Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

08-06-2022 | Vrouw | 49
oxycodon (10mg)
Syndroom van Ehlers-Danlos
Let op verschil tussen de langwerkende en de kortwerkende! De langwerkende deed niks meer bij mij, dus nu alleen nog kortwerkende. Al jaren op deze zelfde hoge dosering, naar volle tevredenheid. Ik krijg tabletjes van 5 mg dus ik kan er behoorlijk mee wisselen, al naar gelang mijn pijn. Ik heb vaak acute pijn door gewrichten uit de kom, chronische pijn door o.a. nu 9e [lees meer...]hernia met eenmaal een verwijderde tussenwervelschijf, slijtage en ontstekingen in beide heupen, zenuwpijn o.a. door huidige hernia, overbelastingspijn omdat ik iedere keer toch weer over m’n lichamelijke grenzen heen ga. Laat je niet gek maken door de verhalen over de overdoses in de VS, want dit betreft de langwerkende oxycodon waar mensen het laagje af halen om dus in 1x alle oxycodon voor 12 uur binnen te krijgen. En ons zorgsysteem is totaal anders dan de VS. Een goede documentaire hierover is ‘Dopesick’ op Netflix. Maar nogmaals, Nederland is heel anders en de overdoses hier zijn vrijwel niet aanwezig. En lees eens de bijsluiter van een paracetamol. Word je ook niet blij van.

10-04-2017 | Vrouw | 58
oxycodon (5mg)
Syndroom van Ehlers-Danlos
Door EDS heb ik veel gezondheidsproblemen. Daarbij al vele jaren erg veel pijn in toenemende mate door o.a. EDS gerelateerde hypermobiliteit, artrose en osteoporose. Sinds augustus 2016 heb ik 5mg oxycodon voorgeschreven gekregen i.c.m. uiteraard 4xdaags 1000 Mg en oxynorm smelttabletten van 5 Mg die ik zo nodig 4x daags mag nemen. Omdat ik er erg misselijk van werd kree[lees meer...]g ik sofran zydis 4 Mg en dat 2 x daags. De misselijkheid is daarmee over en de pijn is door de oxycodon en oxynorm veel draaglijker. Als je dit middel volgens voorschrift gebruikt tegen ernstige chronische pijn, is het niet verslavend. Dat je meer moet gaan gebruiken op een gegeven moment heeft als reden dat de pijn is toegenomen en dus niet doordat je er aan gewend bent. De lichamelijke gewenning zorgt er alleen voor dat de bijwerkingen weggaan. Dus je wordt er niet meer suffig en slaperig van na een paar weken en dat vind ik persoonlijk erg prettig. Ik vond die bijwerkingen niet prettig en na een week of twee kon ik ook met een gerust hart de straat op in het verkeer. Totaal niet suf of duf en wel veel minder pijn . En zelfs nu ik deze middelen al 10 maanden gebruik helpt gewoon dezelfde voorgeschreven dosering voldoende tegen de pijn. Ook kan ik zonder problemen een tablet overslaan. Ook de oxynorm, er kunnen dagen zijn dat ik wel 4 x 5 Mg snelwerkend gebruik maar ook dagen dat ik maar 1 of 2 keer een halve smelttablet neem. Dus prima middelen, als je ze maar echt volgens voorschrift neemt , je wordt er dan echt niet verslaafd aan naar mijn mening. Overigens was ik wat pijnstillers en opiaten betreft een naïeve gebruiker, waarschijnlijk is dat wel de reden dat ik al lange tijd op een relatief lage dosering zit. Ook heb ik nooit alcohol gedronken of drugs gebruikt dus waarschijnlijk ben ik niet verslavingsgevoelig. Ik hoop dat iemand van jullie iets heeft aan mijn verhaal. Ik wens jullie sterkte en hou altijd de moed er in! Je hebt maar 1 leven dus probeer er uit te halen wat er in zit.