ziekte

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Angststoornis (1009)   Buspiron

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst

Propranolol

28-02-2022 | Vrouw | 42
propranolol
Waardeloos spul . Ik snap niet dat ze dit spul hebben uitgevonden!!!

Haloperidol

11-01-2022 | Vrouw | 18
haloperidol
Neem her vanwege sociale fobie & straatvrees Helpt het daarmee ? Nee Maar wel veel meer rust in me hoofd ik denk minder na over wat kan gebeuren . Maal minder in mn hoofd Ook veel minder last van misselijkheid (door angst) Meeste mensen met veel bijwerkingen slikken een absurde hoge dosering zonder het optebouwen . Ik heb elke antidepressiva geprobeerd die der is en[lees meer...] haldol geeft me nog minder bijwerkingen dan antidepressivas. Ik heb soms een beetje last van algehele moe/luiheid en veel slijm in mn mond . Maar dats een kleine price to pay voor rust in je hoofd

Diazepam

05-11-2021 | Man | 72
diazepam
Ik slik al vanaf mijn 2e jaar Valium. 5x per dag 2 mg. Ben nu 72. Medicatie werk wel goed. Maar van bijwerkingen kan ik niet spreken. Men zegt dat je geen auto mag rijden maar dit is pure onzin. Mijn reactie is heel erg snel. Alle negatieve reactie zijn echt niet van toepassing. Merk niets van bijwerkingen en functioneert goed. Moet nu mijn rijbewijs gaan verlengen maar m[lees meer...]aar huisarts zegt dat dit OK is en ik mij geen zorgen hoeft te maken. Immers zijn de bijwerkingen verleden tijd. Ik zal niet slaperig worden etc.

27-10-2021 | Vrouw | 52
mirtazapine
Ik kreeg het door de huisarts voorgeschreven tegen angstgevoelens. Ik sliep vanaf dag één fantastisch. Wel duf wakker worden en heb veel meer slaap nodig dan normaal. Enorme drang tot eten gekregen en daarom aangekomen. Angst is verminderd en daarvoor in de plaats zijn flinke depressieve gevoelens gekomen. Daarom ga ik weer afbouwen.

13-09-2021 | Man | 76
mirtazapine
Ben 76 jaar en heb vanaf mijn dertigste heftige slaapproblemen. Diverse slaapmiddelen voorgeschreven gekregen. Mijn huidige huisarts schreef me geen slaapmedicatie meer voor. Het was verslavend. Ik vertelde natuurlijk dat ik de slaapmiddelen ongeveer 45 jaar gebruikte. Ik ga je ze niet voorschrijven was haar antwoord. Kreeg ineens heftige angsten en zij antwoorde daarop[lees meer...] met dat krijgen we allemaal weleens. Goed via via kreeg ik mirtazapine 15 mg . Bij mij werkt dit middel alleen in de nacht. Alleen de bijwerkingen vind ik naar een erg droge mond en ben in zes maanden 22kilo aangekomen.

31-07-2021 | Man | 71
mirtazapine
Door tinnitus slaapproblemen gekregen. Ik heb mirtazapine gekregen als slaapmiddel. De 1ste keer na gebruik 10 uur achtereen geslapen(!) en was nauwelijks uit bed te branden. Wel de hele verdere dag ontzettend duf gebleven. Na die tijd niet meer gebruikt, doorgegaan met lorazepam als slaapmiddel, dat werkt bij mij ook redelijk tot goed. ik hou mirtazapine achter de hand al[lees meer...]s paardemiddel bij nieuwe slaapstoornissen

Fluoxetine

18-06-2021 | Vrouw | 69
fluoxetine
de bijwerking waren heel hevig, ik had het gevoel mezelf niet meer te zijn

18-06-2021 | Vrouw | 69
citalopram
ik heb jaren prozac gebruik met goed resultaat. In februari 2020 gestopt omdat ik mij goed voelde. In corona tijd veel gebeurt, veel spanningen. Ben hooggevoelig. te lang te veel van mezelf gegeven, uitte zich in overprikkeling, angst en hyperventilatie. Gestart met prozac, bijwerking waren niet vol te houden. Zo nodig oxazepam. Terug naar de huisarts, nu overgegaan op [lees meer...] citalopram. In totaal gebruik ik nu 10 dagen antidepressiva. Ik hoop dat de bijverschijnselen gaan afnemen

Quetiapine

19-02-2021 | Man | 42
quetiapine
Ik heb de pillen ook net gekregen van de apotheek maar wat ik lees durf ik ze nog niet te vatten weet even niet wat ik moet doen !!!

Sertraline

29-01-2021 | Vrouw | 28
sertraline
Ivm angst begonnen met sertraline. 4 dagen op de bank, grieperig, duizelig etc. Daarna namen deze klachten af en kreeg ik spierschokjes. Na overleg met de psychiater ben ik geswitched naar een snri. Daar ga ik nu mee starten. Merkte wel snel verschil in ervaring emoties: minder piekeren, minder snel geraakt.

Lyrica

23-01-2021 | Man | 26
pregabaline
Eerst valium gekregen van dokter voor mijn angstoornis. Maar aangezien het niet zo gezond is overgestapt naar 2x 25 mg lyrica per dag. Haalt de scherpe randjes eraf maar ook niet meer. Net zoals bij valium het geval is misschien moet de dosis verhoogt worden voor een beter effect te hebben. Maar al bij al toch content van en GEEN bijwerkingen. Want daar was ik bang voor z[lees meer...]eker als je gans de lijst met bijwerkingen leest. Maar geen bijwerkingen persoonlijk waarschijnlijk door de lage dossis van 2 x 25 mg per dag.

Escitalopram

23-01-2021 | Vrouw | 34
escitalopram
Last van angst, paniek en sociale fobie. Angst voor het alledaagse. Bang ‘het’ niet aan te kunnen, het leven.

Lyrica

06-01-2021 | Man | 50
pregabaline
Ik ben heel tevreden van het medicijn. Ik neem meer dan de maximum aanbevolen dosis en voel me fantastisch. Het is alsof er een wereld voor mij open is gegaan. Eindelijk kan ik genieten van de dagdagelijkse dingen, en daar ben ik heel tevreden over. Vanaf mijn 16 de was het alsof ik in een wereld van angst heb geleefd. Ik durfde amper buiten te komen en had geen sociaal ne[lees meer...]twerk.Ik kreeg depressies en was suïcidaal. Ik had ook een alcoholprobleem. Ik overleefde in plaats van leven. Ik ben nu 50, en het leven begint nu pas. Ik ben energiek, positief, en de angst is tot een minimum herleid, ook depressies blijven weg. Mijn omgeving herkent me niet meer. Soms heb ik wel bij de piek een soort van roes, maar dat is draaglijk, en het gaat over. Ik heb het wel maanden moeten innemen voor ik enig effect had, dus volhouden is de boodschap.

Bisoprolol

03-01-2021 | Vrouw | 18
bisoprolol
Ik ben vrij jong (18 jaar), maar veel last van angst en stress waardoor mijn bloeddruk en hartslag hoog is, vooral in de avond. Dan heb ik last van hartkloppingen. Dit medicijn helpt me in de avond om dat ook terug in slaap te geraken en doordat de hartkloppingen minder worden, krijg ik ook minder last van mijn duizeligheid en maag- en darmproblemen.

Quetiapine

02-01-2021 | Man | 28
quetiapine
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen nadat temazepam niet meer voldoende werkte als inslaper. Het piekeren probeerde ik op te lossen d.m.v alcohol, dit ging ten kosten van de kwaliteit van slaap en het is natuurlijk ongezond. Quetiapine werkt tot nu toe zeer goed als inslaper, bijwerkingen die ik ervaar zijn veel en realistisch dromen (wat overigens geen probleem is[lees meer...]) en het door willen slapen zodra mijn wekker gaat, met dit middel kan ik makkelijk 10 tot 12 uur slapen zonder wekker. tot nu toe is dit een goede oplossing, alleen jammer dat kort slapen geen optie is met dit middel.

Sipralexa

28-12-2020 | Vrouw | 40

Temesta

25-12-2020 | Man | 52
lorazepam

Oxazepam

18-12-2020 | Man | 23
oxazepam
Voor een behandeling van een arts was ik bang door bepaalde angsten. Nu kreeg ik het wonder pilletje 2 maal om savonds voor bed en sochtens voor de behandeling. Nou ik met mijn zenuwen niet onder controle het wondermiddel in geslikt uurtje nog even opgeweest om het in te laten werken en te slapen. Nu ging dit lastig volgende ochtend sta ik vrolijk op neem het wondermidd[lees meer...]eltje opnieuw. Word weer een stukje drukker inmiddels Zijn we in het ziekenhuis waar ik op dat moment zoveel stress ervaarde dat ik de behandeling niet heel goed kan herrinneren hoe het is verlopen nouja dat ik zat te trillen door de angst en de persoon die mij steunde er later niet bij kon zijn Nu was ik laterna door de stress in mijn hoofd door de behandeling onrustig en vrij snel aangebrand Ik geloof niet in medicatie Ik heb een idee dat het alleen maar chemische troep is netzoals de synthetische drugs al dan niet hele spectrum En ik heb precies de tegenovergestelde werking gehad en daarkon ik nog mezelf controleren enigzins want deze behandeling was met spoed anders ging dit problemen veroorzaken Ik neem zeker nooit meer een medicijn Word nu gek en stresserig van het wakker blijven zou bijna een oxazepam nemen ofja beter niet want het is een placebo pill GEEN AANRADER MEER PROBLEMEN DAN OPLOSSING

Co-Trimoxazol

05-12-2020 | Vrouw | 24
co-trimoxazol
Ik ben heel bang voor dezen medicijnen. Maar ik moet het in nemen van wegen een e.coli bacterie. Ik ben altijd bang door de misselijkheid over te geven. Erge droge mond en keel. En heel erg moe ik sliep juist ge hele dagen daar door. Nog steeds bezig met de kuur nog steeds pijn dit is al dag 4 en de arts zei dag 2 moet hey weg zijn maar ik mag niet stoppen met dit middel. [lees meer...]Snelle werking nee.

02-12-2020 | Vrouw | 34
citalopram
Hoi allen, ik gebruik nu ruim een half jaar Citalopram druppels. Ik heb last van angstgevoelens / paniekklachten op hormonaal slechte dagen. Per maand 2 goede en 2 slechte weken. Het is een fysieke reactie maar het beheerste mijn leven enorm. Ik durfde geen medicatie te gebruiken maar uiteindelijk toch de keuze gemaakt. Op eigen verzoek heel langzaam opgebouwd, van een pa[lees meer...]ar dagen 1 druppel, 2 druppels etc tot 8 druppels. Bijwerkingen vielen me mee: droge mond, heftig dromen, soms toename angst, wat duizelig. Het leek wat te helpen maar op mijn slechtste dagen kwam de angst er nog doorheen, zonder trigger van buitenaf. Nu sinds 2 maanden opgehoogd naar 10 druppels en ben sinds 4-5 weken angstvrij. Voelt heel gek maar zo fijn. Hopelijk blijft het nu zo!

01-12-2020 | Vrouw | 30
citalopram
Slik het nu 2 weken tegen algemene angststoornis. Eerste paar dagen last van lichte misselijkheid en verminderde eetlust. Verder een droge mond als bijwerking. Maar de bijwerkingen waren minimaal. Verder nog niet veel gemerkt. Ik vond het best eng om te gaan slikken, maar dat was nergens voor nodig. Ik ben benieuwd naar de werking en of het de angstgevoelens gaat verminder[lees meer...]en.

Lysanxia

29-11-2020 | Vrouw | 64
prazepam
Door angst stijgt bloeddruk. Bloeddrukmiddelen zijn nauwelijks effectief. Beta blokkers veroorzaken ondraaglijke vermoeidheid. Dan maar angst onderdrukken. Met lysanxia 2 x 2 druppels per dag. Op dag 2 al verhoogde hartskag, dag 3 hartslag tot 120 in rust. Medicatie gestopt. Terug naar de huisarts.

28-11-2020 | Vrouw | 40
mirtazapine
Voorgeschreven gekregen voor slapeloosheid gecombineerd met een lichte angststoornis door die slapeloosheid. De eerste twee dagen hielp het nauwelijks. Na de eerste dagen slaap ik weer, niet als een blok, maar wel zoals ik sliep voor de slaapstoornis. Van soms een goede nacht, ben ik nu naar soms een slechte nacht gegaan. Het maakt het verschil voor mij. De angsten word[lees meer...]en gedempt en zijn er nu ook minder, stapje voor stapje. Nauwelijks bijwerkingen, soms wat suf in de ochtend, trekt snel weg. Af en toe beweegt mijn been wat in rust. Hooguit 5 x per dag. Geen hongergevoel. Ik hoop dat het zo blijft. Tot nu toe een lifesaver voor mij. Probeer het eerst rustig en geef het de tijd. Ik gun het iedereen.

Risperdal

23-11-2020 | Vrouw | 20
risperidon

20-11-2020 | Man | 41
paroxetine
Hallo allemaal, Na 19 jaar gebruik van dit medicijn heb ik jaarlijks nog terugkomende klachten dat vooral plaatsvindt wanneer ik in een fase van vermoeidheid en verveling kom. Op 1 of andere manier ben je dan teveel bezig met de dingen die je doet en ervaart. Het heeft me zeker in positieve zin goed geholpen om mijn angsten en paniekaanvallen te onderdrukken. Ergens bang[lees meer...] voor? Absoluut niet! Ik kon de wereld wel aan.. je stapt overal op af en kent geen angsten, schaamte of een vorm van afwijzing. Let alleen goed op dat je drukke fases in je leven het medicijn averechts kan werken wat je merkt waar bijvoorbeeld vermoeidheid extremer is dan het normaal zou zijn. De bijwerkingen blijven ondanks je het medicijn al hele lange tijd gebruikt.. komt dit ook jou bekend voor.. stuur gerust een bericht zodat we onze ervaringen kunnen delen.. succes voor degenen die het medicijn net beginnen gebruiken.. het heeft even tijd nodig totdat het werkt.

20-10-2020 | Vrouw | 35
paroxetine
Na 6weken van 10mg naar 20 mg nog weinig verbetering maar heel veel bij werkingen, zoals wazig zien voelt het bloed door mijn lichaamlopen vooral in mijn hooft. Een heel raar en angtig gevoel. Het gaat veel minder met me. Volgens mijn hulpverleners is dat van tijdelijke aard. Maar het is vreselijk. Het kan wel 3 A4 maanden duren voordat hetmedicijn gaat werken.

Lexapro

14-10-2020 | Man | 44
escitalopram
Beste ik kan een heel lang verhaal schrijven Maar hou het kort ik heb ongeveer 10 jaar lexapro/escitolapram geslikt tegen angst Zoals bekend inderdaad aanwenninings verschijnselen behoorlijk heftig! Maar het medicijn werkte echt zeer goed tegen mijn problemen dat zeker ! Nú aan het afbouwen....en dat is een ramp zacht gezegd!! En wat tot mijn verbazing nog stee[lees meer...]ds niet echt bekend is bij doktoren/psychiater etc hoe zwaar dat kan zijn Hier moet echt veel meer aandacht /informatie over komen ! Maar ook beter waarschuwen vóór het medicijn wordt uitgeschreven

Prozac

04-10-2020 | Vrouw | 43
fluoxetine
Ik gebruik dit medicijn al meer dan 10 jaar en ben er zeer blij mee! Ik ben 2 keer gestopt omdat ik al jaren nergens meer last van heb, maar dat was vervelend. Ik kreeg afkick verschijnselen zoals trillende handen en nervositeit en ben toen weer begonnen Na 2 maanden. Ik neem sinds 3 jaar nog maar een half tabletje en dat blijf ik lekker doen! Het gebruiksgemak als je ee[lees meer...]n half tabletje neemt verschilt per merk. Nu heb ik een gekke variant van de apotheek gekregen die uit elkaar valt als je het breekt. De Fluoxetine is niet leverbaar helaas. Verder lekker gezond leven en dit helpt mij echt om stabiel te zijn.

Sertraline

26-09-2020 | Vrouw | 39
sertraline
Ik had me rustiger moeten voelen van dit medicijn. Maar ik werd er juist erg onrustig en angstig van. En opgefokt. Ik had normaal bergen geduld. Maar ik kon geluiden..mijn kinderen niet uitstaan! Het was niet te doen! Ik ben nu in overleg met de huisarts nan het afbouwen al 1 week gestopt. Ik voel me verschrikkelijk! Kan geen rust vinden. Wil het liefst op de vlucht! Er[lees meer...]gens oprollen en wachten tot het over gaat! Ik vraag me af hoe lang het duurt voor de sertraline echt uit mijn bloed is.

26-09-2020 | Vrouw | 69
paroxetine
gebruik deze al jaren maar nu een ander merk en heel veel klachten vreselijk!!!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2744)
Depressie (2197)
Angst & paniekstoornis (2186)
Hoge bloeddruk (1570)
Blaasontsteking (1156)