ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

09-04-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik gebruik dit nu drie weken maar acne is alleen maar verergerd. Grote ontstekingen zijn ontstaan, een stuk ernstiger dan ervoor. Hopelijk dat de antibiotica snel wel gaat werken..

07-04-2021 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
Zeer tevreden over dit middel, eindelijk iets dat werkt! Ik heb dermatitis perioralis/acne Door de verhalen op internet durfde ik het niet te nemen. Het is een heel sterk middel, dus ik zou het zeker niet aanraden voor mensen die nog alternatieven te proberen hebben en/of milde acne of dermatitis hebben. Voor mensen bij wie niks (meer) werkt en bij wie het ernstig is, [lees meer...]is dit echt een absolute aanrader, want dit werkt wel! in ieder geval voor mij. Ik ben heel blij dat ik de moed bij elkaar heb geraapt, want ik heb nu eindelijk weer een ontstekingsvrije huid. Momenteel zit in 3 maanden aan de kuur, ik gebruik 20 mg per dag, ik weeg 52 kg. De bijwerkingen die ik heb zijn een wat droge huid en droge lippen en een keer een bloedneus gehad. Dit is allemaal heel goed te doen door de huid goed in te smeren. Voor de lippen gebruik ik gewoon vaseline, dat werkte voor mij beter dan allerlei andere "speciale" lippenbalsems. Vorige maand heb ik een maand lang 30 mg geslikt, dat ging voor mij minder goed, ik heb namelijk ook nog eens een eczeem gevoelige huid en door de droogte kreeg ik eczeem op mijn gezicht en handen, hier gebruik ik protopic voor. Ik heb mezelf verschrikkelijk gevoeld door hoe ik er uit zag, kon wel janken als ik in de spiegel keek, ik wilde zelfs geen mensen meer zien en als ik dat deed was het met lood in de schoenen. Ik ben tot nu toe heel blij! Het medicijn is voor mij heel goed te doen en het is een bevrijding om eindelijk mezelf weer goed te voelen zonder een gezicht voor ontstekingen en zonder een gevoel vol van schaamte!

06-04-2021 | Man | 28
Acne/puistjes
Sinds mijn puberteit (14/15) last van acne. Zeker in de puberteit had ik veel acne in mijn gezicht. Ik heb daarvoor altijd benzoylperoxide gesmeerd. Best effectief echter kon ik mijn kleding, handoeken, bedlakens en noem maar op weg gooien want het verkleurt gegarandeerd nadat het in aanraking is gekomen met deze zalf. Effectief maar niet preventief. De acne bleef desondan[lees meer...]ks altijd terug komen. Op mijn 21e had ik de stap genomen om naar de huisarts te gaan. Ik struggelde immers al 6 jaar met acne dat mij belemmerde in het dagelijks leven! Ik werd toen doorverwezen naar de dermatoloog (de huisarts was toen ook niet bevoegd om roaccutane voor te schrijven, dit was in 2012). De dermatoloog plande een roaccutane kuur voor mij. Iets waar ik ontzettend op kon verheugen, hoe raar dit ook klinkt. Mijn broer heeft een zelfde kuur gedaan en sindsdien nooit meer last van acne gehad. Dat wilde ik uiteraard ook... Helaas, is de kuur afgeblazen doordat ik een halfjaar op curacao stage ging lopen. Hierdoor zou ik teveel in aanmerking komen met de zon én dat is nou net wat er zoveel mogelijk vermijd moet worden.. Gelukkig, kreeg ik wel een zalfje voorgeschreven. Treclinac. Redelijk effectief en gelukkig niet die vervelende vlekken in mijn kleding zoals ik dat had bij benzoylperoxide. In de loop der jaren verdwenen de puistjes in mijn gezicht maar bleef de acne op mijn rug en borst toenemen. Vooral onderhuidse ontstekingen, waarbij treclinac eigenlijk totaal niet effectief was (althans niet op mijn huid). Nu op mijn 28e (over 2 weken 29 jaar) heb ik eindelijk weer de stap genomen (lees; moed verzameld) om weer naar de huisarts te gaan. Sinds 2 weken ben ik begonnen met roaccutane kuur. Dit kreeg ik overigens direct voorgeschreven door de huisarts tot mijn verbazing. Ik was nog in de veronderstelling dat ik hiervoor naar de dermataloog moest. Ik ben nu 2 weken bezig met de kuur en ik merk nu al dat er geen ontstekingen bij komen. Sterker nog, mij huid ziet er al een stukje rustiger uit! Ik heb nu al spijt dat ik niet eerder deze stap heb genomen. De bijwerkingen zoals droge lippen neem ik graag voor lief. En dat wil ik ook graag meegeven aan andere. Uiteraard zijn de bijwerkingen per individu anders. Maar besef dat een aantal maanden milde bijwerkingen niet opwegen tegen jaren lang onzekerheid door acne.

06-04-2021 | Man | 17
Acne/puistjes
Heb voor de kuur zo’n 3 jaar met heftige acne geworsteld, van alles geprobeerd, vegan eten, allerlei cremetjes, maandelijks naar de schoonheidsspecialiste en nog wat pillen van de huisarts. Maar niks hielp écht. Heb er lang over nagedacht om met roaccutane te beginnen, vooral door dingen die ik las op internet over alle “verschrikkelijke” bijwerkingen. Na lang twijfelen to[lees meer...]ch maar contact opgenomen met een dermatoloog voor wat advies en zij nam eigenlijk direct mijn zorgen weg. Dus toen mee begonnen en uiteindelijk 7 maanden lang 20 mg per dag geslikt en daarna nog 10 mg voor een maand. Wat voor mijn 2 meter en 75 kilo toch verrassend weinig was. Het deed echter hartstikke goed zijn werk. De puisten trokken langzaam weg en had denk ik na 5 maanden geen één puist meer. Ging ook weer normaal (ongezond) eten en merkte daar niks van op mijn huid. Had ook eigenlijk helemaal geen last van bijwerkingen, alleen beetje droge lippen en het niet mogen zuipen was ook wel jammer. Het gebrek aan bijwerkingen komt waarschijnlijk ook omdat mijn dosis wat lager lag dan dat van de meesten. Het enige nadeel is dat ik wel nog met roodheid en wat littekens bleef en blijf zitten. Ben nu een maandje gestopt en als het goed is trekt de roodheid de aankomende maanden langzaam weg en dan is het nog even kijken of er misschien nog een litteken behandeling nodig is. Het heeft voor mij heel goed gewerkt en heb er spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan. Als je twijfelt ga dan gewoon even langs bij een dermatoloog en bespreek met diegene de beste optie voor jou persoonlijke situatie maar laat je niet afschrikken tot een gesprek met een professional door iets dat je op internet leest.

05-04-2021 | Man | 20
Acne/puistjes
Toen ik een jaar of 14-15 was kreeg ik last van kleine pukkeltje op mijn hele voorhoofd. Ik werd er ontzettend onzeker van en voelde mij alles behalve mooi. Na 1,5 jaar ben ik huisarts gegaan en kreeg ik benzoylperoxide zalf (dit kun je bij de apotheek kopen) en clindamycine lotion (dit kan alleen op recept). Binnen een paar weken was ik helemaal van mijn problemen af, zon[lees meer...]der vervelende littekens. Op mijn 18e kreeg ik opeens weer last van acne, maar nu op mijn wangen, echt hormonaal, pijnlijk en rood. Ook lieten ze heftige littekens achter. Via de dokter ben ik doorgestuurd naar de dermatoloog, dit was mogelijk omdat mijn psychische gezondheid er echt onder leed. Ik mocht beginnen aan 20 mg per dag. Na de eerste pil merkte ik de droge huid en lippen al. Ik had stiekem gehoopt dat na de eerste aantal weken al verschil te zien zou zijn, maar eerst werd alles alleen maar erger. Na 3 maanden had ik voor het eerst een glad huidje. De rode plekjes hebben nog even wat langer de tijd nodig. Zit tijdens de kuur vooral niet aan je pukkels of mee-eters hier krijg je gewoon brandwonden van. Natuurlijk heb ik gelezen dat je er depressieve klachten van kon krijgen. Ik was daar niet bang voor, 'als mijn pukkels weg zijn heb ik niks om depressief voor te zijn' dacht ik, maar die had ik toch even mooi verkeerd ingeschat. Ik gebruik het nu 4 maanden en heb al een aantal dagen daarvan verdrietig en zwaar vermoeid thuis gezeten. Onderschat dit dus niet. Mijn acne was in vergelijking tot andere niet heel ernstig, maar ik raad het iedereen aan. Als je twijfelt, doe het.

01-04-2021 | Man | 22
Acne/puistjes
Ik heb er een goede ervaring mee. Ik neem nog 3 dagen mijn pillen en dan ben ik er volledig klaar mee. Na bijna 7 maanden toch wel een opluchting. Ik had altijd enorm dikke onderhuidse puisten die vaak erg veel pijn deden en na 100 verschillende zalfjes en weet ik wat nog allemaal ben ik uitgekomen op isotretinoine. In tegenstelling tot wat velen hier schrijven zag ik nie[lees meer...]t zo snel het gewenste resultaat. Ik had elke week opnieuw andere puisten tot ongeveer het einde van mijn 4e maand. Maar plots waren ze allemaal weg. En ze bleven ook weg. Ik ben nu 2 maanden volledig puisten vrij. Maar ik heb wel een veel hogere dosis dan de meesten hier schrijven. De kuur zou normaal gezien een half jaar moeten duren. Ik begon met 20mg de eerste maand. En elke maand 10 mg omhoog. Vanaf de 6e maand nam ik dus 70mg per dag. Na de 6e maand zei mijn dermatoloog me dat ik al mijn resterende pillen mocht doornemen tot ze op waren. Ik had er nog vrij veel. Vandaar dus net geen 7 maanden gehaald. Qua bijwerkingen heb ik best wel wat gedoe gehad. Behalve de enorm droge lippen die vaak scheurden en huid die helemaal uitdroogt en ik dus constant loop te vervellen had ik ook last van angstgevoelens. Vooral rond mijn 3e - 4e maand. Maar ik had een veel vervelendere klacht na ongeveer 2 maanden. Anale jeuk. Compleet ondraaglijk. Ik ben zelfs enkele keren op mijn werk vertrokken omdat het niet vol te houden was. Ik wandel veel rond op mijn werk en het wandelen maakte dat de jeuk niet te houden was. Ik wist eerst niet dat dit door de isotretinoine kwam. Heb zelfs eerst verkeerde zalf gekregen van mijn huisdokter. Uiteindelijk bij mijn eerstvolgende consultatie bij de dermatoloog kwam de aap uit de mouw en de reden is natuurlijk: droogte. Ik kreeg een speciale zalf voorgeschreven die ik moest laten maken bij de apotheek. Deze werkt. Het is geen permanente oplossing natuurlijk maar als je het 1 of 2 keer per dag smeert valt er zeker mee te leven. Ik had ook last van stemmingswisselingen. Kon in een vingerknip enorm slechtgezind worden of andersom. Maar raar genoeg had ik deze stemmingswisselingen en ook de angstgevoelens halverwege de kuur. Na mijn 5e maand heb ik er weinig tot geen last meer van. Ik ben ook vrij vermoeid. Dit is nog maar sinds 1,5 maand maar begint nu wel zijn tol te eisen. Ik kijk er dus wel naar uit om mijn laatste pillen te nemen en er mee klaar te zijn. Ondanks dit alles ben ik toch blij dat ik heb doorgebeten. Het resultaat mag er zijn 😄

Minocycline

28-03-2021 | Man | 18
minocycline
Acne/puistjes
Kreeg het toegeschreven als proefmedicatie voor een maand om te kijken wat de reactie van mijn huid zou zijn, eerste week dagelijks innemen namen de ontstekingen/acne sterk toe, en begon ik ook puisten op mijn rug/schouders te krijgen, op advies van huisarts moest ik her recept aanhouden voor een maand om te kijken wat er zou gebeuren, uiteindelijk bleef de acne op mijn ge[lees meer...]zicht toenemen, en ben ik van gezichtsacne probleem nu ook naar rug/schouder acne probleem gegaan

24-03-2021 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik ben echt Fan van dit medicijn. Ik gebruik het nu 2 maanden en mijn acne is bijna helemaal verdwenen. Ik durf weer zonder foundation en met een jurkje met open rug de deur uit. Na 1 maand zag ik al echt verschil en na 1,5 maand amper nog een puistje. Jammer genoeg moet ik nu een maand stoppen omdat dit medicijn vermoedelijk mijn nier waarde aantast. Ik hoop dat ik volge[lees meer...]nde maand weer verder kan en nu niet de puistjes weer terug komen. Droge lippen en droge handen zijn verder mijn bijwerkingen en dat valt echt reuze mee. Echt een aanrader als je het mij vraagt!!

18-03-2021 | Man | 17
Acne/puistjes
Zelf ben ik een jonge van 17 op dit moment, kreeg denk ik op mijn 15 last van puistjes. Totdat het wel echt ernstig werd vooral veel op mijn kin. Ik werd hier erg onzeker over terwijl ik altijd best een zekere jonge was en sociaal ook echt wel 😝 ook al zeg ik het zelf. Toen ik echt enorme acne kreeg daalde mijn zelfverzekerdheid echt enorm. Ik durfde soms niet eens mensen[lees meer...] lang recht in de ogen te kijken. Ik ben op dat moment met allemaal zalfjes begonnen wat niet hielp en nog meer andere troep. Ik ben begonnen met 20mg en heb dit 8 maandjes geslikt. Ik merkte er niet hee veel van af en toe was ik een beetje moe als ik de avond ervoor had gedronken. En kreeg er enorm droge lippen van dus raad ik je aan om echt goeie lippenbalsem te kopen. Wat ik persoonlijk merkte aan dit medicijn is wel dat ik soms in een keer heel agressief kon worden terwijl ik dit eigelijk bijna nooit ben. Dit medicijn heeft wel echt wonderen gedaan bij mij. Maar het is wel echt een troep wat je in je lichaam stopt. Ik zou je dit medicijn aanraden als je echt met je puistjes zit en niet als je een paar puistjes hebt want dan is het het niet waard.

Yasmin

17-03-2021 | Vrouw | 29
ethinylestradiol/drospirenon
Acne/puistjes
Deze pil voorgeschreven gekregen om mijn acne te verminderen. Ik moet zeggen dat mijn huid in geen tijden meer zo rustig is geweest. In mijn gezicht is het velen malen beter en op mijn rug is het zelfs helemaal weg. Ik gebruik deze pil nu 5 maanden en ik ben er best wel tevreden over. Ik voel me goed, merkte al vrij snel een grote verbetering in mijn stemming. Geen menstru[lees meer...]atie pijn meer. Ben echt veel vrolijker, meer mezelf. Huid is wel wat droger, maar dat vind ik niet zo erg want dan smeer ik gewoon wat meer creme. Haargroei in het gezicht is ook minder, wat erg erg fijn is. Hiervoor was het niet extreem maar ik zag het zelf natuurlijk wel. Een strook met langere en in het verkeerde licht ook donkerdere donshaartjes als bakkebaarden en een dons snor die in het juiste licht ook donkerder kleurde. Echt niet leuk. Ik hoef me nu daar niet meer te harsen. Heel heel fijn want van harsen kreeg ik weer meer acne en rode bultjes. Wat ik wel echt een nadeel vind aan deze pil is mijn verminderde libido en seksbeleving. Normaalgesproken had ik wel eens in de paar dagen zin en in het weekend deden we het soms wel 4x. Nu heb ik als ik een libido pil neem maar dat dit eens in de 2 - 3 weken maar wat uithaalt. Als ik er sneller eentje neem doet het niks en uit mezelf krijg ik geen zin. Wat normaal voor mij mijn zin triggerde, doet me nu echt niks. Ook de beleving is een stuk minder intens. Een hoogtepunt bereiken kan, maar de hele weg ernaartoe is matig. Ik voel me op seksueel gebied dus echt een oude oma en daar wil ik vanaf. Ik ben nu aan kijken met de gyn wat mijn opties zijn. Hij schreef Claira voor, maar na de online bijsluiter gelezen te hebben en de bijwerkingen die daarin stonden heb ik de apotheek opgebeld om te zeggen dat ik m niet kom halen. Ook tussentijds bloedverlies heb ik met de Yasmin pil, wel is dat alleen als ik aan de tweede strip ben begonnen zonder stopweek, maar doorslikken vind ik nu juist zo handig. Hopelijk is er een betere optie voor mij maar ik houd de Yasmin wel in mijn achterhoofd, mochten de andere opties op niets uitdraaien. Op die twee punten na is het namelijk een hele fijne pil!

16-03-2021 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Prima medicijn! Na mijn idee kan ik slechter naar het toilet door het gebruiken van de medicatie? Ik weet niet zeker of dit hier mee te maken heeft maar kan er niks anders achter vinden.

11-03-2021 | Man | 22
Acne/puistjes
Zeer effectief alleen wordt je hele lichaam droog. In combinatie met intensief sporten krijg ik klachten aan me gewrichten/spieren. Over het algemeen wel zeer tevreden over dit medicijn. Voordat en gedurende het medicijngebruik moet je bloed laten afnemen.

Clindamycine gel/ lotion

10-03-2021 | Vrouw | 23
clindamycine
Acne/puistjes
Beste oplossing bij hidradenitis. Na 3 weken gebruik veel verschil. De lotion is als water dus lastig aan te brengen op liezen en oksels. Ik vind de lotion wel erg prijzig, mijn gehele eigen risico gaat er van op.

10-03-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Doxyxiline 3 maanden gebruikt vanwege hidradenitis. Het werkt goed tegen de ontstekingen. De bijwerkingen zorgen voor ongemak. Ook het innemen is lastig, de tablet moet opgelost in water doorgeslikt worden. De smaak is echt walgelijk. Bijna onmogelijk om door te slikken. Na 3 maanden is mijn hidradenitis wel heel rustig geworden maar ik stap toch weer over op de lo[lees meer...]kale antibiotica Clindamycine

09-03-2021 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
November vorig jaar begonnen op een redelijk lage dosis (30 mg per dag) en daar ook op gebleven omdat dat voor mijn lever het beste was. Het werd eerst wel een beetje erger, maar niet storend ofzo. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat die puisten er niet waren geweest zonder isotretinoine. In de derde maand merkte ik echt verbetering. Ik had nog nauwelijks puistjes en [lees meer...]als ik ze had waren ze binnen 2 dagen uitgedroogd. Ik vind het jammer dat mensen door alle horror verhalen worden bang gemaakt, omdat dit medicijn bij iedereen anders kan werken. Zo ben ik heel gevoelig en allergisch voor een hoop, maar reageert mijn lichaam hier niet slecht op. Mentaal merk ik er ook haast niks van, al merk ik wel dat ik de laatste tijd wat angstiger ben dan normaal (maar zeker niet depressief of suïcidaal zelfs). Bij twijfel zeg ik, overleg goed met je dermatoloog en probeer het. Ik kan mij totaal niet vinden in alle horrorverhalen die op het internet verteld worden. Sterker nog, ik merk niet eens dat ik het slik. Ohja en een voordeel: ik waste mn haar iedere dag, nu 2 keer per week!

03-03-2021 | Man | 20
Acne/puistjes
Erg veel acne op gezicht en rug, alle medicijnen al geprobeerd niks hielp. 2 jaar geleden dit medicijn geslikt. Toen acne wegging gestopt maar kuur was nog niet klaar, hierdoor kwam het twee jaar later weer terug. Nu opnieuw gestart. Gestart met 20mg. Na 2 maanden nog geen effect, toen naar 30mg en direct trok na twee maanden alle acne weg. Nu al 4 in mijn vierde maa[lees meer...]nd en al twee maanden acne vrij!! Litekens blijven wel zitten maar trekken heel rustig weg. Huid is zelfs mooier dan normaal, glimt soort soms. Heb wel last van droge lippen en heel af en toe een bloedneus, goed mee te leven. Bij eerste keer dit medicijn ben ik wel te snel in dosering omhoog gegaan waardoor mn lippen scheurde en zelfs armen wit werden van droogte. Begin daarom rustig en bouw op. Beter lage dosering en weinig bijwerking dat t wat langer duurt dan korter maar veel bijwerkingen. Kortom: Werkt super! Enorm blij mee!! Bijwerkingen zijn er wel. Maar met niet al te hoge dosering goed mee te leven

02-03-2021 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik heb al sinds mijn 11e last van puistjes. Rond mijn 17e werd het minder. Echter toen ik 20 werd, werd het ineens erger. Grote cystes en pijnlijke plekken in mijn gezicht, met name de wangen, kin en hals. Ik werd steeds meer onzeker over mijn uiterlijk, kreeg vaak opmerkingen of ongevraagd advies van mensen. Op mijn 21e eindelijk de stap durven maken om naar de dermatoloo[lees meer...]g te gaan. Ze gaf me direct deze kuur gezien de ernst van mijn acne, 60mg per dag voor 1 jaar lang. De eerste drie maanden gebeurde er weinig en werd het ergers, toen moest ik op haar aanraden zoveel mogelijk stoppen met lactose en vlees (Ik eet nog steeds lactose vrij, echter vlees eet ik wel weer in mindere mate). Toen ik dit deed werd het beter. Echter ervaarde ik veel bijwerkingen, met name hoofdpijn en een zeer gevoelige totaal uitgedroogde huid. Omdat het al je slijmvliezen uitdroogd, kreeg ik last van gewrichtspijn en heb ik 2x oog-ontsteking gehad aan hetzelfde oog. Dit oog heeft daar soms nog steeds last van; droogheid en trillingen. Daarnaast kreeg ik een longontsteking. Door het uitdrogen van de slijmvliezen heb je hier ook hoger risico op. Ik ben hier 12 weken ziek van geweest, kreeg antibiotica en prednison. Uiteindelijk heb ik het geen jaar, maar 10 maanden gebruikt. Mijn huid was vrij van acne, alleen wel littekens. Ik was dolgelukkig, het was alle bijwerkingen waard. Ik kreeg nog een tube Crème mee om te voorkomen dat het terug kwam. Helaas, 2 jaar later, ik ben nu 24, komt het weer helemaal terug. Ik ben ten einde raad, want dit medicijn ga ik nooit meer gebruiken. Nu ik weet dat het terugkomt, is het de bijwerkingen, het steeds bloedprikken, het geld (ze zijn best duur) en de risico's (niet zwanger mogen worden) niet waard! Denk er goed over na voordat je hiermee begint, het was voor mij een heel moeilijk jaar en uiteindelijk dus niet effectief!

Minocycline

27-02-2021 | Vrouw | 22
minocycline
Acne/puistjes
Het heeft bij mij niet geholpen. Puistjes werden niet meer, maar ook niet minder. Ik had weinig last van bijwerkingen. Het enige is dat je het met veel water moet innemen en het is een kleine pil, maar toch voelde het alsof ik hem niet helemaal wegkreeg en hij bleef hangen en dan een half uur later voelde het alsof ik opgezette klieren had in mijn keel. En dit gebeurde bij[lees meer...]na elke keer na het innemen. Had er verder geen last van, maar vond het wel raar.

Zineryt

25-02-2021 | Vrouw | 14
erytromycine cutaan
Acne/puistjes
Ik ben een tiener en ik heb heel veel last van stress puisten, zineryt heeft me heel hard geholpen met mijn acne, ik gebruik het nu al een jaar! Maar ik merk wel dat na een tijd je huid gewoon word aan het spul en dat het weg trekken van de puisten nog wat langer duurt als in het begin. Het enigste nadeel dat het heeft is dat het wat stinkt bij het aanbrengen maar eenmaal[lees meer...] opgedroogd ruik je het niet meer. Bij open of open gekrapte wondjes/puisten pikt het aanbrengen ook hard, dit is ook maar voor een paar seconde.

22-02-2021 | Man | 20
Acne/puistjes
In 1984 ruim drie maanden gebruikt vanwege ernstige acné na 7 maanden minocin te hebben gebruikt dat niets deed. Na een paar weken merkte ik al het effect en ging het langzaam aan beter. Ook na het stoppen van de kuur werkte het effect door en ben ik blijvend genezen. Een paardenmiddel dat echt werkt in tegenstelling tot alle andere middelen.

19-02-2021 | Man | 29
Acne/puistjes
Ik heb al jaren last van bulten in mijn hals kaaklijn en gezicht. Ikzelf denk dat het door de accenecomarol komt die ik slik, het zijn ook geen puistjes meer maar echt galbulten die weken/maanden blijven zitten en enorm groot zijn. Ook op de bijsluiter van mijn bloedverdunners staat dat ik bijv. Last kan krijgen van gal bulten dit heb ik al meerdere malen voorgelecht aan [lees meer...]mijn cardioloog en nu ook bij de dermatoloog maar hun geloven daar niet in. Als ik antibiotica slik gaan de bulten op den duur weg maar zo gauw ik stop met de antibiotica komen ze ook weer terug. Nu dus dit middel ik ben nu 2 weken bezig en ik heb een droog gezicht en lippen, rugpijn en weer last van 2 enorme galbulten. Ik hoop dat dit middel toch gaat werken op den duur want ik ben echt helemaal klaar met die bulten en alles wat met ziekenhuizen en artsen heeft te maken.

18-02-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Het heeft niet geholpen. Ik moest dit zes weken slikken en na de kuur kwam het keihard terug.

18-02-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik slik het nu iets langer dan drie maanden. Ik moet zeggen dat mijn huid er al een stuk beter van is geworden. Hier en daar heb ik wel een nieuwe ontsteking. Mijn gezicht is wel een stuk roder en zeer droog. Ook zijn mijn armen en schouders zeer droog. Ook heb ik last van droge handen. Ik heb een zalf van de arts gekregen om dit goed in te smeren. Verder gebruik ik produc[lees meer...]ten van la Roche posay effeclar om mijn gezicht te reinigen en in te vetten. Mijn lippen zijn ook zwaar aangetast en ik gebruik daar vaseline of een balsem van la Roche posay voor. Verder heb ik ook last van bloedneuzen en bloedkorstjes in mijn neus. Het is niet makkelijk maar je krijgt er uiteindelijk wel wat voor terug. Ik zou het iedereen wel aanraden!

Yasmin

15-02-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon
Acne/puistjes
Huid is enorm gaaf tijdens gebruik. Nu last van acne en vettig haar, heb inmiddels al 2 jaar een spiraal. Ga hem eruit laten halen en terug naar de pil want mn verlaagde zelfvertrouwen door mn slechte huid is het me niet waard. Hiervoor 4 jaar de Yasmin geslikt.

13-02-2021 | Man | 22
Acne/puistjes
Nadat ik bij de huisarts verschillende producten had geprobeerd bleef de acne op mijn schouders/rug nog steeds terugkomen. Ook op mijn gezicht had ik aardig wat acne maar dit was nog te verdragen. Nadat ik was doorverwezen naar de dermatoloog kreeg ik isotretinoïne voorgeschreven. Gezien mijn lengte en gewicht moest ik een dosis van 20MG x 2(2 capsules) per dag innemen. D[lees meer...]eze neem ik meestal net na het avondeten tegelijk in. De eerste week last gehad van droge lippen en hele droge huid. Na een week was de droge huid al veel minder geworden maar de droge lippen bleef, dit wel te verhelpen met balsem. Nu ben ik zelf nog maar 2 weken bezig, maar het resultaat is tot nu toe goed, op mijn gezicht is de acne erg verminderd en op mijn rug wordt het ook steeds beter. Ik heb nog wel een lange weg te gaan maar ben nu tevreden met het resultaat. Ik hoop dat de behandeling zich zo blijf doorzetten maar vooral dat de bijwerkingen niet heftig gaan worden. Ik lees dat mensen last hebben van vermoeidheid. Zelf heb ik hier totaal niks van gemerkt terwijl ik toch 4/5 keer per week sport.

Acnecare

11-02-2021 | Vrouw | 26
miconazol/benzoylperoxide
Acne/puistjes
Ik heb het gebruikt voor mijn vervelende acne zowel op de huid als decolleté. Verandering was niet meteen zichtbaar. Ik heb daarnaast ook Echinacea crème Biobey gebruikt Werkte goed voor mij in combinatie. Bijwerkingen waren dat de huid droger begon aan te voelen. Maar misschien kwam het door iets anders

08-02-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik slik nu voor de 2e keer deze kuur. De vorige keer was 2 jaar geleden. Mijn acne was niet heel erg maar ik irriteerde me er te erg aan aangezien ik 26 ben. Begon met 30 mg de eerste maand en de 2e maand naar 60 mg gegaan. Ik heb eigenlijk nu nergens meer last van en ben zeer tevreden! Een tip is om voor het slapen gaan je gezicht in te smeren met castor olie, werkt bij m[lees meer...]ij heel goed tegen de droogheid!

05-02-2021 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Zit nu aan m’n 2e week, en moet ongeveer 3 maanden als het goed is. Geen last van bijwerkingen, nou geen erge. Ik heb soms hoofdpijn, buikpijn en sneller moe maar niet heftig. Ik sport we gewoon doe alles gewoon heb veel energie alleen in de avond een stuk minder, maar gewoon op tijd naar bed. Ik zie dat het nu wat erger is geworden maar heb er ook differin gel 1mg bij dus[lees meer...] dat zou daar ook door kunnen. Komen, merk wel dat m’n huid wat droger is hier en daar wat schilfers. Ben ik wel blij mee want eerst was mijn huid super vet. Ik ben heel bang voor haarverlies door medicijnen, daardoor let ik er enorm op en kijk ik naar elke haar die uitvalt ( niet slim natuurlijk ) en ik denk dat het veel lijkt omdat ik erop let maar trek dr som gwn 4 haren ofzo uit. Iemand hier ervaring mee gehad gewoon voor de zekerheid haha. Maar verder wel tevreden heb er vertrouwen in

Benzoylperoxide Hydrogel

03-02-2021 | Vrouw | 18
benzoylperoxide
Acne/puistjes
De acne ging weg, echter kreeg ik veel last van de bijwerkingen. Toen ik stopte, kwam alles weer terug..

31-01-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Dit is mijn 2de kuur van roaccutane. De vorige kuur duurde 6 mnd, waarvan 1 op 20mg en 50 op 30mg. Helaas kwam na een half jaar de acne weer terug. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij mijn dermatoloog en kon meteen weer beginnen. Ik ben weer gestart met 30mg. Ik heb er nu 6 mnd opzitten. Nu dien ik het medicijn 9 mnd te gebruiken om ervoor te zorgen dat het écht niet teru[lees meer...]gkomt. Mijn acne is niet zeer extreem, maar wel hardnekkig. Niks helpt, behalve dit medicijn. Ik heb met deze kuur minder bijwerkingen. Ik denk echt dat het aan de weersomstandigheden ligt. De vorige kuur begon in april en eindigde in september. De zon verergde de droogte enorm. Nu ben ik gestart in augustus. Ik heb alleen een beetje droge lippen en snel gescheurde mondhoeken. Voor de rest met momenten spierpijn en vermoeidheid. De droogte van de huid is makkelijk te onderhouden met nivea en ik heb nauwelijks schilferingen. Nu zit ik er weer ongeveer 6 maanden op. Na 1 maand was alle acne alweer verdwenen. Nu heb ik zo nu en dan kleine puistjes. De dermatoloog wil dat er absoluut niks meer doorheen komt en dan mag ik stoppen. Ik hoop dat het na de tweede kuur wel blijvend is. Ik raad iedereen roaccutane aan.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2534)
Depressie (2040)
Angst & paniekstoornis (1985)
Hoge bloeddruk (1424)
Blaasontsteking (1037)