ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anticonceptie / zwangerschapspreventie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anticonceptie / zwangerschapspreventie

23-09-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Plaatsing was onprettig maar heel kort. Daarna heb ik last gehad van wat schommelende emoties omdat mijn lichaam nogal moest wennen. De eerste maanden nog wel wat spotting gehad maar na 3 maanden werd ik nauwelijks meer ongesteld. Ideaal dus. Geen menstruatie en minder Hormonen in je lijf dan met de pil of myrena. Je hoeft nooit ergens aan te denken. Zeker een aanrader wat[lees meer...] mij betreft.

21-09-2021 | Vrouw | 24
levonorgestrel
Ik was na een half jaar zwanger ondanks de mirena er in zat.

21-09-2021 | Vrouw | 26
koperhoudend spiraal
Op dit moment heb ik de ballerine 1 jaar. Vanaf het moment van plaatsen heb ik drie maanden veel bloedverlies gehad en erge krampen. Hierna was mijn menstruatie weer bijna zoals voorheen, ietsje meer en ietsje langer bloedverlies. Echter heb ik sinds het moment van plaatsen last van hoofdpijn, dit lijkt per maand te verergeren. Ik ben bekend met migraine en hier had ik ee[lees meer...]ns in de twee maanden wel eens 1,5 dag last van, echter is dit een ander soort hoofdpijn. Op dit moment heb ik maandelijks 3 weken achtereen hoofdpijn. Dit zou niet bij de bijwerkingen van de ballerine passen, echter kan ik het alleen hier aan relateren. Ik ben erg benieuwd of meer mensen deze klacht herkennen.

Nuvaring

20-09-2021 | Vrouw | 30
ethinylestradiol / etonogestrel
Nachtelijke zweet en misselijkheid aanvallen, zwetend wakker schrikken snachts, gevoel van flauwte vaak, misselijkheid, hoofdpijn

EllaOne

17-09-2021 | Man | 24
ulipristalacetaat
Er bestond een kleine kans op onveilige seks dus heb ik voor de zekerheid de morning after pil 3 dagen erna ingenomen. Ik merkte totdat ik ongesteld moest worden er niks van. Ik werd precies 7 dagen later dan verwacht ongesteld. Ik ervaarde pijn in m'n onderrug, vermoeidheid midden op de dag en buikkrampen waarvan je even op bed moest gaan liggen. Normaal heb ik gelukkig n[lees meer...]ergens last van tijdens het menstrueren. Verder bloedde ik zoals normaal.

Desogestrel

15-09-2021 | Vrouw | 42
desogestrel
sinds ongeveer 9 maanden gebruik ik desogestrel. geen last gehad van bijwerkingen, sterker nog, ik ben fitter dan voorheen, of dat aan deze pil ligt weet ik niet maar geen klachten door deze minipil. & sinds het gebruik eerder meer energie, dan minder (theramex is de naam van mijn minipil)

13-09-2021 | Vrouw | 25
medroxyprogesteron parenteraal
Heel fijn en je hoeft er maar één keer in de 3 maanden aan te denken. Helaas wel altijd de 3 dagen dat die gezet was een emotionele rollercoaster. Maar dat nam ik voor lief .

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

13-09-2021 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/levonorgestrel
Altijd de Yazz gehad, daarna over gegaan naar een prikpil (depo-provera) heel fijn, geen menstruatie e.d. meer gehad. Maar omdat er toch een kinderwens in de toekomst is, gewisseld naar deze pil, omdat deze "sneller" uit je systeem is. Weinig bijwerkingen eigenlijk, alleen minder eetlust maar dat is juist goed. Verder nog niet ongesteld geweest, maar dit kan komen [lees meer...]doordat de prikpil nog doorwerkt. Dus lang niet alle ervaringen zijn negatief. :)

12-09-2021 | Vrouw | 30
levonorgestrel
Omdat ik naar mijn 2e zwangerschap dwars door de pil zwanger ben geraakt besloten een spiraal te nemen. Ik zag er erg tegenop om hem te plaatsen maar hier totaal geen last van gehad. Na mijn zwangerschap had ik wel iets last van haaruitval, ook omdat ik 2 zwangerschappen dicht op elkaar heb gehad. Al snel kreeg ik forse kale plekken en ben ik 1.5 maand ongesteld geweest. B[lees meer...]esloten om hem te verwijderen. Zijn er meer vrouwen die last hebben van haaruitval en wanneer groeide het haar terug ?

08-09-2021 | Vrouw | 42
levonorgestrel
Ik heb al 11 jaar een mirena. In juni een wissel gehad van de mirena. Dit keer bij de gynaecoloog. In verband met een spastische linkerbeen. Het was pijnlijker dan bij de huisarts. Raar maar waar. Ook ging ik bijna van mijn stokje. Na 6 weken een echo gehad. Helaas was de mirena verschoven. Dus het moest weer overnieuw. Vandaag was het weer zover. Gelukkig viel het nu me[lees meer...]e met de pijn. Ook een echo gemaakt en nu zat hij goed. Over 6 weken weer een echo. Ik hoop dat het goed blijft zitten.

07-09-2021 | Vrouw | 41
koperhoudend spiraal
Ook ik koos na 5 jaar Mirena spiraal (zeer tevreden) voor de hormoonvrije Ballerine (nu bijna 1 jaar geleden) . De plaatsing hiervan ging niet gemakkelijk vanwege mijn gekantelde baarmoederhals. Vanaf het begin had ik hevige menstruaties met veel menstruatieklachten. Ik wilde het wel een kans geven en de spiraal tenminste 6 maanden laten zitten maar nu bijna een jaar verd[lees meer...]er ben ik er klaar mee. Ik heb maandelijks extreem veel bloedverlies (moet grote tampon icm groot maandverband gebruiken en dat vele malen per dag wisselen). Dan nog lek ik regelmatig door.... de laatste keer dat ik dat een enkele keer meemaakte was in mijn puberteit (bijna 20 jr geleden). De menstruaties duren ook lang; 7-10 dgn dus voor mijn gevoel ben ik na 2 weken alweer ongesteld. Ik heb veel klachten die ik hiervoor niet had zoals buikpijn, stekende hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid. Dus ik heb er meer ellende van dan gemak. Bijna spijt dat ik niet meer voor de Mirena ben gegaan maar ik stop even helemaal met anticonceptie. Natuurlijk verschillen de ervaringen per vrouw maar ik heb inmiddels (ook van mijn gynaecoloog) meerdere verhalen gehoord van ontevredenheid.

Microgynon '50'

28-08-2021 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik ben jarenlang aan deze pil geweest en heb de klachten altijd weggewuifd als puberteit (ik was 22 toen ik stopte). Nee dus, toen ik stopte met de pil verdwenen al mijn klachten als sneeuw voor de zon. De meest vervelende klachten waren zeker depressief zijn, vaginale afscheiding en misselijkheid. Naast dat ik me depressief voelde, voelde ik me ook de hele dag vies en fys[lees meer...]iek niet in staat om dingen te ondernemen. Voor mij nooit meer de pil. Ik voelde me zowat herboren toen ik stopte. Enige pluspunt: nooit zwanger geweest.

28-08-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Ik werd depressief van de pil en ben daarom op advies van de huisarts overgestapt naar een mirena spiraal. Een hele berg klachten (waarvan ik van sommige niet eens wist dat het door de pil kwam) verdween als sneeuw voor de zon. De klachten die verdwenen waren: depressieve gevoelens, vaginale afscheiding, menstruatiepijn (ik word nu helemaal niet ongesteld), moodswings, mis[lees meer...]selijkheid, vermoeidheid en grote eetlust/vreetbuien. Klachten die ik ervoor terug heb gekregen: vet haar, puistjes (een paar, geen ernstige acne) en lage rugpijn, maar ik ben sowieso al rugpatiënt dus dat kan toeval zijn. Verder word ik dus niet meer ongesteld en hopelijk ook niet zwanger. Het grootste nadeel aan de spiraal vond ik het zetten, dat was ondanks de diclofenac erg pijnlijk.

28-08-2021 | Vrouw | 34
koperhoudend spiraal
Ik heb bewust een tijdje gewacht met mijn ervaring te delen. De ballerine heb ik nu 14 maanden. Tijdens deze 14 maanden heb ik rustig kunnen observeren wat er allemaal gebeurt in mijn lichaam. De ballerine is ook in opspraak geweest dus hierdoor blijf ik alert en sceptisch. Na een controle bleek hij nog goed te zitten. Ik ben dan ook van plan om dit ieder half jaar/jaar te[lees meer...] laten controleren. Wij hebben twee kindjes. Er is nog steeds een kinderwens voor ons beiden, dit heb ik dan ook meegenomen in mijn overweging om een koperspiraal te nemen. We hebben de risico's dan ook goed besproken van te voren dus mocht het onverhoopt toch gebeuren dan is het van harte welkom. Ik heb voor een koperspiraal gekozen omdat ik na 17 jaar de pil geslikt te hebben, met tussenpozen, af wilde van hormonen. Ik maakte me alleen zorgen omdat mijn baarmoeder altijd vrij gevoelig is. Toen ik uitkwam bij de ballerine leek dit perfect voor mij!! Het plaatsen is door de verloskundige gebeurd. Ik zou dit ook zeker willen aanraden! Gynaecoloog ook zeker maar liever geen huisarts. Het plaatsen was geheel pijnloos, al was ik erg zenuwachtig. De dagen/weken erna heeft het erg gerommeld. Buikpijn, continu bloedverlies.. Maar ik bleef hoop houden dat het over zou gaan. Het is ook vrij logisch te verklaren want je lijf probeert het onbekende voorwerp eruit te krijgen. De eerste menstruatie heeft dan ook lang op zich laten wachten en was meteen erg heftig. Toch is dit ook te verklaren want ik was net zwanger geweest en slikte daarvoor altijd de pil dus mijn lichaam moest het nu allemaal zelf doen. De maanden erna werd het rustiger. Mijn cyclus herstelde zich, al is die vrij onregelmatig maar dat ligt aan mijn lichaam en niet aan de ballerine. De ene maand is het 35 dagen, de andere 29, of 40 dagen. De menstruaties duren 5 a 6 dagen. Dag 3/4 is wat heftiger maar dat was het dan ook. Ik moet echt even nadenken over bijwerkingen momenteel. Wat meer afscheiding, dit kan een koperachtige geur hebben. Verder kan ik me nu niks bedenken. Wat ik je kan meegeven. Kijk niet te veel naar alle negatieve verhalen. Ieder lichaam is anders. Voor mij heeft het even geduurd voor ik tevreden was en ik blijf altijd oplettend en sceptisch maar voor nu ben ik zeer tevreden. Ik voel me vrouwelijker met hormonale schommelingen die bij de maandelijkse cyclus horen. Heel veel succes met je keuze en ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

EllaOne

25-08-2021 | Vrouw | 20
ulipristalacetaat
De condoom was gescheurd en ik was niet aan de pil of andere anticonceptie. Ik heb een app op mijn telefoon waar ik in bij hou wanneer ik ongesteld word en dan geeft hij aan wanneer ik het meest vruchtbaar ben. Dus ik ging gelijk kijken op die app, staat er dat het precies de dag was van mijn ovulatie, dus de hoogste kans op vruchtbaar zijn. Gelijk de dag erna de Ella one [lees meer...]gehaald en deze binnen 11 uur genomen(dit was mijn eerste morning after pil), ik was heel bang dat die niet zou werken, omdat misschien mijn ovulatie al was geweest(en dan werkt een morning after pil niet), ook was ik heel erg bang voor ernstige bijwerkingen. Uiteindelijk ben ik nu 3 weken verder, heb ik op een heeel klein beetje buikpijn na geen last gehad van verder bijwerkingen, dus dat was heel fijn. Ook werd ik precies op de juiste dag ongesteld, mijn ongesteldheid was wel iets minder dan normaal. Voor de zekerheid had ik na me ongesteldheidsweek daarom nog een zwangerschapstest gedaan en deze was gelukkig negatief! De pil heeft super goed zijn werk gedaan, en omdat ik veel horrorverhalen las op internet vond ik dat ik dit moest delen. Ik hoop voor iedereen dat de Ella one ook zo goed bij jullie werkt, en probeer niet te veel te stressen, want je kan de situatie niet meer veranderen, en onthoud het komt altijd goed, en alles gebeurt met een reden :)

25-08-2021 | Vrouw | 25
levonorgestrel
Nadat ik continu van de pil last kreeg van vaginale infecties overgestapt op dit spiraaltje. Het zetten deed pijn en de maanden erna ook. Maar het zit er nu 1,5 jaar in en ben hardstikke tevreden. Geen last meer van vaginanale schimmels of dat ik dik word. Ik kan eindelijk mijn gewicht onder controle houden en voel mij een stuk beter. Wel word ik iedere maand onge[lees meer...]steld en dit duurt ongeveer 10 dagen. Maar het is erg licht.

24-08-2021 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal
Prima product, de bijwerkingen die ik heb is wat gewichtverlies sinds gebruik + gewrichtspijn. Valt goed mee en is makkelijk in gebruik

24-08-2021 | Vrouw | 34
koperhoudend spiraal
In januari 2021 heb ik de Ballerine laten zetten. Zag er vriendelijker uit dan andere spiraaltje en ik wil liever geen hormonen. Plaatsing was pijnloos en geen krampen gehad. Leek veelbelovend. Cyclus herstelde snel (1ex 3 weken, daarna weer een maand). Wel heel heftig ongesteld. Duurde vaak in totaal 10 dagen. Bij de heftige dagen Tampons en Maandverband dragen en elke 2 [lees meer...]uur wisselen. Ook vaak tussentijdse lichte bloedingen waardoor ik standaard Inlegkruisjes nodig had. Dat ging niet over. Twijfelde al of ik hem moest laten zitten. Gisteravond, 23 augustus, ben ik mijn spiraaltje verloren. Niet ongesteld of net seks gehad, gewoon zomaar verloren. Vind het alles bij elkaar wel veel bijwerkingen en ook best matig qua betrouwbaarheid. Er is nu een kans op zwangerschap en dat zou niet de bedoeling zijn.

16-08-2021 | Vrouw | 25
levonorgestrel
1.5 jaar drager geweest van een mirena spiraal. Zetten was pijnlijk, maar dat was te verwachten. Ook de weken erna veel pijn gehad en het afvies gekregen “er even doorheen te bijten”. Na ong 6 weken was het eindelijk oke. Toch kreeg ik een jaar later ernstige buikpijn; zo’n 1 a 2 keer per week aan de pijnstillers omdat het niet te harden was. Na veel onderzoek konden de ar[lees meer...]tsen geen oorzaak vinden voor de buikklachten. Toen uit wanhoop toch besloten mijn spiraa eruit te laten halen. And guess what? Nooit meer buikpijn gehad. Voor mij never nooit meer een spiraal. En mocht je een spiraal hebben en overklaarbare buikpijnklachten? Haal hem eruit. De artsen vertelde me dat het absoluut niet aan de spiraal kon liggen omdat deze goed zat. Maar je leest het; vanaf het moment dat mijn spiraa eruit is heb ik nooit meer last gehad. Vertrouw op je eigen intuitie!

15-08-2021 | Vrouw | 21
etonogestrel
Ik heb op 16-04-2021 mijn implanon laten plaatsen bij de huisarts na 5 jaar aan de pil te hebben gezeten. Ik ben echt geen fan van naalden maar het inbrengen was zo gebeurd. De eerste 2,5 maanden heb ik iedere dag spotting gehad. Hierna stopte het een aantal weken en dan begon het weer een paar dagen. Ik heb geen menstruatiepijn meer en eigenlijk ook nooit echt meer een gr[lees meer...]ote bloeding gehad. Ik hoop dat ik na een half jaar toch meer ritme ga krijgen of dat het zelfs helemaal weg blijft.

14-08-2021 | Vrouw | 20
etonogestrel
In het begin echt een perfect anticonceptiemiddel, volledig aan te raden maar na het eerste halfjaar begonnen de bijwerkingen… Constante migraine, gewichtstoename tot en met… Ook is mijn libido onder nul!

11-08-2021 | Vrouw | 19
etonogestrel
De implanon leek mij heel geschikt voor mij aangezien ik niet goed ben in plannen en je dit staafje voor 3 jaar kan laten zitten zonder er iets aan te doen. De eerst aantal maanden dat ik het staafje had voelde ik me wat minder vrolijk maar ik ging naar de huisarts en zij zeiden dat dit hoogstwaarschijnlijk niet door de implanon zou komen dus ik ging ermee door. Ik kreeg o[lees meer...]p momenten dat ik stress ervaarde veeeel meer stress dan normaal. Ik sliep nachten achter elkaar niet en werd er ziek van. Weer dacht ik dat dit gewoon door school kwam en had niet de verbanden gelegd. Een tijdje later voelde ik me steeds verschrikkelijker. Na een jaar had ik pijn tijdens seks en 3 keer in 3 weken ongesteld. Toen bleek dat ik hpv virus had wat kan komen door een schommeling van hormonen wat kanker kan veroorzaken. Maar nogsteeds dezelfde huisarts sprak niet over de implanon waardoor ik geen verbanden had gelegd. Door de loop van een aantal maanden begon ik me steeds naarder te voelen. Tot het moment nu, dat ik hier schrijf, ben ik ongelukkig en voel ik mij bijna dag in dag uit kut. Het blijft in vlagen komen maar het is een vreselijk gevoel. Ik ging naar de huisarts en kreeg voor het eerst een andere mevrouw. Zij zei gelijk dat ik de implanon er uit moest halen omdat het dus niet voor mij werkt. Het verschilt natuurlijk per persoon maar deze implanon heeft bijna 2 jaar van mij afgenomen om het maar even zo te zeggen. Ik ga het er over 2 weken uithalen en raad dit niemand aan.

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

08-08-2021 | Vrouw | 17
koperhoudend spiraal
Ik heb al 2 maanden een koperspiraal en het gaat zeer goed. Wat meer kramp en ben langer ongesteld, maar dat gaat als het goed is na een maand of 3-6 wel weg. Ik merk er verder niks van en toch blij dat ik van hormonen af ben!

06-08-2021 | Vrouw | 20
medroxyprogesteron parenteraal
Sinds mijn 14e gebruik ik hormonale anticonceptie omdat ik zeer hevige en onregelmatige menstruaties had. ik ben destijds aan de pil begonnen en heb verschillende varianten gehad. Na de pil overgegaan op een mirena spiraal, na 3 maanden dagelijkse bloedingen deze er weer uit laten halen. Vanwege mijn leeftijd was de prikpil nog geen optie, maar toen de huisarts zag dat er [lees meer...]niet veel andere opties waren en ik inmiddels wat ouder was (18) toch daar aan begonnen met het oog op dat de menstruaties uit zouden blijven, dat was inderdaad ook zo. De eerste keren dat ik de prikpil kreeg had ik erg last van nervositeit, gelukkig werd dit wel elke keer wat minder. Nu 2 jaar later voel ik me niet meer goed bij het feit dat ik al 6 jaar hormonale anticonceptie gebruik en wil weleens weten hoe mijn lichaam reageert zonder hormonen, dit mede omdat ik denk dat ik er mentaal ook best wel last van heb. Daarom de keus gemaakt na 2 jaar (8 prikken) te stoppen. Nu 1 week geleden werkt de prikpil niet meer en heb sinds 3 dagen last van hoofdpijn. Weet iemand van jullie of dit kan komen door de hormoonhuishouding die zijn weg weer moet vinden? Naast de hoofdpijn merk ik nog weinig verschil, maar dit zal denk ik nog wel even duren.

04-08-2021 | Vrouw | 31
etonogestrel
Pijn om het te plaatsen is goed te doen, je hebt wel een blauwe plek achteraf die na een paar dagen weggaat. Ik vind dit de perfecte anticonceptie, voor maanden geen maandstonden meer gehad, MAAR ik ben in 3 jaar 20kg verdikt. Niet normaal. Daarom overweeg iets anders te gebruiken maar niets lijkt mij zo betrouwbaar en gemakkelijk als deze methode.

02-08-2021 | Vrouw | 18
levonorgestrel
Ik heb 1,5 jaar geleden de spiraal laten zetten, dit viel reuze mee alleen die dag zelf wat buik krampen, na ongeveer 3/4 jaar af en toe wat bloedverlies maar dit was heel weinig, bleef de menstruatie uit! Dit is voor de rest ook gebleven. Wel merktte ik dat mijn huid een stuk onrustiger was en dit kreeg ik ook niet weg door behandeling van een schoonheidsspecialiste. Ook [lees meer...]had ik heel vaak stemmingswisselingen wat mij zelf in de weg zat. En had ik vaak last met geslachtsgemeenschap omdat het spiraaltje tegen een eierstok aan zat (zei de dokter) dit was niet fijn en na 1 jaar was dit bijna altijd van de orde. Toen besloten het spiraaltje te verwijderen

02-08-2021 | Vrouw | 17
levonorgestrel
Super tevreden over de mirena spiraal. Laten zetten omdat ik van de pil af wilde. Door alle verhalen had ik me op het ergste voorbereid bij het plaatsen van de spiraal. Maar achteraf vond ik echt heel erg meevallen. Ik kan het niet beter omschrijven als een “vervelende menstruatie steek van 3 seconden”. Na 5 minuten was ik de kamer alweer uit. Nu heb ik totaal geen moodswi[lees meer...]ngs meer, mijn libido is hoger en zelfs mijn menstruatie is helemaal gestopt. Enige wat ik jammer vind is door het stoppen met de pil mijn boezem en billen wat kleiner zijn geworden. Ongeveer 5 kilo afgevallen. Als je nog twijfelt? Ik raad het je aan!

02-08-2021 | Vrouw | 19
koperhoudend spiraal
Ik heb gekozen voor een hormoonvrije anticonceptie omdat ik vrij sterk reageerde op de pil. Ik had last van depressieve gevoelens en andere nare dingen. Ik ben niet voor het gewone koperspiraal gegaan omdat ik nog geen kinderen heb gekregen. De ballerine-spiraal is zeer geschikt voor mensen die nog geen kinderen hebben gekregen omdat het spiraal vrij klein is. Ik heb h[lees meer...]et spiraaltje nu 8 maanden en ik ga haar morgen vervangen door een Kylena-spiraal. De reden hiervoor is dat ik vrij heftige bijwerkingen heb van het ballerine-spiraal. Ik ben 2 weken ongesteld en ik heb ontzettend veel bloedverlies. Ook heb ik heel erg veel kramp. Soms zijn er dagen dat ik nauwelijks kan lopen. Ik heb mijn lichaam een half jaar de tijd gegeven om aan het spiraal te wennen maar niks is nog verbeterd of veranderd. Daarom stap ik morgen over naar een kylena spiraal. Het ballerine spiraal heeft wel 8 maanden lang zwangerschap voorkomen dus ze deed wel haar werk!

31-07-2021 | Vrouw | 24
etonogestrel
Sinds een halfjaar nu een implanon. Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik er graag niet aan wilde denken door het vele onregelmatig werken, waardoor ik de pil steeds vaker vergat. In overleg met mijn arts heb ik gekozen voor deze methode, want ik zag een spiraal niet zitten en wilde dit eerst proberen. En wat ben ik er blij mee! Het plaatsen stelde niks voor. Je voelt de verdo[lees meer...]ving en die brandt een beetje, maar daarna voel je helemaal niks meer. Ik had er wel een flinke blauwe plek van. Nadat dit was weggetrokken bleef er een heel klein bultje over. Dit is het enige wat je er van ziet. Je ziet hem absoluut niet in mijn arm zitten, maar kan hem wel voelen, zoals het hoort. Mijn arts raadde mij aan om de pil er de eerste 3 maanden naast te slikken, omdat dit kan helpen de veel voorkomende bijwerkingen niet te krijgen en deze veel voorkomende bijwerkingen na 3 maanden vaak wegtrekken. Ik was echter zelf erg nieuwsgierig wat het met mijn lichaam ging doen, dus na 1 maand ben ik gestopt de pil erbij te slikken. Ik ben toen 1 week later dan mijn stopweek ongesteld geworden. Dit was ook meteen mijn laatste keer dat ik ongesteld ben geworden en geniet nu van een goede bescherming zonder ongesteld te worden. Dit vind ik het aller fijnste van deze methode! Ik begon aan de pil door mijn hevige menstruatie en had erg veel pijn hierbij. Dit is ook niet terug gekomen met het overstappen. Ik zou niet anders meer willen dan een implanon en achteraf had ik al eerder van deze methode willen weten, want dan had ik hem ook al zeker eerder geplaatst!

30-07-2021 | Vrouw | 32
levonorgestrel
Door de Mirena heb ik een zware ontsteking aan mijn eileiders gekregen. Ongeveer 2 weken nadat deze is geplaatst. Ik moest met spoed geopereerd worden, was me bijna fataal geworden. Ik heb een week aan een infuus met antibiotica in het ziekenhuis gelegen. En een periode van 6 weken moeten herstellen. Uiteindelijk zijn een paar jaar later mijn eileiders verwijderd, omdat ik[lees meer...] zoveel pijn had van verklevingen in mijn eileiders. Erg drastische anticonceptie in mijn geval.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2633)
Depressie (2122)
Angst & paniekstoornis (2083)
Hoge bloeddruk (1503)
Blaasontsteking (1086)