Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

23-04-2023 | Man | 65
Gewrichtspijn
Probeer zoveel mogelijk oxycodon te vermijden,maar ben het helaas nodig voor mijn alvleesklier pijn. Heb e.e.a. al jaren uitgeprobeerd en het blijkt dat ik door dit medicijn verspringende gewrichtspijn krijg met zeerr veel pijn.

13-04-2023 | Man | 74
oxycodon (5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

30-03-2023 | Vrouw | 36
Niersteen / -stenen
Ik heb al een jaar last van gal stenen, operatie duurt zo lang voor ik aan de beurt ben, huisarts geeft me helaas veel te weinig voor wat ik nodig ben.

24-03-2023 | Vrouw | 60
oxycodon (5mg)
Vorige week kon ik mijn rechterarm niet meer gebruiken van de pijn. Volgens arts zenuwontsteking schouder en volgens echo en foto's ook 14 mm kalkaanzetting op supraspinates pees. Na een week oxycodon en een corticosteroideninjectie is de pijn niet weg maar ik kan me wel weer wassen en aankleden en slapen zonder dat ik verga van de pijn.

17-03-2023 | Man | 42
Alvleesklierontsteking
Ik ben net ontslagen uit RadboutVUMC om dag_nachtritme terug te krijgen.Dat is gelukt.Nu moet ik in Mei terug komen om oxycodon te vervangen vr Methadon of Subuxone..ik heb geen last vn bijwerkingen oxycodon en nerm niet eens de 6 vn 10mg p/d.tijdens opname voelde ik e per dag beter en nu thuisook nog beter.Door ontstoken alvlees klier zal ik de rest vn mn leven daar een[lees meer...] pijnstiller voot moeten hebben.In RadboutVUMC willen ze bij volgende opname de oxycodon omzetten in Methadon of Subuxone.Maar ik lees er vreselijke verhalen over vn mensen die dat gedaan hebben en vreselijke bijwerkingen .Kan de lezer vn dit bericht me advies geven om die omzetting wel of niet aan te gaan aub?

23-02-2023 | Vrouw | 49
oxycodon (80mg)
Longkanker
Diagnose longkanker lijkt redelijk stabiel tijdens behandeling overgestapt van tramadol naar oxicodon retard (lang werkend) slik nu 2 x per dag 80mg daarbij 3 x10 mg allen lang werkend daarnaast mag ik oxicodon 10 mg 8x per dag want de retard die volgens bijsluiter en artsen 12 uur zou moeten werken maar na ongeveer 6 a 8 uur slaat de paniek toe wordt ik onrustig kan ik n[lees meer...]iet goed ademen en krijg ik overal pijn in mijn spieren rug nek voel me dan erg onrustig van de 10 mg kortwerkende neem ik 30 of 40mg per x in want 10 mg doet niets al met al voel ik dat ik steeds afhankelijker wordt en serieus afkicken verschijnselen krijg ik neem vaak de 80 mg om de 8 uur wat volgens bijsluiter niet mag maar het is de enige manier dat het voor mij lijkt te werken ik zou er graag mee stoppen maar de (huis)arts zegt dat in mijn geval (ongeneeslijke kanker) het niet eens zo een hoge dosering is en ze gaan voor kwaliteit van leven het liefst zou ik met dit alles stoppen maar ik weet heel goed dat het niet gaat zodra ik een dosis vergeet of minder neem beginnen de afkick verschijnselen ik zou iedereen aanraden bij operaties ed dit niet te nemen want je komt er nooit meer van af probeer het maar met paracetamol en een ontstekingsremmer je hebt steeds hogere dosis nodig dit is het werk van de farmaceutische mafia een vreselijk medicijn

02-01-2023 | Vrouw | 61
Chronisch pijnsyndroom
Eerste 3 dagen was ik superblij..maar toen ik 1dag die 2 pillen niet had ingenomen.kreeg ik vreselijke buikpijn, en verhoging. Ik dacht eerst toeval. Toen ik na 1week buikpijn te hebben gehad,me goed genoeg voelde, begon ik weer met inname. de 2de dag , vond ik het niet zo nodig om pijn stiller te maken. Voordat het avond was,lag ik weer met buikpijn en verhoging. Dit ka[lees meer...]n toch geen toeval meer zijn

25-12-2022 | Man | 56
oxycodon (10mg/ml)
Werkt bij mij perfect geen pijn meer voel me goed geen bijwerkingen

19-12-2022 | Vrouw | 61
oxycodon (40mg)
Rugklachten
Sinds april via een kliniek van de Oxycodon omgezet naar buprenorfine, daarna langzaam afgaan bouwen en zit nu op 1 tablet. Ging tot 2 tabletten goed . Nu wat afbouw verschijnselen. In het nieuwe jaar hopelijk opiaatvrij!!! Pijn is iets terug maar mijn eigen Pijnreceptoren zijn aan het werk. Oxycodon hielp goed in het begin maar werdt er depri van. Dankzij pijnproramma e[lees meer...]n korte opname in kliniek nodig om er van af te komen . Na 14 jaar!!

06-12-2022 | Vrouw | 19
Pijn (algemeen)
Ik weet niet meer de periode waarin ik dit slikte. Ik slikte dit eigenlijk iets te makkelijk. Kreeg het voor flinke buikpijnaanvallen. Helaas werd ik al snel resistent en moest ik er steeds meer pakken. Op een begeven moment kon ik niet meer goed plassen en was ik zeer geobstipeerd. In het begin werd ik niet zo lekker van het medicijn als het eenmaal zijn piek had bereikt.[lees meer...] Na langer gebruik ging dat weg. Ik ben zeer tevreden over oxycodon.

08-11-2022 | Vrouw | 43
oxycodon (5mg)
Geopereerd aan een chronische anale fissuur. Hebben een LIS gedaan dus 1/3 deel van mijn kringspier weggehaald. De napijn is vreselijk zit nu op dag 4 na operatie. Alleen met pcm en tramadol lukt het me niet. Nu sinds 2 dagen oxycodon gekregen lang en kortwerkend

04-11-2022 | Man | 52
oxycodon (20mg)
Weet nog niet zeker wat er mankeert, in ieder geval beklemde zenuw in de rug met uistraling naar linker been, as maandag gaan ze een mri maken.had eerst 2 x 10mg langwerkend en 4 x 5mg kortwerkend per dag en dat werkte niet. Toen verhoogd naar 2 x 15mg en 6 keer 5 mg, nog steeds niet genoeg. Nu verhoogd naar 2x 20 en 6 x 10mg. Kan niet zitten en niet liggen, de kortwerke[lees meer...]nde hebben lang nodig om te werken bij mij, duurt af en toe meer dan 2 uur voor de scherpe randjes van de pijn eraf zijn. Al met al denk ik dat voor mijn probleem het niet zo geweldig wekt.

15-09-2022 | Man | 41
oxycodon (10mg/ml)
Zenuwpijn is de hell op aarde. Dit is niet vol te houden zonder oxycodon. Ik heb een Plexus leasie brachialus. Rechts is nu mijn arm verlamd. Zenuwpijn verziekt mijn leven. Gebruik nu 1 x per dag fetanyl van 25mug om 15mg langwerkende oxycodon op te vangen maar de pijn is gewoon te erg voor woorden. Continue aanvallen en Continue zeurende pijn. Oxycodon werkt ma[lees meer...]ar ik heb steeds meer nodig. Dus ik jojo zo al lange tijd. Ik Ben 1x 3 weken gestopt maar de zenuwpijn is zo erg dat het bijna onmogelijk is om naar 0 te gaan en op 0 te blijven zonder alternatief. Heb pijnpoli etc en bijna alle soorten medicijnen geprobeerd maar tevergeefs. Ik ben bang dat fetanyl levensgevaarlijk wordt na een paar weken en ik heb meer pijn met Fetanylpleisters van 25mug dan met oxycodon lang of kortwerkende. Ik ben bang dat zenuwpijn echt tussen mijn oren zit ipv dat oxycodon daadwerkelijk alle pijn wegneemt. De ontwenning van kortwerkende en verslaafd worden is moeilijk en levensgevaarlijk. Afbouwen van 100mg naar 10mg 2x per dag doe ik in een maand tijd en probeer nu al 3 maanden naar 0 te gaan maar is niet te doen als ik er 1 weglaat. Dat met behulp van 2x 10mg Diazepam voor de ontwenning tegen te gaan. Maar Diazepam is ook weer verslavend. Ik ben na 10 jaar xanax gebruik afgekickt op eigen kracht en heb bijna 10 maanden ontwenning gehad en wil dit nooit meer meemaken. Straatvrees,zelfmoordgedachten,hallucinaties ,waanideeën en mensenschuw etc etc. Ik ben bang dat nog fetanyl erger is op dit gebied dus ik weet even niet meer wat wijsheid is en buiten mijn huisarts heb ik niemand die mij wil helpen of het niet te complex vind. Want ik heb het al vanaf 2014 door een motorongeluk. Heeft iemand goede raad of een alternatief of hetzelfde letsel ongeveer en goede tip? Amithrypline en gabbabentine en liryca heb ik allemaal geprobeerd maar werkt niet behalve de bijwerkingen zijn van bv liryca echt heftig. Erg vergeetachig etc. Alleen oxycodon werkt eigenlijk. Ik heb op bijna 100mg kortwerkende per dag gezeten en nu 2x 10mg dus doe mijn best en dat lukt ook goed. Wil graag mijn rijbewijs halen en moet stoppen hiermee. Dus als ik nog ooit door de medische keuring kom met een arm zal het zonder gele stickers zijn etc. Ik hoop dat er misschien toch ergens iets is en hoor het graag.

27-08-2022 | Vrouw | 60
oxycodon (30mg)
Lage rugpijn
Ik heb insufficiente breukjes in mijn heiligbeen opgelopen door bestralingen en reuma. Heel veel pijn daardoor in rug , heup en been, vooral rechts. Begonnen met 5 mg langwerkend, 2 keer per dag maar dat hielp al snel niet meer . Nu op 30mg en nog veel pijn. S'ochtends gaat het best goed maar in de loop van de dag heel moe en naar. Weet niet zo goed wat ik nog kan doen , [lees meer...]nog meer oxycodon wil ik niet. Ben heel bang hier net meer vanaf te komen.

24-08-2022 | Man | 44
Hernia
Beste lotgenoten, In 2019 is er bij mij een hernia gesignaleerd. Ik ben 44 jaar, relatief gezond, en kon de laatste maanden moeilijk lopen (uitstraling rechter been), ik begon mij zorgen te maken. Na een MRI bleek er sprake van een lage rughernia, l3-l5, tussenwervelschijven vrijwel verdwenen, en lussen zenuw bekneld tussen de wervels. Natuurlijk wou ik van de ernstige [lees meer...]pijn af, er werd direct gesproken over een spondylodese operatie, en zonder uitleg, behalve de werking van pijnbestrijding, werd mij 4x 10 mg kortwerkend, en twee maal 20mg, langwerkend, voorgeschreven. De Covid pandemie brak aan. Twee jaar de reguliere operaties uitgesteld. Door mijn eigen schuld, er stond eindelijk een operatie gepland, mocht ik niet geopereerd worden omdat ik rook. Roken (cotinine) vertraagd de aanmaak van botweefsel. De neurochirurg wou mij, kon mij, niet opereren zolang ik niet een half jaar was gestopt met roken. Stom stom stom van mij. Nu ben ik gestopt met roken, en na 3,5 jaar dealen met een rughernia word ik naar verwachting in het najaar 2022 geopereerd. Was ik maar beter en duidelijk vooraf geïnformeerd over de nadelen van Oxycodon. Ik gleed volledig af van mijn vreugde, alles was een neerwaardse spiraal. Emoties vervlakt, angstig en slapeloos, ik had geen power en ratio om mijzelf uit deze benarde situatie te trekken. Gevangen door de drugs. Tevens kreeg ik jarenlang Diazepam voorgeschreven. 20mg per dag. Overdag voor de rust, het bestrijden van de onrust en angst (ter verdediging ik ben psychiatrisch hulpverlener en kan wel tegen een mentaal stootje, voor de nacht 10mg om te kunnen rusten en slapen, tevens als spierverslapper voor de onderrug. Alweer een medicijn waar resistentie snel optreedt. Al wil ik dondersgraag van de Oxycodon af, en wie weet, het kost veel moeite, ook van de benzo’s. Het soppen met roken moet mijn motivatie blijven om geopereerd te kunnen worden en met beleid de medicatie te kunnen afbouwen. Ik ben lange tijd een wijnliefhebber geweest (dat ben ik nog..), maar drink al een tijd abstinent niet meer. Dat scheelt 80%, in goede zin (ik kan weer kilometers lopen oa.,daarna rust) van de algehele situatie. Voor de nog niet wetenden, mensen die soortgelijk snel aan medicatie zoals Oxycodon en diazepam beginnen, en een slokje lusten: denk 1000 keer na. Het is een hele lap tekst, en als zorgverlener zelf in de zorg te belanden is al een confrontatie; ik wens niemand deze slopende helse situatie toe. Sterkte allen en wees verstandig, laat u goed uitleggen uit voorzorg door de desbetreffend arts over de voor- en nadelen van deze medicatie.

23-08-2022 | Vrouw | 44
Hernia
Afbouw bij 5x20 oxycodon is een heel. Steeds griep verschijnselen, diaree & overgeven.