amitriptyline

Fibromyalgie (60 meningen)
Slapeloosheid (51 meningen)
Hoofdpijn (34 meningen)
Spanningshoofdpijn (19 meningen)
Pijn (algemeen) (19 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reumatoïde artritis (12 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

13-06-2019 | Vrouw | 52
amitriptyline (10mg)
Een jaar na een operatie aan mijn nek, waarbij een zenuw in de klem zat bleek de zenuw niet te zijn hersteld, de pijnklachten bleven. Ook sprake van oorsuizingen. In overleg met huisarts gestart met amitryptiline, 10 Mg en opgebouwd naar 20 Mg. Erg veel bijwerkingen ondervonden tijdens de eerste twee weken. Voornamelijk duizelig, verminderd zicht, niet helder na kunnen [lees meer...]denken, moeheid. Na de eerste twee weken verdwenen de bijwerkingen en had ik veel profijt van de medicatie met betrekking tot de pijnklachten. De oorsuizingen bleven bestaan en ook vaak wakker worden in de nacht, lichaam voelde niet comfortabel. Na een jaar in overleg met huisarts besloten om amitryptiline af te bouwen en pregabaline te problemen. Afbouw en opbouw van medicatie geven veel bijwerkingen die van tijdelijke aard zijn en te overzien zijn en voor mij acceptabel zijn. Hopen dat het nieuwe medicijn ook de oorsuizingen weg kan nemen.

10-04-2019 | Vrouw | 52
Spanningshoofdpijn
Door overspannenheid heb ik veel spanningshoofdpijn gekregen. Hierdoor kon ik zelf niet meer in slaap komen, vele nachten wakker geweest. Slaappillen was de oplossing niet en daarom schreef de huisarts amitriptyline voor. S’avonds om 22.00 uur neem ik 1x tablet 25mg amitriptyline (merk Expharma) en slaap ik weer normaal. Ben zeer tevreden. De bijwerkingen zijn de 1e 2 w[lees meer...]eken even lastig, maar na 2 weken kon ik eindelijk weer slapen. Als de overspannenheid over is en ook de spanningshoofdpijn, dan bouw ik de medicatie weer af met mijn huisarts.

14-09-2021 | Vrouw | 53
amitriptyline (25mg)
Sinds 6 maanden gebruik ik dit middel voor slapeloosheid. Voorheen ook spierpijn (grieperig gevoel) en buikpijn. Klachten zijn verdwenen. Af en toe neem ik nog wel eens een slaappil maar ik voel me een ander mens u ik ontspannen kan slapen. Tandklemmen tijdens slaap is ook stukken minder. Ik ga hier voorlopig mee door en hoop over een p jaar te kunnen afbouwen. Begin [lees meer...]fase wel droge mond en last van obstipatie gehad en beetje suf . Ook wel iets meer eetlust Als je net als ik niet kan slapen en jaren wakker ligt dan is dit echt een aanrader. Vriendin neemt het ook in lichtere vorm 10 mg en heeft daar ook enorm baadt mee.

15-05-2021 | Vrouw | 53
amitriptyline (25mg)
Overstappen op dit merk gaf een zeer vervelende en gevaarlijke bijwerking. Ik ben er mee gestopt. Voorheen had ik Sandoz, die ging wel. Mijn favoriet met weinig bijwerkingen (na een aantal weken gezakt) was centrafarm (wel de nederlandse !)..MAar de apotheek rommelt en besteld niet voorradig. Ze geven steeds ziekenfondsbeleid de schuld. En dat duurt nu al 3 jaar zo.

21-12-2020 | Vrouw | 53
amitriptyline (10mg)
Er is een vermoeden van polyneuropathie. Binnen 3 dagen onderga ik EMG test. Tintelingen, prikkelingen, krampen, scherpe steken in voeten en in lichte mate soms in benen. Ondertussen Redomex gekregen. Neem het nu 6 dagen en pijnen zijn bijna geheel verdwenen. Mijn huisarts vertelde me dat, als de neuropathie niet te ernstig is, dit geheel zal herstellen. Neem ook da[lees meer...]gelijks Vit B complex en magnesium. Blijkbaar reageer ik nogal vlot en goed op Redomex.

19-08-2019 | Vrouw | 53
amitriptyline (10mg)
Na mijn ACNES (Buikwandpijnsyndroom) behandelingen en PDS had ik nog redelijk veel pijn in de bovenbuik ( links) Na allerlei onderzoeken werd er Amitriptyline 10 mg voorgeschreven. Er na 3 weken i.o.v met arts mee gestopt. De bijwerkingen ( hoofdpijn/ duizelen/ duf overdag) waren mij iets te heftig om er mee door te gaan. Nu weer aan de paracetamol zetpillen 1000mg

04-05-2019 | Vrouw | 53
Ik heb ms

10-03-2022 | Vrouw | 54
amitriptyline (25mg)
De eerste week voelde ik mij gauw moe maar minder gestressed als ervoor..ging wel geleidelijk aan meer eten..tot dwang eten nu 3 weken later en 4 kg zwaarder. Moest de amitriptiline opbouwen tot 50mg savonds voor het slapen gaan en 50mg in de ochtend. 100 mg is ook erg veel..heb vroeger boulimia en anorexia gehad maar door eigen kracht genezen.Nu ik door deze medicatie wee[lees meer...]r in mijn oude eetpatroon val..gaat mijn depressie niet van over...raak er overstuur van dat ik MOET eten..ga de huisarts maar om hulp vragen de dosis te verlagen want ik wil niet nog een probleem erbij! Slapen doe ik nu prima!

03-05-2022 | Vrouw | 55
Spanningshoofdpijn
Ik heb mijn hele leven last gehad van spanningshoofdpijn. Het is een familiekwaal, moeder, zus, broers en tante hebben er ook last van. Neuroloog kon niks ontdekken. Fysio heeft me oefeningen geleerd. Dat hielp matig. Sinds mijn 50ste werden de aanvallen heviger en vaker en moest ik ook overgeven. Iemand raadde mij Amytriptyline aan. Mijn huisarts vond dat een goed idee[lees meer...]. Sinds ik het gebruik, nu 3 mnd, heb ik veel en veel minder last van ochtendhoofdpijn en hoofdpijn in het algemeen. Ik merk het aan feesten, veel activiteiten achter elkaar, wat voorheen echt een risico was. Nu geen centje pijn. Supertevreden!

24-07-2021 | Vrouw | 55
amitriptyline (25mg)
Mijn merk staat er niet tussen: Expharma 25 mg. Heb in verleden meerdere soorten geprobeerd zonder succes. Met deze dosering binnen een week resultaat. Rust in mijn hoofd. Ietwat moe.

01-11-2020 | Vrouw | 55
Fibromyalgie
Het werkt goed wat betreft beter slapen en de boel wat zonniger zien. Bijwerking droge mond en weinig verlangen naar sex Ook droge boel! Ik probeer al jaren te stoppen met dit medicijn. Lukt me niet. Ben afhankelijk geworden. Ooit gekregen voor fibromyalgie klachten depressie en slecht slapen.

28-02-2020 | Vrouw | 55
amitriptyline (10mg)
Ik heb dit medicijn gekregen voor zenuwpijn in linkerbeen. Bijkomend voordeel bleek al gauw dat ik er een stuk beter op slaap (misschien ook door de combinatie met pregabaline welke ik ook krijg voor de zenuwpijn). Ik slaap nu 8 van de 10 nachten goed tot zeer goed. Soms alleen moeite om in slaap te komen. 's nachts wakker liggen is er gelukkig ook niet meer bij. Belan[lees meer...]grijk is wel om te zorgen dat je geen stress hebt, daar helpt dit niet tegen. Kortom, dubbel voordeel voor mij met dit medicijn.

16-04-2019 | Vrouw | 55
Syndroom van Ehlers-Danlos
Ik gebruik al een jaar of 12 amitriptyline 10 mg. Ik gebruik het voor chronische pijn en om door te slapen. Je moet geen wonderen verwachten van dit medicijn, tenminste niet in deze dosering. 2 jaar geleden ben ik 4 maanden gestopt en kreeg een toename van pijn en dus in overleg met arts weer begonnen. Ik heb nog steeds pijn maar zonder dus nog meer pijn. Vwb het slapen, [lees meer...]als je onrustig bent in je hoofd dan slaap je echt niet beter. Maar zonder dit medicijn word ik elke nacht vroeg wakker voor uren. Nu kan ik wel wat beter doorslapen maar dus niet altijd. Ik mag eventueel ophogen naar 20mg maar ben huiverig voor eventuele bijwerkingen. Dus ik kijk het nog even aan. Amitriptyline schijnt het beste te werken bij zenuwpijn, dat heb ik ook wel maar ook nog andere soorten pijn. Hiervoor gebruik ik dan maar paracetamol maximale dosering per dag en soms een Ibuprofen 600. Dit mag ik niet dagelijks ivm de amitriptyline maar ik wil het ook niet dagelijks ivm bijwerkingen. Eigenlijk wil ik het allemaal niet, maar wat moet je dan? Ik ben bang dat het oplossen van chronische pijn een lastig verhaal is. Het is meer proberen te accepteren dat het er is en er maar het beste van maken. Valt overigens niet altijd mee, het drukt ook op mijn stemming.

16-07-2022 | Vrouw | 56
Fibromyalgie
De arts wilde de inname van Baclofen stopzetten en vervangen door Redomex. Het resultaat was zeer slecht,de pijnen waren veel heviger en op 1 maand veel gewichtstoename,opgeblazen, ronduit een slecht resultaat . Terug Baclofen beginnen nemen en de pijnen verminderden zeer snel naar "normaal" niveau. Nu Redomex afbouwen.

05-11-2020 | Vrouw | 56
Reumatoïde artritis
Ik slik dit al jaren maar ik droom erg levens echt de laatste weken en ik denk dat het van dit middel komt. Ik ga dit even navragen.

13-05-2020 | Vrouw | 57
amitriptyline (10mg)
Heeft iemand ervaring met verschil in werking van merken amitriptyline 10mg? Ik krijg ze voorgeschreven ivm depressie en slaapproblemen. Had voorheen andere merk Sandoz. En werkte prima. Verhuisd en andere apotheek met merk BB. Geeft dit problemen n bijwerkingen bv

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum