Bij  DepressieX

Fibromyalgie (54 meningen)
Slapeloosheid (40 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

08-02-2016 | Vrouw | 62
amitriptyline (10mg)
Na ca twee jaar gebruik van Amitryptiline voor depressie moest ik stoppen, omdat ik last kreeg van vreselijke vraatzucht. Heel jammer, want dit middel hielp erg goed tegen de zenuwpijnen in mn rug vanwege n stenose.

31-10-2015 | Vrouw | 33
amitriptyline (75mg)
Ik ben 4 week geleden overgestapt van 40 mg Citalopram naar 50 mg Amitriptyline en na een week 75 mg. Wat een drama, ik raad dit ook niemand aan. Dus tegelijk af- en opbouwen op advies van de huisarts. Ik ben overgestapt omdat Citalopram te weinig deed voor mij. Maar heb spijt dat ik ben overgestapt, heb heel veel last van bijwerkingen en merk weinig tot niks van de werkin[lees meer...]g wat het zou moeten doen. Ik ben gister naar de huisarts gegaan omdat ik dit niet langer trek. Daarna doorgestuurd naar de GGZ, en moet nu zsm afbouwen.

05-10-2015 | Man | 68
amitriptyline (25mg)
Ik heb het middel begin jaren '90 gekregen voor mijn depressieve klachten. Meteen na het starten werd ik echt depressief en ik voelde me erg ziek. Na een week heb ik toen het gebruik moeten staken. Later, toen ik steeds meer pijnklachten kreeg, heb ik het nogmaals geprobeerd, in een lagere dosering. Ik ben er niet echt achtergekomen of het nu wel of niet (een beetje) hielp[lees meer...], maar omdat ik toch wel last had van bijwerkingen (algemene gevoelens van malaise, grieperig gevoel) ben ik, na overleg met mijn psychiater, gestopt. Ik heb een aantal antidepressiva gebruikt (nu paroxetine) en mijn advies is om met een lage dosis te beginnen en (itt tot wat sommige artsen zeggen) meteen te stoppen als je je beroerd gaat voelen. Bij mij werkten alleen die antidepressiva die slechts heel weinig bijwerkingen brachten (droge mond of zo is natuurlijk geen probleem, en - wellicht - kan er ook geleefd worden met mindere seksuale prestaties?). Niet ingaan op ideeën van 'je moet er doorheen'. Dat heb ik gedaan en dat werd niets.

28-04-2015 | Man | 45
amitriptyline (25mg)
Ik had last van pijn die zeg maar per seconde door je mijn linker hersenhelft gaat. Ik gebruik nu sinds tijd dit middel, citalopram gebruikt maar werkt niet bij zenuwpijn. Het is geen wondermiddel maar ik merk wel verschil of ik al dan niet gebruik. De eerste keer gebruik is wow! Jammer dat dat gevoel niet aanhoudt.

26-03-2015 | Vrouw | 48
amitriptyline (25mg)
Ik vind dit een prima medicijn het help bij mij erg goed om de depressie te onderdrukken en beter er door te slapen ..ik gebruik in de avond 2 keer 25 mg en bevalt me prima .. Geen bijwerkingen verder van

27-12-2014 | Vrouw | 67
Depressief
Ik heb tryptizol ongeveer 10 jaar gebruikt, hij werkte erg goed. Plotseling begon ik slecht te zien, vooral als ik tv keek, ik zag de ondertiteling dubbel. Ik ben toen gestopt, maar al spoedig, na een paar maanden ging het weer bergafwaarts met mijn depressiviteit. Maar met mijn ogen kon ik weer goed zien. Ik ben een tijdje in therapie geweest, maar dit hielp niet. Ik [lees meer...]kreeg hyperventilaties en paniekaanvallen. Toch nog een tijdje zo doorgesukkeld, uiteindelijk ben ik na 2 jaar weer met de tryptizol begonnen. Ik merk wel, dat als je ouder wordt, dat je toch een hogere dosis zou moeten innemen, dit middel werkt minder goed, dan voorheen. Volgens mij is het innemen van nog hogere dosis op oudere leeftijd niet verstandig, daar je dan meer kans hebt om te vallen, het werkt spiervrslappend.

09-09-2014 | Vrouw | 43
amitriptyline
Ik gebruik dit medicijn al vele jaren, na eerst veel verschillende andere medicatie te hebben gebruikt, wat niet hielp. Uiteindelijk 300mg amitryptiline in combinatie met 1000mg camcolit (lithium) hielpen mij goed. Inmiddels slik ik sinds een aantal maanden geen camcolit meer en dit gaat goed. Ik nam mijn medicatie een uur voordat ik naar bed ging in. Na een uur moest ik [lees meer...]echt in bed liggen omdat ik een soort van "instortte". Ik werd erg suf, en slaperig en voelde me heel raar....... Maar inmiddels heb ik daar geen last meer van, sterker nog, ik slaap er niet eens meer op. Ik heb nu totaal geen bijwerkingen meer.

24-06-2013 | Man | 66
amitriptyline
amitriptilyne heb ik een halfjaar gebruikt en was zeer tevreden met dit medicijn,de eerste week[en] wat suf, maar dat was redelijk snel verdwenen,ook het afbouwen leverde me geen enkel probleem op

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum