Amitriptyline

Fibromyalgie (52 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (15 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

15-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

na 19 jaar via reguliere en pijn klinieken eindelijk het ei van columbus gevonden,eerst capsaïcine creme nu Amitriptyline creme tegen pijn aan voeten en kuiten,het werkt perfect en binnen een half uur,na gebruik goed handen wassen,uit ervaring al dove lippen en tong gehad succes met het uitproberen,en je kunt het via je HA bestellen via je eigen Apotheek
05-01-2018

Aangezichtspijn

Slik nu 2 maanden amytripiline, ging in het begin goed en nu heb ik als ik wil gaan slapen dan krijg ik weer zenuwpijn in de tong, overdag nergens last van, is er iemand die dit ook heeft, ben gewoon bang om te gaan slapen, is toch niet normaal meer.
03-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Gebruik dit middel nu 6-7 weken ,het helpt me redelijk . Maar het heeft ook tijd nodig . Heb alleeen veel last gehad van droge mond ,en nog steeds last van mijn droge ogen ,heb er nu een gel voor gekregen ,en gaat het redelijk .
02-12-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

op aanraden van MDL arts overgestapt van Venlafaxine naar Amitriptyline, maar was ik er maar nooit aan begonnen. Het begon met een droge mond, maar al heel snel werd ik ook passiever en somberder. I.o.m. MDL arts dosering verhoogd van 10 naar 20 mg aangezien het nog niks deed voor mijn buikklachten. Na verhoging van de dosering kreeg ik echter ook andere bijwerkingen. Ik w[lees meer...]erd wakker met een hele hoge hartslag en een gevoel van paniek en mijn hele buik was van slag. Kortom van kwaad tot erger. Ik wilde graag stoppen, maar dat mag niet zomaar. Dus eerst weer terug naar 10 mg en vervolgens een half tabletje en nu na 2 weken volledig gestopt. Ik heb er dus een hele slechte ervaring mee.
26-11-2017

Wervelkanaalstenose

als je zoveel pijn hebt in de rug en andere gewrichten en je daar niet meer door kunt slapen ,is dit een heel fijn middel om toch de nacht door te komen .
22-11-2017

Fibromyalgie

Ik ben al geruime tijd bezig met het zoeken naar medicijnen die de klachten van fibromyalgie verminderen. Na vele verschillende medicijnen te hebben geprobeerd kreeg ik uiteindelijk amitriptyline voorgeschreven. Voor mij waren de ochtenden altijd de grootste uitdaging. De pijn die ik ‘s ochtends ervaarde beïnvloedde gelijk de rest van mijn dag. Dankzij amitriptyline is het[lees meer...] mogelijk om de avonden goed door te slapen en de ochtenden op een normale manier te doorstaan. Mede merk ik overdag dat de pijn niet zozeer veel minder wordt maar er valt gewoon een stuk beter mee te leven.
06-11-2017

Fibromyalgie

voorgeschreven voor de fibromyalgie, maar is nu erger sinds ik het inneem. En dan nog de bijwerkingen die wil ik er niet bij hebben. Spierpijn, duizelig, opgeblazen buik, dikke keel, dus algehele malaise.
03-11-2017

Aangezichtspijn

tijdens het begin werd de pijn regelmatig minder. Ook de zenuwpijn in mijn arm nam af. Tenslotte was de aangezichtspijn na 4 maanden weg. Volgens afspraak zou ik stoppen. Gezien het ontbreken van de afkick informatie, ben ik gestopt en vond overal blauwe plekken en wondjes op mijn onderlijf, die ik niet voelde met de medicatie. Vervolgens kwam er een wel/niet gebruiken in [lees meer...]grote onregelmaat over een periode van bijna 6 maanden (omdat ik niet door had dat het spul verslavend is). Pas eind september ben ik echt gestopt en geconfronteerd met heftige afkickverschijnselen. Ik heb last van duizelingen zonder reden, spierkrampen, heftige zweetaanvallen (die op opvliegers lijken, maar heftiger zijn), last van het op orde krijgen van mijn hoofd en bijbehorende handelen. De misselijkheid is nog steeds niet weg en de zere keel ook niet. (2 maand na stoppen). Vind dat dit soort medicijnen de waarschuwing "verslavend" zouden moeten hebben.
29-10-2017

Artrose

Ik nam dit medicijn en in no time zette mijn keel op en leek het alsof mijn keel werd dichtgeknepen. Ook mijn hart ging als een idioot tekeer en kreeg ik steken rondom de hartstreek waardoor ik niet meer kon ademen. Direct de huisarts gebeld: ik had een allergische reactie. Met spoed medicijnen gekregen die werkten
22-10-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

hoge bloeddruk, duizelig, vermoeid. Niet echte fijne gevoel.
19-10-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik gebruik Amitriptyline voor zenuwpijn rechterbeen. Beschadigt na baarmoederoperatie. Eerst lyrica maar daar werd ik gek van. Nog drg stimulator gehad, hielp goed maar mijn lichaam stootte deze af. Litteken ging elke keer open. Nog last van facet en si artrose. Ook in knieën en r voet. Gebruik hiervoor pijnstillers. Amitriptyline werk nog niet goed. Ook duroxiline gebru[lees meer...]ikt, hielp fantastisch maar heel veel last van de bijwerkingen.
14-10-2017

Fibromyalgie

Sinds een maand gebruik ik amytr 10 mg. Enorme pijnvermindering. Enige nadeel is s morgens een duf hoofd. Beter na kop koffie. Kan weer veel meer dan paar maanden terug. Ben er blij mee! Inname met vanilleyoghurt , dan geen vieze smaak.
09-09-2017

Acute inflammatoire polyneuropathie

Tramadol na amitriptyline is geen verbetering. Amitriptyline lijkt de symptomen wat te verzachten, maar ik ben niet overtuigd. Ik heb bovendien het idee dat de medische stand zich hier niet erg druk om maakt. Een effectief pijnbestrijdingsmiddel lijkt er immers niet te zijn.
04-09-2017

Fibromyalgie

Na veel slapeloze nachten door pijn, heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts. in eerste instantie 1 x 10 mg, maar dit bleek niet voldoende. Dosis verdubbeld. Dit leek efectief. Ik sliep ineens veel beter en mijn spieren waren minder pijnlijk. Maar.... ik merkte ineens dat ik erg moe bleef. Ik heb net 2 jaar geknokt om van chonische vermoeidheid af te ko[lees meer...]men, en het leek of ik ineens volledig was teruggezet. Kreeg niks meer uit handen, ongeconcentreerd, gewichtstoename, algehele slapte. Na overleg met de huisarts recent gestopt. Nu weer terug bij af qua pijn en nachtrust, maar tenminste niet meer die mist in mijn hoofd. Op dit moment zo erg dat ik niet kan werken. Hopenlijk trekt dit nog bij.
25-08-2017

Depressief

Het duurt een aantal weken eer het werkt. Maar ik voel me er goed bij
16-08-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Door het slikken van deze tca heb ik voor het eerst in mijn leven mogen ervaren hoe het is om niet depressief te zijn. Als de bloedspiegel goed is en ik als versterking lithium erbij slik ben ik een stuk gelukkiger en voel me lichter. Helaas wisselt de bloedspiegel bij mij regelmatig en moet ik steeds een hogere dosis slikken. Slik nu 275 mg. Kan en mag er geen auto mee ri[lees meer...]jden en kan mijn oude beroep in de zorg niet meer uitoefenen door sederende werking. Mijn droge mond is zo erg dat ik altijd moet drinken als ik praat. Als ik de amitryptilline vergeet te slikken lig ik de h e l e nacht wakker. Zonder de amitryptilline slaap ik simpelweg niet.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum