ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 2 van 7
09-12-2018

Hernia

Als ik van te voren had geweten wat oxicodon met mij deed was ik er nooit aan begonnen ik leef al tien jaar met pijn heb al twee operaties aan mijn nek gehad en van de laatste operatie ben ik nu nog t herstellen ik wil de oxicodon afbouwen en voor spuiten gaan bij de pijnpoli uk ben 37 jaar alleenstaande moeder en de jongste is twee en heb t elke dag super zwaar zit dus [lees meer...]nu elke dag op 120 mg oxicodon per dag en diazepam om de nachten door te komen
07-12-2018

Complicatie na operatie

Zeer tevreden alleen de pijn werd net niet genoeg onderdrukt
17-11-2018

Botbreuk

Gestart met oxycodon na een bekkenbreuk die ontzettend pijnlijk was. 4 weken bedlegerig. In eerste instantie gestart met paracetamol met diclofenac, maar de pijn werd daar 0,0 minder van. Daarna gestart met 2 x daags 10 Mg oxycodon langwerkend en 6 x daags kortwerkend. Eerlijk; bij ernstige pijn is het een verademing! Dan neem je de bijwerkingen erop toe. Inmiddels ben ik [lees meer...]sinds 4 weken weer thuis (na verblijf op revalidatie afdeling 7 weken) en gebruik nog oxycodon. Om toch mobiel te blijven, echter ging het gebruik me steeds meer tegen te staan. Mijn lichaam wilde meer, meer en meer. Zat op een gegeven moment aan 2 x daags 20 Mg met daartussen nog 4-5 kortwerkende van 5 Mg. Nam ik het niet, of gaf ik niet over aan de vraag dan ervaarde ik zoveel onrust en pijn. Ik had genoeg van alle bijwerkingen. Het niet of nauwelijks kunnen eten ( wat in mijn geval niet handig is, ik he diabetes type 1 patiënt) met hypo's tot gevolg. Besloot ik afgelopen donderdag te stoppen met het innemen van de oxycodon. Ik was op de hoogte van de bijwerkingen. Ik had intussen mijn dosis al wel verlaagd de voorgaande 2 weken waardoor ik sindsdien continu onrust ervaar... Restles legs maar dan over je hele lichaam. Diarree, misselijk... hoofdpijn, slecht humeur en totaal futloos. De eerste 15 uur gingen nog wel, maar snachts een hele nacht wakker gelegen. Uiteindelijk op vrijdag besloten om toch 10 Mg langwerkend te nemen. Voelde me gelijk een stukje beter en het was beter te dragen, ook al heb ik nog de onrust en voel ik me compleet slap en futloos. Maandag toch maar even naar de huisarts. Want wil echt van deze ontzettende troep af. Het is een super middel tegen pijn, maar om er vanaf te geraken is het echt een hel! Het is meer dan een griep.... je krijgt er daarnaast ook nog depressieve gevoelens door als je stopt. Het verandert je persoonlijkheid helemaal! Men zegt dat dit gevoel ongeveer 5 tot 7 dagen aanhoud en je je dan steeds wat beterder gaat voelen. Ik dacht dat ik cold turkey wel aankon, maar het is niet te omschrijven of uit te leggen wat het met je doet. Ik dacht dat ik wel sterk was en had mezelf beloofd om echt niks meer te nemen, ff door de zure appel heen bijten, maar dit is echt zonder begeleiding onmogelijk! Ik had op een gegeven moment het punt bereikt dat ik er alles aan zou willen doen om dat ongelofelijke zieke gevoel te laten stoppen.... die gedachten gingen behoorlijk ver! Dus voor de pijn een super goed middel, maar een verschrikkelijke hel om vanaf te komen
04-11-2018

Hernia

Toen het echt niet meer ging met de pijn aan de oxycodon gegaan. Als huisarts iets eerder mri had toegestaan deze zooi nooit hoeven te gaan gebruiken dan had ik het uitgezongen tot operatie. Voor de pijn prima maar oxycodon is zo verschrikkelijk verslavend het is ook in nl een epidemie aan het worden. Het stoppen kan zelfs de beste geestelijke balans totaal verstoren. Je b[lees meer...]ent een junkie als je stopt zonde4 dat je de pillen eigenlijk wil. Totale paniekaanvallen zelfmoord gedachten huilbuien en dat weken maanden na stoppen. Crisis ggz aan te pas gekomen en zit nu aan 3x d 50 mg oxzazepam om de paniek onder controle te houden. Lichamelijke onrust maar er komt niks uit je handen. Rare gedachten patronen en niet weten hoe de dag door te komen. Zelfs bedrijfsarts moest even slikken toen zij mijn verhaal hoorde en had alle begrip. Oxycodon lijkt op morfine maar is nog veel verslavender en geestelijk weer in balans komen na stoppen kan maanden duren. Hernia operatie geslaagd maar nu thuis komen te zitten omdat ik door die verdomde oxycodon totaal van het padje ben geraakt. Terwijl na onderzoek blijkt dat er geestelijk gezien niks mis is met mij... gewoon extreem reactie op stoppen opiaten. Het brengt je chemische balans in de hersenen totaal uit zijn normale doen. Stop hiermee onder begeleiding en zoek hulp als angst en paniek klachten niet overgaan!!!
26-10-2018

Oxycodon (oxycodon)

Na val in huis een gekneusde discus. Veel pijn,bij EH ziekenhuis Oxycodon voorgeschreven gekregen. Halfuur na inname 1/2 pil begonnen de ernstige bijwerkingen: hallucinaties, aangevallen worden door bewegende dingen (een tak) buiten die naar binnen op me af kwamen, ook kwamen er dingen uit de muur me grijpen en aanvallen, troostende partner zat ook in complot etc etc. Heel[lees meer...] erg naar, vooral omdat het in golven kwam en ging en ik tussendoor wist dat het niet echt was. Na 8 slopende uren was het spul uitgewerkt en hield het op. Dan maar 2000mg paracetamol... Zo snel ik weer op de been was, ben ik naar de apotheek gegaan om opiaten op de NEE-lijst te zetten. Dit nooit meer....
12-10-2018

Oxycodon (oxycodon)

Na jaren op bier en wiet geleefd hebben naar Docter ik wilde ervan af maar dan moest er wel iets voor in de plaats komen ivm met beschadiging ruggewervel na aanrijding van achter voor rode stoplicht gevolg zeer heftige zenuwpijn van een op andere dag gestopt met alcohol dronk 6 halve liters per dag met de nodige joints erbij ook direct mee gestopt oxycodon was mijn redmid[lees meer...]del de scherpe randjes zijn er vanaf is mee te leven ben alleen veel moe maar goe je word ook ouder ben inmiddels 56 ongelukken zijn inmiddels jaren geleden laatste 2005 eerste1997 ben door hel gegaan heb nu iets van rust gevonden mede dankzij oxycodon er bleef niets anders meer over heb 4 aanrijdingen van achter meegemaakt botte pech en zware mishandeling tegen hoofd door 3 man dus ben blij dat er een geneesmiddel is
10-10-2018

Pijn (algemeen)

Oxycodon gekregen tegen de pijn na een schouder operatie. Gebruik van de tablet was zeer gemakkelijk. Ook gaf het het gewenste effect dat de pijn na 1 uur na inname bij mij volledig verdwenen was. Qua bijwerkingen was ik suf en draaierig , maar dit was niet hinderlijk. Wel had ik dat ik bijna de gehele dag alleen wou slapen. Het enige vervelende was dat ik na gebruik s[lees meer...]oms ligt depressief was. Dit kan ook komen i.v.m ik weinig kon en vooral aan de bank gekluisterd was.
23-09-2018

Arthritis

Ik heb ivm de beruchtheid van dit medicijn om 5mg gevraagd (de minste hoeveelheid) omdat ik geen zin had in de heftigheid van de bijwerkingen. Toen ik 1 x op een dag 2 x 5 mg innam begon de ellende. Ik werd misselijk en vreselijk moe. Als ik eenmaal ging liggen schrok ik van ieder geluidje wakker. Angst dus. Persoonlijk vind ik dat je dit medicijn uitsluitend in het zieken[lees meer...]huis hoort te krijgen onder begeleiding van een arts/verpleegkundige. Het is te heftig/gevaarlijk
Pagina 2 van 7

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!