Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

08-01-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Na jaren van stress en slapeloosheid Amitriptilyne voorgeschreven gekregen. Eerst 30 mg en dat hielp in het begin erg goed om de extreme stress en vermoeidheid weg te nemen. Na een jaar heb ik het langzaam afgebouwd naar 10 mg. Ik voel me rustiger en slaap goed. In de bijsluiter wordt aangegeven dat je het om 10 uur s avonds kunt innemen, ik doe dat liever rond 20:00 dan g[lees meer...]aan m'n ogen rond 11 echt dicht en slaap ik heerlijk. S morgens wakker worden is wel wat taai, maar zou het middel niet willen missen.
26-12-2018

Fibromyalgie

Tijd lang 20 mg gebruikt, eind 2017 verhoogd naar 25 mg, werkt goed tegen de fibromyalgie, nadeel is de melkafgifte. Dit werkt niet stimulerend tijdens de sex
16-12-2018

Aangezichtspijn

Ik gebruik dit medicijn al meer als 17 jaar voor/tegen Aangezichtspijn,Neuropathie,slaapstoornis. Elke andere pijnstiller geprobeerd de aangezichtspijn te verminderen Fentanyl 125 mc,Oxynorm 10mg 3 x per dag,Gabapentine 3 x 10 mg en Amitriptyline 150 mg wat eindelijk de pijn dragelijk maakt.Van al deze medicatie doet Amitriptyline het meeste goed en het fijne is dat ik no[lees meer...]oit sliep (17 jaar 1 a 1,5 uur per nacht natuurlijk slapen) van alles geprobeerd Temazepam,Oxazepam
15-12-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Sinds ongeveer een jaar sliep ik heel slecht. Vaak maar een paar uur per nacht. Het verpestte echt mijn leven, ik werd er depressief van nooit meer energie te hebben om dingen te ondernemen. Sleepte mezelf de dag door. Heel veel dingen geprobeerd: wietolie, melatonine, aardingslaken, verzwaringsdeken, supplementen, mirtazapine, quetiapine, lorazepam, etc Hielp allemaal n[lees meer...]iet. Tot ik amitryptiline vond. Ik val weer gewoon in slaap, en als ik wakker word val ik ook snel weer terug in slaap. Wauw! Ik ben echt ontzettend blij en dankbaar dat ik dit middel heb gevonden. Ik heb weer energie om dingen te doen, kan me weer op dingen verheugen. Echt geen woorden voor hoe blij ik hiermee ben. Enige bijwerkingen die ik heb zijn iets meer eetlust en wat sneller moe, maar dit staat in geen verhouding met slecht slapen. Voor mij is het een wondermiddel, maar iedereen reageert er natuurlijk anders op. Ik zou het zeker proberen! Ik zou alles proberen als je last hebt van slapeloosheid. Niet de moed opgeven in ieder geval, en doorgaan met dingen uitproberen. Ik had echt alle hoop eigenlijk al opgegeven, had al zo veel dingen geprobeerd. Tot ik hierop stuitte dus.
23-11-2018

Alvleesklierontsteking

Heb deze medicatie gekregen omdat me methadon werd voorgeschreven ivm chronische alvleesklierontsteking (veel pijn). Psychiater en de pijnarts vertelde mij doordat ik methadon ging gebruiken dat ik daarvan depressief zou worden en dus een anti depressivia moest nemen, amitriptyline dus.
18-11-2018

Stress

Amitriptiline helpt enorm met slapen maar de volgende dag ben je echt vermoeid. Let op: het is geen chemische slaap, maar je eigen vermoeidheid. In mijn geval stop de adrenaline die me wakker houdt. Volgende dag(en) kun je totaal kapot zijn - maar dat is dan je eigen vermoeidheid die je eindelijk ook echt voekt.
06-11-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Voor de zenuwpijn werkte dit medicijn perfect, voor de angststoornis erg slecht, ook na ophoging tot 50 mg geen effect op angststoornis
16-10-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Neuropathie langzaam veel klachten artsen hielden het op de overgang zelf gestopt tegen advies in voel me nu iedere dag een beetje beter pijn is wel weer helemaal terug bloeddruk is weer normaal al het toegenomen gewicht verdwijnt langzaam mond minder droog .de muur van onwil van de artsen vind ik jammer het had niet zo ver hoeven te komen.
11-10-2018

Aangezichtspijn

Geen bijwerkingen gehad vanaf 1ste gebruik tot heden, ik neem ze 's avonds in omdat je er slaperig van wordt, ik slaap er daarom ook prima op. Werkt voor mijn A-typische aangezichtspijn hewel goed,
24-09-2018

22-09-2018

Depressief

Het duurde lang voor er aan gewent te zijn, ik begon met 10 mg na een paar maanden werd het 2x 10 mg per dag. Nog later werd het en nu nog, 25 mg per dag. DE gewenning vergt tijd, het resultaat is geen manische aanvallen en geen hoofdpijn meer.
18-09-2018

Fibromyalgie

Over het algemeen ben ik tevreden over amitryptoline. Minder over ook hier gewichtstoename. Ik heb dit uitgetest door na anderhalf jaar gebruik te stoppen 6 maanden en weer opnieuw in gaan nemen ivm slechte slaap. Ik viel af na geen inname en kwam weer 5 kilo aan bij inname.
17-08-2018

Aangezichtspijn

Na veel onderzoek aangezichtspijn bevonden.Al na een week verzachtte de pijn.Wel voelde ik van lieverlee mij veranderen.Was niet meer zo blij,zag tegen veel dingen op,kon niet eens meer huilen.Ik wilde weer bij mijn eigen gevoel komen en ben zelf gestopt nadat mijn bloeddruk torenhoog was. Het was even innerlijk knokken hoor,maar het moest en is gelukt. nu gebruikte ik e[lees meer...]en lage dosering,dus raadpleeg aub wel een arts als men een hogere dosering al jaren gebruikt.En het fijne is nu dat de klacht grotendeels is verdwenen.Dit gun ik U allemaal.
16-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Enkele maanden nadat ik pijnlijke tintelingen in beide voeten kreeg, ben ik naar de huisarts geweest. Hij concludeerde a.d.h.v. mijn klachten: zenuwpijn. Daarvoor was ik ook bij een natuurdrogist geweest. Ik kreeg het advies om 3 stuks per dag PEA plus een supplement bij stress met o.a. B6 vitamine te slikken. Omdat m'n klachten erger werden, ben ik met het supplement ges[lees meer...]topt en naar m'n huisarts gegaan. Door de Amitriptyline kon ik vrij normaal slapen. Later is via de huisarts een bloedafname geregeld, ik bleek een veel te hoge concentratie B6 in het bloed te hebben. Dit kan zenuwschade veroorzaken. Heb jarenlang B - complex geslikt met zeer hoge doses van o.a. B6. Ik ben dus gestopt met die B-complex. Ik ben tot op heden doorgegaan met amitriptyline en PEA. Heb ook acupunctuur, natuurgeneeswijzen en osteopathie gevolgd tot op heden. Deze behandelingen geven tijdelijk verbetering. Pas ca. een half jaar geleden kwam ik via via in contact met 2 acupuncturisten in Nijmegen. De ene wist niet zeker of zijn behandeling zou aanslaan, ik moest dan eerst zoveel keer komen, niet gedaan. De andere zei dat mijn klachten er al te lang waren, zij kon mij niet meer helpen. Ook de huisarts zegt dat ik er mee moet leren leven. Ik heb ook onderzoek gehad bij een neuroloog. Daar kwamen geen neurologische afwijkingen uit, vreemd genoeg. Dus officieel heb ik het niet, meer gezien de klachten wel!! Ik werk nog steeds een beetje als tuinman, sinds vorig jaar met een krukje erbij, zodat ik niet steeds hoef te staan. Ik loop wel steeds minder, kan nog maar 15 minuten per dag wandelen, in 2 delen. Ik ben ook bij een podotherapeute in behandeling en heb via de orthopedisch schoenmaker een wandelschoen gekregen, echter nog steeds pijn tijdens het wandelen. Sinds een half jaar doe ik ook fitness met enige begeleiding van een fysiotherapeut. Zittende oefeningen, gaat redelijk, soms tijdelijk minder pijn daarna. Als iemand een helende behandeling weet, ik zou het graag horen! Mijn leven is veranderd van zeer actief naar veel minder actief, als een gehandicapte.
14-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

De eerste week begon het met meer transpireren, kon ik wel mee leven, daarna kwamen de hartkloppingen, vergeetachtigheid, toenemende neerslachtigheid, en uiteindelijk het oorsuizen en het slechte zien werd verergerd. Omdat ik er dus niet lang aan zat maar in 1x gestopt er mee op eigen initiatief. Het lijkt een mooi middel, het werkt ongetwijfeld voor veel, alleen de bijw[lees meer...]erkingen die je er van hebt wegen niet op tegen het positieve effect wat je er van hebt. Ik raad het dus af.
05-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik kampte sinds mijn 24ste met een fikse inslaapproblematiek. Ging gepaard met slechte kwaliteit van slaap áls ik sliep. En sowieso laat ritme. Van alles geprobeerd tot na 30 jaar (!) bleek dat amitryptiline in een dosering van 25 mg voldoende werkte. En dat doet het nog steeds. Desondanks bij werkstress niet afdoende, maar dat betekent: werkstress verlagen en niet de dose[lees meer...]ring ophogen. Andere leefstijl nastreven. Maw: medicatie is nooit het enige wat je moet doen. Je neerleggen bij bepaald type neurologie in je hoofd. Kwaliteit slaap is verbeterd, inslapen duurt nog steeds lang, maar de extremen zijn eraf. Wel moeite met opstaan. Kan ook aan bioritme liggen. Dit heb ik gelukkig met mijn werkgever bespreekbaar kunnen maken. Eén ander nadeel naast traag ontwaken (dat behapbaar maar onsmakelijk is): de droge mond. Vooral 's nachts en daar krijg ik dan wel eens op moment dat ik wakker word een beetje paniek van. Maar goed. Om die reden wilde ik kijken of ik inmiddels na vier jaar eens kon stoppen. Weekje gestopt, meer speeksel, maar waarschijnlijk 's nachts wat paniekeriger en onrustiger... Tja.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum