ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

Topiramaat

10-05-2022 | Vrouw | 42
topiramaat
7 jaar geleden gestart met dit medicijn, omdat ik wekelijks 3 of 4 migraine aanvallen had. Na een maand of 2 begon het medicijn te werken en had ik nog maar 1x per maand een aanval. Erg veel en zware bijwerkingen: enorm gewichtsverlies (8kg), geheugenverlies, compleet niet op woorden of namen kunnen komen. De bijwerkingen vond ik minder weg dan terug gaan naar zoveel aanv[lees meer...]allen. Inmiddels 2 weken geleden gestopt met topiramaat, want heb het idee dat het voor mij niet meer werkt/immuniteit? Nu aan een streng migrainedieet en afwachten wat dit brengt..

04-05-2022 | Vrouw | 33

Metoprolol

18-04-2022 | Man | 71
metoprolol
Heb jarenlang last van hoofdpijn en migraine. Langer dan 40 jaar, maar de laatste jaren werden de aanvallen erger. Mogelijk ook als gevolg van eds. Zeker elke week hoofdpijn en minder vaak zware migraine. Anderhalve dag bezig. Pijnstillers hielpen niet. Kon niets verdragen. Ook geen eten of drinken. Na een jaar heb ik nog 1x op bed gelegen maar lang niet zo erg. Als bonus[lees meer...] is mijn bloeddruk ook naar beneden en op het juiste nivo. Ik heb nooit alcohol gedronken, vroeger wel gerookt. Later alleen cannabis gebruikt. Daar 15 jaar geleden ook mee gestopt, maar dat hielp niet.

Relpax

05-04-2022 | Vrouw | 52
eletriptan
Sinds 2009 veel hoofdpijn. Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, maar werd erger en het lukte niet. Toen gaaf mij huisarts mij voor het eerste keer de REPLAX! Ik kon rustig slapen en normaal gaan werken. Ik voel de me veel beter en nu gebruik ik het binja niet meer dank GOD JESUS. Soms Moët ik de eerste of laatste dag van mijn mentruatie REPLAX gebruiken door het Lichten[lees meer...]stein migraine ALS het komt. Ik Ben hartsticke blij mee.

Propranolol

27-03-2022 | Man | 52
propranolol
Dagelijks 1 tablet . Dagelijks hoofdpijn, door neuroloog gediagnosticeerd als migraine patiënt. Gebruik remt migraine aanval, indien migraine ontstaat is aanvulling met imigran noodzakelijk

26-03-2022 | Vrouw | 36
candesartan
Na 15 jaar migraine die zich de laatste jaren steeds meer ontwikkelde tot chronische hoofdpijn ben ik sinds 2 maanden gestart met Candesartan en dit heeft mij zoveel goed gebracht. Ik slikte teveel triptanen om de hoofdpijn te onderdrukken. In plaats van elke week wel wat hoofdpijndagen en 2x per maand migraine ben ik sinds Candesartan naar 2 dagen migraine per maand gegaa[lees meer...]n, alleen tijdens menstruatie. Ik heb mijn leven terug en kan het iedereen aanbevelen! Nul bijwerkingen!

Sumatriptan

23-03-2022 | Vrouw | 62
sumatriptan
Ben migraine patient sedert mijn 18 jaar , ook wat erfelijkheid ( mama, tantes ) en heb vroeger alles geprobeerd wat er toen op de markt was. 3 sessies met Botox - behandeling gekregen via Neuroloog, en eerst hielp, tweede minder, derde niet meer ! Hierna in testprogramma gestapt ( na frequente opnames voor aanhoudende migraine in het ziekenhuis kwam ik zeker in aanmerking[lees meer...] ) Dit helpt mij om migraine aanvallen te beperken tot toch een 7 tal per maand. Heb ook de indruk dat vetten en suikers migraine-aanvallen uitlokken . Misschien ook een tip voor andere. Maar bij voeldende - aankomende aanval neem ik dan toch noch Sumaptriptan Sandoz ( meestal na 4 uur slapen komt dit op) en na zo'n uurtje ... gaat het gelijkdelijk over. (naargelang het wakker worden = de hevigheid ) kan het ook tot 2 a 3 uur duren... voor ik weer in slaap val ( maar uitzonderlijk) Ik ben HEEL TEVREDEN over dit medicament, mijn leven zou een hel zijn zonder !!!! Maar ... ik zou graag eens weten hoe schadelijk het is voor hart en bloedvaten ? Hersen - of andere bloedingen ??? Na jarenlang en veelvuldig gebruik vraag ik mij dit af ? Ik kreeg nog nooit een statisch / eerlijk antwoord .... en ja.... Migraine blijft een heel moeilijk en zeer divers te behandelen ziekte, waardoor een mens zijn sociaal leven voor een stuk beperkter wordt. Veel courage aan alle mede-migraine-patienten. !

Keppra

04-03-2022 | Vrouw | 32
levetiracetam
Een hel, na jaren depakine op dit gezet want dat was veilig. Op 3 maanden werd ik depressief en neerslachtig ook heel agressief en had er op de laatste dag naast mij een scherp voorwerp gelegen kon ik dit niet schrijven. Ik raad het echt af!

Briviact

04-03-2022 | Vrouw | 32
brivaracetam
Basilaire migraine met epileptische vertoningen, dat was het verdict 4 jaar geleden. Dat laatste heeft zich pas 4 jaar geleden ontwikkeld, heel gek gevoel opeens gaat het licht uit. Ik zat al aan de depakine maar dat was uitgewerkt, daarna kwam Keppra waardoor ik doorsloeg toen nog even lyrica om mijn 3 medicaties gehad te hebben maar dat ging voor mij maar 30% kunnen help[lees meer...]e. Inderdaad tijd voor iets nieuws, briviact! In het begin hard zoeken maar na zelfs een zwangerschap is dit nu toch wel mijn red middel. Ok bijwerkingen zijn vermoeidheid en al dan niet spierpijn (wordt onderzocht). Tijdens de zwangerschap 1 dosis per dag, super begeleid door neuroloog en gynaecoloog . Zoontje was wel te vroeg op 36 weken en als lichtgewicht maar aangezien ik weinig kon eten is hij gezond mag wel geen borstvoeding geven met briviact. Eindelijk een leven met migraine! Ongeveer 2x per 3 maand last.

04-03-2022 | Vrouw | 39
candesartan
De aanvallen zijn enorm verminderd, en als ik wel een aanval heb dan is deze veel minder erg.

Rizatriptan

13-02-2022 | Vrouw | 32
rizatriptan
Werkt super voor mij. De smelttabletten hielpen niet meer, maar de vaste tabletten hebben altijd geholpen. Bij mij begint het vanaf 15 minuten al te werken.

10-02-2022 | Vrouw | 36
desogestrel
Dankzij deze pil heb ik veel minder last van migraine.

01-02-2022 | Vrouw | 55
candesartan
Iedere keer meer omhoog,nu op 32 mg per dag en nog zo'n 6 aanvallen per maand.. Ander medicijn voorgeschreven, moet 4 mg per week nu gaan afbouwen van neuroloog, terwijl ik lees dat je meteen mag stoppen, dat vind ik raar... Slik liefste zo weinig mogelijk

Sanalgin

26-01-2022 | Vrouw | 62
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Heb jaren sanalgin gebruikt voor mijn hoofdpijn was het enigste wat me echt hielp . Nu iedere dag hoofdpijn .mag van mij zo snel mogelijk terug komen

26-01-2022 | Vrouw | 46
candesartan
Ik neem sinds enkele jaren candsartan, tot 2 weken geleden goed gewerkt. Ik heb bu al 2 weken terug hoofdpijn. Sta er vooral ‘s morgens mee op!? Ligt het aan de boosterprik van 4 januari (begonnen na 2 dagen) of het merk candesartan krka. Hiervoor kreeg ik candesartan EG. zou er een stofje niet inzitten jij eerstgenoemde?!? Ik word de er gek van; terug die spanning op mi[lees meer...]jn hoofd, elke dag weer 😢. Sumatriptan erbij nemen helpt maar ik wil dat mijn preventieve pillen werken. 😨

24-12-2021 | Vrouw | 36
desogestrel
Fijne pil met voor mij erg weinig bijwerkingen. Ik lijdt al jaren aan migraines rondom mijn menstruatie. Sinds ik deze pil slik bijna geen last meer van migraine. Zo een opluchting. In het begin wel last van bloedingen vooral de eerste 2 maanden. Maar nu in mijn 3 de maand bijna geen bloedingen meer. Voor mij is deze pil een wondermiddel. Na jaren migraine te hebben[lees meer...] gehad 2 keer per maand.nu zo goed als migraine vrij.

29-11-2021 | Vrouw | 38

Amitriptyline

27-11-2021 | Vrouw | 29
amitriptyline

27-11-2021 | Vrouw | 29

23-11-2021 | Vrouw | 50
candesartan
Sinds mijn 18e last van Migraine, paar keer per maand. Al jaren gebruik ik daarvoor Rizatriptan (eerst Maxalt) om aanvallen te couperen/blokkeren. In de afgelopen jaren is mijn medicatiegebruik drastisch toegenomen. Het afgelopen jaar soms weken achtereen dagelijks triptanen om hoofpijn/migraine te stoppen. Daardoor ontwikkelde ik medicatie-afhankelijke hoofdpijn. Afgelop[lees meer...]en september was ik hier helemaal klaar mee: elke dag medicijnen slikken en een zwaar/wazig hoofd alsof er een dikke deken over me heen lag. In overleg met mijn huisarts heb ik besloten om te stoppen met alle medicatie: cold-turkey afkicken. Ik mocht geen enkel medicijn gebruiken gedurende 6 weken. Dit goed besproken met familie/gezin en werk en vrienden, want ik wist wat dit ging betekenen: in die weken een aantal lange, hevige migraine-aanvallen gehad waar ik dus geen medicatie voor mocht gebruiken. Dagelijks een dagboek bijgehouden en daaruit bleek dat mijn oorspronkelijke migraine in frequentie en hevigheid was toegenomen. Nadat dit goed in beeld was gekomen ben ik begonnen met Candesartan 4 mg 1 x dd om te kijken of dit zou helpen om het aantal aanvallen per maand terug te dringen. Het resultaat is fantastisch: ik houd nog steeds een dagboek bij en zie de migraine-dagen drastisch naar beneden gaan. Net een periode van 17 hoofdpijnvrije dagen achter de rug, gevolgd door een milde migraine die na 1 x rizatriptan ook over ging en niet direct weer terugkwam. 17 Dagen hoofdpijnvrij, ik kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst zo was........ Ik ben heel opgelucht dat ik deze stap heb gezet en ga geduldig door met de Candesartan. Ik mag deze gaan ophogen, maar mijn huisarts adviseert vooral ook geduld: neem de tijd om te kijken wat het effect van deze dosis is en ga niet te snel ophogen. Bijwerkingen? Nee, helemaal niet. Mijn bloeddruk is iets gezakt, maar dat is een mooie bijkomstigheid omdat die de laatste jaren aan de hoge kant was (ik zat op 145/90 en nu sinds de Candesartan 4 mg op 125/75). Het was heel heftig om af te kicken van mijn triptanen gebruik, maar ik ben ontzettend blij dat ik die stap heb gezet. Het heeft mij geholpen om dit met mijn naasten en collega's goed door te spreken, dat maakte dat ik mij niet schuldig voelde op het moment dat ik dagenlang in bed lag met zware migraine en dus niet kon functioneren. Ook had ik met mijn man afgesproken dat hij mij geen pillen mocht geven als ik erom vroeg. Gelukkig had ik genoeg wilskracht om het allemaal los te laten en te laten gebeuren. En het heeft mij heel veel goeds gebracht.

Frovatriptan

20-11-2021 | Vrouw | 33
frovatriptan
Al 16 jaar heb ik migraine. Vooral de hormonale migraine is niet te doen. Op advies van de huisarts de anticonceptie pil door geslikt (want, in de stopweek altijd ellende). De aanvallen werden daardoor ook heftiger (3 dagen in een donkere kamer moeten liggen en gezin volledig aan andere over moeten laten). Nu onder behandeling bij een neuroloog. Vandaag voor het eerst fro[lees meer...]vatriptan genomen. Na een uur trok mijn migraine weg. Bizar! Hulptroepen en vangnet was al ingezet maar heel de dag niks meer gevoeld. Ik was wel wat suf, maar vooral ontzettend verbaasd dat die heftige migraine niet meer is terug gekomen. Had ik van het bestaan van dit medicijn 16 jaar geleden geweten, dan had mij dat een hoop ellende kunnen besparen.

Sandomigran

16-11-2021 | Man | 75
pizotifeen
Ik heb migraine geërfd van mijn moeder die het zeer erg te verduren had. mijn migraine is begonnen wanneer ik ik in het 3de studiejaar was. Dat was in de jaren '50. En in die tijd werd het dikwijls met een glimlach onthaalt. Maar wie migraine had had niets om te lachen. Ik heb daar mijn hele leven mee moeten leven tot wanneer een lotgenoot die eveneens migraine had gehad e[lees meer...]n mij een dokter aanprees die hem soelaas had gegeven. Van mijn kant heb ik een hele rij specialisten (reguliere en alternatieve) om vergiffenis gevraagd zonder enig resultaat. Bij die dokter die mij werd aangeprezen heb ik soelaas gevonden. Het enige en echt werkende oplossing was (is) 'Pizotifeen' merknaam 'Sandomigran' 0,5mg.

Ergocoffeine Zetpillen

21-10-2021 | Vrouw | 72
ergotamine / coffeine
Ik gebruik ze nog steeds in 2021. ze helpen mij goed.

Topiramaat

07-10-2021 | Man | 62
topiramaat
6 weken geslikt heelmisselijk 24 uur lang opgeblazen gevoel en niet me zelf zijn

04-10-2021 | Vrouw | 48
desogestrel
Ik neem Cerazette ongeveer 10 jaar, mijn migraines zijn zo goed als verdwenen, nog 3 per jaar misschien. Maandstonden zijn ook helemaal verdwenen. Cerazette voelt na enkele jaren als een echte aanslag op mijn vrouwelijkheid, libido is volledig verdwenen wat de eerste jaren niet zo was, ik was nog steeds sexueel heel actief, maar er veranderde iets met de jaren. Ik ben n[lees meer...]og lang niet in de menopauze, daarvoor ben ik nog te jong. Op dit moment voel ik niets meer die mij vrouw maakt.

Mirena

01-10-2021 | Vrouw | 44
levonorgestrel
Ik heb het spiraaltje 12 dagen gehad en werd er intens angstig en onrustig van. Het is na 12 dagen met spoed verwijderd omdat ik helemaal gek werd van de angst. Nu, 3 maanden later, nog steeds hele nare nachtelijke angstaanvallen. En overdag ook veel angst. Vóór het spiraaltje had ik ook wel psychische kwetsbaarheden, maar niets wat hier ook maar bij in de buurt komt. Ik z[lees meer...]ou er alles voor geven terug te kunnen in de tijd en het spiraaltje niet te nemen. Ben bang dat ik nooit meer normaal zal kunnen leven en heb veel suïcidegedachten. Mijn laatste hoop is gevestigd op medicijnbehandeling door de psychiater en het zoeken van een specialist die veel van vrouwelijke hormonen weet. Ik kan niet meer terug in de tijd, maar misschien kan ik anderen dit leed wel besparen. NEEM GEEN SPIRAALTJE!!! Ik weet nu ook dat heftige angst en onrust bij veel meer gebruiksters voorkomen, maar bij de meesten schijnen de angst en onrust na het verwijderen van het spiraaltje op den duur weer weg te gaan. Maar bij mij lijkt een hormonale disbalans te zijn ontstaan die maar niet herstelt en erg veel angst veroorzaakt. Echt, DOE HET NIET!!! Ik wilde dat iemand mij op tijd gewaarschuwd had. PS Als iemand dit leest die me kan helpen of weet wat voor arts me zou kunnen helpen, reageer dan alsjeblieft. Ik ben echt heel wanhopig.

Excedrin

24-09-2021 | Vrouw | 26
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Na inname een soort zweverig gevoel. Moeilijk te bepalen of de aanval of het medicijn de oorzaak daarvan is. Ook een rommelde maag en rommelende darmen maar is het absoluut waard. Ongeveer 2 keer per jaar een hevige aanval. Als ik op tijd ben met innemen werkt het na een half uur.

Rizatriptan

16-09-2021 | Man | 37
rizatriptan
Paracetamol deed niks, behalve het verzwaren van de migraine. Ik gaf over tijdens migraine aanvallen en was compleet waardeloos. Sinds het in gebruiknemen van Rizatriptan kan ik weer functioneren op dagen dat ik een aanval krijg. Ik lijk zelfs stukken scherper te zijn na inname van Rizatriptan en kan binnen een uur weer optimaal functioneren. Ik zocht naar 'positieve b[lees meer...]ijwerkingen' want zo ervaar ik het, maar kon daarover niets vinden. Geweldig spul waarvan ik hoop dat het op deze manier blijft werken voor de rest van mijn leven.

08-09-2021 | Vrouw | 34
candesartan
Gestart met 1 maal daags 1 tablet. Meteen bijwerkingen gekregen en grote twijfel of ik moest gaan opbouwen naar 2 maal daags vanwege de vervelende bijwerkingen. Ik was duizelig had spierpijn, hoofdpijn en werd erg verkouden. Veel griepsverschijnselen. Maar omdat ik meerdere keren per week een migraine aanval had wilde ik doorzetten. Opgebouwd naar twee maal daags. Verkoudh[lees meer...]eid werd minder maar wel heeeel moe. Sporten was ook moeilijker dan normaal. Maar na 3 weken begonnen de bijwerkingen minder te worden en voelde ik mij elke dag wat beter. Nu ben ik ruim 8 weken verder en heb geen migraine aanval meer gehad na week 3. Ben echt zo blij! Ik heb nog wel eens hoofdpijn en voel dat er op dat moment een migraine aanval 'onderdrukt' wordt. Maar met paracetamol op te lossen. Het doel van de neuroloog was om enkele hoofdpijnvrije dagen per week te hebben, maar ik heb enkele hoofdpijndagen en de meeste dagen ben ik hoofdpijn vrij!

Metoprolol

07-09-2021 | Man | 45
metoprolol
Sinds het gebruik van Metoprolol zijn mijn migraine-aanvallen behoorlijk verminderd! Zelfs een record van 2 maanden geen aanval.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2748)
Depressie (2203)
Angst & paniekstoornis (2190)
Hoge bloeddruk (1573)
Blaasontsteking (1159)