Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

28-06-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Goede ervaring met medicatie. Ik neem het nu 2 weken en bijna geen bijwerkingen! Ik had heel veel schrik voor het medicijn, maar nu ontzettend blij dat ik de stap heb gezet. Ik slaap beter en elke avond heb ik nu heerlijke dromen, geen nachtmerries bij mij. De chronische pijn langs gans mijn rechterkant (zenuwpijn/fibromyalgie) begint te verminderen en heb hoop voor de toe[lees meer...]komst.
21-05-2017

Spanningshoofdpijn

Ik ben met dit medicijn begonnen om te bekijken of het helpt tegen mijn spanningshoofdpijn / whiplash klachten. Ik begon met 10 mg, qua bijwerkingen merkte ik niets en ik sliep geweldig goed. Ik sliep aan 1 stuk door en werd van niets wakker. In de ochtend wel opstartproblemen maar als ik 15 minuten op het balkon in het licht ging zitten, ging het ook wel weg. Omdat ik qu[lees meer...]a pijn niets merkte slik ik nu 20 mg voor het slapen gaan. Wat ik merk is dat ik een erg kort lontje heb gekregen en een opgejaagd gevoel. Ik slaap niet meer aan 1 stuk door en heb veel dromen en in de ochtend nog suffer. Wel is het zo dat als ik voel dat ik nek pijn krijg, dit sneller weer weggaat en het geen heftige pijn wordt. Ik zit nu nog in de eerste 2 weken van de verhoging dus ik ben heel benieuwd of het straks beter gaat. Hiernaast komt mijn maandelijkse periode eraan en dat helpt ook niet mee. We gaan het zien, voor de nekklachten werkt het nu goed. Slapen.. is dan weer een 2e
03-05-2017

Hernia

Na acute hernia heb ik dit voorgeschreven gekregen door pijnpoli. Helpt goed, geen pijn meer, wel verlies van gevoel in linkerbeen, maar dit is niet ten gevolge van het medicijn.
09-02-2017

Nekklachten

In 2013 heb ik door een val mijn nek (atlas en draaier) gebroken. Met chirurgisch materiaal is de 2e wervel aan mijn schedel vast gezet, zodat de C1 ontlast werd. Mijn hoofd kan zeer beperkt draaien en bewegen. Dit gaf erg veel pijn en daardoor heb ik veel paracetemol geslikt. In 2014 kreeg ik darmkanker, ben daaraan geopereerd en kreeg een stoma en chemokuur. Na 8 maan[lees meer...]d vond met goed resultaat een hersteloperatie plaats. Door de chemo kreeg ik veel last van neuropathie, terwijl mijn nek ook begon op te spelen. De dokter schreef de 25 mg ami/dag voor, maar het blijkt dat dit ook help tegen nekpijn en pijn in het algemeen. Boven nam de diarree af (door gemis aan een stuk darm is de ontlasting erg dun). Ook slaap je er heerlijk op. Wel heb ik last van tinnitus. Ik heb geprobeerd zelf te stoppen, maar kreeg bijwerking zoals diarree, en pijnklachten. Probeer in komend jaar opnieuw af te bouwen, nu met hulp van huisarts.
19-12-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

facetartrose in de onderrug en daardoor veel pijn in rechterbeen. Ander pijnstillers deden weinig. De Amitriptyline zorgde dat na 1,5 week de pijn eindelijk (bijna) helemaal weg was.
16-11-2016

Aangezichtspijn

Het medicijn doet prima zijn werk. Dus naast mijn aangezichtspijn is ook mijn chronische vermoeidheid (CVS) verdwenen. Na ca 10 jaar chronisch vermoeid te zijn geweest, is dit een grote opluchting en een grote toename van het levensgeluk. Een aanrader dus om te proberen op deze manier van je CVS af te komen. Aangezien de medici in Nederland bij deze diagnose geen oog hebb[lees meer...]en voor het fysieke deel (bijv chronische slaapstoornissen) en je zinloze gedragstherapie laten volgen, is dit naar mijn mening een uitkomst. De droge mond, gewichtstoename en de sufheid neem ik graag voor lief.
14-10-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik had al 30 je gemiddeld 4 x per week migraine aanvallen Nu in combinatie met candesartan 16mg is dit terug gebracht naar 1,5 x per 2 weken. Dit alles op aangeven van de neuroloog Ik ben er heel erg mee geholpen
07-06-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Amitriptyline - in een lage dosis van 5 mg per dag - heeft mij heel erg geholpen bij mijn prikkelbare darm syndroom. Na maanden van zeer regelmatige buikkrampen, diarree aanvallen en maagpijnen, trokken alle klachten als sneeuw voor de zon weg, al een paar dagen nadat ik startte met de amitriptyline.
13-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik loop al meer dan een jaar met erge migraine aanvallen en gewone hoofdpijn wat bijna dagelijks is migraine aanval +- 1x per week , heb hiernaast fibromyalgie waarvoor ik 2x daags tramadol en 4x zaldiar gebruik. Metoprolol gehad voor migraine als onderhoud en daarnaast nog medicatie om migraine aanval te verhelpen op dat moment. Vorige week bij huisarts geweest zijn voor[lees meer...]stel was stoppen met tramadol en hiervoor in de plaats amitriptyline gezien je van tramadol ook hoofdpijn kunt krijgen en amitriptyline ook goed werkt bij fibromyalgie. Zoals gezegd geprobeerd en sinds ik geen tramadol meer gebruik en de amitriptyline hiervoor in de plaats gebruik ben ik van mijn hoofdpijn en migraine af! heerlijk eindelijk eens geen hoofdpijn te hebben.
04-05-2019

Ik heb ms
20-03-2019

Fantoompijn

IK gebruik het al 10 jaar 3 per dag gaat prima ik kan niet meer zonder helpt mijn echt tegen mijn fantoompijn
04-02-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

In september 2018 hoorde wij dat mijn vrouw borstkanker had, Mijn eerste vrouw is al aan kanker overleden in het jaar 2002 zij had een tumor in haar hoofd. dus begon mijn film weer overnieuw het verleden van eerste vrouw speelde weer op. Ik kon s'nachts niet slapen, het maalde mij door mijn hoofd, veel angst en stress hoe het verder zou gaan met haar en was bang dat ik haa[lees meer...]r ook kwijt zou raken. Ook mijn kinderen heeft het verleden van mijn eerste vrouw mee gemaakt, en deze vrouw was de vervagende moeder zij waren er ook kapot van. Toen mijn eerste vrouw in 2002 is overleden waren de kinderen in de leeftijd van 6-8 en 11 jaar. Omdat ik zelf Artrose aan de beiden handen heb gebruikte ik 3xdaags de Diclofenac 50mg of de Tramadol 50mg 3xdaags met een maagbeschermer 1xperdag. Nu ik in september 2018 ben begonnen met de AMITRIPTYLINE 10mg die ik alléén s'avonds voor ik na bed ga 1 tablet in neem met water slaap ik de hele nacht goed door en sta s'morgens op zonder pijn klachten aan mijn handen mijn vrouw gaf al aan dat ik s'nacht zeer rustig slaap. Ben overdag niet meer moe en kan nu de ernstige ziekte van mijn vrouw die borstkanker heeft beter op mij nemen, en kan haar zo goed mogelijk helpen waar ik haar kan helpen. Overigens gebruik ik de Diclofinac en de Tramadol en maagbeschermers niet meer.
08-01-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Na jaren van stress en slapeloosheid Amitriptilyne voorgeschreven gekregen. Eerst 30 mg en dat hielp in het begin erg goed om de extreme stress en vermoeidheid weg te nemen. Na een jaar heb ik het langzaam afgebouwd naar 10 mg. Ik voel me rustiger en slaap goed. In de bijsluiter wordt aangegeven dat je het om 10 uur s avonds kunt innemen, ik doe dat liever rond 20:00 dan g[lees meer...]aan m'n ogen rond 11 echt dicht en slaap ik heerlijk. S morgens wakker worden is wel wat taai, maar zou het middel niet willen missen.
16-12-2018

Aangezichtspijn

Ik gebruik dit medicijn al meer als 17 jaar voor/tegen Aangezichtspijn,Neuropathie,slaapstoornis. Elke andere pijnstiller geprobeerd de aangezichtspijn te verminderen Fentanyl 125 mc,Oxynorm 10mg 3 x per dag,Gabapentine 3 x 10 mg en Amitriptyline 150 mg wat eindelijk de pijn dragelijk maakt.Van al deze medicatie doet Amitriptyline het meeste goed en het fijne is dat ik no[lees meer...]oit sliep (17 jaar 1 a 1,5 uur per nacht natuurlijk slapen) van alles geprobeerd Temazepam,Oxazepam
15-12-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Sinds ongeveer een jaar sliep ik heel slecht. Vaak maar een paar uur per nacht. Het verpestte echt mijn leven, ik werd er depressief van nooit meer energie te hebben om dingen te ondernemen. Sleepte mezelf de dag door. Heel veel dingen geprobeerd: wietolie, melatonine, aardingslaken, verzwaringsdeken, supplementen, mirtazapine, quetiapine, lorazepam, etc Hielp allemaal n[lees meer...]iet. Tot ik amitryptiline vond. Ik val weer gewoon in slaap, en als ik wakker word val ik ook snel weer terug in slaap. Wauw! Ik ben echt ontzettend blij en dankbaar dat ik dit middel heb gevonden. Ik heb weer energie om dingen te doen, kan me weer op dingen verheugen. Echt geen woorden voor hoe blij ik hiermee ben. Enige bijwerkingen die ik heb zijn iets meer eetlust en wat sneller moe, maar dit staat in geen verhouding met slecht slapen. Voor mij is het een wondermiddel, maar iedereen reageert er natuurlijk anders op. Ik zou het zeker proberen! Ik zou alles proberen als je last hebt van slapeloosheid. Niet de moed opgeven in ieder geval, en doorgaan met dingen uitproberen. Ik had echt alle hoop eigenlijk al opgegeven, had al zo veel dingen geprobeerd. Tot ik hierop stuitte dus.
18-11-2018

Stress

Amitriptiline helpt enorm met slapen maar de volgende dag ben je echt vermoeid. Let op: het is geen chemische slaap, maar je eigen vermoeidheid. In mijn geval stop de adrenaline die me wakker houdt. Volgende dag(en) kun je totaal kapot zijn - maar dat is dan je eigen vermoeidheid die je eindelijk ook echt voekt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum