Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

13-04-2023 | Man | 74
oxycodon (5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

23-02-2023 | Vrouw | 49
oxycodon (80mg)
Longkanker
Diagnose longkanker lijkt redelijk stabiel tijdens behandeling overgestapt van tramadol naar oxicodon retard (lang werkend) slik nu 2 x per dag 80mg daarbij 3 x10 mg allen lang werkend daarnaast mag ik oxicodon 10 mg 8x per dag want de retard die volgens bijsluiter en artsen 12 uur zou moeten werken maar na ongeveer 6 a 8 uur slaat de paniek toe wordt ik onrustig kan ik n[lees meer...]iet goed ademen en krijg ik overal pijn in mijn spieren rug nek voel me dan erg onrustig van de 10 mg kortwerkende neem ik 30 of 40mg per x in want 10 mg doet niets al met al voel ik dat ik steeds afhankelijker wordt en serieus afkicken verschijnselen krijg ik neem vaak de 80 mg om de 8 uur wat volgens bijsluiter niet mag maar het is de enige manier dat het voor mij lijkt te werken ik zou er graag mee stoppen maar de (huis)arts zegt dat in mijn geval (ongeneeslijke kanker) het niet eens zo een hoge dosering is en ze gaan voor kwaliteit van leven het liefst zou ik met dit alles stoppen maar ik weet heel goed dat het niet gaat zodra ik een dosis vergeet of minder neem beginnen de afkick verschijnselen ik zou iedereen aanraden bij operaties ed dit niet te nemen want je komt er nooit meer van af probeer het maar met paracetamol en een ontstekingsremmer je hebt steeds hogere dosis nodig dit is het werk van de farmaceutische mafia een vreselijk medicijn

04-11-2022 | Man | 52
oxycodon (20mg)
Weet nog niet zeker wat er mankeert, in ieder geval beklemde zenuw in de rug met uistraling naar linker been, as maandag gaan ze een mri maken.had eerst 2 x 10mg langwerkend en 4 x 5mg kortwerkend per dag en dat werkte niet. Toen verhoogd naar 2 x 15mg en 6 keer 5 mg, nog steeds niet genoeg. Nu verhoogd naar 2x 20 en 6 x 10mg. Kan niet zitten en niet liggen, de kortwerke[lees meer...]nde hebben lang nodig om te werken bij mij, duurt af en toe meer dan 2 uur voor de scherpe randjes van de pijn eraf zijn. Al met al denk ik dat voor mijn probleem het niet zo geweldig wekt.

15-09-2022 | Man | 41
oxycodon (10mg/ml)
Zenuwpijn is de hell op aarde. Dit is niet vol te houden zonder oxycodon. Ik heb een Plexus leasie brachialus. Rechts is nu mijn arm verlamd. Zenuwpijn verziekt mijn leven. Gebruik nu 1 x per dag fetanyl van 25mug om 15mg langwerkende oxycodon op te vangen maar de pijn is gewoon te erg voor woorden. Continue aanvallen en Continue zeurende pijn. Oxycodon werkt ma[lees meer...]ar ik heb steeds meer nodig. Dus ik jojo zo al lange tijd. Ik Ben 1x 3 weken gestopt maar de zenuwpijn is zo erg dat het bijna onmogelijk is om naar 0 te gaan en op 0 te blijven zonder alternatief. Heb pijnpoli etc en bijna alle soorten medicijnen geprobeerd maar tevergeefs. Ik ben bang dat fetanyl levensgevaarlijk wordt na een paar weken en ik heb meer pijn met Fetanylpleisters van 25mug dan met oxycodon lang of kortwerkende. Ik ben bang dat zenuwpijn echt tussen mijn oren zit ipv dat oxycodon daadwerkelijk alle pijn wegneemt. De ontwenning van kortwerkende en verslaafd worden is moeilijk en levensgevaarlijk. Afbouwen van 100mg naar 10mg 2x per dag doe ik in een maand tijd en probeer nu al 3 maanden naar 0 te gaan maar is niet te doen als ik er 1 weglaat. Dat met behulp van 2x 10mg Diazepam voor de ontwenning tegen te gaan. Maar Diazepam is ook weer verslavend. Ik ben na 10 jaar xanax gebruik afgekickt op eigen kracht en heb bijna 10 maanden ontwenning gehad en wil dit nooit meer meemaken. Straatvrees,zelfmoordgedachten,hallucinaties ,waanideeën en mensenschuw etc etc. Ik ben bang dat nog fetanyl erger is op dit gebied dus ik weet even niet meer wat wijsheid is en buiten mijn huisarts heb ik niemand die mij wil helpen of het niet te complex vind. Want ik heb het al vanaf 2014 door een motorongeluk. Heeft iemand goede raad of een alternatief of hetzelfde letsel ongeveer en goede tip? Amithrypline en gabbabentine en liryca heb ik allemaal geprobeerd maar werkt niet behalve de bijwerkingen zijn van bv liryca echt heftig. Erg vergeetachig etc. Alleen oxycodon werkt eigenlijk. Ik heb op bijna 100mg kortwerkende per dag gezeten en nu 2x 10mg dus doe mijn best en dat lukt ook goed. Wil graag mijn rijbewijs halen en moet stoppen hiermee. Dus als ik nog ooit door de medische keuring kom met een arm zal het zonder gele stickers zijn etc. Ik hoop dat er misschien toch ergens iets is en hoor het graag.

24-08-2022 | Man | 44
Hernia
Beste lotgenoten, In 2019 is er bij mij een hernia gesignaleerd. Ik ben 44 jaar, relatief gezond, en kon de laatste maanden moeilijk lopen (uitstraling rechter been), ik begon mij zorgen te maken. Na een MRI bleek er sprake van een lage rughernia, l3-l5, tussenwervelschijven vrijwel verdwenen, en lussen zenuw bekneld tussen de wervels. Natuurlijk wou ik van de ernstige [lees meer...]pijn af, er werd direct gesproken over een spondylodese operatie, en zonder uitleg, behalve de werking van pijnbestrijding, werd mij 4x 10 mg kortwerkend, en twee maal 20mg, langwerkend, voorgeschreven. De Covid pandemie brak aan. Twee jaar de reguliere operaties uitgesteld. Door mijn eigen schuld, er stond eindelijk een operatie gepland, mocht ik niet geopereerd worden omdat ik rook. Roken (cotinine) vertraagd de aanmaak van botweefsel. De neurochirurg wou mij, kon mij, niet opereren zolang ik niet een half jaar was gestopt met roken. Stom stom stom van mij. Nu ben ik gestopt met roken, en na 3,5 jaar dealen met een rughernia word ik naar verwachting in het najaar 2022 geopereerd. Was ik maar beter en duidelijk vooraf geïnformeerd over de nadelen van Oxycodon. Ik gleed volledig af van mijn vreugde, alles was een neerwaardse spiraal. Emoties vervlakt, angstig en slapeloos, ik had geen power en ratio om mijzelf uit deze benarde situatie te trekken. Gevangen door de drugs. Tevens kreeg ik jarenlang Diazepam voorgeschreven. 20mg per dag. Overdag voor de rust, het bestrijden van de onrust en angst (ter verdediging ik ben psychiatrisch hulpverlener en kan wel tegen een mentaal stootje, voor de nacht 10mg om te kunnen rusten en slapen, tevens als spierverslapper voor de onderrug. Alweer een medicijn waar resistentie snel optreedt. Al wil ik dondersgraag van de Oxycodon af, en wie weet, het kost veel moeite, ook van de benzo’s. Het soppen met roken moet mijn motivatie blijven om geopereerd te kunnen worden en met beleid de medicatie te kunnen afbouwen. Ik ben lange tijd een wijnliefhebber geweest (dat ben ik nog..), maar drink al een tijd abstinent niet meer. Dat scheelt 80%, in goede zin (ik kan weer kilometers lopen oa.,daarna rust) van de algehele situatie. Voor de nog niet wetenden, mensen die soortgelijk snel aan medicatie zoals Oxycodon en diazepam beginnen, en een slokje lusten: denk 1000 keer na. Het is een hele lap tekst, en als zorgverlener zelf in de zorg te belanden is al een confrontatie; ik wens niemand deze slopende helse situatie toe. Sterkte allen en wees verstandig, laat u goed uitleggen uit voorzorg door de desbetreffend arts over de voor- en nadelen van deze medicatie.

28-06-2022 | Man | 40
Hernia
Begonnen met 4maal daags 1 5 mg tablet nu drie jaar later ga ik naar een kliniek om van die troep af te komen ben nooit meer gaan nemen alleen wel eens gesnoven nou dan beland je ff in de wereld van never ending story echt niet om te zijken maar begin er niet aan verslaafd binnen een week of drie en het helpt eigenlijk niet zo veel

05-06-2022 | Vrouw | 22
oxycodon (37,5mg)
Mijn ervaring was dat het in her begin heel even wat werkte maar dat na die tijd al heel snel gewenning kwam en ik meer klachten had van de bijwerkingen heel de dag dan dat ik er een gewenst effect van voelde. Hierdoor overgestapt.

11-01-2022 | Vrouw | 42
oxycodon (30mg)
Naast de langwerkende heb ik ook 6 x 10 mg kortwerkende. Omdat ik nogal veel ziektes heb en heb gehad, slik ik in totaal 32 pillen per dag. Even snel, borderline, artrose, reuma, hemochromatose, fibromyalgie een hernia en daarnaast heb ik 5 soorten kanker gehad. (Vulva, anus, baarmoederhals, lymfeklier en borstkanker) in 11 jaar 29 operaties gehad. Beide voeten en handen e[lees meer...]n als altijd, heb ik dagelijks nog steeds pijn, overal. Ik heb ook beknelde zenuwen iets boven mijn stuit in mijn ruggenwervel. Ik kan niet langer dan 5 minuten staan of 10 minuten lopen voordat ik pijn in mijn rug krijg. Sowieso zitten er vervelende pijnen bij mijn heup, bovenbeen en scheenbeen, maar die rug pijn is niet meer te doen. Ook al slik ik zoveel, de pijn is nu dagelijks en hinderlijk voor mijn dagelijkse bezigheden. Ook veel gezeur gehad over verslaving enz. Dan zeg ik ook altijd, ik heb pijn, daarom neem ik medicijnen. Ik wil van die zooi af maar zolang ik pijn heb, gaat dat niet. Begin corona was er een fout opgetreden bij de apotheek en kreeg ik mijn twee wekelijkse medicijnen in baxterrol, 18 van de 32 pillen. Op een vrijdag. Alle pijnstillers slaappillen en ontsteking remmers waren eruit gehaald en op een vrijdag dus zat ik het weekend zonder. Ik dacht dat ik dood ging. Zoveel pijn dat ik niet wist hoe ik kon liggen of zitten en schreeuwde het uit van de pijn. Vanaf dit moment weet ik dat er iets moet gebeuren voordat ik stop met de oxycodon. Dus als iemand een tip heeft voor mij die zo goed als alles geprobeerd heb. Het enige wat ik kan bedenken is een ketamine infuus. Maar voordat ik zover ben, vooral tijdens de corona....

10-01-2022 | Vrouw | 45
oxycodon (10mg/ml)
Alvleesklierontsteking
Erg verslavend middel inmiddels afgebouwd van 6 naar 2 Maar daar blijft het bij wanneer ik langer wacht met innemen krijg ik een heel onrustig gevoel in mijn buik benen Ik kan nu wel weg zonder het medicijn Dit kon ik voorheen nooit Maar de laatste twee kan ik niet van af komen zo verslavend

07-10-2021 | Vrouw | 26
oxycodon (30mg)
Helpt heel goed tegen zenuwpijn. Maar bij langdurig gebruik kan verslaving optreden, neem dit heel serieus want het is erg naar. Ik was er niet van op de hoogte en stopte in 1 keer, op advies van de dokter. Toen kreeg ik in het weekend ernstige ontwenningsverschijnselen. Vreselijke ervaring en het heeft daarna nog maanden geduurd voordat ik er uiteindelijk vanaf was. Ook k[lees meer...]un je erg warrig en afwezig zijn tijdens gebruik.

20-05-2021 | Man | 65
oxycodon (120mg)
Zat op 120 mg na verandering van arts die direct ingreep zit ik nou op 40mg voel me soms beter maar nog steeds soms moet maar ik ben hier blij heb er3maand overgedaan om aftekicken echt een hel dit nooit wéér

30-04-2021 | Vrouw | 56

31-03-2021 | Vrouw | 46
oxycodon (20mg)
Rugklachten
hallo ik gebruik dit medicijn voor rugpijn van 60mg naar 20mg afgebouwd en het is een levende hel.. wou dat ik nooit hier mee begonnen was ik zoek mensen met wie ik hier over kan praten die het zelfde hebben meegemaakt, artsen die dit zo maar voorschrijven hoop dat ik ooit helemaal er van af kan komen mensen die dezelfde ervaring hebben gehad (..) praat er graag over met a[lees meer...]nderen. Wens iedereen het beste. Groetjes Linda (Mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

03-12-2020 | Vrouw | 33
Botbreuk
Ik heb het een week geslikt i.v.m. 3 gebroken ribben. Het viel mij al gelijk op dat ik die erge botpijn gewoon bleef voelen. Waar het mij wel mee hielp is om ontspannen adem te halen, want dat gaat erg lastig met gebroken ribben. Ik heb er dus wel wat baat bij gehad, maar ik heb het vandaag zonder medicijnen geprobeerd en het ademen gaat nu beter. De pijn is hetzelfde met [lees meer...]de oxycodon dus ik ga het niet meer nemen. Ik merkte gelijk vandaag al dat het afkickproces gelijk begon, intens moe ben ik. Ik heb meerdere keren geslapen vandaag (dat is uniek voor mij) dus ik ben blij dat ik het maar zo kort heb geslikt. Als apothekersassistent zijnde heb ik mensen zien worstelen met afkicken van oxycodon en dat schijnt verschrikkelijk te zijn.

23-11-2020 | Vrouw | 68
Rugpijn
ik ben begonnen (na miskend ernstig letsel door ongeval) met 2x5mg, 3x op 'n dag, versterkt met 2x500mg paracetamol. heeft maar weinig effect op mij gehad, maar ook geen bijwerkingen ervaren. nu na 4,5 jaar alléén nog in gebruik bij noodgevallen, dan nog 1 à 2 pilletjes van 5mg. ik ben niet verslavingsgevoelig en ben zonder problemen netjes geminderd en uiteindelijk gestop[lees meer...]t.

07-09-2020 | Man | 41
Clusterhoofdpijn
Het medicijn gekregen omdat de lichamelijke pijn die ik ervoer voor, tijdens en na mijn cluster aanvallen enorm was (niet wetende dat er een nieuwe sluipmoordenaar mijn lichaam binnen kwam genaamd Fibromyalgie). Het heeft een tijdje goed gewerkt want ik kon zelfs weer heerlijk werken, sporten en spelen met mijn kinderen. Toen ik 8 weken geleden bij de pijnpoli kwam heb ik [lees meer...]zelf aangegeven dat ik dacht dat de Oxycodon niets meer voor mijn klachten deed. Mijn gebruik was verdubbeld, ik slikte ook de langwerkende variant ernaast, maar er was geen afname qua pijnklachten. Ook kon ik steeds minder makkelijk mijn behoefte doen en de zakjes Forlax waren de laatste weken niet meer aan te slepen. Dat mocht niet baten want ik moest aan de Klyx omdat de verstopping aan het begin van mijn darmkanaal zat. Samen met de pijnpoli arts overeengekomen dat een rotatie ons wel handig leek en zo kwam Methadon op mijn pad. Initieel gestopt met de Oxycodon 10mg retard en nu twee weken geleden ook met de 5mg snelwerkend. Zet je maar schrap als je gaat stoppen want je lichaam gaat het niet willen. Blij om de Methadon ernaast te hebben maar de afkickverschijnselen komen er gewoon snoeihard doorheen. Het is op sommige momenten echt ondoenlijk en dat merk je aan je gemoedsrust. Uit het niets janken, rillen, pijnscheuten, braken, hoofdpijn, noem maar op. Het is geen fijne combinatie zo met de Fibromyalgie en de clusterpijn maar je moet er toch doorheen. Zelfs na twee weken, en nu terwijl ik schrijf, loopt het zweet van mijn lijf. De vermoeidheid is niet normaal en de slaap kan soms niet voorkomen worden. Nu speelt er van alles in mijn lijf en het is lastig te bepalen wat waar nu precies vandaan komt echter weet ik zeker dat mijn receptoren nog steeds vragen om Oxycodon. Het is niet zo dat ik naar de pillen wil grijpen, mijn kast ligt er nog vol mee, nee het is echt mijn lichaam die er om vraagt. Als je aan het medicijn begint, ga er dan heel serieus mee om. Merk je op dat het niets meer doet, direct een afbouwenplan in werking stellen en met de arts in gesprek gaan want, denk eraan, rotatie is heel belangrijk. Het heeft uiteindelijk echt geen zin om voor het vaderland op te gaan hogen want het levert geen bal meer op, behalve een enorme lichamelijke afhankelijkheid. Voor ieder die stopt, success! Je kan het, echt doorzetten want straks is het allemaal echt vele malen prettiger. Je lichaam gaat met de week vooruit, je krijgt weer heerlijke natuurlijke euforische momenten terug. Het is alsof je jezelf bevrijd vanuit een enorme houtgreep en daarna stukje bij beetje weer vrij kan ademhalen. Dat gevoel is lekkerder dan ooit te voren, geloof mij. Ik voel mij ook steeds meer gelukkiger op momenten. Geen idee hoe ik dat verder moet uitleggen, het is fantastisch. En lukt het je niet, ga alsjeblieft niet online kopen. Het is niet erg om hulp te vragen, dat doen verstandige mensen namelijk. Er zijn een hele hoop mensen die tijdens jouw reis terug naar jezelf enorm met je mee voelen. Oxy is niet niks en dat weet echt iedereen. Zet hem op!