Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

01-12-2021 | Man | 62
Alvleesklierontsteking
naast paracetamol ook oxycodon gekregen. 5 mg. Het doet bij mij helemaal niks. Later thuis bij een heftige migraine aanval ook ingenomen, maar totaal geen effect. Paracetamol deed wel zijn werk. Ik vind dat raar.

10-11-2021 | Vrouw | 62
Pijn (algemeen)
Hallo, inmiddels al 14 jaar aan de oxycodon. Het helpt goed tegen de pijn maar na al die jaren wel enkele keren verhoogd. Als wilde verminderen was ik na een dag al een wrak en dacht is dat mijn lijf of de ontwenningsverschijnselen? Ik weet het nog steeds niet. Omdat ik dat graag wil weten ga ik toch afbouwen met behulp boven een afkickkliniek. Eerst intakegesprek over e[lees meer...]en paar weken, . Ik ben benieuwd. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met afbouwen en stoppen?

07-10-2021 | Vrouw | 26
oxycodon (30mg)
Helpt heel goed tegen zenuwpijn. Maar bij langdurig gebruik kan verslaving optreden, neem dit heel serieus want het is erg naar. Ik was er niet van op de hoogte en stopte in 1 keer, op advies van de dokter. Toen kreeg ik in het weekend ernstige ontwenningsverschijnselen. Vreselijke ervaring en het heeft daarna nog maanden geduurd voordat ik er uiteindelijk vanaf was. Ook k[lees meer...]un je erg warrig en afwezig zijn tijdens gebruik.

15-09-2021 | Vrouw | 39
oxycodon (30mg)
Ik gebruik dit 2 jaar voor zenuwpijn. Ik gebruik nu 2x30mg langwerkend en 4x per dag 10mg kortwerkend. Het werk geweldig voor mijn pijn. Alleen heb ik hele erge hitte aanvallen die niet weg gaan alleen door weer oxy te nemen. Wie herkend dit de hitte is het lichaam is niet te houden en dan moet ik snel weer een tablet nemen. Het voelt alsof je in brand staat. Nu weet ik du[lees meer...]s niet of het door de oxycodon komt. Ook als ik mijn eigen inspan krijg ik gelijk koorts 38 graden. Wie herkend dit???

10-09-2021 | Vrouw | 41
oxycodon (10mg)
Ik kreeg deze toen er een zenuw bekneld zat in mijn rug/bil en diclofenac niet werkte. Het werkte geweldig tegen de pijn, maar de bijwerkingen waren verschrikkelijk. Ik werd heel wazig in mijn hoofd, moest steeds huilen, viel steeds in slaap en het ergste was nog dat ik kotsmisselijk was en steeds moest overgeven. Ook merkte ik dat ik meteen knallende hoofdpijn kreeg als i[lees meer...]k het niet nam, je raakt er dus in no time afhankelijk van. Ik heb het 3 dagen genomen en ben toen gestopt, de hoofdpijn en pijn van de beknelling op de koop toenemend (fysio bracht gelukkig uitkomst). Het leek wel vergif, voor mij nooit meer Oxycodon!

08-09-2021 | Vrouw | 67
oxycodon (5)
Baarmoederkanker
Toen ik nog niet wist waar mijn pijn vandaan kwam wilde ik niet aan de opiaten of morfine. Ik nam Naproxen en Paracetamol. Had nog altijd pijn, op advies van de oncoloog nu aan de Oxycodon gegaan. Zodat ik nog iets leuks kon doen. Ik neem er nu nog 3 om de 6 uur, de andere 6uur Paracetamol en voor het slapen 1 naproxen. Ik mag er 6 per dag nemen maar doe voorzichtig aan. I[lees meer...]k ben er heeeel blij mee. Wel direct verstopt maar neem daar nu zakjes Macrogolol en electrolyten voor.

04-09-2021 | Man | 66
oxycodon (5mg)
Lage rugpijn

04-09-2021 | Man | 53
oxycodon (10mg/ml)
Hernia
Omdat Diclofenac en paracetamol niet hielpen bij een hernia, aan huisarts een sterker medicijn gevraagd. Oxycodon tabletten van 10 mg. (kortwerkend)gekregen. In eerste instantie was mijn indruk geweldig , direct van de pijn af. Maar toen begon ook de dufheid erbij te komen, in eerste instantie dacht ik dat kwam omdat ik de voorgaande dagen weinig had geslapen vanwege de p[lees meer...]ijn, maar ook de dagen erna bleef de slaperigheid. Na een jaar van de Hernia af te zijn is het weer opnieuw begonnen, maar durf de Oxy niet te nemen op het werk. Jammer dat de bijwerkingen langer duren dan de pijnstilling.

03-09-2021 | Man | 37
Complicatie na operatie
Ik heb er zeer veel aan gehad. Het heeft bij mij een hoop pijn en angst voorkomen. Snap die hele heksenjacht tegen dit middel niet. Gewoon nooit langer dan maximaal 1,5 week gebruiken/voorschrijven, tenzij het een palliatief traject is. Het is nu zo, dat artsen bang zijn voor de heksenjacht en mensen met een open botbreuk maar voor 1 dag zware pijnstillers en de rest parac[lees meer...]etamol meegeven. Gevolg is dat mensen letterlijk gek worden van de pijn. In landen zoals de VS is dit middel misbruikt, laat daar niet alle patienten de dupe van zijn. Dit middel werkt gewoon geweldig om de ergste pijn af te vlakken. En heeft niet zoveel bijwerkingen als de vrij-verkochte NSAID's zoals diclofenac met maagbloedingen e.d. tot gevolg.

21-08-2021 | Vrouw | 72
Rugklachten
Al vanaf 2016 slijtage in de rug ,kan nu niet meer functioneren wegens doorbraken rug van pijn mede afkickverschijnselen ,dus alles tegelijk .moet naar neurochirurg voor een tweede operatie in 2010 ben ik ook geopereerd voor het zelfde euvel kon toen niet meer het toilet halen en dat was maar een paar stappen liep een 9 maanden ermee,en heel erge uitstraling naar mijn link[lees meer...]er been zenuwe pijn.Kon me ook niet meer omdraaien in bed,daar begon het ook me.Het was geen pretje die operatie,had ook last van anorexia veel afgevallen,slikte toen wel oxogotin en oxgonorm, wat wel hielp in het begin,neuroloog wist oplaats niet waar het vandaan kwam,Zelf aangegeven dat ik naar een een neurochirurg wou en die zei het is te opereren, schrok daar wel van,heeft toch wel geholpen maar 2016 weer terug ruggenwervel 5 na een tas oprapen,vanaf februari erg veel last van mijn lies dacht mijn heup maar de foto(scan) wees uit weer slijtage.

18-08-2021 | Vrouw | 85
oxycodon (10mg)
Mag iemand met hartfalen kortwerkende oxycodon?

11-08-2021 | Man | 72
Artrose
De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal gebruik het nu al meer dan 5 jaar wegens slijtage in de rug ,probeer nu s’nachts 5 ml gram te vervangen door naproxen ben nu zat van dan maar pijn in mijn rug moet wel binnenkort naar de neurochirurg hopelijk kan ie me helpen door middel van een operatie in 2010 er ook aan geopereerd met het zelfde euvel .Zie er vreselijk tegen op.Ik[lees meer...] weet wat me te wachten staat.

30-07-2021 | Vrouw | 73
Hernia
Half jaar vóór hernia ischias.Behandeld fysio en tramadol. Hernia,bil en rechterbeen ook iets verlicht door fysio. Heel pijnlijk en dus oxycodon.Wat een heerlijkheid minder pijn! Elke week controle huisarts en geleidelijk steeds minder genomen.Ik heb dit middel enkele maanden ingenomen.Nu een week helemaal gestopt na verdere afbouw. Geen bijwerking.Door coronatijd en drag[lees meer...]en van ICD(hart en diabetespatient) pas in september een MRI. Kan pijn nu opvangen met 6x2 paracetamol. Ik ben tevreden over dit medicijn,maar als het niet hoeft wil ik het niet graag nemen.

27-07-2021 | Man | 59
Pijn (algemeen)
Begonnen met 5 mg p/dag kortwerkend. Heel erg blij mee en gedurende 1jaar geen klachten. Daarna opgebouwd naar 2x 30Mg langwerkend en 6x 5 mg kortwerkend. De werkelijkheid is soms 120 - 150 mg per dag. Ik ben momenteel gewoon ziek en kan niets, grieperig, overmatig zweten, koorts, alles doet zeer. Ik wil minder gaan gebruiken maar de verslaving neemt alleen maar toe. Ver[lees meer...]schrikkelijke bijwerkingen, angst, verdriet, negatieve gedachten en veel over de dood

27-07-2021 | Vrouw | 49
Botbreuk
Na onderuit gemaaid te zijn in het bos door een hond plat op de rug beland, had echter een waterbak mee in rugzak, die stond in de rug. Eerst leek alles nog heel, maar toch gezien door fysio en huisarts. Oxycodon gekregen omdat ik al tramadol gebruik. Na 5 dagen blijkt nu het ploppen toch een gebroken rib te zijn. Maakt voor behandeling niet uit maar het is bijzonder pijnl[lees meer...]ijk. Blij met de medicatie

12-07-2021 | Vrouw | 41
oxycodon (20mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik ben 5 jaar geleden gestart met oxynorm 5 mg 2x daags omdat er niets werkte van medicatie voor chronische pijn en ontstekingsreuma. Ondertussen zit ik op 2x 20mg oxycodon en 7x 20mg oxynorm en nog komt de pijn door. Ik ben ontzettend afhankelijk geworden en neem steeds meer omdat ik mijn werk wil blijven doen. Sinds enkele maanden heb ik enorme hoofdpijnen en extreme zwe[lees meer...]etaanvallen op elk moment van de dag. Ik slaap maximaal 3h op een nacht. Ik wil zo graag stoppen omdat ik gewoon ‘op’ ben, maar heb ontzettend veel bang voor bijwerkingen. Mijn huisarts adviseert om (logischer wijze) af te bouwen maar mijn zenuwpijn neemt al heel snel de bovenhand waardoor ik niet meer kan functioneren op mijn werk. Heeft er iemand advies