Amitriptyline

Fibromyalgie (54 meningen)
Slapeloosheid (40 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

23-12-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Na diagnose van PDS kreeg ik dit aangescreven. Als jongvolwassene werd mij gewaarschuwd dat ik ernstige bijwerkingen zou krijgen en met name suicidale. Nou ben ik niet echt een suicidaal persoon van mezelf maar ik kreeg ze idd wel van dit medicijn, maar liefst 5 dagen lang had ik last van angst, suicidale gedachten, buikpijn en moeheid. Na de 5e dag werd alles stukken mind[lees meer...]er en hielp het ongeveer wel. Conclusie: het helpt wel maar je moet er wel even doorkomen, door die extreme bijwerkingen en dat is zeker geen eitje.
03-10-2019

Aangezichtspijn

Door beschadigde kaakspier door operatie dit medicijnen voorgeschreven gekregen , om mijn kaakspieren te verslappen zodat ik met kaakfysio bezig kon.
30-04-2017

Hoofdpijn

Heb deze medicijnen gekregen omdat ik veel last van hoofdpijn heb, en daardoor niet kon slapen. Ben begonnen met 10mg, helaas heeft dat niet geholpen, sliep er wel beter door. Ben na 4 weken overgegaan naar 20mg, daar sliep ik heel goed op, alleen werd de hoofdpijn er niet minder op. Ook was ik regelmatig erg duizelig. Heb een paar dagen geen medicijnen gehad, en ben geen[lees meer...] enkele keer duizelig geweest, alleen kon weer erg moeilijk in slaap komen. ben nu sinds een paar dagen bezig met 30mg, helaas werkt dit ook niet tegen de hoofdpijn.
15-12-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Sinds ongeveer een jaar sliep ik heel slecht. Vaak maar een paar uur per nacht. Het verpestte echt mijn leven, ik werd er depressief van nooit meer energie te hebben om dingen te ondernemen. Sleepte mezelf de dag door. Heel veel dingen geprobeerd: wietolie, melatonine, aardingslaken, verzwaringsdeken, supplementen, mirtazapine, quetiapine, lorazepam, etc Hielp allemaal n[lees meer...]iet. Tot ik amitryptiline vond. Ik val weer gewoon in slaap, en als ik wakker word val ik ook snel weer terug in slaap. Wauw! Ik ben echt ontzettend blij en dankbaar dat ik dit middel heb gevonden. Ik heb weer energie om dingen te doen, kan me weer op dingen verheugen. Echt geen woorden voor hoe blij ik hiermee ben. Enige bijwerkingen die ik heb zijn iets meer eetlust en wat sneller moe, maar dit staat in geen verhouding met slecht slapen. Voor mij is het een wondermiddel, maar iedereen reageert er natuurlijk anders op. Ik zou het zeker proberen! Ik zou alles proberen als je last hebt van slapeloosheid. Niet de moed opgeven in ieder geval, en doorgaan met dingen uitproberen. Ik had echt alle hoop eigenlijk al opgegeven, had al zo veel dingen geprobeerd. Tot ik hierop stuitte dus.
10-06-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Begonnen met dit medicijn op 1xd 25mg tegen zenuwpijn. nu zit ik op 3xd 25mg zodat het ook als antidepressiva werkt. In het begin en bij het ophogen veel last van slaperigheid, ik kon tot wel 12u slapen in de nacht, en overdag ook weer een paar uur. Ook merkte ik toename van eetlust, ben ik zelf erg blij mee. Het werkt goed tegen de zenuwpijn in mijn hand (beknelde zenuw)[lees meer...] en tegen de nachtelijke pijn in mn voeten en benen. tegen het tintelen van mn hand en voeten doet het niet veel helaas, maar ben er verder erg tevreden over.
22-11-2017

Fibromyalgie

Ik ben al geruime tijd bezig met het zoeken naar medicijnen die de klachten van fibromyalgie verminderen. Na vele verschillende medicijnen te hebben geprobeerd kreeg ik uiteindelijk amitriptyline voorgeschreven. Voor mij waren de ochtenden altijd de grootste uitdaging. De pijn die ik ‘s ochtends ervaarde beïnvloedde gelijk de rest van mijn dag. Dankzij amitriptyline is het[lees meer...] mogelijk om de avonden goed door te slapen en de ochtenden op een normale manier te doorstaan. Mede merk ik overdag dat de pijn niet zozeer veel minder wordt maar er valt gewoon een stuk beter mee te leven.
13-11-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Tijdje geleden amitriptyline (10mg dagelijks) geprobeerd voor mijn PDS, eerste tijd erg veel last gehad van de bijwerkingen. Duizelig gevoel, alsof ik helemaal van de wereld was. Het heeft nauwelijks geholpen voor mijn buikklachten of diarree. Ik had een hogere dosis kunnen proberen maar omdat ik nog steeds veel last had van de bijwerkingen leek dat geen goed plan en ben i[lees meer...]k gestopt.
14-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

De eerste week begon het met meer transpireren, kon ik wel mee leven, daarna kwamen de hartkloppingen, vergeetachtigheid, toenemende neerslachtigheid, en uiteindelijk het oorsuizen en het slechte zien werd verergerd. Omdat ik er dus niet lang aan zat maar in 1x gestopt er mee op eigen initiatief. Het lijkt een mooi middel, het werkt ongetwijfeld voor veel, alleen de bijw[lees meer...]erkingen die je er van hebt wegen niet op tegen het positieve effect wat je er van hebt. Ik raad het dus af.
13-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik loop al meer dan een jaar met erge migraine aanvallen en gewone hoofdpijn wat bijna dagelijks is migraine aanval +- 1x per week , heb hiernaast fibromyalgie waarvoor ik 2x daags tramadol en 4x zaldiar gebruik. Metoprolol gehad voor migraine als onderhoud en daarnaast nog medicatie om migraine aanval te verhelpen op dat moment. Vorige week bij huisarts geweest zijn voor[lees meer...]stel was stoppen met tramadol en hiervoor in de plaats amitriptyline gezien je van tramadol ook hoofdpijn kunt krijgen en amitriptyline ook goed werkt bij fibromyalgie. Zoals gezegd geprobeerd en sinds ik geen tramadol meer gebruik en de amitriptyline hiervoor in de plaats gebruik ben ik van mijn hoofdpijn en migraine af! heerlijk eindelijk eens geen hoofdpijn te hebben.
13-04-2018

Buikpijn

Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Jaren lang heb ik met hevige constante buikpijn rond gelopen. Allerlei onderzoeken gehad. Ziekenhuis in ziekenhuis uit. Prikkelbare darm werd er uiteindelijk gezegt. Maar nog nooit heb ik iemand gehoord met soort gelijke klachten. Uiteindelijk bij een psygiater terecht gekomen en die zei somatoforme stoornis. Kort gezegt je hersenen [lees meer...]geven een vals pijnprikkel af aan je lichaam. Ik werd er erg wanhopig van zo erg zelfs dat ik het leven soms niet meer zag zitten. Ik liep vaak met de gedachten rond als ik deze pijn blijf houden dan hoeft het voor mij niet meer. Toen raakte ik zwanger maar de pijn werd erger , het kindje drukte immers op de pijnlijke plek. In mijn zwangerschap ben ik toen begonnen met dit medicijn. Echt de pijn is weg na al die jaren!!!! Ik ben zo gelukkig en ik zal nooit meer stoppen met dit medicijn. Ik slik 20 mg.
28-05-2019

Spanningshoofdpijn

Ik heb last van een continue druk op mijn hoofd. Die gepaard gaat met pijnlijke spieren in het hele lichaam. Ik ben op aanraden van mijn neuroloog na lang wikken en wegen toch maar de amytriptiline 10mg gaan gebruiken. Ik had erg last van een opgezette buik en een lichtelijk suf gevoel. Wel was het pijnlijke gevoel in mijn spieren verminderd. Wat betreft mijn hoofdpijn is [lees meer...]er weinig veranderd. Ik ben dan ook na een week gestopt want de opgezwollen buik voelde heel onaangenaam. Ook had ik last van een onrustige nachtrust.
18-01-2020

Nekklachten

Gister voor het eerst geslikt en voelde me al na een uur beroerd worden. Ik kon er niet door slapen omdat ik paniekerig werd door het middel, daarnaast overmatig gezweet vannacht... was gewoon doorweekt. Toen ik s’ ochtends opstond was ik kots misselijk en draaierig. Heb echt nog tot einde van de ochtend me heel raar gevoelt. Voor mij een reden om dit middel niet verder[lees meer...] te slikken. Ik heb het er niet voor over om eens allerlei super irritante bijwerkingen te hebben voordat het misschien gaat helpen. Moet natuurlijk ook nog gewoon mijn werk kunnen doen en daar hoort autorijden ook bij!
21-05-2017

Spanningshoofdpijn

Ik ben met dit medicijn begonnen om te bekijken of het helpt tegen mijn spanningshoofdpijn / whiplash klachten. Ik begon met 10 mg, qua bijwerkingen merkte ik niets en ik sliep geweldig goed. Ik sliep aan 1 stuk door en werd van niets wakker. In de ochtend wel opstartproblemen maar als ik 15 minuten op het balkon in het licht ging zitten, ging het ook wel weg. Omdat ik qu[lees meer...]a pijn niets merkte slik ik nu 20 mg voor het slapen gaan. Wat ik merk is dat ik een erg kort lontje heb gekregen en een opgejaagd gevoel. Ik slaap niet meer aan 1 stuk door en heb veel dromen en in de ochtend nog suffer. Wel is het zo dat als ik voel dat ik nek pijn krijg, dit sneller weer weggaat en het geen heftige pijn wordt. Ik zit nu nog in de eerste 2 weken van de verhoging dus ik ben heel benieuwd of het straks beter gaat. Hiernaast komt mijn maandelijkse periode eraan en dat helpt ook niet mee. We gaan het zien, voor de nekklachten werkt het nu goed. Slapen.. is dan weer een 2e
23-05-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Gekregen om te slapen, eerst 10 mg en daarna 20. Hielp voor mij helaas niet voldoende. Ben overgestapt op escitalopram met bupropion in de ochtend. Mijn slaap is hiermee uiteindelijk verbeterd.
15-02-2020

Hernia

Aangeraden door neuroloog vanwege hernia. Ik zou er weer beter van kunnen slapen en de oxycodon medicatie kunnen afbouwen. Tegengestelde gebeurde. Ik werd juist hyperactief door de amitriptyline en was tot 4u snachts klaarwakker. Ben het daarom in de middag gaan slikken. Ging iets beter, tot vandaag. Uit het niets een enorme woedeaanval. Ik ging door het lint en wilde m[lees meer...]ezelf wat aandoen. Verschrikkelijk. Ik ben nog nooit zo de controle over mezelf verloren. Ik stop er per direct mee.
15-09-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik loop al een jaar met pijn in mijn rug. Het begon met tinteling doof gevoel in mijn linkerbeen. Toen kwam mijn linker arm er bij. Kreeg ook steeds meer rugpijn en steken naar mijn bil. Heb nu sinds drie weken het doof gevoel in beide benen. Kon niet meer goed liggen en zitten. Aangezien mijn neuroloog net vakantie heeft gekregen hebben ze me dit dus voorgeschreven. Ik he[lees meer...]b het nu 5 dagen in genomen en voel me al heel anders. Kan makkelijker bewegen en heb minder pijn. Het doof gevoel en getintel is er nog wel. Heb vannacht voor eerst naar maanden weer 7 uur aan 1 stuk geslapen!!😃

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum