Amitriptyline

Fibromyalgie (52 meningen)
Slapeloosheid (35 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (17 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (15 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Farmacoterapeutisch Kompas

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Pagina 2 van 7
11-10-2018

Aangezichtspijn

Geen bijwerkingen gehad vanaf 1ste gebruik tot heden, ik neem ze 's avonds in omdat je er slaperig van wordt, ik slaap er daarom ook prima op. Werkt voor mijn A-typische aangezichtspijn hewel goed,
24-09-2018

22-09-2018

Depressief

Het duurde lang voor er aan gewent te zijn, ik begon met 10 mg na een paar maanden werd het 2x 10 mg per dag. Nog later werd het en nu nog, 25 mg per dag. DE gewenning vergt tijd, het resultaat is geen manische aanvallen en geen hoofdpijn meer.
18-09-2018

Fibromyalgie

Over het algemeen ben ik tevreden over amitryptoline. Minder over ook hier gewichtstoename. Ik heb dit uitgetest door na anderhalf jaar gebruik te stoppen 6 maanden en weer opnieuw in gaan nemen ivm slechte slaap. Ik viel af na geen inname en kwam weer 5 kilo aan bij inname.
17-08-2018

Aangezichtspijn

Na veel onderzoek aangezichtspijn bevonden.Al na een week verzachtte de pijn.Wel voelde ik van lieverlee mij veranderen.Was niet meer zo blij,zag tegen veel dingen op,kon niet eens meer huilen.Ik wilde weer bij mijn eigen gevoel komen en ben zelf gestopt nadat mijn bloeddruk torenhoog was. Het was even innerlijk knokken hoor,maar het moest en is gelukt. nu gebruikte ik e[lees meer...]en lage dosering,dus raadpleeg aub wel een arts als men een hogere dosering al jaren gebruikt.En het fijne is nu dat de klacht grotendeels is verdwenen.Dit gun ik U allemaal.
16-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Enkele maanden nadat ik pijnlijke tintelingen in beide voeten kreeg, ben ik naar de huisarts geweest. Hij concludeerde a.d.h.v. mijn klachten: zenuwpijn. Daarvoor was ik ook bij een natuurdrogist geweest. Ik kreeg het advies om 3 stuks per dag PEA plus een supplement bij stress met o.a. B6 vitamine te slikken. Omdat m'n klachten erger werden, ben ik met het supplement ges[lees meer...]topt en naar m'n huisarts gegaan. Door de Amitriptyline kon ik vrij normaal slapen. Later is via de huisarts een bloedafname geregeld, ik bleek een veel te hoge concentratie B6 in het bloed te hebben. Dit kan zenuwschade veroorzaken. Heb jarenlang B - complex geslikt met zeer hoge doses van o.a. B6. Ik ben dus gestopt met die B-complex. Ik ben tot op heden doorgegaan met amitriptyline en PEA. Heb ook acupunctuur, natuurgeneeswijzen en osteopathie gevolgd tot op heden. Deze behandelingen geven tijdelijk verbetering. Pas ca. een half jaar geleden kwam ik via via in contact met 2 acupuncturisten in Nijmegen. De ene wist niet zeker of zijn behandeling zou aanslaan, ik moest dan eerst zoveel keer komen, niet gedaan. De andere zei dat mijn klachten er al te lang waren, zij kon mij niet meer helpen. Ook de huisarts zegt dat ik er mee moet leren leven. Ik heb ook onderzoek gehad bij een neuroloog. Daar kwamen geen neurologische afwijkingen uit, vreemd genoeg. Dus officieel heb ik het niet, meer gezien de klachten wel!! Ik werk nog steeds een beetje als tuinman, sinds vorig jaar met een krukje erbij, zodat ik niet steeds hoef te staan. Ik loop wel steeds minder, kan nog maar 15 minuten per dag wandelen, in 2 delen. Ik ben ook bij een podotherapeute in behandeling en heb via de orthopedisch schoenmaker een wandelschoen gekregen, echter nog steeds pijn tijdens het wandelen. Sinds een half jaar doe ik ook fitness met enige begeleiding van een fysiotherapeut. Zittende oefeningen, gaat redelijk, soms tijdelijk minder pijn daarna. Als iemand een helende behandeling weet, ik zou het graag horen! Mijn leven is veranderd van zeer actief naar veel minder actief, als een gehandicapte.
14-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

De eerste week begon het met meer transpireren, kon ik wel mee leven, daarna kwamen de hartkloppingen, vergeetachtigheid, toenemende neerslachtigheid, en uiteindelijk het oorsuizen en het slechte zien werd verergerd. Omdat ik er dus niet lang aan zat maar in 1x gestopt er mee op eigen initiatief. Het lijkt een mooi middel, het werkt ongetwijfeld voor veel, alleen de bijw[lees meer...]erkingen die je er van hebt wegen niet op tegen het positieve effect wat je er van hebt. Ik raad het dus af.
05-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik kampte sinds mijn 24ste met een fikse inslaapproblematiek. Ging gepaard met slechte kwaliteit van slaap áls ik sliep. En sowieso laat ritme. Van alles geprobeerd tot na 30 jaar (!) bleek dat amitryptiline in een dosering van 25 mg voldoende werkte. En dat doet het nog steeds. Desondanks bij werkstress niet afdoende, maar dat betekent: werkstress verlagen en niet de dose[lees meer...]ring ophogen. Andere leefstijl nastreven. Maw: medicatie is nooit het enige wat je moet doen. Je neerleggen bij bepaald type neurologie in je hoofd. Kwaliteit slaap is verbeterd, inslapen duurt nog steeds lang, maar de extremen zijn eraf. Wel moeite met opstaan. Kan ook aan bioritme liggen. Dit heb ik gelukkig met mijn werkgever bespreekbaar kunnen maken. Eén ander nadeel naast traag ontwaken (dat behapbaar maar onsmakelijk is): de droge mond. Vooral 's nachts en daar krijg ik dan wel eens op moment dat ik wakker word een beetje paniek van. Maar goed. Om die reden wilde ik kijken of ik inmiddels na vier jaar eens kon stoppen. Weekje gestopt, meer speeksel, maar waarschijnlijk 's nachts wat paniekeriger en onrustiger... Tja.
03-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Naar aanleiding van Gordelroos zenuwpijn. Niet slapen van de pijnscheuten “kramp” branderig gevoel, alsof er honderden naalden in je geprikt worden. Na een kleine week van de huisarts amitriptyline gehad. Eerst 1 x 10 Mg per dag. Pijnen gingen niet over. Mocht daarna over op 3 x 10 Mg per dag. Gaat erg goed. Na ca 3 weken afbouwen.
18-07-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Bijna 2 jaar met zeer slecht resultaat duloxetine 60 mg geslikt. Angsten werden niet minder en ik werd er somber en vlak van. Bovendien zat door bekkenbodemkrampen mijn kruis bijna potdicht( sorry voor woordgebruik naar zo was het)en ik kon door onrustige benen en druk hoofd niet slapen, voor de pijn van fibromyalgie hielp het wel goed. Op mijn dringend verzoek gestopt iov[lees meer...] psychiater, en gestart metde triptyline. Het stoppen met dulox was colmpleet drama enorme angsten en andere ellende kwam als onweersbui over me heen. Wat een verademing was het starten met triptyline. Vanaf de 1e inname SLIEP ik weer! In de beginfase kon ik in ichtend niet wakker worden dus dat was even zoeken naar juiste inname tijdstip (nu 20 uur ipv 23 uur) we zijn rustig gestart op geleidde van bloedspiegel 1x 25 maand later 1x 50 nog maand later 1x 75. Bloedspiegel nog steeds te laag maar effect zo goed dat verder ophogen niet hoeft. Ik heb meer pijn dan met dulox maar ik heb mijn leven weer terug. De overheersende angsten en paniek is naar achtergrond, mijn kruis zit niet potdicht (ook plassen lukt weer beter) ik heb veel meer energie en ik SLAAP weer. Wat een geruststelling dat ik weet dat ik slapen kan. Kortom als iedereen reageert zoals ik dan raad ik dit medicijn van harte aan en de dulox van van harte af
27-06-2018

Chronisch pijnsyndroom

ik heb sinds jaren fybromyalgie ne nu last van blessures aan de knieen en door stress ook aan de armen en veel verkrampingen gezien ik op 700mg tramadol slik te samen met 90mg arcoxia en de tramadol slecht voor me lever is hebben ze me op Amitriptiline gezet de droge mond is lastig dacht eerst dat me suiker van slag was begin meer vocht vast [lees meer...]te houden en de plaspillen werken dus ook niet mneer optimaal ben gezakt met de tramadol maar minder dan 550 mg komt de pijn te hoog om te minderen dus hebben ze ipv 10mg me op 20 mg amitriptyline maare zodra ik de vermindering van de tramadol beneden de 500 mg komtr ids de pijn amper te houden en wordt ik kort af en kribbig en meer rare dromen. ben borderline en kom nu nog meer aan en ben al veels te zwaar was net aan het afvallen en was 18 kilo kwijt en nu in 2mnd alweer 3a4 kilo weerbij dus ben nu 147.5 kilo denk niet dat ik hier mee door ga
24-06-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik ben 49 en heb sinds 2003 forse migraine. Eerder ook al 5 jaar succesvol gebruikt tbv migraine- preventie. Werkte heel goed. Afgebouwd omdat ik wilde weten of mijn lijf t zelf weer oppakte. Jaar of 7 zonder geweest. Nu in de overgang en weer toenemende migraine. Na maand begonnen aanvallen in hevigheid en frequentie af te nemen. Slaappatroon is ook weer prima!
18-06-2018

Fibromyalgie

Ik kreeg dit middel voor een betere nachtrust. Dit hielp goed, maar ik hou niet van al die troep slikken en wilde er toch mee stoppen. Ik heb er echter ook tinnitus door gekregen denk ik. Een hoge pieptoon die nooit meer we is gegaan. Heel erg om hiermee te moeten leven. Na biofotonen-therapie zijn de fibromyalgieklachten behoorlijk afgenomen.
17-06-2018

Hoofdpijn

Na een ongeval een hoofd trauma of schedelbreuk waarna constante hoofdpijn opliep. hiervoor kreeg ik redomex capsulles voorgeschreven die helemaal niet werkte na een drie tal jaren per vergissing de tabletten van dezelfde mg per dosis een positief resultaat had deze nam ik 2x per dag smorgens en savonds en de hoofdpijn was weg maar na nader inzien ben ik na een 2 tal maa[lees meer...]nden van het gebruik :hartritmestoornissen ondervonden . hiervoor werd Bisoprolol of betablocker voorgeschreven , dit werkte perfect mijn medicatie is - redomex 25mg >> 2x/dag = voor constante hoofdpijn - omeprazole 20mg >> 1x/smogens = maagbeschermer - bisoprolol 2.5mg >> 1x/avond = hartritmestoornis = gestopt door pijn in linkerarm - stilnoct >> 1x/avond = inslaapproblemen - alprazolam 1mg >> 1x/savonds = slaapproblemen Aangezien deze pijn in de linker arm gestopt is wanneer ik de bisoprolol tijdelijk niet meer gebruikte ... waarna ik deze terug gebruikte kwam de pijn in linker arm terug . Nu zoek ik een gelijkaardig medicijn voor hartritmestoornissen waarbij deze ongemakkelijke pijn of een gelijkaardige nevenwerking niet meer is.
09-06-2018

Aangezichtspijn

Ik ben 57 en heb almsinds mijn 17e migraine. In overgang toegenomen, 2 keer per week en sinds 4 jaar ook aangezichtspijn en nachtelijke hoofdpijn. Om gek van te worden. Ik probeer al 40 jaar van alles, van epilepsiepillen, betablokkers, acupunctuur etc. Dit helpt. Ik kan slapen zonder pijn, geen aangezichtspijn en af en toe migraine. Oke veel bijwerkingen, maar die accepte[lees meer...]er ik voorlopig maar.
29-05-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Vanuit m.n. hoofd (hersenen?) starten de krampen, via slaap, kaken, hals, borst, rug en armen. De aanvallen duren van soms 10 minuten tot een uur (soms langer), ik weet nog goed de 1e keer kwam vanuit mijn slaap, ik moest mijn bed uit en stond voorover met m.n. armen tegen mijn borst (reactie om proberen te verzachten), maar pijn zakte pas na 15 minuten. Ik dacht echt te [lees meer...]maken te hebben met hartaanval o.i.d.. Wat gelukkig niet zo was). De pijnen en dan m.n. op m'n. borst en slapen worden steeds venijniger en ben na een aanval erg vermoeid (lijkt of ik in de haven heb gewerkt) m'n ogen staan een beetje vreemd en voelen erg vermoeiend aan. Normaliter heb ik deze aanvallen ca. 6-8 x per jaar, maar de laatste periode frequenter waarbij nu 4x in 4 weken, deze week 2x van ieder gemiddeld 40 minuten! Vorige week kreeg ik het tijdens autorijden en moest echt naar de kant vanwege de heftige krampen. Mensen in mijn omgeving zien direct bijvoorbeeld dat ik een aanval heb gehad, m'n oogleden hangen dan over mijn ogen en straal enorme vermoeidheid uit (wil mij dan ook het liefst afzonderen). Ook als ik vrij ben en krijg zo’n heftige aanval, ga ik naar bed en kan dan bv. 24 uur achtereen slapen, wat voor mij niet normaal is) Ik heb een opname gemaakt van zo'n aanval en toen zei mijn huisarts, ik weet het al, het is neuro pathisch, m'n hersenen geven signalen door waardoor die krampen worden veroorzaakt. Ik begreep dat het ook wordt gegeven voor bedplassers en aangezichtspijn. Ik heb alleen erg last van vergeetachtig zijn, en vermoeidheid
Pagina 2 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!