-03-2019

Fantoompijn

IK gebruik het al 10 jaar 3 per dag gaat prima ik kan niet meer zonder helpt mijn echt tegen mijn fantoompijn

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum