ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

Flurazepam

22-02-2024 | Vrouw | 62
flurazepam
Ik gebruik flurazepam 15 mg hooguit 3 keer in de week, vaker 2 of 1 keer in de week. Ik word er wel wat moe van, ook heb ik een wat vieze smaak in mijn mond maar het helpt bij mij als ik een hele drukke dag heb. Zonder flurazepam kan ik mijn slaap op mijn buik schrijven. Ik gebruik de andere dagen L tryptofaan met magnesium. Werkt prima maar maximaal 3 dagen, daarna is fl[lees meer...]urazepam even nodig als duwtje in de rug. Ik heb hiermee een combi gevonden die redelijk werkt. Ik vind het alleen bizar dat je dit middel niet zonder recept kan krijgen, wel flurazepam van 30 mg. Veel te zwaar en voor mjj onbegrijpelijk vawege de zwaardee dosage.

19-02-2024 | Vrouw | 31

Bijwerkingen

geheugenverlies versuft

Na lang 3x 7.5mg Zoplicon gebruikt te hebben overgestapt op 20mg Zolpidem. Zeer tevreden over het effect, ondanks dat het een minder zwaar middel is werkt het voor mij beter dan Zoplicon. Ik slaap snel en zeker ook minimaal 6uur door. Helaas wel erg veel last van gaten in mijn geheugen sinds het gebruik ervan. En vreemde activiteiten in de nacht, zoals appels willen ko[lees meer...]ken etc.

16-02-2024 | Vrouw | 45

Bijwerkingen

gestrest zweten depressie

Na een paar uur is het uitgewerkt en voel ik me onrustig. De nieuwe doorzichtige pillen geven mij nog meer stress en ook zweet aanvallen. Ik voel me hierdoor overdag opgejaagd, vreselijke pillen. De oude kleine pillen werkte beter en gaf overdag rust. Maar deze absoluut niet.

11-02-2024 | Man | 48
temazepam
Temazepam 10 mg recept gekregen tegen slapeloosheid. Had temazepam al eerder gehad tegen slpeloosheid. Dus dacht ok. Bij de apotheker pakte hij een grote standaard pot. En deed de hoeveelheid in een klein potje. Erop staat temazepam geprint erop centra farm. Maar zijn doorzichtige liquid caps. Werking bij mij is contra voor wat het bedoeld was. Tegen slapeloosheid.[lees meer...] Maar je kan beter zeggen voor slapeloosheid. Weliswaar ik wordt wel moe slaperig +-1 uur na inname En kan gaan inslapen., maar doorslapen niet. Krijg nare dromen, waar ik wakker van wordt. En dan is me hoofd ook te hyper wakker om nog Verder te slapen. Dus voor mij niet tegen slapeloosheid. Zeker geen doorslaper. Iemand anders hier met dezelfde klachten Van dit ptodukt en merk.

09-02-2024 | Man | 46
temazepam
Problemen met inslapen en doorslapen. Ook vaak nachtelijk worden door veel plassen, en hyperactiviteit Kreeg na wat moeite van de huisarts toch een middel. Na alternatieven te hebben geprobeerd. Zoals kammilehoning thee, Passieflora complex, valeriaan. E.d. en Me lorazepam prolepha 2,5 s,nachts te gebruiken. Het middel wat ik kreeg was temazepam, alleen geen tabl[lees meer...]etten. Gebruik was 1 per nacht en 1 nacht niet, Apotheker had alleen generieke liquid caps in een grote pot. Vroeg heeft u geen tabletten. Maar daar was heel moeilijk aan te komen Volgens de apotheker, alle slaap medicatie pil vorm stond in na bestelling Op het potje wat ik meekreeg stond het merk geprint centra farm bv. 1ex na 2 uur wat vermoeid/duf/slaperig. Dus dacht werkt wel. Maar na een paar uurtjes al weer wakker, ook weer hyperactiviteit. Dag niet gebruikt 2ex voelde ik het effect bijna meteen wat vermoeid/duf/slaperig Dus gaan slapen, en weer problemen met het doorslapen. Wel moe maar hyperactief. Dus bij mij werkt deze medicatie niet. Had in het verleden apotex tabletten die werkte wel. Maar dat is nu overgenomen door aurobindo en die werken niet. Geven bij mij alleen buikloop, maar voor de rest geen werking Op het brein. Wellicht zijn er andere die dit middel ook gebruiken, en dezelfde Klachten hebben of andere.

02-02-2024 | Vrouw | 63
zolpidem
Ik had altijd zopiclon en nam dan een halve,sliep ik 7 uurtjes op,niet meer leverbaar en kreeg ik zolpidem,met een hele slaap ik maar 4 uurtjes,wil de zopiclon terug!

01-02-2024 | Vrouw | 60
mirtazapine
Na 20 jaar eindelijk een middel waar ik heerlijk op inslaap. Niet uren nog wakker zijn. Word nog wel wakker ‘s nachts maar val weer in slaap daarna. Helaas wel kilo’s aangekomen, meer eetlust en name ook snoepen! Dat is jammer maar slapen is wel heel fijn nu :)

30-01-2024 | Vrouw | 37
zolpidem
Ik gebruik sinds een poosje zolpidem omdat er leveringsproblemen zijn met zopiclon. Wat een verschrikkelijk medicijn! Ik heb aan het begin van mijn slaap half wakkere nachtmerries, elke avond in tranen, dan slaap ik heel raar en ik word ook heel raar wakker. Smorgens ben ik duizelig, draaierig en een beetje 'dronken'. Heel vreemd, ik heb gelukkig een partner die alles in g[lees meer...]oede banen leidt savonds, anders werd het helemaal raar. Ik heb normaal zopiclon met 0 bijwerkingen en goede slaap, ik hoop dat dit snel weer leverbaar is.

29-01-2024 | Vrouw | 54
zopiclon
Zoplicon Sandoz is uit de handel gehaald! Het enige merk wat echt werkte. Nu zijn er allemaal nieuwe merken die totaal geen effect hebben! En wij mensen maar betalen! Schandalig ! Maanden wachten op een nieuwe merk van zoplicon Teva en weer geen effect! //// RED. MijnMedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, tekst die buiten de context valt, is verwijderd)./////

28-01-2024 | Vrouw | 57
zopiclon
Hier ook al steeds niet leverbaar lig al 10 dg wakker met afkick verschijnselen. Ook van een op andere dag. Ga door een hel op dit moment

27-01-2024 | Vrouw | 56
zopiclon
Ik gebruik sedert enkele jaren Zopiclon vanwege slapeloosheid door tinnitus. Heb vele andere benzo's geprobeerd maar op deze kan redelijk goed slapen, ben overdag niet suf waardoor ik nu volledig kan functioneren.

27-01-2024 | Vrouw | 38
mirtazapine
Ik gebruik sinds 10 dagen 7,5 mg mirtazapine. Voorgeschreven door mijn psychiater. Enige bijwerkingen die ik heb zijn abnormale dromen en toegenomen eetlust. Niet bepaald fijn met mijn overgewicht. Op advies moest ik beginnen met 7,5 mg aangezien ik erg gevoelig reageer op bijwerkingen. Over een week word het opgehoogd naar 15 mg . 7,5 mg is gewoon te weinig. [lees meer...] De startdosis is ook 15 mg. Dus dan zal het wel iets moeten gaan doen qua werking. Ik hoop dat het slapen over 3 weken beter gaat!

27-01-2024 | Vrouw | 38
mirtazapine
Ik heb enorm last van piekeren en de laatste jaar last van slapeloosheid. Ik had eerst Zoloft maar vanwege de heftige bijwerkingen en ik ook erg gevoelig ben voor bijwerkingen, hiermee gestopt. Met mijn psychiater contact gehad en hij heeft mij Mirtazapine 7,5 mg voorgeschreven omdat ik anders bij een te hoge dosering weer meer last van bijwerkingen kan krijgen. [lees meer...]Ik zit nu 10 dagen op de Mirtazapine. Echt enorm veel last van abnormale dromen en wat toegenomen eetlust. Niet zo fijn met mijn overgewicht. Ik zelf weet wel zeker dat 7,5 te weinig is om beter te slapen, omdat 15 mg officieel de start dosering is. Ik moet het nu nog een week in nemen en dan word het opgehoogd naar 15 mg. Ik ga ervanuit dat het dan wel helpt. Hopelijk zijn de abnormale dromen minder. Opzich niet een vervelende bijwerking, als het slapen maar goed gaat zal mij al enorm veel helpen.

24-01-2024 | Man | 40
zopiclon
Begin hier niet aan. Na een week ben je verslaafd. Ik heb dit middel 12 dagen gebruikt(10vhalve tabletjes) en daarna gestopt. De eerste paar dagen voel jij je heerlijk uitgerust maar na een dag of 5 krijg je smiddags al cravings en hartkloppingen, je lichaam schreeuwt om de tablet. Na het stoppen kreeg ik vreselijke angst, hartkloppingen en slaapverlamming bij inslapen. J[lees meer...]e gaat door een hel!

24-01-2024 | Vrouw | 63
mirtazapine
Eerste gebruik ging goed, tweede en opeenvolgende nachten erge nachtmerries.

24-01-2024 | Vrouw | 63
zolpidem
5 mg is niet veel, dus matig effect bij inslapen. Slaap wel beter door.

12-01-2024 | Vrouw | 67
zopiclon
Heeft iemand nog stripje over ? Ze zijn momenteel niet leverbaar bij de apotheek. anja ////// RED mijn medicijn.nl - Let op: : wij herinneren u eraan dat wij volgens onze richtlijnen het ruilen of kopen van medicijnen niet faciliteren. De wet verbiedt ons dit te doen. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedic[lees meer...]ijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ///////

06-01-2024 | Man | 56
temazepam
Piep in me kop , wakker na twee en half uur omdat zopiclon niet meer leverbaar was en ook daar was de kwaliteit sterk naar beneden gegaan van wegen andere leverancier weer weet niet meer wat te doen nu 🤬 Werkt voor gene meter eerste nacht wakker na twee en half uur Geen idee hoe nu normaal te kunnen slapen nu

Oxazepam

29-12-2023 | Vrouw | 30
oxazepam
Ik gebruik 25 mg per nacht maar het is veel erger geweest. Ik slik nu al bijna 2 jaar oxazepam. Ik weet niet of ik een probleem heb of dat ik door kan gaan met oxazepam gebruik. Mijn lichamelijke conditie en geheugen is achteruit gegaan.

15-12-2023 | Vrouw | 45
zopiclon
Ik heb veel slaapmedicatie geprobeerd maar niets hielp. Nu Zoplicon 7.5mg maar weer niet erop geslapen. Beetje suf en relax maar meer ook niet. Geen bittere smaak totaal geen bijwerkingen

12-12-2023 | Vrouw | 37
mirtazapine
Ik lees hier veel over mirtazepine als slaapmiddel, maar als nare bijwerking veel aankomen en veel eetlust.Er zijn 2 andere middelen die ook goed werken als slaapmiddel en niet deze bijwerking hebben: quetiapine en promethazine. Ikzelf gebruik al 8 jaar quetiapine 25 mg/12.5 mg als slaapmiddel en dit werkt nog steeds prima, en in deze lichte dosis geen bijwerkingen zoals a[lees meer...]ankomen. Quetiapine is een antipsychotica met offlabel in lage dosis slaapmedicijn(antihistamine werking zorgt voor slaap), prometazine is een antihistamine. Beide middel werken top als slaapmiddel, niet verslavend en vanwege de lage dosis geen bijwerkingen. Proberen waard ipv mirtazepine!

04-12-2023 | Man | 25
zopiclon
Ooit Zopiclon voorgeschreven gekregen ivm tinnitus. Dit spul werkt bij mij zo goed dat soms een kwart al voldoende is. Zelden dat ik het tegenwoordig nog nodig heb, maar als het een keer tegen zit werkt het perfect. Met name met een volledige pil voel je gewoon alle zorgen van je af vallen vlak voor het slapen gaan terwijl je in een soort plesante dronken toestand naar bed[lees meer...] strompelt. Het fijne is dat bijv. met tinnitus het die negatieve cyclus kan doorbreken waarbij je anders meer gaat piekeren van het gebrek aan slaap. Een klein nadeel is dat de pil enorm smerig is. Als je hem niet in één keer weet door te slikken kan je van die smaak nog heel de avond zolang je nog wakker bent genieten. 's ochtends geeft het ook een "fijne" adem. Ook kan de pil snel verslavend werken, al is de afbouw van zo'n verslaving niks bijzonders.

Imovane

03-12-2023 | Vrouw | 58
zopiclon
Ik nam altijd een halve of een heel klein stukje van een tablet en sliep daar goed op. Na verloop van tijd begon ik te merken dat ik lichamelijke en geestelijke veranderingen kreeg...depressief,moe,hartkloppingen,en afzonderen van iedereen. Ook dubbele dosis van een ander medicijn ingenomen onder invloed van dit middel zonder dat ik me daar bewust van was....was erg geva[lees meer...]arlijk. Nu ik gestopt ben voel ik me weer normaal. Voor mij niet meer. Let op je lichaam en geest met dit medicijn! Het is voor kort gebruik...niet langer dan een paar keer.

28-11-2023 | Vrouw | 42
temazepam
Dat herken ik ook! Dezelfde symptomen :( Helemaal niet optimaal.

Staurodorm

27-11-2023 | Man | 62
flurazepam
Ik ben uitermate verheugd dat Staurodorm terug in de handel is. Ik slaap wederom als een roos en heb dankzij 1 pil Stauro per dag probleemloos het dagelijks gebruik van maar liefst 3x alprozalem 1mg en Lendormin in ongeveer een maand kunnen afbouwen zonder noemenswaardige bijwerkingen. Hopelijk wordt dit slaapmiddel nooit meer van de markt gehaald!

Lorazepam

27-11-2023 | Vrouw | 47
lorazepam
Ik gebruik nu 6 jaar Lorazepam om te slapen. Ik kan er niet vanaf komen. Mijn angstklachten zijn vergergerd en je hebt steeds meer nodig. Neem het alsjeblieft niet of voor even. Het heeft mijn leven gered maar ook verwoest. Ik hoop met taperingstrips ervan af te komen.

24-11-2023 | Vrouw | 49
mirtazapine
Ik heb gisteren 30mg gekregen voor ernstige slapeloosheid. Ik gebruikte 10 jaar Lorazepam maar nadat wederom het merk was veranderd deed het niets meer. Maar 30mg van deze is teveel. Ik heb na 12uur mijzelf moeten dwingen mijn bed uit te komen en ik kan niet normaal functioneren. Ik ga het vannacht met een kwart (7,5) proberen.

15-11-2023 | Vrouw | 52
zopiclon
Al 15 jaar slik ik deze medicijnen, maar nu worden ze opeens niet meer geleverd. Krijg je 2x een ander merk, die totaal niet werken. Bij de apotheek doen ze ook al zo vaag erover. Ik ga morgen eerst verhaal halen, want iedere nacht niet slapen hou ik niet meer vol. Op internet kan ik ook niks vinden. Ik ben boos

Dormicum

04-11-2023 | Man | 75
midazolam
chronische slapeloosheid

Melatonine

01-11-2023 | Vrouw | 56
melatonine
Fijn in gebruik. Lag altijd uren wakker. Nu krijg ik nog niet één bladzijde meer gelezen. Zo snel val ik in een heerlijke slaap. Totaal geen last van nachtmerries en wat ik hier voor gekke dingen nog meer lees. Het is een lichaamseigen stof, melatonine, die vul je aan door een pilletje. Blij dat het bestaat. Want er is niets erger dan willen slapen en t lukt niet!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (3010)
Angst & paniekstoornis (2600)
Depressie (2483)
Hoge bloeddruk (1807)