Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

14-10-2017

Fibromyalgie

Sinds een maand gebruik ik amytr 10 mg. Enorme pijnvermindering. Enige nadeel is s morgens een duf hoofd. Beter na kop koffie. Kan weer veel meer dan paar maanden terug. Ben er blij mee! Inname met vanilleyoghurt , dan geen vieze smaak.
09-09-2017

Acute inflammatoire polyneuropathie

Tramadol na amitriptyline is geen verbetering. Amitriptyline lijkt de symptomen wat te verzachten, maar ik ben niet overtuigd. Ik heb bovendien het idee dat de medische stand zich hier niet erg druk om maakt. Een effectief pijnbestrijdingsmiddel lijkt er immers niet te zijn.
04-09-2017

Fibromyalgie

Na veel slapeloze nachten door pijn, heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts. in eerste instantie 1 x 10 mg, maar dit bleek niet voldoende. Dosis verdubbeld. Dit leek efectief. Ik sliep ineens veel beter en mijn spieren waren minder pijnlijk. Maar.... ik merkte ineens dat ik erg moe bleef. Ik heb net 2 jaar geknokt om van chonische vermoeidheid af te ko[lees meer...]men, en het leek of ik ineens volledig was teruggezet. Kreeg niks meer uit handen, ongeconcentreerd, gewichtstoename, algehele slapte. Na overleg met de huisarts recent gestopt. Nu weer terug bij af qua pijn en nachtrust, maar tenminste niet meer die mist in mijn hoofd. Op dit moment zo erg dat ik niet kan werken. Hopenlijk trekt dit nog bij.
25-08-2017

Depressief

Het duurt een aantal weken eer het werkt. Maar ik voel me er goed bij
16-08-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Door het slikken van deze tca heb ik voor het eerst in mijn leven mogen ervaren hoe het is om niet depressief te zijn. Als de bloedspiegel goed is en ik als versterking lithium erbij slik ben ik een stuk gelukkiger en voel me lichter. Helaas wisselt de bloedspiegel bij mij regelmatig en moet ik steeds een hogere dosis slikken. Slik nu 275 mg. Kan en mag er geen auto mee ri[lees meer...]jden en kan mijn oude beroep in de zorg niet meer uitoefenen door sederende werking. Mijn droge mond is zo erg dat ik altijd moet drinken als ik praat. Als ik de amitryptilline vergeet te slikken lig ik de h e l e nacht wakker. Zonder de amitryptilline slaap ik simpelweg niet.
08-08-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

gebruik amitriptiline nu zo'n 14 jaar. Voorgeschreven nav een foute diagnose, geverifieerd, en bevestigd door de arts. Ik ben binnen korte tijd 30 kg aangekomen aan gewicht. Had een atletisch lichaam. Gevolg: diabetes, waardoor ik medicatie moet slikken, ook met bijwerkingen. Apneu, waardoor ik aan een machine moet slapen, gevoelsafvlakking, sedatie, en enorme slaapproblem[lees meer...]en. Nachtenlang stikken, waardoor er nog meer problemen ontstaan, zoals een verstoorde remslaap. Ik sta versteld wat de negatieve bijwerkingen van psychiatrische medicatie kan doen, en mensen letterlijk kan slopen. Mocht je toch aan deze vorm van farmaceutische ''russische roulette'' beginnen... Leg dan eerst twee pillen amitriptiline een paar minuten op een natte tong. Je zult merken dat na korte tijd je hele tong verdoofd is. Bedenk dan wat het met je hersenen doet. Pas enorm op. De artsen zijn wel te vertrouwen, maar slikken het zelf niet. Erik
05-08-2017

Hoest

Ik heb al heel lang kriebelhoest. Na een verkoudheid of griep gaat bij mij de hoest niet meer weg. Allerlei onderzoeken zijn uitgevoerd. Bloedonderzoek op allergieën, long foto, ct scans, weer uitgebreid bloedonderzoek, diverse malen longfunctie onderzoek, en daarbij werd bij de laatste functie onderzoek wel reactie gezien. Bronchoscopie ondergaan en daar werd gezien dat m[lees meer...]ijn longen er ontstoken uitzagen. Maar dat kon ook door het doorlopend hoesten zijn. Mijn longarts gaf aan dat er in Engeland onderzoek liep over Amitriptyline. En of ik dat wilde proberen. Na al heel lang redelijk wat codeine gebruikt te hebben wat ook nadelen heeft wilde ik dat wel. Ik wist dat het even zou duren voor het goed zou werken. En dat is ook zo. Maar nu na 2 maanden kan ik zeggen dat ik eindelijk hoest vrij ben en geen codeine meer nodig heb. Ik ben erg tevreden.
28-07-2017

Hoest

Heel erg duizelig, zwaar hoofd, kan niks doen na inname avond ervoor. Zit de hele dag te slapen. Voel me vreselijk gammel.
25-07-2017

Fibromyalgie

Ik ben ooit, 20 jaar terug, begonnen met deze medicijnen, want ik kon niets meer, niet lopen, niet zitten, niks dus. Ik heb hele goede ervaringen hiermee, ben begonnen met 25 mg p.d. en zit nu op 75 mg p.d. Soms heb ik dagen dat ik met 25 mg. uitkan. Ik kan nu vrij normaal functioneren in mn dagelijkse bezigheden.
14-07-2017

Ademhalingsproblemen

Merk weinig van het gebruik, geen bijverschijnselen.
29-06-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Ondanks dat ik al jaren MsContin 3 x 15 mg slik, waar je in het begin ook bijna dezelfde bijwerkingen kreeg heb ik bij dit bovenstaand medicijn veel meer last van. De bijwerkingen zijn veel heftiger. Je weet en merkt zelf dat je als een dronkenlap praat. Het is zoiets van je voelt en merkt het bewust maar je kunt er totaal niets aan doen. In mijn geval is het zeker aan te [lees meer...]raden om enige tijd geen auto te rijden of machines bedienen of aan de pc te werken. Het heeft bij mij 2 a 3 weken geduurd voordat ik geen bijwerkingen meer had. Het is wel heel effectief ik heb nu 70 % minder pijn De eerste 14 dagen suf en erg slaperig na 2 plm 1 a 2 uur. Praten alsof men erg dronken ben en toch nog redelijk helder na kunnen denken.
28-06-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Goede ervaring met medicatie. Ik neem het nu 2 weken en bijna geen bijwerkingen! Ik had heel veel schrik voor het medicijn, maar nu ontzettend blij dat ik de stap heb gezet. Ik slaap beter en elke avond heb ik nu heerlijke dromen, geen nachtmerries bij mij. De chronische pijn langs gans mijn rechterkant (zenuwpijn/fibromyalgie) begint te verminderen en heb hoop voor de toe[lees meer...]komst.
08-06-2017

Pijn (algemeen)

In december 2016 heeft anesthesioloog een blokkade in de nervus pudendis verricht na jaren lang pijn aan linker zijde van de lies, een gevoel of ik op scherven zit bij langer zitten. Ik moest ook meteen beginnen met amitriptyline en langzaam opvoeren naar 2 x 25 mg per dag. Bijna 3 maanden ben ik van de pijn af geweest. De amitriptylyne moet ik blijven innemen. Ik weet nie[lees meer...]t of de blokkade én de amitriptyline samen de pijn verminderd hebben. In elk geval is de pijn teruggekomen, wel minder erg als in december. Men onderzoekt nu het darmgebied, om te kijken of er mogelijk nog een andere oorzaak is voor die "pijn bij het zitten, een gevoel of je op scherven zit". Misschien anders weer een blokkade. Van de amitriptyline heb ik een droge mond, ben in gewicht toegenomen, maar ben minder depressief als voorheen.
30-05-2017

Polyneuropathie

Had een grote tumor in mijn darm waar na de operatie nog chemo behandelingen nodig waren met capox. Dat bestaat uit tabletten (capecitabine) en een infuus (oxiplatin). Nu is een chemobehandeling altijd troep. Maar ik heb ze alle 8 ontvangen en hierdoor heb ik zenuwbeschadigingen gekregen in mijn handen en voeten. Heb door de amitriptyline alleen last van gewichtstoename [lees meer...]en ik kom heel moeilijk mijn bed uit ook al gaat de wekker pas om 10:00 am.
21-05-2017

Spanningshoofdpijn

Ik ben met dit medicijn begonnen om te bekijken of het helpt tegen mijn spanningshoofdpijn / whiplash klachten. Ik begon met 10 mg, qua bijwerkingen merkte ik niets en ik sliep geweldig goed. Ik sliep aan 1 stuk door en werd van niets wakker. In de ochtend wel opstartproblemen maar als ik 15 minuten op het balkon in het licht ging zitten, ging het ook wel weg. Omdat ik qu[lees meer...]a pijn niets merkte slik ik nu 20 mg voor het slapen gaan. Wat ik merk is dat ik een erg kort lontje heb gekregen en een opgejaagd gevoel. Ik slaap niet meer aan 1 stuk door en heb veel dromen en in de ochtend nog suffer. Wel is het zo dat als ik voel dat ik nek pijn krijg, dit sneller weer weggaat en het geen heftige pijn wordt. Ik zit nu nog in de eerste 2 weken van de verhoging dus ik ben heel benieuwd of het straks beter gaat. Hiernaast komt mijn maandelijkse periode eraan en dat helpt ook niet mee. We gaan het zien, voor de nekklachten werkt het nu goed. Slapen.. is dan weer een 2e
19-05-2017

Buikpijn

Ik neem het voor branderig gevoel in voornamelijk darmen, lies, en chronische slaapproblemen . Eerste week veel last bijwerking, maar neemt daarna af. Wel gewichtstoename. Gemoedstoestand beter, wel afvlakking gevoelen. Plasprobleem, grootste voordeel is beter slapen. Gebruik het wel in combinatie met lendormin.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum