Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

23-08-2022 | Vrouw | 44
Hernia
Afbouw bij 5x20 oxycodon is een heel. Steeds griep verschijnselen, diaree & overgeven.

18-07-2022 | Man | 21
oxycodon (5mg)
Ik had een week geleden een operatie gehad om mijn amandelen te verwijderen. Eerst kreeg ik paracetamol en ibuprofen mee. 5 dagen later werd de pijn erger en erger en de medicatie hielp niet meer tegen de pijn. Na een telefoontje kreeg ik Oxycodon voorgeschreven. Na inname van 1 tablet voelde ik mij na een half uur opzich wel prettig echter had ik nog steeds last van de pi[lees meer...]jn. Vanaf dat moment een kwartier later werd ik spontaan heel misselijk en zag ik allemaal kleuren voor mn ogen, vanaf dat moment werd alles zwart en kreeg ik een epileptische aanval (dit is de 1e keer in mijn leven dat ik dit kreeg). Het gebeurde in slechts een paar seconden tijd en ik werd er eigenlijk door overdonderd. Ik was met mn hoofd best wel hard gevallen en moest een kwartier bijkomen. Daarna ben ik er gelijk mee gestopt en weer terug gegaan naar paracetamol en ibuprofen. Als ik achteraf had geweten dat Oxycodon 1 van de zwaarste pijnstillers is die er zijn had ik ze nooit genomen, ik hoopte op een simpel middeltje wat ervoor zorgde dat ik in ieder geval pijnloos kon eten en drinken. Ik werd door de apotheek wel verteld dat ik niet meer mocht autorijden of mocht werken met machines, maar ik had achteraf ook graag gehoord dat dit de zwaarste pijnstillers zijn voor gebruik. Ik heb hier een handvol verhalen gelezen van mensen met bepaalde ernstige pijnklachten onderandere een hernia of zenuwpijn. En ik denk dat ik achteraf dit ook nooit voorgeschreven had mogen krijgen voor mijn pijnklachten. Ik probeer niet Oxycodon op deze manier zwart te maken want voor veel mensen is het een middel om een normaal leven mee te kunnen leiden, ik geef alleen mijn ervaring en raadt mensen aan die voor het eerst aan oxycodon of andere hele zware pijnstillers beginnen het op een verantwoorde manier in te nemen en tijdens dat het inwerkt toezicht van een volwassene te hebben en op de bank of in bed te liggen. Ik ben nu een zere plek op mn hoofd rijker geworden maar het had slechter kunnen aflopen.

11-03-2022 | Man | 54
Rugklachten
Neem deze al 6 jaar 20mg 3x per dag voor mijn facetarthrose . Helpt wel maar pijn is niet volledig weg,,, enigste bijwerking is het koud zweten bij minste inspanni g 😭,, heel vervelend omdat je bijna niks meer wil doen om dat koudzweet te vermijden. Ik wil er mee stoppen maar heb dus vervangende pijn medicatie nodig ,,,, maar welke ???? Want ik wil komaf maken met dat [lees meer...]koudzweet

01-12-2021 | Man | 62
Alvleesklierontsteking
naast paracetamol ook oxycodon gekregen. 5 mg. Het doet bij mij helemaal niks. Later thuis bij een heftige migraine aanval ook ingenomen, maar totaal geen effect. Paracetamol deed wel zijn werk. Ik vind dat raar.

10-09-2021 | Vrouw | 41
oxycodon (10mg)
Ik kreeg deze toen er een zenuw bekneld zat in mijn rug/bil en diclofenac niet werkte. Het werkte geweldig tegen de pijn, maar de bijwerkingen waren verschrikkelijk. Ik werd heel wazig in mijn hoofd, moest steeds huilen, viel steeds in slaap en het ergste was nog dat ik kotsmisselijk was en steeds moest overgeven. Ook merkte ik dat ik meteen knallende hoofdpijn kreeg als i[lees meer...]k het niet nam, je raakt er dus in no time afhankelijk van. Ik heb het 3 dagen genomen en ben toen gestopt, de hoofdpijn en pijn van de beknelling op de koop toenemend (fysio bracht gelukkig uitkomst). Het leek wel vergif, voor mij nooit meer Oxycodon!

18-08-2021 | Vrouw | 85
oxycodon (10mg)
Mag iemand met hartfalen kortwerkende oxycodon?

27-07-2021 | Man | 59
oxycodon (30mg)
Pijn (algemeen)
Begonnen met 5 mg p/dag kortwerkend. Heel erg blij mee en gedurende 1jaar geen klachten. Daarna opgebouwd naar 2x 30Mg langwerkend en 6x 5 mg kortwerkend. De werkelijkheid is soms 120 - 150 mg per dag. Ik ben momenteel gewoon ziek en kan niets, grieperig, overmatig zweten, koorts, alles doet zeer. Ik wil minder gaan gebruiken maar de verslaving neemt alleen maar toe. Ver[lees meer...]schrikkelijke bijwerkingen, angst, verdriet, negatieve gedachten en veel over de dood

01-02-2021 | Vrouw | 32
oxycodon (80mg)
Kreeg dit middel voor zenuwpijn. Heb geen nare bijwerkingen maar wat is het verslavend. Mijn leven is veranderd in een hel. Ik kan niet meer stoppenn, als ik stop begint de hel. Ik heb geen zenuwpijn meer maar ben zo ernstig verslaafd dat ik er niet meer vanaf kom. Heb 1x afgebouwd maar ben door zoveel ellende in mijn leven terug gevallen. Voel me diep ongelukkig en ben zo[lees meer...] vreselijk ban. Hoe kom ik af van dit middel.

12-06-2020 | Man | 61
oxycodon (120mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb 4 jaren geleden diverse operatie gehad (arm,rug). Toen kreeg ik oxycodon voorgeschreven omdat ik chronische pijn heb overgehouden na die operaties. In het begin hielp de oxy goed tegen de pijn. Maar na verloop van tijd had ik steeds meer nodig om minder pijn te hebben. Op het laatst nam ik 2x 120 mg langwerkende oxy en kortwerkende 6x 20 mg maar ik had nog steeds[lees meer...] veel pijn en ik voelde mij lichamelijk zo slecht. Vorig jaar augustus ben ik in overleg met mijn huisarts cold turkey gestopt met Oxy. Ik ben 4 weken zo veschrikkelijk ziek geweest . Heb 2 weken lang moeten braken en heb zoveel pijn gehad. Ik stond op het punt om een kliniek in te gaan maar heb nog 2 weken doorgezet. En toen begon ik mij langzamerhand beter te voelen. Ik heb nu fentanyl ipv oxycodon en ik voel me gewoon stukken beter. Oxycodon is een zwaar verslavend geneesmiddel. Ik ben blij dat ik geen oxy meer hoef te nemen.

09-05-2020 | Vrouw | 54
oxycodon (10mg/ml)
Leverkanker
Eigenlijk geldt mijn verhaal voor alle Oxcycodon. Ja,het middel stopt de pijn,maar de bijwerkingen zijn je ergste nachtmerrie. In bijna 3 weken tijd werd ik een wrak. Kon niets meer dan op bed liggen. De benauwdheid is zo erg dat ik na 2 weken niets meer kon dan naar adem snakken op bed. Niet meer kúnnen slapen, abnormale onrust,zweten vocht vast houden. Dat dit door e[lees meer...]en arts wordt voorgeschreven is onbegrijpelijk. Begin er nooit aan.

09-05-2020 | Vrouw | 53
oxycodon (5mg)
Dat dit medicijn door artsen wordt voorgeschreven vind ik een grote schande. Ja, het stopt de pijn maar wat je ervoor terug krijgt is een ware nachtmerrie. Niet meer kúnnen slapen, zweten, moe en 24/,7 extreem benauwd. Ik veranderde in 2 weken tijd in een wrak. Ik kon amper van mijn bed nog het toilet nog halen. Kon geen trap meer op. Totale zombie en vreselijke jeuk,d[lees meer...]roge mond. Vooral de benauwdheid is verschrikkelijk. Dat dit medicijn überhaupt aan mensen wordt gegeven. Schande. Nooit van mijn leven meer dit medicijn . Begin er nooit aan.

09-04-2020 | Man | 72
oxycodon (10mg/ml)
Artrose - gewrichtsaandoening
Gebruik deze medicatie, na de gebruikelijke paracetamol, tramadol, diclofenac en ibuprofen geprobeerd te hebben wat niet hielp, al jaren, dus veel en veel te lang. Heb geprobeerd af te bouwen maar lukt niet. Onlangs gevraagd om pleisters op de plek waar het pijn doet. Ik dacht hiermee de bijwerkingen zoals obstipatie en ademhalingsdepressie te kunnen omzeilen maar volge[lees meer...]ns de deskundige bleek dat niet zo te zijn. Helaas is het met de meeste farmaceutische medicijnen zo dat ze voor 1 bepaald doel worden voorgeschreven, maar wel meerdere bijwerkingen hebben en dat is een trieste zaak. De fabrikant is Aurobindo en staat niet in het rijtje van fabrikanten.

06-03-2020 | Vrouw | 19
oxycodon (60mg)
Het begon met 5mg, vervolgens steeds meer gaan gebruiken vanwege de gewenning/tolerantie. In het begin was ik heel erg misselijk, super beroerd, alleen maar overgeven. Na verloop van de tijd werd dit minder. De obstipatie was heel erg heftig, ik kon maar 1x per week naar het toilet, laxeermiddelen hielpen niet. Uiteindelijk microlax klysma wel maar daar zit je ook niet op[lees meer...] te wachten, geen gebruiksgemak. Oxycodon is troep, moeilijk om er vanaf te komen als je eenmaal een tolerantie hebt. Ik heb dit 2 jaar lang gebruikt, de ontwenning is geen grapje, liefst met professionele begeleiding ivm terugval en succes. Mocht niks anders helpen dan wel te gebruiken maar eerst alle andere mogelijkheden proberen.

24-02-2020 | Vrouw | 50
Darmproblemen - verstopping
In het begin werkt het heel goed tegen de pijn. Later werkt het niet meer zoals het moet. Veel meer nodig. Zowel langwerkende en kort werkende. Zeer verslavend .

05-11-2023 | Vrouw | 52
oxycodon (60mg)
Longkanker
Heb precies hetzelfde als u, vanavond ernstige afkickverschijnselen had de langwerkende oxycodon vanochtend vroeger genomen met resultaat heeel benauwd spierkrampen en wist niet waar ik het zoeken moest. Heb op het moment antibiotica voor longontsteking, dacht eerst dat ik daar fout op reageerde maar na iname 60 mg oxycodon ging het weeer beter.. is echt troep maar ja mijn[lees meer...] arts zegt ook dat ik niet eens zoveel inneem bij kankerpijn.. probeer al zo min mogelijk de kortwerkende te nemen 2 x 30 mg maar mag er 6x van nemen.

23-07-2023 | Man | 55
Reumatoïde artritis
Door spier en gewrichts reuma en jaren lang pijn slik ik normaal tramadol en af en toe een diazepam. ,20 jaar al. Dit werkt nog steeds een beetje. Ps. ( Vroeger nam ik ook Ibuprofen maar dat deed niks. ) Ook butrans pleister doet niks. Sinds een paar maanden krijg ik oxycodon . Bij de eerste 2 keer werkte het goed en kreeg ook een blij gevoel. Nu werkt oxycodon maar een[lees meer...] heel klein beetje ,had er veel meer van verwacht. De bijwerkingen die ik ervaar zijn ,soms lastige stoelgang Dat was het. Ik neem het als mijn pijn op een 10 zit het zakt dan naar een 7 terwijl bij een tramadol zit ik op een 8. Als mijn pijn level een 7 of lager is neem ik niks. Dus geen last van afkickverschijnselen. Probeer geregeld een week of langer helemaal niks te nemen. Dat kost veel moeite kwa pijn, maar ja met pijnstillers heb ik ook nog steeds veel pijn ! Stoppen met pijnstillers zou afkickverschijnselen hebben. Maar die ervaar ik niet zo omdat de pijn die ik heb hetzelfde is als afkickverschijnselen ,zoals spierkrampen enzo. Vind het jammer dat er eigenlijk geen goede pijnstillers bestaan, met uitzondering van 1 de injectie die je bij een tandarts krijgt, dat zou in pil vorm moeten bestaan. Veel succes aan iedereen met pijn .👍