ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 7 van 7
08-04-2018

Lage rugpijn

2012 na een aantal jaren soms hevige rugpijn naar een specialist verwezen die constateerde dat de rug onderin versleten was. Chirurg wilde vanwege mijn leeftijd (50) nog geen brug plaatsen. Naar een pijnspecialist verwezen en na vele medicijnen te hebben uitgeprobeerd op oxycodon uitgekomen in 2013. Na een jaar gestopt omdat de klachten minder werden. Had toen wel last van[lees meer...] lichte bijwerkingen maar die waren na een week verdwenen. Door toename van de pijn na een half jaar toch weer oxycodon gaan gebruiken ondertussen een aantal operaties gehad maar helaas zonder resultaat. Ik ben in het begin laag ingestapt (2x daags 20 Mg) klachten waren niet helemaal weg maar ik kon s,nachts in ieder geval doorslapen. Door gewenning steeds meer gaan innemen en zit momenteel op 3x 60 Mg langwerkend. Moeten 12 uur werken maar na 8 uur komt de pijn weer hevig terug. Nadeel is dat het bijna 2 uur duurt voor het noemenswaardig werkt en na 8 uur neemt het al weer af. Na een rugprik zonder resultaat probeer ik ondanks de pijn toch af te bouwen maar dit valt vies tegen. Heb last van onrust, depressie, slechte eetlust en warm/koud. Waarschijnlijk het middel te lang gebruikt waardoor die bijwerkingen nu heftiger zijn dan de eerste keer. Helaas slaap ik nu ook weer slecht door de pijn dus ik zal moeten kiezen tussen 2 kwaden.
29-03-2018

Rugklachten

Vaker last van nek/schouder/rugklachten. Werkhouding en overbelasting thuis waarschijnlijk de oorzaak. Zat alweer een paar dagen een zeurende plek tussen de schouderbladen. Een vast gevoel, diep inademen en niezen niet mogelijk. Bij het uitlaten van de hond schoot het er ineens in. Met tranen en veel pijn thuis gekomen. Geen enkele beweging vooral op rechts meer mogelijk[lees meer...]. Bij de huisarts geweest. Waarschijnlijk een wervel verkeerd geschoten. Hevige pijn dus oxycodon en naar de manueel therapeut. Oxycodon werkte na een uur. Kon weer wat vrijer bewegen zonder te huilen van de pijn. Wel wat suf. Lekker geslapen alleen volgende dag wat hoofdijn. Door de ultieme ontspanning was de ergste pijn weg. Ga verder met paracetamol.
25-03-2018

Botbreuk

Na operatie sleutelbeenbreuk Oxycodon gebruikt. Veel pijn. Werkt bij mij super voor ongeveer 2 uur. Na inname pijnvrij en in roes. Ik merk dat het behoorlijk verslavend is. Soms verstopping. Deze week slik ik laatste en hoop dat pijn dan op te vangen is met bv paracetamol.
22-03-2018

Prostaatkanker

Prima pillen maar misschien gevaarlijker dan je op het eerste gezicht denkt. Natuurlijk zijn ze verslavend zodat je ook zonder dat je pijn hebt op gezette momenten een dosis nodig hebt. Ik heb nu last van slaapangst. Ik heb ook last van slaapapneu. De arts wil nu dat ik mij laat onderzoeken op de slaapapneu. Ik twijfel sterk. Ik ben een beetje moe van alle onderzoeken en i[lees meer...]k zit bijna aan het einde van mijn leven. Ik heb er gewoon geen zin in. Aan de andere kant wil ik wel graag weer normaal slapen want deze angst is niet fijn. Nu las ik over een ademdepressie veroorzaakt door gebruik van oxycodon. Dat eerst maar eens onderzoeken denk ik.
19-03-2018

Botbreuk

Voorgeschreven 1dd 1 stuks. Ik gebruik er 1dd ('s avonds) omdat ik niet goed kan liggen/slapen. Helaas, halverwege de nacht toch wakker worden met pijn, werkt helaas niet zo goed voor mij.
14-03-2018

Schouder gebroken
13-03-2018

Gekneusde ribben

Ik ben gevallen met míjn borstkas op de badrand.. Gevolg. Alles gekneusd
12-03-2018

Oxycodon (oxycodon)

Er zitten 3 zenuwen klem in mijn nek en 2 versleten nekwervels ik heb heel veel pijn maar dat is beter dan stoppen met Oxycodon als ik geweten had dat het zo zwaar zou zijn om er mee te stoppen dan had ik er nooit maar dan ook nooit mee begonnen ik slikte 180 mg per dag 23 maart krijg ik weer spuiten in mijn nek en ik hoop dat de pijn dan heel veel minder is ik slik nu nog[lees meer...] 90 mg het is zo ontzettend zwaar om er mee te stoppen dat ik na 23 maart naar de afkickkliniek moet om er helemaal mee te stoppen echt een hel!!
Pagina 7 van 7

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!