Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

24-07-2024 | Vrouw | 28
levonorgestrel

vaag lage bloeddruk angst duizeligheid

Ik heb ongeveer 2,5 jaar de Kyleena spiraal gehad. Daarvoor heb ik een Mirena gehad, maar kreeg daar heftige acne van. De samenstelling van de Kyleena is anders, minder hormonen, dus wilde die proberen. Het eerste jaar was perfect: geen klachten, geen menstruatie. Daarna ging het bergafwaarts. Het begon met de menstruatie die terugkwam, niet heel zwaar maar wel verv[lees meer...]elend aangezien ik dat eerder niet had. Ook kreeg ik vage klachten zoals duizeligheid en een angstig gevoel. Vele onderzoeken gehad zoals bloedonderzoek en een hartfilmpje maar daar kwam niets geks uit. Uiteindelijk bleek ik wel een lage bloeddruk te hebben die hand in hand ging met de mentale klachten (angst om flauw te vallen > maakte het erger > nog meer angst enz.). Na bijna 2,5 jaar besloten om de Kyleena te laten verwijderen. Dat is nu ongeveer 3 maanden geleden en ik voel me al een stuk beter; zowel mentaal als fysiek. Heb je vage klachten, bespreek dan met je huisarts of dit evt door anticonceptie kan komen. Ik ben nu overgestapt op de koperspiraal Flexi-T 300. Hopen dat het bevalt. :)

22-07-2024 | Vrouw | 29
levonorgestrel

somber voelen buikkrampen pijnlijke borsten migraine

Na jaren de koperspiraal te hebben gehad, wilde ik minder hevige menstruaties hebben en las ik over de Kyleena. De huisarts gaf aan dat het zo weinig hormonen heeft, dat je daar weinig van merkt. Echter, vond ik het plaatsen heel pijnlijk. Na 2 weken kreeg ik een hele hevige menstruatie die twee weken duurde. Gevoelige en pijnlijke botsten, 2x migraine in 2 weken gehad en [lees meer...]somberheid. Voor de laatste twee dingen al een verleden mee, maar werd niet serieus genomen door ha. Moest het aankijken voor 3-6 maanden. Na 6 weken had ik er genoeg van. Opnieuw ongesteld voor 2 weken ineens en toename van somberheid. Weg laten halen. Laat je aub goed informeren door een gynaecoloog en adviseren wat bij jou past, lees ook zelf goed de bijsluiter van te voren. En luister naar je lichaam, die ken je zelf het best.

21-07-2024 | Vrouw | 47
medroxyprogesteron parenteraal

droge vagina verminderd libido moeite met slapen neerslachtig voelen depressief gewichtstoename

Ik nam al jaren de Nuvaring, was hier heel tevreden over. Doch na gebruik van een 10 tal jaren kreeg ik veel tussentijdse bloedingen, zodanig erg dat ik tot 20 dagen op de maand met hevige menstruatie zat. Een goed alternatief dacht ik was depo provera (prikpil). Al na de 2 week voelde ik dat ik vreetbuien had en wou blijven eten. Ik werd ook heel weemoedig (depressief (do[lees meer...]ch niet onmiddellijk de link met de prikpil gelegd), zin in sex was veel minder en plots had ik vaginale droogte dat ik nooit had gehad. Wel was het zo dat ik in 6 maand geen druppel bloedverlies had, enkel 1 momentje een klein beetje bruinverlies, wat verwaarloosbaar was. Het negatieve weegt echter niet op en hoop met het stoppen met de prikpil ik alles snel terugkrijg, enook kwijtgeraak de 6 kilo's op 6 maand, de neerslachtige gedachten en

Zoely

16-07-2024 | Vrouw | 26
estradiol / nomegestrol
Na negatieve ervaringen met andere pillen, toch overgegaan op deze pil en ik heb het idee dat het een wereld van verschil is. Ik heb altijd last gehad van stemmingswisselingen en depressieve gevoelens door de pil. Van de mirena spiraal voelde ik me afgevlakt en zonder hormonale anticonceptie had ik weer pms klachten. Sinds ik deze pil slik (wat nu een maand is ongeveer) h[lees meer...]eb ik het idee dat ik een stuk stabieler ben mentaal en me ook niet afgevlakt of somber voel. Ik voel me gewoon normaal eigenlijk naar mijn idee. Als het zo blijft ben ik erg tevreden over deze pil. Tot nu toe heb ik het idee dat ik niet echt bijwerkingen merk van deze pil.

Cerazette (minipil)

08-07-2024 | Vrouw | 23
desogestrel

verhoogde eetlust verminderd libido emotioneel

Ik heb hiervoor de "normale" pil en daarna de prikpil gehad (beide voor meer dan 2 jaar). Bij allebei ging het begin goed, daarna werd ik er een beetje depri van (niets voelen, of verdrietig). Daarom nu de minipil. Ik ben er nu 2 maanden mee bezig en tot nu goed!! Heb meer emotie terug. Libido is iets meer geworden dan hiervoor, nog steeds niet waar het moet zijn/ooit wa[lees meer...]s. Verder niet per se aparte bijwerkingen behalve dat ik meer binnen mijn cyclus voel (soms wat aankomen, dan weer dunner, dan een pukkeltje, dan weer niet, meer emo, minder emo) maar niets extreems. Tot nu toe, blij met de keuze!

07-07-2024 | Vrouw | 30
levonorgestrel

zelfmoordgedachten verminderd libido gewichtstoename somber voelen

Werkt prima. Plaatsen was wel pijnlijk. Werd circa 6 weken na bevalling geplaatst. Tijdens het plaatsen voelde het alsof ik weeën had. Toen de spiraal eenmaal zat was het prima. Werd 1 x in de twee maanden ongesteld en had amper bloedverlies. Wel had ik last van bijwerkingen zoals somberheid en stemmingswisselingen dagen waar ik mij erg somber voelde bijna soort suicidaal.[lees meer...] Ook merk ik nadat de spiraal verwijderd is dat ik dat mijn libido weer normaal is.

Zoely

06-07-2024 | Vrouw | 44
estradiol / nomegestrol
Zoely gaan gebruiken als anticonceptie, gezien bio identieke hormonen en lage dosering ook geschikt tot in de overgang. Helaas blijf ik bloedingen houden. Nu na 4 mnd besloot ik een strip door te slikken zonder de placebo pillen en vanaf deze nieuwe strip ben ik ongesteld geworden, alsof ik gewoon een stopweek heb, alleen dan AL TWEE WEKEN. Terwijl ik dus nog steeds die p[lees meer...]il slik. Ik wil juist graag doorslikken, bij voorkeur 3 strips achter elkaar zoals ik voorheen met Microgynon 30 deed, maar als dit zo blijft dan wordt het m niet met Zoely :(

29-06-2024 | Vrouw | 28
levonorgestrel

gestrest depressie paniek aanval haaruitval

Mirena genomen in de hoop financieel voor de komende 8 jaar niet meer te hoeven denken aan anticonceptie. Ook hoopte ik dat het bij mij goed zou vallen vanwege dat ik met de prikpil steeds negatiever werd. Ik ga opsommen wat voor mij de voordelen en nadelen zijn. Voordelen: niet zwanger worden, afvallen, veel willen bewegen, makkelijker om gezond te eten, libido hoger Na[lees meer...]delen: kortademig, stress, depressie echt vaak er helemaal doorheen gezeten en de zin van het leven verloren, paniekaanvallen, de hele dag nadenken over alles en iedereen, nooit eens rustig aan kunnen doen in de zin van altijd het gevoel hebben iets te moeten doen en mezelf geen ontspanning gunnen. Haaruitval, nogal extreem. Piekeren. Vaak naar de praktijk ondersteuner gaan maar een paar uren later me weer slecht voelen. Alles willen plannen. Steeds twijfelen over relatie terwijl het gewoon goed gaat. De nadelen zijn teveel en daarom probeer ik nu de yasmin pil, meteen na de eerste voelde ik al meer ontspanning in mijn lijf. Ik heb de spiraal nog niet laten verwijderen maar wil dit wel snel doen. Mentale gezondheid is belangrijker dan geld..

25-06-2024 | Vrouw | 23

bloedverlies

Vanwege TikTok en mijn gebrek aan consistentie gekozen voor een implanon. Ik hoorde en las er op social media goeie dingen over. Ik heb het in januari 2023 op mijn 22e laten plaatsen en juni 2024 er uit laten halen. De eerste drie maanden continu bloedverlies gehad, waarna mijn menstruatie super onregelmatig werd en ook gemiddeld 10 dagen duurde. Opeens kreeg ik heel vaak [lees meer...]een vaginale infectie en een droge vagina, wat ik hiervoor nooit had. Daarbovenop kreeg ik depressieve gevoelens. Dit alles bij elkaar heeft mijn seksleven niet veel goeds gedaan en om die reden maar gekozen voor de pil. Nu aankijken of dat een verschil gaat maken…

24-06-2024 | Vrouw | 52
medroxyprogesteron parenteraal

gewichtstoename verminderd libido acne op gezicht

Ik ben nu 52 en gebruik deze manier van anticonceptie sinds mijn 22e of zo, omdat ik toen ik jonger was dacht dat ik geen kinderen wilde, en mijn huidige echtgenoot sowieso geen kinderen wilde. De bijwerkingen die ik beschrijf zijn licht. De voordelen die ik er van heb: gelijkmatig humeur (geen Mama Godzilla), geen ongesteldheid meer, evenwichtige hormoonbalans, geen kan[lees meer...]s op onbedoelde zwangerschappen.

23-06-2024 | Vrouw | 36
etonogestrel

somber voelen hoofdpijn pijnlijke borsten

In september 2023 de implanon laten plaatsen. In het begin ging het heel erg goed en had ik nergens last van. In januari begonnen de eerste klachten en die werden steeds erger. Omdat ik heb gelezen dat het na een tijdje beter kan gaan, heb ik het geprobeerd om vol te houden maar ik laat dat ding er asap uithalen. In de maand mei ben ik bijna de hele maand ongesteld geweest[lees meer...]. Ik heb enorm veel last van hoofdpijn, voel me somber en ik heb af en toe last van pijnlijke borsten. Het is zo jammer want ik was er echt heel erg blij mee maar dit heb ik er niet voor over. Dan maar weer terug aan de pil.

EllaOne

18-06-2024 | Vrouw | 17
ulipristalacetaat
Toen ik de recensies las was ik zo bang voor dit middel maar de bijwerkingen vallen zo erg mee. Ik heb helemaal nergens last van gehad ?

16-06-2024 | Vrouw | 25

duizeligheid bloedverlies buikkrampen

Ik heb ongeveer 7 maanden een Kyleena spiraal gehad, waarin het plaatsen inderdaad pijnlijk is maar wel te doen. Hierna begon voor mij pas de ellende. De eerste 3/4 maanden heb ik elke dag bloedverlies gehad. Niet ernstige bloedverlies maar wel constant. Daarna kreeg ik een periode van 5 dagen waarin ik extreem duizelig werd. Ik kon niet meer staan of lopen. Deze duize[lees meer...]ligheid is daarna terug gekomen voor 1 week en dan nog veel erger. Hierbij moest ik door de duizeligheid constant overgeven en kon ik niks meer. Ik heb mijn arts toen huilend opgebeld dat ik mijn spiraal eruit wilde laten halen. Op een of andere manier wist ik zeker dat het hier mee te maken had. Ik heb tijdens deze 7 maanden bijna dagelijks spiraalkrampen gehad, voelde constant dat er iets zat in mn onderbuik. Ondanks dat de spiraal goed zat. Tijdens seksueel contact voelde ik het niet, maar achteraf kon ik dagenlang buikpijn hebben. Kortom: na het verwijderen viel er zo’n grote last van mijn schouder. Ik voelde mij zo opgelucht en alle klachten verdwenen daarna als sneeuw voor de zon. Voor mij was een bepaalde soort pil de juiste keuze. Voor advies ben ik naar één vrouwenkliniek gegaan. Dit heeft mij erg geholpen.

Desogestrel

14-06-2024 | Vrouw | 20

langdurige menstruatie

Ik slik de minipil nu al sinds 14 februari en de eerste maand had ik nog nergens last van en beviel het mij prima. Daarna begon het probleem. Ik werd 2 weken lang ongesteld maar wel lichtelijk en zonder kramp of vrij weinig. ongeveer 2 weken of minder rust en daarna weer. Nu ben ik sinds 24 april ongesteld en het gaat richting wel richting de 1,5 - 2 maanden lang. Het i[lees meer...]s lichtelijk ja maar ik wil hier zo graag van af. Het begint nu een ding te worden waar je elke dag aan denkt en dat wil je gewoon niet. Ik wil gewoon wat rust hebben van het hele menstruatie gedoe dus ik hoop dat dit binnenkort stopt.. ik zit al over de 3 maanden en ik begin een beetje de hoop te verliezen. Verder werkt het prima. Heb nergens last van en het werkt in principe.. alleen het langdurig menstrueren is een dingetje.

13-06-2024 | Vrouw | 22

buikkrampen

Eerst de pil gehad, die ik vaak vergat te nemen, het hormoonspiraal gaf mij voortdurend mijn regels,... uiteindelijk dan voor het koperspiraal gegaan omdat ik geen hormonen meer wou. De eerste 2 jaar ging probleemloos, het werkte allemaal perfect! Daarna ben ik steeds meer pijn beginnen krijgen bij mijn regels, tot op een niveau dat ik telkens de 3e dag niets waard ben, mo[lees meer...]et overgeven en duizelig ben van de pijn... Op naar een nieuw anticonceptiemiddel!

Lovette

11-06-2024 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel
Na een jarenlange zoektocht eindelijk iets gevonden zonder bijwerkingen!! Ik ben er zo onwijs blij mee. Ik heb de standaard pil gehad, de kyleena spiraal, de minipil, de qlaira, Yasmin en de zoely en helaas bij alle vormen van anticonceptie veel bijwerkingen. Zowel mentaal als fysiek. De yasmin en qlaira worden als lichte pillen omschreven, maar als je het vergelijkt heeft[lees meer...] de qlaira 2000 progestageen, de Yasmin 3000 progestageen en de Lovett maar 100. Ditzelfde geldt hetzelfde bij oestrogenen: qlaira 2000, Yasmin 30 en de lovette 20. Bij deze pil heb ik na 5 maanden nog steeds nergens last van. Ik heb wel aangeraden gekregen om deze pil alleen te nemen met echt het merk ‘Lovette’ in plaats van de B-variant. Dit heb ik dus ook altijd gedaan. Enige bijwerking die ik kon vinden in mijn vooronderzoek was doorbraakbloedingen. Ik ben normaliter zelf niet erg ongesteld, dus ook hier heb ik geen last van. Ik raad iedereen de lovette aan, maar vooral stop met je anticonceptie als je er voor langere tijd vervelende bijwerkingen van krijgt. De prijs van deze pil is ook top, voor 3 maanden €18.

08-06-2024 | Vrouw | 21
medroxyprogesteron parenteraal

cyste-achtige acne in één gebied

Ik gebruik de prikpil inmiddels al 5 jaar en het werkt zoveel beter voor mij dan de pil. Kan mij herinneren dat ik na de eerste prik ongeveer 3 weken lang ongesteld ben geweest, daarna is het nooit meer teruggekomen en ben ik nooit meer ongesteld geweest. Ben ook veel minder neerslachtig dan met de pil. De enige nadelen voor mij zijn acne en een laag libido, maar dat was m[lees meer...]et de pil toen ook wel.

YAZ 24+4

07-06-2024 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon
Ik heb zelf ontzettend veel gelezen voor ik met Yaz begon en vrijwel alles leek negatief, daarom wil ik toch mijn positieve verhaal delen! Ik heb PCOS en slikte 2 jaar lang geen pil. Sinds ik met Yaz begonnen ben is mijn acne verdwenen, ben ik 6 kilo kwijt zonder iets aan te passen aan mijn dieet, ben ik van mijn extreme roos af en ben ik een veel prettiger en rustiger men[lees meer...]s. En dit alles zonder bijwerkinen (zit nu in mijn 4e strip). Ik zou aanraden je niet te veel te laten leiden door wat je online leest maar naar je dokter te gaan voor overleg en te kijken hoe jouw lijf reageert. Ieder lichaam is anders en heeft iets anders nodig. Ik voel me meer in balans dan ooit en ben een stuk blijer met mezelf nu.

06-06-2024 | Vrouw | 32
koperhoudend spiraal
Na jaren lang de pil geslikt te hebben wilde ik daar mee stoppen. Er zat altijd een grijsfilter over mijn leven heen. Sinds ik gestopt was verdwenen die klachten. Toen kwam mijn huidige partner in mijn leven tsja, zwanger worden staat niet echt op de planning… Eerst een kyleena spiraal geprobeerd maar daar zoveel klachten van gehad (onmogelijke aanhoudende buikpijnen, depr[lees meer...]essiviteit tot level suïcidale gedachtes) toen de flexiT laten plaatsen en mijn klachten verdwenen als sneeuw voor de zon! Mijn lijf pikt de hormonen en wellicht van de kyleena gewoon niet ofzo? Nu heb ik net na 5 jaar mijn flexiT laten vervangen door een nieuwe flexiT en behalve een beetje buikpijn na het plaatsen en een paar dagen bloedverlies mag ik zeker niet klagen. In tegenstelling tot de verwachtingen ben ik eigenlijk helemaal niet zwaarder ongesteld geworden. Het lijkt zelfs beter geworden te zijn. (Ik had altijd zeer zware menstruaties 8-9 dagen lang) Ik denk dat als je twijfelt je het een keer moet proberen. Bevalt het niet dan is hij er zo weer uit. Alleen het zetten is wat gevoelig en eerlijk is eerlijk wel wat onprettig maar laat dat je niet belemmeren als je het graag wil proberen!

Desogestrel

05-06-2024 | Vrouw | 31

spotten

Na jarenlang de combinatiepil te hebben geslikt (de pil met stopweek) is de minipil voor mij nu echt een zegen. Mijn stemming is beter geworden en ik ervaar meer energie. Misschien zijn er vrouwen die dit herkennen: als je stopt met de combinatiepil voelt je hoofd daarna rustiger en lichter. Ik heb hetzelfde effect bij de minipil. Sowieso een aanrader voor dames die hart- [lees meer...]en vaatziekten in de familie hebben! Ik ben direct overgestapt van de combinatie naar de minipil, mogelijk ervaar ik daardoor geen bijwerkingen zoals doorbraakbloedingen of dergelijke. Dit voelt als een lichtere variant met minder bijwerkingen dan de combinatiepil en laat je niet afschrikken door de strikte tijdstippen, bij de combinatiepil heb je je ook te houden aan tijden.

04-06-2024 | Vrouw | 27

verminderd libido

Hier voor heb ik 9 jaar aan de combinatie pil gezeten inclusief 5 jaar geleden overgestapt op een lichtere dosering (Lovette). De afgelopen maanden werd ik steeds meer ''pil moe'' (ondanks dat ik er nog nooit een vergeten ben) en om de strip vaak overal mee naar toe te moeten meenemen werd ook vervelend. Daarnaast was mijn libido als sneeuw voor de zon verdwenen. Na HE[lees meer...]EL VEEL online uitzoekwerk naar een geschikt alternatief, uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en voor de Mirena gekozen. Ik moet zeggen dat de horror verhalen mij in de eerste instantie hadden afgeschrikt. Maar wat ben ik nu blij dat ik het gedaan heb! Ik heb bewust gekozen om hem door de gyn te laten plaatsen, omdat ik er 100% zeker van wilde zijn dat hij goed geplaatst werd. Daarnaast val ik flauw blij bloedprikken/verdoven enz. dus die kans was toen ook aanwezig. Ik kreeg het advies 1 ibuprofen en 1 Aleve Feminax vooraf in te nemen. Ik liet hem plaatsen in mijn stopweek. Het plaatsen viel enorm mee! Één scherp steekje wat meteen weer wegvaagt. Achteraf werd een echo gemaakt om de controleren of de Mirena goed was geplaatst. Inclusief gesprek vooraf en even bijkomen stond ik binnen 20/25 min weer buiten. Diezelfde dag een klein beetje last gehad, maar was eigenlijk niet eens ''pijn'' te noemen. De dag erna voelde ik al niks meer. Op advies van de gyn nog 2 maanden de pil er bij geslikt. Tijdens de gemeenschap voelen mijn vriend en ik de Mirena niet zitten en bij mij ook geen pijn achteraf. Libido is helaas nog steeds laag, maar ik heb het ''geaccepteerd'' als bijwerking van hormonale anticonceptie. Daarnaast zei de gyn dat de Mirena tegenwoordig wel 8 jaar kan blijven zitten, nog een voordeel! Ik ga t.z.t. wel overwegen of ik het dan nog veilig genoeg vind. Ook zei de gyn dat het wordt afgeraden om zelf aan de draadjes te voelen of hij nog goed zit, omdat je hem zelf onbewust een klein beetje zou kunnen verplaatsen. Al met al: zeer tevreden en mijn advies: laat je niet bang maken door de negatieve ervaring van anderen! En mocht het toch niets voor jou zijn, dan kan hij altijd nog verwijderd worden.

EllaOne

03-06-2024 | Vrouw | 25
ulipristalacetaat

buikpijn pijnlijke borsten misselijkheid

Ik heb een paar dagen voor mijn verwachte ovulatie onveilige seks gehad (11 mei seks, verwachte 15 of 16 mei mijn ovulatie bij een cyclus van 28 dagen). Uiteindelijk door wat zenuwachtig te worden na 4 dagen toch de Ellaone morning after pil ingenomen (96 uur later, dus ruim op tijd i.v.m. binnen 5 dagen). Van tevoren informatie opgezocht en toch de Ellaone pil gehaald. Na[lees meer...] het innemen had ik nergens last van, tot twee dagen daarna. Vanaf 16 mei heb ik twee weken lang iedere dag zwangerschapssymptomen ervaren en me ontzettend zenuwachtig gevoeld. Ik had last van pijnlijke borsten (geen tepels! zoals bij zwangerschap - achteraf), heel erge buikpijn en lichte misselijkheid. En natuurlijk stress, wat alle klachten verdubbelde. De klachten hielden 2,5 week aan en drie dagen voor mijn menstruatie stopte het. Ik ben vandaag ongesteld geworden en weer helemaal mezelf. Ellaone is effectief, maar ik hoop het nooit meer te hoeven gebruiken. Conclusie: ik weet niet wat er in de Ellaone pil zit, maar het werkt. 1 tip voor de meiden/vrouwen die overdenken en niet alle vragen beantwoord krijgen op het internet (zoals ik): als je de Ellaone slikt, stelt het je eisprong uit met vijf dagen. Dit betekent dat je ook vijf dagen later ongesteld word. Als je dus overtijd bent, is dit geen reden tot paniek! Ik ben precies vijf dagen later dan mijn verwachte menstruatie ongesteld geworden. Weet dat je er altijd en altijd met iemand in vertrouwen over kunt praten!

Marvelon

30-05-2024 | Vrouw | 45
ethinylestradiol/desogestrel

dubbele longembolie

Jarenlang heb ik deze pil zonder problemen gebruikt. Ik rook niet, drink niet en heb geen overgewicht. Enkele weken geleden kreeg ik echter een longembolie. Mijn internist zegt dat de pil, samen met mijn leeftijd, (45 jaar) de oorzaak was van de longembolie.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

21-05-2024 | Vrouw | 45
ethinylestradiol/levonorgestrel
Helaas door gebruik van de pil (van mijn 16e tot 44e) een zeldzame bijwerking gekregen, een leveradenoom. Dit is iets wat men wel vaker ziet bij vrouwen die de pil gebruiken, alleen had ik enorme pech en heeft mijn adenoom van 9cm!, waar ik niets van wist, mijn lever gescheurd en enye enorme bloeding veroorzaakt. Levensbedreigende situatie met ingreep, ic opname , lang zie[lees meer...]kenhuisverblijf, en nu al meer dan een jaar van revalidatie ten gevolge hiervan. Uiteraard is deze bijwerking met zo'n groot adenoom zeldzaam, maar de kleinere adenomen komen wel vaker voor. Let op bij pijn onder je ribboog rechts en richting de rug uitstralend. Wanneer je een buikecho nodig hebt en de pil gebruikt, vraag ernaar dit na te kijken. Dan moet je dus meteen stoppen om dit kleiner te laten worden. Ik wil dit niet delen om vrouwen bang te maken, maar wel bewuster te maken van ook deze bijwerking, naast de andere bijwerkingen die men (ik ook) vaak voor lief neemt.

16-05-2024 | Vrouw | 36
etonogestrel

duizeligheid hartklopping depressief overal spierpijn misselijkheid buikpijn

Op advies van de huisarts het hormoonstaafje laten plaatsen. Bij de eerste keer bijna geen problemen gehad. Het tweede staafje is verschrikkelijk.. Continu pijnklachten in arm en schouder, vermoeidheid, hoofdpijn, overal spierpijn, somber, depressieve klachten, Duizeligheid en regelmatig last van hersenmist. Sinds een week kunnen we daar hartkloppingen en een versnelde[lees meer...] hartslag bij optellen. Snel weer een afspraak maken bij de huisarts want wil hem er nu echt uit.

16-05-2024 | Vrouw | 37
medroxyprogesteron parenteraal

doorbraakbloeding vermoeidheid misselijkheid lichaamstemperatuur gaat op en neer darm/maag van streek

Depo Provera een kans willen geven als nieuw anticonceptiemiddel na geboorte. Ik wist dat doorbraak bloedingen konden aanhouden maar hoopte dat het van voorbijgaande aard zou zijn. 3,5 maand non stop gebloed, belandde ook precies midden in de menopauzes, vapeurs ene moment koud het andere, voelde me lang zwak op mijn benen, slap gevoel algemeen en misselijk. Had ook uitsla[lees meer...]g op mijn buik en jeuk. Vreselijk ziek hiervan geworden! Het mag dan effectief zijn en je moet er maar eens in de 3 maanden aan denken ik laat niks meer in/aanbrengen dat van langere aard is dan een maand, terug naar de Ringefema. Ik ben zoooo slecht geweest. Twee weken hierdoor werk onbekwaam geweest maar had langer knn duren, mijn best gedaan overeind te blijven. Die 2e spuit komt er niet! Ik geloof niet in beterschap, een vrouw zou hier ook niet doorheen hoeven gaan, al om te beginnen dat die doorbraak bloedingen pas zouden overgaan na een jaar gebruik, nooit gedacht dat ik hier zo heftig op zou reageren …

Norlevo

14-05-2024 | Vrouw | 35
levonorgestrel oraal

opgezette buik misselijkheid

Ben al bijna erg ziek ervan, erge buikpijn en misselijk. Nooit meer.

10-05-2024 | Vrouw | 29
koperhoudend spiraal
Na lang twijfelen toch voor deze spiraal gekozen. Wilde geen hormonen meer. Ik heb 2 bevallingen gehad. Ik heb de spiraal 1,5 maand geleden laten zetten. Ik was bang voor het plaatsen maar ik heb er gelukkig niets van gevoeld (gezet door een verloskundige). Een uur van tevoren had ik wel 2 Aleve feminax genomen. Ook na de plaatsing geen last gehad, enkel wat licht bloedve[lees meer...]rlies 3 dagen. De eerste menstruatie heb ik nu achter de rug en dat is goed verlopen. Geen ergere pijn dan normaal en ook niet langer dan normaal. Ook geen erger bloedverlies. Hopelijk blijft dit zo, dan is het top 👌

08-05-2024 | Vrouw | 32
levonorgestrel

depressief duizeligheid wazig in het hoofd zenuwachtig angst

06-05-2024 | Vrouw | 22
levonorgestrel

slecht humeur verminderd libido pijn in stuitje acute rugpijn

Sinds een jaar heb ik de mirena spiraal en ben er zeer ontevreden over. Ik heb 7 maanden lang last van krampen gehad als mijn menstruatie kwam. Daarnaast kreeg ik na 7 maanden steeds meer klachten zoals rugpijn. Ik had nooit last van klachten rondom mijn ongesteldheid, maar sinds de spiraal alleen maar. Extreme pijn in mijn borstel, extreme stuitpijn en krampen die als een[lees meer...] messteek voelde. Een maand geleden werd ik wakker met zoveel last van mijn rug en onderrug dat ik niet meer kon liggen of zitten. De sterkste pijnstilling hielp niet en ben naar het ziekenhuis gegaan. Na een aantal onderzoeken kwam er niks uit en moest ik weer naar huis. De volgende dag werd ik wakker zonder enige pijn. Ik hoop hiermee mijn verhaal te delen, want ik heb nog niemand anders hierover gehoord.