amitriptyline

Fibromyalgie (60 meningen)
Slapeloosheid (51 meningen)
Hoofdpijn (34 meningen)
Spanningshoofdpijn (19 meningen)
Pijn (algemeen) (19 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reumatoïde artritis (12 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

04-02-2022 | Man | 29
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb een aantal jaren Amitriptyline geslikt, 25 mg, voor mijn prikkelbaar darmsyndroom. Door de medicijnen kon ik eindelijk weer normaal alles eten. Ik had af en toe nog wel last, maar niet meer vaak als zonder medicijnen. Ik ben in die tijd ook veel aangekomen qua gewicht. Ik zei dat tegen de psychiater die ik op dat moment had. Maar hij zei: Alles wat je eet doe je zel[lees meer...]f. Omdat het al een tijd goed ging, wilde ik stoppen. Ik heb toen afgebouwd en ben uiteindelijk een half jaar gestopt. Toen begon de buikpijn en verstoppingen weer. Ik heb toen weer medicijnen genomen. De drang naar moeten eten kwam weer terug. Ik kon niet stoppen met eten en at soms wel een halve taart of 1 pak koekjes per dag. Ik moest constant eten, ook al wilde ik het zelf niet. Ik werd er helemaal gek van en ben toen weer gaan afbouwen met de medicijnen. Nu, 3,5 maand na het stoppen, heb ik nog steeds die eetbuien. Het neemt gelukkig wel wat af, maar het is zeker nog niet weg. Ik wil vooral zeggen dat die eetbuien door de medicijnen komen. Laat je niet gek maken door de arts dat je dit zelf doet. Ik ben in totaal meer dan 30 kilo afgevallen op eigen kracht, dus als het door mezelf kwam, zou ik dat ook niet gekund hebben.

16-01-2022 | Vrouw | 45
amitriptyline (25mg)
Met dit middel begonnen omdat ik elke nacht een paar uur wakker lag. De eerste week erg suf en duizelig geweest bij het opstaan s'morgens. Na de eerste week merkte ik dat ik meer eetlust kreeg. Dit is jammer maar beter dan elke nacht wakker liggen. Door dit middel ben ik wel veel meer gaan dromen. Geen nare dromen maar wel erg intensief. De huisarts zei mij dat ik kon stop[lees meer...]pen met dit middel wanneer ik wilde. Mijn ervaring is dat ineens stoppen niet prettig is en dat afbouwen echt beter is.

27-11-2021 | Vrouw | 38
amitriptyline (10mg)
Amitriptyline 10 mg gekregen vanwege ACNES syndroom. Na jaren tobben met hevige pijn was dit een lifesaver voor mij! Korte tijd enkele bijwerkingen gehad (o.a. droge mond), maar niet ernstig of aanhoudend. Eindelijk weer kwaliteit van leven, met dank aan dat kleine blauwe pilletje.

25-11-2021 | Vrouw | 39
amitriptyline (10mg)
Ik had al meer dan een jaar, na de geboorte van mijn dochter, last van ernstige slapeloosheid en hiermee gepaard gaande angstklachten (wat als ik weer niet slaap, paniek, etc). Ik heb van alles geprobeerd, incl. slaapmiddelen (benzo’s, wat een troep) maar het hielp allemaal weinig tot niks. Met amitryptiline ben ik steeds beter gaan slapen en na zo’n 2-3 mnd gebruik zelfs [lees meer...]weer volledige nachten. Zo ontzettend fijn na ruim een jaar gemiddeld zo’n drie uur per nacht te hebben geslapen!

07-11-2021 | Vrouw | 65
amitriptyline (25mg)
Dit middel gekregen om zenuwpijn (waarschijnlijk) beklemde zenuw rechts onder ribbenboog en borstbeen. Nu eindelijk na jaar verschillende specialisten bezocht te hebben nu verwijzing naar pijncentrum, hopelijk kunnen ze mij daar helpen. Amitriptyline prima middel maar niet voor langdurig gebruik.

05-05-2021 | Vrouw | 33
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Sinds vorig jaar zomer ineens veel buikpijnklachten gekregen, met name aanraking buik/maag en steken in maag enorm. Door deze pijn werd ik ook nog misselijk en ik werd enorm bedlegerig. Na veel onderzoeken en diverse medicijnen geprobeerd te hebben op advies van mijn psycholoog aan de AD begonnen lage dosis voor de pijn. Begin bijwerkingen met name dat pijn even erger [lees meer...]werd, zeker de eerste week. Na de weken voorbij gingen minder pijn. Nu enkel af en toe steken in maag en soms erg moe. Ligt ook sterk aan soort voeding die ik eet. Maar de AD heeft mijn pijn sterk laten dalen en weinig bijwerkingen als ik zo bekijk gehad. Ik slik het nu dik 4 maanden en ik ben tevreden.

22-12-2020 | Vrouw | 69
amitriptyline (10mg)
diagnose fibromyalgie slik 10 mg amitriptyline van Sandoz in de avond, bijwerking te behappen tot nu toe, volgens de apotheek is Sandoz failliet en ik slik nu het merk Teva maar wat een verschil van bijwerking zeg, nu een extreme droge mond en bij het wakker worden plakt de tong tegen het verhemelte niet normaal, ook wazig zien en oorsuizen. ik ben op internet gaan z[lees meer...]oeken of er verschil zit in de hulpstoffen maar er is geen verschil, alle ingrediënten zijn gelijk, ik snap niet waar die bijwerkingen vandaan komen, iemand een idee???

21-12-2020 | Vrouw | 53
amitriptyline (10mg)
Er is een vermoeden van polyneuropathie. Binnen 3 dagen onderga ik EMG test. Tintelingen, prikkelingen, krampen, scherpe steken in voeten en in lichte mate soms in benen. Ondertussen Redomex gekregen. Neem het nu 6 dagen en pijnen zijn bijna geheel verdwenen. Mijn huisarts vertelde me dat, als de neuropathie niet te ernstig is, dit geheel zal herstellen. Neem ook da[lees meer...]gelijks Vit B complex en magnesium. Blijkbaar reageer ik nogal vlot en goed op Redomex.

01-11-2020 | Vrouw | 55
Fibromyalgie
Het werkt goed wat betreft beter slapen en de boel wat zonniger zien. Bijwerking droge mond en weinig verlangen naar sex Ook droge boel! Ik probeer al jaren te stoppen met dit medicijn. Lukt me niet. Ben afhankelijk geworden. Ooit gekregen voor fibromyalgie klachten depressie en slecht slapen.

18-10-2020 | Vrouw | 80
Droge mond
door botontkalking in de rug, verzakt 4 cm. en onderin de lendenen pijn

02-10-2020 | Vrouw | 32
Fibromyalgie
Medicatie heeft voornamelijk geholpen met het doorbreken van vicieuze cirkel: pijn, vermoeidheid, slecht slapen, meer pijn en vermoeidheid, niet kunnen bewegen laat staat sporten, etc. Door medicatie kon ik beter slapen, waardoor ik meer energie had om rustig te bewegen en om te gaan met tegenslag (ik kon minder dan ik zou willen). Uiteindelijk door goede voeding, veel bew[lees meer...]egen (wandelen) en minder pijn en goede nachtrust door amytriptyline is mijn fibromyalgie met 85% verbeterd. Stress, slechte voeding en slechte nachtrust zijn veroorzakers van meer pijn. Het revalidatiecentrum, afdeling chronische pijn, heeft voor een deel geholpen met omgaan met stress en acceptatie van de pijn.

23-07-2020 | Vrouw | 45
Fibromyalgie
Het helpt ne in te skaoen en door te slapen. Mocht ik snachts wakker worden slaap ik sneller weer in. Het maakt ook mijn hoofd rustiger. Minder piekeren.

20-05-2020 | Man | 72
amitriptyline (10mg)
Van mijn verlamde linker been is de voet soms onrustig en wordt daardoor ietwat pijnlijk. Toen ik in het ziekenhuis lag omdat ik mijn linker onderbeen had gebroken, wisten ze niet of de pijn aan mijn linker voet door de breuk kwam of werd veroorzaakt door mijn hersenletsel (ontstaan door een 3-tal beroertes). Als proef kreeg ik dit geneesmiddel dat na ruim een week doeltre[lees meer...]ffend bleek.

28-02-2020 | Vrouw | 55
amitriptyline (10mg)
Ik heb dit medicijn gekregen voor zenuwpijn in linkerbeen. Bijkomend voordeel bleek al gauw dat ik er een stuk beter op slaap (misschien ook door de combinatie met pregabaline welke ik ook krijg voor de zenuwpijn). Ik slaap nu 8 van de 10 nachten goed tot zeer goed. Soms alleen moeite om in slaap te komen. 's nachts wakker liggen is er gelukkig ook niet meer bij. Belan[lees meer...]grijk is wel om te zorgen dat je geen stress hebt, daar helpt dit niet tegen. Kortom, dubbel voordeel voor mij met dit medicijn.

13-10-2019 | Vrouw | 43
Fibromyalgie
Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!

03-10-2019 | Vrouw | 19
Aangezichtspijn
Door beschadigde kaakspier door operatie dit medicijnen voorgeschreven gekregen , om mijn kaakspieren te verslappen zodat ik met kaakfysio bezig kon.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum