ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

05-02-2023 | Vrouw | 38
koperhoudend spiraal
Vijf jaar geleden de t safe laten zetten, nadat ik na het plaatsen van een 'normaal' koperspiraal veel last kreeg van pijn tijdens mijn ongesteldheid. Na vijf jaar nog steeds erg tevreden. Ongesteldheid vergelijkbaar met de periode voor het plaatsen van een koperspiraal. Ikzelf heb geen enkele last van krampen of langdurige bloedvloei. Wel sinds het plaatsen sneller last [lees meer...]van een bacteriële infectie, dit gebeurt af en toe na sex (zonder condoom, met eenzelfde vriend). Door mijn leeftijd, vorm van migraine (Aurora) en het roken mocht ik geen hormonen meer. Laten zetten in het ziekenhuis onder een roesje (is mogelijk na aanvraag) door een traumatiserende ervaring in het verleden .

04-02-2023 | Vrouw | 31
koperhoudend spiraal
Inmiddels heb ik de T-Safe zo’n 8 jaar. Heeel erg veel pijn gehad tijdens het laten zetten, daardoor zou ik niet opnieuw een spiraal nemen. Al met al heel erg tevreden over de effectiviteit, ondanks de heftige menstruatie pijn, maar dat had ik ook al voor ik begon met anticonceptie. De laatste paar jaar ervaar ik steeds meer klachten, zoals vermoeidheid, gewrichtspijn, mis[lees meer...]selijkheid en buikpijn, PMS, angst en paniekaanvallen, laag libido, en het laatste half jaar heb ik ook ineens heel erge acne in mijn hals. In onderzoeken is verder niets te vinden. Ik heb destijds heel bewust gekozen voor een hormoonvrije spiraal omdat ik enorme stemmingswisselingen van de pil kreeg, maar nu toch besloten om hem binnenkort te laten verwijderen.

Desogestrel

02-02-2023 | Vrouw | 29
desogestrel
Ik kreeg deze pil ivm geven borstvoeding. Mocht na keizersnee periode niet zwanger worden. Had goede melk productie eerder te veel dan te weinig. Na 3 pillen cerazette borstboeding bijna weg. Meteen gestopt. Met behulp van een vrijwilliger van borstvoedingsorganisatie en heel veel gedoe en stimuleren kwam mijn b.v. weer terug. Zij vertelde dat ze deze bijwerking vaker tege[lees meer...]n komt maar het staat niet in de bijsluiter. Voelde me heel verdrietig en bedrogen.

Implanon (hormoonimplantaat)

01-02-2023 | Vrouw | 24
etonogestrel

Desogestrel

31-01-2023 | Vrouw | 32
desogestrel
Na mijn zwangerschap wilde ik eens een pil zonder oestrogeen proberen, gezien de vele klachten die ik iedere maand had tijdens het gebruik van de combinatiepil. Sinds ik de minipil gebruik heb ik geen last meet van mijn adenomyose/ endometriose klachten. Ik kan zonder zorgen naar het toilet, ik heb geen intense krampen meer. Echt heel blij mee. Ik heb wel als bijwerking va[lees meer...]n deze pil sneller vet haar en meer last van puisten in het gezicht en soms huilbuien, maar dat weegt niet op tegen de voordelen. Zo blij eindelijk geen pijn meer te hebben!

30-01-2023 | Vrouw | 26
levonorgestrel
Allereerst was het plaatsen een HEL voor iemand die nog geen kinderen heeft. Een van de pijnlijkste dingen in mijn leven en ik ben echt niet kleinzerig. Daarna maanden lang bloeden en pijn en ze bleven maar zeggen dat dit erbij hoorde, prima, na een aantal weken verdween dit gelukkig maar wel allemaal gekke symptomen. Ik had ineens veel steken bij mijn eierstokken en vaak[lees meer...] onverklaarbare krampen in mijn onderrug en buik die uitstraalde naar mijn benen. De dokter zei dat dit niet door de spiraal kwam dus zo gingen jaren verder maar ik voelde gewoon dat het niet goed zat. Ook had ik ineens last van pijn bij het vrijen en verkrampte spieren in mijn vagina en ook nog eens last van een onaangename geur. Waarvan ze steeds zeiden dat het een infectie was maar behandelen hielp niet. Dokters bleven maar volhouden dat dit niks te maken had met de spiraal maar na 3,5 jaar was ik er klaar mee en heb ik dat ding eruit laten halen. Serieus wat een opluchting, een paar weken verder en al mijn klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen! Ik heb geen buikpijn en rugpijn meer, ik kan weer genieten van seks, geen vieze geur meer en ben weer helemaal de oude! Lieve dames, laat je niet gek maken door dokters en luister naar je gevoel, jij kent je lichaam het beste. Ook zou ik zeggen verdiep je eens in hoe het spiraaltje wordt geplaatst en hoe ze alleen al zonder verdoving je baarmoeder vastpakken met een soort niettang. Kan niet geloven dat er vandaag de dag nog geen vrouw vriendelijkere manier is voor deze procedure en dat vrouwen zo veel pijn moeten doorstaan als onderdeel van hun gezondheidszorg.

Ethinylestradiol/Drospirenon

29-01-2023 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/drospirenon
Sinds een jaar slik ik nu deze pil. Ik merk dat ik veel depressieve invloeden heb gekregen, mijn libido enorm is gezakt, ik erge stemmingswisselingen heb en misschien nog wel het ergste; dat ik heel veel ben aangekomen terwijl mijn sport en voedingspatroon niet is veranderd. Ik raad deze pil absoluut af! Echt troep!

Ballerine

29-01-2023 | Vrouw | 30
koperhoudend spiraal
Ik heb de Ballerine nu ruim 3 jaar en zeer tevreden. Niet zwanger geraakt, menstruatie is zoals het altijd was en verder geen bijwerkingen. Vond alleen het plaatsen erg pijnlijk en in het begin af en toe wat kramp gehad maar voor vijf jaar dit gemak is het het zeker waard.

Implanon (hormoonimplantaat)

27-01-2023 | Vrouw | 35
etonogestrel
Verschrikkelijk! Hele hormoonhuishouding in de war, sterkte stemmingswisselingen gekregen en last van acne gekregen.

24-01-2023 | Vrouw | 36
levonorgestrel
Na 3 snelle zwangerschappen achter elkaar wilde ik graag even rust voor mijn lijf. Ik heb de spiraal 3 maanden na de zwangerschap laten plaatsen en heb serieus 3,5 maand nonstop gebloed. Sindsdien heb ik veel negatieve gedachten en gevoelens weinig geduld, zijn mijn man en ik nog maar zelden intiem en heb ik vaak steken in mijn onderbuik. Ook heb ik een onregelmatige me[lees meer...]nstruatie waardoor ik soms de angst heb dat ik toch zwanger ben. Al met al, geen pretje en ik denk er over om het na een jaar van ellende te laten verwijderen.

22-01-2023 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Ik was erg zenuwachtig voor het zetten van de Kyleena. Pijnstilling ingenomen voor de zekerheid. Het opmeten deed geen zeer, de plaatsing was een vervelend gevoel wat 10 seconde duurde en viel uiteindelijk reuze mee (eens een positief verhaal ;) ) Daarna was het klaar en had ik geen klachten van buikpijn en kon gewoon verder met de dagelijkse bezigheden. Ik heb de spir[lees meer...]aal nu al langer dan 2 jaar en ben nog steeds erg tevreden. Weinig klachten en geen bijwerkingen.

Nuvaring

20-01-2023 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / etonogestrel
Vorig jaar ben ik gestopt met de pil, omdat ik er heel veel door ben aangekomen en veel last van hoofdpijn had. Op aanraden van een vriendin voor de nuvaring gekozen. Zij was er heel positief over: geen bijwerkingen en makkelijk in te brengen. Helaas was deze enthousiasme snel over, omdat het voor mij nogal moeilijk was om hem goed in te brengen. Een applicator kon ik nerg[lees meer...]ens krijgen, dus uiteindelijk opgelost met een tampon applicator. Bijwerkingen kreeg ik en veel ook. Ik wist niet wat me overkwam! Ik kreeg last van depressieve gevoelens, misselijkheid en buikpijn, heftige migraine aanvallen, bizar veel afscheiding en schimmelinfecties. Ik zit in een hele fijne periode van mijn leven, maar toch voelde ik me heel erg depressief. Ik had nergens zin meer in. Het leek net alsof mijn lichaam niet bij mij hoorde, het was heel gek. De bijwerkingen kwamen ook niet een voor een, maar allemaal tegelijk. Ik wilde echt nog wel doorzetten, maar ik trok het niet meer.

19-01-2023 | Vrouw | 25
levonorgestrel
Na ellende met de prikpil, normale pil en nuvaring toch besloten toen ik 20 was over te gaan op de mirena spiraal door de vele hormoongerelateerde klachten van andere anti conceptie. Dit zou een van de laatste mogelijkheden zijn met een lage afgifte van hormonen. Helaas is het bijna 5 jaar lang ellende geweest. Veel stemmingswisselingen, depressieve gevoelens, pijn bij[lees meer...] vrijen, MEER haargroei en een heel laag libido. Vermoedens dat de spiraal niet goed zat besloten hem eruit te laten halen en een nieuwe te laten plaatsen. Maar de klachten bleven helaas aanhouden. Mijn laatste optie hormoonloos zou een koper spiraal zijn en afgelopen week heb ik de hormoonspiraal laten wisselen voor de koperspiraal. Het meerdere bloedverlies en meer buikkrampen heb ik er 100% voor over, voor mij nooit meer hormonen. Als je lichaam niet heftig reageert op hormonen is het een fijne optie voor anticonceptie maar het blijft altijd belangrijk te luisteren naar je lichaam.

17-01-2023 | Vrouw | 26
koperhoudend spiraal
In 2020 had ik een koperspiraal. Ik had elke maand voordat ik ongesteld werd vaginale schimmel. Ik ben toen naar de dokter geweest. En ik zei dat ik denk dat het door mijn spiraal kwam. Waardoor zij zei dat dit niet mogelijk was. Uiteindelijk heb ik hem eruit laten halen en was deze klacht weg!! Ik heb nu sinds november 2022 weer een koperspiraal. Ik had zowiezo altijd [lees meer...]al pijn bij mijn eisprong. Maar nooit last van mijn menstruatie. Nu ik de koperspiraal heb, heb ik extreme buikpijn bij mijn eisprong. En bij mijn menstruatie!! Is gewoon bijna niet meer uit te houden. Ik wil niet om de zoveel weken aan de pijnstilling zitten. Als je bij je eisprong en menstruatie zo een pijn hebt. Dan zijn dat nog best veel dagen in de maand! Ik twijfel om hem eruit te laten halen. Maar ik weet niet wat ik dan ga gebruiken. Ik kan niet tegen de pil. En ik vond het zo fijn dat ik zonder hormonen iets had. En dat ik gewoon ongesteld word! Het zetten deed ook echt extreem pijn.

Depo-Provera '150' (prikpil)

16-01-2023 | Vrouw | 28
medroxyprogesteron parenteraal
In Juli 2022 gestart met de prikpil. De eerste 2 weken na de prik zijn een hell voor mij. Ik herken mijzelf totaal niet terug. Ook de weegschaal laat mij schrikken na elke nieuwe prik. In een half jaar 9 kilo aangekomen! Libido is tot onder het nulpunt gedaald. Ik ken mensen die niets anders willen dan de prikpil maar bij mij is het helaas geen succes. Overgestapt sinds gi[lees meer...]steren op de minipil hopen op meer succes..

15-01-2023 | Vrouw | 40
levonorgestrel
Na het plaatsen van de mirena, had ik non stop bruine afscheiding, daarnaast eczeem over mijn hele romp, en bovenbenen.

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

13-01-2023 | Vrouw | 24
koperhoudend spiraal
Heb eerst een hormoonspiraal gehad (Mirena) maar was ontevreden (dacht dat ik chronisch depressief was, bleek gewoon door de spiraal te komen). Ben erg blij met de koperspiraal. Ik voel me weer mijzelf. Ongesteldheid is na een halfjaar van 9 dagen weer teruggegaan naar 4 dagen. M'n bloodflow is heftiger: ik gebruik ongeveer 3 supertampons op een dag, en moet 's ochtends[lees meer...] altijd retesnel naar t toilet hobbelen omdat ik anders bij opstaan heel m'n bed onderbloed. Daarbij heb ik enorm last van krampen, voor en tijdens de ongesteldheid. Ik word er benauwd en gedesoriënteerd van en heb het gevoel dat ik flauwval. Praten of ergens op focussen lukt dan niet. Effectief is ie echter zeker, geen gemiep met hormonen. Ben verder erg blij. Prettig is het niet, maar in mijn ervaring van alle mogelijke anticonceptie degene met de minste bijwerkingen en moeite tegenover niet-zwanger-kunnen-worden.

12-01-2023 | Vrouw | 40
levonorgestrel
Door aanhoudende buikpijn en helaas een infectie is de Mirena spiraal verwijderd. Inspuiting Antibiotica gekregen Nu 2 weken antibiotica via orale inname. Al heel snel kreeg ik zware buikpijn, pijn bij het plassen en een hele zware menstruatie!!!! Ik heb helaas de pech dat ik heel heftig heb gereageerd. Voor mij nooit meer een Spiraal.

Depo-Provera '150' (prikpil)

07-01-2023 | Vrouw | 21
medroxyprogesteron parenteraal
Ik ben een tijdje geleden gestopt na een aantal jaar de pil slikken. Toch voelde ik mij niet beschermd en een condoom is soms een "spelbreker". Na lang nadenken, Googlen, gesprekken voeren met mijn vriend en mijn huisarts, koos ik voor de prikpil (in de hoop daar veel gemak van te hebben). Uiteraard wordt je gewaarschuwd voor bijwerkingen en ook zodra je stopt, maar met de[lees meer...] pil had ik direct regelmatige cyclussen en ik heb er nooit problemen mee gehad, ik dacht dus ach dat zal wel loslopen. Niet dus...... Het startte direct met haaruitval, opgeblazen buik en een menstruatie van 14 dagen. Helaas bleef het hier niet bij.. seks met mijn vriend was niet meer mogelijk het deed pijn, echt pijn, ik had onwijs last van droogheid waar geen glijmiddel tegenop kon. Ik heb meteen besloten het te laten bij de 1e prikpil en nooit meer hormonen te gebruiken. De datum dat ik had moeten herhalen was halverwege november, ik zit dus in de uitwerk periode. Ik heb mega last van onregelmatig (licht) bloedverlies (van helderrood tot donkerbruin), het varieert van 14 dagen tot 3 dagen niet en dan weer 5 dagen wel etc.. Het enige voordeel is dat de pijn bijna weg is en mijn haar komt weer op sterkte. Ook na een orgasme heb ik direct bloedverlies.. Als dit van 1 prik 3-6 maanden gaat duren voordat mijn cyclus weer normaal wordt, dan zie ik het somber in. Binnenkort een telefonische afspraak met de HA, voor nu hopen dat ik hier snel vanaf ben. Ik ken mijn lichaam zo niet en voor mij NOOIT geen hormonen meer.

05-01-2023 | Man | 30
levonorgestrel
Eerste keer laten plaatsen. En ik dacht dit nooit weer. Na twee bevallingen toch weer gekozen voor de mirena. Het viel me 100% mee niks van gevoeld. Dag zelf lichte kramp. Dagen erna ook heel licht niet storend. Net als de vorige keer vind ik hem prima nu die zit. Geen bijwerkingen.

EllaOne

01-01-2023 | Vrouw | 23
ulipristalacetaat
Voordat ik EllaOne nam was ik best wel bang voor de bijwerkingen, zowel direct na gebruik als op langere termijn. Er zijn online genoeg negatieve ervaringen te vinden die mij een beetje afschrikten. Ik ben na gebruik zelf juist heel erg tevreden met deze morning after pil, en zou ‘m zeker aanraden. De pil heb ik ongeveer 18 uur na onbeschermde seks ingenomen, en ik heb wei[lees meer...]nig tot geen klachten gehad. Het enige wat ik merkte was dat mijn maag de dagen erna een tikkeltje overstuur was, maar dat kan ook met iets anders te maken hebben. De weken erna was ik misschien wel iets emotioneler dan normaal, maar niet zo erg dat ik er echt last van heb gehad. Ik wilde nog even afwachten of ik ook daadwerkelijk ongesteld werd, en mijn menstruatie is zojuist gestart, ongeveer op schema met mijn normale cyclus. Erg tevreden dus!

Diane-35

30-12-2022 | Vrouw | 51
cyproteron / ethinylestradiol
Ik heb veel spijt dat ik ooit 14 jaar lang de diane 35 pil innam !!Het eerste jaar viel het mee omdat mijn huid mooier werd en ik werd minder gevoelig en minder pijnlijke regels maar elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit !! Ik was heel snel moe en had constipatie en was minder gelukkig en mijn gevoelens vlakten meer en meer af...ik werd oppervlakkig terwijl ik [lees meer...]de jaren ervoor een meisje was met veel energie en heel gelukkig. Ik zie de inname van die pil als de fout van mijn leven ....bij het minste wat ik deed was ik moe...toen ik ermee stopte kreeg ik allerlei afkickverschijnselen maar gelukkig kwam mijn energie terug maar nu sukkel ik met de darmen want ik heb mijn darmen 14 jaar vertraagt...een mens is best puur natuur zonder chemische hormonen !!!

Zoely

28-12-2022 | Vrouw | 26
estradiol / nomegestrol
Ik heb 7 jaar lang aan de combinatiepil gezeten (oestrogeen en progestageen, Microgynon 30). Dit ging altijd prima tot begin 2022. Ik merkte dat mijn emoties veel vlakker werden, ik was minder blij en minder chagrijnig (ik wist dat ik meer emoties had hiervoor). Telkens toegeschreven aan een drukke periode maar na een rustigere periode was het er nog steeds. Op aanraden va[lees meer...]n een vriendin aan de Zoely begonnen en wat een verschil!!! Ik voel mij weer echt mijzelf, kan weer volledig genieten van dingen (maar ben ook wel meer chagrijnig af en toe haha). Mijn vriend merkt ook dat ik energieker ben geworden. Ik ben dus echt blij met de Zoely t.o.v. de Microgynon. Het verschil merkte ik al binnen 2 weken.

26-12-2022 | Vrouw | 34
koperhoudend spiraal
5 weken geleden voor de tweede keer een koperspiraal laten zetten, aangezien ik niet tegen hormonen kan en de condooms ook wel zat was. Een aantal dagen na het zetten begon een zeurende pijn in mijn heupgewrichten en uitstraling naar mijn benen. Ineens herinnerde ik de pijn van een aantal jaar geleden. Toen had ik mijn eerste koperspiraal. Nooit die pijn gelinkt aan de spi[lees meer...]raal. Nu dus wel na een paar jaar zonder spiraal te hebben geleefd. Bizar! Ook erg koude voeten door de pijn. Ik ben afgelopen weken ook veel verkouden geweest en keelpijn/opgezette klieren. Ook dit was zonder koperspiraal veel minder. Doet het wat met de weerstand? Verder een helse eerste menstruatie achter de rug. Dit wordt vast beter maar voor mij is het duidelijk dat dit niet meer de juiste anticonceptie is. Ik vermoed ook dat koper iets met je hormonen doet. Voel me angstiger en vermoeider . Ik ga nu voor een pessarium. Ik schrijf nooit een review maar wil vrouwen waarschuwen. Mocht je geen hormonen willen denk dan niet gelijk aan een koperspiraal!! Je hebt maar 1 lichaam, wees er zuinig op! Lees je goed in met de zoekwoorden: iud experiences. Copper toxic.

18-12-2022 | Vrouw | 27
levonorgestrel
Na jarenlange zoektocht heb ik eindelijk anticonceptie gevonden die bij mij past! De reden waarom ik anticonceptie gebruik is voornamelijk voor de pijn die mijn menstruatie teweegbrengt. Ik ben vanaf mijn 13e al aan de pil, mede door die reden. Maar aangezien mijn pil op een gegeven moment niet meer vergoed werd, werd ik op een andere pil gezet. Toen begon voor mij de [lees meer...]ellende. Ik heb hierdoor verschillende pillen geprobeerd, maar bij geen enkele pil voelde ik mij mezelf. O.a. werden mijn emoties onderdrukt, was mijn libido ver te zoeken. Voorheen moest ik niks van spiraaltjes weten, want ik had mezelf overtuigd dat wat niet in je lichaam zit er ook niet in hoort. Totdat ik door verschillende vriendinnen verhalen hoorde. Misschien was dit dan toch de oplossing. Inmiddels heb ik +/- 3 maanden de spiraal. Plaatsen was mij persoonlijk best pijnlijk, ondanks mijn - al zeg ik het zelf- hoge pijngrens. Maar dit is echt voor iedereen anders! Laat dit dus niet leidend zijn. Tip: breng iemand mee! Zeker als je voor een eerste keer gaat, autorijden is echt geen pretje wanneer je pijn hebt. De rest van de dag heb ik geleefd op paracetamol en ibuprofen en een warme kruik op de bank. Ik heb gezocht op het internet wat ik hier tegen kon doen, maar dit zijn de enige dingen die ik toen tegenkwam. Na een goede nacht rust, was de pijn als sneeuw voor de zon verdwenen! Ik heb die week hier en daar wat krampjes gehad maar dat viel opzich mee. Ik heb in de eerste week/twee weken ook wat last gehad van uitslag. Opzich niet per se iets waar je je druk om hoeft te maken, omdat het te maken heeft met de hormoon schommeling die het lichaam ervaart wanneer je veranderd van bijv anticonceptie. Mocht je langer last hebben van uitslag of het toch niet zeker weten, altijd de HA bellen! Mijn menstruatie was de eerste keer normaal, en daarna is hij uitgebleven. Voor mij ideaal. Ook had ik in mijn eerste maand wat meer last van acne, maar dat is nu zo goed als weg. Mocht je nou twijfelen of een spiraal iets voor jou is, bespreek dit met je arts, of mensen die je kent die al wel een spiraal hebben. Het hoeft niet altijd slecht uit te pakken! En mocht het je niet bevallen, is de spiraal ook zo weer te verwijderen. Ik wou dat ik het eerder had gedaan! Groetjes, Een tevreden vrouw

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

12-12-2022 | Vrouw | 20
koperhoudend spiraal
Ik zat eerst aan de pil maar vond het niet fijn zo veel hormonen te slikken, dus ben geswitcht naar een spiraal. Ik heb zo lang getwijfeld tussen de hormoonspiraal en de koperspiraal! De koperspiraal heeft als voordeel dat er geen hormonen uit vrijkomen maar kan ook voor hevige krampen en lange, heftige menstruaties zorgen, wordt er gezegd. Uiteindelijk toch voor de ko[lees meer...]perspiraal gekozen en ik ben er blij mee. Mijn menstruatie is niet langer geworden (eerst 4 dagen, nu ook 4 dagen), wel duidelijk meer bloedverlies. Het plaatsen van de spiraal lukte de eerste keer niet, want ik was al aan het eind van mijn menstruatie (beste middenin). Deed toen ook erg veel pijn. De tweede keer lukte het meteen, en nauwelijks pijn. Je moet maar net geluk hebben. Na het plaatsen vreselijk veel krampen gehad, erg ziek geweest die eerste week. Elke dag misselijk van de onderbuik tot aan mijn keel, hevige buikpijn, diarree, was geen pretje. Nu nog steeds elke maand hevige krampen, golven van misselijkheid soms, maar alleen rond de eerste dag van mijn menstruatie. Ik ben regelmatig ongesteld en maar een paar dagen lang en dat is al vanaf het begin zo geweest eigenlijk. Al met al ben ik tevreden. 1 à 2 dagen per maand voel ik me bagger maar geen hormonen dus hoera

07-12-2022 | Vrouw | 29
levonorgestrel
plaatsing was erg pijnlijk en lange tijd (drie maanden) nog pijn en bloedingen gehad. Nu na een half jaar geen menstruatie meer (dat is wel positief). Af en toe krampen en gezwollen borsten, maar werkt nu naar behoren. Achteraf zou ik het echter niet nog een keer doen.

EllaOne

07-12-2022 | Vrouw | 32
ulipristalacetaat
Onbeschermde seks gehad rond tijdstip eisprong. Had eerder al Norlevo genomen maar omwille van het tijdstip raadde apotheker mij iets sterker aan, de EllaOne dus. Moment inname geen bijwerkingen maar 2 weken later bleek ik zwanger. Emotionele rollercoaster - abortus of houden - uiteindelijk toch gekozen om voor de baby te gaan en na de shock wel blij ermee...tot ik een wee[lees meer...]k later een miskraam kreeg. Deze kwam door de pil. In de bijsluiter staat dat je je "menstruatie" soms tot 8 dagen later kan krijgen maar dit komt eigenlijk neer op een abortus want je eicel is effectief bevrucht maar door de werking van de pil wordt deze toch afgestoten. Is best heftig als je erover nadenkt.

06-12-2022 | Vrouw | 26
levonorgestrel
Na lang de pil te hebben geslikt toch iets anders geprobeerd. NOOIT MEER! Een week na het plaatsen veel bloedverlies en enorme buikkrampen ( toen ik de pil slikte en tijdens een stop van de pil nooit krampen gehad). Dokter gaf aan dat dit 3 tot 6 maanden kon duren, daarna zou mijn lichaam gewend zijn. Na 1,5 maand veel bloedverlies en om de week heftige buikkrampen toch ma[lees meer...]ar de spiraal laten checken. Die zat helemaal prima maar ze zagen wel iets geks aan 1 eierstok. Elke diagnose kwam voorbij waar je totaal niet aan zou denken. Na nog een aantal keer een check te hebben gehad en een antibiotica kuur verder bleek het een ontsteking te zijn door de spiraal. Heb de spiraal meteen eruit laten halen en weer terug bij de pil, nergens last meer van!

03-12-2022 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Heb nu ongeveer 1,5 jaar geleden het Kyleena spiraal laten zetten omdat ik wou kijken of dit een groot verschil zou geven met de anticonceptiepillen die ik al 6 jaar innam (had hierbij een beetje last van gewichtstoename en af en toe sombere gemoedsrust, maar al bij al wel oké). Plaatsing was tijdens mijn ongesteldheid, pijnlijk maar erg kort, de gynaecoloog in het ziekenh[lees meer...]uis deed dit heel goed. In de dagen erna af en toe harde krampen gehad maar voor de rest viel het mee. Voordelen: ik hoefde er niet meer aan te denken, menstruatie is veel minder hard dan voordien, geen rechtstreekse negatieve mentale impact en merkbare verhoging in libido doorheen maandelijkse cyclus.. Na 5 maanden begon ik echter veel last te krijgen van acne op mijn gezicht en versnelde haargroei, waar ik voorheen nooit problemen mee had gehad. Na een jaar kreeg ik ook plots terug maandelijks (of meerdere keren per maand) bloedingen, soms heel onverwacht. Ik twijfel momenteel om het er te laten uithalen en opnieuw met de pil te beginnen, want de bijwerkingen hebben negatieve invloed op mijn zelfvertrouwen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2873)
Angst & paniekstoornis (2359)
Depressie (2313)
Hoge bloeddruk (1662)