Oxycodon

oxycodon

Hernia (41 meningen)
Lage rugpijn (21 meningen)
Artrose (14 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Rugklachten (11 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

29-10-2017

Ziekte van Crohn

pijn weg, kolieken weg, rust, high, maar... 10 uur lang finaal opengekrabd van kop tot teen!
17-10-2017

Oxycodon (oxycodon)

Oxycodon leidt tot volkomen versuffing. Sedatie. Toen ik er mee stopte had ik veel last van fysieke en psychische onrust. Waaronder een - denk ik - grote verslavingspotentie van het middel schuil gaat. Vond het op wereldwijde sites terug als 'Hillybillyheroin'. Heb 't geslikt vanwege vooral enkele - vermoedelijk - gebroken ribben als gevolg waarvan ik een maand niet ligge[lees meer...]nd kon slapen. Pijnloos ademen is dan belangrijk om geen longontsteking op te lopen. Dat resultaat heb ik mogen boeken. Of dat met gebruik van Oxycodon samenhangt zullen we nooit weten. Of andere minder belastende middelen beter of evenzogoed zouden hebben gewerkt ook al niet. .. Ik slikte 2 x 10mg tabletten met langzame opname per dag en - om te kunnen slapen - ondersteunde ik die 2 x 10 mg met af en toe snelle opname Oxycodon-tabletten. Mijn conclusie is dat een bloedlinke pijnstiller is en dat de farmaceutische industrie beter moet kunnen presteren.
16-10-2017

Lage rugpijn

De kortwerkende geven mij extra energie, van de langwerkende word ik erg moe. Ik gebruik het nu al een jaar, 14 kilo afgevallen. Ik begon met 1 a 2 pillen pd, inmiddels toch al 3, soms 4, ik wil niet verder ophogen. Werkt redelijk tegen de pijn, maar voel me toch ook wel gedrogeerd. Maar ik kan in ieder geval blijven werken nu.
13-10-2017

Oxycodon (oxycodon)

Door het beleid van de zorgverzekeraars dat iedereen zo gauw mogelijk naar huis moet na het plaatsen van een knieprothese moest ook ik na twee nachtjes naar huis met een recept voor oxycodon. Innemen tot 6 keer per dag. De eerste dagen hielp dat best wel tegen de pijn, maar de verstopping was er ook meteen, ondanks de speciale zakjes laxeermiddel (wel veel vieze winden, n[lees meer...]iet fijn voor huisgenoot). Na een dag of vier werkte de oxycodon al minder lang, na een week niet beter dan paracetamol, maar de verstopping bleef ondanks veel water en laxerend eten. Ik ben ermee gestopt, maar gisterenavond toch weer veel pijn en toch nog maar een keer oxycodon geprobeerd. Helaas na drie uur slapen weer wakker van de pijn. Morgen de huisarts vragen om paracetamol met codeïne. Want vijf keer gewone paracetamol (1000) per dag is misschien te veel.
12-10-2017

Bacteriële infectie

vanwege een peesontsteking in de muis van mijn rechterhand voorgeschreven gekregen door mijn huisarts. Ik merk nu nog geen verschil en werd lichtelijk duizelig. Maar dat verdween gelukkig vrij snel weer. Als astmapatient had ik gelukkig geen last van ademhalingsmoeilijkheden.
12-10-2017

Gekneusde ribben

Na een val met de fiets spierscheuring, ribben gekneusd en gebroken, klaplong en schaafwonden. In het ziekenhuis Oxycodon gekregen, snelwerkend en langwerkend. De pijn was na toediening goed te verdragen. De ontlasting bleef echter volledig achterwege, ook na het gebruik van daarvoor bestemde medicatie. Na een startdosering van 40mg in drie weken afgebouwd naar 10mg. De st[lees meer...]ap van 10mg naar 0mg bleek echter bijzonder lastig te zijn. Ik kreeg last van afkickverschijnselen, een gevoel als van een zware griep. Dit duurde ongeveer een week. Omdat het niet gemeld was bij het ontslag uit het ziekenhuis, werd ik er nogal door overvallen. Het medicijn werkte overigens uitstekend, zou er weer iets in deze geest gebeuren, dan zou ik het met de kennis van nu toch weer nemen.
06-10-2017

Kaakoperatie

Geopereerd ivm cyste onder oor rechterwang. Medicijn is rustgevend en verlicht de pijn redelijk tot goed. Maakt je erg slaperig
18-09-2017

Oxycodon (oxycodon)

Heb me ongeveer een week in het heelal begeven door deze pillen. Ging alle kanten op en voelde me meerdere uren per dag Buzz Lightyear. Ik snap ook wel dat dit medicijn recreatief gebruikt wordt gezien de effectieve bijwerkingen, maar om spacend in bed te liggen was voor mij persoonlijk geen pretje.
01-09-2017

Gewrichtsontsteking

ik heb er geen baat bij.
30-08-2017

Lage rugpijn

Gebruik dit product eenmaal per dag, 's avonds voor het slapen gaan om de nacht door te komen. Begon eerst ook 2maal daags, ook in de ochtend maar gevolg dat ik de hele dag versuft was continu wegviel. Wel last van verstopping dus van de huisarts zakjes movicolon gekregen om daar niet ook nog problemen mee te krijgen.
27-08-2017

25-08-2017

Oxycodon (oxycodon)

Sinds me 19e ben ik pijnpatient omdat de artsen mij jaren lang niet geloofde en wouden helpen is de zenuw gaan afsterven wat enorme zenuwpijnen veroorzaakt de hele dag door. Sinds ik de oxycondon op vaste hoeveelheid op vaste tijden nu gebruikt is het voor mij een heel stuk beter uit te houden. Op slechte dagen komt het er nog wel doorheen maar al met al kan ik beter func[lees meer...]tioneren als dat ik ze niet inneem. Als ik 's morgens wakker wordt dan is de pijn echt enorm maar na uur van innamen kan ik weer gewoon (voor mij gewoon dan) me ding doen.
25-08-2017

21-08-2017

Lage rugpijn

Mijn rug is op verschillende niveaus vast gezet en deze operaties hebben helaas niet afdoende geholpen. Na vele rondzwervingen en specialisten artsen te hebben bezocht, blijft er alleen pijnbestrijding nog maar mogelijk. Ook slik ik hierbij vrij heftige oxycodon 60 mg per dag. Nu ervaar ik diverse bijwerkingen zoals zweten, duizeligheid, gewichtstoename.
15-08-2017

Artrose

Na mijn eerste operatie in 2016 kreeg ik Oxycodon voorgeschreven door de neuroloog om de napijn te verminderen en later om de pijn veroorzaakt door artrose in mijn nekwervels te onderdrukken. Na mijn ervaring met fentanyl was oxycodon een hele opluchting voor mij, de pijn waar ik al jaren mee rondliep was zo goed als weg en met de bijwerkingen kon ik leven. Begin 2017 we[lees meer...]rd een dubbele stenose in de nek geconstateerd (beknelling van het ruggemerg) en nadat ik van het een op het andere moment niet meer kon lopen vond er een spoedoperatie plaats. Helaas was het toen al te laat en ik hield er een partiële dwarslaesie aan over. Om de pijn te blijven onderdrukken slik ik nu nog steeds oxycodon, zo'n 50mg per dag waarvan 30mg kortwerkend en 20mg langwerkend. De enige nadelen zijn af en toe obstipatie, makkelijk zweten en constant honger 😁
11-08-2017

Oxycodon (oxycodon)

Ik had al snel meer nodig, maar mijn darmen raakten steeds meer van slag. Ook enorme zweetaanvallen. Mijn kleding en haren zo nat of ik onder de douche had gestaan. Voor de ontlasting ging ik zakjes gebruiken, die mijn ontlasting zachter moesten maken. Dat gaat niet helemaal goed, heb weinig aandrang, maar ik verlies af en toe een heel klein beetje ontlasting. Dat ondermij[lees meer...]nt mijn zelfvertrouwen. Nu ik de knie-operatie 4 weken achter de rug heb, ben ik aan het afbouwen van de medicijnen. De pleister is van 75 naar 50 Mg gegaan. Betreffende de Oxycodon gebruik ik nog 2x daags traagwerkende Oxycodon en 3x dag 5mg kortwerkende Oxycodon. Daarbij slik ik vanaf het begin ook 4x dgs 1000mg Paracetamol. Deze wil ik dan als laatste stoppen. Helaas geen arts begeleiding. Ik ben er behoorlijk ziek door. Heb het vaak zo koud dat ik aan een dikke dons niet voldoende heb. Daarentegen kan ik ineens ook zweetaanvallen krijgen. Ben misselijk, kan niet goed eten, drink meer dan voldoende. De pijn is op de schaal van 1-10 plm. 6 soms hoger. Na de operatie hielp ook de Morfinepompiet, ze hebben toen een pijnblokkade aangebracht in mijn lies. Dat hielp wel, maar niet afdoende. Daarom die hoge concentratie Oxycodon van 6x dgs 10 Mg, 4x dag Paracetamol 1000 Mg en nog 2x dgs celoxocib plus pleister 75 Mg. Nu is mijn ontlasting nog steeds niet normaal. Ik slaap heel slecht, omdat ik vaak naar toilet moet, plus ook de pijn. Ben soms helemaal ontredderd.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum