Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

19-12-2022 | Vrouw | 61
oxycodon (40mg)
Rugklachten
Sinds april via een kliniek van de Oxycodon omgezet naar buprenorfine, daarna langzaam afgaan bouwen en zit nu op 1 tablet. Ging tot 2 tabletten goed . Nu wat afbouw verschijnselen. In het nieuwe jaar hopelijk opiaatvrij!!! Pijn is iets terug maar mijn eigen Pijnreceptoren zijn aan het werk. Oxycodon hielp goed in het begin maar werdt er depri van. Dankzij pijnproramma e[lees meer...]n korte opname in kliniek nodig om er van af te komen . Na 14 jaar!!

15-08-2022 | Man | 41
oxycodon (20mg)
Ik ben geopereerd aan een schwannoom. Dat is een tumor in mijn schouderblad. Ik heb in het ziekenhuis om 21:00 's avonds 10 mg langwerkende oxycodon gehad samen met 5mg kortwerkende vanwege de pijn. Dit 4 dagen lang. Ik sliep als een roos. Thuis een week lang zelfde dosis gehad, daarna verhoogd naar 's morgens en 's avond 20 mg oxycodon en de kortwerkende mocht ik om d[lees meer...]e 4 uur gebruiken. Ik sliep 10 uur in de nacht en overdag nog eens een uur of 5. Nu inmiddels een week later 's avonds nog 20mg en overdag 1 of 2 keer 5 mg kortwerkend. Nu lig ik al 3 nachten wakker en slapen lukt niet meer, heel bizar waar die omdraai ineens vandaan komt. Als ik vanacht weer niet slaap ga ik morgen informeren hoe dit ineens kan.

03-08-2022 | Man | 67
Gewrichtspijn
Heb een pols operatie gehad na breuk. Heb daar toen oxycodon 5mg voor gekregen ,6 x daags slikken. Werd er vaak moe van en kon meerdere keren per dag er van slapen. Nu gebruik ik nog maar 1 pilletje per dag voor het slapen gaan. Prettige bijkomstigheid, ontlasting is nu mooi vast als ik uitga.

30-01-2022 | Man | 45
oxycodon (5mg)
Endeldarmkanker
Gekregen als ondersteuning bij herstel van levertrombose, als gevolg van uitzaaiingen in de lever. Dosering was toen 2" daags 5mg langwerkend en evt aanvullend net Max 6* 5 mg verdeeld over de dag extra. Die extraatjes waren amper nodig. Pijn ging snel weg icm de behandeling. Maar ... Ik was in de nacht wel wat aan het spacen... Tegen mezelf praten, dierengeluiden maken. I[lees meer...]ntens dromen. En me er bewust van zijn dat ik dit deed, tijdens de slaap zelfs. Voelde me overdag qua stemming goed, fijn side-effect. Bewust van de nadelen van het middel, snel afgebouwd. Ik gebruik nu af en toe 1 of 2* per dag 5mg kortwerkend op het moment dat ik buikpijn, rugpijn of pijn rondom/ stijfheid van de borst of lever heb. Het maakt dat ik zo'n dag beter doorkom, aan m'n beweging toe kom en w,at spanning kwijt raak. Blijf me bewust van het verslavingsrisico. Aan de andere kant mag ik het mezelf zo comfortabel mogelijk maken, in de fase van uitbehandeld zijn. Pijn hebben hoeft niet. Jezelf vol slikken hoeft niet. Dan blijft er ruimte over voor moeilijker tijden. Kortom: bewust en matig gebruik is waar het bij Oxycodon k.

15-09-2021 | Vrouw | 39
oxycodon (30mg)
Ik gebruik dit 2 jaar voor zenuwpijn. Ik gebruik nu 2x30mg langwerkend en 4x per dag 10mg kortwerkend. Het werk geweldig voor mijn pijn. Alleen heb ik hele erge hitte aanvallen die niet weg gaan alleen door weer oxy te nemen. Wie herkend dit de hitte is het lichaam is niet te houden en dan moet ik snel weer een tablet nemen. Het voelt alsof je in brand staat. Nu weet ik du[lees meer...]s niet of het door de oxycodon komt. Ook als ik mijn eigen inspan krijg ik gelijk koorts 38 graden. Wie herkend dit???

30-07-2021 | Vrouw | 73
oxycodon (15mg)
Hernia
Half jaar vóór hernia ischias.Behandeld fysio en tramadol. Hernia,bil en rechterbeen ook iets verlicht door fysio. Heel pijnlijk en dus oxycodon.Wat een heerlijkheid minder pijn! Elke week controle huisarts en geleidelijk steeds minder genomen.Ik heb dit middel enkele maanden ingenomen.Nu een week helemaal gestopt na verdere afbouw. Geen bijwerking.Door coronatijd en drag[lees meer...]en van ICD(hart en diabetespatient) pas in september een MRI. Kan pijn nu opvangen met 6x2 paracetamol. Ik ben tevreden over dit medicijn,maar als het niet hoeft wil ik het niet graag nemen.

27-07-2021 | Vrouw | 49
Botbreuk
Na onderuit gemaaid te zijn in het bos door een hond plat op de rug beland, had echter een waterbak mee in rugzak, die stond in de rug. Eerst leek alles nog heel, maar toch gezien door fysio en huisarts. Oxycodon gekregen omdat ik al tramadol gebruik. Na 5 dagen blijkt nu het ploppen toch een gebroken rib te zijn. Maakt voor behandeling niet uit maar het is bijzonder pijnl[lees meer...]ijk. Blij met de medicatie

06-04-2021 | Vrouw | 53
Artrose
Ongeveer 8jr gebruikt, langzaam van 30 naar 45mg langwerkend opgebouwd, verdeeld over 4x per dag. Vermoedelijk versterkt t bij.mij de bijwerkingen van overige medicatie zoals prednison of amitriptyline. Buiten de poly-artrose ook veel ontstekingen en zenuwpijn

25-03-2021 | Man | 17
oxycodon (40mg)
Hernia
ik had een hernia op jonge leeftijd in opbouw van operatie kreeg ik de medicatie.

01-03-2021 | Vrouw | 56
oxycodon (5mg)
Artrose
Ik heb reumatoïde artritis in al mijn gewrichten,polyneuropathie in mijn voeten en reuma en artrose in mijn schouders en bovenarmen. Ik kreeg eerst tramadol voor mijn reuma en artrose maar daar ging ik van hallucineren en het hielp niet voldoende tegen de pijn,toen hebben ze mij oxycodon 5 en 10mg voorgeschreven en dat hielp vrijwel direct en ook de pijn is heel veel mind[lees meer...]er dan voordat ik oxycodon slikte. Het nadeel vind ik wel dat ik waziger ga zien(heb ook diabetes type1 dus dat wazig zien is mede daardoor)voel me vaak suffig en ook heel moe. Ik durf niet echt af te bouwen omdat ik bang ben dat de pijn dan terug komt en dat wil ik dus niet dus blijf t voorlopig maar slikken,misschien kan ik met de arts overleggen om de oxycodon 5mg af te bouwen omdat ie ook verslavend is.

09-11-2020 | Man | 67
Gordelroos
Twee dagen na een niersteenoperatie kreeg ik gordelroos, herpes zoster. Toenemend heftige pijn rechts, niet op de plek van de uitslag op de kuit maar in bovenbeen en rug. Na tweeënhalve week, de pijn was steeds moeilijker te dragen en maakte bijna elke activiteit onmogelijk, kreeg ik van de huisarts oxycodon. Gedurende veertien dagen nam ik 60 mg per dag, daarna gedurende [lees meer...]een week 40 mg. De enige bijwerking was obstipatie. Binnen een paar dagen bouwde ik af. Ik kreeg zo’n anderhalve dag ontwenningsverschijnselen, vooral in de vorm van een naar gevoel. Mijn ervaring met oxycodon is goed, de last van de ontwenning stond in geen verhouding tot de pijn van eerder. Het is begrijpelijk dat artsen terughoudend zijn met het voorschrijven van oxycodon, gezien het vele misbruik. Maar bij verstandig gebruik is het een effectieve pijnbestrijding, waarvoor geen goed alternatief lijkt te zijn. ik beveel het middel aan.

02-11-2020 | Man | 61
Artrose
Na een 10 tel operaties aan mijn rug en als laatste nog een nekhernia waar ik succesvol aan ben geholpen gebruik ik nu langdurig oxicodon. Geen bijwerkingen of andere ongemakken. Heb wel ondervonden dat een keertje stoppen niet het beste resultaat geeft want heb dan hevige rugklachten. Vraag me wel af wat zijn de problemen van dit medicijn want ik heb er baat bij.

30-08-2020 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb in een rolstoel gezeten mijn benen hebben in een bocht van 90 graden gestaan voor een tijdsduur van 2 jaar door zware ondervoeding en alcoholmisbruik ik kwam in een zware depressie terecht (mijn vader opgegeven nl kanker en mijn moeder een zware broekoperatie alles tegelijk) en ik ben nog zwaarder aan het drinken geslagen en kwam zo totaal uitgeput en zwaar ondervoe[lees meer...]d (eigen schuld) in het bed terecht dit was te heftig voor mij. Mijn benen zijn tijdens deze periode helemaal krom getrokken door een heel zwaar vitamine B1 tekort en door gypsen / rechtbuigen ben ik weer op de benen gekomen. Links is perfect maar rechts is helemaal kapot incl de rug en ik ben niet geheel pijnvrij krijg in totaal 30 mg Oxycodon 2x 10mg & 2x 5mg per dag.

17-08-2020 | Vrouw | 51
Artrose
ik slik al een aantal jaren oxycodon 20 en 10 mg s,ochtends 30 en s,avonds 40 mg. ze hebben me heel goed geholpen tegen de pijnen, maar nu verliezen ze langzaam hun werking, ik ben nu ook bezig via revalide met afbouwen10mg per week. ben gistereren pas begonnen dus merk nog niks. maar mijn slaapritme is helemaal in de war ,mijn eetlust is ook minder enz. ik hoop dat ik ni[lees meer...]et teveel pronblemen krijg met afbouwen want daar ben ik nu het bangst voor de afkick verschijnselen.

16-08-2020 | Vrouw | 19
oxycodon (15mg)
In heb het medicijn gebruikt. De hevige, ondraagelijke pijn die ik continue ervaarde verdween bijna helemaal door dit middel. Tegen de pijn werkt het heel goed. Maar kijk uit voor verslaving. Als de medicijnen zijn uitgewerkt kan je een sterk gevoel van neerslachtigheid en depressiviteit ervaren. Het maakt je slaperig. Je kunt alsmaar door slapen

14-12-2023 | Vrouw | 46
oxycodon (10mg)
Ik ben in september geopereerd aan een acute hernia op 2 plaatsen waar ik ook mijn blaas en bovenbenen niet meer voelde, urine die eruit liep zonder dat ik het voelde. Gelukkig werdt ik de volgende dag geopereerd. Helaas een flinke streptokokken opgelopen in de operatiekamer waar ik bijna 3 weken aan een antibiotica infuus gehangen in het ziekenhuis en daarna kon ik Gelu[lees meer...]kkig na huis kon en verder met 10 weken antibiotica thuis. Na al die ellende was ik pijn vrij godzijdank alleen nu een maand later kan ik niet meer zitten op me bil. Staan en lopen bukken en alles doen geen probleem maar zitten is een hel, dan vliegen de stroomschokken door me been naar me voet en blijft daar zeer doen. Nu heb ik oxicodon gekregen en ik moet zeggen dat het al een stukje beter gaat vandaag want ik kan me niet voorstellen dat ik een kerstdiner op de bank moet gaan opeten 🤨