ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

Sanalgin

08-07-2020 | Vrouw | 71
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Het enige wat echt en snel helpt is Sanalgin. Paracetamol alleen geeft weinig verlichting. Heel vervelend, dat het nu al maanden niet leverbaar is.

03-07-2020 | Man | 35

03-07-2020 | Man | 35

Metoprolol

26-06-2020 | Vrouw | 18
metoprolol
Al jaren had ik last van hevige migraine aanvallen. Toen ik 17 was, begon ik met 100 mg metoprololsuccinaat. Ondanks dit kreeg ik toch nog aanvallen, zij het in veel mindere mate. Na een ander medicijn te hebben geprobeerd (en daar heel naar van te zijn geworden) ging ik terug naar metoprololsuccinaat, maar dan 150mg op aanraden van de neuroloog die mij behandelde. Dit hee[lees meer...]ft de migraine aanvallen bijna geheel verminderd. Ik ben heel tevreden over dit medicijn tot dusver. De enige bijwerkingen die ik heb ondervonden zijn kortademigheid (intensief sporten wordt hierdoor lastig) en ik ben 1x flauwgevallen.

12-06-2020 | Vrouw | 48
candesartan
Werkt zeer effectief en weinig last van bijwerkingen bij mij

Zolmitriptan

09-06-2020 | Vrouw | 40
zolmitriptan
Maandelijks 1 of 2 dagen migraine. Normale pijnstillers als paracetamol werkt niet met als gevolg dat ik ontzettend ziek kan worden van migraine. (braken, barstende hoofdpijn, slecht zien, kan niet meer functioneren, enz) Herken de migraine meestal direct, neem 1 tablet zolmitriptan en probeer even te gaan liggen. Meestal val ik direct in slaap en voel ik me na een uurtje[lees meer...] weer fit. Ik heb geen last van bijwerkingen van het medicijn. Voor mij een wondermiddel.

08-06-2020 | Vrouw | 50
propranolol
Propranolol werkte zo'n 40%, daar was ik eerst blij mee, maar had nog geen leven zo met aanvallen van 2,5 dag en mega spugen.. Last vd bijwerkingen dus van 120 terug gegaan naar 80. Na 17 jaar op candersartan over dat helpt veel beter tegen migraine, minder bijwerkingen maar heb wel ook veel hogere dosis.

08-06-2020 | Vrouw | 50
candesartan
Ik heb mijn hele leven al zware migraine, alles al geprobeerd, hiervoor 17 jaar propranolol, sinds september candersartan. Eerst 3 maanden doodziek geweest, veel migraine, maar waarschijnlijk was dat het afkicken van de bètablokkers. Na 5 maanden verminderde mijn migraine, frequentie en hevigheid. Kreeg rizatriptan in combinatie met 2 eletriptan voor de aanvallen, wat in h[lees meer...]et begin nog 3 dagen migraine waren, werd nu 1. Dit is het eerste middel in 50 jaar wat mij hoop geeft, ik heb nu al een heel ander leven.

Depakine

07-06-2020 | Vrouw | 55
valproinezuur
Heb sinds ongeveer mijn 45 ste jaar hevige migraine, 3 aanvallen per week, erg misselijk, overgeven en ondraaglijke pijn. Alles geprobeerd candesartan, topimaraat, de nieuwe medicijnen aimovig en emgality. Niks werkt alleen depakine. Ook in alternatieve circuit alles geprobeerd maar zonder enig resultaat. Ik slik 1500 mg depakine in tabletten van 500 mg. De bijwerkingen[lees meer...] zijn niet mals maar het is het enigemedicijn dat enigszins werkt. Het aantal aanvallen is verminderd naar plusminus 1 per week, soms 2, ze zijn minder pijnlijk en de triptanen , in mijn geval fromirex, werken beter. Dus ondanks bijwerkingen neem ik depakine Omdat ik niet meer tegen die verschrikkelijke pijn kan.

03-06-2020 | Vrouw | 37
topiramaat
Van de neuroloog topiramaat voorgeschreven gekregen, preventief tegen de migraine. Opbouwfase 1 pil per week erbij, einddosis 2 pillen 's ochtends van 25mg per stuk en 2 pillen 's avonds van 25mg per stuk totaal dus 100mg. Aan het begin alleen last van tintelingen in vingers en tenen en smaakverandering. Na 2 weken 100mg flink ziek, misselijk en blijvend overgeven. Dit hee[lees meer...]ft een aantal dagen geduurd, 1,5 week later weer hetzelfde. Misselijkheid is niet meer weggegaan. Hierdoor had ik geen eetlust meer en moest mezelf dwingen te eten. Ook omeprazol bracht geen verlichting. 24/7 Misselijk zijn is geen leven, daarom in overleg met de neuroloog na bijna 3 maanden gebruik besloten te stoppen met de topiramaat. In de afbouwfase, want je mag niet gelijk stoppen, veel hoofdpijn en nog steeds misselijk. Misselijkheid is zelfs 2 dagen na de laatste pil nog niet weg. Blijkbaar blijft topiramaat nog een aantal dagen in je lichaam. Voor sommige misschien de oplossing voor migraine, maar het heeft bij mij niks gedaan ben er alleen maar heel erg ziek van geweest en ben nog steeds niet volledig hersteld.

24-05-2020 | Man | 29
propranolol
Werkt perfect als preventief middel tegen migraine. Heb actavis, aurobindo en sandoz gehad, vooral bij die laatste begonnen bijwerkingen duidelijk op te treden. Vanaf toen wilde ik afbouwen, binnen enkele dagen/weken voelde ik mij fitter, energieker en ging mijn libido omhoog.

Sibelium

25-04-2020 | Vrouw | 19
flunarizine
ik gebruik dit voor migraine en slapenloosheid

23-04-2020 | Vrouw | 59
sumatriptan
Ik gebruikte jaren sumatriptan 50 mg bij migraine met erg goed resultaat. Vaker was dit 5 tot 7 x per maand. In 2017 opgehaald met de ambulance...hartinfarct In datzelfde jaar nog 6 keer met ambulance opgehaald tot ik de zevende keer Met spoed naar Venlo moest voor een hartkatherasatie via de pols. De arts was zeer verbaasd dat ik zo vaak sumatriptan slikte en raa[lees meer...]dde me aan om hier met mijn neuroloog over te gaan praten. Al mijn vaten waren goed open. Omdat dit de vaten verkrampt. Niet alleen in het hoofd maar door je hele lichaam. Ook het hart dus. In overleg met de neuroloog gestopt hiermee. Zwaardere pijnstillers gekregen waar ik me redelijk mee kon helpen. Nu in aanmerking gekomen voor de injectie pen. Heb gelukkig nooit meer hartkramp gehad. Naar mijn mening en die van de arts in Venlo waarschijnlijk door de sumatriptan de verkramping van het hart gekregen en door zuurstoftekort het infarct.

20-04-2020 | Vrouw | 26
topiramaat
Gestart met gebruik op aanraden van neuroloog, al jaren last en nu besloten preventief iets te gaan slikken na heel wat andere medicatie te hebben geprobeerd. (bèta blokker had ik nare bijwerkingen van) Begonnen met het slikken van 1 tablet 25 mg voor het slapen gaan, zodat de ergste bijwerkingen er ook weer uitgeslapen worden, dit was een goede tip van mijn neuroloog. I[lees meer...]k had na 1 week moeten ophogen naar 50 mg, dit heb ik bewust niet gedaan, ik dacht laat ik eens kijken wat die 25 mg voor effect heeft. Elke aanval minder is er één. Dit is heel lang goed gegaan ( 3 maanden) pas hierna ben ik gaan ophogen naar 50 mg. Ik ben er van overtuigd dat ik daarom ook veel minder bijwerkingen heb. Mijn lichaam heeft aan dit medicijn kunnen wennen. ik zit momenteel op 75 mg (sinds twee weken) ( 1 's ochtends en 2 's avonds). Nu krijg ik pas last van bijwerkingen. (tintelingen in vingers, opgejaagd gevoel, slecht slapen, overdag duf en slaperig en slecht op woorden komen) ik ben ongeveer 5 kilo kwijt over ongeveer 6/7 maanden. Of dit geheel door dit medicijn komt kan ik niet zeggen. Mijn tip is dus, indien mogelijk, bouw langzaam(!) op. Dit scheelt een heleboel bijwerkingen waardoor je er veel langer profijt van hebt. Zelf met 1 tablet was ik al geholpen. (van elke week 1/2 aanvallen naar 1 per 1/2 maanden)

Metoprolol

14-04-2020 | Man | 57
metoprolol
Gebruik dit medicijn nu alweer 2 jaar naar tevredenheid, maar er 1 ding wat ik over dit medicijn wil weten. Nl is een bijwerking dikke buik krijgen? Bedoel dus gewichtstoename?

09-04-2020 | Man | 70
sumatriptan
ben nu 70 jaar en heb al migraine vanaf m,n 20e. van alles al geprobeerd. zelfs imigraninjecties…...hielpen wel maar gingen op het laatst pijn doen.....gebruik nu sumatriptan 100 mg tabletten.....bij voelen aankomen van aanval neem ik die in...meestal binnen 30 min. weer het ventje....zelden hoef ik er 2 per dag te nemen......heb totaal geen last van bijwerkingen...ha[lees meer...]d ik bij de injecties wel (ging m,n hele lijf tintelen).

07-04-2020 | Vrouw | 18
propranolol
Ik heb draaiduizeligheids aanvallen, hierdoor begint alles om me heen te draaien en zak ik door mijn benen kan dan 1 week weinig tot niks. Ook heb ik zulke aanvallen zonder dat ik omval. ze denken nu migraine zonder hoofdpijn. Slik deze medicijnen nu 5 maanden en heb nog geen aanval meer gehad.

Paracetamol

24-03-2020 | Man | 41
paracetamol
Door inname verminderen effecten van hoofdpijn (migraine) zodat ik kan slapen in een donkere kamer om zo door de aanval heen te komen. Hierdoor blijf ik nog steeds misselijk, braken en verlies een volledige dag. Bij sumatriptan moet ik even door de eerste 2u maar kan wel aan de slag en heb nog zeker 3/4 van de dag een behoorlijk normale dag.

24-03-2020 | Man | 41
sumatriptan
Al sinds mijn 6j herrinner ik me wekelijkse aanvallen van migraine met hoofdpijn op het voorhoofd, afwisselen boven een van de ogen of in het midden. Deze gingen telkens gepaard met misselijkheid, braken en duurden een dag waarop ik niets kon doen buiten in een donkere kamer liggen. Pogingen tot vermijden van bepaalde voeding, sporten, drank... leverenden allemaal niets[lees meer...] op. Gebruik medicatie ging van standaard prijstillers Perdolan tot Dafalgan over codeine naar opnieuw Dafalgan tot deze tot 8 x per dag ging. Daarna ben ik een keer overgestapt op onderhoudsmedicatie maar omdat ik hier zo suf van werd dat ik om 18u in slaap viel stopte ik weer. Sinds 2 jaar (ben nu 41) stelde mijn huisarts Sumatriptan voor. Wat een verschil! Nu neem ik een pilletje van 50mg samen met 1 pijnstiller in wanneer ik een aanval voel opkomen en zo'n 2u later is deze volledig verdwenen. Het gebruik van pijnstillers is hierdoor drastisch verminderd maar ik kan niet buiten zonder een sumatriptan in mijn zak. Momenteel gebruik ik er zo'n 2-7 per maand omdat ik toch mijn gebruik van medicijnen tracht te beperken om gewenning te voorkomen. Het komt al voor dat de hoofdpijn op eenzelfde dag weer opduikt... Tot op heden het enige product dat mij van mijn hoofdpijn vanaf help.

23-03-2020 | Vrouw | 27
topiramaat
3 jaar terug begon ik met 100 mg, ik had 5 aanvallen per dag. Ik had na een aantal dagen beruiken al direct minder aanvallen en minder heftig. Hierdoor kin ik weer leven en zijn bijwerkingen nooit opgevallen. Ik slik nu na 3 jaar nog maar 25 mg af en toe merk ik dat een aanvallethe er door heen probeert te komen maar dit zet nooit door. Ik denk achteraf wel dat ik er wat s[lees meer...]uffer door was maar verder niks. Ik ga nu eindelijk afbiuwen en stoppen. Zonder zit medicijn had ik geen leven!

Advil

04-03-2020 | Vrouw | 60
ibuprofen
Mijn hele leven heb ik zware migraine. Advil doet bij mij helemaal niets en ik erger mij heel erg aan de reclame. Maakt mij ontzettend kwaad. Niet echt bevorderlijk voor acceptatie van migraine, waar heel veel mensen totaal niets van weten en het onderschatten. "Wat nou migraine, neem een Advil". Migraine is een erge hersenaandoening en wordt zo niet serieus genomen. Als e[lees meer...]en Advil de oplossing is wat zeur je dan. Alleen voorgeschreven migraine medicijnen zoals Sumatriptan helpt mij en ook niet altijd waardoor ik een Naproxen erbij neem dat meestal wel helpt.

28-02-2020 | Vrouw | 28
candesartan
Ik heb migraine met uitval verschijnselen sinds ik 12 jaar ben. Kreeg medicijnen raziptran 5mg zodra ik een aanval voelde komen moest ik die innemen. Eindelijk in 2019 naar een neuroloog geweest die helaas zei dat je met deze chronische hersenziekte maar moet leren leven. Ik heb nieuwe medicijnen gekregen voor een aanval de eletriptan. En ook dus de Candesartan 4mg [lees meer...]om elke dag in te nemen. En jeetje wat ben ik blij dat ik medicijn gehad heb! Sinds oktober de afspraak met neuroloog geen aanval meer gehad en ook geen hoofdpijn! Ook geen bijwerkingen van gehad dus ik ben echt super blij ermee.

17-02-2020 | Vrouw | 58
candesartan
Al jarenlang migraine en van alles aan medicatie gebruikt. Helaas had ik zeker 5 x per maand steeds 72 uur migraine. Uiteindelijk bij de neuroloog Candesartan voorgeschreven gekregen. 4 mg per dag en ik geloof het zelf nauwelijks maar vanaf november 2019 al 3 mnd geen migraine meer gehad. Tot nu toe kan ik vooruit met deze lage dosering en zelfs de neuroloog vindt het wo[lees meer...]nderlijk.....

Ergocoffeine Zetpillen

15-02-2020 | Vrouw | 53
ergotamine / coffeine

09-02-2020 | Vrouw | 48
propranolol
Ernstige haaruitval eerste paar maanden daarna minder erg. Erg opgeblazen gevoel ook 3 kilo in gewicht toegenomen. Eerste 4 maanden geen migraine, maar daarna kwam het terug. Niet in de mate dat ik het had, maar toch heel vervelend.

Zaldiar

30-01-2020 | Vrouw | 55
paracetamol / tramadol
Heb migraine met heel veel uitval. Begint bij gezichtsveld, gevoel in handen en voeten. Daarna in mond, neus, lippen, tong. Soms valt spraak ook uit. Als dat allemaal weg is getrokken komt de ondragelijke hoofdpijn met overgeven. Als ik direct bij de eerste uitvalverschijnselen een zaldiar bruis neem en dan rustig op bed ga liggen, val ik meestal in slaap voor 2-3 uur. [lees meer...]Als ik dan wakker wordt alles weg. Ik heb dit per toeval een jaar of 8 geleden ontdekt. De 35 jaar ervoor heeft geen enkel ander medicijn geholpen.

Imigran

29-01-2020 | Vrouw | 53
sumatriptan
Ik heb veel last van migraine, bijna iedere dag. Dus gebruik ik dagelijks spuiten, makkelijk in mijn buik zetten, anders heb je geen leven meer. Helaas is dit het enige medicijn dat voor mij werkt, ik moet ook vaker meerderen keren spuiten . Ik heb dit vanaf mijn 19 de en mijn moeder heeft er ook veel last van . Ik heb geen bijwerkingen

Rizatriptan

06-01-2020 | Vrouw | 30
rizatriptan
Een keer in de zoveel tijd migraine met aura, tijdelijke verlamming van gezicht maar zonder misselijk te zijn of braken. Voelde het opkomen dus voor de eerste keer rizatriptan ingenomen en gaan slapen. Werd na een uur doodziek wakker, verschrikkelijke hoofdpijn/migraine erger dan normaal trok door naar mijn nek en schouders was bijna niet uit te houden, misselijk, brak[lees meer...]en, slap gevoel, moe, flauwvallen, droge mond, ontzettend veel dorst en vieze smaak. Kon niet fatsoenlijk praten en bewegen. Viel telkens weg en werd 1 seconde later weer wakker door de hoofdpijn en het braken. Nu inmiddels na 7 uur afzien voel ik me iets beter. Voor mij nooit meer ! Dit was nog erger dan een migraine aanval.

06-01-2020 | Vrouw | 37
propranolol
Als 20er had ik elke 2 weken 2 a 3 dagen hevige migraine. Met P verminderde met de tijd naar 1x per maand. Ik stond regelmatig slapend op mijn bed te gillen. Had elke dag stevig buikkrampen. Mijn conditie was helemaal weg en opbouwen lukte niet. 500 meter lopen en ik was bek af en voelde het bloed kloppen in m’n benen alsof ik een marathon had gelopen. Heb het 7 a 9 jaar[lees meer...] ingenomen en heeft ervoor gezorgd dat ik weinig heb kunnen doen als 20er, ik had de energie er niet voor. Voelde mij een omaatje. Na het stoppen ivm gewenste zwangerschap in een emotionele rollercoaster gekomen. Had binnen 4 weken afgebouwd op advies huisarts. Jaren later ben ik er achter gekomen dat het ook gevoelens afvlakt dus dat verklaart de rollercoaster. Kan mij niet herinneren of deze werking toen al bekent was (2003). Ik heb nog altijd last hiervan, ook na jaren hulp gehad te hebben. Zijn er meer mensen die lang zo’n hoge dosis hebben genomen en na het stoppen hiermee kampen? Zijn er onderzoeken gedaan naar de effecten hiervan?

Imigran

17-12-2019 | Man | 59
sumatriptan
werkt goed maar helaas niet altijd

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2359)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1808)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (957)