Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

16-08-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Door het slikken van deze tca heb ik voor het eerst in mijn leven mogen ervaren hoe het is om niet depressief te zijn. Als de bloedspiegel goed is en ik als versterking lithium erbij slik ben ik een stuk gelukkiger en voel me lichter. Helaas wisselt de bloedspiegel bij mij regelmatig en moet ik steeds een hogere dosis slikken. Slik nu 275 mg. Kan en mag er geen auto mee ri[lees meer...]jden en kan mijn oude beroep in de zorg niet meer uitoefenen door sederende werking. Mijn droge mond is zo erg dat ik altijd moet drinken als ik praat. Als ik de amitryptilline vergeet te slikken lig ik de h e l e nacht wakker. Zonder de amitryptilline slaap ik simpelweg niet.
25-07-2017

Fibromyalgie

Ik ben ooit, 20 jaar terug, begonnen met deze medicijnen, want ik kon niets meer, niet lopen, niet zitten, niks dus. Ik heb hele goede ervaringen hiermee, ben begonnen met 25 mg p.d. en zit nu op 75 mg p.d. Soms heb ik dagen dat ik met 25 mg. uitkan. Ik kan nu vrij normaal functioneren in mn dagelijkse bezigheden.
29-06-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Ondanks dat ik al jaren MsContin 3 x 15 mg slik, waar je in het begin ook bijna dezelfde bijwerkingen kreeg heb ik bij dit bovenstaand medicijn veel meer last van. De bijwerkingen zijn veel heftiger. Je weet en merkt zelf dat je als een dronkenlap praat. Het is zoiets van je voelt en merkt het bewust maar je kunt er totaal niets aan doen. In mijn geval is het zeker aan te [lees meer...]raden om enige tijd geen auto te rijden of machines bedienen of aan de pc te werken. Het heeft bij mij 2 a 3 weken geduurd voordat ik geen bijwerkingen meer had. Het is wel heel effectief ik heb nu 70 % minder pijn De eerste 14 dagen suf en erg slaperig na 2 plm 1 a 2 uur. Praten alsof men erg dronken ben en toch nog redelijk helder na kunnen denken.
28-06-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Goede ervaring met medicatie. Ik neem het nu 2 weken en bijna geen bijwerkingen! Ik had heel veel schrik voor het medicijn, maar nu ontzettend blij dat ik de stap heb gezet. Ik slaap beter en elke avond heb ik nu heerlijke dromen, geen nachtmerries bij mij. De chronische pijn langs gans mijn rechterkant (zenuwpijn/fibromyalgie) begint te verminderen en heb hoop voor de toe[lees meer...]komst.
21-05-2017

Spanningshoofdpijn

Ik ben met dit medicijn begonnen om te bekijken of het helpt tegen mijn spanningshoofdpijn / whiplash klachten. Ik begon met 10 mg, qua bijwerkingen merkte ik niets en ik sliep geweldig goed. Ik sliep aan 1 stuk door en werd van niets wakker. In de ochtend wel opstartproblemen maar als ik 15 minuten op het balkon in het licht ging zitten, ging het ook wel weg. Omdat ik qu[lees meer...]a pijn niets merkte slik ik nu 20 mg voor het slapen gaan. Wat ik merk is dat ik een erg kort lontje heb gekregen en een opgejaagd gevoel. Ik slaap niet meer aan 1 stuk door en heb veel dromen en in de ochtend nog suffer. Wel is het zo dat als ik voel dat ik nek pijn krijg, dit sneller weer weggaat en het geen heftige pijn wordt. Ik zit nu nog in de eerste 2 weken van de verhoging dus ik ben heel benieuwd of het straks beter gaat. Hiernaast komt mijn maandelijkse periode eraan en dat helpt ook niet mee. We gaan het zien, voor de nekklachten werkt het nu goed. Slapen.. is dan weer een 2e
03-05-2017

Hernia

Na acute hernia heb ik dit voorgeschreven gekregen door pijnpoli. Helpt goed, geen pijn meer, wel verlies van gevoel in linkerbeen, maar dit is niet ten gevolge van het medicijn.
09-02-2017

Nekklachten

In 2013 heb ik door een val mijn nek (atlas en draaier) gebroken. Met chirurgisch materiaal is de 2e wervel aan mijn schedel vast gezet, zodat de C1 ontlast werd. Mijn hoofd kan zeer beperkt draaien en bewegen. Dit gaf erg veel pijn en daardoor heb ik veel paracetemol geslikt. In 2014 kreeg ik darmkanker, ben daaraan geopereerd en kreeg een stoma en chemokuur. Na 8 maan[lees meer...]d vond met goed resultaat een hersteloperatie plaats. Door de chemo kreeg ik veel last van neuropathie, terwijl mijn nek ook begon op te spelen. De dokter schreef de 25 mg ami/dag voor, maar het blijkt dat dit ook help tegen nekpijn en pijn in het algemeen. Boven nam de diarree af (door gemis aan een stuk darm is de ontlasting erg dun). Ook slaap je er heerlijk op. Wel heb ik last van tinnitus. Ik heb geprobeerd zelf te stoppen, maar kreeg bijwerking zoals diarree, en pijnklachten. Probeer in komend jaar opnieuw af te bouwen, nu met hulp van huisarts.
04-12-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Hierbij laat ik weten dat dit medicijn fantastisch helpt bij droge gordelroos. De zenuwpijn die je daarbij hebt is bijna niet te dragen. 's Avonds voor het slapen gaan 1 pil en dat 2 à 3 keer achter elkaar doet alles verdwijnen. Meestal voel ik het zeurderige pijn langzaam opkomen en ben er snel bij. Ben vreselijk tegen medicijnen maar dit "red" mij wel even.
14-10-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik had al 30 je gemiddeld 4 x per week migraine aanvallen Nu in combinatie met candesartan 16mg is dit terug gebracht naar 1,5 x per 2 weken. Dit alles op aangeven van de neuroloog Ik ben er heel erg mee geholpen
07-06-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Amitriptyline - in een lage dosis van 5 mg per dag - heeft mij heel erg geholpen bij mijn prikkelbare darm syndroom. Na maanden van zeer regelmatige buikkrampen, diarree aanvallen en maagpijnen, trokken alle klachten als sneeuw voor de zon weg, al een paar dagen nadat ik startte met de amitriptyline.
13-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik loop al meer dan een jaar met erge migraine aanvallen en gewone hoofdpijn wat bijna dagelijks is migraine aanval +- 1x per week , heb hiernaast fibromyalgie waarvoor ik 2x daags tramadol en 4x zaldiar gebruik. Metoprolol gehad voor migraine als onderhoud en daarnaast nog medicatie om migraine aanval te verhelpen op dat moment. Vorige week bij huisarts geweest zijn voor[lees meer...]stel was stoppen met tramadol en hiervoor in de plaats amitriptyline gezien je van tramadol ook hoofdpijn kunt krijgen en amitriptyline ook goed werkt bij fibromyalgie. Zoals gezegd geprobeerd en sinds ik geen tramadol meer gebruik en de amitriptyline hiervoor in de plaats gebruik ben ik van mijn hoofdpijn en migraine af! heerlijk eindelijk eens geen hoofdpijn te hebben.
04-05-2019

Ik heb ms
20-03-2019

Fantoompijn

IK gebruik het al 10 jaar 3 per dag gaat prima ik kan niet meer zonder helpt mijn echt tegen mijn fantoompijn
04-02-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

In september 2018 hoorde wij dat mijn vrouw borstkanker had, Mijn eerste vrouw is al aan kanker overleden in het jaar 2002 zij had een tumor in haar hoofd. dus begon mijn film weer overnieuw het verleden van eerste vrouw speelde weer op. Ik kon s'nachts niet slapen, het maalde mij door mijn hoofd, veel angst en stress hoe het verder zou gaan met haar en was bang dat ik haa[lees meer...]r ook kwijt zou raken. Ook mijn kinderen heeft het verleden van mijn eerste vrouw mee gemaakt, en deze vrouw was de vervagende moeder zij waren er ook kapot van. Toen mijn eerste vrouw in 2002 is overleden waren de kinderen in de leeftijd van 6-8 en 11 jaar. Omdat ik zelf Artrose aan de beiden handen heb gebruikte ik 3xdaags de Diclofenac 50mg of de Tramadol 50mg 3xdaags met een maagbeschermer 1xperdag. Nu ik in september 2018 ben begonnen met de AMITRIPTYLINE 10mg die ik alléén s'avonds voor ik na bed ga 1 tablet in neem met water slaap ik de hele nacht goed door en sta s'morgens op zonder pijn klachten aan mijn handen mijn vrouw gaf al aan dat ik s'nacht zeer rustig slaap. Ben overdag niet meer moe en kan nu de ernstige ziekte van mijn vrouw die borstkanker heeft beter op mij nemen, en kan haar zo goed mogelijk helpen waar ik haar kan helpen. Overigens gebruik ik de Diclofinac en de Tramadol en maagbeschermers niet meer.
08-01-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Na jaren van stress en slapeloosheid Amitriptilyne voorgeschreven gekregen. Eerst 30 mg en dat hielp in het begin erg goed om de extreme stress en vermoeidheid weg te nemen. Na een jaar heb ik het langzaam afgebouwd naar 10 mg. Ik voel me rustiger en slaap goed. In de bijsluiter wordt aangegeven dat je het om 10 uur s avonds kunt innemen, ik doe dat liever rond 20:00 dan g[lees meer...]aan m'n ogen rond 11 echt dicht en slaap ik heerlijk. S morgens wakker worden is wel wat taai, maar zou het middel niet willen missen.
16-12-2018

Aangezichtspijn

Ik gebruik dit medicijn al meer als 17 jaar voor/tegen Aangezichtspijn,Neuropathie,slaapstoornis. Elke andere pijnstiller geprobeerd de aangezichtspijn te verminderen Fentanyl 125 mc,Oxynorm 10mg 3 x per dag,Gabapentine 3 x 10 mg en Amitriptyline 150 mg wat eindelijk de pijn dragelijk maakt.Van al deze medicatie doet Amitriptyline het meeste goed en het fijne is dat ik no[lees meer...]oit sliep (17 jaar 1 a 1,5 uur per nacht natuurlijk slapen) van alles geprobeerd Temazepam,Oxazepam

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum