amitriptyline

Fibromyalgie (60 meningen)
Slapeloosheid (51 meningen)
Hoofdpijn (34 meningen)
Spanningshoofdpijn (19 meningen)
Pijn (algemeen) (19 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reumatoïde artritis (12 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

01-03-2020 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Op aanraden van mijn tante gevraagd bij huisarts ivm slecht slapen. Zeer veel en lang last gehad vd bijwerkingen. Minstens 8wk. Sinds paar maanden vliegen de kilo's eraan en ben inmiddels op 6 mnd tijd 7a8 kg bijgekomen. Ik slaap op zich wel beter maar inslapen blijft een dingetje. Twijfel heel erg om te stoppen, vind goede nachtrust nl toch wel belangrijk.

07-03-2019 | Man | 47
amitriptyline (25mg)
Brandend gevoel op de tong en mond. Je moet ze snel doorslikken. Waarschijnlijk de oorzaak van mijn maag- en buikpijn. De tabletten zijn onvoldoende beschermd door filmlaag.

30-05-2022 | Man | 48
amitriptyline (10mg)
Jarenlang moeite gehad met diep in slaap komen met als gevolg dat ik iedere ochtend moe was. Inslapen is geen probleem, maar ik werd wakker van het minste of geringste. En als ik wakker werd, ongeacht de tijd, kwam ik niet meer in slaap. De huisarts had goede ervaringen met amitriptyline en de 10mg werkt bij mij uitstekend. Slaap veel dieper en ben vaak uitgerust als ik 's[lees meer...] ochtends wakker word.

25-05-2021 | Vrouw | 48
amitriptyline (10mg)
Ik slaap met deze medicatie bijna elke nacht zeer goed na jaren bijna niet slapen. Geen last van bijwerkingen.

07-04-2021 | Vrouw | 48
amitriptyline (10mg)
Apotheek wisselt om de haverklap van merk. Ik reageer heel sterk op ander merk. Al Sandoz en Aurobindo geprobeerd, helaas veel bijwerkingen...

08-07-2019 | Vrouw | 48
Lage rugpijn
al jaren last van lage rugpijn, van alles geprobeerd en dit was een optie die de pijn poli bood. Nu 4 weken bezig, dosis is langzaam verhoogd. Niet dat de pijn nu weg is maar beweeg wel makkelijker dus kan ik weer gaan sporten en uit de negatieve spiraal stappen

08-06-2022 | Vrouw | 49
amitriptyline (50mg)
Syndroom van Ehlers-Danlos
Door de amitriptyline kon ik eindelijk na een enorme tijd weer langer slapen dan een kwartiertje per keer en hulp nodig bij zelfs omdraaien door de pijn (op dat moment waren mijn heupen hels). Maar in 3 maanden 30 kg aangekomen. Daardoor acuut zelf gestopt met de amitriptyline zonder bijwerkingen en alleen nog maar oxycodon, langwerkende en kortwerkende. De langwerkende de[lees meer...]ed na een tijdje niks meer, dus zelf acuut mee gestopt. Geen bijwerkingen gehad van het stoppen met de langwerkende oxycodon en dus ook niet van de amitriptyline. Wel weer meer pijn en slechte nachten, maar zoveel extra gewicht komt mijn lichamelijke klachten ook niet ten goede.

11-07-2019 | Vrouw | 49
amitriptyline (25mg)
Ik slikte Amitriptyline al tegen zenuwpijn ivm een nekhernia daarom de dosis verhoogd naar 25 mg om te kijken of het preventief tegen mijn migraine zou helpen maar helaas.

20-03-2019 | Man | 49
Fantoompijn
IK gebruik het al 10 jaar 3 per dag gaat prima ik kan niet meer zonder helpt mijn echt tegen mijn fantoompijn

24-05-2022 | Vrouw | 50
amitriptyline (25mg)
Voor het slapen en ontspannen van mijn lichaam werkte het prima, alleen maakte het mij erg depressief en angstig, zelfs in een lage dosering

06-04-2021 | Vrouw | 50
Artrose van de wervelkolom
Ik ben gediagnosticeerd met artrose in de nekwervels waardoor ik veel last heb van niet alleen mijn nek maar ook stekende pijn naar mijn hoofd. Ik slikte 2x10mg voor het slapengaan en dat hielp me voor 80% van de pijn af, maar kwam enorm aan (10% totale lichaamsgewicht). Ook de stoelgang is sinds deze medicatie veel lastiger en minder frequent. Ik ben nu een week terug g[lees meer...]egaan naar 1x10mg en voel alweer meer pijn. Vraag die ik nu voor mijzelf moet beantwoorden: kan ik leven met dit niveau van pijn en hopelijk minder bijwerkingen of kies ik voor geen pijn en volle bak bijwerkingen. Ik ben daar nog niet uit. Bijkomend voordeel voor mij is wel dat ik beter slaap.

27-12-2020 | Vrouw | 51

07-05-2019 | Vrouw | 51
amitriptyline (150mg)
Ik heb het opgebouwd met 12,5 Mg per 3 dag en. Ervaar wel bijwerkingen maar deze zijn acceptabel. Een droge mond werd na enige weken veel minder, haast niet meer aanwezig.

14-01-2019 | Vrouw | 51
Fibromyalgie
4 jr heel slecht geslapen door pijn in mijn lijf. Tot deze diagnose kwam met de voorgeschreven medicijnen. Ik gebruik 4 x 10 mg om 20.00 en slaap sindsdien weer als een roosje. Voor mij zijn het wonderpilletjes...

06-08-2021 | Man | 52
amitriptyline (10mg)
Na een hersenstaminfarct heb ik continu het gevoel dat de gehele rechterzijde van mijn lichaam in brand staat/bevroren is. De amytriptiline ben ik begonnen met 10 Mg per dag. Inmiddels zit ik op ‘sochtends en ‘savonds 50 Mg per dag. Soms heb ik het idee dat het de pijn juist verergert maar ik ben noodgedwongen een paar dagen gestopt en toen was de pijn niet te harden. Blij[lees meer...]kbaar heeft het dus wel enig effect. De volgende stap zouden morfinepleisters zijn maar dat zou betekenen dat ik dan geen auto meer mag rijden en dat zou ook weer andere gevolgen gebben.

08-05-2021 | Vrouw | 52
amitriptyline (10mg)
Sinds 2 maanden gebruik ik 10mg voor het slapengaan voor crps/zenuwpijn na tuft crush (verbrijzelde) grote teen. Het werkte vrijwel direct na het eerste gebruik. Fantastisch! Helemaal blij maar nu kreeg ik de tweede keer van Strides Pharma en dat werkte averechts, medicatie werd omgeruild voor CF. Nu aan het derde herhaalrecept begonnen en ik merk direct verschil in pijn i[lees meer...]ntentie. Dit is nu van Apotex. Ik ga direct terug naar de apotheek maandag. Helaas levert CF niet dus vandaar weer van een andere fabrikant. Maar 3 keer een recept herhalen, waarvan alle drie de keren een andere farmaceut dat vind ik echt niet wenselijk met deze medicijnen.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum