Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor psychose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: psychose

Aripiprazol

27-03-2024 | Man | 52

overgewicht

Ik heb jaren lang goed gefuncitoneerd op aripripazol maar laatste jaar werkt het niet naar behoren. Twee psychoses gehad en nu gaat het ook alles behalve goed. Lijkt alsof ik placebo's slik. Het grootste probleem is dat ik nu daardoor geen vertoruwen in deze medicatiemeer heb. Er lijkt na jaar of 5 dus toch gewenning op te staan. AL zeggen ze dat dit niet voorkomt bij ant[lees meer...]psychotica.

21-03-2024 | Man | 40

verhoogde hartslag hoge bloeddruk

Hoge hartslagen. Mentaal afwezig zijn. Resultaat: kasplant.

Clozapine

19-03-2024 | Man | 54
clozapine

versuft

Na 34 jaar ellende met dit medicijn gaan afbouwen. Een heel karwei, maar het is gelukt. Nu heb ik zoveel energie dat ik me geen raad weet, ook de ontwennings verschijnselen zijn langdurig. Het leven met clozapine is geen leven. Nu ik afgebouwd heb geniet pas weer van het leven en merk ik wat clozapine allemaal met me heeft gedaan, lichamelijk een wrak. Mijn hele leven naar[lees meer...] de klote door dit medicijn. Ben blij dat ik de stap genomen heb en raad iedereen aan met zijn huisarts te gaan praten over eventuele afbouw.

24-02-2024 | Vrouw | 39

dorstig geheugenproblemen verhoogde eetlust

Ik gebruik dit middel weer 2 jaar, ivm stemmen horen omdat ik gestopt was met lithium. Werkt goed tegen stemmen, maar merk dat achterliggende gedachtepatronen ook invloed erop hebben. Het boek “leren omgaan met stemmen horen” is echt een eyeopener. Voor die 2 jaar heb ik het een paar jaar niet gebruikt, daarvoor ook een paar jaar in hogere dosering wat te lang zo is doorg[lees meer...]egaan: zombie. Nu ben ik aan het afbouwen, dat gaat goed. Ik wordt niet meer zo moe wakker, had wel een week last van ontrekkingsverschijnselen: heel erg moe. Seroquel vind ik op zich wel een fijn merk, bij deze ben ik wel het helderst in mijn hoofd; op woorden kunnen komen. Ik ben aan het afbouwen omdat ik vocht vasthoudt, droge mond heb vaak, zwaar ben en wat ik ook doe het gaat er niet af, slaperig wakker werd en niet zo helder in mijn hoofd ben: geheugen en concentratiestoornissen. Ik zou zeggen: na psychose toedienen en na poosje proberen af te bouwen tot waar kan of zelfs tot stoppen afbouwen. Mijn ervaring is: de bijwerkingen worden steeds erger.

16-02-2024 | Vrouw | 40
Psychose

afwezig voelen energieverlies slapeloosheid buikkrampen vermoeidheid spierspasmen

Het is niet de eerste keer dat ik dit middel gebruik. Maar wat kan een situatie veranderen! De eerste keer dat ik dit middel gebruikte ging alles goed, toen was ik nog wel in gebruik van alcohol en drugs, en de laatste zorgde ook voor de psychoses! Deze gingen dankzij deze medicatie de eerste keer helemaal weg. Maar de 2e keer kreeg ik het medicijn voorgeschreven terwi[lees meer...]jl ik clean was van alle andere middelen, 7 weken! Wat een verschil! Braken, misselijk, tong bijten, spasme, geen nachtrust, veel speeksel, ongecontroleerde bewegingen, futloos enz enz. Ik heb 1 x 2,5 mg ingenomen, en nu 30 uur later nog steeds hetzelfde! Gelijk gestopt ermee. Wat is het verschil geweest de eerste keer had ik 1 mg in de avond en nu 2,5 mg in de ochtend! Nou ik kan je vertellen mijn voorkeur gaat echt uit naar de avond! Waarom heb ik dit medicijn genomen, ik heb ADD, wat prima samen gaat met uppers! In gebruik van cocaine en alcohol wat in het begin ook een upper is, was mijn add minder. In nuchtere toestand (clean) is de ADD vele malen erger. En ik had veel last van omgevingsgeluiden, en een lichte vorm van betrekkingswaanzin. Ik kan alles relativeren maar het kost zo ontzettend veel energie. Ik heb ook concerta 36 mg, prima voor mij. Helaas is aripiprasol geen passend medicijn meer voor mij. Ik probeer het nu met een verhoging van concerta 18mg om 15u. Hopelijk werkt dit.

Solian

04-01-2024 | Man | 39
amisulpride
Psychose
Die solian kreeg ik 2 keer 400 Mg per dag. Is dus 800 Mg per dag. Maar de psychiater heeft de dosis gehalveerd naar ene keer 400 Mg per dag. Amisulpride heeft geen effect bij mij om de psychose te dempen . Voor mij is dit gewoon waardeloos. Geen nut om dit te pakken voor mij. Dit geeft mij alleen de hele dag bewegingsdrang om de gangen continu af te wandelen. Dit is gewoon[lees meer...] een witte tablet met heel bittere smaak om meteen iets zoets te drinken. Solian tabletten smelten heel snel in water oplossend. Dus kan ik het ook opdrinken met suiker of koffie. In mijn geval heb ik helemaal geen solian nodig volgens de psychiater. Psychiater begrijpt niet waarom ik solian nam. Psychiater had ondervonden dat solian niet geschikt is voor mij. Maar wel quetiapine 800 Mg met verlengde afgifte per overdag. Maar mijn psychiater wilt zelfs de quetiapine ombouwen vanwege de slechte effect tegen psychose zoals achterdochtig of argwaan zijn. En dat quetiapine bij mij niet meer werkt in hoge dosis omdat ik dit al meer dan 20 jaar neem in hoge dosis.

Cisordinol

29-12-2023 | Man | 33
zuclopentixol
Psychose
wat een slecht middel voor mij en ik lees voor velen. Het maakt depressief, geeft onrust, geheugen problemen, etc. onder dwang moet ik het in nemen en het voelt crimineel iemand zo te behandelen na een aantal psychotisch getinte momenten die iemand beleefd heeft; dit stelselmatig (volgends behandelaar levenslang) te moeten innemen. helpt totaal niet met het verwerken va[lees meer...]n de psychotische momenten die opzich al ingrijpend zijn, laat staan zo chemisch te worden afgemat.

14-11-2023 | Man | 33
Psychose
Na heel veel aangekomen door olanzapine ben ik sinds kort over gestapt op haldol 3 keer daags 1 mg. Ik heb in het verleden ook haldol gehad. Ik ben zeer tevreden ondanks de bijwerkingen zoals vermoeidheid en onrustige benen. Ik zag allemaal dingen die er niet waren en extreem achterdochtig. Door de haldol heb ik hier door meer rust.

Acemap

03-11-2023 | Man | 30
penfluridol
Psychose
Ik wordt gedwongen om het te nemen psychiater hebben geen verstand van tabletten bij ggz ze denken dat ze alles beter weten. Enige doel van hun is een schouderklopje te krijgen bij de uwv merk ik. Meer politie ondervragingen dan genezen.

18-10-2023 | Man | 40
Psychose
Seroquel en seroquel XR zijn na maanden gebruik, verslavend, tachycardia , probeer Zyprexa 5mg, minder bijwerkingen zonder tachycardia. Zyprexa of olanzapine is veel gemakkelijker te verdragen dan seroquel en seroquel XR. Zyprexa niet oké, probeer dan risperdal. Of probeer leponex. Seroquel XR bijwerkingen hangt af van persoon tot persoon. It's a killer medicine. Ik zou [lees meer...]het als een illegaal neuroleptica noemen op de markt. Seroquel of quetiapine is een schande. Stopzetting van quetiapine op de markt zou het beste zijn.

03-10-2023 | Man | 39
Psychose
Seroquel met directe afgifte van 2003 tot 2010 met betablokkers en dan heb ik seroquel XR gekregen van 2010 tot nu toe 2023 met betablokkers voor voorkomen van tachycardia stoornissen. Seroquel heeft grotendeels mijn fysieke en mentaal leven gered maar er zijn enorm nadelen. Zonder seroquel was ik allang dood geweest.

Clozapine

29-09-2023 | Vrouw | 28
clozapine
Psychose
Ik heb 2 keer psychose gehad. Eerder is het gelukt om af te bouwen met mijn medicatie. Maar nu ben ik weer aan de medicijnen. Ik gebruik Clozapine hiervoor heb ik zyprexa, lorazepam, olanzapine gebruikt. Mijn ervaring met Clozapine is een overvloed aan speeksel toename. Vaak wordt ik wakker met een natte kussen. Clozapine bijwerking is vooral toename van speeksel. Ik kom d[lees meer...]e dag goed door. Dopamine wordt verlaagd alleen ben ik soms heel dromerig en heb ik veel slaap.

Olanzapine

14-09-2023 | Man | 30
olanzapine
Psychose
Ik zou graag beginnen met de volgende heads-up: Zo lang je niet kwijlend en mompelend in een hoekje op je stoel zit met je hoofd tussen je benen; of zolang je niet gillend over straat rennend met de psycholance meegenomen bent. NIET GEBRUIKEN!! Dit middel is bijzonder effectief maar je betaalt de ultieme prijs voor het wegmaken van je klachten. Echt waar; probeer desnoods [lees meer...]alleen therapie en als echt nodig wat kalmeringsmiddelen, kijk eerst of dat helpt. Dit middel is echt geen aspirientje. De psychose was weg maar nadat ik stopte keek ik terug en zag ik 4 jaar innerlijke en psychosociale vernieling achter me liggen. Wees gewaarschuwd. Ik begon als een knappe gespierde spijker van 25, met een leuke vriendin en een goed stel hersenen. Ik eindigde als een eenzame morbide obesitas zombie van 30. Maarja de psychose was wel snel weg. Dit medicijn verziekt je leven.

08-09-2023 | Vrouw | 27
Psychose
Het is geen slaapmiddel, het is geen antidepressiva. Het is voor stemmen en beelden. Ik lees dat mensen het gebruiken voor autisme of slapeloosheid en dan zeuren over de bijwerking. Dan neem je toch liever een slaappil in plaats van antipsychotica. Domme mensen heb je overal.

Risperidon

22-08-2023 | Man | 65
risperidon

Zyprexa

14-08-2023 | Man | 32
olanzapine
Psychose
Ik vertel het verhaal van mijn zoon door verlies van relatie baan en corona kwam hij in een eenzame spiraal van teleurstellingen Vrienden haakten af want hij was niet zo vrolijk Bij banen via intermediaire bemiddeling was hij steeds net op zijn plek en dan was het werk weer afgelopen dan ga je ook niet echt contacten aan Te lang alleen gaan blowen en piekeren heeft g[lees meer...]eleid tot een psychose Ook hij is nu 10 weken aan een fikse dosis medicijnen wat begin met 20 15 en toen 10 mg olazepine( zyprexa) inmiddels is daar halidol en lorazepam bijgekomen mijn zoon is angstig en bang voor de stemmen Dus alles wat de artsen zeggen doet hij bang voor represailles van de stemmen. Hij klaagde steeds over knapjes in zijn hoofd toen hij al die medicijnen kreeg Ik ga ieder gesprek mee naar binnen nu om in de gaten te houden na waarschuwing van 1 psychiater die ik gesproken heb die zei zorg dat je zoon geen zombie wordt het is zijn eerste psychose hij kan dit keren

12-08-2023 | Man | 39
Psychose
Seroquel zowel beide varianten zijn atypische neuroleptica. Seroquel is van 1997 en seroquel XR kwam uit op de markt in 2010. Ik slik dit sinds juli jaar 2003 totnutoe augustus 2023. Ik vind dit letterlijk een medicijn die mij doet martelen en ge wordt verslaafd aan seroquel. Ik neem het hoogst toegelaten hoeveelheid seroquel XR en dat is 800 Mg per dag. En ja ik neem dit [lees meer...]al een goede 20 jaar lang al. Veel meegemaakt met ellendigheid.

07-08-2023 | Vrouw | 41
Psychose
Herhaal recept mishandeling kidnap thuis, was nog geen 4 jaar. Ben nu 41 de herbeleving van deze tabletten is nog groot. Je draait niet geheel door, wel alle gevoelens weer op een rij. Doe dit om herbeleving langzaam kwijt te raken. Wat nu de bijwerkingen zijn is pas duidelijk indien het trauma over is. Zodirect weer terug naar de normale medicatie.

Quetiapine

01-08-2023 | Vrouw | 45
Psychose
Mijn pshyose ging over de dood heel erg beangstigend.binnen gaan om je dosis aan te passen echt van 50 direct na 200,met 1 pil en be' direct weer op de wereld me vriend noemt dat de wonderpil.voor pshyosen maar hoe je gaat wel kans op valen

Cisordinol

17-07-2023 | Man | 39
zuclopentixol
Psychose
Het is voor mij een wondermiddel 1.5 jaar opgenomen geweest eerst pillen weet niet meer hoe dat medicijn heet werkte niet bij mij toen een depot gekregen na een paar weken psychose weg wel was ik heel moe dat ik 300 mg kreeg hebben ze het verlaagd naar 100 perfect nu helemaal aan het afbouwen weer lekker aan het werk gegaan voel me beter als ooit tevoren

09-07-2023 | Vrouw | 35
Psychose
Eerst Invega 3 mg gekregen, maar ik werd er te onrustig van. Erna risperidone 1mg gekregen maar ik was hier te slaperig van. Abilify 5mg werkt goed, maar wel krampen in vingers en voeten. Ook heel veel bijgekomen, verandert het metabolisme ondanks lichte dosis.

Fluanxol

04-07-2023 | Vrouw | 60
flupentixol
Psychose
ik heb een ernstige psychose gehad met last van stemmen,zelfmoordgedachten en zelfmoordpogingen .IK kreeg een depot elke 14 dagen .Fluanxol heeft letterlijk en figuurlijk mijn leven gered.Het is voor mij een wondermiddel .Maar bij iedreen werken medicijnen anders .Maar ik heb positieve ervaring met Fluanxol.

28-05-2023 | Man | 39
Psychose
Ik slik dit Seroquel XR 800 Mg per dag. Maar ik slik dit middel al 20 jaar lang. Dus met mijn hartproblemen kan ik beter uit ervaring de dosis regelmatig wijzigen naar lagere dosering dan op 1 dag 800 Mg seroque xr te slikken. Ik maak er 600 Mg XR Seroquel per dag van omwille van mijn gezondheidsproblemen met mijn hart. Ik interesseert mijn niet aan de eisen van de psych[lees meer...]iater of politie. Het is mijn fysieke lichaam die op de 1ste plaats komt. Het psychische is sowieso verslavend aan slaapzucht.

13-05-2023 | Vrouw | 43
Psychose
Na 1 dag haldol 2,5 mg erge kaakklem wordt dit minder na langer gebruik dit was namelijk doodeng. Met akiniton injectie snel over

11-05-2023 | Vrouw | 19
Psychose
Ik had 50mg, 1 jaar lang. Eerste maand, werkte het niet zo goed, maar bleef het doorslikken. 2e maand ging het al heel wat beter, zowat nergens last meer van, voelde me ook veel rustiger in me hoofd. Heb het 1,5 jaar gebruikt. Heb nu nergens last meer van.

Xeplion

10-05-2023 | Man | 23
paliperidon
Psychose
Na hoelang heeft dit spuit voor jou gewerkt ongeveer?

Xeplion

08-05-2023 | Man | 23
paliperidon
Psychose
Na hoelang heeft dit spuit voor jou gewerkt ?

Acemap

08-05-2023 | Vrouw | 40
penfluridol
Psychose
Ik ben allergisch voor antipsychoticum. Acemap 2x 20 mg per week is onvoldoende. Ik heb ook op het moment geen psychiater. Ik slik het nu 1 jaar. Ik ben er alleen maar ziek van. Slik daarbij akineton. Wordt er heel erg ziek van. Ik ben noodgedwongen dit te slikken. Ik voel me zeer vervelend. Ik ben er zo ziek van dat ik juist psychotisch wordt.

02-05-2023 | Vrouw | 46
Psychose
Alle medicijnen in pilvorm zijn rommel en brol Al ongeveer 30 jaar psycose gevoelig bestempeld in psychiatrie Op eigen houtje alles stap voor stap afgebouwd ondertussen beginnen werken niet geslapen van de massas traumas een jaar door zo gewerkt . jaar nadien eindelijk toch enkele uurtjes kunnen slapen nog steeds aan het werk plus studeren op mijn 46 .... De laatste 5[lees meer...] mg stop ik mee over 2 a 3 maanden Dan benik eindelijk vrij van alle vreselijke lasten Dankzij werk en geen medicatie . ben mijn werkgever en medestudenten heel dankbaar voor alle gduld en begrip Tis dus mogelijk al werkend je traumas te verwerken psychische ziektes bestaan niet endus niet op te lossenmet medicijnen

30-04-2023 | Vrouw | 41
Psychose
De psychiatrie heeft mijn leven kapotgemaakt. Ik had oorspronkelijk "angst voor iets engs" (bedreigende ex). Een normale reactie op abnormale omstandigheden, volgens de psychiater. Door lorazepam psychosen ontwikkeld. Door antipsychotica steeds gevoeliger hiervoor geworden. Ik was een blijmoedig mens dat zelden bang was. Door de medicatie ben ik nu doodsbang, somber, onzek[lees meer...]er, hypergevoelig, boos. Er is gewenning opgetreden, waardoor ik hier niet meer vanaf kom. Mijn leven is niet meer de moeite waard en ik overweeg zelfmoord. Vanwege de psychiatrie en hun medicatie, niet vanwege mijn oorspronkelijke probleem, dat al lang verdwenen is.