ziekte

Topiramaat (Topamax) bij migraine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor migraine

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: migraine

Sanalgin

17-09-2022 | Vrouw | 68
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Ik heb veel migraine gehad. Dit is en was het enige middel wat goed hielp, zonder bijwerkingen. Ik was na een dag en soms na een paar uur van mijn migraine af. Heel erg vervelend dat sanalgin niet meer te verkrijgen is.

Rizatriptan

11-09-2022 | Vrouw | 29
rizatriptan
Sinds mijn laatste bevalling maandelijks heftige migraineaanvallen rond mijn menstruatie. Via via over dit medicijn gehoord en gevraagd aan mijn huisarts of hij dit voor wilde schrijven. Wat een verademing! Binnen een uur na inname kan ik weer normaal functioneren. Ik ben alleen wat suf de rest van de dag maar alles beter dan hoofdpijn.

Botox

03-09-2022 | Vrouw | 56
botulinetoxine A
39 botox spuiten gehad in schedel, nek en schouders tegen chronische migraine. Een dag later werd mijn oorsuizen/ tinnitus erger. Dit terwijl dit door gehoorverlies al jaren constant is. Injecties zijn 12 dagen geleden gegeven, dus nog te kort om te zeggen of het werkt tegen de migraine. Dat oorsuizen is nog steeds harder. Heel vervelend. Iemand ervaring ermee dat bot[lees meer...]ox dit verergert?

02-09-2022 | Vrouw | 67
candesartan
ik gebruik candasertan 8 mg sinds 4 jaar tegen mijn migraine aanvallen,die daardoor sterk verminderen. ook mijn bloeddruk is daardoor minder hoog geworden, ik had volgens de artsen een ietsjes verhoogde bloeddruk , maar dat is de onderdruk , deze was 90 .mijn moeders familie hadden deze verhoogde onderdruk ook en zijn bijna allen getroffen door een hersenbloeding. door[lees meer...] het gebruik van een simpel pilletje is mijn onderdruk nu rond de 65 en ik voel me er goed door, de migraine is minder fel en niet steeds zo langdurig als eerst. kortom een heel fijn medicijn

Lisinopril

31-08-2022 | Man | 54
lisinopril
zeer effectief bij migraine. bijwerkingen blijven uit en heb er veel baat bij eerste dagen beetje misselijk maar is vanzelf overgegaan

Venlafaxine

18-08-2022 | Vrouw | 32
venlafaxine
Ik slik al de helft van mijn leven 150 mg. Dit toen afgebouwd en gestopt, echter wegens toename migraine weer begonnen met 37,5 mg. En nu wordt ik opeens niet meer ongesteld. Hier is geen andere verklaring voor te vinden zoals zwangerschap, stress etc. Hebben meer mensen dit ervaren en zo ja, voor hoe lang? Ik heb namelijk een kinderwens dus baal hier nogal van.

11-08-2022 | Vrouw | 17
topiramaat
Ik gebruikte het voor migraine op mijn 16e/17e. Verschrikkelijk spul. Voor 3 maanden lang was ik een vreselijk mens. Haaruitval, woedeaanvallen, depressiviteit, constant huilen, fysiek agressief, verward, onaardig, impulsief en nog wel meer. Versterkte mijn add gigantisch. Mijn omgeving wisten niet meer hoe ze met mij om moesten gaan. Na stoppen was ik weer de oude. Stop a[lees meer...]lsjeblieft met dit spul zodra je je slecht voelt

Zolmitriptan

10-08-2022 | Vrouw | 55
zolmitriptan
Ook ik gebruik al 25 jaar Zomig. Naar volle tevredenheid. Wel de gewone tabletten, de smelttabletten werken onvoldoende en ik ervaar meer bijwerkingen. Tot mijn grote schrik krijg ik alleen nog maar de smelttabletten erfgoed van de verzekeraar, dus ik moet de tabletten nu zelf betalen. Ik heb een verzoek ingediend bij de verzekeraar mbt medische noodzaak. De huisarts heeft[lees meer...] een brief geschreven dat het belangrijk is dat ik de gewone tabletten slik en niet de smelt. Maar tot mijn grote verbazing heeft de apotheker besloten dat der geen medische noodzaak is en ik dus best de smelttabletten kan gebruiken, waardoor de verzekeraar mijn verzoek heeft afgewezen. Frustratie alom hier!!

02-08-2022 | Vrouw | 41
metoprolol
Ik heb migraine met afasie en aura, en dit beheerste mijn hele leven. Nadat ik ben begonnen met metoprolol heb ik nog maar 1 x een aanval gehad. Het werkt dus heel erg goed! Ik ga er ook zeker niet mee stoppen. Maar een hele vervelende bijwerking is dat mijn energie enorm verminderd is. Normaal liep ik minimaal 12000 stappen op een dag, zonder moeite te hoeven doen, nu [lees meer...]nog maar de helft. Dit vind ik wel erg jammer, want ik ben echt een bezige bij. Maar helaas, het is dit of weer de aanvallen.

Depo-Provera '150' (prikpil)

27-07-2022 | Vrouw | 54
medroxyprogesteron parenteraal
Rond mijn menstruatie meestal in het weekend migraine en last van pms veel stemmingswisselingen, ik had een gewone lichte pil Minulet maar toen werd migraine steeds erger ipv 2 dagen 3 dagen uitgeschakeld door migraine Toen ben ik zo rond mijn 30ste aan de deprovera prikpil gegaan. Af en toe spotting en nog heel af en toe migraine geen pms meer. Ik voelde mij een ander men[lees meer...]s. Wel wat libidoverlies en misschien iets aangekomen maar ik had dat er graag voor over doordat het psychisch zoveel beter ging. Zou het weer doen onlangs op 53 jarige leeftijd gestopt cold turkey , de stemmingswisselingen kwamen terug en was helemaal van de kaart. Gelukkig ging dat ivm overgang snel over en nu mijn libido weer terug ook leuk.

topiramaat
Dit was echt by far het meest vreselijke middel dat ik ooit geslikt heb. Één en al bijwerkingen, bijna erger dan de kwaal. Reden genoeg geweest om te stoppen en een ander medicijn te proberen.

Depakine

valproinezuur
Zonder depakine zou ik echt elke dag migraine hebben. Depakine vermindert dit met zeker 50%. Weinig bijwerkingen gelukkig

Propranolol

propranolol
Anders dan een beetje vermoeidheid en soms wat duizeligheid heb ik geen nare bijwerkingen. Medicijn helpt redelijk bij de migraine, is geen wondermiddel voor mij.

30-06-2022 | Vrouw | 45
candesartan
Ik heb dit middel 1 dag gebruikt, en moest 1 tabl van 4 mg slikken. Ik heb de halve dosering gebruikt, en was de dag erna gelijk stront ziek ervan. Erge nekpijn, rugpijn, keelpijn,hoesten, hoofdpijn, griep gevoel. Ik ben gevoelig voor medicijnen, en dacht laat ik eerst de helft proberen, maar dat je zo ziek kan zijn van een helftje had ik niet gedacht. Ben inmiddels al 2[lees meer...] dagen ziek ervan, en hoop dat het snel over is.wat een troep! Voor mij nooit meer! !

29-06-2022 | Vrouw | 45
candesartan
Slecht voelen, erge nekpijn, zweten, koude handen en voeten, rugpijn, stijf, loopneus, griepachtig na inname van helftje van 4 mg! ik ben overgevoelig voor van alles en nog wat. Geen aanrader voor mij

28-06-2022 | Vrouw | 33
topiramaat
Voor mij is topiramaat geen succes, er is geen enkele effectiviteit (ik zat op 5 migraineaanvallen per maand en nu nog steeds) en de bijwerkingen zijn te heftig. Eerst opgebouwd tot 50 mg maar vanwege geen enkel effect met de neuroloog toch afgesproken het nog een kans te geven tot 100 mg. Dit is echter een dosering waarbij ik de bijwerkingen niet verdraag, ik kan niet mee[lees meer...]r functioneren. Ik ben zo langzaam, ik kan niet meer nadenken, en ben er depressief van.

Zolmitriptan

27-06-2022 | Vrouw | 55
zolmitriptan
Ik gebruik al jaren, naar tevredenheid, de gewone tabletten Zolmitriptan. Geen smelttabletten, deze werken onvoldoende en ik ervaar veel bijwerkingen. Tot mijn grote schrik kreeg ik vandaag bij de apotheek smelttabletten. Dit omdat de verzekeraar, Z&Z, de gewone tabletten niet meer vergoed. Als ik de gewonnen tabletten wil moet ik ze vanaf nu zelf betalen. Schandalig.....

21-06-2022 | Vrouw | 50
metoprolol
Na tien dagen gebruik gestopt met gebruik Metoprolol. Slecht in slaap komen, veel dromen, onrustig slapen.

Amitriptyline

12-06-2022 | Vrouw | 43
amitriptyline
Migraine gekregen na het doormaken van 2x corona. Vanalles geprobeerd, niets hielp. Uiteindelijk amitriptyline gekregen. Dit begon na 2 weken te helpen. Door longcovid naast migraine al meer dan een jaar een erg overprikkeld hoofd. Na 2 weken amitriptyline gebruik knapte mijn hoofd opvallend goed op! Ik gebruik het nu 5 maanden. Heb geen migraine meer en de overprikke[lees meer...]ling is zoveel Minder geworden dat ik langzaam maar zeker weer een normaal leven kan leiden. Ik slaap ook veel beter nu. Enige minpuntje is dat ik wel aankom in gewicht...

07-06-2022 | Vrouw | 50
candesartan
Vanwege bijna chronische migraine Candesartan voorgeschreven gekregen. Omdat je de eerste dagen wat misselijk kan zijn, werd aangeraden de pillen voor het slapen gaan te nemen. Helaas was dat geen goed idee omdat ik een opgejaagd gevoel van de pillen kreeg en er dus niet goed van kon slapen. Ook begon na een paar dagen het hoesten. Dat werd alleen maar erger. Op aanraden h[lees meer...]uisarts gestopt. Toen de klachten weg waren, opnieuw begonnen met de pillen, maar de bijwerkingen kwamen terug. Met name het hoesten. Ik ben dus gestopt met deze pillen.

03-06-2022 | Vrouw | 58
topiramaat
Via Hoofdpijnpoli door een neuroloog voorgeschreven gekregen voor heftige/veelvuldige migraine aanvallen, soms 3 x per week overgaande in de week er op. Minimaal 3 tot 4 daagse aanvallen. Begonnen met lage dosering, 4 x opgehoogd vanwege geen werking. Bijwerking depressies. Zelf gekozen af te bouwen daar ik er teveel last van kreeg al wou de neuroloog nog is verhogen heb i[lees meer...]k geweigerd. Nu over op Depakine.

27-05-2022 | Vrouw | 60
topiramaat
Mijn migraine is er wel door onder controle. Als ik het niet nam had ik per maand zeker minimum 4 x een opstoot van migraine die minstens 3 dagen duurde. Nu gebeurt het nog sporadisch en met zolmitriptan is het niet meer zo hevig.

10-05-2022 | Vrouw | 42
topiramaat
7 jaar geleden gestart met dit medicijn, omdat ik wekelijks 3 of 4 migraine aanvallen had. Na een maand of 2 begon het medicijn te werken en had ik nog maar 1x per maand een aanval. Erg veel en zware bijwerkingen: enorm gewichtsverlies (8kg), geheugenverlies, compleet niet op woorden of namen kunnen komen. De bijwerkingen vond ik minder weg dan terug gaan naar zoveel aanv[lees meer...]allen. Inmiddels 2 weken geleden gestopt met topiramaat, want heb het idee dat het voor mij niet meer werkt/immuniteit? Nu aan een streng migrainedieet en afwachten wat dit brengt..

04-05-2022 | Vrouw | 33

18-04-2022 | Man | 71
metoprolol
Heb jarenlang last van hoofdpijn en migraine. Langer dan 40 jaar, maar de laatste jaren werden de aanvallen erger. Mogelijk ook als gevolg van eds. Zeker elke week hoofdpijn en minder vaak zware migraine. Anderhalve dag bezig. Pijnstillers hielpen niet. Kon niets verdragen. Ook geen eten of drinken. Na een jaar heb ik nog 1x op bed gelegen maar lang niet zo erg. Als bonus[lees meer...] is mijn bloeddruk ook naar beneden en op het juiste nivo. Ik heb nooit alcohol gedronken, vroeger wel gerookt. Later alleen cannabis gebruikt. Daar 15 jaar geleden ook mee gestopt, maar dat hielp niet.

Relpax

05-04-2022 | Vrouw | 52
eletriptan
Sinds 2009 veel hoofdpijn. Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, maar werd erger en het lukte niet. Toen gaaf mij huisarts mij voor het eerste keer de REPLAX! Ik kon rustig slapen en normaal gaan werken. Ik voel de me veel beter en nu gebruik ik het binja niet meer dank GOD JESUS. Soms Moët ik de eerste of laatste dag van mijn mentruatie REPLAX gebruiken door het Lichten[lees meer...]stein migraine ALS het komt. Ik Ben hartsticke blij mee.

Propranolol

27-03-2022 | Man | 52
propranolol
Dagelijks 1 tablet . Dagelijks hoofdpijn, door neuroloog gediagnosticeerd als migraine patiënt. Gebruik remt migraine aanval, indien migraine ontstaat is aanvulling met imigran noodzakelijk

26-03-2022 | Vrouw | 36
candesartan
Na 15 jaar migraine die zich de laatste jaren steeds meer ontwikkelde tot chronische hoofdpijn ben ik sinds 2 maanden gestart met Candesartan en dit heeft mij zoveel goed gebracht. Ik slikte teveel triptanen om de hoofdpijn te onderdrukken. In plaats van elke week wel wat hoofdpijndagen en 2x per maand migraine ben ik sinds Candesartan naar 2 dagen migraine per maand gegaa[lees meer...]n, alleen tijdens menstruatie. Ik heb mijn leven terug en kan het iedereen aanbevelen! Nul bijwerkingen!

Sumatriptan

23-03-2022 | Vrouw | 62
sumatriptan
Ben migraine patient sedert mijn 18 jaar , ook wat erfelijkheid ( mama, tantes ) en heb vroeger alles geprobeerd wat er toen op de markt was. 3 sessies met Botox - behandeling gekregen via Neuroloog, en eerst hielp, tweede minder, derde niet meer ! Hierna in testprogramma gestapt ( na frequente opnames voor aanhoudende migraine in het ziekenhuis kwam ik zeker in aanmerking[lees meer...] ) Dit helpt mij om migraine aanvallen te beperken tot toch een 7 tal per maand. Heb ook de indruk dat vetten en suikers migraine-aanvallen uitlokken . Misschien ook een tip voor andere. Maar bij voeldende - aankomende aanval neem ik dan toch noch Sumaptriptan Sandoz ( meestal na 4 uur slapen komt dit op) en na zo'n uurtje ... gaat het gelijkdelijk over. (naargelang het wakker worden = de hevigheid ) kan het ook tot 2 a 3 uur duren... voor ik weer in slaap val ( maar uitzonderlijk) Ik ben HEEL TEVREDEN over dit medicament, mijn leven zou een hel zijn zonder !!!! Maar ... ik zou graag eens weten hoe schadelijk het is voor hart en bloedvaten ? Hersen - of andere bloedingen ??? Na jarenlang en veelvuldig gebruik vraag ik mij dit af ? Ik kreeg nog nooit een statisch / eerlijk antwoord .... en ja.... Migraine blijft een heel moeilijk en zeer divers te behandelen ziekte, waardoor een mens zijn sociaal leven voor een stuk beperkter wordt. Veel courage aan alle mede-migraine-patienten. !

Keppra

04-03-2022 | Vrouw | 32
levetiracetam
Een hel, na jaren depakine op dit gezet want dat was veilig. Op 3 maanden werd ik depressief en neerslachtig ook heel agressief en had er op de laatste dag naast mij een scherp voorwerp gelegen kon ik dit niet schrijven. Ik raad het echt af!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2809)
Angst & paniekstoornis (2267)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1622)