ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

Rizatriptan

05-05-2021 | Man | 31
rizatriptan
Middel gebruikt tegen migraine. Werkte lang niet altijd goed. Had het gevoel dat dit heel heftig reageerde op mijn lichaam. Migraine is erg, maar zware bijwerkingen zijn ook erg.

05-05-2021 | Man | 31
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Van jongsaf aan vrijwel wekelijks migraine. Later ontdekt dat er met voeding nog heel wat te voorkomen is. Desalniettemin toch soms nog aanvallen. Als ik tijdig 1 tbl. excedrin neem werkt dit binnen korte tijd. Ik neem het altijd in combinatie met wat eten of nog beter, voorafgaand aan een maaltijd. Dan zijn de darmklachten het minst. Fantastisch middel. Het werkt snel en [lees meer...]effectief. Bijwerkingen zijn verwaarloosbaar. In het begin slikte ik 2 tabletten per keer, later heb ik ontdekt dat 1 ook voldoende effect heeft. Tip: luister goed naar je lichaam en pas daar je gedrag op aan. Vanuit mijn omgeving bij meerdere vrouwen gemerkt dat het bij hen minder effectief werkt. Ik ben zelf een man. Bij mij werkt het in 99 van de 100 keren dat ik het gebruik. De ene keer dat het onvoldoende werkt is het mijn eigen schuld, doordat ik het pas te laat heb ingenomen. Vroeger gebruikt ik smelttabletjes onder de tong. Triptanen. Heftig spul, kreeg ik hartkloppingen van. Werkte veel minder snel, als het al werkte.

Sanalgin

26-04-2021 | Vrouw | 49
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Bij migraine-achtige hoofdpijn het enige middel dat helpt. Als alle andere middelen niet meer helpen. Ik mis het middel erg nu het al maanden niet meer verkrijgbaar is, heb geen idee of het nog op de markt komt. Tot nu toe heb ik geen goed alternatief kunnen vinden. Iemand anders wel???

23-04-2021 | Vrouw | 34
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Helpt, mits je het op tijd inneemt, erg goed tegen migraine. Helaas heb ik meestal erg last van bijwerkingen, bij mij is dat lucht in maag en darmen en diarree. Ik neem het alleen als de migraine erg heftig is en het dus opweegt tegen de nadelen.

18-04-2021 | Man | 20
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Al vanaf klein last van migraine, sinds kort gebruik ik excedrin en het helpt zeker bij mij. Ik heb wel bepaalde bijwerkingen zoals de dag erna maagpijn. En als het inwerkt krijg ik een beetje last van rusteloosheid en af en toe wakkerd het mijn angststoornis wat meer op. Voor de rest helemaal top

Metoprolol

18-04-2021 | Vrouw | 52
metoprolol
Door metroprolol komen prikkels minder hard binnen en ben ik meer ontspannen geworden. Een halve dosering (50mg.) is voor mij voldoende om migraine aanvallen te voorkomen of als ik nog eens hoofdpijn heb de klachten een stuk milder laten verlopen. Ben er blij mee en had dit veel eerder moeten doen.

Candesartan

17-04-2021 | Vrouw | 52
Nvt

Amitriptyline

16-04-2021 | Vrouw | 15
amitriptyline
Ik neem dit medicijn al enkele maanden en ben hierdoor vaak moe, overdag wil ik slapen en als ik dan slaap dan slaap ik soms 14 uur aan een stuk. De migraine is wel weg maar je hebt geen energie, ook wordt ik vaak verdrietig en krijg ik zelfmoordgedachtes. (RED. : Als u zich niet goed of depressief voelt, raad ik u aan om naar uw arts te gaan en om begeleiding te vrage[lees meer...]n. Iemand die goed naar u luistert en u begeleid bij de problemen die u heeft. Als uw arts dat zelf niet kan, laat u dan doorverwijzen naar iemand anders.)

11-04-2021 | Vrouw | 69
sumatriptan
Dit zijn voor mij de beste pillen die er voor mij zijn. Maar nu het ergste mijn zorg verzekeraar vergoed ze niet meer .Het Zilver Kruis ziekte kosten verzekering. Het is gewoon vreselijk dat ik nu andere medicatie moet dat is gewoon een ramp voor mij. Ik heb meestal 3 dagen achter elkaar aanvallen en het enige wat goed helpt is de imigran tabletten. Ik heb het zo erg dat i[lees meer...]k gewoon mijn hoofd tegen de muur sla om maar een andere pijn te voelen. Zijn er misschien meer mensen die hier tegen op lopen.

Rizatriptan

01-04-2021 | Man | 44
rizatriptan
Ik vond Maxalt ook heel prettig eigenlijk. Alleen het doosje al gaf me een goed gevoel.šŸ˜€ Raar gevoel in mijn keel, maar helpt prima.!! Maar als ik hem te lang achter elkaar gebruik helpt het misschien om de keer.

25-03-2021 | Man | 55
sumatriptan
Dit medicijn krijg ik per 6 aangeleverd. De ene keer doe ik er langer mee dan de andere keer. Maar is zeer effectief. Na inname op bed liggen is het beste. Behalve duf gevoel geen bijwerkingen. Werkt bij mij super.

Zolmitriptan

09-03-2021 | Vrouw | 38
zolmitriptan
Sinds tienerjaren al migraine. Verschillende triptanen gebruikt waarna ik bij de zolmitriptanen ben uitgekomen. Er zijn twee versies: de smelttabletten en de gewone tabletten. Ik merk hier wel een groot verschil tussen. De smelttabletten werken onvoldoende en halen wel 80% van de pijn weg maar het restje wat er nog zit is niet prettig. Ook ervaar ik een wolkerig gevoel e[lees meer...]n ben ik er niet volledig bij. De gewone tabletten werken voor mij wel 100%. De pijn is volledig weg. De ene keer trekt de 'mist' dan ook volledig weg uit mijn hoofd en is er gewoon niks meer. Terwijl de andere keer de mist een klein beetje blijft hangen. Helaas wegens alle regeltjes komt het wel eens voor dat de apotheek dus weer de smelttabletten meegeeft en ik hemel en aarde moet bewegen om toch weer de normale tabletten te krijgen. Ik voel me soms een junk omdat ik echt boos wordt omdat ik de verkeerde krijg en discussies moet voeren om maar de juiste pillen te krijgen. Dit moet echt anders .

07-03-2021 | Man | 27
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Excedrin werk goed tegen migraine al moet je wel optijd zijn net innemen meteen wanneer je merkt dat je een aanval krijgt hoppa 2 innemen en binnen half uur is t weg ik krijg er wel na uitwerking diaree van en maagkrampen !

05-03-2021 | Vrouw | 21
sumatriptan
Ik heb dus sins enige tijd last van migraine en dit is het eerste was de dokter me had voorgeschreven heb de medicatie gebruikt en voelende me echt niet goed ik had er een ingenomen voor dat ik ging werken ik moet maar 2 uurtjes werken en heb het 2 uur van te voegen voor werk ingenomen ik voelde me he duizelig de hooft pijn werd erger misselijk allen deed pijn als of ik va[lees meer...]n 100 trappen was afgevallen toen dacht ik naar werken misschien help het als ik er nog een in neem dat was 5 uurtjes naar dat ik de eerste had ingenomen maar het helpt niet Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met Silke klachten of het bij andere mensen misschien wel werkt maar bij mijn niet

01-03-2021 | Man | 51
sumatriptan
Hallo. Vraagje over Sumatriptan. (Imigran) Gebruik tegen Migraine. Ik neem dit al jaren en werkt goed tegen n aanval van migraine. Alleen is er iets wat mij opvalt. Telkens als ik (100.mg) pil neem , dan moet ik na n uur stevig plassen. Daarna moet ik elke 10 min plassen en dit houd zeker 2 uur aan. Wat mij opvalt is dat ik dit nergens terug zie in de bijsluiters van d[lees meer...]iverse sites op internet. Ik zie ook geen mensen schrijven dat ze na gebruik moeten plassen. Dus is toch opmerkelijk !! graag een reactie aub. mvg, Alex.

Propranolol

19-02-2021 | Vrouw | 62
propranolol
Een paar jaar geslikt in het begin hielp het wel , maar naar een tijdje had ik het gewoon weer iedere maand wel in mindere mate. Ik ben het nu aan het afbouwen. Wat een drama. Ben twee weken bezig. eerste week om de dag 1 nu om de twee dagen 1. Voel mij heel onrustig en opgejaagd. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Ga het nooit meer slikken.

09-02-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan
Ik kreeg altijd sumatriptan injecties. Deze werkten perfect. Een paar weken geleden zei mijn apotheek plotseling dat ik ze niet meer vergoed kreeg. Ik kreeg daarvoor in de plaats imigran injectie. De eerste pen deed het niet. Sta je daar met een ontploft hoofd, werkt hij niet. Grrrrrrr. Gelukkig kreeg ik van de apotheek sumatriptan injecties mee en werd er een nieuwe pen b[lees meer...]esteld. Waarom krijg ik de sumatriptan niet meer vergoed???????? Die imigran is onhandig. Zeker met een hoofd wat bijna ontploft.

28-01-2021 | Vrouw | 53

Frovatriptan

28-01-2021 | Vrouw | 53
frovatriptan
cyclus gerelateerd migraine duur van 6-8 dagen per maand

20-01-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan
Nam jaren geleden ook erg veel Sumatriptan ( 5 tabs per week) en heb een neuroloog geraadpleegd. Die adviseerde me voor zeker 6 weken te stoppen met inname om zo na te gaan in welke frequentie de migraine bleef aanhouden. Dit heb ik in de zomervakantie gedaan en na enkele weken met 2-3 dagen een migraine aanval, werd het na die tijd 1 aanval per week. Nu toch al weer la[lees meer...]nge tijd aan de Sumatriptan, (na diverse behandeltrajecten , osteopaat, kaakfysio, Atlastherapie , maar ook ander matras en aangepast hoofdkussen, laptopstandaard enz.) in dezelfde hoeveelheid ,dus overweeg een andere vorm van medicatie, bijv. Candesartan. Het profylactische aspect daarvan staat me tegen.....

Metoprolol

30-12-2020 | Vrouw | 55
metoprolol
Deze medicijn heeft mijn huisarts voorgeschreven om mijn migraine aanvallen voor te komen. Ik gebruik altijd Mylan en dat goed. Maar nu heb ik Sandoz gekregen en heb nu dagen verschrikkelijk veel hoofdpijn. Maar apotheek beweert dat Mylan niet leverbaar is. Ik vraag me af wat is het verschil van samenstelling van die twee soorten Metoprolol?

Relpax

30-12-2020 | Man | 57
eletriptan
reeds meer dan 20 jaar last van hoofdpijn en migraine. Eerst paracetamol, Ibu, aspirine, later Maxalt en sinds een paar jaren Relpax. het beste geneesmiddel dat de problemen voelbaar aanpakt. Heel tevreden tot mijn apotheek actief het middel verving met een generieke versie. Deze versie had niet hetzelfde effect, moest meer pillen slikken om hetzelfde effect te krijgen. Ze[lees meer...]lf na medische noodzaak, geen verandering bij de apotheek, dus maar zelf betalen. Het verschil voor de zorgverzekeraar tussen het generiek en het merk geneesmiddel is een paar euro cents...maar toch vinden deze instellingen dat ze betere diagnose kunnen stellen dan de artsen? Vraag me meer af hoe artsen en apothekers nog instaan voor medicijn bewaking en het juiste middel te kiezen voor je aandoening?

19-12-2020 | Vrouw | 19
sumatriptan
Ik gebruik dit product alleen als het echt niet anders kan, dit vanwege de bijwerkingen en in welke mate deze optreden. Al met al is het een effectief middel, maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Net alsof je aan de harddrugs zit en stikt.

Zolmitriptan

17-12-2020 | Vrouw | 23
zolmitriptan
Ik heb al 7 jaar migraine en ben sinds 3 jaar in behandeling bij een neuroloog hiervoor. Enkele triptanen geprobeerd en Zolmitriptan als beste bevonden. Dit neem ik bij de start van een aanval samen met een ontstekingsremmer. Bij een zware aanval en moeten gaan werken neem ik imitrex (spuitje)

Depakine

13-12-2020 | Man | 23
valproinezuur
Ik kreeg dit medicijn als kind voorgeschreven tegen migraine. Uiteindelijk ben ik dit tot nu, mijn 23 jaar blijven verder nemen zonder opvolging. Eigenlijk heeft dit product mij nooit geholpen, maar door mijn triggers te ontdekken heb ik nog zeer weinig migraine. Ik vond dat het tijd werd om dit medicijn te gaan afbouwen en ben van 500 mg naar 250 naar 150 naar 0 gegaan. N[lees meer...]a elke stap had ik een 3-tal dagen enorme hoofdpijn en draaierigheid, wat afkickverschijnselen. Over het algemeen ben ik hier toch vrij gemakkelijk vanaf geraakt, met medeweten van de huisarts ook. Maar het product heeft mij dus nooit geholpen. Sinds ik gestopt ben ook nog geen migraine gekregen.

Cafergot

09-12-2020 | Vrouw | 39
ergotamine / coffeine
Ik was op zoek naar alternatieve geneesmiddelen/ therapie voor migraine en kwam dit middel tegen cafergot. Nu wil ik geen pillen meer erbij slikken wat een ellende, maar wat ik heb gelezen is dat New Zeeland deze medicatie per 1 mei 2020 verboden heeft. Vanwege alle bijwerkingen. Toch wel iets om over na te denken voordat je dit in je mond stopt en in je lichaam.

Frovatriptan

07-12-2020 | Vrouw | 34
frovatriptan
Ik heb dit voorgeschreven gekregen o.dat ik gedurende de menstruatie periode verschrikkelijke migraine aanvallen had die 3 dagen duurde. Met deze tabletten gestart 2 dagen voor deze dag en het werkte echt geweldig. Geen hoofdpijn gehad deze dagen! Helaas wel de 2de dag na het stoppen met innemen wakker geworden met stevige hoofdpijn maar deze reageerde wel op pijnstillers[lees meer...] terwijl mijn migraine dat normaal niet doet. Ik heb het nog niet heel lang maar ben erg tevreden. Ik kan nu die dagen gewoon functioneren in plaats van 3 dagen in bed door te brengen met de gordijnen potdicht.

Candesartan

30-11-2020 | Man | 39
candesartan
Jaren lang heb ik migraine gehad in het najaar, wat niet te verklaren was. Dit jaar werd het ineens wekelijks, soms meerdere dagen achtereen. Sinds augustus gebruik ik het middel, werkt prima. Heb sindsdien 2 kleine aanvallen gehad, hiervoor heb ik zo nodig Sumatriptan. Ik ben zeer tevreden, dan maar iets eerder moe 's avonds.

Atacand

24-11-2020 | Vrouw | 51
candesartan
Na jarenlang propanolol gebruikt te hebben ben ik door flinke toename van de frequentie van de aanvallen toch overgestapt op Candesartan als preventief middel. Bij 12 mg per dag heb ik een goed evenwicht gevonden en heb ik nu de frequentie teruggebracht na eens per paar maanden. Bijwerkingen dacht ik niet te hebben, maar toen bleek dat het irritante hoesten en kuchen daa[lees meer...]rna terug te leiden was. Lastig in Coronatijd ... Ook heb ik sinds stoppen met proponalol een trilling in mijn lijf, handen. Het feit dat ik mijn hartstreek voel alsof er een soort druk op ligt herken ik ook uit andere ervaringsverhalen. De bijwerkingen zijn niet beperkend maar het goed om te weten dat het van het medicijn afkomstig is.

Imitrex

22-11-2020 | Vrouw | 42
sumatriptan
Erg veel last gehad van zware migraine waardoor ik ongeveer 1,5 tot 2 weken per maand volledig uitgeschakeld was. Verschrikkelijke pijn en misselijk, overgeven, vlekken zien. Enige dat uiteindelijk daadwerkelijk werkte was simutriptan, afhankelijk van de ernst van de klacht 1 tot 3 x 100mg per dag. Ik zag dat 100mg er niet tussen stond maar deze moeten dus toch echt besta[lees meer...]an want ik heb ze hier liggen. Zodra ik migraine voel opkomen slik ik 1 tablet en het helpt al binnen 20 minuten. Een godszegen.. de migraine houdt meestal een dag of 3 a 4 aan maar aangezien ik 3x per dag mag slikken hou ik het netjes onder de duim. De bijwerkingen zijn wel heftig, met name het 1e uurtje. Ik voel me dan behoorlijk stoned en m'n ledematen voelen slap en raar. Trillende handen en behoorlijk vertraagd reactievermogen. Zodra het werkt blijf ik sowieso nog een uurtje rustig liggen voor de zekerheid. Ik neem niet deel aan het verkeer, hooguit lopend en dan nog kleine afstanden. Vervelend, die bijwerkingen maar, geen migraine en daar heb ik alles voor over. Intussen heb ik eea aangepast qua levensstijl, ik mijd stress, eet veel groeten en rauwkost, geen dierlijke vetten meer en zorg dat ik regelmaat heb. Dit doe ik nu intussen al weer meer dan een jaar en ik heb sinds ik hiermee begon, wonderlijk genoeg GEEN migraine meer gehad. Met andere woorden...het is 't proberen waard, heb me sowieso sinds tijden niet zo fit, gezond en allert gevoelt sinds m'n aangepast voedingspatroon.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2557)
Depressie (2060)
Angst & paniekstoornis (1995)
Hoge bloeddruk (1438)
Blaasontsteking (1046)