ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

Zolpidem

15-10-2020 | Man | 32
zolpidem
Ik neem er af en toe 2.5.mjjn ervaring is ook dat de kans dat je gaat slaapwandelen en de koelkast leegeet erg groot is.daarbij is het regelmatig voorgekomen dat je er achter komt dat je er achter komt dat je het halve doosje naar binnen hebt gewerkt zonder dat je het door had.erg vervelend.

Rivotril

14-10-2020 | Man | 39
clonazepam
Ik heb ervaring met verschillende benzodiazepines in de voorbije 20 jaar, vooral met Xanax en Rivotril, toevalligerwijze de 2 krachtigste, met Rivotril op stip nummer 1 als krachtig. Ik zou heel graag mijn ervaringen in het gebruik van Benzodiazepines delen met anderen, omdat ik denk dat ze heel nuttig kunnen zijn. Benzodiazepines zijn in feite producten die enkel dienen v[lees meer...]oor kortdurend gebruik en van zodra je ze voor een iets langere periode neemt, bvb 2 weken, treedt er al gewenning op en is het effect ook weg. Het grote nadeel is dat je er dan niet zo makkelijk meer van af komt, dus wees daar gewoon goed bewust van. Ik zou het iemand aanraden om te nemen als je bvb 1 of 2 crisisdagen hebt en die wilt overbruggen, maar eigenlijk zou ik het gewoon bijna niet aanraden, aan niemand. Als je last hebt van angst of depressie, dan heb ik zelf heel goede ervaring met SSRI of SNRI, vroeger met Fluoxetine (Prozac), later ben ik succesvol overgeschakeld in een 2e depressie in mijn leven op Effexor. Het nadeel van die producten zijn dat het even duurt vooraleer ze werken, dat kan zelfs een hele tijd duren, wekenlang… en ze hebben ook bijwerkingen in het begin. Om die bijwerkingen te counteren zou bvb kortdurende inname van benzodiazepines een mogelijkheid zijn. Nog enkele tips i.v.m. benzodiazepines. Met de kennis die ik hierover opgebouwd heb, zou ik de zaken achteraf gezien anders aangepakt hebben, maar al doende leer je natuurlijk. Heel veel. Ik ben op een bepaald moment om te slapen Rivotril beginnen op doktersadvies. Ik heb trouwens een hele goeie psychiater, maar die weet ook niet alles en elk persoon is anders. De Rivotril heeft me 2-3 dagen beter doen slapen. Maar toen ik er maandenlang later wou van afkicken nadat ik het product misschien een jaar genomen had, heb ik er 9 maand over gedaan. Ik nam 0.5 mg en ik liet gelules maken van 0.49, 0.48, etc.. tot aan 0.01. Het was één van de meest verschrikkelijke periodes in mijn leven, die afbouw van rivotril…ik heb het gehaald, maar ik had ook een getuigenis van iemand gelezen met een gelijkaardig verhaal en dat heeft me ook enorm geholpen, vandaar dat ik dit hier ook deel. Ik heb me angstig gevoeld, depressief, ik werd bijna gek…rivotril wordt door Heather Ashton dan ook omschreven las ik later als het meest potente benzodiazepine product op de markt. Ik zou zeggen begin er niet aan. En als je eraan begint, weet gewoon dat afbouwen hiermee heel lastig is. Nog een aantal zaken die ik wil meegeven ivm het gebruik van benzodiazepines, in mijn geval dan Xanax is dat, als je dit product gebruikt, je niet zomaar mag switchen in hoeveelheden en ook niet in tijdstippen waarop je het product neemt. Je mag niet de ene dag 1 mg nemen en de volgende dag 0.5 mg en dan eens 0.75 mg. Ook niet de ene dag om 12u00 de andere dag om 11u00 etc… het zijn geen snoepjes ! als je benzo’s neemt, neem ze consequent op hetzelfde tijdstip in, ga niet zomaar van dosis veranderen !! Je krijgt er namelijk heel erge bijwerkingen van, zoals toename angst, etc… Als je het neemt, wees gedisciplineerd en neem het altijd op hetzelfde moment en probeer niet zomaar je dosis te verhogen of te verlagen gelijk wanneer, maar in overleg met een arts. En denk ook na over de onderliggende oorzaak waarom je die benzo’s neemt, want als je die niet weghaalt, moet je jouw dosis alsmaar opdrijven en dan is het een straatje zonder einde. Dan is het beter dat je jouw steun zoekt bij een goede stabiele SSRI zoals Prozac, Seroxat, etc… En éénmaal je klaar bent om af te bouwen met benzo’s omdat het beter met je gaat, lees dan eens de Ashton Manual, die is ook in het Nederlands beschikbaar. Daar staan enorm veel tips in die heel waardevol zijn!

14-10-2020 | Man | 51
quetiapine
Ik gebruik nu een zeer lage dosis van 1 tablet van 12,5 mg per dag een uur voor het slapengaan. Ik slaap daar ongeveer 6 uur op en wordt soms in de nacht 1 keer wakker maar slaap dan snel weer in. Ik heb op advies van mijn behandelaar begonnen omdat oxazepam geen effect meer had en we de dosis daarvan niet wilde verhogen. Ik ben in oktober 2019 begonnen met een dagelijks[lees meer...]e dosis van 50 mg. Dat is in juni 2020 verlaagd naar 25 mg per dag en in augustus verlaagd naar 12,5 mg. Dit wil ik voorlopig zo laten. De dosis is voor dit medicijn nu heel erg laag en de bijwerkingen zijn met deze dosis te verwaarlozen. Ik ben blij met dit medicijn en met name de lage dosis die ik nu gebruik.

Sifrol

13-10-2020 | Man | 47
pramipexol
geldverspilling en zelfdestructief impulsief gedrag. (Mijnmedicijn.nl: verkorte text tot persoonlijke ervaring . ter info, platform gereserveerd om ervaringen met het nemen van medicijnen te wisselen)

Pramipexol

13-10-2020 | Man | 47
pramipexol
geldverspilling en impulsief gevaarlijk gedrag. (Mijnmedicijn.nl: verkorte text tot persoonlijke ervaring . ter info, platform gereserveerd om ervaringen met het nemen van medicijnen te wisselen)

Clonidine

13-10-2020 | Man | 24
clonidine
Kreeg ze van de psychiater om te problemen met mijn inslaap en doorslaap problemen. Ze werkte wel redelijk om inslaap te komen, maar grootste ergernis was dat ik zo'n gigantisch droge muil ervan kreeg dat ik iedere keer 4-6x per nacht wakker werd door de dorst. Ben er na 1 week proberen mee gestopt gezien de bijwerkingen.

Zopiclon

12-10-2020 | Man | 29
zopiclon
Ik gebruik Zopiclon 1 x soms 2x in de maand. Dit heb de afgelopen vier maanden gedaan. Zoals ook vanavond, 2 uur geleden. Ik merk niks! Ben nog super helder in mijn hoofd.. Morgen gaat de wekker vroeg dus ik baal er van en vraag me af waarom ik niet moe word van de Zopiclon.. Ik gebruik het maar heel af en toe dus aan gewenning zou je nu al nog niet denken toch?

Citalopram

10-10-2020 | Vrouw | 39
citalopram
Ik slik sinds maandag deze ad. Alleen heb ik dus ontzettend last van de bijwerking dat ik niet slaap s'nachts. Kan iemand me vertellen of dit over gaat?

Seroquel

13-09-2020 | Vrouw | 49
quetiapine
Ik neem dit in de avond samen met sulpride 150 ê zolpidem. Ik ben de volgende dag loom.ik ben wel sinds een week afgebouwd met op een maand met prothiaden 100.is het doordat dat ik zo moe ben graag reactie mvg vero

09-09-2020 | Vrouw | 54
quetiapine
Ik kreeg het om te slapen 75 mg daarbij 30 mg lerivon....ik werd met de dag depressiever...beginnen afbouwen...deze nacht niets genomen...toch vrij goed geslapen...nu voel mij wel opgejaagt en zweten....hoelang zou dit duren

Melatonine

30-08-2020 | Vrouw | 56
melatonine
Het middel 5 weken gebruikt, ging alleen maar slechter slapen en had daarnaast ook heel veel vervelende bijwerkingen.Het heeft 5 maanden geduurd voordat ik weer in staat was normaal te functioneren, het middels is vrij verkrijgbaar maar schadelijk als je het niet af kan breken wat bij 10% van de bevolking zo schijnt te zijn.

Circadin

27-08-2020 | Vrouw | 68
melatonine
Ik neem al een aantal dagen circadin 2 mg. Spijtig genoeg heeft dit geen enkel resultaat op mijn slaapgedrag. Ik slaap nog altijd heel slecht in en ben gedurende de nacht heel veel wakker.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

25-08-2020 | Vrouw | 56
ethinylestradiol/levonorgestrel
De huisarts schreef dit middel voor tegen extreme bloedingen in de overgang, maar ipv af te nemen namen ze toe. De bijwerkingen waren afgrijselijk. Ik voelde me aldoor beroerd. Ik ben gestopt en later overgestapt op Utrogestan, een bio-identieke progesteron, dat destijds niet alleen de bloedingen vrij snel stopte, maar ook mijn algehele kwaliteit van leven verbeterde. Eind[lees meer...]elijk sliep ik weer. Ik knapte zienderogen op. FYI: ik weet de sterkte niet meer, maar dat veld moest ingevuld. Ik weet nog dat het een lage dosering was.

Utrogestan

25-08-2020 | Vrouw | 56
progesteron
Al 14 jaar heb ik ernstige slapeloosheid ivm overgang (nu postmenopauze). Arts schreef een progestageen voor, ook tegen extreme bloedingen. Die progestageen verdroeg ik niet, voelde me aldoor beroerd, en de klachten namen toe ipv af. Later las ik een artikel online en in overleg met de huisarts geswitcht naar Utrogestan. Fantastisch middel. Heeft me afgeholpen van zowat al[lees meer...]le klachten die ik had (extreme bloedingen, bloedarmoede, slapeloosheid, uitputting, menobrain, overgewicht, opvliegers etc etc). Terwijl ik iemand ben met een geschiedenis van intolerantie voor alle soorten anticonceptiepil. Het lastige is dat op een gegeven moment het niet meer lijkt te werken. Dan stop ik een paar dagen. En je moet het alleen 's avonds nemen, want je wordt er slaperig van. Ik heb 1 spijt: dat ik het niet eerder heb gedaan. 14 jaar van mijn leven weggegooid doordat ik te moe was om iets te doen. Ik kon niet eens meer denken. Ik ben weer mezelf, mijn vrolijke, hardwerkende zelf.

Topiramaat

24-08-2020 | Vrouw | 57
topiramaat
3 dagen 25 mg geslikt, nu 50 mg gisteravond genomen, onrustig geslapen en op dit moment angstig verward erg duf.

23-08-2020 | Vrouw | 30
mirtazapine
heb deze nieuwe medicatie gekregen van huisarts tegen slapeloosheid. dit zou een medicatie zijn zonder verslavingseffect terwijl ik niet eens verslaafd ben tegen welke medicatie op de markt. ik kan niet slapen tegen pestende buren en hun geluidsoverlast, daarom vroeg ik aan huisarts om een slaapmiddel. heb namelijk last van slapeloze nachten door buren die niet slapen en[lees meer...] expres met zware meubels bonken, gooien en etc. als ik niet slaap dan ben ik een wrak en kan door slappe kracht niet meer eten door slaapgebrek. uit nood huisarts gevraagd om slaapmiddel. ik kreeg eerst een andere rustgevende middel die alleen bij 2x per keer (2 tabletten per dag/keer) bij mij helpt. daar kreeg ik geen nare bijwerkingen van. kreeg voldoende slaap en kon de volgende dag wel functioneren. dus omdat geluidsoverlast al maanden duurt en ik die andere rustgevende medicatie paar keer kreeg, wilt huisarts mij dat spul niet meer geven wegens mogelijke verslavingsgevaar. had duidelijk bij vermeld dat ik daar geen last van heb en dit middel goed werkt en dat ik dit niet dagelijks gebruikt. bij huisarts gaat dit oor in en oor uit. er word niet geluisterd naar patiënt. dus ik zijn advies volgen met mirtazapine wegens geen verslavingsgevaar, maar nu voel ik me goed beroerd en kan niks meer. met mirtazapine kan ik ook niet goed inslapen of doorslapen, waardeloos medicijn. ben zwaar vermoeid en nogal suf de hele dag door. kan niet eens naar buiten, wankel nogal. ga dit troep niet meer gebruiken. hopelijk gaan de nare bijwerkingen voorbij.

Oxazepam

oxazepam
Gebruikte dit af en aan bij stress en hyperventileren. Met 30 tabletten deed ik en jaar. Sinds 3 januari 2020 erge angstaanvallen door somatische klachten zonder oplossing nam ik ze bijna elke dag en ik had steeds meer nodig voor het gewenste effect. Ben gaan afkicken in een detox kliniek. Nu kan ik ze weer af en toe gebruiken.Quetiapine staat echter niet bekend als versla[lees meer...]vend, dus was daar op overgestapt maar mijn oorsuizen werd erger, dus nu weet ik het eigenlijk niet meer. Ik wil nl echt slapen, anders ga ik me psychisch héél slecht voelen (angstig en nerveus) en focussen op mijn fysieke klachten (Tinnitus en keelslijm, aan beiden niet echt wat te doen!)

quetiapine
Mijn angststoornis dook weer op nadat ik een virus kreeg na een operatie. Waarschijnlijk was mijn weerstand slecht. Neus en oren zaten dicht, constant kuchen en geblokkeerd gevoel in de keel. Ging hierdoor hyperventileren en kreeg tinnitus. Kon niet meer slapen en de angst- en paniekaanvallen begonnen. Toen brak ook de corona gekte aan en zijn mijn angsten in een neerwaart[lees meer...]se spiraal gekomen en kreeg allerlei rare luchtweg klachten, waaronder slijm ophoping achter in de keel, wat ik heel nerveus en paniekerig van word. Quetiapine gekregen om te slapen. Ik slik een ½ tablet van 25mg, dus 12½mg. Helaas is mijn tinnitus verergerd sinds het gebruik, en je raadt het al: nu durf ik het niet meer te slikken :(((. Tinnitus staat niet in de bijsluiter, maar het is echt harder aanwezig sinds het gebruik. Misschien dat iemand zich hierin herkent. Ik sliep er wel uitstekend op. 6 uurtjes. Beter iets dan niets. Nu weer op zoek naar een andere oplossing.

quetiapine
Om te kunnen slapen slik ik bijna elke avond 12,5mg quetiapine (½ tablet), soms 18mg (¾ tablet). Ik slaap er gemiddeld 6 uur op, beter dan niets.

Lendormin

13-08-2020 | Man | 37
brotizolam
Werkt niet goed. Toch liever zolpidem

13-08-2020 | Vrouw | 37
mirtazapine
Ik sliep niet of weinig, kreeg paniekaanvallen en angst. Ik kreeg van de psychiater mirtazapine. Nu zijn we ongeveer een jaar verder en ik ben ineens superveel aangekomen. Iemand een idee of dat ook weggaat van zodra ik ermee stop? Wat is een goed afbouwplan?

Oxazepam

26-07-2020 | Vrouw | 39
oxazepam
Het middel werkt goed om in slaap te vallen, verminderd piekergedachten. Ik gebruik 20/30 mg voor het slapen. Enige nadeel Is dat ik er extreme hoofdpijnen aan overhoud overdag. En soms wat slaperig en dof gevoel (watten in mijn hoofd) voel.

19-07-2020 | Man | 31
quetiapine
Deze medicatie gekregen na een korte ziekenhuisopname door heel erge onrust in mijn hoofd en slapeloosheid. Ik ken Seroquel van vroeger als slaaptablet. Dit is begonnen als aanvullende medicatie op mijn escitalopram en als noodmedicatie voor erge onrust, niet meer kunnen stoppen met malen en opdringerige gedachten. Deze medicatie is voor mij nu nog een zwaard dat[lees meer...] aan twee kanten snijdt. Het heeft me in het ziekenhuis weer een paar rustige nachten gegeven maar nu is de onrust toch weer terug. De bijwerkingen zijn nu een afvlakking van gevoel en een enorm draaiduizelig gevoel met extra angsten. Ik reageer heel heftig op de start van dit medicijn. Het idee van deze medicatie is om even een moeilijke tijd door te komen en hopen dat het stemmings stabiliserend gaat werken . Ik heb nog overleg welke kant deze medicatie op gaat. Maar voor nu is het uitzitten denk ik? Ik kan dit medicijn nog lastig beoordelen wat betreft mijn eigen klachten zijn en wat de bijwerkingen van deze medicatie doen. 1 ding is zeker deze medicatie laat me duidelijk anders voelen , alleen is dat nu nog niet de gewenste manier. Zijn er mensen die ook erg zombie , afgevlakt waren in het begin? Of levensechte dromen, soms droom ik normaal maar het kan ook zo zijn dat ik enorm verwarrende en erg ontregelende helse nachtmerries kan hebben. Ook heb ik slaapverlamming gehad met hallucinaties. Ik zoek mensen die hun ervaring kunnen delen met mij en of dit medicijn uiteindelijk stemmingsregulerend is gaan werken. En of er mensen zijn bij wie de bijwerkingen uiteindelijk af zijn gezwakt. Ook kan ik overdag nog niet functioneren en lijk ik wel een beetje verlamd en draaiduizelig

06-07-2020 | Man | 33
mirtazapine
5 jaar lang nauwelijks kunnen slapen vanwege stres en onregelmatig werk. 5 jaar lang lopen rommelen met pammetjes enz, maar niets hielp. Omdat ik inmiddels ook wat angstklachten had ontwikkeld schreef de huisarts mij Myrtazepine voor. Dit helpt als angstonderdrukking en om te kunnen slapen. Dit bleek voor mij het enige middel wat idd helpt! Na jaren slaap ik weer fatsoenli[lees meer...]jk en kan ik normaal functioneren. Ik lees veel over aan komen, maar bij mij is het tegenovergestelde waar. Ik ben juist heel veel afgevallen, vermoedelijk mede omdat ik niet meer moe was en daardoor het sporten weer fanatiek kon oppakken. Ben de afgelopen 7 jaar nooit zo fit geweest als nu. Nadeel is dat je in de ochtend wat suf kan zijn, maar dit trekt bij mij langzaam weg. Rond 10:00 uur heb ik nergens meer last van. Ik zou het aanraden, het heeft mij enorm geholpen dat ik weer normaal kan functioneren op mijn werk en voor mijn gezin.

Diazepam

05-07-2020 | Vrouw | 55
diazepam
hallo,ik kreeg ermee te maken doordat ik te snel met het gebruik van lorazepam waardoor ik reboud klachten kreeg at niets meer en dronk niet meer door te lange gebruik van lorazepam en toen zomaar omgezet en verhoogd op diazepam terwijl ik zeer gevoelulig ben voor diazepam had het 1x geslikt 2mg geloof ik en werd helemaal raar in mijn hoofd en hartkloppingen en benauwd,moe[lees meer...]st er mee stoppen en nu zit ik vast op 10 mg wordt er knetter van hyper en vreselijke oorsuizen,dokter doet niks psychiater snapt me niet,ik wordt er gek van durf niet te minderen,wegens de vreselijke bijwerkingen zie het niet meer zitten ,heb ook Tinnitus die wordt nog een s versterkt door bijwerking van geluid,rotzooi

01-07-2020 | Vrouw | 45
mirtazapine
Tgv slapeloosheid in me burnout voorgeschreven gekregen Ik sliep weer...op 7,5 mg!! Nu 1,5 jaar later aan het afbouwen Van 7 5 mg naar 3,75 mg gegaan.... Nu om de dag 3,75 mg Vreselijk aangekomen 😔

30-06-2020 | Man | 41
quetiapine
Na een halfjaar lang aan de opiaten te hebben gezeten doordat ik ernstige pijn had als gevolg van een tumor die mijn wervel had gebroken is mijn natuurlijk slaapritme klaarblijkelijk verstoord. Geen enkel middel hielp mij om te slapen en ik kreeg quetiapine voorgeschreven omdat het me suf zou maken. De eerste nachten sliep ik daadwerkelijk, maar voelde al snel een waas [lees meer...]over me heen komen en was overdag erg onrustig en zelfs angstig. Inslapen werd al snel moeilijker. Ik kreeg een oncontroleerbare drang om mijn ledematen te bewegen en dat leek wel een spasme. Ik ging vaak even in de woonkamer zitten 's nachts om maar niet in bed te blijven rollen, maar voelde me daar ook totaal niet meer op mijn gemak. Ik viel pas na uren ongemak in slaap en was de volgende ochtend niet in staat om mijn ogen open te krijgen en niet vooruit te branden. Uiteindelijk voelde ik mezelf een ander mens worden... Ik werd neerslachtig, kreeg sombere gedachten en reageerde gewoon niet als mijn partner tegen me begon te praten. Ook begon ik suïcidale gedachten te krijgen en dat had ik voorheen absoluut niet. Ik ben net hersteld van kanker en ben dankbaar dat ik mag leven. Ik ben ik overleg gestopt en binnen een dag heb ik het gevoel dat ik weer leef en voel me weer normaler. Het is voor mij echt onvoorstelbaar dat dit middel zoiets kan veroorzaken. Mijn hartslag was ook behoorlijk onrustig en na wat speurwerk op internet is het al snel duidelijk dat dit middel door de jaren heen toch al behoorlijk vaak in opspraak is geweest. Mijn tip is om echt kritisch te zijn als een arts het middel suggereert. Ook in lage doseringen.

28-06-2020 | Vrouw | 36
mirtazapine
Ik sliep heel slecht en kreeg dit om te slapen. Werkte te goed met 1. Ik wist de dag erna niet meer hoe ik in mijb bed was geraakt en de hele dag zo suf en high. Ik ben dan op aanraden van de arts een halve beginnen nemen. Ik neem het om 22u en om 22u30 begint het te werken. Ik neem dit nu al een jaar en ik ben echt serieus wat kilo's bijgekomen. Daarom zou ik er gra[lees meer...]ag mee willen stoppen. Iemand een idee hoe ik dit kan afbouwen?

26-06-2020 | Vrouw | 62
mirtazapine
Ik gebruik 1/4 van een tablet van 15 mg., dat bleek voldoende om mijn slaap dusdanig te verbeteren dat ik voldoende slaap krijg. De dufheid overdag trok na enkele weken weg. Bijwerking rusteloze benen, maar niet elke nacht, alleen af en toe. Als ik dan Ibuprofen neem (een spierontspanner/pijnstiller) gaat het wel weer. Ook ben ik in een paar jaar tijd 10 kg aangekomen. Dit[lees meer...] heb ik er af weten te krijgen door een tijd te stoppen met de Mirtazapine en niet teveel te eten. Er ging in 3 maanden tijd 5 kg af. Ging wel weer veel slechter slapen en ben na 3 maanden toch maar weer begonnen, dus eerst een paar weken 1/8 tablet en daarna 1/4 tablet van 15 mg. Goede slaap is weer terug.

18-06-2020 | Man | 58
mirtazapine
Last van slapeloosheid gekregen door stressperiode op het werk. Daarna slecht blijven slapen door waardoor je overdag moe en lusteloos bent. Mirtazapine heeft dit deels doorbroken waardoor ik beter slaap. Het is geen wondermiddel. Je moet ook wat aan de situatie gaan doen. Een gezondere leefstijl aanmeten hoort erbij. Elke dag ontspannen door bijvoorbeeld een rondje wande[lees meer...]len of sporten. Gezonder eten en het verkrijgen van een goede darmwerking horen daar absoluut bij om je goed te voelen. Een leukere minder stressvolle baan draagt ook bij. Sociale contacten goed onderhouden. Dat alles leidt tot een gezonder en gelukkiger bestaan.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2423)
Depressie (1970)
Angst & paniekstoornis (1882)
Hoge bloeddruk (1374)
Blaasontsteking (985)