ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

16-09-2021 | Man | 37
rizatriptan
Paracetamol deed niks, behalve het verzwaren van de migraine. Ik gaf over tijdens migraine aanvallen en was compleet waardeloos. Sinds het in gebruiknemen van Rizatriptan kan ik weer functioneren op dagen dat ik een aanval krijg. Ik lijk zelfs stukken scherper te zijn na inname van Rizatriptan en kan binnen een uur weer optimaal functioneren. Ik zocht naar 'positieve b[lees meer...]ijwerkingen' want zo ervaar ik het, maar kon daarover niets vinden. Geweldig spul waarvan ik hoop dat het op deze manier blijft werken voor de rest van mijn leven.

08-09-2021 | Vrouw | 34
candesartan
Gestart met 1 maal daags 1 tablet. Meteen bijwerkingen gekregen en grote twijfel of ik moest gaan opbouwen naar 2 maal daags vanwege de vervelende bijwerkingen. Ik was duizelig had spierpijn, hoofdpijn en werd erg verkouden. Veel griepsverschijnselen. Maar omdat ik meerdere keren per week een migraine aanval had wilde ik doorzetten. Opgebouwd naar twee maal daags. Verkoudh[lees meer...]eid werd minder maar wel heeeel moe. Sporten was ook moeilijker dan normaal. Maar na 3 weken begonnen de bijwerkingen minder te worden en voelde ik mij elke dag wat beter. Nu ben ik ruim 8 weken verder en heb geen migraine aanval meer gehad na week 3. Ben echt zo blij! Ik heb nog wel eens hoofdpijn en voel dat er op dat moment een migraine aanval 'onderdrukt' wordt. Maar met paracetamol op te lossen. Het doel van de neuroloog was om enkele hoofdpijnvrije dagen per week te hebben, maar ik heb enkele hoofdpijndagen en de meeste dagen ben ik hoofdpijn vrij!

Metoprolol

07-09-2021 | Man | 45
metoprolol
Sinds het gebruik van Metoprolol zijn mijn migraine-aanvallen behoorlijk verminderd! Zelfs een record van 2 maanden geen aanval.

Frovatriptan

13-08-2021 | Vrouw | 35
frovatriptan
Ik heb menstruatie gerelateerde migraine aanvallen. Nu begin ik de dag voordat ik de menstruatie verwacht met deze tabletten en slik ze daarna nog 4 dagen 2x per dag. Hierdoor ben ik in die periodes van 3 dagen bedlegerig zijn naar normaal functioneren gegaan. Voor mij ook geen bijwerkingen, alleen de 2de dag na stoppen wel een hoofdpijn bij het wakker worden Maar die [lees meer...]trekt na een paar uur weg en is veel milder als de migraine pijn.

Depakine

05-08-2021 | Man | 16
valproinezuur

01-08-2021 | Vrouw | 52
candesartan
Jarenlang heb ik chronischmigraine. Rond de overgang begon ik dagelijks hoofdpijn aanvallen te krijgen met name tijdens de slaap. Werd elke dag wakker of na 't opstaan begon de pijn aan een kant. Waardoor 't op een migraine aanval leek. Wanneer ik een zolmitriptan in nam hielp het enigszins. Vaak kreeg ik een zware aanval. Nu slik ik al ruim 3 maanden dit middel en ik merk[lees meer...] voor het eerst sinds jaren wat het is om geen hoofdpijn te hebben. Ik heb nog regelmatig een aanval maar geen dagelijkse hoofdpijn meer. Ben zeer tevreden. Ik heb trouwens altijd een lage bloeddruk gehad.

25-07-2021 | Man | 57
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Enige medicijn dat helpt bij opkomende migraine. Is tijdelijk niet leverbaar. Ligt op dit moment bij CBG. Op zijn vroegst eind 2021 weer leverbaar

23-07-2021 | Vrouw | 58
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Hallo ik heb hormonale Migraine dat wil dus zeggen 1 keer per maand. Als ik een aanval krijg neem ik er 2 en ben dan binnen een half uur van mijn migraine af. Wel heb ik gemerkt dat ik 1 of andere manier er energie van krijg en dan niet kan slapen en er verdrietig van word. Dit was in het begin van het gebruik niet aan de orde masr nu wel. Af en toe diarree komt ook wele[lees meer...]ens voor. Toch ben ik superblij ermee want er was geen 1 middel van de dokter wat hielp. Wel vind ik het jammer dat het zo duur moet zijn en dat het niet vergoedt wordt door het ziekenfonds ik denk dat veel mensen er baat bij zouden hebbben als het wel vergoedt werd.

Topiramaat

23-06-2021 | Vrouw | 28
topiramaat
Aangeraden door neuroloog, begonnen met 2x 1 van 25mg per dag en na 14 dagen opgebouwd naar 2x 2 omwille van erge hoofdpijn die chronisch blijft na zwaar arbeidsongeval. Reden vinden ze niet na vele testen dus piste van accute migraine aan het bekijken en dus topiramaat geprobeerd omdat andere zware pijnstillers voor migraine endergelijke niet helpen. Mijn vraag was ik wee[lees meer...]t dat er vele bijwerkingen zijn zoals de tintelingen in vingers en tenen maar 1 die ik ook heb en toch wel zeer lastig aan het worden is, is bij het drinken van koolzuurhoudende dranken zoals spuitwater is de ‘gas’ extra hevig achteraan in de keel waardoor het bijna onmogelijk maakt om iets met bubbels te drinken echt onaangenaam en smaakveranderend zelf bij spuitwater. Dit is begonnen al vanaf de 2e dag dat ik de medicatie opgestart was. Drink je het laaste van de fles valt het mee, het is nog raar maar drinkbaar uit blik moet je het zelf niet proberen. Zelf drink ik totaal niet graag plat water en toch wel zeker 2,5L tot 3L spuitwater per dag maar nu is dit al enkele weken fruitsap en multivruchtensap maar met warmer weer heb je toch weer die plak mo,d en mis je wel die spuitwater 🙈. Zijn er nog onder jullie die deze bijwerking hebben?

Metoclopramide

19-06-2021 | Vrouw | 38
metoclopramide
Ik slik sumatriptan voor migraine en moet metoclopramide 10 minuten voordat ik sumatriptan ineem innemen. Dan neemt mijn lichaam het migraine medicijn beter op en het helpt natuurlijk tegen de misselijkheid die erbij komt kijken. Ik heb er helemaal geen bijwerkingen van en het werkt prima.

19-06-2021 | Vrouw | 38
sumatriptan
Ik ben ontzettend blij met dit middel. De laatste tijd had ik 2 keer per week een migraine aanval. Dit middel helpt mij direct van mijn migraine af. De bijwerkingen duren bij mij ongeveer anderhalf uur en daarna voel ik mij prima, daarom heb ik de bijwerkingen er voor over. Ik krijg druk op mijn borst en een druk op mijn keel. Verder niets. Super middel.

14-06-2021 | Vrouw | 46
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Ook bij mij werkte Sanalgin als beste tegen hoofdpijn/ migraine. Ik vind het super vervelend dat het niet meer leverbaar is en kan ook nergens de reden hiervan vinden. Een goed alternatief heb ik nog niet gevonden, zelfs niet in Saridon.

10-06-2021 | Vrouw | 43

06-06-2021 | Vrouw | 32
candesartan
Gebruik in combinatie met depakine. 3 keer per dag depakine en 2 keer per dag Candersatan. Dit is het enige wat werkt om mijn migraine aanvallen onder controle te houden. Nu zo’n 5 aanvallen per maand anders dagelijks. Aanvallen behandelen met sumatriptan, dit werkt soms.

31-05-2021 | Vrouw | 25
candesartan
Ik heb sinds 8 jaar ongeveer ontzettend veel last van (chronische) migraine, dit samen met ongeveer 2 migraine aanvallen per week, was de ene naar 2-3 dagen voorbij begon de andere weer een dag later. Veel medicatie geprobeerd, uiteindelijk overgestapt van neuroloog. Deze heeft mij candesartan 4 mg voorgeschreven, in combinatie met Rizatriptan bij een aanval. Ik merkte ec[lees meer...]hter wel dat de druk in mijn hoofd nog steeds aanwezig was. In overleg met de Neuroloog mijn dosering verhoogd naar 8 mg, en nu nergens last meer van. Soms denk ik dat ik een aanval krijg maar dan ebt deze met een half uurtje weg dus echt ideaal. Het enige is dat ik er wat vermoeid door ben, maar ik heb liever die vermoeidheid dan mijn migraine. Ik kan weer doen en laten wat ik wil!

30-05-2021 | Vrouw | 29
sumatriptan
Het is begonnen een aantal weken voor ik voor het eerst ongesteld werd. De eerste jaren had ik af en toe migraine, maar vanaf mijn 16e kreeg ik steeds vaker aanvallen. Niet alleen voor of tijdens menstruatie, maar ook als ik te lang buiten in de zon ben zonder zonnebril, mij ergens druk over heb gemaakt of slecht heb geslapen. Mijn moeder heeft in haar leven ook veel last [lees meer...]gehad van migraine, dus echt een verrassing was de migraine niet. Vanaf mijn 18e begonnen met sumatriptan. Het helpt 9 van de 10 keer na 1 pil. De bijwerkingen zijn heftig. Het maakt de migraine even dubbel zo erg. De pijn, misselijkheid, moeheid, benauwdheid, spierpijn en dit begint ongeveer een half uur na het innemen van de pil en duurt dan nog ongeveer 2,5 uur. Meestal is de pijn en bijwerkingen daarna weg. Alleen de moeheid is dan nog over. 1 van de grootste nadelen van sumatriptan is dat het verslavingsgevoelend is. Ik kan dus migraine krijgen juist door sumatriptan. Dit was opgegeven moment zo erg dat ik 3 a 4 dagen in de week migraine had. Het enige wat dan helpt is tijdelijk geen pil nemen. Vaak al 1 aanval doorstaan zonder sumatriptan in te nemen helpt. En verder hou ik aan aan Max 2x in de maand, het liefst 1x in de maand maar een pilletje (of een 2e pilletje om dezelfde aanval te stoppen). Wat vaak ook helpt is de hoofdpijnroller van aromed. Natuurlijke oliën die de pijn wat verlichten en de spieren in je hoofd iets laten ontspannen.

05-05-2021 | Man | 31
rizatriptan
Middel gebruikt tegen migraine. Werkte lang niet altijd goed. Had het gevoel dat dit heel heftig reageerde op mijn lichaam. Migraine is erg, maar zware bijwerkingen zijn ook erg.

05-05-2021 | Man | 31
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Van jongsaf aan vrijwel wekelijks migraine. Later ontdekt dat er met voeding nog heel wat te voorkomen is. Desalniettemin toch soms nog aanvallen. Als ik tijdig 1 tbl. excedrin neem werkt dit binnen korte tijd. Ik neem het altijd in combinatie met wat eten of nog beter, voorafgaand aan een maaltijd. Dan zijn de darmklachten het minst. Fantastisch middel. Het werkt snel en [lees meer...]effectief. Bijwerkingen zijn verwaarloosbaar. In het begin slikte ik 2 tabletten per keer, later heb ik ontdekt dat 1 ook voldoende effect heeft. Tip: luister goed naar je lichaam en pas daar je gedrag op aan. Vanuit mijn omgeving bij meerdere vrouwen gemerkt dat het bij hen minder effectief werkt. Ik ben zelf een man. Bij mij werkt het in 99 van de 100 keren dat ik het gebruik. De ene keer dat het onvoldoende werkt is het mijn eigen schuld, doordat ik het pas te laat heb ingenomen. Vroeger gebruikt ik smelttabletjes onder de tong. Triptanen. Heftig spul, kreeg ik hartkloppingen van. Werkte veel minder snel, als het al werkte.

26-04-2021 | Vrouw | 49
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Bij migraine-achtige hoofdpijn het enige middel dat helpt. Als alle andere middelen niet meer helpen. Ik mis het middel erg nu het al maanden niet meer verkrijgbaar is, heb geen idee of het nog op de markt komt. Tot nu toe heb ik geen goed alternatief kunnen vinden. Iemand anders wel???

23-04-2021 | Vrouw | 34
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Helpt, mits je het op tijd inneemt, erg goed tegen migraine. Helaas heb ik meestal erg last van bijwerkingen, bij mij is dat lucht in maag en darmen en diarree. Ik neem het alleen als de migraine erg heftig is en het dus opweegt tegen de nadelen.

18-04-2021 | Man | 20
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Al vanaf klein last van migraine, sinds kort gebruik ik excedrin en het helpt zeker bij mij. Ik heb wel bepaalde bijwerkingen zoals de dag erna maagpijn. En als het inwerkt krijg ik een beetje last van rusteloosheid en af en toe wakkerd het mijn angststoornis wat meer op. Voor de rest helemaal top

Metoprolol

18-04-2021 | Vrouw | 52
metoprolol
Door metroprolol komen prikkels minder hard binnen en ben ik meer ontspannen geworden. Een halve dosering (50mg.) is voor mij voldoende om migraine aanvallen te voorkomen of als ik nog eens hoofdpijn heb de klachten een stuk milder laten verlopen. Ben er blij mee en had dit veel eerder moeten doen.

17-04-2021 | Vrouw | 52
Nvt

Amitriptyline

16-04-2021 | Vrouw | 15
amitriptyline
Ik neem dit medicijn al enkele maanden en ben hierdoor vaak moe, overdag wil ik slapen en als ik dan slaap dan slaap ik soms 14 uur aan een stuk. De migraine is wel weg maar je hebt geen energie, ook wordt ik vaak verdrietig en krijg ik zelfmoordgedachtes. (RED. : Als u zich niet goed of depressief voelt, raad ik u aan om naar uw arts te gaan en om begeleiding te vrage[lees meer...]n. Iemand die goed naar u luistert en u begeleid bij de problemen die u heeft. Als uw arts dat zelf niet kan, laat u dan doorverwijzen naar iemand anders.)

Imigran

11-04-2021 | Vrouw | 69
sumatriptan
Dit zijn voor mij de beste pillen die er voor mij zijn. Maar nu het ergste mijn zorg verzekeraar vergoed ze niet meer .Het Zilver Kruis ziekte kosten verzekering. Het is gewoon vreselijk dat ik nu andere medicatie moet dat is gewoon een ramp voor mij. Ik heb meestal 3 dagen achter elkaar aanvallen en het enige wat goed helpt is de imigran tabletten. Ik heb het zo erg dat i[lees meer...]k gewoon mijn hoofd tegen de muur sla om maar een andere pijn te voelen. Zijn er misschien meer mensen die hier tegen op lopen.

01-04-2021 | Man | 44
rizatriptan
Ik vond Maxalt ook heel prettig eigenlijk. Alleen het doosje al gaf me een goed gevoel.😀 Raar gevoel in mijn keel, maar helpt prima.!! Maar als ik hem te lang achter elkaar gebruik helpt het misschien om de keer.

25-03-2021 | Man | 55
sumatriptan
Dit medicijn krijg ik per 6 aangeleverd. De ene keer doe ik er langer mee dan de andere keer. Maar is zeer effectief. Na inname op bed liggen is het beste. Behalve duf gevoel geen bijwerkingen. Werkt bij mij super.

Zolmitriptan

09-03-2021 | Vrouw | 38
zolmitriptan
Sinds tienerjaren al migraine. Verschillende triptanen gebruikt waarna ik bij de zolmitriptanen ben uitgekomen. Er zijn twee versies: de smelttabletten en de gewone tabletten. Ik merk hier wel een groot verschil tussen. De smelttabletten werken onvoldoende en halen wel 80% van de pijn weg maar het restje wat er nog zit is niet prettig. Ook ervaar ik een wolkerig gevoel e[lees meer...]n ben ik er niet volledig bij. De gewone tabletten werken voor mij wel 100%. De pijn is volledig weg. De ene keer trekt de 'mist' dan ook volledig weg uit mijn hoofd en is er gewoon niks meer. Terwijl de andere keer de mist een klein beetje blijft hangen. Helaas wegens alle regeltjes komt het wel eens voor dat de apotheek dus weer de smelttabletten meegeeft en ik hemel en aarde moet bewegen om toch weer de normale tabletten te krijgen. Ik voel me soms een junk omdat ik echt boos wordt omdat ik de verkeerde krijg en discussies moet voeren om maar de juiste pillen te krijgen. Dit moet echt anders .

07-03-2021 | Man | 27
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Excedrin werk goed tegen migraine al moet je wel optijd zijn net innemen meteen wanneer je merkt dat je een aanval krijgt hoppa 2 innemen en binnen half uur is t weg ik krijg er wel na uitwerking diaree van en maagkrampen !

05-03-2021 | Vrouw | 21
sumatriptan
Ik heb dus sins enige tijd last van migraine en dit is het eerste was de dokter me had voorgeschreven heb de medicatie gebruikt en voelende me echt niet goed ik had er een ingenomen voor dat ik ging werken ik moet maar 2 uurtjes werken en heb het 2 uur van te voegen voor werk ingenomen ik voelde me he duizelig de hooft pijn werd erger misselijk allen deed pijn als of ik va[lees meer...]n 100 trappen was afgevallen toen dacht ik naar werken misschien help het als ik er nog een in neem dat was 5 uurtjes naar dat ik de eerste had ingenomen maar het helpt niet Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met Silke klachten of het bij andere mensen misschien wel werkt maar bij mijn niet

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2633)
Depressie (2122)
Angst & paniekstoornis (2083)
Hoge bloeddruk (1503)
Blaasontsteking (1086)