Amitriptyline

Fibromyalgie (52 meningen)
Slapeloosheid (35 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (17 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (15 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Farmacoterapeutisch Kompas

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Pagina 7 van 7
volgende > >>
13-08-2016

Fibromyalgie

Dosis is in de loop van de jaren verhoogd, omdat steeds meer gewrichten werden aangetast en algehele pijnniveau toenam. medicatie haalt de felheid van de pijn eraf, meer niet. combinatie amitriptiline 2 x 50 mg, andullatietherapie en soms kuren diclophenac met paracetamol houden me meestal vertikaal, maar met behoud van klachten. In periodes van diclophenac gebruik, alleen[lees meer...] bij sterke ontstekingen, ben ik echt van de kaart, moet veel rusten en kan dan niets veel meer. Ik krijg vrij snel een frozen shoulder, lijkt me in verband te staan met de andere ontstekingen en/ of schildklierklachten.
09-08-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

In het begin veel slapen, leek rustiger geworden, raakte eraan gewend, dus meer nodig. Dit werd door de jaren heen meer en meer, kreeg dus veel bijverschijnselen. Op een gegeven moment kreeg ik zenuwpijn en vroegen mensen of ik geen ziekte van lyme had, toevallig twee jaar daarvoor een tekenbeet gehad, dus had ik had neurolyme met mijn verschijnselen. Ook zenuwpijn dus no[lees meer...]g meer medicatie, amitryptiline dus, tot ik op 150mg zat. Toen kreeg ik in de gaten dat het niet goed met me ging, ik vlakte steeds meer af. Tot ik lipoedeem kreeg, kreeg therapie en de pijn zakte af. Ik knapte op en besloot steeds meer af te bouwen met amitryptiline en kreeg mijn emoties terug. Ik ben de koning te rijk, mag voelen en ervaren. Begin er niet aan, maar als je het hebt, pas op de bijverschijnselen, en laat het niet zover komen als bij mij! Ik zat aan de 150 mg, en werd gek van mezelf. Laat het niet zover komen als bij mij.
01-08-2016

Spanningshoofdpijn

Ik gebruikte hiervoor zo'n 7 jaar Paroxetine, welke mij prima hielp tegen neerslachtigheid en paniekaanvallen, maar niet tegen spanningshoofdpijn. Van een specialist kreeg ik daarom Amitriptyline voorgeschreven. Dat helpt mij een stuk beter tegen spanningshoofdpijn maar niet volledig, echter met behulp van Paracetamol met Codeïne houd ik het nu vrij goed onder controle. [lees meer...] De werking tegen paniekaanvallen is wat minder bij mij, maar niet in verontrustende mate.
21-07-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Voorgeschreven bij pijnklachten MS. Medicijn werkte redelijk goed op dit gebied , echter waren de bijwerkingen (vooral droge mond) op een gegeven moment lastiger dan de kwaal zelf. Daarom besloten over te gaan op Lyrica.
18-07-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Enkele jaren gelden steeds meer pijn met name 's nachts aan nek, schouders. Kreeg te weinig slaap. Pijn is moeilijk vol te houden. Amitriptyline is in die zin een prima middel. Maar als je ook nog moet werken en beetje op tijd opstaan, helder en scherp wilt zijn is het lastig. Ik ben ruim een week geleden gestopt, was per direct 2 uur eerder wakker per dag, ook van de p[lees meer...]ijn, maar wel een stuk fitter en drukker. Dat houdt je ook niet vol, dus bijslapen met pijnstillers. Ik ga nu op zoek naar andere middelen, ook meer bewegen, meer water drinken, etc..
21-06-2016

Overspannen/burn-out

In eerste instantie voor de pijn en daardoor slecht slapen, wilde ik het niet innemen! In 2013 overspannen en toen toch maar gaan vragen hiervoor. Voor beide kwalen zeer tevreden, alleen de droge mond dat is erg vervelend! Daarom heb ik altijd kauwgom en water bij me.
17-06-2016

Polyneuropathie

Naast Lyrica en Oxycodon, heeft de specialist mij in eerste instantie Duloxetine voorgeschreven. Hiervan begon mijn gezicht aan één kant op te zwellen. Dit leek op een allergische reactie. Vervolgens amitriptyline gekregen. Dit gebruik ik nu anderhalve maand. Mijn gewicht neemt erg snel toe, verder kan ik niet zeggen dat het helpt tegen de pijn (duloxetine werkte beter teg[lees meer...]en de pijn). Ik weet dus niet goed wat ik moet doen, want ik denk dat de duloxetine beter werkte dan dit...
08-06-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Een totale burn out 2,5 jaar geleden, een jaar nadien ADHD diagnose gesteld en na een jaar van totale uitputting de onverklaarbare pijnen in borstspieren, nekspieren, rug, bij momenten heel benauwlijk en beangstigend. Kreeg hyperventilatie en belandde op spoed. Fysische geneeskundige voelde enorme spanning op spieren en schreef redomex voor. Na goede maand is pijn veel be[lees meer...]ter, maar enkele maanden later, merkte ik wel een serieuze gewichtstoename, ongeveer 9 kg, ik heb het moeilijk er mee maar de enkele keren dat ik afbouwde naar 10mg kwam de pijn terug, dus blijven nemen en proberen op voeding en sport te letten. Goed nieuws, de 9. Kg bleven 9 kg.
22-05-2016

Fibromyalgie

Jaren geleden ooit eens amytriptyline gekregen van de huisarts voor pijnstilling van fibromyalgie. Dit werkte toen goed. Echter was mijn voormalige psychiater niet blij met de keuze van dit middel en heeft dit afgebouwd en mij andere medicatie gegeven voor mijn PTSS die uiteindelijk helemaal niet werkten. Terug naar de amytriptyline mocht ik niet van deze psychiater. Uitei[lees meer...]ndelijk ben ik nu ca een jaar geleden weer begonnen met amytriptyline en dit werkt nu beduidend minder goed als het in het verleden deed. Ik gebruik nu naast de amytriptyline als onderhoudsdosering ook nog in grootverbruik paracetamol, tramadol, valium en diclofenac. Door de pijn in mijn lichaam vaak niet in staat om te slapen of wordt wakker tijdens het slapen van de pijn. Ik overweeg nu of ik opnieuw zal stoppen met de amytripyline om opnieuw te starten na een aantal weken om te zien of ik met een reset wel weer voldoende werking van de amytriptyline krijg.
18-05-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Na jaren van onderzoek naar onderzoek te hebben gelopen, is er eindelijk een diagnose gesteld voor de branderigheid in beide voeten; dunne vezel neuropathie. Dit is zenuwpijn die ik ervaar als branderigheid. Dit houd in dat de temperatuurregeling in de voeten van slag is. In overleg met de specialist is besloten om Amitriptyline te proberen, omdat dit in sommige gevallen o[lees meer...]ok helpt tegen zenuwpijn. En inderdaad begon het te werken toen ik het opgebouwd had tot 50mg/dag. De pijn is hierdoor voor de helft verdwenen. Toen ik na 3 weken zo'n 5kg was aangekomen, las ik in de bijsluiter dat één van de bijwerkingen gewichtstoename is. Na enkele was er al 10kg bij gekomen en heb toen een afspraak gemaakt met de huisarts. Die vertelde mij dat dit aan mijn eetgewoonte lag, omdat dit medicijn de honger opwekt. Ik heb gezegd dat ik niets meer at als normaal, maar hij bleef erbij dat dit aan mijzelf lag... later in de apotheek werd er ons verteld dat dit één van de bijwerkingen is en niet aan mij hoeft te liggen. Nu, 7 maanden later, en 25 kg zwaarder, helpt het middel nog steeds, maar die gewichtstoename zit mij nog steeds niet lekker. Ik ben in 45 jaar altijd tussen de 70 en 75kg geweest en nu 95kg waarmee ik mij dik voel.
10-05-2016

10-05-2016

MS (multiple sclerose)

De zenuwpijn van de MS werd niet voldoende minder van de combinatie van amitriptyline en lyrica. Daarom geprobeerd een positief effect te krijgen met andere medicatie.
29-04-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Zenuwpijn over gehouden in mijn gehele onderlichaam na een gebroken ruggenwervel in een gebied waar ik 3 jaar daarvoor het cauda syndroom heb gehad. Na een jaar op een combinatie van oxycodon, tramadol en paracetamol overgestapt op oxycodon, fentanyl en paracetamol. Uiteindelijk de oxycodon af kunnen bouwen dmv de amitriptyline. Nu een combinatie van amitriptyline, fentany[lees meer...]l pleisters en paracetamol. De heftige pijn is weliswaar verdwenen, maar helemaal weg, zal wel een utopie zijn. Voor het mooie misschien de dosis nog meer verhogen, maar dat durf ik niet. Gezien het feit dat ik in 9 weken tijd 4.5 kg ben gegroeid.... Kan er iemand mij vertellen of die groei-modus na een paar weken stopt??? Of is dat iets wat blijvend zal zijn??? Ik overweeg namelijk alleen al om die redenen over te stappen naar andere pijnmedicatie.....
10-04-2016

Reuma

Heb het nu 1,5 jaar gebruikt. Begonnen met 25 mg. Na 5 maanden afgebouwd naar 10 mg en nu vorige week zelf gestopt op advies van mijn psychiater. Slik het namelijk tegen de pijn en altijd goed doorgeslapen alleen de afgelopen 2 maanden last van hallucinaties. Keuze was of stoppen of een kleine hoeveelheid anti psychotica erbij slikken. Dus gestopt. Nachten zijn nog ste[lees meer...]eds niet fijn maar nu door pijn en slapeloosheid. Maar wat wel heel fijn is dat de hallucinaties en de angst erbij weg is. Ook fijn is dat ik weer meer energie heb en eetlust is redelijk normaal. Tijdens het gebruik kon ik niet stoppen met eten dus ook veel aangekomen.
07-04-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik heb het voorgeschreven gekregen voor mijn angststoornis en voor zenuwpijn in het gezicht. De zenuwpijn in mijn gezicht komt nu minder vaak voor, maar de pijn is dan maar iets minder. Ik ben er wel rustiger door geworden en heb minder last van angst en mijn stemming is veel beter. Ik heb zo goed als geen bijwerkingen, behalve dat ik 's morgens minder goed op kan staan, o[lees meer...]mdat ik me nog erg slaperig voel, maar het lukt me nog wel om op tijd op te staan.
04-03-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Vanaf mijn vijftiende heb ik een hoge dosis Ami gebruikt (tot 125mg) via de neuroloog. Dit voor zware spanningshoofdpijn klachten en depressieve gevoelens. Het werkte geweldig voor mijn depressiviteit, ik dacht zelfs soms dat ik extreem gelukkig was en het haalde de hoofdpijn ook wel weg. Nadeel was dat ik compleet was afgevlakt van emoties en er heel erg verslaafd aan was[lees meer...]. Verder nare gevolgen voor de mond, mijn gebit werd wat slechter en had altijd als ik ze nam heel erg brandend maagzuur wat zeer deed in mijn slokdarm. Later toen ik 20 was mee gestopt en daar geen nare ervaringen mee gehad.
Pagina 7 van 7
volgende > >>

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!