ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

Melatonine

29-09-2022 | Man | 17
melatonine
Ik heb al een tijde last van een slecht slaapritme hebben en ik kreeg het gewoon echt niet goed. Van mijn vrienden wist ik dat zij wel eens melatonine gebruikte dus ik dacht "dat kan handig zijn." Nu is het 3÷03 en ben ik klaar wakker na nachtmerries, hartkloppingen, rare geluiden in mijn hoofd en een soort rillingen over mijn lichaam. Ik denk dat mijn dosering niet goed w[lees meer...]as. 1 tablet heb ik genomen, maar die tabletten in dit pakje gaan per 5mg en dat is zeker teveel.

28-09-2022 | Man | 49
lorazepam
Aurobindo lorazepam 2.5 mg werkt totaal ik 12.5 mg werkt niet ik had eerst apotex werkte wel nu is het over genomen door Aurobindo en het werkt niet meer heel vaag

Nozinan

26-09-2022 | Vrouw | 25
levomepromazine
Ik ben nog jong maar wegens al meer dan tien jaar slaapproblemen en allerlei medicijnen dit gekregen. Voorschrift was 12.5mg per dag, ik merkte totaal niets. Ben toen 25mg gaan slikken, op een zowat bijna lege maag zodat t goed opgenomen zou worden, maar lig na anderhalf, twee, drie uur nog wakker. De volgende ochtend zo suf als wat.

Zopiclon

21-09-2022 | Vrouw | 40
zopiclon
Ik word er wat moe van, maar meer ook niet. Weinig effect.

09-09-2022 | Man | 66
temazepam
Eenmalig 10mg gebruikt, geen effect, ook geen bijwerkingen.

09-09-2022 | Man | 49
lorazepam
Werkt totaal niet Aurobindo ik heb nog wat apotex dat werkt wel dus er iets anders aan de medicijnen ik Aurobindo gebeld je krijgt standaard antwoord alleen de naam is veranderd niet de medicijnen geloof ik niks van want waarom werkt het dan niet Martin klink

06-09-2022 | Vrouw | 27
zolpidem
Ik word 13x per uur wakker zeiden ze bij de slaapkliniek. Heel slecht slapen zit in de familie. Dit is de enige pil die me effectief helpt om te slapen (inslapen vooral, doorslapen lijkt beter te lukken, maar vooral snel terug in slaap kunnen vallen helpt). Ik probeer het slechts 1 keer per week te nemen. Soms minder, soms vaker. Soms werkt hij helemaal niet, maar meest[lees meer...]al wel. Heb al zoveel andere pillen geprobeerd, maar deze is de beste. 1/7 krijg ik wel 1-3u durende hallucinaties. Ik neem ze dan ook enkel als mijn vriendin bij me is, en me kan kalmeren mocht ik nog eens hallucineren.

06-09-2022 | Man | 26
zolpidem
Voor het eerste gekregen toen ik 14 was in verband met slapeloosheid. Ik kreeg het toentertijd in korte periodes. Toen ik 17 was, was ik er een poosje verslaafd aan. De huisarts bleef het voorschrijven (wat ik overigens niet erg vond aangezien ik er goed op ging). Inmiddels er nu 4,5 jaar weer aan. In december de afkickkliniek in geweest wegens problematisch gebruik. Half [lees meer...]jaar volgehouden niet te gebruiken, op 2 keer een paar dagen na. Sinds een paar 1,5 week weer terug bij af. Ook weer op m'n oude dosering van 110 mg. Het werkt goed, maar boven de 20 mg geen controle meer over m'n gebruik en dan ook standaard een black-out.

Mirtazapine

30-08-2022 | Vrouw | 51
mirtazapine
Halve tablet tegen slapeloosheid, werkt zeer goed. Na 1,5 kreeg ik niet meer van arts. Drama, bijna niet slapen. Daarna heel langzaam afgebouwd. Zit nu op kwart pil.

Melatonine

28-08-2022 | Vrouw | 59
melatonine
Overactieve hersens zorgen ervoor dat ik niet in mijn diepe slaap kom. Ik wil graag slapen maar mijn hersens nemen het over

Quetiapine

22-08-2022 | Vrouw | 30
quetiapine
Na mijn bevalling slapeloosheid gekregen. Daarna bergafwaarts, angstaanvallen, paniekaanvallen etc. Antidepressiva gekregen en lorazepam voor slapen. Na poosje overgestapt op quetiapine voor slapen. De verhalen hier maakten me bang, maar ik sliep direct en daardoor heb ik in 7 maanden de rust kunnen hervinden om proberen af te bouwen. En dat is in 2 weken gelukt. Ik [lees meer...]slikte 50mg.. en ben telkens stapjes lager gegaan totdat dat goed voelde. Als het een nacht niet goed ging de nacht erna wat rust ingebouwd door meer te slikken. Dat is maar 1 keer gebeurd. De eerste nacht zonder ging slecht. Tot 4u snachts wakker, en daarna slecht geslapen. Maar ik sliep wel (en dat was nier voor te stellen voor mij). Toen wel doorgezet om weer direct zonder te proberen, zodat ik wel lekker moe was voor nacht 2..Tweede nacht ging prima, wel veel wakker. En derde nacht nog beter. Tijdens afbouwen niet slapen overdag! En vaste tijden naar bed en eruit. Niet 9 uur of meer gaan slapen ofzo. Je moet natuurlijk wel beetje moe zijn. Succes allen, mij heeft het echt geholpen.

16-08-2022 | Vrouw | 64
zolpidem
Slecht slapen is een familiekwaal, piekeren 's nachts, komt veel voor. Ik wilde dat leven niet, altijd slecht slapen..... dus in overleg met de huisarts met Zoldpidem 1 tablet voor het slapen gaan, gestart, ruim 30 jaar geleden. Op eigen initiatief na een paar maanden overgestapt op een 1/2 tablet. Ik ben er ontzettend tevreden over, en blij mee, heb nooit geen slaappr[lees meer...]oblemen meer. Het werkt ook snel en goed, na een half uur/45 minuten, ben ik in droomland. Ik ervaar ook geen bijverschijnselen, maar ik moet er wel voor zorgen, dat ik ze altijd op voorraad heb, of voldoende meeneem als ik op vakantie ga, wat je kunt er donder op zeggen, als ik het halve tabletje niet inneem, dat ik die nacht niet slaap. Je kunt dat verslaving noemen...... maar als een half tabletje mij een goede nachtrust oplevert, dan zij dat maar zo. Mijn man gebruikt het nu ook, sinds hij ongeneeslijk ziek is en in zijn terminale fase zit. hij heeft er ook heel veel baat bij. Ik heb het meerdere mensen al aanbevolen....... maar een goed gesprek vooraf met je huisarts vind ik wel een must.... ik weet natuurlijk niet hoe een ander op dit medicijn reageert. Succes!

Stilnoct

14-08-2022 | Man | 66
zolpidem
Wakker worden in een vreemd depressief en agressieve persoon. Wakker worden in een andee persoon. .

06-08-2022 | Man | 38
lorazepam
Werkt echt goed tegen slapeloosheid en spierspanning hoog in een nekregio

Seroquel

02-08-2022 | Man | 60
quetiapine
Ik gebruik al 10 jaar serequel super om te slapen en voel me overdag goed dankzij dit medicijn gerk jan rinsma

30-07-2022 | Man | 67
zolpidem
Na Unisom het beste middel, kan makkelijk overslaan als ik weer tot rust gekomen ben de lockdowns in China met alle beperkingen zijn bij mij vervlakt door de goede slaap zeer effectief

27-07-2022 | Vrouw | 53
zolpidem
Weken en zelf maanden niet kunnen slapen

Seroquel

24-07-2022 | Vrouw | 38
quetiapine
Ik probeer het kort te houden: samen met Diazepam off label voorgeschreven gekregen om te slapen. Zie al mijn bijwerkingen. Ik gebruikte uiteindelijk 75 mg, later 68. Kon hele dagen alleen maar huilen, ik wilde dood. Bloed laten prikken, lipiden extreem verhoogd, schildklier vertraagd. Ben gaan afbouwen langzaam. Moest helaas toch iets gaan nemen voor de extreme triglyceri[lees meer...]den (Ezitimib). Inmiddels is het verbeterd, maar nog niet goed. Over een paar dagen ben ik klaar met dit afschuwelijke gif. Men zegt dat het gemakkelijk is af te bouwen, vaak is dit niet zo. Google ajb op micro-afbouw, micro-taper, en een afbouwcoach als je er niet vanaf komt met de schema’s van de arts. Deze schema’s zijn veel te snel! Je kunt er echt vanaf komen, dit is je reinste gif. Sterkte mensen…

Lormetazepam

21-07-2022 | Vrouw | 34
lormetazepam
Ik had 2mg. Nu 3 nachten geprobeerd. Elke nacht wakker. Ik slaap er 1 a 2 uurtjes van. In slaap vallen lukt wel. Maar doorslapen niet. Ik werd wakker in zweet en kon niet meer in slaap komen. Veel angst gevoelens weer. Ik stop ermee, hopelijk zijn er betere.

Dormeasan Vogel

30-06-2022 | Man | 39
kruidenproduct met valeriaan
Ik ben bekend met slaapmedicatie Zopiclon (verwant aan de bekende 'pammetjes') welke ik in tijden van slapeloosheid gebruik - voordat ik met mijn slaaprestrictie therapie start. Tussen de Zopiclon nachten door (en de nachten zonder wat voor hulpmiddel dan ook) gebruik ik ook al wel eens kruidentabletten waaronder deze van A . Vogel. Soms lijkt het iets te helpen, maar het [lees meer...]kan placebo zijn. Vannacht had ik volgens gebruiksaanwijzing 2 tabletjes normale sterkte Dormeasan genomen. Half uur na inname merkte ik duidelijk een dekentje over m'n hoofd en lichaam (met een subtiel hintje hoofdpijn), maar een goede nacht slapen werd het niet. Je wordt suf en mellow, maar een doorgewintrede insomniac krijg je hier niet 123 mee in dromenland, helaas.

30-06-2022 | Man | 34
temazepam
Ik heb nu al 6 maand temazepam 20 mg voor slaapproblemen door stress duur me ziekter en gebruik temazepam om de 3 dagen werk goed val je binen 1 uur in slaap

Rivotril

26-06-2022 | Man | 65
clonazepam
Werkt prima om in slaap te geraken. Nog geen verslaving gemerkt.

21-06-2022 | Vrouw | 66
temazepam
Ik ben 35 jaar verslaafd geweest. Dit slaapmedicijn onderdrukt ook angsten (was mij toen niet bekend). Ik gebruikte het ook in stressvolle momenten, emotionele gebeurtenissen. Nu ben ik 66 en afgekickt hiervan. Na deze afkickperiode is bij mij ADHD+ vastgesteld. De + staat voor morbiditeit want door adhd heb je eerder kans op depressies en angsten. Dit is dus de rode dr[lees meer...]aad in mijn leven! Pas op met deze medicatie is echt zeer verslavend maar heeft mij ook 35 jaar geholpen!

16-06-2022 | Man | 80
temazepam
slaap in voor twee uur en wordt wakker dan weer innemen slaap voor twee uur enz. en er wel blij mee , kan zo mijn tijd indelen

11-06-2022 | Vrouw | 48
lorazepam
1mg werkte voor mij goed. Ik sliep daar 7 uurtjes op. Heb het wel iets langer geslikt ivm een burnout en depressie. Na enige tijd overgestapt op qeutiapine. De stop van lorazepam was heftig. Ik kreeg echt paniekaanvallen. Dus het middel werkt verslavend. Gelukkig werkte de qeutiapine voor mij goed. Nu neem ik nog wel eens 0 25 of 0 5 mg lorazepam bij erge onrust. Werkt v[lees meer...]oor mij rustgevend, maar ik neem het echt niet vaak! Wil niet weer verslaafd raken.

Oxazepam

11-06-2022 | Vrouw | 58
oxazepam
Werkt totaal niet. Overdag flinke hoofdpijn. Accord doet sowieso niks, teva in het begin nog wel. Zit weer in de kamer om 4 uur s'nachts. Vreselijk!!

Mirtazapine

04-06-2022 | Vrouw | 40
mirtazapine
verdovende keel, slecht slikken, slecht ademen door deze medicijn. werkt niet tegen slapeloosheid, lig gewoon wakker als een zombie. overdag zwaar suf, kan niks. hoofdpijn. huisarts luistert niet naar mijn klachten, dat hij deze bijwerkingen nooit heeft gehoord. ik stopte er zelf mee en verspilde geld. ongezonde medicatie. ik gebruikte alleen deze medicatie wegens slape[lees meer...]loosheid door geluidsoverlast buren. wanneer ik in een rustige omgeving zit heb ik totaal geen medicatie nodig, zoals een slaappil of versuffende medicatie. wat een gedoe allemaal.

Amitriptyline

30-05-2022 | Man | 48
amitriptyline
Jarenlang moeite gehad met diep in slaap komen met als gevolg dat ik iedere ochtend moe was. Inslapen is geen probleem, maar ik werd wakker van het minste of geringste. En als ik wakker werd, ongeacht de tijd, kwam ik niet meer in slaap. De huisarts had goede ervaringen met amitriptyline en de 10mg werkt bij mij uitstekend. Slaap veel dieper en ben vaak uitgerust als ik 's[lees meer...] ochtends wakker word.

28-05-2022 | Man | 26
zolpidem
Slaap al maanden slecht en weinig lijkt te werken zonder al te veel bijwerkingen

Amitriptyline

24-05-2022 | Vrouw | 50
amitriptyline
Voor het slapen en ontspannen van mijn lichaam werkte het prima, alleen maakte het mij erg depressief en angstig, zelfs in een lage dosering

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2811)
Angst & paniekstoornis (2268)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1622)