Oxycodon

oxycodon

Hernia (41 meningen)
Lage rugpijn (19 meningen)
Artrose (14 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Rugklachten (11 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (9 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Polyneuropathie (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Tramadol (760 meningen)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

Pagina 2 van 7
26-12-2018

Artrose

Ik gebruik het middel oxycodon nadat ik stijf stond van de pijn, veroorzaakt door "bechterew", dit nadat ik gestopt was met mijn bechterew-therapie wegens chemo-therapie. Sinds een week gebruik ik er 2x per dag een halve tablet "methadon" bij. Resultaat: Totaal geen pijn meer.
23-12-2018

Oxycodon (oxycodon)

Ook ik heb oxycodon gehad na het trekken van mijn tanden en kiezen. Omdat ik veel pijn had. Na het innemen van 1 tablet raakte ik mijn bewust zijn kwijd mijn hele lichaam begon te schokken en ik begon heel hard met mijn hoofd heen en weer te gaan en met mijn handen heen en weer te slaan. Ik was drijf nat van het zweten. Mijn man moest boven op me gaan zitten om er voor te [lees meer...]zorgen dat ik me zelf niet zou slaan of te hard zal gaan schokken. Ik zelf weet er niks van want ik was helemaal van de wereld. Me man heeft toen het ziekenhuis gebeld en er werd gezegd dat hij een half uur moest afwachten omdat het dan uitgewerkt moest zijn. Wat gelukkig ook zo was, maar hij had wel 3 kwartier zo met mijn gezeten. Me man heeft gelukkig wel een klein stukje gefilmd van me toen om het als het nodig was aan een arts te laten zien. Dus voor mijn nooit meer oxycodon.
14-12-2018

Oxycodon (oxycodon)

ik heb zowel de kortwerkende 5mg als de langwerkende 10 mg oxycodon voorgeschreven gekregen, en als pijnstilling werkt het geweldig, maar door de bijwerkingen wil je eerder stoppen, waardoor de pijn weer dominant aanwezig is, nu langzamer afbouwen.
12-12-2018

Artrose

Het zou even tijd nodig hebben om aan morfine te wennen maar zover heb ik het niet laten komen ondanks dat ik enkel nog kon liggen vanwege de hevige pijn. Beroerd, duizelig en het gevoel alsof je op de maan ben beland, zo voelde ik me de hele dag tot de overstap naar Targinact. Dat wennen had ik echter niet bij de Targinact. Na een uurtje verdween de ergste pijn welke zelf[lees meer...]s bij stil liggen aanwezig was en sinds het gebruik van Targinact ben ik weer in staat met andere dingen bezig te zijn dan alleen de dag zo goed mogelijk door te komen. Geen bijwerkingen, niet beroerd
09-12-2018

Hernia

Als ik van te voren had geweten wat oxicodon met mij deed was ik er nooit aan begonnen ik leef al tien jaar met pijn heb al twee operaties aan mijn nek gehad en van de laatste operatie ben ik nu nog t herstellen ik wil de oxicodon afbouwen en voor spuiten gaan bij de pijnpoli uk ben 37 jaar alleenstaande moeder en de jongste is twee en heb t elke dag super zwaar zit dus [lees meer...]nu elke dag op 120 mg oxicodon per dag en diazepam om de nachten door te komen
07-12-2018

Complicatie na operatie

Zeer tevreden alleen de pijn werd net niet genoeg onderdrukt
17-11-2018

Botbreuk

Gestart met oxycodon na een bekkenbreuk die ontzettend pijnlijk was. 4 weken bedlegerig. In eerste instantie gestart met paracetamol met diclofenac, maar de pijn werd daar 0,0 minder van. Daarna gestart met 2 x daags 10 Mg oxycodon langwerkend en 6 x daags kortwerkend. Eerlijk; bij ernstige pijn is het een verademing! Dan neem je de bijwerkingen erop toe. Inmiddels ben ik [lees meer...]sinds 4 weken weer thuis (na verblijf op revalidatie afdeling 7 weken) en gebruik nog oxycodon. Om toch mobiel te blijven, echter ging het gebruik me steeds meer tegen te staan. Mijn lichaam wilde meer, meer en meer. Zat op een gegeven moment aan 2 x daags 20 Mg met daartussen nog 4-5 kortwerkende van 5 Mg. Nam ik het niet, of gaf ik niet over aan de vraag dan ervaarde ik zoveel onrust en pijn. Ik had genoeg van alle bijwerkingen. Het niet of nauwelijks kunnen eten ( wat in mijn geval niet handig is, ik he diabetes type 1 patiënt) met hypo's tot gevolg. Besloot ik afgelopen donderdag te stoppen met het innemen van de oxycodon. Ik was op de hoogte van de bijwerkingen. Ik had intussen mijn dosis al wel verlaagd de voorgaande 2 weken waardoor ik sindsdien continu onrust ervaar... Restles legs maar dan over je hele lichaam. Diarree, misselijk... hoofdpijn, slecht humeur en totaal futloos. De eerste 15 uur gingen nog wel, maar snachts een hele nacht wakker gelegen. Uiteindelijk op vrijdag besloten om toch 10 Mg langwerkend te nemen. Voelde me gelijk een stukje beter en het was beter te dragen, ook al heb ik nog de onrust en voel ik me compleet slap en futloos. Maandag toch maar even naar de huisarts. Want wil echt van deze ontzettende troep af. Het is een super middel tegen pijn, maar om er vanaf te geraken is het echt een hel! Het is meer dan een griep.... je krijgt er daarnaast ook nog depressieve gevoelens door als je stopt. Het verandert je persoonlijkheid helemaal! Men zegt dat dit gevoel ongeveer 5 tot 7 dagen aanhoud en je je dan steeds wat beterder gaat voelen. Ik dacht dat ik cold turkey wel aankon, maar het is niet te omschrijven of uit te leggen wat het met je doet. Ik dacht dat ik wel sterk was en had mezelf beloofd om echt niks meer te nemen, ff door de zure appel heen bijten, maar dit is echt zonder begeleiding onmogelijk! Ik had op een gegeven moment het punt bereikt dat ik er alles aan zou willen doen om dat ongelofelijke zieke gevoel te laten stoppen.... die gedachten gingen behoorlijk ver! Dus voor de pijn een super goed middel, maar een verschrikkelijke hel om vanaf te komen
04-11-2018

Hernia

Toen het echt niet meer ging met de pijn aan de oxycodon gegaan. Als huisarts iets eerder mri had toegestaan deze zooi nooit hoeven te gaan gebruiken dan had ik het uitgezongen tot operatie. Voor de pijn prima maar oxycodon is zo verschrikkelijk verslavend het is ook in nl een epidemie aan het worden. Het stoppen kan zelfs de beste geestelijke balans totaal verstoren. Je b[lees meer...]ent een junkie als je stopt zonde4 dat je de pillen eigenlijk wil. Totale paniekaanvallen zelfmoord gedachten huilbuien en dat weken maanden na stoppen. Crisis ggz aan te pas gekomen en zit nu aan 3x d 50 mg oxzazepam om de paniek onder controle te houden. Lichamelijke onrust maar er komt niks uit je handen. Rare gedachten patronen en niet weten hoe de dag door te komen. Zelfs bedrijfsarts moest even slikken toen zij mijn verhaal hoorde en had alle begrip. Oxycodon lijkt op morfine maar is nog veel verslavender en geestelijk weer in balans komen na stoppen kan maanden duren. Hernia operatie geslaagd maar nu thuis komen te zitten omdat ik door die verdomde oxycodon totaal van het padje ben geraakt. Terwijl na onderzoek blijkt dat er geestelijk gezien niks mis is met mij... gewoon extreem reactie op stoppen opiaten. Het brengt je chemische balans in de hersenen totaal uit zijn normale doen. Stop hiermee onder begeleiding en zoek hulp als angst en paniek klachten niet overgaan!!!
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!