Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

19-05-2017

Buikpijn

Ik neem het voor branderig gevoel in voornamelijk darmen, lies, en chronische slaapproblemen . Eerste week veel last bijwerking, maar neemt daarna af. Wel gewichtstoename. Gemoedstoestand beter, wel afvlakking gevoelen. Plasprobleem, grootste voordeel is beter slapen. Gebruik het wel in combinatie met lendormin.
03-05-2017

Hernia

Na acute hernia heb ik dit voorgeschreven gekregen door pijnpoli. Helpt goed, geen pijn meer, wel verlies van gevoel in linkerbeen, maar dit is niet ten gevolge van het medicijn.
30-04-2017

Hoofdpijn

Heb deze medicijnen gekregen omdat ik veel last van hoofdpijn heb, en daardoor niet kon slapen. Ben begonnen met 10mg, helaas heeft dat niet geholpen, sliep er wel beter door. Ben na 4 weken overgegaan naar 20mg, daar sliep ik heel goed op, alleen werd de hoofdpijn er niet minder op. Ook was ik regelmatig erg duizelig. Heb een paar dagen geen medicijnen gehad, en ben geen[lees meer...] enkele keer duizelig geweest, alleen kon weer erg moeilijk in slaap komen. ben nu sinds een paar dagen bezig met 30mg, helaas werkt dit ook niet tegen de hoofdpijn.
30-04-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Duizelig en droge mond, vocht vasthouden in de onderbenen.
03-03-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Na ongeval met schedelfractuur en epidurale bloedingen, is door neuroloog de morfine vervangen door Amitriptyline, voor de aanhoudende hoofdpijnklachten
09-02-2017

Nekklachten

In 2013 heb ik door een val mijn nek (atlas en draaier) gebroken. Met chirurgisch materiaal is de 2e wervel aan mijn schedel vast gezet, zodat de C1 ontlast werd. Mijn hoofd kan zeer beperkt draaien en bewegen. Dit gaf erg veel pijn en daardoor heb ik veel paracetemol geslikt. In 2014 kreeg ik darmkanker, ben daaraan geopereerd en kreeg een stoma en chemokuur. Na 8 maan[lees meer...]d vond met goed resultaat een hersteloperatie plaats. Door de chemo kreeg ik veel last van neuropathie, terwijl mijn nek ook begon op te spelen. De dokter schreef de 25 mg ami/dag voor, maar het blijkt dat dit ook help tegen nekpijn en pijn in het algemeen. Boven nam de diarree af (door gemis aan een stuk darm is de ontlasting erg dun). Ook slaap je er heerlijk op. Wel heb ik last van tinnitus. Ik heb geprobeerd zelf te stoppen, maar kreeg bijwerking zoals diarree, en pijnklachten. Probeer in komend jaar opnieuw af te bouwen, nu met hulp van huisarts.
03-02-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Helpt goed bij zenuwpijnen en fibromyalgie en je slaapt er zeer goed op, zou het ook willen blijven slikken, maar ik heb last van een verminderd libido en vermoed dat dit een bijwerking van dit middel is, ik lees het alleen niet terug bij andere gebruikers. Het kan ook hormonaal zijn ivm overgang, maar ik wil het daarom niet meer slikken.
01-02-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik kreeg deze medicijnen tegen de pijn van de pds. Maar uiteindelijk raakte ik hierdoor helemaal verstopt waardoor ik heel veel laxeermiddelen moest slikken dus eigenlijk voor een tegenwerking zorgde. Voor de pijn in de buik hielp het echter wel!! Maar dat weegt niet op tegen continue darmverstopping!
31-01-2017

Polyneuropathie

ik gebruik dit naast de gabapentine
31-01-2017

Hoofdpijn

Hoofdpijn verhoging bij start na 1 week op 10 mg, na verhoging naar 20 mg 3 dagen hevige hoofdpijn/nek pijn zwaar hoofd behoorlijk veel pijn, vermoeidheid gevoel, droge mond na verhoging naar 20 mg, nu na enkele dagen 20 mg een gevoel van verbetering van de hoofdpijn, maar het is nog te vroeg om dit met zekerheid te zeggen. Ook verhoging van bloeddruk is nog niet zeker, we[lees meer...]l meer problemen met plassen en blaaspijn (man), maar zorgt dit medicijn dat ik veel minder of totaal geen hoofdpijn straks heb, dan ga ik door met innemen.
11-01-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Na zeer veel pijn waar door neurologie orthopedie echo mri niets was te vinden, na turp behandeling(en) schouders en een zware val waar de pees van been was afgescheurd en ankers zijn geplaatst in mijn knie. kom ik op pijnpoli terecht. Waar na veel proberen nu Oxycodon en Amitriptyline is voorgeschreven en ja 1x oxycodon en voor het slapen gaan 1x amil--, heb ik veel minde[lees meer...]r pijn en kan ik wel slapen tot oxycodon is uitgewerkt en dan begint de ellende weer. Zo een heel verhaal, maar dit is nu de stand van zaken, maar s'daags ben ik heel slaperig als ik ga zitten dan val ik zo in slaap, lezen of op laptop minimaal vanwege slaap....
31-12-2016

Fibromyalgie

voorgeschreven gekregen van de huisarts op advies reumatoloog. kan nu ik opgebouwd heb naar 50 mg langer doorslapen wel nog vaak wakker worden van de pijn. ik ben begonnen met 10 mg nu dus 50 mg, tegen de pijn werkt t niet echt. ik ga binnenkort n nieuwe afspraak maken bij de huisarts. wat nu te doen
22-12-2016

Hoofdpijn

Ik gebruik het tegen de hoofdpijn en sinds ik dit middel gebruikt is de hoofdpijn bijna weg...ik had elke dag hoofdpijn en nu misschien 1 x per maand..ben heel blij met dit medicijn en ben mijn neuroloog dank baar. Wie gebruikt dit medicijn? Ik heb als bijwerking dat ik heel raar droom van alles..eerder had ik daar nooit last van en ik ben ook erg vergeetachtig sinds ik d[lees meer...]it medicijn gebruikt...wie heeft er ervaringen mee met deze bijwerkingen?
19-12-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

facetartrose in de onderrug en daardoor veel pijn in rechterbeen. Ander pijnstillers deden weinig. De Amitriptyline zorgde dat na 1,5 week de pijn eindelijk (bijna) helemaal weg was.
13-12-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Dit is een geweldig middel, al na enkele dagen is het effect merkbaar, heb weer rust in mijn lichaam en minder scherpe zenuwpijn, geen bijwerkingen, gebruik ook nog methadon 5mg en 150mg lyrica, alles 2x daags, de amitriptyline werd me door de psychiater voorgeschreven. Ben zeer tevreden, had ik jaren eerder moeten hebben !
13-12-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Werkte totaal niet voor de hoofdpijnaanvallen. De fabrikant is mij niet meer bekend...

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum