ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes type 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

13-06-2024 | Man | 75
Diabetes type 2
Ik ben n actieve man van 75 jaar. Ik kreeg Ozempic van de internist voor geschreven omdat mijn Hba1c gemiddelde niet lager werd met gezonde leefstijl, voeding en bewegen. Medicijnen Metformine, Glyclazide, insuline. Ik begon 6 maanden geleden met Ozempic en stopte met Glyclazide en Insuline. Ik viel in 20 weken 20 kilo af, van 95 naar 75. Het afvallen is gestopt, ik kan [lees meer...]alles eten. Het medicijn zorgt ervoor dat je nog maar de helft eet en geen honger hebt. Ik ben dol gelukkig, geen enkele ongewenste bijwerking . Jeans van taille maat 34 naar 28, slimfit, shirts van XXL naar L, zelfs mn ondergoed van xl naar l. Ik ben er, erg gelukkig mee. Ter compensatie ga ik om de dag naar de sportschool en train mn 5 grote spieren.want je levert ook spiermassa in. GEWELDIG MEDICIJN.voor mij.

02-06-2024 | Man | 72
Diabetes type 2
Hallo Ben 21 jaar diabeet en 72jaar heb alle middelen gebruikt die er voor zijn om diabetes type 2 onder controle te houden.Insuline , metformine,enzv. Mijn diabetes op het moment in remise gezet met behulp van Rybelsus.Mijn bloedsuikers zijn nu stabiel te noemen.Nuchter tussen de 5 mm/l en 10mm/l nooit meer boven de 10mm/l. Heb in mijn linkeroog wat zwarte kriebels[lees meer...] maar verder geen noemenswaardige klachten.Ben inmiddels 13 kg afgevallen.Van 87kg nu 74kg

28-05-2024 | Man | 54

Bijwerkingen

darm/maag van streek vertraagde maagfunctie

Paar keer geprobeerd wat afgevallen en suikers beter. Jr droogt uit. Maag en darm problemen waardoor je afvalt. Alvleesklier vind het niet prettig. Galblaasontstekiing maag bloeding. Kortom pas er mee op

17-05-2024 | Vrouw | 61

Bijwerkingen

vermoeidheid Vol gevoel misselijkheid darm/maag van streek

Gebruik twee maand wat een wondermiddel. Suikers zakken. Eet al jaren ketogeen,nu koolhydraatarm en veel beweging. Het belangrijkste is toch leefstijl Ben er heel tevreden over en zit pas op 0.25.

15-05-2024 | Man | 72

Bijwerkingen

lucht in darmen constipatie abdominale gevoeligheid, rebound buikmassa, linker onderste kwadrant buikkrampen

Ben nu bijna 3 maanden bezig met het gebruik van Rybelsus. De eerste dagen last gehad van buikkrampen en zuurbranden.Zinds gisteren last van retinopathy in mijn linker oog.Mijn gewicht is verlaagd met 9kg. In 2022 een hartoperatie ondergaan en woog toen 87kg.Ben ruim 20 Jr diabetes patiënt injecteerde4x daags insuline+ 2000 mg metformine en rosuvastatine. In overleg m[lees meer...]et diabetes verpleegkundige om mijn diabetes in remise te zetten.Nu volledig van de insuline en metformine af.Rybelsus reguleert nu mijn bloedsuikers en doet dat goed.Mijn bloedsuikers blijven stabiel.Tot zo ver mijn relaas.

15-05-2024 | Man | 60

Bijwerkingen

gezwollen tong schimmelinfecties acute rugpijn

Sinds 3 maanden, nadat alleen Metformine niet voldoende bleek, 1 tablet Jardiance erbij. Na een paar dagen een schimmelinfectie aan de geslachtsdelen en in de mond. En hevige rugpijn. De rugpijn is niet onder controle te krijgen. De schimmelinfectie blijf ik bestrijden met weinig effect. De tong is opgezwollen en de voeten zijn soms zo dik, dat ik de schoenen niet aan krij[lees meer...]g. Het enige voordeel. Ik ben op 3 maanden, bijna 10 kilo afgevallen. Maar ik heb geen vertrouwen in dit medicijn. Volgende week terug naar de praktijkondersteuner. Of ik stop met dit medicijn, of er moet een ander komen. Dit brengt me van de regen in de drup.

Tresiba

05-05-2024 | Man | 57
insuline degludec
Geen bijzonderheden.

05-05-2024 | Man | 57

Bijwerkingen

verlies van spiermassa maagpijn vertraagde maagfunctie winderigheid

Maak deel uit van een medisch onderzoek mbt diabetes. Onderdeel daarvan is Ozempic om te kunnen stoppen met insuline. Mijn suikerwaarden zijn sinds het gebruik van Ozempic uitstekend. Ben ook afgevallen en op een bmi van 24. Ik gebruik het dus niet als afvalmedicatie. Wel enkele bijwerkingen, zoals last van maagpijn bij inspanning, verlies van veel spiermassa en vertraa[lees meer...]gde maagfunctie. De bijwerkingen namen na drie maanden wel grotendeels af. Erg blij mee, voel me energieker en veel beter.

01-05-2024 | Vrouw | 56

Bijwerkingen

passeren van kleine nierstenen moeilijke stoelgang alvleesklier ontsteking

Ik nam ozempic 3.5 jaren lang. Mijn stoelgang was zo hard als steen maar ik heb doorgezet. Na 1 jaar kreeg ik last van nierstenen, 2e jaar opnieuw, 3e jaar opnieuw. Arts kon geen verband leggen met ozempic maar ik was ervan overtuigd dat dit wel door ozempic kwam. Ik nam dit door en na een tijd begon mijn alvleesklier te reageren. Ik kreeg verhoogde ontstekkingswaarden (li[lees meer...]pase) in het bloed waardoor ik onmiddellijk heb moeten stoppen met dit vergif. Ik ben er 3 kilo van vermagerd op al die jaren... maar ik kon wel eten wat ik wou.

26-04-2024 | Man | 63
Diabetes type 2
Vandaag de tweede prik gezet (0,25 mg.). Merk er nog nauwelijks iets van. Alleen is mijn ontlasting is wat vochtiger en zachter. Ik begrijp dat het nog te vroeg is om een echte mening te hebben dus zal ik later een update geven.

Gliclazide

24-04-2024 | Vrouw | 63
gliclazide

Eelt voeten hoofdpijn

Het middel doet voorlopig niets. Ban van 30mg naar 60 en nu naar 90 mg gegaan. Hoofdpijn wordt erger. Nog steeds nuchter boven de 10 Bij de eerste keer kreeg ik bulten op mijn benen en ernstig eelt op mijn voeten. Ik had nooit eelt op mijn voeten maar nu is het ernstig en het doet zeer.

Forxiga

19-04-2024 | Man | 85
dapagliflozine

Bijwerkingen

penis is rood haaruitval gewichtsverlies droge huid dorstig hongerig

Ik heb een maand in het ziekenhuis gelegen vanwege galstenen in de galwegen van de lever, een streptokokken ontsteking in de lever en op de aorta hartklep. Ik gebruikte in het ziekenhuis dezelfde medicijnen als thuis, onder andere metformine vanwege diabetes type 2. Toen ik uit het ziekenhuis ontslagen werd stond er plotseling een ander medicijn op de medicijnlijst namelij[lees meer...]k Forxiga. Thuisgekomen ben ik dit medicijn gaan gebruiken en ontdekte ik de eerder genoemde bijwerkingen. De arts ondersteuner kende het middel en zei dat het erg goed was tegen te hoge bloedsuiker, maar dat er wel bijwerkingen waren onder andere aan het geslachtsorgaan (vanwege zoete urine).

04-04-2024 | Vrouw | 67
Makkelijk in gebruik

04-04-2024 | Vrouw | 67

bittere smaak metaalachtige smaak

Vanwege tekort aan Ozempic over moeten stappen. Het tablet heeft een bittere smaak en je mag een halfuur na innemen niets eten of drinken. Lastig , maar mijn suiker is wel beter dan met Ozempic

30-03-2024 | Vrouw | 52

misselijkheid

Kon niet tegen andere medicatie en de insuline deed niks Ben hier heel blij mee in het begin 2 weken misselijk bij 3 mg en toen na 7 mg en weer 2 weken misselijk. De diabetes verpleegkundige zei houd vol de bijwerkingen gaan over. Ze zei ook dat heel veel patiënten er niet tegen konden. Gelukkig heb ik mazzel. Inmiddels 7 kg lichter en mijn waardes zijn weer goed

20-03-2024 | Vrouw | 55

acute diarree buikkrampen misselijkheid

al 2 jaar bezig met elke keer opnieuw te proberen omdat suiker niet goed onder controle blijft, maar stop elke keer na 2 tal maanden omdat ik constant maagpijn heb, veel diarree, enorm moe, misselijk, geen eetlust, eet liever niet om maaglast te voorkomen Ja, val af, maar das niet de manier Eens ik stop na paar weken word het beter maar krijg ik enorm veel snoep en ee[lees meer...]tdrang elke keer vlug tempo suiker die stijgt en gewicht Eet gedrag heel moeilijk onder controle te houden, net alsof mijn lichaam nood heeft aan al die voeding en suikers Grootste rommel dat er bestaat en dat je lichaam helemaal in de war brengt

Forxiga

17-03-2024 | Vrouw | 38
dapagliflozine

Bijwerkingen

gewichtsverlies droog haar hongerig dorstig droge huid

Ik slik nu 3 maanden forxiga. Naast methformine en glyclazide. Ik ben van 89 naar 82 kilo gegaan. Ik wacht nog een paar maanden maar dan wil ik stoppen. Ik heb geen vervelende bijwerkingen maar mijn gewicht blijft naar beneden gaan en ik heb de hele dag honger. Mijn suikerwaardes zijn daarentegen perfect!

Abasaglar

01-03-2024 | Man | 65
insuline glargine
Diabetes type 2
Werkt voortreffelijk. Ik heb duidelijke instructies gehad van de verpleegkundige en de apotheek. Dat is wel een voordeel van een fysieke apotheek

29-02-2024 | Man | 71

verhoogde hartslag

Algemeen ben ik heel tevreden over ozempic,het houd mijn bloedsuiker goed geregeld? en mijn gewicht is met 10% verminderd, maar is nu stabiel gebleven. Sinds ik ozempic gebruik is mijn hartslag verhoogd ,en dat is soms voelbaar ,en dat geeft dan plotse vermoeidheid ,bij lichte inspanning.(hartslag kan oplopen tot 130 slagen

08-02-2024 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Omdat ik mijn waardes niet regelmatig kon krijgen met metformine en Toujeo insuline is daar 1 tabletje Jardiance aan toegevoegd. Mijn suikerwaardes zijn nu perfect alleen heb ik nu last van obstipatie ondanks mijn ziekte van Crohn en spierpijn. Ik drink nu extra water omdat Jardiance vocht onttrekt aan het lichaam en dit zou helpen tegen de obstipatie. Ook neem ik 10ml [lees meer...]lactulosesiroop per dag hiervoor. Helaas werkt niet iets voldoende. Iemand een andere tip?

06-02-2024 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
In de eerste maanden had ik er diarree van maar na enige tijd is dat voorbij gegaan en heb ergeen last meer van

06-02-2024 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Ik heb jardiance verschillende jaren gebruikt. Het medicijn hielp wel mijn suiker te verlagen wat goed is. Maar het negatieve ervan is dat ik vaginale droogheid had en veel zware ontstekingen. Zalf smeren hielp op het laatste niet meer. Dan maar antibiotica nemen. Op het laatste was het zo erg dat ik 7 dagen speciale zalf aanbracht dan was het een aantal dagen beter en d[lees meer...]an begon het van voor af aan opnieuw. Dus bn ik er mee moeten stoppen van de arts

26-01-2024 | Man | 54
Vreselijk ziek van

Trulicity

26-01-2024 | Man | 54
dulaglutide
Diabetes type 2
Ipv ozempic dat is er niet meer dit gekregen als vervanger. Doodziek van geworden week niet gegeten en gedronken. Naar eerste hulp geroepen door diabetes verpleegkundige voor infuus ivm uitdroging. Pas na tablet voor misselijkheid weer wat kunnen eten en aan te sterken wat een dorst en honger de dagen er na was ook 6 kilo afgevallen in week tijd. Gevaarlijk spul nu ma[lees meer...]ar weer gewoon insuline spuiten dan maar lekkere dikke boek. Weer er voorzichtig mee

26-01-2024 | Man | 80

Gliclazide

19-01-2024 | Man | 56
gliclazide

19-01-2024 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Rotmiddel. En wat ze je er over vertellen klopt niet. De bijwerkingen gaan helemaal niet over na twee weken, ook niet na zes weken, integendeel. Ze gaan alleen maar over als je minder van het middel inneemt. Pas toen ik de dosering halveerde ging het beter. Het helpt ook beslist niet om het tijdens het eten in te nemen. Dan ligt namelijk mijn maaltijd binnen Een uur weer [lees meer...]in de wc. Dat kan echt niet gezond zijn. Ik heb trouwens het doosje niet bij de hand dus ik weet ook niet wie de fabrikant is.

18-01-2024 | Vrouw | 43
Diabetes type 2
In 2019 begonnen met Ozempic 0.5 mg en binnen een jaar 10 kilo kwijt en suiker onder controle. Voeding ook aangepast. Na een jaar geen effect meer en suiker ging schommelen. Verhoging naar 1 mg. Heeft geen effect gehad. 14 kilo aangekomen. Suiker ook nog aan het schommelen ondanks goede voeding. Gesprek arts aangevraagd om te stoppen met Ozempic en alternatieve te bespreke[lees meer...]n.

Tolbutamide

18-01-2024 | Man | 84
tolbutamide
Diabetes type 2
ik heb sinds 2 jaren andere[2] merken via apotheek gekregen maar werken beduidend minder . ik prik s,morgens en uitslagen zijn nogal wisselend.ik heb naar sandoz gevraagd bij de apotheek maar deze zegt zijn slecht verkrijgbaar.

18-01-2024 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Wegens het te kort aan ozempic heb ik dit middel geprobeerd, Maar de bijwerkingen waren zo hevig dat ik me afvraag hoe ze dit op de markt hebben gebracht. De zelfde werkzame stof als ozempic maar met vervelende bijwerkingen die ik bij ozempic niet had, Ik ga verder met Saxenda en daarna hopen dat ozempic weer verkrijgbaar is.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (3053)
Angst & paniekstoornis (2646)
Depressie (2522)
Hoge bloeddruk (1846)