ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

27-06-2022 | Vrouw | 35
levonorgestrel
Nadat ik gestopt was met de pil omdat ik zwanger wilde worden, merkte ik pas hoeveel last ik van de pil heb gehad. Ik dacht dat ik gewoon aanleg had voor negatieve gevoelens en gewoon niet hield van seks. Het is voor vrouwen immers anders dan voor mannen. Na de geboorte van mijn kinderen besloot ik daarom voor een spiraaltje te kiezen. Ik dacht minder last van de hormonen [lees meer...]te hebben als het om een kleine hoeveelheid ging die direct in de baarmoeder werden afgegeven. Ik begon weer last te krijgen van depressieve gevoelens, maar legde niet gelijk de link met het spiraaltje. Jonge kinderen zijn stressvol, mijn lichaam is allemaal veranderingen ondergaan, ik heb een vervelende baan, depressies komen voor in mijn familie, het komt door Corona, het komt door gebrek aan zonlicht, ik moet meer vitamine eten en meer sporten. Maar na 4 jaar, en een proces van eliminatie, heb ik toch het spiraaltje laten weghalen. Twee maanden pas verder, maar ik voel me goed! Die grauwe sluier is weg, ik voel me wakker! Ik heb afgewacht tot 'de bom weer viel', tot de bril weer op mijn neus zou vallen waardoor alles 'poep' lijkt. Goede periodes, slechte periodes, een cyclus die ik gewend was. Maar hij blijft weg! Wat erg dat ik me al die jaren zo naar heb gevoeld, zulke erge gedachten heb gehad, door zo iets stoms. Ik dacht echt dat het aan mij lag. Ik ben verder helemaal gezond, dus waarom zou ik last hebben van iets dat miljoenen vrouwen gebruiken! Ik wou dat meer vrouwen wisten wat een effect die hormonen op je hebben. Het heeft mij heel wat levensgeluk ontnomen. En ik denk dat er herl veel vrouwen last van hebben, zonder dat ze het weten.

25-06-2022 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Wat een rot ding! Plaatsen was echt hells voor mij. Nooit zoveel pijn ervaren. Na 8 maanden dat ding in mn baarmoeder te hebben gehad bloedde ik nogsteeds dagelijks. Veel krampen ook tussendoor. Dokter wou in eerste instantie niks doen, moest het maximaal een jaar afwachten. Op en gegeven moment was ik er klaar mee en eiste ik een onderzoek en wou ik m eruit. Nu kon de dok[lees meer...]ter de touwtjes niet vinden en heeft het hoogstwaarschijnlijk een gat geboord in mijn baarmoeder. Leuk dat ik ook niet serieus genomen word door de dokter altijd. Mijn advies: begin er niet aan als je twijfelt. Ik ervaarde altijd extreme menstruaties en heb daarom voor de spiraal gekozen na advies, maar toch maar even lekker niet dus. Nu moet ik geopereerd worden, echt top. Natuurlijk voor iedereen anders, maar voor mij een dikke vette nee.

Evra (pleister)

22-06-2022 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/norelgestromin
Fijn in gebruik, alleen jammer dat je in de zomer geen pleister op je arm kan plakken omdat de pleister zo groot en licht van kleur is. Normaal plak ik de ene week een pleister op mijn linker arm, andere week rechter arm. Ivm warm weer en zomerkleding dragen plak ik het op mijn rug. Inmiddels een maand, en heb opeens last van acne op mijn rug

Ballerine

20-06-2022 | Vrouw | 26

20-06-2022 | Vrouw | 23
levonorgestrel
Laten plaatsen na een ongewenste zwangerschap. Het plaatsen was niet prettig, erg pijnlijk. Gelukkig was dat niet van lange duur. De 1e maand na het plaatsen heb ik last gehad van abnormaal heftige krampen. Mij was echter verteld dat ik de HA niet mocht bellen, tenzij ik last had van koorts. Tijdens de checkup (na ong. een maand) zei de HA dat ik na dag twee al had moe[lees meer...]ten bellen, dan hadden ze hem eruit gehaald. Omdat de krampen minder erg werden, en een andere vorm van anticonceptie mij niet echt beter leek, heb ik hem toch laten zitten. Vòòr de Mirena was ik altijd 3/4 dagen ongesteld. Nu waren dat er 8/9. Wel had ik veel minder last van bloedverlies en rugpijn, maar de krampen waren bizar heftig en deden zich voor op de meest rare momenten van mijn cyclus. Ook kon ik het nu voelen wanneer ik aan het ovuleren was (door heftige krampen dus). Doordat ik continu last had van krampen op de meest rare momenten, was ik continu bang dat er iets mis was, of dat ik misschien weer zwanger was. Dit kostte ontzettend veel mentale energie, omdat je er toch continu in je achterhoofd mee bezig bent. Los van de lichamelijke klachten, heb ik er vooral mentaal last van gehad. Ik heb een historie met depressie, dus ik dacht er niks van toen mijn depressieve klachten terugkwamen. Wat echter wel raar was, was dat ik dit keer geen achterliggende reden kon vinden voor mijn depressieve klachten. Ik heb de Mirena 3 jaar gehad, en heb 3 jaar gedacht chronisch depressief te zijn. Nu ben ik sinds een halfjaar overgestapt op een koperspiraal, en na de 2e week dat de Mirena eruit was, waren ook alle depressieve klachten weg. Ik vind het bespottelijk dat mensen met een historie van depressie hier niet voor worden gewaarschuwd. Pluspunt: ben niet zwanger geworden, dus hij werkt I guess.

Depo-Provera '150' (prikpil)

19-06-2022 | Vrouw | 39
medroxyprogesteron parenteraal
Gebruik de prikpil al zo lang en ik was altijd extreem moe veel extreme hoofdpijn en de artsen gooiden het steeds op stress .Toen stopte ik met de pil en voelde me daarna stuk opgewekter en weer de energie wat te doen en .Nu toch weer de prikpil geprobeerd om te kijken of het nou echt hierdoor komt.En ja hoor het is een verschil van dag en nacht.Ik heb weer een libido [lees meer...]van 0 en ben zo erg moe/lusteloos en opgeblazen.Deze troep wil ik hierna nooit meer .En artsen zijn hier ook zo onwetend in .En ze hadden dit kunnen weten als ik alle verhalen er over lees ,dit is dus een veel voorkomend probleem! Vind dit dan ook erg kwalijk .

19-06-2022 | Vrouw | 26
koperhoudend spiraal
Hele fijne anticonceptie! Ik las allemaal horrorverhalen over de koperspiraal. Tot nu toe erg tevreden ( heb hem 6 maanden nu). Ik heb verschillende anticonceptie’s geprobeerd ( ook mirena spiraal) maar tot nu toe werkte niets fijn voor mij. Ik wilde van de hormonen af. Zo ben ik bij de koper spiraal terecht gekomen. Heel fijn!! Ik heb nergens last van, voel mij goed. Enig[lees meer...]e min puntje is dat de menstruatie langer duurt en iets heviger is qua bloeden dan normaal bij mij. Duurt ongeveer 8 dagen waarvan 2 dagen wat heviger. Maar evengoed beste keuze die ik heb gemaakt!

16-06-2022 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Ik heb 1.5 jaar de Mirena gehad. Leek eerst allemaal goed te gaan, menstruatie is ook altijd uitgebleven dus dat was super fijn. Na verloop van tijd echt depressieve gedachten gekregen en enorme mood swings. Daarnaast kreeg ik enorm vervelend ruikende en grote hoeveelheid afscheiding, waar ik heel onzeker van werd. Ook veranderden mijn borsten enorm: het borstweefsel werd [lees meer...]keihard en spatte zowat uit m’n borsten. En daarnaast verloor ik ook nog eens mijn libido voor 100%. Ook veel zeer pijnlijke steken in baarmoeder. Al met al: de spiraal is er nu 4 maanden uit en ik voel me lichamelijk en mentaal ein-de-lijk weer mezelf. Weg met die rotzooi.

15-06-2022 | Vrouw | 30
levonorgestrel
Afschuwelijk...Plaatsen was een ramp (nog steeds soms pijn op de plek waar die boltang in de cervix zat. Vervolgens gelijk van volledig gezond naar niet in staat te werken, minstens 8-10 uur weeën per dag, niet vol te houden ondank 4 gram paracetamol per etmaal, crepeerde van de pijn, gezwollen en pijnlijke borsten, hoofdpijn. Ook korte wandeling oid lukte niet, normaal li[lees meer...]ep ik 15-21 km hard zonder probleem. Na 3 weken laten verwijderen. Dit NOOIT MEER. Mijn bevalling van 40 uur was ook een ramp maar daar kreeg ik tenminste nog een gezond kind voor terug (en ik bleek behoorlijk onvruchtbaar dus alle ellende voor niets). Ik zou graag willen weten bij hoeveel vrouwen deze dingen weer verwijderd moeten worden...daar waren geen cijfers over, alleen hoeveel werden geplaatst. Wel uiterst effectieve bescherming tegen iedere vorm van seks waardoor het vast heel goed werkt

14-06-2022 | Vrouw | 50
levonorgestrel
Gestart in 2003 na geboorte van de oudste. Inbrengen was geen probleem, iets gevoelig hooguit. Menstruatiec stopte vrij snel. Na verwijdering omdat we gezinsuitbreiding wilden na 3 maanden zwanger en in 2005 nummer 2 laten zetten. Inmiddels in 2010, 2015 en 2020 laten vervangen. Ik ben nu 50 dus dit zal mijn laatste wel zijn maar al die jaren hebben we er veel gemak v[lees meer...]an gehad. Geen menstruatie, geen klachten.

11-06-2022 | Vrouw | 33
levonorgestrel
Ik gebruik nu ongeveer 4 maanden de Kyleena spiraal. Dit is mijn eerste keer. Het plaatsing was pijnlijk maar wel te doen. Ik heb geen last van bloedingen gehad, ook bij het ongesteldheid heb ik weinig tot geen bloedverlies. Als bijwerking heb ik beetje last van acne maar dit valt nog gelukkig ook mee. De afgelopen 4 maanden heb ik verschillende keren krampen/weeën. Deze v[lees meer...]oelt het zelfde aan net als tijdens en na de plaatsing toen de dokter heeft gezegd dat ik last kan hebben van weeën, alleen dit is veel erger dan tijden het plaatsen. Deze krampen duren kort( paar seconde) maar zijn ze wel enorm heftig. Het komt een keer of twee keer voor in de week of om de week, duurt ook maar kort en soms is maar een keer soms komt op een dag paar keer terug. Voor dat ik ongesteld zal moeten worden heb ik ook last van. Op dat moment denk ik altijd,, laat de spiral maar uithalen omdat dit is verschikkelijk,,. Ik heb nog nooit zo'n pijn gevoelt. De rest van de tijd merk ik nog niet eens dat ik een spiral hebt. Jammer van de krampende pijn maar gelukkig dat het niet te vaak voorkomt en dat het maar kort duurt. Verder ben ik tevreden met de spiraal. Vind fijn dat ik niet na hoef te denken heb ik vandaag mijn pil vergeten of niet. Ben gelukkig niet aangekomen en geen andere gekke bijwerkingen. Ik laat hem nog even zitten maar ik weet niet als ik het opnieuw zal laten plaatsen. Tegen de tijd misschien heb ik kinderwens.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

10-06-2022 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik schrok toen ik de ervaringen opzocht van deze pil die ik al 3 jaar slik (19-22). Ik heb deze pil altijd wel fijn gevonden omdat er weinig hormonen inzitten. Helaas is de pil niet meer sterk genoeg want als ik de stopweek oversla, krijg ik last van doorbraakbloedingen die maar niet stoppen. Ik ben een aantal keer gestopt met deze pil in de 3 jaar, en merk wel dat ik mind[lees meer...]er emotioneel ben wanneer ik aan de pil zit. Ik kan mij dus wel vinden in de veranderde emoties die anderen benoemen. Wel is mijn libido een stuk hoger met deze pil. Mijn borsten zijn ook een klein beetje gegroeid sinds ik aan deze pil zit. Als ik stop worden ze ook weer kleiner.

Microgynon '30'

09-06-2022 | Vrouw | 37
ethinylestradiol / levonorgestrel
Heb zo’n 20 jaar geleden deze pil gebruikt en toen na een half jaar gestopt door de acne. Ik hoopte dar het nu minder zou zijn omdat ik ouder ben.. Niet dus! Binnen 17 dagen gebruik al 14 puisten op m’n kin en wangen. Ik had maar één menstruatie puistje voordat ik hiermee begon. Ook oppeens ingegroeide haren in de schaamstreek en oksels dat heb ik al 18 jaar niet gehad! M’[lees meer...]n doodgebleekte droge haar is oppeens baggervet. Heb een uur geleden m’n gezicht gewassen en heb nu alweer een vet gezicht. Ook krijg ik ‘snachts last van hartkloppingen, overdags een gejaagd gevoel, voelt erg ongemakkelijk. Nu is het bekend dat de combinatiepil bij 35+ met een jaar gebruik voor hart/vaat complicaties kan zorgen, maar dit is wel erg vlot. Wat een troep zeg. Ik wil de strip niet eens afmaken, ik wil nu stoppen.

Qlaira

04-06-2022 | Vrouw | 25
estradiol / dienogest
Van de "normale" lichte mylan pil overgegaan op qlaira vanwege depressie klachten. Mylan pil werd mij aanbevelen door dat dit eens van de lichtste was. Echter werd ik daar super down en depressief van. Veel huilbuien, moodswings, onzeker en voelde me nooit echt mezelf ook flink van aangekomen in mijn buik. Qlaira was de volgende stap voor mij, in het begin was het wen[lees meer...]nen ik moest de eerste 2 dagen wat huilen (ik denk door wisselen van de pil). Ik begon even wat puistjes te krijgen de eerste weken. Tijdens mijn 2de strip trokken die weer weg. Ik ben super tevreden voel me weer mezelf en zelfverzekerd. Wel merk ik heel erg het verschil in de pillen tijdens de gele pillen voel ik me super, mezelf niks aan de hand. Zodra ik terecht kom bij de mosterd gele pillen aan t begin van de strip voel ik me weer even down en slecht dit duurt 2 a 3 dagen en daarna gaat t weer goed. Dit kan even vervelend zijn maar liever 2 a e dagen dan een hele maand lang zoals ik ervaarde nij de mylan. Tussen de 1ste en 2de strip nog niet ongesteld geweest. Dit blijkt normaal ivm wennen.

Norlevo

03-06-2022 | Vrouw | 19
levonorgestrel oraal
Is de opgezwollen buik bij u weggegaan? Na hoelang? Ik heb net hetzelfde …

03-06-2022 | Vrouw | 39
levonorgestrel
Na jaren de pil geslikt te hebben nu na mijn zwangerschappen over gegaan op spiraaltje. Plaatsen deed bij mij geen zeer, eerder iets ongemakkelijk gevoel als bij een uitstrijkje. De eerste weken ineens wat last van puistjes, maar verder geen bijwerkingen. En het mooiste: geen menstruatie meer. Heerlijk!

02-06-2022 | Vrouw | 35
levonorgestrel
Ik kreeg het mirena spiraal zo'n 20 jaar geleden toen het net nieuw was. Door het hormoon wat er in zat was mijn hele hormoonhuishouding van slag.. het kon niet door het spiraal komen werd mij door huisarts en gynaecoloog verteld. Uiteindelijk zelf fabrikant gebeld en zij gaven mij het verlossende antwoord: zsm eruit halen want het kon daar dus wel v komen! Dus voor mij [lees meer...]helemaal niets meer met hormonen.

29-05-2022 | Vrouw | 36
levonorgestrel
1,5 jaar na m'n bevalling voor de tweede keer spiraaltje laten plaatsen. Het plaatsen zelf was wat gevoelig(krampen), maar goed te doen met ademhalingsoefeningen. Minimaal bloedverlies door het plaatsen zelf. Eerste 3 maanden last gehad van gevoelige onderbuik en onregelmatig (licht) bloedverlies. Nu (5 maanden na plaatsen) heb ik geen/nauwelijks menstruatie meer en geen[lees meer...] verdere klachten.

Evra (pleister)

28-05-2022 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/norelgestromin
Zelf gebruik ik de EVRA pleister al iets meer dan 2 jaar. Qua gebruik erg fijn. Elke week een nieuwe pleister. Heb voorheen een spiraal gehad en was aan de pil, maar deze middelen waren niet voor mij weggelegd ivm extreme moodswings vandaar dat ik iets anders wilde proberen. Wat betreft bijwerkingen heb ik af en toe last van gespannen borsten. Ook merk ik dat qua hormonen [lees meer...]het mijn emoties versterkt. Het maakt mij extra blij, extra verdrietig, extra angstig etc. Maar minder last van moodswings tov andere anticonceptie. In tegenstelling tot andere gebruikers heb ik een erg hoog libido gekregen. (Voorheen ook een hoog libido). Vooral voor vrouwen met mentale problemen zou ik goed nadenken en kijken welk anticonceptiemiddelen bij je past.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

21-05-2022 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel
Tijd lang deze pil geslikt zonder probleem, toen 1,5jaar gestopt en toen ik weer begon kreeg ik last van puistjes (waar ik nooit last van heb gehad), stemmingswisselingen en gewichtstoename…

20-05-2022 | Vrouw | 31
levonorgestrel
Het plaatsen vond ik helemaal niet pijnlijk. Eigenlijk was ik zeer tevreden over mijn eerste spiraaltje. Zeer gemakkelijk, geen ongesteldheid en veilig voor 5 jaar. Ik had wel klachten zoals hoofdpijn en buikpijn. Nooit gedacht dat dit door de minera kon komen. Echter na mijn zwangerschap ( wanneer ik geen klachten meer had) kwamen deze na 1 week van het tweede spiraaltje [lees meer...]terug. Hierbij kreeg ik ook vermoeidheid en neerslachtigheid. Op drie weken tijd herkende ik mezelf niet meer. Nu pas de link gelegd met het spiraaltje. Voor mij nooit meer!

19-05-2022 | Vrouw | 32
levonorgestrel
Oktober 2020 de spiraal laten zetten. Helaas een pijnlijke ervaring omdat een maand daarvoor een mirena spiraal verkeerd was gezet en mijn baarmoeder behoorlijk gevoelig was. Na 5 jaar mirena dus over gestapt naar kyleena. 5 jaar nergens last van gehad. Nu, mei 2022, nog steeds veel buikkramp. Pijn tijdens of na de seks. En haargroei op kin en bovenlip. Ik laat de spiraa[lees meer...]l volgende maand verwijderen en ga daarna goed nadenken over welke anticonceptie nou wel fijn is, want de pil; Nuva ring: spiraal, allemaal overwegend slechte ervaringen mee. Andere ook last van Overbeharing op het gezicht? Ik lees veel over acne en haaruitval juist

18-05-2022 | Vrouw | 28
levonorgestrel
Verschrikkelijk dit. Plaatsen geen enkel probleem, even 1 krampje en dat was het. Na 3 kinderen waren we klaar en het klonk zo makkelijk. 3 maanden na de bevalling door de huisarts geplaatst. Toen 1 dag geen last gehad en toen begon de ellende. Krampen, enorm. En hele lichte weeën. Na een paar dagen begon ik te bloeden, dat is nog niet verminderd en hij zit er nu al 8 weke[lees meer...]n in. Ik koop me arm aan maandverband. Verder twee keer seks gehad, enorme pijn. Duurde tot de dag erna. Ook totaal geen libido en geen zin meer in. Verschrikkelijk. En die hoofdpijn, heel subtiel maar wel continu aanwezig. Na het plaatsen ging ik meteen door naar het consultatiebureau voor een meten en wegen. Nu net de volgende meting gehad twee maanden later en m'n baby is maar 150 gram aangekomen. Dat komt dus door de terugloop in productie doordat ik menstrueer. Normaal heb je daar 1 week laat van en wordt het beter, maar blijkbaar kan een baby er slecht tegen als dat al twee maanden duurt. Heeft mr veel zorgen opgeleverd, en ik heb ook het idee dat alle zorgen en angsten een stuk erger zijn geworden door het spiraal. Goed, na twee weken op en af koorts en pijn mocht ik eindelijk terug naar de huisarts waar een baarmoederontsteking werd vastgesteld. Dus aan de antibiotica geweest. Voor de andere klachten zegt de huisarts dat ik moet afwachten totdat de menstruatie voorbij is om te kijken of dat verbetering geeft. Maar voor nu nog niet dus. Man man man wat een ellende. Nog een maand aankijken en dan gaat hij eruit, met de huisarts afgesproken. Verder trouwens veel krampen in m'n Lies, heb ik altijd tijdens mijn menstruatie maar nu dus al sinds de plaatsing.

15-05-2022 | Vrouw | 21
levonorgestrel
Het plaatsen viel mij heel erg mee. Ademhalingsoefeningen doen tussendoor en dan is het zo voorbij. De eerste week ging het prima, had ik nergens last van. Toen begon ik met hevig bloeden en kreeg ik hele heftige pijn. Dit hield 2 tot 3 weken aan. Nu (2 maanden na plaatsing) voel ik me top en ben ik blij met mijn keuze. Je moet er dus even doorheen, maar nu is het heerlijk[lees meer...]!

14-05-2022 | Vrouw | 26
levonorgestrel
Dit spiraal heb ik nu bijna 3,5 jaar. Eerst was ik best tevreden, maar de bijwerkingen zijn met de tijd erger geworden. Vanaf het begin heb ik last gekregen van acne terwijl ik hier nooit zo veel last van gehad. Nu komt het vaak met vlagen en het is heel pijnlijk. Mijn huid zit nu ook vol hyperpigmentatie wat dan ook maanden lang blijft zitten. Daarnaast heb ik gemerkt dat[lees meer...] mijn haargroei donkerder en meer geworden is sinds ik de Mirena heb (ook in mijn gezicht). Daarnaast voel ik me dus al jaren niet zoals mezelf. Ik ben altijd moe en voel me erg onrustig en "meh" (gevoeliger voor stress, zenuwachtig, bijna nooit meer vrolijk, nergens echt zin in). Met de tijd heb ik steeds meer last gekregen van buikkrampen en heb ik een constante buikpijn. Mijn menstruatie was erg onregelmatig en sinds 7 maandend ook compleet verdwenen (vind ik niet perse fijn). Ook is mijn sex drive echt heel laag geworden en wanneer ik wel zin heb, dan raakt mijn lichaam vaak niet opgewonden en is het zo droog als de sahara. Daarnaast doet de seks ook best vaak pijn. Hiervoor had ik daar nooit last van en ik heb ook geen nieuwe partner. Werkt wel goed als anticonceptie, want je hebt toch geen zin meer of stopt halverwege omdat het pijn doet. De enige reden dat ik hem nog heb is omdat andere (niet) hormonale anticonceptie voor ons niet betrouwbaar genoeg is, anders had ik hem al lang laten verwijderen.

Depo-Provera '150' (prikpil)

11-05-2022 | Vrouw | 17
medroxyprogesteron parenteraal
Ik ben nu bijna 18 en ik gebruik de prikpil nu al ongeveer anderhalf tot 2 jaar. Ik ben sinds het 2e gebruik van de prikpil niet meer ongesteld geweest, en ik heb al bijna 2 jaar geen bloedverlies meer gehad, ik ervaar veel hoofdpijn, en regelmatig ben ik best duizelig. Ik heb het idee dat ik allang weer bloedverlies had moeten krijgen en maak mij zorgen dat het te l[lees meer...]ang duurt of dat het helemaal niet meer gaat gebeuren, zijn er meer mensen met dit soort klachten? Hopelijk is er iemand die mij meer antwoorden kan geven, of dezelfde ervaringen heeft, en dat ik meer duidelijkheid krijg of dit soort klachten normaal zijn.

11-05-2022 | Vrouw | 25
koperhoudend spiraal
Ik maakte mij ontzettend druk over het plaatsen. Wat bleek: het plaatsen was pijnlijk maar absoluut te doen. Bij mij deed alleen het moment van de spiraal erin zetten écht pijn. Maar daarna kwam de hel pas echt. Ik had niet voorzien dat de napijn zó erg kon zijn. Ik heb de hele middag en nacht weeën gehad want mijn baarmoeder wilde de spiraal er graag uitdrukken, logisch[lees meer...] want het is niet lichaamseigen. Deze pijn heb ik oprecht niet eerder gehad. 'S nachts in paniek de dokterswacht gebeld met de vraag wat ik moest doen. Uiteindelijk er niet uit laten halen omdat dit " normaal " kon zijn. De dag erop nog steeds deze pijn ervaren terwijl ik mijn dagen compleet vol had gepland omdat ik dacht dat de napijn wel zal meevallen: plan NIKS! Elke dag die volgde werd de pijn minder. Wel heb ik de eerste drie weken last gehad van een heel apart gevoel, het gevoel alsof ik dronken was, constant duizelig en zweetaanvallen. Een maand later is dit gelukkig allemaal weg. Ik zit nu in mijn eerste menstruatie periode en ik moet zeggen dat het meevalt. Ik was bang dat de pijn ook hier weer ondraaglijk zou zijn, maar bijzonder genoeg heb ik minder last van buikpijn en bloedingen! Ik ben blij dat ik heb doorgezet en de spiraal heb laten zitten want nu ben ik eindelijk op een fijne betrouwbare manier af van de hormonen.

02-05-2022 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal
Ik heb mijn koper spiraal gezet en ik ben echt tevreden. Mijn libido die is ook gelijk weer hoger, alleen jammer dat ik hoofdpijn heb gekregen en jeuk. Misschien allergisch reactie, ik zal nog even afwachten ik heb het nieuw geplaatst. Voor de rest raad ik het echt ieder aan, het zetten doet niet veel pijn iedergeval ik had het echt veel malen erger verwacht. Toen mijn art[lees meer...]s klaar was zei ik “ is het klaar ? Zo ja ik heb niks gemerkt “.

Zoely

01-05-2022 | Vrouw | 21
estradiol / nomegestrol
Kreeg gewoon mijn menstruatie door de pil heen, nog nooit zo’n heftige pijn gehad. Ik kon de eerst drie dagen niet lopen met paracetamol op. Hoofdpijn ook als ik geen menstruatie had. En angst. Metteen gestopt.

Qlaira

30-04-2022 | Vrouw | 40
estradiol / dienogest
Ik ben met deze pil gestart om minder of geen migraine meer te ervaren. Maar helaas, in de plaats kreeg ik andere bijwerkingen. Depressieve gevoelens, neerslachtigheid, stemmingswisselingen, geiriteerd lopen, angstgevoelens en zeer pijnlijke borsten. Geen aanrader! Na 3 mdn mee gestopt en wil ik gewoon terug mezelf kunnen zijn.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2216)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1579)
Blaasontsteking (1166)