ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

19-10-2020 | Vrouw | 32
levonorgestrel
Ik ben tevreden over dit spiraal. Het zetten is niet prettig, maar dat ben je snel vergeten. Ik heb weinig bijwerkingen gehad, in het begin lichte hoofdpijn, maar kan dit niet direct relateren aan het spiraaltje. De eerste maand nog een kleine bloeding en daarna helemaal vrij. Geen buikpijn meer of andere ongemakken! Ben er heel blij mee.

14-10-2020 | Vrouw | 33
levonorgestrel
Ik heb drie maanden geleden de kylenaa genomen na twee zwangerschappen. Ik had direct zeer veel bijwerkingen. In het begin had ik dagelijks buikkrampen. Dit is na ongeveer 6 weken minder geworden. Verder had ik als bijwerkingen continu bloedverlies (bruin/vocht), haaruitval, extreme vermoeidheid, depressieve gevoelens, heftige buikkrampen, rugpijn, opgejaagd gevoel, slecht[lees meer...] slapen, nachtmerries, onrust, migraine voor ongesteldheid, vermoeide spieren en stinkend zweet. Ik twijfelde continu of dit aan de spiraal lag en merkte dat de bijwerkingen er langzaam inslopen. Ik had het gevoel dat ik mij aanstelde. Ik heb nu de spiraal nu enkele dagen laten verwijderen en ik voel mij direct zoveel beter. Voor mij was deze spiraal dus echt geen succes en ik had het gevoel dat mijn lichaam continu reageerde op dit vreemde voorwerp in mijn baarmoeder. Ik raad iedereen aan om kritisch te blijven op de bijwerken en niet maar af te wachten. Voor je het weet zijn er allemaal bijwerkingen die je niet meer relateert aan de spiraal.

13-10-2020 | Vrouw | 18
levonorgestrel
Ik vind het belangrijk om mijn ervaring te delen aangezien de mensen die klachten hebben vaker het internet opzoeken dan mensen die tevreden zijn. De forums stonden vol met klachten over het spiraaltje met slechts enkele positieve ervaringen. Het plaatsen was kort pijnlijk, dat moet ik toegeven. Ookal varieert dat ook per persoon. Het is belangrijk dat je de eerste week ru[lees meer...]stiger aandoet maar je kan wel gewoon naar werk of school. Ik heb in de eerste week wel buikkramp ervaren maar met een ibuprofen duurde dat ook niet lang. Ik heb na plaatsing wat lichte bloeding gehad maar dat hield ook niet lang aan. Je voelt er na de beginperiode niks van en het is super gemakkelijk. Ik hoef niet elke dag te denken aan het innemen van een pil. Mijn vriend vind het ook heel gemakkelijk. Als je beide weet dat je soa vrij bent hoef je geen condooms te gebruiken tenzij je dat fijn vind maar wij prefereren zonder dus dan is het helemaal gemakkelijk. Ik zou het zeker aanraden.

09-10-2020 | Vrouw | 26
levonorgestrel
De Kyleena spiraal plaatsen ging makkelijk. Ik hoopte minder last te hebben van de hormonen dan bij de vorige anticonceptiemiddelen. Helaas een paar dagen erna last van moeheid, extreme misselijkheid, slechte huid, gevoel van opgezet gezicht, onrust, niet goed kunnen slapen, je hart snel voelen bonken. Ik voelde me ook al snel erg depressief worden. Ik had geen plezier mee[lees meer...]r, kon me niet concentreren, was erg moe en het voelde alsof er een sluier van duisternis was gevallen. Al met al erg veel nare bijwerkingen, waardoor ik het niet nog langer wilde aankijken. Hij moest er uit.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

09-10-2020 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/levonorgestrel
Mijn ervaring wisselt heel erg van welk merk pil. Eerst het standaard doosje van PCH. Heel fijn. Eindelijk weer regelmaat en kon mijn menstruatie ook eindelijk weer eens een weekje uitstellen indien nodig. Sinds een half jaar niet meer verkrijgbaar en nu Focus. Wat een enorme troep. Een pil vergeten of stopweek zorgt voor ondragelijke hoofdpijn en sinds gebruik heel veel[lees meer...] last van puistjes. Constant moe. Zusje heeft helaas dezelfde klachten maar huisarts wil niet meewerken aan een ander merk, want het is hetzelfde medicijn. Ik wil mensen echt waarschuwen voor als je Focus (roze doosje) voorgeschreven krijgt. Let goed op, als je extra klachten hebt, direct de huisarts bellen. Geen idee wat deze fabrikant in de pil stopt want in PCH niet zit, maar voor mij echt afschuwelijk.

Zoely

05-10-2020 | Vrouw | 24
estradiol / nomegestrol
Na stoppen met deze pil verdwenen mijn gezondheidsklachten als sneeuw voor de zon, ondanks veelvuldig ziekenhuisonderzoek nooit ontdekt dat het al die tijd al aan deze pil lag. Wees dus alert bij gebruik!

04-10-2020 | Vrouw | 43
levonorgestrel
Ik heb het spiraal laten zetten ivm overgangs klachten waaronder heel veel bloedverlies door 2x per maand menstrueren. 12jr hormoonvrij geweest dus zag dit totaal niet zitten maar na 8maanden 2x per maand heel heftig ongesteld te worden moest er wat gebeuren.. want Ik was een wandelende tijdbom qua hormonen in mijn lichaam. Koperspiraal verwijderen was een hel en het pla[lees meer...]atsen van de mirena was ook geen pretje daardoor. 1e wk elke dag bloedverlies gehad maar veel minder dan dat ik gewend was. 2e tm 5e wk nog vaak spotting per dag maar nam na 3e week af en is alleen nog met plassen iets zichtbaar en als ik teveel gedaan heb qua tillen of sporten dan bruin bloedverlies. Wel nog regelmatig kramp gevoel in mijn buik en rug maar houdt even aan en verdwijnt. Wel erg weinig vaginaal vocht wat weer irritatie oplevert.. Maar geen hormonale overgangs trekjes meer, lekker weer rustig. Wel aangekomen terwijl ik op dieet ben en sport (buik bovenbenen,billen en vooral de borsten die zijn vaak opgezwollen) 1e menstruatie ook weer 1x pm en was vrij normaal.. nu wachten op de volgende. Wel vaker hoofdpijn lijkt het

03-10-2020 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Over het algemeen was ik erg tevreden over deze spiraal. Na meerdere anticonceptie middelen met hormonen waar ik veel last van had was dit echt een uitkomst. 20 maanden heeft de spiraal goed gewerkt, totdat ik mijn menstruatie miste. De kans op zwangerschap met deze spiraal is 0,8% en het is ons toch overkomen.

02-10-2020 | Vrouw | 42

29-09-2020 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Nadat ik op mijn 16e een Mirena spiraal liet plaatsen, omdat ik niet tegen de pil bleek te kunnen, werd ik al vrij snel niet meer ongesteld. 5 jaar later was het tijd voor vervanging en bood mijn huisarts mij de Kyleena spiraal aan. Ik ben nog nooit zwanger geweest dus dan was de Kyleena geschikter en had ook minder hormonen. Het plaatsen was niet prettig maar dubbel en dw[lees meer...]ars waard, na het zetten had ik minimaal bloedverlies voor 2 dagen daarna helemaal niks meer. Ik heb deze spiraal nu al 1,5 jaar en dus nog steeds geen bloedverlies en geen zwangerschap ;-). Verder heb ik geen last van bijwerkingen op heel soms wat steken in de onderbuik na, maar of dat nou hiervan is vind ik moeilijk te beoordelen. Al met al ben ik dik tevreden!

29-09-2020 | Vrouw | 24
koperhoudend spiraal
Heb mijn Flexi T spiraal nu een half jaartje Zeer tevreden na lang pil gebruik mijn menstruaties Zijn goed regelmatig waarvan 2 sterkere dagen bloed verlies, dat is heel fijn. Na 5 dagen ben ik er haast vanaf. Mijn lichaam is ook gewend aan de normale cyclus Eerst was dit 7 dagen even doorbijten in het begin. Maar wat voel ik me fris weer geen hormonen in mijn bloed[lees meer...] en moedernatuur doet haar ding. Wel even een dingetje ik voel afentoe steken voor mijn menstruatie en de touwtjes zijn voelbaar afentoe voor mijn vriend, dit komt vooral voor in de laatste week. Na de cyclus is dit helemaal weg! Ik raad het zeker aan voor meiden die geen hormonen willem.

27-09-2020 | Vrouw | 32
levonorgestrel
In februari heb ik een Kylena spiraal laten plaatsen door mijn verloskundige. Na mijn twee zwangerschappen, was dit voor ons voorlopig de beste keuze voor anticonceptie. Ook mijn keuze in de hoop dat de menstruatie uiteindelijk uit zal blijven. Voor mijn zwangerschappen heb ik 10 jaar de anticonceptiepil geslikt. Daarna bijna 4 jaar, zonder anti conceptie vanwege kinde[lees meer...]rwens. Tussen 2 zwangerschappen door heb ik nog 1 jaartje een koperspiraal gehad, maar hierbij had ik 7 dagen een hevige menstruatie. Het plaatsen en de dagen erna heb ik geen klachten gehad, dus volledig pijnvrij. De eerste maanden verliepen mijn menstruaties normaal en voornamelijk geringe menstruatie. De laatste 3 tot 4 maanden kwamen de menstruatie om de 3 weken. Op dit moment heb ik sinds een week bruine afscheiding en het gevoel dat de menstruatie ieder moment kan beginnen, maar het zet niet door. Ook heb ik sinds 3 maanden stemmingswisselingen.

27-09-2020 | Vrouw | 41
etonogestrel
Echt geen aanrader! Mijne is zoek, hoop dat het staafje alsnog gevonden wordt doormiddel van de echo die ik over 2 weken krijg en dan opnieuw naar de dokter voor het verwijderen. Momenteel een flinke bloeduitstorting op mn arm en hechtingen

Diane-35

27-09-2020 | Vrouw | 20
cyproteron / ethinylestradiol
Ik neem nu al een jaar deze pil, 6kilo bijgekomen. Oke zeker niet helemaal de schuld van de pil dacht ik. Maar ik heb ook heel veel last van stress en dat is begonnen sinds ik de pil neem. Bloed laten testen, bleek dat men cortisol (stresshormoon) zeer hoog was, door de pil. Alle bijwerkingen en dus ook bijkomen heb ik daar aan te danken. Binnen 2 weken afspraak bij in het[lees meer...] ziekenhuis om een koperspiraal in te steken zonder enige hormonen. Heef nogal met mijn lichaam gespeeld. Metabolisme is ook vertraagd door de pil, waardoor ik zeer moeilijk afval.

Depo-Provera '150' (prikpil)

24-09-2020 | Vrouw | 31
medroxyprogesteron parenteraal
begin 2020 begonnen met prikpil als anticonceptie. heel prettig dat ik vanaf dat moment niet meer ongesteld ben geworden op ,1 x een periode van 2 weken minimaal bloedverlies, na. Wel veel hoofdpijn, last van acne en gewichtstoename (1kg per maand) wil ik hier mee doorgaan? ik zit erg in dubio.

22-09-2020 | Vrouw | 17
levonorgestrel
ik was onwijs bang om een spiraal te laten zetten door alle horrorverhalen, ik zat te trillen in de stoel. De dokter legde rustig uit wat ze ging doen, wel rekening gehouden met het feit dat ik jong ben en nog nooit kinder had gehad, hierdoor zou het meer pijn kunnen gaan doen. Ik merkte er niks van, tijdens het ‘rechttrekken’ van mijn baarmoeder kreeg ik een kleine wee di[lees meer...]e 30/40 seconde duurde, van de rest heb ik niet eens iets gevoeld. met een goed en vrolijk gevoel liep ik 5 minuten later het ziekenhuis alweer uit. Dezelfde dag nog wel wat buikkrampen gehad, maar niet veel ernstiger als bij mijn reguliere ongesteldheid. Dus uit mijn ervaring komt, wat is dit een enorme aanrader!!! WOUW, 5 jaar beschermd😍

19-09-2020 | Vrouw | 23
levonorgestrel
Oké normaal plaats ik nooit echt reviews, maar na het lezen van vele horrorervaringen vind ik toch dat ik mijn ervaring ook moet delen. Afgelopen donderdag heeft de huisarts de mirena spiraal bij mij geplaatst. De plaatsing is niet fijn maar ik had het erger verwacht. Vooral omdat mijn pijngrens behoorlijk laag ligt. De spiraal kon ik zelf ophalen bij de apotheek en op[lees meer...] de dag van plaatsing meenemen naar mijn huisarts. De plaatsing werd gedaan door een arts in opleiding en mijn eigen huisarts. Hier ben ik normaal geen fan van maar goed het was niet haar eerste keer. Alhoewel ze de eendenbek niet helemaal goed geplaatst had, deze moest de huisarts anders zetten wat niet een fijn gevoel was, verliep de plaatsing opzich goed. Blijkbaar als je nog nooit bevallen bent moeten ze met de plaatsing langs een randje af wat niet fijn aanvoelt. Tijdens en na de plaatsing had ik het Spaans benauwd maar ik ben niet flauwgevallen. Maar goed dat heb ik ook al als ik bloed moet laten prikken, iets met stress en mezelf te druk maken... De afspraak had ik om 15:00 uur en een kwartier later stond ik alweer buiten. De rest van de dag heb ik het rustig aan gedaan en veel op de bank gelegen. Na de plaatsing had ik weinig last van bloedverlies, het was eerder wat bruinig maar echt heel weinig. Bij vriendinnen had hun huisarts speciale pijnstillers voorgeschreven, echter zei mijn huisarts dat dat nergens voor nodig is. Maar toch vond ik het prettig om iets in te nemen. Voor de plaatsing heb ik 2 stuks ibuprofen ingenomen en na de plaatsing nog 3 of 4. Oké misschien iets teveel van het goede maar daar voelde ik me beter bij. De dag na de plaatsing heb ik gefietst en twee dagen na plaatsing heb ik seks gehad, zonder ook maar ergens last van te hebben. Nu heb ik af en toe nog wat kramp in m’n buik maar ik denk dat m’n lichaam gewoon nog even moet wennen na 12 jaar de pil geslikt te hebben opeens te stoppen. De spiraal is bij mij op donderdag gezet en eigenlijk zou ik op donderdag m’n laatste pil hebben en hierna de stopwerk, dus die buikpijn kan misschien ook daardoor komen. Ohja en mijn huisarts zei dat sommige andere huisartsen etc met het plaatsen van de spiraal de baarmoedermond vastpakken met een tangetje wat pijnlijk is en kan zorgen voor een wondje. Hij begrijpt echter niet waarom sommige daar gebruik van maken omdat het voor ons alleen voor ongemak zorgt. Over een maandje moet ik een afspraak maken bij de huisarts ter controle, maar vooralsnog ben ik tevreden. En nog voordat ik het vergeet, de huisarts zei tegen mij dat de spiraal niet vergoed werd door de verzekering, maar nu keek ik bij mijn cz en stond erbij dat het wel vergoed werd. (Aanvullend jongeren verzekerd)

Sayana

18-09-2020 | Vrouw | 30
medroxyprogesteronacetaat injectie
Gebruik het middel al ruim 6 jaar. Wordt vergoed bij mijn verzekering. Mag hem zelfstandig zetten na een uitleg bij de huisarts, wat veel vrijheid geeft. Ik heb nooit nare bijwerkingen gehad, ik word alleen niet meer ongesteld (ik vind dit erg prettig overigens). Het enige nadeel is dat soms de injectievloeistof er niet uit komt als ik de injectie wil zetten. Dan moet ik [lees meer...]weer terug voor een nieuwe en moet ik een tijdje extra opletten qua conceptie preventie.

17-09-2020 | Vrouw | 25
levonorgestrel
Was top! Ik had altijd weinig klachten en werd al gauw niet meer ongesteld. Soms nog wel stemmingswisselingen, maar minder dan tijdens mijn normale cyclus. Uiteindelijk werd ik toch buitenbaarmoedelijk zwanger en moest ik met spoed geopereerd worden aan een eileider en leef ik nu met een eileider minder. Schijnbaar heel zeldzaam, maar het kan dus wel!

Depo-Provera '150' (prikpil)

14-09-2020 | Vrouw | 17
medroxyprogesteron parenteraal
Mijn dochter kreeg deze prikpil en menstrueerde na 1 maand. Tijdens haar menstruatie kreeg ze allerlei klachten. Misselijkheid, hoofdpijn en erge steken in haar buik. Ook voelde ze zich heel ongelukkig de hele dag door. Na 1 maand struggelen door deze bijwerkingen kwam ze op een avond in tranen naar mij toe en vertelde ze al deze dingen en dacht zij gelijk ook dat het door[lees meer...] deze prikpil kwam. Elke nacht huilt ze zich in slaap en niets helpt tegen deze gevoelens die ze krijgt. Ik heb contact gehad met mijn huisarts en voor haar is het beter om hier niet mee door te gaan.

13-09-2020 | Vrouw | 22
levonorgestrel
POSITIEF! Plaatsen: Ik heb bijna 2 jaar gewacht met plaatsen omdat ik mega bang was voor het plaatsen en de pijn met de bijbehorende horrorverhalen. De dag van het plaatsen was ik ongesteld (4e dag van mijn ongesteldheid). Ik heb 2 uur voor plaatsen 2 parcetemol genomen en 1 uur van te voren 2 Naxopren. De assistent was heel vriendelijk. Ze kon eerst mijn baarmoeder[lees meer...] niet goed vinden, maar na paar min en creatieve oplossing bedeken door op mijn hand te zitten lukte het. Het plaatsen zelf was zo gedaan. Ik voelde bij het meten eerst druk bij mijn baarmoeder net als of ik menstruatiekramp heb maar dan net iets anders maar viel erg mee (heb zelf nouwlijks last van menstruatiekramp en heb best hoge pijn grens). Toen de Mirena plaatsen en zelfde als het meten, maar toen bij het inzetten deed het 1 sec pijn. toen was het klaar. Easy!!! Verder: Ik heb de Mirena nu bijna 3 weken en I love it!. ik heb nergens last van. 1e dag in de avond 1 uur beginnende weeën gehad, althans ik denk dat dat weeën waren, de volgende avond ook heel lichtjes. De 1e week spotting en weg was mijn bloed, seks deed de 1e week nog wel beetje pijn/gevoelig maar daarna niet meer. Ik kreeg een paar dagen na het plaatsen paar puistjes in mijn nek maar alles is nu weg. Verder nergens last van gehad. Ik voel me gewoon prima. Toen ik de pil slikte (8 maanden) had ik ook nergens last van, behalve soms van mijn stemmingswisselingen, opgezette buikt en puitje in mijn nek). Maar nu merk ik geen/nauwelijks veranderingen. Ik raad dit aan als je dit wil proberen, want het is het proberen waard!

T-Safe

13-09-2020 | Vrouw | 23
koperhoudend spiraal
Na sinds mijn 14e de pil te hebben geslikt wilde ik van de hormonen af. Ik begon met een lichte pil maar ik werd vaak tussendoor ongesteld en had veel klachten waardoor ik steeds aan een sterkere pil ging. Uiteindelijk een zware (microginon 50) gebruikt maar toch had ik vaak last van migraine en stemmingswisselingen. Op mijn 19e toen overgestapt naar een koperspiraal. H[lees meer...]et plaatsen was pijnlijk maar niet ondragelijk. Maar toen begon het gezeur...... Ik ben de eerste paar maanden vrijwel elke maand 2-3 weken ongesteld geweest. Ik bleef maar bloeden en werd echt gek. Uiteindelijk na een half jaar werd ik niet meer ongesteld maar had ik wel super veel buikpijn. Ik ben tussendoor nog een keer naar de huisarts geweest om te laten checken of hij goed zat. Na 9 maanden stabiliseerde het eindelijk en was ik ongeveer rond dezelfde tijd ongesteld maar ik had nog veel klachten zoals buikpijn met hevige krampen, rugpijn, somberheid, afwijkende afscheiding, etc. Uiteindelijk naar de gynaecoloog geweest voor een inwendige echo maar alles was in orde. Met veel aspirine en alive feminax uiteindelijk geaccepteerd dat het op deze manier moest (dacht ik). Ik had ook veel last van hormonale acne en mijn haar was futloos. Ook was ik vaak onrustig in mijn hoofd en voelde ik me opgejaagd. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het alleen aan het koperspiraal lag maar het was een gek gevoel wat ik nooit eerder heb gehad (en nu zonder de koperspiraal is het weg). Na uiteindelijk 1,5 jaar met het koperspiraal werd ik een maand niet ongesteld. Ik was een maand ervoor al bij de huisarts geweest voor misselijkheid en gekke verlies van eetlust. Maar omdat het een lange tijd onregelmatig is geweest verwachte ik er niet zo veel van maar besloot ik toch een zwangerschapstest te doen. Tot mijn grote schrik: zwanger.... Na een bezoek aan de huisarts, die het zeeeer uitzonderlijk vond dat ik zwanger was geraakt zeker na mijn recente inwendige echo, heb ik samen met mijn vriend besloten om de zwangerschap af te breken. Ik was toentertijd 6 weken zwanger. Tijdens de behandeling bleek het spiraal te zijn verschoven, waarschijnlijk als gevolg van de hevige krampen, waardoor de werking niet meer volledig was. Ook de kliniek vond het uitzonderlijk dat ik op die manier zwanger was geworden aangezien het spiraal nog stevig in mijn baarmoeder zat. Nu wil dit natuurlijk niet zeggen dat het koperspiraal in het algemeen niet werkt maar ik had zelf veel eerder moeten overstappen naar een andere anticonceptie. Ik heb zelf doorgezet en steeds gewacht ondanks dat ik toch wel erge klachten had. Ik heb nu drie maanden een kylena spiraal en ik heb vrijwel geen klachten! Ik ben super blij! Ik word zelfs niet meer ongesteld.

13-09-2020 | Vrouw | 23
levonorgestrel
Na zwanger te zijn geworden met het hebben van een koperspiraal zocht ik naar een andere oplossing. Ik heb vanaf mijn 14e de pil geslikt en door de jaren heen steeds een sterkere pil moeten nemen omdat ik veel tussendoor ongesteld werd en veel klachten had. Uiteindelijk ben ik op mijn 20e overgestapt naar een koperspiraal omdat ik van alle hormonen af wilde. Helaas na 1[lees meer...],5 jaar ongewenst zwanger geworden en gekozen om het te laten weg halen. Tijdens de behandeling, in goed overleg met de gynaecoloog, gekozen om een kylena spiraal te nemen. Mijn koperspiraal was verschoven waardoor de werking was afgenomen, bij een hormoonspiraal is die kans minder aanwezig. Ik moet zeggen dat ik sinds de plaatsing van mijn kylena veeeel minder klachten heb. Het plaatsen doet veel minder pijn als een koperspiraal en ik heb daarna eigenlijk maar een weekje (week 3 na het plaatsen) echt last gehad van krampen. Ik ben na 1x ongesteld te zijn in de derde week na de behandeling nu al 2 maanden niet ongesteld geweest (ook op zwangerschap getest) en heb veel minder buikpijn, hoofdpijn, acne, sombere gevoelens en onrust in mijn hoofd (wat ik had met mijn koperspiraal). De enige klachten die ik eigenlijk heb is dat ik 1x per maand 2 dagen een soort steken vanuit mijn bekken naar mijn bovenbeen heb. Dit is alleen aan de linkerkant. Vaak stoppen de steekjes na een paar uurtjes weer. Al met al ben ik heel erg tevreden!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

07-09-2020 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb een leveradenoom van 5 bij 5 cm gekregen door het gebruik van deze pil. Gestopt en 6 maanden later is het gelukkig kleiner geworden en nu nog 2 bij 2 cm. Mag dit nooit weer gebruiken van mijn arts.

07-09-2020 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Ik ben echt zeer tevreden met de Flexi-T. Ik heb eerder een Mirena spiraal gehad en tijdens het plaatsen van deze spiraal viel ik bijna flauw van de pijn. Ik was dus ontzettend bang voor het plaatsen. Omdat mijn baarmoeder iets gekanteld is, ben ik een voorstander van het laten plaatsen door een gynaecoloog. Hier heb ik mijn eerste spiraal ook laten plaatsen, maar mijn[lees meer...] huisarts gaf aan dat ze dit zelf ook kon. Echter, lukte het haar niet eens om mijn baarmoeder op te meten. Ze heeft dit een kwartier lang geprobeerd (wat niet fijn was) en gaf daarna aan dat ik toch beter naar de gynaecoloog kon gaan. De gynaecoloog heeft de spiraal zonder enige moeite geplaatst. Het plaatsen was ook echt maar 5 seconde vervelend en ik heb daarna nooit meer pijn/krampen gehad. Ik heb de spiraal nu een maand en mijn eerste menstruatie was zelfs minder heftig dan normaal. Ik ervaar 0 bijwerkingen en voel me zo veel fijner nu ik geen hormonen meer gebruik. Uiteraard moet je lichaam even wennen aan het spiraaltje, dus wellicht verandert het nog. Maar voor nu ben ik echt 100% tevreden over de spiraal.

02-09-2020 | Vrouw | 25
etonogestrel
Ik ben over het algemeen zeer tevreden. Bij het zetten kreeg ik een verdoving waardoor je het niet voelt. De pil vergat ik vaak, daarom heb ik voor de implanon gekozen. Onregelmatig word ik nu ongesteld, dat is wel jammer. In het begin was het ook vaak langer dan een week, maar dan licht ongesteld. Ik ben vooral blij dat ik niet elke dag de pil hoef in te nemen en da[lees meer...]t ik beschermd ben tegen zwangerschap.

Ballerine

01-09-2020 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
In december 2019 de ballerine spiraal laten plaatsen, na twee zwangerschappen. In tussentijd geen bijzonderheden. 5 maanden na plaatsing met een hevige menstruatie de ballerine spiraal verloren, is niet meer vindbaar. En 6 weken later een positieve zwangerschapstest, waardoor we ons nu opmaken voor een 3e kindje. Na (meerdere) zwangerschap(pen) raadt ik de ballerine spira[lees meer...]al ten zeerste af!

Cerazette (minipil)

30-08-2020 | Vrouw | 40
desogestrel
Ruim 9 jaar gebruik is deze pil. Gestart tijdens borstvoeding 1e kind. Voorheen had ik last van menstruele migraine. Sinds deze pil, geen migraine. Geen last van doorbraak bloedingen. Enige bijwerking zeer laag libido. Van pil met oestrogeen kreeg ik vollere borsten, dat blijft met deze pil (helaas) uit. Bij volgende zwangerschapswens na stoppen deze pil, snel weer in [lees meer...]mijn natuurlijke cyclus en vrij vlot in verwachting. Na 2e kind weer begonnen met deze pil, opnieuw zelfde positieve ervaring. Is overigens alleen geschikt voor vrouwen die vrij nauw de pil kunnen innemen om de betrouwbaarheid te kunnen waarborgen.

26-08-2020 | Vrouw | 20
etonogestrel
Ik heb de implanon implantaat nu nog geen anderhalf maand in mijn arm en ben 24 dagen op verschillende momenten ongesteld geweest, de eerste keer was ik 11 dagen achter elkaar ongesteld, na een week 3 dagen , en nu, anderhalve week verder, zit ik alweer op de 10e dag van ongesteld zijn. Daarnaast heb ik enorme last van mijn baarmoeder, het voelt een beetje zoals menstrua[lees meer...]tie pijn, zoals ik het altijd heb gehad, met continu pijn en afentoe steken, maar nu voelt het lager in de baarmoeder, alsof het in de baarmoederhals zit met steken richting de vagina opening. Ik heb ook continue last van lage rug pijn en constipatie, doordat persen op de wc enorme pijn doet, en meer steken geeft in de baarmoederhals. Ik heb sinds dat ik de implanon heb ook veel last tijdens het vrijen, het voelt veel gevoeliger op een pijnlijke manier, en vooral er na kan ik nog een 2/3 dagen last hebben van mijn baarmoeder. Aangezien ik de implanon nog niet heel lang heb wil ik even wachten, in de hoop dat mijn lichaam er aan went en de pijn, klachten en bloed verlies verminderd.

T-Safe

23-08-2020 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2418)
Depressie (1967)
Angst & paniekstoornis (1874)
Hoge bloeddruk (1373)
Blaasontsteking (979)