ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

Minocycline

25-10-2020 | Vrouw | 21
minocycline
Acne/puistjes
Ik gebruik nu 2,5 maand minocycline voor mijn acne. Eerst 100 mg en nu sinds 2 weken 50 mg per dag. Ik had na 1,5 maand nog steeds last van mijn acne en wilde daarom nog doorslikken. De eerste week heb ik last gehad van duizeligheid en ben ik 1 keer bijna flauw gevallen. Ik heb geen moment last gehad van mijn darmen, ik gebruik kefir als probiotica (al jaren), wellicht[lees meer...] heeft dit een positieve invloed. Ik drink soms alcohol en merk dat ik er minder goed tegen kan, ook heb ik de volgende dag vaak maagpijn. Verder begint de minocycline nu echt aan te slaan, ik heb in jaren niet zo een mooie huid gehad en ik ben ontzettend blij dat ik het ben gaan slikken. Ik was eerst erg bang dat het niet zou aanslaan, ik ben benieuwd hoe mijn huid is als ik ga stoppen met de antibiotica.

Clindamycine gel/ lotion

23-10-2020 | Vrouw | 18
clindamycine

Affusine

22-10-2020 | Vrouw | 29
fusidinezuur
Acne/puistjes
Verdwenen als sneeuw voor de zon en mijn huid bleek steviger te worden. Na een lange periode last te hebben gehad van puistjes en ontstekingen op mijn kin, ben ik er vanaf gekomen met affusidin

20-10-2020 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Ik ben een 10 maand geleden begonnen met de kuur voor acne in mijn gezicht die sinds mijn 8 jarige leeftijd tot mijn 28 niet is gestopt. Ik ben dan begonnen met 10mg, en na 2 maanden 20mg. Ii weeg 54kl....Dit werkte heel goed. Perfecte mooie huid, geen bijwerkingen. Buiten een beetje droge lippen. Wat makkelijk op te lossen was met de juiste lippenbalsem. Heb er 10 tallen [lees meer...]getest eer ik de juiste vond. Van la roche nutritic. Bon, allemaal goed en wel. Mijn poriën waren wel nog steeds gigantisch maar ik had geen puisten meer. Dus na 6 maanden mocht ik stoppen. Direct 7 dagen nadien is mijn acne terug gekomen. Net wanneer ik er eindelijk na 6 maanden af was en 9mook van mijn drogen lippen. Achja. Ik ben dan direct terug moeten beginne met de 2de kuur, weer 6maanden 10mg. Weer super resultaat en nu zonder gigantisch poriën. Nu ben ik weer 4 maanden ongeveer verder en zijn mijn lippen out off control. Super veel kloven en niet meer te herstellen door de dag. Zeer vervelend. Ook heb ik rode plekken van uitdroging in mijn gezicht en handen, kapot nagels, dof dun haar en pijnlijke huid. Wel nog steeds geen puisten (jeej) ik hoop dat het rap voorbij is en dat mijn huid en al de rest hersteld zonder eczeem en droogheid en... puisten. Vraag mij af hoelang het gemiddelde is dat mensen dit moeten gebruiken. En of ze er nadien nog blijvende lasten van hebben overgehaald... thx voor het antw. Grtjs lo

08-10-2020 | Man | 18
Acne/puistjes
Ik had al jaren geprobeerd om met allerlei crèmes, antibiotica, noem maar op geprobeerd om van mijn acne af te geraken. Ik had relatief weinig puistjes op mijn gezicht maar best veel op mijn schouders, armen en borst. Na lang twijfelen ben ik toch begonnen met roaccutane (in september want je vermijdt best de zon). Ik had in het begin nogal schrik want iedereen stelde deze[lees meer...] bijwerkingen voor alsof het de hek op aarde was. Dit was het voor mij absoluut niet. Ik heb de eerste weken gemerkt dat mijn lippen droger werden en soms 'kapot' gingen maar met een goede labello (je beste vriend) valt dit uitstekend te verhelpen. Voorts krijg ik vrij snel last van een droge hoofdhuid. Dit resulteerde in jeuk aan mijn hoofd. Maar geen probleem, ik ben de dag nadien naar de kruidvat geweest, heb goede shampoo (voor een droge huid) én een potje vette crime (haarmasker noemt het, je doet het gewoon in je haar nadat je je haar hebt gewassen, wacht 2 minuten en spoelt het eruit) gekocht en dit probleem was helemaal opgelost. Voorts heb ik eigenlijk nergens speciaal last van gehad. Na een paar maanden begon ik ook echt zeer goed verbetering te zien. Mijn huid werd steeds schooner en schooner. Ik heb het ongeveer Van september tot Mei gepakt en ben nu dus ongeveer een half jaar later en heb bijna geen last meer van puistjes (af en toe komt er nog eens eentje maar dat valt te verwaarlozen). Ik ben echt tevreden geweest van dit product en hoop dat ik enkele bange zieltjes heb kunnen helpen die problemen hebben met acne maar schrik hadden van de bijwerkingen.

07-10-2020 | Vrouw | 34
Acne/puistjes
Ik ben al langer bekend met acne maar door de diane pil is dat altijd redelijk acceptabel gebleven. Echter na 20 jaar de pil slikken wilde ik toch wel graag stoppen aangezien mijn partner toch onvruchtbaar is. Enkele weken na het stoppen met de pil begon namelijk de acne ernstig toe te nemen en werd met de week heftiger. Ik heb altijd alleen acne gehad in mijn gezicht. A[lees meer...]fspraak in ziekenhuis gemaakt waar ik overigens al eens eerder geweest was voor acne en toen talloze keren antibiotica gekregen. Arts had alle informatie na 10 jaar nog steeds in het systeem, hierdoor ging het eigenlijk heel snel en was het snel duidelijk dat dit medicijn mij zou moeten helpen. Na bloed en urine testen kon ik 2 dagen later aan de kuur van 7 maanden beginnen. Na eerste inname last van uitslag in hals en nek , dit nam na elke dag wat af gelukkig. Na 1,5 week begonnen mijn lippen uit te drogen, 3x daags insmeren met vaseline helpt. Ook na 1,5 week kreeg ik een hele droge hoofdhuid en dat jeukte ontzettend, mijn haar brak snel af en is net stro. Dat vind ik een vervelende bijwerking. Tegenhanger is wel, waar ik altijd mijn haar om de dag moest wassen vanwege de vettigheid, dat nu absoluut niet meer nodig is! 1x of 2x per week was ik het nu. Jeuk werd gelukkig na 1,5 maand wat minder. Acne werd de eerste weken ernstiger en je merkt dat de bovenlaag van je huid sneller los laat. Bij uitknijpen acne krijg je dan heel snel wondjes wat de boel er niet beter op maakt. Beter er van af blijven dus. Nu 2 maanden later merk je al verschil, acne neemt af en wat er komt is kleiner en sneller weg. Menstruatie is flink toegenomen, heel heftig en veel bloedverlies. Dit kijk ik nog even aan. Gewrichten vooral rond knieen en enkels zijn wat pijnlijk, op sportschool moet ik echt rustiger aan doen en kan ik minder zwaar pakken. Dit staat ook in de bijsluiter van het medicijn. Ik heb de lijn van biodermal gekocht voor de verzorging van mijn huid, dit is prettig om hier gelijk vanaf dag 1 mee te starten. Voor nu ben ik tevreden hopelijk houdt dit zo aan.

25-09-2020 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik heb ongeveer 13 jaar lang deze pil geslikt (ben inmiddels eind 20) en nu gestopt, omdat ik toch wilde weten hoe het zonder de pil. Voordat ik aan de pil begon zat ik in de puberteit en had ik soms last van puistjes, nu ik gestopt ben (na ongeveer 4 maanden) zijn de puistjes terug, vooral op mijn voorhoofd is het vrij erg.. Ik weet niet of het tijdelijke klachten zijn,[lees meer...] of dat het beter wordt als mijn hormonen wat minder 'in de war' zijn vanwege het stoppen, maar het is wel erg vervelend. Daarnaast merk ik door het stoppen dat mijn haar uitvalt (niet heel erg, maar wel een verschil) en dat mijn haar heel snel vettig wordt. Na 1 dag moet ik mijn haar eigenlijk alweer wassen. Heeft iemand anders ervaring met huidproblemen door stoppen met pil die tijdelijk waren? Ik hoor namelijk graag of het beter wordt, anders overweeg ik om toch maar weer te beginnen met de pil.

Duac Acne gel

18-09-2020 | Vrouw | 20
benzoylperoxide/ clindamycine
Acne/puistjes
Ik had altijd een hele goede huid en kreeg opeens 3 jaar terug last van acne. Ik heb 2 jaar lang van alles geprobeerd om van mijn acne in mijn gezicht af te komen (schoonheidsspecialiste elke 3 weken, huidtherapeut, cremetjes, verschillende reinigings/verzorgings routines, tea trea oil etc etc. Maar niks werkte goed. Een jaar terug was mijn huid zo slecht dat ik naar de do[lees meer...]kter ging en van de dokter deze gel mee kreeg. Ik had er weinig vertrouwen in omdat ik al zo veel had geprobeerd, maar na ongeveer 2 weken smeren was mijn huid helemaal clean en weer helemaal normaal! Wondercreme! Na de eerste paar dagen kreeg ik wel last van een brandende hele droge huid rond mijn kin maar na een weekje trok ook dit weg.

16-09-2020 | Man | 17
Acne/puistjes
Ik zelf heb pas op mijn 35e dit middel gekregen destijds de 20 microgram voor een periode van 6 maanden. Inderdaad waardeloos dat men mensen nog steeds laat lopen met zulke huidonstekingen. Onze zoon heeft het in de pubertijd gehad, sportte veel en had bij 20 microgram iets te veel bijwerkingen. Dus overgestapt op 10 microgram, hetzelfde effect in een iets langere tijd en [lees meer...]eigenlijk op droge lippen na geen bijwerkingen. Men was daar in het ziekenhuis ook aan het experimenteren met een zo laag mogelijke dosering. Dus ik zou adviseren om altijd te overleggen om met 10 microgram te beginnen en eerst eens een paar maanden te kijken wat het doet.

YAZ 24+4

02-09-2020 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / drospirenon
Acne/puistjes
Mijn acne is volledig weg na 6 maand gebruik van deze pil. Ook mijn humeur is ineens veel beter geworden terwijl dat ik vroeger last had van depressie. Aanrader dus !

21-08-2020 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Hii! Normaal schrijf ik nooit reviews, maar ik baseer toch wel vaak mijn mening op reviews, dus vandaar dat ik er nu toch één schrijf, want dit is een top product! Vanaf mijn 13/14e kreeg ik last van puistjes/bubbeltjes/acne op mijn kin en voorhoofd (hormonaaaaal). Tijdens de puberteit is dit natuurlijk te verwachten, maar het hield maar aan. Ik heb, net als velen, van all[lees meer...]es geprobeerd: benzoyl, duac, huidtherapeuten, andere anti-conceptiepillen en nog duizend andere zalfjes/antibiotica die zouden moet helpen. Maar helaas, niets hielp en mijn gemoedstoestand werd er niet beter op. Totdat ik 22 was en zelf het heft in handen nam, en bij mijn huisarts voorstelde om aan de roaccutane te gaan. Dat leek ze wel een goed idee (hadden ze dat niet veel eerder kunnen zeggen?). Eenmaal begonnen, merkte ik na een paar weken al verschil! Mijn huid werd rustiger en na 3 maanden had ik geen enkel (!) puistje meer. Ik kan me haast niet meer voorstellen hoe dat voelt. Ik kreeg in het begin wel last van droge lippen/mondhoeken, maar dit is prima te doen als je gewoon altijd Purol bij je hebt ;). Ik wou dat ik veel eerder aan deze kuur was begonnen, want dat zou een hoop tranen en Euro's hebben bespaard. Ik gun iedereen die ook maar een beetje last heeft van acne deze kuur, want my god wat een wonder product! Dat bloedprikken went wel, en het is eigenlijk best handig om elke maand een zwangerschapstest te moeten doen. Oh ja for the record: ik ben begonnen met 10mg omdat ik veel sportte, en ging in de 2 maand over op 20mg en ik zit nu op 30mg, waar ik de resterende maanden op blijf (in totaal waarschijnlijk 9 maanden). Ik zou zeker rustig aan beginnen, want het kan natuurlijk wel een negatief effect hebben op je humeur als je meteen met 40/50 mg begint! Laatste ding: GEDULD, verwacht niet meteen de eerste week resultaat, maar als je eenmaal resultaat ziet, is het het dubbel en dwars waard. Succes!

Diane-35

17-08-2020 | Vrouw | 18
cyproteron / ethinylestradiol
Acne/puistjes
Ik ben net begonnen met Daphne pil (lijkt sterk op Diane), ik vroeg me af na hoeveel weken/maanden ik mijn acne zal zien verminderen.

13-08-2020 | Man | 20
Acne/puistjes
Sinds mijn 16de kreeg ik last van puistjes. Vooral op m'n rug/ schouderbladen en een klein beetje op m'n borst. Ik begon met benzoylperoxide, maar dat bleek niet erg effectief. Vervolgens ben ik naar de huisarts gegaan en die schreef een licht medicijn voor. Deze moest ik 6 weken nemen en de eerste keer verdween het zo goed als. 6 maanden hierna kwam het terug en steeds in[lees meer...] iets ergere mate. De routine van huisarts en kuur had ik zo'n 3 keer gedaan. Na de derde keer deze lichte kuur was ik er klaar mee en had op internet gevonden dat Roaccutane erg effectief werkt. Hoewel er wel bijwerkingen zouden kunnen optreden. Eigenlijk was ik op dat moment alleen maar bezig om ervoor te zorgen dat de acne weg ging. Want na 3 jaar waren het abcessen geworden onder mijn huid. Dit ging niet open en deed verschrikkelijk veel pijn. Omdat het op mijn rug het ergst was moest ik 12 maanden(Ja je hoort het goed). Deze kuur volgen. En ook niet 1 pil per dag van 20mg, maar 3 per dag van 20mg. Ik heb dus een jaar lang aan de 60mg per dag gezeten. En hoewel je gauw denkt dat dat teveel is ben ik onwijs blij dat ik deze keuze toch gemaakt heb om aan de antibiotica te gaan. Ik snap dat het voor mensen grote stap is om zo lang pillen te nemen. Maar ik zou niet durven zeggen hoe mijn huid eraan toe geweest zou zijn. Ik ben nu 3 jaar verder ik heb nergens last meer van ja heel af een toe een klein pukkeltje hier en daar, maar dat is menselijk. Maar de grote abcessen die onder m'n huid zaten zijn compleet verdwenen. En de littekens die er zaten zijn ook zo goed als herstelt. Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik Roaccutane genomen heb. Ps. Er was wel 1 klein nadeel aan het nemen van deze antibiotica. Al hoewel dat indirect door Roaccutane kwam. Ik had last van kalknagels op mijn tenen. Roaccutane werkt in op je lever en daarom moet je om de zoveel tijd je bloedwaardes laten controleren. Doordat ik dus die kalknagels had op mijn tenen begon ik het na 6 maanden te zien op m'n vingers. Het was niet op al m'n vingers maar ongeveer 6 vingernagels. Helaas zijn dit wel zaken die voor kunnen komen als je Roaccutane neemt.

YAZ 24+4

10-08-2020 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Acne/puistjes
Ik heb ongeveer 5,5 jaar aan de Microgynon 30 gezeten. De reden dat ik aan een andere pil wilde is omdat ik standaard hele grote puisten op mijn kin had en ze op geen enkele manier weggingen en dat was beschamend en het deed ook pijn aan mijn kin. Toen besloot ik met mijn huisarts de Zoely te nemen. Helaas was die niet leverbaar. Daardoor kwam ik terecht bij de Yaz 24+4 (0[lees meer...],02/3). Deze pil heb ik een kleine drie weken geprobeerd maar dit was niet te doen. Ik was intens humeurig en voelde me vreselijk. Ik dacht eerst dat mijn depressie terug aan het komen was maar gelukkig realiseerde ik me al snel dat het door deze pil kwam. Naast dit gingen mijn puistjes ook niet weg maar ook al deed het dat wel kon ik met het humeur niet leven. Vervolgens ben ik over gegaan naar de Mercilon (0,02/0,15) maar ook deze heeft niks goeds voor mijn huid gedaan. Ik heb tijdelijk huidantibiotica gehad in de vorm van een soort vloeistof maar als ik hiermee stopte kwam het gedoe weer terug. Ik zoek dus nog een oplossing..

03-08-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Op mijn 22 ste ging ik van “af en toe puistjes” in een keer naar echte acne. Toen heb ik inderm en benzoylperoxide gekregen. Dit hielp de eerste 1,5 jaar erg goed. Opeens werkte het niet meer en toen ben ik weer naar de dokter gestapt en kreeg allerlei andere zalfjes. Mijn huid bleef maar vet en glanzend met veel ontstekingen. Het zag er heel vurig/vettig uit altijd en moe[lees meer...]st altijd make up op doen zodat mensen het niet zagen. Ik vond het vreselijk die plamuurlaag elke dag weer. Toen tegen de dokter gezegd dat ik naar de dermatoloog wilde en gevraagd aan de dermatoloog of ik direct aan de roaccutane mocht. Dermatoloog ging akkoord. Na 4 maanden werd de acne echt minder dus ik moest eerst wel Doorzetten want ik dacht dat het niet werkte. Ik heb altijd 2 x 20 mg genomen want bij 60 mg werd ik raar moe in het Hoofd en bij 40 voelde ik me gewoon zoals mezelf. Nu na 8 maanden is mijn huid nog nooit zo mooi geweest! Ik hoef geen troep meer op mijn gezicht te smeren en gebruik alleen water. Geen crèmes etc want ik ben van mening dat de huid het best functioneert van zichzelf. Ik ben heel blij dat ik het heb gedaan en zou het iedereen aanbevelen! De bijwerkingen vallen 100% mee. Droge lippen maar is goed te doen met lippenbalsem. En een nadeel een huid die week voelt en snel wondjes krijgt als je krabt. Dus probeer dat niet te doen.

29-07-2020 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Aanrader voor iedereen die alles al geprobeerd heeft maar waarbij niks voldoende werkt. I.v.m. mijn lage dosering heb ik ook enkel bijwerkingen gehad waar zeer goed mee te leven valt. Na ongeveer 3 maanden begon ik duidelijk verschil te zien. Ik gebruik het medicijn op dit moment nog steeds, dus hopelijk blijft de acne ook weg als ik stop.

20-07-2020 | Vrouw | 14
Acne/puistjes
Niks hielp bij me huisarts gegaan daar hielp ook niks aan de medicatie begonnen en het werd in het begin echt heel erg grote puisten met witte puntjes niet normaal ik wilde ermee stoppen maar goed dat ik er mee door ben gegaan. Vandaag gehoord dat ik mag stoppen na 6 maanden. Ik heb nog rode vlekken op mijn wangen maar dat trekt langzaam weg In der loop der tijd. Ik ben er[lees meer...] blij mee een aanrader.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

14-07-2020 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel
Acne/puistjes
Ik heb precies het zelfde. Ik ben nu een halfjaar gestopt met de pil . En zit veel beter in m’n vel! Maar nog steeds wel een beetje last van puisten. En pigmentvlekken werden ook niet minder. Ik ga nu naar een huidspecialist en heb daar nu een hele zware behandeling onder begaan. Mijn huid is heel mooi nu, af en toe ook nog een puistjes, maar dat zal er wel bij horen! Ik b[lees meer...]en nog steeds bezig met mijn behandeling. Mijn pigmentvlekken zijn ook een stuk minder. Maar ik blijf voor altijd gevoelig voor de zon, en daar baal ik van. Want ik hou van zonnen! Ik vond het ook zo raar dat ik opeens acne en pigmentvlekken kreeg, waarom moet ik dit nu weer hebben? En ook gewoon dubbelop. Nu heb ik gisteren een hormoon spiraaltje laten zetten en lees op internet hele slechte recensies. Maar ik moet toch wat proberen, want kan ook niet onbeschermd blijven. Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Want toen ik ben gestopt met de pil is de acne of pigmentatie niet minder geworden, ik zat alleen een stuk beter in m’n vel en dat de reden waarom ik niet meer aan de pil wil. Een hormoon spiraal moet minder hormonen afstoten, en de meeste hormonen worden in de buik afgestoten. Ik ben benieuwd, of ik meer last van puisten ga krijgen. Ik heb wel van overtuigd dat ik acne en pigmentatie van de pil heb gekregen waardoor ik er nu nog mee zit. Pigmentatie gaat namelijk nooit meer weg. Voor advies zou ik je echt een huidspecialist aanraden, geeft je echt een goed gevoel en advies! Succes !

10-07-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Na lang twijfelen of ik aan de pil wilde beginnen, mede door alle horrorverhalen die ik online las, ben ik er afgelopen maart toch aan begonnen. Ik heb altijd al last gehad van een onregelmatige cyclus en acne, welke door mijn verstoorde hormonen veroorzaakt leek te worden. Na vier maanden kan ik zeggen dat mijn acne zo goed als verdwenen is! Slechts af en toe een puistje[lees meer...] maar dit is niks vergeleken met hoe het eerst was. Verder heb ik nauwelijks last van bijwerkingen gehad. Alleen de eerste 2/3 maanden s ochtends wat misselijk geweest, maar dit verdween na wat te eten. Ook zijn mijn borsten wat pijnlijker dan eerst en zelfs een cup gegroeid! Verder helemaal nergens last van gehad (tot nu toe). Mijn menstruatie is vrij licht geworden en heb bijna geen pijn. Kortom, ik kan deze pil zeker aanbevelen! Vooral als je last hebt van (hormonale) acne kan dit dus echt de oplossing zijn. Iedereen reageert natuurlijk anders op de pil, maar ik zou het zeker aanbevelen om het te proberen.

Minocycline

09-07-2020 | Vrouw | 24
minocycline
Acne/puistjes
Wat ik persoonlijk doe is, een week voor mijn menstruatie 1 pil om de dag inslikken waarmee ik de rest van de maand clean ben van puistjes. Echter op het begin toen ik het medicijn nam heb ik meer moeten innemen voor resultaat, en dat heb ik door de maanden heen afgebouwd gezien ik ook echt merkte dat het niet meer nodig was.

08-07-2020 | Man | 16
Acne/puistjes
Isotrentinoine is een zwaar medicijn, weet waar je aanbegint. Op het begint werd mijn acnee erger daarna minder . De bijwerkingen wen je wel aan maar blijf je lippen insmeren en oogdruppels gebruiken. Ik ga naar de fysiotherapeut voor mijn rug pijn en ik neem massages. Je kan snel geïrriteerd worden , dat heb ik ook heel erg . Voor de rest kan je gewoon in de zon zitt[lees meer...]en , mijn huid verbrand niet sneller of wat dan ook. Ik raad het wel aan maar de bijwerkingen kunnen erg heftig zijn Drink genoeg water , smeer je gezicht in . Ik gebruik de hydraterende creme van Mediopics. Voor mijn lippen gebruik ik valseline , vooral voor het slapen gaan een dikke laag valseline en voor overdag gebruik ik ook wel is ciciplast levres , daar zit een olie basis in dus hydrateerd de lippen goed . Ik wens je succes !!!

Doxycycline

08-07-2020 | Man | 16
doxycyline
Acne/puistjes
Doxycycline is een fijn medicijn tegen acne zonder bijwerkingen en je ziet al snel resultaat.

06-07-2020 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik ben 16 en ik heb sinds mijn 11/12e last van hele heftige acnee. Helaas heb ik het pech al dat ik van me zelf al een gevoelige huid heb dus mijn huis reageert heftig op alles. Op mijn 12 ben ik naar de huisarts gegaan en daar heb ik meerdere cremetjes gekregen . Ik heb wel 5 cremes gekregen , 3 keer antibiotica en 1 keer pillen . Dit natuurlijk wel allemaal verdeelt [lees meer...]. Na dat allemaal , (3 jaar later). Was ik er echt helemaal klaar mee. Ik werd door gestuurd naar de dermatoloog en daar zagen ze al snel dat ik echt heftige acnee had wat niet weg gaat naar een paar makkelijke apotheek cremetjes . Daar kreeg ik isotrentinoine . Ik ben begonnen met 20mg , ik weeg 58 kilo . De hoeveelheid mg die je krijgt wordt bepaald meT behulp van je gewicht. Voor dat je begint ben je verplicht een bloed en leveronderzoek te doen en een zwangerschapstest. Als alles goed is mag je direct beginnen . Ik ben altijd gezond geweest en heb eigelijk nooit bijwerkingen gehad als ik iets slikte of gebruikte. Daardoor dacht ik dat ik geen bijwerkingen zou hebben bij het slikken van isotrentinoine. Nou dus wel... Na 4 dagen kreeg ik al echt heledroge lippen. Droge ogen , ik begon vaak wazig te zien . Na anderhalfweek begon de vermoeidheid , ik was echt altijd moe , ik had zo veel rugpijn , bloedneuzen , pijn aan mijn knieën en bovenbenen en heel erg stemmingswisselend . Ik voelde me niet goed, ik lag liever in bed dan dat ik iets deed en ik reageerde vaak al heel vel op mensen terwijl ik dat nooit zo snel al zou doen. Bij mij werd mijn huid er eerst onrustiger van , na 4 weken werd het minder . ( ik heb alleen acnee op mijn geziicht) Je kan gewoon in de zon zitten , met of zonder zonnebrand creme je merkt geen verschil. Maar nu ben ik dus op mijn 5e week en ik merk zeker verschil , volgende week ga ik naar de 30mg en hou ik dat aan. Merk je dat het teveel wordt neem dat gewoon even een pauze en slik een tijdje niet. Smeer je lippen goed in vooral de hoekjes . Smeer je hele lichaam in maar niet met een creme waar parfum in zit . Ik gebruik voor mijn gezicht een creme van Mediopics (de hydratede creme). Ik raad isotrentinoine aan maar hou er rekening mee dat je zware bijwerkingen kan hebben. Geef het ook aan aan je dermatoloog. Succes!

30-06-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Werkte goed tegen acne en vette huid. Ook geen last meer van menstruatie krampen. Helaas erg last gekregen van depressies en paniekaanvallen. Toen ik met het middel stopte verdwenen de paniekaanvallen.

25-06-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
ik zit nu op mn 23ste dag van roaccutane, alleen mijn acne blijft maar erger worden, is dit normaal? op internet staat, dat het de eerste 2/3 weken erger kan worden, maar zit nu in mn 4e week en werd vanochtend weer wakker met 6 nieuwe ontstekingen. pfoe

23-06-2020 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Begonnen in februari met een tweede kuur van roaccutane. Eerste kuur gestopt 4 jaar geleden omdat ik na 3 maanden ernstig last kreeg van clownseczeem. Omdat de pukkels nu terug waren ben ik weer begonnen met 30 mg. Dit heb ik 3 maanden gedaan en na een paar weken was mijn huid al egaal en vrij van pukkels. Wel kreeg ik last van migraine om de twee weken en hierdoor moest[lees meer...] ik naar de 20 mg. Ook had ik heel erg last van droge huid en droge hoofdhuid. Ik kon absoluut niet in de zon zitten en ik was vaak depressief en snel geïrriteerd. Ook was mijn libido helemaal weg. Nu ik de 20 mg slik gaat het veel beter met de bijwerkingen. Heb alleen nog droge lippen en ogen maar die depressieve gevoelens zijn gelukkig weg. Wel heb ik nog last van migraine dus ik weet niet hoelang ik dit nog kan slikken. Slik nu 5 maanden en colgens de dermatoloog moet ik nog 5 maanden omdat de dosis is verandert.

14-06-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Momenteel gebruik ik isotretroine (per dag 40 mg). Het is nu mijn zevende maand en ik heb nog een maand te gaan. Langer dan 10 jaar last van acne. Ik had gedacht dat de bijwerkingen mee zouden vallen maar dat valt erg tegen. Aan het begin weinig bijwerkingen gehad (droge lippen, ogen en huid) maar met de tijd is dit erger geworden. Het is nu zo heftig (schaafwonden op mijn[lees meer...] armen en benen) dat ik heb besloten om even een paar dagen ermee te stoppen. Desondanks zal ik mijn behandeling afmaken. Helaas heb ik nog steeds last van acne en dit is niet minder geworden. Het positieve is wel weer dat mijn poriën kleiner zijn geworden en dat mijn huid niet meer zo vettig is. Het is belangrijk om veel water te drinken en je gezicht/lichaam elke dag in te smeren met een creme. Voor mijn gezicht heb ik lanettecreme gekregen. Voor de schaafwonden gebruik ik cetomacrogozalf FNA. Voor mijn lichaam gebruik ik biotherm (te koop bij douglas/ici paris).

08-06-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik gebruik deze medicatie nu bijna 6 weken. Ik was bang voor de bijwerkingen die ik had gelezen op het internet, maar mijn tip is om het hiervoor niet te laten; het pakt bij iedereen anders uit! Bij mij is de huid iets droger, vooral m'n lippen maar daar had ik al last van. Ook is mijn neus aan de binnenkant droger en dat is wat vervelend soms, maar verder heb ik nergens l[lees meer...]ast van! Moet eerlijk zeggen dat ik mijn huid, op mijn gezicht na, niet eens dagelijks in smeer. Het effect was na 2-3 weken al zichtbaar en ik durf nu al bijna zonder make-up en een hempje (ipv tshirt ivm puistjes op de rug) een uurtje te sporten; iets wat ik eerst echt niet zou durven!!

Doxycycline

07-06-2020 | Vrouw | 15
doxycyline
Acne/puistjes
Ik begon in Februari met het gebruik van Doxycycline voor 3 maanden voor acne op mijn gezicht, borst en rug. De acne was erg vervelend en ik moest altijd dichte shirts dragen. De eerste paar dagen nam ik het medicijn zonder eten maar dat is snel veranderd naar met eten omdat ik er van moest overgeven. Als ik eerst wat at dan ging het wel stukken beter en had ik eigenlijk w[lees meer...]einig last. Mijn acne is langzaam aan minder geworden maar nooit helemaal weg gegaan. Mijn acne was voor het gebruiken van Doxy wel heel erg onrustig en rood, en dat was gelukkig weg na het gebruik. Maar, ik kan nog steeds geen badpak aan doen om samen met anderen te gaan zwemmen. Van bijwerkingen had ik eigenlijk weinig last. Ik ben niet in de zon geweest en ben daardoor niet vaak verbrand (was op school wel een paar keer verbrand). Ik kreeg verder een droge huid (vooral in mijn nek waardoor ik rode plekken kreeg). Ik heb daar flink veel creme op gesmeerd en toen ging het wel ietsje beter. Nu ik ongeveer een maand klaar ben wordt mijn huid langzaam aan minder droog. Ook kan ik weer fijn in de zon zitten. Bij veel mensen komt de acne langzaam aan weer terug, maar ik hoop erg dat dat bij mij niet het geval wordt (of in ieder geval niet zo erg als het was).

Flucloxacilline

02-06-2020 | Vrouw | 42
flucloxacilline
Acne/puistjes
Hydradentis supprativia. Ik kwam voor een ontsteking in me linker lies. Na 5 dagen gebruik kuur. Komt er weer een ontsteking opzetten in rechter lies. Terwijl de kuur nog bezig is. Na contact met doktersassistent zegt de assistente ja maar het werkt ook niet op bestaande infecties. Die zijn te veel ingekapseld. Het is om nieuwe ontstekingen te voorkomen. Waarom k[lees meer...]rijg ik deze kuur dan?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2423)
Depressie (1970)
Angst & paniekstoornis (1882)
Hoge bloeddruk (1374)
Blaasontsteking (985)