ziekte

Mijn advies bij acne/puistjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor acne/puistjes

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: acne/puistjes

02-03-2021 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik heb al sinds mijn 11e last van puistjes. Rond mijn 17e werd het minder. Echter toen ik 20 werd, werd het ineens erger. Grote cystes en pijnlijke plekken in mijn gezicht, met name de wangen, kin en hals. Ik werd steeds meer onzeker over mijn uiterlijk, kreeg vaak opmerkingen of ongevraagd advies van mensen. Op mijn 21e eindelijk de stap durven maken om naar de dermatoloo[lees meer...]g te gaan. Ze gaf me direct deze kuur gezien de ernst van mijn acne, 60mg per dag voor 1 jaar lang. De eerste drie maanden gebeurde er weinig en werd het ergers, toen moest ik op haar aanraden zoveel mogelijk stoppen met lactose en vlees (Ik eet nog steeds lactose vrij, echter vlees eet ik wel weer in mindere mate). Toen ik dit deed werd het beter. Echter ervaarde ik veel bijwerkingen, met name hoofdpijn en een zeer gevoelige totaal uitgedroogde huid. Omdat het al je slijmvliezen uitdroogd, kreeg ik last van gewrichtspijn en heb ik 2x oog-ontsteking gehad aan hetzelfde oog. Dit oog heeft daar soms nog steeds last van; droogheid en trillingen. Daarnaast kreeg ik een longontsteking. Door het uitdrogen van de slijmvliezen heb je hier ook hoger risico op. Ik ben hier 12 weken ziek van geweest, kreeg antibiotica en prednison. Uiteindelijk heb ik het geen jaar, maar 10 maanden gebruikt. Mijn huid was vrij van acne, alleen wel littekens. Ik was dolgelukkig, het was alle bijwerkingen waard. Ik kreeg nog een tube Crème mee om te voorkomen dat het terug kwam. Helaas, 2 jaar later, ik ben nu 24, komt het weer helemaal terug. Ik ben ten einde raad, want dit medicijn ga ik nooit meer gebruiken. Nu ik weet dat het terugkomt, is het de bijwerkingen, het steeds bloedprikken, het geld (ze zijn best duur) en de risico's (niet zwanger mogen worden) niet waard! Denk er goed over na voordat je hiermee begint, het was voor mij een heel moeilijk jaar en uiteindelijk dus niet effectief!

Minocycline

27-02-2021 | Vrouw | 22
minocycline
Acne/puistjes
Het heeft bij mij niet geholpen. Puistjes werden niet meer, maar ook niet minder. Ik had weinig last van bijwerkingen. Het enige is dat je het met veel water moet innemen en het is een kleine pil, maar toch voelde het alsof ik hem niet helemaal wegkreeg en hij bleef hangen en dan een half uur later voelde het alsof ik opgezette klieren had in mijn keel. En dit gebeurde bij[lees meer...]na elke keer na het innemen. Had er verder geen last van, maar vond het wel raar.

Zineryt

25-02-2021 | Vrouw | 14
erytromycine cutaan
Acne/puistjes
Ik ben een tiener en ik heb heel veel last van stress puisten, zineryt heeft me heel hard geholpen met mijn acne, ik gebruik het nu al een jaar! Maar ik merk wel dat na een tijd je huid gewoon word aan het spul en dat het weg trekken van de puisten nog wat langer duurt als in het begin. Het enigste nadeel dat het heeft is dat het wat stinkt bij het aanbrengen maar eenmaal[lees meer...] opgedroogd ruik je het niet meer. Bij open of open gekrapte wondjes/puisten pikt het aanbrengen ook hard, dit is ook maar voor een paar seconde.

22-02-2021 | Man | 20
Acne/puistjes
In 1984 ruim drie maanden gebruikt vanwege ernstige acné na 7 maanden minocin te hebben gebruikt dat niets deed. Na een paar weken merkte ik al het effect en ging het langzaam aan beter. Ook na het stoppen van de kuur werkte het effect door en ben ik blijvend genezen. Een paardenmiddel dat echt werkt in tegenstelling tot alle andere middelen.

19-02-2021 | Man | 29
Acne/puistjes
Ik heb al jaren last van bulten in mijn hals kaaklijn en gezicht. Ikzelf denk dat het door de accenecomarol komt die ik slik, het zijn ook geen puistjes meer maar echt galbulten die weken/maanden blijven zitten en enorm groot zijn. Ook op de bijsluiter van mijn bloedverdunners staat dat ik bijv. Last kan krijgen van gal bulten dit heb ik al meerdere malen voorgelecht aan [lees meer...]mijn cardioloog en nu ook bij de dermatoloog maar hun geloven daar niet in. Als ik antibiotica slik gaan de bulten op den duur weg maar zo gauw ik stop met de antibiotica komen ze ook weer terug. Nu dus dit middel ik ben nu 2 weken bezig en ik heb een droog gezicht en lippen, rugpijn en weer last van 2 enorme galbulten. Ik hoop dat dit middel toch gaat werken op den duur want ik ben echt helemaal klaar met die bulten en alles wat met ziekenhuizen en artsen heeft te maken.

Doxycycline

18-02-2021 | Vrouw | 26
doxycyline
Acne/puistjes
Het heeft niet geholpen. Ik moest dit zes weken slikken en na de kuur kwam het keihard terug.

18-02-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik slik het nu iets langer dan drie maanden. Ik moet zeggen dat mijn huid er al een stuk beter van is geworden. Hier en daar heb ik wel een nieuwe ontsteking. Mijn gezicht is wel een stuk roder en zeer droog. Ook zijn mijn armen en schouders zeer droog. Ook heb ik last van droge handen. Ik heb een zalf van de arts gekregen om dit goed in te smeren. Verder gebruik ik produc[lees meer...]ten van la Roche posay effeclar om mijn gezicht te reinigen en in te vetten. Mijn lippen zijn ook zwaar aangetast en ik gebruik daar vaseline of een balsem van la Roche posay voor. Verder heb ik ook last van bloedneuzen en bloedkorstjes in mijn neus. Het is niet makkelijk maar je krijgt er uiteindelijk wel wat voor terug. Ik zou het iedereen wel aanraden!

Yasmin

15-02-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon
Acne/puistjes
Huid is enorm gaaf tijdens gebruik. Nu last van acne en vettig haar, heb inmiddels al 2 jaar een spiraal. Ga hem eruit laten halen en terug naar de pil want mn verlaagde zelfvertrouwen door mn slechte huid is het me niet waard. Hiervoor 4 jaar de Yasmin geslikt.

13-02-2021 | Man | 22
Acne/puistjes
Nadat ik bij de huisarts verschillende producten had geprobeerd bleef de acne op mijn schouders/rug nog steeds terugkomen. Ook op mijn gezicht had ik aardig wat acne maar dit was nog te verdragen. Nadat ik was doorverwezen naar de dermatoloog kreeg ik isotretinoïne voorgeschreven. Gezien mijn lengte en gewicht moest ik een dosis van 20MG x 2(2 capsules) per dag innemen. D[lees meer...]eze neem ik meestal net na het avondeten tegelijk in. De eerste week last gehad van droge lippen en hele droge huid. Na een week was de droge huid al veel minder geworden maar de droge lippen bleef, dit wel te verhelpen met balsem. Nu ben ik zelf nog maar 2 weken bezig, maar het resultaat is tot nu toe goed, op mijn gezicht is de acne erg verminderd en op mijn rug wordt het ook steeds beter. Ik heb nog wel een lange weg te gaan maar ben nu tevreden met het resultaat. Ik hoop dat de behandeling zich zo blijf doorzetten maar vooral dat de bijwerkingen niet heftig gaan worden. Ik lees dat mensen last hebben van vermoeidheid. Zelf heb ik hier totaal niks van gemerkt terwijl ik toch 4/5 keer per week sport.

Acnecare

11-02-2021 | Vrouw | 26
miconazol/benzoylperoxide
Acne/puistjes
Ik heb het gebruikt voor mijn vervelende acne zowel op de huid als decolleté. Verandering was niet meteen zichtbaar. Ik heb daarnaast ook Echinacea crème Biobey gebruikt Werkte goed voor mij in combinatie. Bijwerkingen waren dat de huid droger begon aan te voelen. Maar misschien kwam het door iets anders

08-02-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik slik nu voor de 2e keer deze kuur. De vorige keer was 2 jaar geleden. Mijn acne was niet heel erg maar ik irriteerde me er te erg aan aangezien ik 26 ben. Begon met 30 mg de eerste maand en de 2e maand naar 60 mg gegaan. Ik heb eigenlijk nu nergens meer last van en ben zeer tevreden! Een tip is om voor het slapen gaan je gezicht in te smeren met castor olie, werkt bij m[lees meer...]ij heel goed tegen de droogheid!

Doxycycline

05-02-2021 | Vrouw | 17
doxycyline
Acne/puistjes
Zit nu aan m’n 2e week, en moet ongeveer 3 maanden als het goed is. Geen last van bijwerkingen, nou geen erge. Ik heb soms hoofdpijn, buikpijn en sneller moe maar niet heftig. Ik sport we gewoon doe alles gewoon heb veel energie alleen in de avond een stuk minder, maar gewoon op tijd naar bed. Ik zie dat het nu wat erger is geworden maar heb er ook differin gel 1mg bij dus[lees meer...] dat zou daar ook door kunnen. Komen, merk wel dat m’n huid wat droger is hier en daar wat schilfers. Ben ik wel blij mee want eerst was mijn huid super vet. Ik ben heel bang voor haarverlies door medicijnen, daardoor let ik er enorm op en kijk ik naar elke haar die uitvalt ( niet slim natuurlijk ) en ik denk dat het veel lijkt omdat ik erop let maar trek dr som gwn 4 haren ofzo uit. Iemand hier ervaring mee gehad gewoon voor de zekerheid haha. Maar verder wel tevreden heb er vertrouwen in

Benzoylperoxide Hydrogel

03-02-2021 | Vrouw | 18
benzoylperoxide
Acne/puistjes
De acne ging weg, echter kreeg ik veel last van de bijwerkingen. Toen ik stopte, kwam alles weer terug..

31-01-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Dit is mijn 2de kuur van roaccutane. De vorige kuur duurde 6 mnd, waarvan 1 op 20mg en 50 op 30mg. Helaas kwam na een half jaar de acne weer terug. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij mijn dermatoloog en kon meteen weer beginnen. Ik ben weer gestart met 30mg. Ik heb er nu 6 mnd opzitten. Nu dien ik het medicijn 9 mnd te gebruiken om ervoor te zorgen dat het écht niet teru[lees meer...]gkomt. Mijn acne is niet zeer extreem, maar wel hardnekkig. Niks helpt, behalve dit medicijn. Ik heb met deze kuur minder bijwerkingen. Ik denk echt dat het aan de weersomstandigheden ligt. De vorige kuur begon in april en eindigde in september. De zon verergde de droogte enorm. Nu ben ik gestart in augustus. Ik heb alleen een beetje droge lippen en snel gescheurde mondhoeken. Voor de rest met momenten spierpijn en vermoeidheid. De droogte van de huid is makkelijk te onderhouden met nivea en ik heb nauwelijks schilferingen. Nu zit ik er weer ongeveer 6 maanden op. Na 1 maand was alle acne alweer verdwenen. Nu heb ik zo nu en dan kleine puistjes. De dermatoloog wil dat er absoluut niks meer doorheen komt en dan mag ik stoppen. Ik hoop dat het na de tweede kuur wel blijvend is. Ik raad iedereen roaccutane aan.

21-01-2021 | Man | 28
Acne/puistjes
Last van acne op de kaken die niet weggaat door benzolperoxide of andere middelen. Laatste redmiddel was isotretionine. Snel effect: binnen 6 weken waren de puisten al bijna weg, rest van het halfjaar nodig voor wegtrekken rode vlekken. Daarnaast had ik een vette voorhuid en borst, dat is ook helemaal verdwenen. Qua bijwerkingen waren droge lippen en in het begin de wi[lees meer...]tte huidschilfers die van het hoofd afkwamen (met vooral veel jeuk!) wat vervelend, maar te behappen. Bijwerkingen die wel vervelend waren: vermoeidheid, je kan echt een stuk minder dan normaal en de pijnlijke gewrichten, hardlopen (langere afstanden) zit er nauwelijks in. Tip: zorg de gehele periode dat je altijd purol of vaseline voor je lippen bij je hebt (gaan kilo's doorheen), ook smeersels voor armen (worden ook vrij droog).

Desogestrel

18-01-2021 | Vrouw | 20
desogestrel
Acne/puistjes
Ik wilde weer een pil slikken omdat mijn acne toenam toen ik stopte, voor een lichte pil gekozen i.v.m. Hormonen. Helaas is deze pil totaal niet geschikt voor mij, slik hem nu bijna 6 maanden en ik voel me er erg slecht bij. Ik ga ermee stoppen en hoop dat ik dan weer beter in mijn vel zit.

18-01-2021 | Man | 39
Acne/puistjes
In mijn jonge jaren heb ik Roaccutane gebruikt. Ondanks de bijwerkingen ben ik hier zeer tevreden over, aangezien dit paardemiddel de acne (op de lange termijn) flink aanpakt. Daarnaast blijft de acne dan ook weg. Pas op latere leeftijd krijg ik af en toe een puistje. Differin is dan een prima middel om je huid gaaf te houden. Ik gebruik het nu al zo’n 3 jaar aaneengeslote[lees meer...]n. Bijkomend voordeel is dat ik nauwelijks rimpels heb.

Acnecare

18-01-2021 | Vrouw | 26
miconazol/benzoylperoxide
Acne/puistjes
De crème heb ik gekocht toen ik last had van acne op aanraden van mijn huisarts. Op internet heb ik vluchtig informatie opgezocht voor dat ik het heb besteld en zag dat het twee actieve ingrediënten had en dus ging ik ervan uit dat het geschikt is voor vegans. Later zag ik dat het ook bijenwas bevat maar dit zag ik enkel op het product zelf. Bijenwas is niet geschikt voo[lees meer...]r vegans .

15-01-2021 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Acne kwam bij toen ik rond de 16 jaar was. Ik had hele erge acne, het is sinds toen nooit weg geweest er is altijd wel een ontsteking die op dezelfde plek ook weer terug kwam. Ik heb dus ook altijd make-up gebruikt omdat ik het zo lelijk vond en nog steeds. Het heeft mijn hele zelfbeeld omlaag gehaald dat ik het zelfs ongemakkelijk vond om iemand echt aan te kijken. I[lees meer...]n de zomer is het een hele stuk minder. Rond oktober ben ik begonnen met 20 mg wat eigenlijk heel goed ging. Weinig bijwerkingen alleen wel een zwaar gevoel en vermoeidheid. Toch heb ik de dosis verhoogd naar 30 mg die ik zwaarder ervaar. Me lippen worden een stuk droger en me neus is ook iets droger. Een droge huid heb ik een klein beetje maar een goede creme verhelpt het ook wel. Met 30 mg ben ik een stuk vermoeider en voel ik me heel zwaar met bewegen. In de 2 de week van 30 mg was ik op school en ik was zo vermoeid dat ik gewoon niks kon ik staarde gewoon voor me uit. Met me ogen half erbij functioneerde niet echt normaal. Dit heb ik zeker nog wel 3 x gehad. Iemand die dit ook heeft? Ik heb ook last van een opgezette/opgeblazen buik wat ik echt niet chil vind. Ik heb daar veel last van. Sporten lukt me ook niet echt dan. Vandaag heb ik even een dosis van 20mg genomen om te kijken of ik me dan beter ga voelen. De balans van me huid word wel steeds beter . Ik heb nog wel lichte ontstekingen op me wangen, kin maar weg is het nog niet. Ik zie wel wat verschil dus ik hoop op het beste. Heb je tips of ervaar je dit nou ook en wil je jou verhaal delen? Graag!

10-01-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Nu na zo’n 12 jaar acne via de dermatoloog Differin voorgeschreven gekregen. Met name voor de gesloten mee eters. Na twee weken heeft mijn huid er nog nooit zo slecht uitgezien. Ondanks dat ik erop voorbereid was dat het erger kon worden, had ik geen gezicht vol rode plekken/ korstjes verwacht. Bij elk mini pukkeltje zit er dagen lang een rode vlek/ korst. Ook waar de mee [lees meer...]eters zaten. Overal dus Hopelijk trekt dit nog bij, ik zou er niet opnieuw meer aan beginnen ..

03-01-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik neem de minipil omdat ik van het hormoon oestrogeen migraineaanvallen kreeg. Van de minipil kreeg ik dan weer acne. Dit is heel gebruikelijk bij de minipil maar ik wilde er toch liever van af komen. Eerst kreeg ik een soort antibiotica voorgeschreven, maar die hielp niet dus toch maar isotretinoine dan. Ik begon op 20mg en alles ging 3 maanden perfect. Na 4 weken had ik[lees meer...] al resultaat. Maar na 3 maanden kreeg ik een hoge bloeddruk en steken in mijn linkerzij en rode vlekken in m'n gezicht. Er is nooit een andere verklaring voor gevonden dan een allergische reactie op isotretinoine. Na enkele weken stoppen zit ik nu op 10mg en gaat alles weer perfect. Verder had ik enkel last van droge lippen. Ik ben er heel tevreden over.

Minocycline

02-01-2021 | Vrouw | 20
minocycline
Acne/puistjes
Mijn acne is niet weggegaan, integendeel. Hierbovenop heb ik ook een vaginale schimmelinfectie opgelopen door het gebruik van deze antibiotica.

24-12-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Al sinds jongs af aan last gehad van hormonale puistjes, alles geprobeerd wat de huisarts me voorschreef en niks werkte. Uiteindelijk laatste stap aangevraagd en dat was een doorverwijzing naar de dermatoloog. Vanaf het begin (juni 2020) 20mg geslikt en na drie weken al volledig acne vrij. Soms voordat mijn menstruatie begint een klein puistje of een mee-eter die tevoorsch[lees meer...]ijn komt, maar daar valt mee te leven. De kuur duurt nog enkele maanden, maar het is het hoe dan ook waard. Heb nauwelijks last van bijwerkingen gehad; droge lippen af en toe en de eerste week wat vermoeid. Daarnaast wordt mijn haar niet meer vettig, wat eigenlijk heel erg chill is. Ik had hier jaren eerder mee moeten beginnen!

Duac Acne gel

24-12-2020 | Vrouw | 23
benzoylperoxide/ clindamycine
Acne/puistjes
Deze zalf werkt ontzettend goed. Ik ben bijna 24 en wilde van mijn jeugd achtige puistjes af. Na een week smeren zag ik al verschil en heb nu niet een puistje

22-12-2020 | Man | 39
Acne/puistjes
Ik gebruikte Differin als tiener/twintiger tegen acne. In mijn ervaring heeft het een gelijkaardige effectiviteit als benzoylperoxide (Benzac) maar is het zachter voor de huid en het bleekt je kleding/beddengoed niet. Buiten de gangbare droogheid had ik verder geen last van bijwerkingen. Een goede hydraterende creme gebruiken helpt hier enorm bij trouwens. Het maximale[lees meer...] resultaat krijg je na 12 weken gebruik, wat bij mij het geval was. De eerste weken kan je acne - zoals vaak gemeld - inderdaad verergeren; kwestie van even door te bijten tot je 6 weken ver zit. Als het dan nog acne blijft uitlokken is het wellicht niet het geschikte middel voor jou en ben je mogelijks beter met benzoylperoxide (Benzac). Differin is ook een van de meest effectieve anti-rimpelcremes die er bestaan, véél effectiever dan om het even welke vrij verkrijgbare creme. Daar ik stilaan tegen de 40 jaar aanloop ben ik vorig jaar om die reden weer Differin beginnen gebruiken. Het maximale efffect tegen rimpels is na 1 jaar zichtbaar en ik kan inderdaad bevestigen dat mijn (weinig aantal) rimpels (quasi) volledig weg zijn in die periode. Als je het gebruikt tegen acne is dat een fijn neveneffect (al heb je als tiener/twintiger meestal nog geen rimpels :) ) Helaas krijg ik er op deze leeftijd wél vervelende bijwerkingen van waardoor ik het gebruik heb moeten stopzetten: zwelling onder de ogen (wallen) en een soort allergische reactie in de buurt van de oogleden. Twee weken na stopzetting zijn de wallen en allergische reactie volledig weg. Jammer, want ik ben hiervoor altijd zeer tevreden geweest over Differin. Om bijwerkingen zoveel mogelijk te voorkomen is het heel belangrijk om slechts de grootte van een erwt Differin te gebruiken voor het hele gezicht en de buurt van de ogen te vermijden. Adapalene, het actieve bestanddeel van Differin, is een zeer krachtige retinoïde en er teveel van gebruiken heeft alleen maar nadelen; je acne (of rimpels) gaat er niet sneller van weg. Het is ook zinvol om Differin aan te brengen enkele uren voor je gaat slapen omdat het anders teveel in je kussen trekt en op die manier toch aan de ogen komt. Ook de handen wassen na aanbrengen is belangrijk. Ongeacht, als je er allergisch op reageert speelt het weinig rol hoe weinig je ervan gebruikt. Tot slot: het is altijd nuttig om naar een dermatoloog te gaan voor huidproblemen. Dat zijn immers de huidexperts. Als tiener veroorzaakte mijn acne littekens en ik ben blij dat een dermatoog me toen Roaccutane heeft voorgeschreven. Enkel Differin had dat niet opgelost.

Aklief

16-12-2020 | Vrouw | 16
trifaroteen
Acne/puistjes
Ik heb eerst een roacutaine kuur gehad van 10 maanden maar na 3 maanden kwamen er toch weer puistjes terug vandaar dat de dermatoloog mij aklief voorschreef. Omdat dit minder heftig is als een 2e kuur, ik heb dit 3 maanden gebruikt en daarna was mijn huid weer een stuk egaler, nog wel een paar plekjes te vinden dus binnenkort met de dermatoloog overleggen of dit voldoende [lees meer...]resultaat is of dat we toch voor een 2e kuur moeten gaan. Ik kan je dit product zeker aanraden, je ziet echt een verbetering in je huid en ik zelf heb geen bijwerkingen ondervonden. Een wereld van verschil met die kuur waar ik veel last had van bijwerkingen

15-12-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb dit product voorgeschreven gekregen nadat lokale middelen en in combinatie met de pil niet werkte. Ging vol vertouwen dit proces in. Het zijn vrij zware medicijnen dus ik verwachte dat het ook wel verandering zou brengen. Helemaal niks dus. Mijn huid ziet er precies hetzelfde uit als toen ik voor het eerst naar de dokter ging met acne problemen. Ik heb 5 maanden ach[lees meer...]ter de rug en zou ik bijna aan mijn voorgeschreven 6 maanden zitten maar ik denk niet dat die ene maand nog verschil gaat maken. 3 maanden heb ik 1 keer daags 20mg gehad en daarna voor 2 maanden 2 keer daags 20 mg, een vrij hoge dosis dus. Bijwerkingen begonnen met droge gebarstte lippen. Erg vervelend maar opzich goed te behandelen. Het ergste kwam toen ik per dag 40mg binnen kreeg en de oogirritatie optrad. Ik ben nu met de medicatie gestopt omdat de irritatie zo erg werd dat zelfs druppels en oogzalf gecombineerd niet het gevoel van een glasscherf in mijn oog tegen gaat. Verder heb ik ook een enorme dip in energie, te linken aan het verhoogd aantal bloedplaatjes. Conclusie, dit product was een lijdensweg zonder uitkomst. Ben benieuwt of ik hierna nog iets kan proberen of dat ik nu maar moet gaan leven met acne.

14-12-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik slik het nu al 4 maanden, mijn puisten zijn er nog steeds. In het begin heilp het wel maar ik krijg nu nog steeds elke dag een puist erbij. Op sommige plekken is het nu wel glad maar ik zie nog niet duidelijk effect

Sustanon

12-12-2020 | Man | 67
testosteron
Acne/puistjes
Tot mijn 24 ste was ik heel rap vermoeid na vele onderzoeken was de uitslag klinifeltner syndroom .in begin kreeg ik maandelijks 125 mg ingespoten maar al snel werd dat 250 mg om de 21 dagen het gevolg daarvan was dat ik om de 3 maand een aderlating kreeg omdat ik teveel rode bloedcellen had,een andere persoon hier in de omtrek heeft hetzelfde mee gemaakt en zijn bevindi[lees meer...]ngen waren dat deze uit zichzelf was overgeschakeld naar. En halve ampul van 250 mg om de 10 dagen .Ik ben dit ook beginnen doen nu ongeveer 2 jaar.Nu heb ik geen opvliegers of UPS en downs meer .Door de sustanon injecties heb ik wel osteoporose.

Benzoylperoxide Hydrogel

10-12-2020 | Vrouw | 36
benzoylperoxide
Acne/puistjes
Al sinds mijn puberteit last van acne. Een tijd de Diane pil genomen wat ook zeer goed werkte maar dit is ongezond om op lange termijn te nemen. Nu op latere leeftijd vooral nog last van acne rond mijn kin/kaken. De Yasmine pil helpt ook deels. Benzac is het enige dat echt werkt. Enkel wat jeukerige huid. Ik raad het zeker aan, na enkele dagen beterschap. Best wel sna[lees meer...]chts opdoen want het laat een wit residu aan.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2494)
Depressie (2005)
Angst & paniekstoornis (1964)
Hoge bloeddruk (1400)
Blaasontsteking (1023)