Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

05-10-2015

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik heb het middel begin jaren '90 gekregen voor mijn depressieve klachten. Meteen na het starten werd ik echt depressief en ik voelde me erg ziek. Na een week heb ik toen het gebruik moeten staken. Later, toen ik steeds meer pijnklachten kreeg, heb ik het nogmaals geprobeerd, in een lagere dosering. Ik ben er niet echt achtergekomen of het nu wel of niet (een beetje) hielp[lees meer...], maar omdat ik toch wel last had van bijwerkingen (algemene gevoelens van malaise, grieperig gevoel) ben ik, na overleg met mijn psychiater, gestopt. Ik heb een aantal antidepressiva gebruikt (nu paroxetine) en mijn advies is om met een lage dosis te beginnen en (itt tot wat sommige artsen zeggen) meteen te stoppen als je je beroerd gaat voelen. Bij mij werkten alleen die antidepressiva die slechts heel weinig bijwerkingen brachten (droge mond of zo is natuurlijk geen probleem, en - wellicht - kan er ook geleefd worden met mindere seksuale prestaties?). Niet ingaan op ideeën van 'je moet er doorheen'. Dat heb ik gedaan en dat werd niets.
28-04-2015

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik had last van pijn die zeg maar per seconde door je mijn linker hersenhelft gaat. Ik gebruik nu sinds tijd dit middel, citalopram gebruikt maar werkt niet bij zenuwpijn. Het is geen wondermiddel maar ik merk wel verschil of ik al dan niet gebruik. De eerste keer gebruik is wow! Jammer dat dat gevoel niet aanhoudt.
26-03-2015

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik vind dit een prima medicijn het help bij mij erg goed om de depressie te onderdrukken en beter er door te slapen ..ik gebruik in de avond 2 keer 25 mg en bevalt me prima .. Geen bijwerkingen verder van
27-12-2014

Depressief

Ik heb tryptizol ongeveer 10 jaar gebruikt, hij werkte erg goed. Plotseling begon ik slecht te zien, vooral als ik tv keek, ik zag de ondertiteling dubbel. Ik ben toen gestopt, maar al spoedig, na een paar maanden ging het weer bergafwaarts met mijn depressiviteit. Maar met mijn ogen kon ik weer goed zien. Ik ben een tijdje in therapie geweest, maar dit hielp niet. Ik [lees meer...]kreeg hyperventilaties en paniekaanvallen. Toch nog een tijdje zo doorgesukkeld, uiteindelijk ben ik na 2 jaar weer met de tryptizol begonnen. Ik merk wel, dat als je ouder wordt, dat je toch een hogere dosis zou moeten innemen, dit middel werkt minder goed, dan voorheen. Volgens mij is het innemen van nog hogere dosis op oudere leeftijd niet verstandig, daar je dan meer kans hebt om te vallen, het werkt spiervrslappend.
09-09-2014

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik gebruik dit medicijn al vele jaren, na eerst veel verschillende andere medicatie te hebben gebruikt, wat niet hielp. Uiteindelijk 300mg amitryptiline in combinatie met 1000mg camcolit (lithium) hielpen mij goed. Inmiddels slik ik sinds een aantal maanden geen camcolit meer en dit gaat goed. Ik nam mijn medicatie een uur voordat ik naar bed ging in. Na een uur moest ik [lees meer...]echt in bed liggen omdat ik een soort van "instortte". Ik werd erg suf, en slaperig en voelde me heel raar....... Maar inmiddels heb ik daar geen last meer van, sterker nog, ik slaap er niet eens meer op. Ik heb nu totaal geen bijwerkingen meer.
24-06-2013

Amitriptyline (amitriptyline)

amitriptilyne heb ik een halfjaar gebruikt en was zeer tevreden met dit medicijn,de eerste week[en] wat suf, maar dat was redelijk snel verdwenen,ook het afbouwen leverde me geen enkel probleem op
23-05-2013

Depressief

Neem al jaren antidepri medicatie Deze week zware terugslag Dus van 2 naar 4 gegaan Flinke huilbuien Nergens zin in En veel onbegrip van naaste Vandaag beetje betere dag gehad Vg. A.
03-05-2013

Amitriptyline (amitriptyline)

Heb dit medicijn lange tijd gebruikt wegens chronische depressie. Ben van 250mg langzaam terug gegaan naar 50mg per dag. Bijwerking bij begin was zeer droge mond, ernstig vermoeidheid, trillingen en schokken in het hoofd en door het lichaam. Naar verloop van tijd namen deze af en bleef alleen over dat ik er moe van werd dus nam ik ze altijd s' avonds voor het slapen in.[lees meer...] Nu heb ik sinds kort Cymbalta gekregen als vervanger van de tryptizol en ik was in eerste instantie blij dat ik daar weinig bijwerkingen van ondervond behalve maagpijn. Voelde me veel helderder en fitter. Wat ik vervelender vind is dat ik nu ineens vier keer meer betaal per doosje pillen. Die tryptizol koste me 8 euro per maand en de cymbalta kost me 40 euro per maand. Zit er vanwege de kosten serieus aan te denken om toch maar weer tryptizol te gaan gebruiken. Zijn er nog goedkopere alternatieven die ik zou kunnen overwegen? Groeten Remco

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum