ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

21-01-2021 | Man | 28
Acne/puistjes
Last van acne op de kaken die niet weggaat door benzolperoxide of andere middelen. Laatste redmiddel was isotretionine. Snel effect: binnen 6 weken waren de puisten al bijna weg, rest van het halfjaar nodig voor wegtrekken rode vlekken. Daarnaast had ik een vette voorhuid en borst, dat is ook helemaal verdwenen. Qua bijwerkingen waren droge lippen en in het begin de wi[lees meer...]tte huidschilfers die van het hoofd afkwamen (met vooral veel jeuk!) wat vervelend, maar te behappen. Bijwerkingen die wel vervelend waren: vermoeidheid, je kan echt een stuk minder dan normaal en de pijnlijke gewrichten, hardlopen (langere afstanden) zit er nauwelijks in. Tip: zorg de gehele periode dat je altijd purol of vaseline voor je lippen bij je hebt (gaan kilo's doorheen), ook smeersels voor armen (worden ook vrij droog).

Desogestrel

18-01-2021 | Vrouw | 20
desogestrel
Acne/puistjes
Ik wilde weer een pil slikken omdat mijn acne toenam toen ik stopte, voor een lichte pil gekozen i.v.m. Hormonen. Helaas is deze pil totaal niet geschikt voor mij, slik hem nu bijna 6 maanden en ik voel me er erg slecht bij. Ik ga ermee stoppen en hoop dat ik dan weer beter in mijn vel zit.

18-01-2021 | Man | 39
Acne/puistjes
In mijn jonge jaren heb ik Roaccutane gebruikt. Ondanks de bijwerkingen ben ik hier zeer tevreden over, aangezien dit paardemiddel de acne (op de lange termijn) flink aanpakt. Daarnaast blijft de acne dan ook weg. Pas op latere leeftijd krijg ik af en toe een puistje. Differin is dan een prima middel om je huid gaaf te houden. Ik gebruik het nu al zo’n 3 jaar aaneengeslote[lees meer...]n. Bijkomend voordeel is dat ik nauwelijks rimpels heb.

Acnecare

18-01-2021 | Vrouw | 26
miconazol/benzoylperoxide
Acne/puistjes
De crème heb ik gekocht toen ik last had van acne op aanraden van mijn huisarts. Op internet heb ik vluchtig informatie opgezocht voor dat ik het heb besteld en zag dat het twee actieve ingrediënten had en dus ging ik ervan uit dat het geschikt is voor vegans. Later zag ik dat het ook bijenwas bevat maar dit zag ik enkel op het product zelf. Bijenwas is niet geschikt voo[lees meer...]r vegans .

15-01-2021 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Acne kwam bij toen ik rond de 16 jaar was. Ik had hele erge acne, het is sinds toen nooit weg geweest er is altijd wel een ontsteking die op dezelfde plek ook weer terug kwam. Ik heb dus ook altijd make-up gebruikt omdat ik het zo lelijk vond en nog steeds. Het heeft mijn hele zelfbeeld omlaag gehaald dat ik het zelfs ongemakkelijk vond om iemand echt aan te kijken. I[lees meer...]n de zomer is het een hele stuk minder. Rond oktober ben ik begonnen met 20 mg wat eigenlijk heel goed ging. Weinig bijwerkingen alleen wel een zwaar gevoel en vermoeidheid. Toch heb ik de dosis verhoogd naar 30 mg die ik zwaarder ervaar. Me lippen worden een stuk droger en me neus is ook iets droger. Een droge huid heb ik een klein beetje maar een goede creme verhelpt het ook wel. Met 30 mg ben ik een stuk vermoeider en voel ik me heel zwaar met bewegen. In de 2 de week van 30 mg was ik op school en ik was zo vermoeid dat ik gewoon niks kon ik staarde gewoon voor me uit. Met me ogen half erbij functioneerde niet echt normaal. Dit heb ik zeker nog wel 3 x gehad. Iemand die dit ook heeft? Ik heb ook last van een opgezette/opgeblazen buik wat ik echt niet chil vind. Ik heb daar veel last van. Sporten lukt me ook niet echt dan. Vandaag heb ik even een dosis van 20mg genomen om te kijken of ik me dan beter ga voelen. De balans van me huid word wel steeds beter . Ik heb nog wel lichte ontstekingen op me wangen, kin maar weg is het nog niet. Ik zie wel wat verschil dus ik hoop op het beste. Heb je tips of ervaar je dit nou ook en wil je jou verhaal delen? Graag!

10-01-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Nu na zo’n 12 jaar acne via de dermatoloog Differin voorgeschreven gekregen. Met name voor de gesloten mee eters. Na twee weken heeft mijn huid er nog nooit zo slecht uitgezien. Ondanks dat ik erop voorbereid was dat het erger kon worden, had ik geen gezicht vol rode plekken/ korstjes verwacht. Bij elk mini pukkeltje zit er dagen lang een rode vlek/ korst. Ook waar de mee [lees meer...]eters zaten. Overal dus Hopelijk trekt dit nog bij, ik zou er niet opnieuw meer aan beginnen ..

03-01-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik neem de minipil omdat ik van het hormoon oestrogeen migraineaanvallen kreeg. Van de minipil kreeg ik dan weer acne. Dit is heel gebruikelijk bij de minipil maar ik wilde er toch liever van af komen. Eerst kreeg ik een soort antibiotica voorgeschreven, maar die hielp niet dus toch maar isotretinoine dan. Ik begon op 20mg en alles ging 3 maanden perfect. Na 4 weken had ik[lees meer...] al resultaat. Maar na 3 maanden kreeg ik een hoge bloeddruk en steken in mijn linkerzij en rode vlekken in m'n gezicht. Er is nooit een andere verklaring voor gevonden dan een allergische reactie op isotretinoine. Na enkele weken stoppen zit ik nu op 10mg en gaat alles weer perfect. Verder had ik enkel last van droge lippen. Ik ben er heel tevreden over.

Minocycline

02-01-2021 | Vrouw | 20
minocycline
Acne/puistjes
Mijn acne is niet weggegaan, integendeel. Hierbovenop heb ik ook een vaginale schimmelinfectie opgelopen door het gebruik van deze antibiotica.

24-12-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Al sinds jongs af aan last gehad van hormonale puistjes, alles geprobeerd wat de huisarts me voorschreef en niks werkte. Uiteindelijk laatste stap aangevraagd en dat was een doorverwijzing naar de dermatoloog. Vanaf het begin (juni 2020) 20mg geslikt en na drie weken al volledig acne vrij. Soms voordat mijn menstruatie begint een klein puistje of een mee-eter die tevoorsch[lees meer...]ijn komt, maar daar valt mee te leven. De kuur duurt nog enkele maanden, maar het is het hoe dan ook waard. Heb nauwelijks last van bijwerkingen gehad; droge lippen af en toe en de eerste week wat vermoeid. Daarnaast wordt mijn haar niet meer vettig, wat eigenlijk heel erg chill is. Ik had hier jaren eerder mee moeten beginnen!

Duac Acne gel

24-12-2020 | Vrouw | 23
benzoylperoxide/ clindamycine
Acne/puistjes
Deze zalf werkt ontzettend goed. Ik ben bijna 24 en wilde van mijn jeugd achtige puistjes af. Na een week smeren zag ik al verschil en heb nu niet een puistje

22-12-2020 | Man | 39
Acne/puistjes
Ik gebruikte Differin als tiener/twintiger tegen acne. In mijn ervaring heeft het een gelijkaardige effectiviteit als benzoylperoxide (Benzac) maar is het zachter voor de huid en het bleekt je kleding/beddengoed niet. Buiten de gangbare droogheid had ik verder geen last van bijwerkingen. Een goede hydraterende creme gebruiken helpt hier enorm bij trouwens. Het maximale[lees meer...] resultaat krijg je na 12 weken gebruik, wat bij mij het geval was. De eerste weken kan je acne - zoals vaak gemeld - inderdaad verergeren; kwestie van even door te bijten tot je 6 weken ver zit. Als het dan nog acne blijft uitlokken is het wellicht niet het geschikte middel voor jou en ben je mogelijks beter met benzoylperoxide (Benzac). Differin is ook een van de meest effectieve anti-rimpelcremes die er bestaan, véél effectiever dan om het even welke vrij verkrijgbare creme. Daar ik stilaan tegen de 40 jaar aanloop ben ik vorig jaar om die reden weer Differin beginnen gebruiken. Het maximale efffect tegen rimpels is na 1 jaar zichtbaar en ik kan inderdaad bevestigen dat mijn (weinig aantal) rimpels (quasi) volledig weg zijn in die periode. Als je het gebruikt tegen acne is dat een fijn neveneffect (al heb je als tiener/twintiger meestal nog geen rimpels :) ) Helaas krijg ik er op deze leeftijd wél vervelende bijwerkingen van waardoor ik het gebruik heb moeten stopzetten: zwelling onder de ogen (wallen) en een soort allergische reactie in de buurt van de oogleden. Twee weken na stopzetting zijn de wallen en allergische reactie volledig weg. Jammer, want ik ben hiervoor altijd zeer tevreden geweest over Differin. Om bijwerkingen zoveel mogelijk te voorkomen is het heel belangrijk om slechts de grootte van een erwt Differin te gebruiken voor het hele gezicht en de buurt van de ogen te vermijden. Adapalene, het actieve bestanddeel van Differin, is een zeer krachtige retinoïde en er teveel van gebruiken heeft alleen maar nadelen; je acne (of rimpels) gaat er niet sneller van weg. Het is ook zinvol om Differin aan te brengen enkele uren voor je gaat slapen omdat het anders teveel in je kussen trekt en op die manier toch aan de ogen komt. Ook de handen wassen na aanbrengen is belangrijk. Ongeacht, als je er allergisch op reageert speelt het weinig rol hoe weinig je ervan gebruikt. Tot slot: het is altijd nuttig om naar een dermatoloog te gaan voor huidproblemen. Dat zijn immers de huidexperts. Als tiener veroorzaakte mijn acne littekens en ik ben blij dat een dermatoog me toen Roaccutane heeft voorgeschreven. Enkel Differin had dat niet opgelost.

Aklief

16-12-2020 | Vrouw | 16
trifaroteen
Acne/puistjes
Ik heb eerst een roacutaine kuur gehad van 10 maanden maar na 3 maanden kwamen er toch weer puistjes terug vandaar dat de dermatoloog mij aklief voorschreef. Omdat dit minder heftig is als een 2e kuur, ik heb dit 3 maanden gebruikt en daarna was mijn huid weer een stuk egaler, nog wel een paar plekjes te vinden dus binnenkort met de dermatoloog overleggen of dit voldoende [lees meer...]resultaat is of dat we toch voor een 2e kuur moeten gaan. Ik kan je dit product zeker aanraden, je ziet echt een verbetering in je huid en ik zelf heb geen bijwerkingen ondervonden. Een wereld van verschil met die kuur waar ik veel last had van bijwerkingen

15-12-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb dit product voorgeschreven gekregen nadat lokale middelen en in combinatie met de pil niet werkte. Ging vol vertouwen dit proces in. Het zijn vrij zware medicijnen dus ik verwachte dat het ook wel verandering zou brengen. Helemaal niks dus. Mijn huid ziet er precies hetzelfde uit als toen ik voor het eerst naar de dokter ging met acne problemen. Ik heb 5 maanden ach[lees meer...]ter de rug en zou ik bijna aan mijn voorgeschreven 6 maanden zitten maar ik denk niet dat die ene maand nog verschil gaat maken. 3 maanden heb ik 1 keer daags 20mg gehad en daarna voor 2 maanden 2 keer daags 20 mg, een vrij hoge dosis dus. Bijwerkingen begonnen met droge gebarstte lippen. Erg vervelend maar opzich goed te behandelen. Het ergste kwam toen ik per dag 40mg binnen kreeg en de oogirritatie optrad. Ik ben nu met de medicatie gestopt omdat de irritatie zo erg werd dat zelfs druppels en oogzalf gecombineerd niet het gevoel van een glasscherf in mijn oog tegen gaat. Verder heb ik ook een enorme dip in energie, te linken aan het verhoogd aantal bloedplaatjes. Conclusie, dit product was een lijdensweg zonder uitkomst. Ben benieuwt of ik hierna nog iets kan proberen of dat ik nu maar moet gaan leven met acne.

14-12-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik slik het nu al 4 maanden, mijn puisten zijn er nog steeds. In het begin heilp het wel maar ik krijg nu nog steeds elke dag een puist erbij. Op sommige plekken is het nu wel glad maar ik zie nog niet duidelijk effect

Sustanon

12-12-2020 | Man | 67
testosteron
Acne/puistjes
Tot mijn 24 ste was ik heel rap vermoeid na vele onderzoeken was de uitslag klinifeltner syndroom .in begin kreeg ik maandelijks 125 mg ingespoten maar al snel werd dat 250 mg om de 21 dagen het gevolg daarvan was dat ik om de 3 maand een aderlating kreeg omdat ik teveel rode bloedcellen had,een andere persoon hier in de omtrek heeft hetzelfde mee gemaakt en zijn bevindi[lees meer...]ngen waren dat deze uit zichzelf was overgeschakeld naar. En halve ampul van 250 mg om de 10 dagen .Ik ben dit ook beginnen doen nu ongeveer 2 jaar.Nu heb ik geen opvliegers of UPS en downs meer .Door de sustanon injecties heb ik wel osteoporose.

Benzoylperoxide Hydrogel

10-12-2020 | Vrouw | 36
benzoylperoxide
Acne/puistjes
Al sinds mijn puberteit last van acne. Een tijd de Diane pil genomen wat ook zeer goed werkte maar dit is ongezond om op lange termijn te nemen. Nu op latere leeftijd vooral nog last van acne rond mijn kin/kaken. De Yasmine pil helpt ook deels. Benzac is het enige dat echt werkt. Enkel wat jeukerige huid. Ik raad het zeker aan, na enkele dagen beterschap. Best wel sna[lees meer...]chts opdoen want het laat een wit residu aan.

07-12-2020 | Man | 31
Acne/puistjes
Op mijn vijftiende/zestiende voor het eerst in aanmerking gekomen met Benzoylperoxide. Dit op eigen Initiatief, want ik wist toen nog niets van het medicijn Roaccutane af. Heb mij toen ingelezen op internet en ervaringen van andere gebruikers opgedaan. Bij de apotheek een tube opgehaald. Dit ongeveer 1 jr. gebruikt alvorens ik met Roaccutane ben begonnen. De Benzoylperoxid[lees meer...]e heeft in die tijd zijn werk gedaan, alleen mijn hele huid was rood, schraal en flink beschadigd. En flink beschadigd zacht uitgedrukt door de Benzoylperoxide. Het leek net een rood, uitgedroogd en kapot stuk leer. Door alle onzekerheden van dien in die tijd ben ik mij in gaan lezen en kwam ik op Roaccutane uit. Mijn ouders hebben mij gestimuleerd om naar de huisarts te gaan en Roaccutane voorgelegd. De erst van zaken zag hij ook in en een doorverwijzing gekregen naar de Dermatoloog. De beste man heeft mij toen 40 m.g. per dag voorgeschreven. Na 4 maanden was ik compleet verlost van alle ergernis wat mijn leven teisterde. Ik heb toen de cumulatieve dosis afgemaakt en de medicatie +- 9 maanden gebruikt op basis van 2 x 20 m.g. per dag. De medicatie heeft mijn leven drastisch veranderd in positieve zin van het woord. Ik kon mezelf weer vrij bewegen en onder de mensen zijn. Ik ben mezelf en mijn ouders heel dankbaar geweest dat ik die kuur heb afgemaakt en nog steeds 15 jaar later denk ik er met goede ervaring aan terug. In tussentijd wel eens wat lichte acné gehad, maar dat mocht geen naam hebben. Dat was goed onder controle te houden. Echter heb ik wel fikse littekens overgehouden, die zelfs na 15 jaar nog niet zijn vervaagd. Echter begin dit jaar begon mijn acné weer op te spelen. Dit te wijten aan een hormonale schommeling en dit was ook niet onder controle te houden d.m.v. gezonde voeding of supplement gebruik. Dus hetzelfde verhaal. Huisarts, dermatoloog en verwijzing voor een tweede kuur. Begonnen met 2 x 20 m.g. per dag. Ik ben bijna klaar met de cumulatieve dosis als ik deze voortzet op 2 x 20 m.g. per dag, maar ben ik nu aan het afbouwen met 1 x 20 m.g. per dag. De kuur duurt zodoende wel langer, maar als ik luister naar mijn lichaam, vindt hij dit voor nu een stuk prettiger. Ik heb het verdeeld het eerste half jaar 2x 20 m.g. per dag en het laatste half jaar 1 x 20 m.g. per dag om de volledige dosis te behalen per lichaams kilogewicht. Zodoende smeer ik deze kuur uit. Op naar de volgende 15 jaar acné vrij :-) Voor de rest weinig bijwerkingen, afgezien van de droge lippen, sporadische bloedneuzen en droogte eczeem op handen en armen. Mijn tip: neem een goede ondersteuning voor de lever en botten. Roaccutane kan zo z'n effect(en) hebben namelijk. Mariadistel voor de lever en een hoge concentratie Vit D. voor de botten. Tevens kan een B-Complex ook geen kwaad tijdens deze kuur.

16-11-2020 | Man | 23
Acne/puistjes
Gebruik het nu bijna 2 maanden blijven puistjes komen nu een maand op 20MG (begonnen op 10) en merk helemaal niks van bijwerkingen klein beetje droog. Ga bellen of ik al omhoog mag. 10 MG is veel te laag en 20 naar mijn idee ook. Ik raad het aan naar aanleiding van de vele goede verhalen ookal heb ik zelf nog geen resultaat maar de horrorverhalen kan ik me niet in vinden h[lees meer...]et voelt alsof ik elke dag een paracetamol inneem, nergens last van.

Diane-35

15-11-2020 | Vrouw | 34
cyproteron / ethinylestradiol
Acne/puistjes
Deze pil genomen van mijn 17 tot 25 (8 jaar). Elke maand zware hoofdpijn tijdens stopweek. Ook had ik erg droge huid, acne was wel weg maar over de rest van mijn lichaam zeer droge jeukerige bultjes. Ook zeer droog downunder en pijn bij het vrijen... dit heeft mij veel relatieproblemen bezorgd. Gestopt dus met deze pil en elke vorm van synthetische hormonen. Intussen heb i[lees meer...]k 2 gezonde kinderen van 1 en 3 jaar. ik was bij mijn 1e kindje 3 jaar pilvrij en ik heb nooit geen pil meer genomen. Hoofdpijn heb ik nu veeeel minder, quasi nooit meer! Acne is teruggekomen na het stoppen maar is wel verbeterd sinds 2 zwangerschappen. Enige waar ik nu mee worstel is extreem uitgedund haar. Ik vraag me af of er een verband kan zijn met mijn vroegere Diane 35 gebruik...?

14-11-2020 | Man | 15
Acne/puistjes
beste mensen, Ik ben zelf 15 jaar en heb niet heel veel puisten van mezelf. Alleen echt hier en daar op me voorhoofd, wangen, kin, bovenlip. Mijn dermatologist heeft me dit aangeraden omdat niks anders hielp. Bij deze medicatie moet je een paar testen laten doen om te weten of je dit wel kan innemen. Een bloedtest en een zwangerschaptest, omdat je absoluut NIET zwanger m[lees meer...]ag raken tijdens de kuur. Nou, 2 dagen nadat ik was begonnen met de medicatie was ik erg moe. Ik wilde gaan slapen maar dat lukte ook niet. Ik had erg last van vermoeidheid. Je hebt geen energie om iets te doen of uberhaupt te lopen. Ik had beter de hele dag in bed gelegen dan te lopen. Ik raad dit echt niet aan. Ik ben zelf een persoon die geen bijwerkingen krijgt van een medicijn, maar bij deze dus wel. Ze hebben me 20mg gegeven, wat een hoge dosering is vindt ik voor nieuwe beginners. Dont do it.

Champix

14-11-2020 | Vrouw | 39
varenicline
Acne/puistjes
De eerste week 1 pil per dag . Erg misselijk De eerste week een hel 2e week dacht dat heet goed ging . Maar alle bijwerkingen die je maar kan hebben krijg ik . Ik kan niet eens normaal meer denken . Ik sta onder toe zicht van een arts . Wel 2 weken van het roken af . Ik raad champix . Slik dit niet als je onzeker ben . Ik wil er vanaf maar moet nu een weekeind wachte[lees meer...]n dat ik de dokter kan bellen . Dus mag niet stoppen . Ik heb het nu geestelijk erg zwaar kan niet werken. En kan de winkel niet in omdat ik erg angstig ben .

Kyleena

10-11-2020 | Vrouw | 23
levonorgestrel
Acne/puistjes
Ik had hiervoor de pil, maar vanwege de vele vooral psychische klachten, wilde ik een spiraal met weinig hormonen. Zo ben ik bij de Kyleena gekomen. Het zetten was erg pijnlijk, maar dat was te verwachten. Het was zo weer voorbij. De eerste paar maanden nog wel wat ongesteldheidsklachten gehad zoals hoofdpijn en buikkramp. Nu 1,5 jaar verder ben ik erg tevreden. Mijn libid[lees meer...]o is terug van weggeweest, ik heb veel meer energie en minder last van stemmingswisselingen ook heb ik geen migraine aanvallen meer die ik voorheen met de pil wel had. Afentoe rondom je cyclus nog wat ongesteldheidklachten en afentoe licht bloedverlies maar verder zeer tevreden. Maar 1 groot nadeel... wat waarschijnlijk komt door het stoppen met de pil... Ik heb erge Acné gekregen... Dat is wel erg jammer.

09-11-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Al heel mijn leven worstel ik met een slechte huid. Ik heb alles geprobeerd. Van zalfjes tot schoonheidsbehandelingen tot de duurste producten, maar niks leep te helpen. Ik was er zat van, omdat een onzuivere huid veel onzekerheid met zich meebrengt. Zodra ik 's ochtends opstond was het eerste wat ik deed in de spiegel kijken of mijn huid niet verergerd was. Dit moest stop[lees meer...]pen, dus ik besloot voor de zoveelste keer aan de bel te trekken bij de dokter. Zij gaf mij een doorverwijzing naar de dermatoloog. De dermatoloog schreef mij roaccutane voor. Natuurlijk had ik al wel eens van dit middel gehoord, dus ik schrok hier van. Er op vertrouwende dat het effect zou hebben heb ik besloten de kuur te starten. Dit was in januari 2020. Het is inmiddels november 2020 en ik ben in de afbouwende fase van mijn kuur (sinds een maand 10mg, voorheen 20mg). Ik heb nog geen dag spijt gehad van mijn keuze om met roaccutane te starten. Ik wil dat hier delen, omdat ik zelf ook veel aan de ervaringen van anderen met betrekking tot het middel heb gehad. Voor mij zijn de periodes van droge lippen/droge ogen/spierpijn het meer dan waard. Als ik het allemaal in perspectief plaats heb ik niet mega veel last gehad van de bijwerkingen (lengte: 168, gewicht: 60kg). Ik heb vooral last gehad van droge lippen, maar hier valt tegen te smeren. Daarnaast heb ik de productenlijn van la roche posay gebruikt. Zij hebben een lijn die zich richt op de huid die onder behandeling van uitdrogende medicijnen is. Ik heb daardoor ook nooit last gehad van een schilferende huid. Achteraf gezien had ik gewild dat ik er veel eerder mee was gestart, want mijn huid is nog nooit zo mooi geweest. Ik hoop dat anderen gemotiveerd raken door mijn ervaring, want uiteindelijk voelt iedereen zich beter met een mooie huid. Succes met jouw kuur!

Clindamycine

07-11-2020 | Vrouw | 57
clindamycine
Acne/puistjes
Voor onderhuidse ontsteking voorgeschreven gekregen nadat een andere antibiotica kuur weinig effect had. Al na eerste inname een verschrikkelijke vieze smaak in de mond gekregen wat in de dagen daarna alleen maar erger werd, zwarte tong met scheuren erin, smaak verlies. Na 2 dagen gebruik bultjes en jeuk op buik, dag erna onder en tussen de borsten en de dag daarna bijna o[lees meer...]veral op mij lijf tot in de nek en achter oren aan toe. Zit nu onder de jeukende uitslag, zware hoofdpijn en een zere mond met vieze smaak. Ben er gewoon doodziek van. In dit geval is het middel veel erger dan de kwaal, rotzooi en neem het nooit meer.

Acnecare

03-11-2020 | Vrouw | 26
miconazol/benzoylperoxide
Acne/puistjes
Altijd een prachtige huid gehad totdat ik stopte met de anticonceptiepil. Nu last van milde acne op mijn wangen en "moderate" acne op mijn schouders en bovenrug. Op mijn wangen heb ik het nog niet geprobeerd maar dus wel op mijn schouders en bovenrug. Het helpt supergoed (acne was vrij snel weg) maar ik word gek van de jeuk! Ik smeer het nu bijna 4 weken en als ik de 6 wek[lees meer...]en heb afgemaakt ga ik proberen om het bij 2x in de week te houden ipv elke dag.

02-11-2020 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
Ik kreeg plots op mijn 32e last van acne aan 1 kant van mijn gezicht op mijn wang. Na verschillende crèmes te hebben geprobeerd via de dermatoloog besloot hij om isotretinoine voor te schrijven. De ontstekingen namen na een aantal maanden af en ik kon stoppen. Echter begon het weer net zo hevig en ook aan de andere kant van mijn gezicht. Dus werd de dosis iets verhoogd en[lees meer...] moest ik nog een aantal maanden doorgaan. Toen ging het de hele goede kant op! Ik ben denk ik al met al zo’n 1,5 jaar aan de tabletten geweest en nu al 11 maanden zonder. Voorheen had ik best een vettige huid met af en toe een puistje en veel mee-eters in de T zone. Toen ik volop onder de acne zat, waren dit hele diepe ontstekingen die je niet uit kon duwen. Langzaam aan gingen de ontstekingen weg en bleven er rode littekens over. Tijdens de tabletten was mijn huid heel droog en schilferig. Foundation had geen zin, want je huid zag er nog erger uit als een vis. En lippen moest ik de hele dag door vettig houden met labello. In elke tas en jas zat er wel 1! Na het stoppen met de tabletten waren de ontstekingen helemaal weg. Alleen de rode littekens en droge huid was er nog. Nadat de maanden verstreken werd mn huid weer lekker zacht, mede dankzij de crème van la roche posay voor hele droge huid. De roodheid is helemaal weg. De littekens zijn ook wat verminderd maar zullen nooit helemaal verdwijnen. Ik heb nog steeds geen vettige huid terug alsook geen enkele mee-eter. Heel soms nog eens een verdwaald puistje, maar dat was het dan ook. Wel heb ik nu in een versneld tempo best wel aardig wat rimpels gekregen rond mn ogen. Daar moeten we maar wat laten botoxen vroeg of laat. Je merkt toch dat er een hele tijd elasticiteit uit je huid gehaald is geworden en dat ga je uiteindelijk wel zien natuurlijk. Maar liever dat dan een ontzettend puistengezicht... Dus ik ben blij met het resultaat! Hopelijk heb je wat aan mijn ervaring ;)

Xanax

01-11-2020 | Man | 49
alprazolam

Yasmin

28-10-2020 | Vrouw | 52
ethinylestradiol/drospirenon
Acne/puistjes
Ik heb 30 jaar yasmin doorgenomen zonder stoppen om migraine uit te sluiten. Nu pre menopauze en gestopt ermee. Mijn huis is zo vettig niet normaal en overal puistjes. Nu raad ze me aan om over te gaan op yasminella daar die lichter is

Minocycline

25-10-2020 | Vrouw | 21
minocycline
Acne/puistjes
Ik gebruik nu 2,5 maand minocycline voor mijn acne. Eerst 100 mg en nu sinds 2 weken 50 mg per dag. Ik had na 1,5 maand nog steeds last van mijn acne en wilde daarom nog doorslikken. De eerste week heb ik last gehad van duizeligheid en ben ik 1 keer bijna flauw gevallen. Ik heb geen moment last gehad van mijn darmen, ik gebruik kefir als probiotica (al jaren), wellicht[lees meer...] heeft dit een positieve invloed. Ik drink soms alcohol en merk dat ik er minder goed tegen kan, ook heb ik de volgende dag vaak maagpijn. Verder begint de minocycline nu echt aan te slaan, ik heb in jaren niet zo een mooie huid gehad en ik ben ontzettend blij dat ik het ben gaan slikken. Ik was eerst erg bang dat het niet zou aanslaan, ik ben benieuwd hoe mijn huid is als ik ga stoppen met de antibiotica.

Clindamycine gel/ lotion

23-10-2020 | Vrouw | 18
clindamycine
Acne/puistjes

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2464)
Depressie (1998)
Angst & paniekstoornis (1942)
Hoge bloeddruk (1394)
Blaasontsteking (1013)