ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

Dormeasan Vogel

30-06-2022 | Man | 39
kruidenproduct met valeriaan
Ik ben bekend met slaapmedicatie Zopiclon (verwant aan de bekende 'pammetjes') welke ik in tijden van slapeloosheid gebruik - voordat ik met mijn slaaprestrictie therapie start. Tussen de Zopiclon nachten door (en de nachten zonder wat voor hulpmiddel dan ook) gebruik ik ook al wel eens kruidentabletten waaronder deze van A . Vogel. Soms lijkt het iets te helpen, maar het [lees meer...]kan placebo zijn. Vannacht had ik volgens gebruiksaanwijzing 2 tabletjes normale sterkte Dormeasan genomen. Half uur na inname merkte ik duidelijk een dekentje over m'n hoofd en lichaam (met een subtiel hintje hoofdpijn), maar een goede nacht slapen werd het niet. Je wordt suf en mellow, maar een doorgewintrede insomniac krijg je hier niet 123 mee in dromenland, helaas.

30-06-2022 | Man | 34
temazepam
Ik heb nu al 6 maand temazepam 20 mg voor slaapproblemen door stress duur me ziekter en gebruik temazepam om de 3 dagen werk goed val je binen 1 uur in slaap

Rivotril

26-06-2022 | Man | 65
clonazepam
Werkt prima om in slaap te geraken. Nog geen verslaving gemerkt.

21-06-2022 | Vrouw | 66
temazepam
Ik ben 35 jaar verslaafd geweest. Dit slaapmedicijn onderdrukt ook angsten (was mij toen niet bekend). Ik gebruikte het ook in stressvolle momenten, emotionele gebeurtenissen. Nu ben ik 66 en afgekickt hiervan. Na deze afkickperiode is bij mij ADHD+ vastgesteld. De + staat voor morbiditeit want door adhd heb je eerder kans op depressies en angsten. Dit is dus de rode dr[lees meer...]aad in mijn leven! Pas op met deze medicatie is echt zeer verslavend maar heeft mij ook 35 jaar geholpen!

16-06-2022 | Man | 80
temazepam
slaap in voor twee uur en wordt wakker dan weer innemen slaap voor twee uur enz. en er wel blij mee , kan zo mijn tijd indelen

Lorazepam

11-06-2022 | Vrouw | 48
lorazepam
1mg werkte voor mij goed. Ik sliep daar 7 uurtjes op. Heb het wel iets langer geslikt ivm een burnout en depressie. Na enige tijd overgestapt op qeutiapine. De stop van lorazepam was heftig. Ik kreeg echt paniekaanvallen. Dus het middel werkt verslavend. Gelukkig werkte de qeutiapine voor mij goed. Nu neem ik nog wel eens 0 25 of 0 5 mg lorazepam bij erge onrust. Werkt v[lees meer...]oor mij rustgevend, maar ik neem het echt niet vaak! Wil niet weer verslaafd raken.

Oxazepam

11-06-2022 | Vrouw | 58
oxazepam
Werkt totaal niet. Overdag flinke hoofdpijn. Accord doet sowieso niks, teva in het begin nog wel. Zit weer in de kamer om 4 uur s'nachts. Vreselijk!!

04-06-2022 | Vrouw | 40
mirtazapine
verdovende keel, slecht slikken, slecht ademen door deze medicijn. werkt niet tegen slapeloosheid, lig gewoon wakker als een zombie. overdag zwaar suf, kan niks. hoofdpijn. huisarts luistert niet naar mijn klachten, dat hij deze bijwerkingen nooit heeft gehoord. ik stopte er zelf mee en verspilde geld. ongezonde medicatie. ik gebruikte alleen deze medicatie wegens slape[lees meer...]loosheid door geluidsoverlast buren. wanneer ik in een rustige omgeving zit heb ik totaal geen medicatie nodig, zoals een slaappil of versuffende medicatie. wat een gedoe allemaal.

30-05-2022 | Man | 48
amitriptyline
Jarenlang moeite gehad met diep in slaap komen met als gevolg dat ik iedere ochtend moe was. Inslapen is geen probleem, maar ik werd wakker van het minste of geringste. En als ik wakker werd, ongeacht de tijd, kwam ik niet meer in slaap. De huisarts had goede ervaringen met amitriptyline en de 10mg werkt bij mij uitstekend. Slaap veel dieper en ben vaak uitgerust als ik 's[lees meer...] ochtends wakker word.

28-05-2022 | Man | 26
zolpidem
Slaap al maanden slecht en weinig lijkt te werken zonder al te veel bijwerkingen

24-05-2022 | Vrouw | 50
amitriptyline
Voor het slapen en ontspannen van mijn lichaam werkte het prima, alleen maakte het mij erg depressief en angstig, zelfs in een lage dosering

Quetiapine

16-05-2022 | Vrouw | 66
quetiapine
van een vrolijke vrouw nu een angstig vogeltje heb de 12.5 mg in 7 weken afgebouwd en afgelopen 8 mei gestopt, denk dat het nog even duurt voordat de afkickverschijnselen afnemen, is ook te hopen want dit is geen leven, durf bijna de deur niet meer uit, moet soms naar de winkel maar is een drama, dit medicijn moet niet voorgeschreven worden voor slapeloosh[lees meer...]eid daar is het niet voor bedoeld. ben een heel ander persoon geworden mijn kinderen herkennen me niet meer heb 3 kleinkids maar was niet in staat on naar hun verjaardagen te gaan kan geen mensen om me heen verdragen door die duizeligheid en vreselijk naar gevoel in hoofd en ook nog last van brom in mijn oren gekregen waar ik ook gek van wordt. elk mens is anders maar voor mij is het een complete nachtmerrie hoop dat het snel beter wordt, slapen is ook drama meestal plafond staren.

27-04-2022 | Vrouw | 33
mirtazapine
Na maanden slecht tot amper slaap ben ik depressief geworden en trok ik het niet meer. De huisarts heeft me Mirtazapine voorgeschreven. Ik gebruik het nu een week. De eerste keer nam ik 7,5mg. Deze dosering was echt te hoog. Ik heb 10 uur geslapen en de volgende dag was ik ontzettend suf en voelde me wappie. Nu zit ik op 3,75mg en wat een verademing. Ik slaap weer goed![lees meer...] Ik slaap snel in en word nog maar 1 keer wakker. Voorheen werd ik wel 5 tot 6 keer wakker. Ik bleef de eerste dagen nog wat last houden van slaperigheid, een suf gevoel en een droge mond, maar ben daar nu zo goed als vanaf. Ik merk sinds 2 dagen ook echt weer verbetering in mijn stemming.

Melatonine

20-04-2022 | Vrouw | 27
melatonine
Ik sliep altijd al vrij moeilijk in, maar na omstandigheden sliep ik bijna helemaal niet meer toen heb ik oxazepam gekregen, maar hier voelde ik me dag erna zo vreemd van. zelf overgestapt op melatonine en het helpt mij echt goed ik val veel sneller in slaap, en word uitgeruster wakker.

Flunitrazepam

09-04-2022 | Vrouw | 39
flunitrazepam
Ik heb een ongeluk vorig week gehad en ik kon niet slapen. (RED. originele tekst : I had an accident last week in the car and cannot sleep.)

02-04-2022 | Vrouw | 33
amitriptyline
Ik ben van quatiapine overgestapt wegens elke dag snoepen en 2 repen chocolade te eten, en heel veel snack crawings. Geprobeerd om Trazadon in te nemen 2 dagen zo slecht geslapen 8 x wakker in mijn slaap en niet kunnen functioneren overdag. Uiteindelijk ben ik terecht op Amitriptyline vanacht wel kunnen doorslapen met een beetje piekeren erbij. Dit is de laatste soort m[lees meer...]edicijn dat ik zal gebruiken voor mijn slapeloosheid denk ik. Voel geen bijwerkingen nu hopen dat het zo houdt.

Zopiclon

30-03-2022 | Vrouw | 71
zopiclon
2020 / 2021 - Na overlijden zoon (kanker) is 9 maanden daarna mijn man overleden (kanker). Vanwege slapeloze nachten heeft mijn huisarts Zopiclon 7,5 mg voorgeschreven. In het najaar 2021 ben ik overgestapt op 3,75 mg omdat ik graag wil afbouwen.

Zopiclon

28-03-2022 | Vrouw | 25
zopiclon
Ivm slecht slapen door mentale problemen dit medicijn gaan gebruiken. K probeer om de dag het te nemen en k merk dat k wel iets beter slaap dan op de dagen dat ik t niet neem. Vgm wel iets meer drogere mond, maar kan ook van antidepressiva komen. In de ochtend niet een slaperig gevoel.

Dormicum

11-03-2022 | Vrouw | 64
midazolam
Na gebruik zolpidem. Overgegaan op dormicum. Resultaat dieper slapen. Geen onrust meer.

Flunitrazepam

07-03-2022 | Man | 24
flunitrazepam
Temazepam etc werkt niet meer bij mij. Nu Flunitrazepam 1mg voorgeschreven. Eerste nacht 3 mg moeten nemen om in slaap te komen. (maar wel hele erge nachtmerries) Nu 2 mg genomen maar 3 uur later lag ik nog wakker. Werkt gewoon niet bij mij..

05-03-2022 | Man | 60
amitriptyline
Zeker 8 jaar veel slaapproblemen gehad. Uren wakker liggen. Gebruik nu een jaar Amitryptilne en slaap sindsdien behoorlijk goed. Tevens is mijn stemming stabieler en heb ik veel minder buikklachten (spijsvertering). Heel blij mee dus!

Quetiapine

01-03-2022 | Vrouw | 45
quetiapine
Afgelopen zomer ook 2 maanden Quetiapine 50 mg geslikt, vanwege slapeloosheid door een overspannenheid met veel angst. Toen heeft het goed geholpen (8 uur slaap per nacht) had ik weinig last van bijwerkingen en na 2 maanden afgebouwd. Half januari opnieuw met dit middel gestart en een hele andere, zeer negatieve ervaring. Twee weken lang last gehad van enorm zweetaanvall[lees meer...]en en paniek s nachts en overdag enorm somber. Slapen doe ik er veel minder goed op dan afgelopen zomer. Raar toch dat een zelfde middel zo verschillend kan uitpakken in gebruik.

Nozinan

01-03-2022 | Man | 38
levomepromazine
Vanwege een blokkering aan mijn C1 atlas heb ik slapeloosheid. Van dit product heb ik moeite met opstaan en ben de hele morgen suf.

Circadin

26-02-2022 | Man | 38
melatonine
Heb dit middel genomen omwille van doorslaap-problemen. Maar met dit middel slaap ik nog slechter dan ervoor. Ik hou het dan ook voor bekeken. Mogelijke bijwerkingen van dit product zijn dan ook letterlijk slapeloosheid onder andere.

Oxazepam

22-02-2022 | Man | 62
oxazepam
Na begin van omnicro. Slecht slapen en het idee dat je eruit moet frisse lucht. Vlucht idee. Huisarts zou je beter moeten voorlichten

20-02-2022 | Vrouw | 32
mirtazapine
Ik ben Mirtazapine gaan gebruiken wegens piekeren waardoor ik vaak tot ‘s ochtends vroeg wakker lag. Sinds ik dit gebruik is het piekeren zo goed als gestopt, en val ik snel in slaap. Mirtazapine is echt een uitkomst voor mij, ik ben mega blij dat ik geen verslavende/psychotisch opwekkende middelen hoef te gebruiken. Maar, ik betaal de prijs met mijn gewicht. Ik ben 15 kil[lees meer...]o aangekomen in 1 jaar tijd, en nu officieel obese volgende de BMI. Voor mij wel een reden om naar een alternatief te kijken.

07-02-2022 | Man | 37
zolpidem
Ik slikt 10mg 3xper week om de dag neem ik ze in. Elke dag innnemenemen neemt de werking sterk af. de helft van de werking neemt af of meer. ik neem ook trazolan is een AD word daar ook slaperig van trazolan neem ik standaard elke dag 100mg en soms neem ik ze samen met 10mg zolpidem voor de nacht dat doe ik als ik merkt dat ik niet in slaap kom met alleen de trazolan [lees meer...] 100mg tablet . Bijwerkingen zijn heel relaxed voor zolpidem 10mg voor mij het werkt zolpidem gwn als sterk slaapmutsje doel zeer ontspannen gevoel geven. Overdag merk amper bijwerkingen slaap altijd 7/8 uurtjes Trazolan bij werkingen zijn ook mild iets versuft opstaan uurtje later ben ik goed wkkr ik droom. Meer geen nachtmerieus en als trazodon inwerkt krijg ik vermoeide oogleden moei slapen spieren sufheid neus verstoppingen die niet vooral alleen aanhouden tijdens het inwerken.

Melatonine

26-01-2022 | Man | 21
melatonine
Dit "melatonine" moet illegaal gemaakt worden, het maakt mensen super strak en houd je wakker. Het is nog sterker dan speed en dat zegt wat. Geen grap ik lig nu al nachten wakker van dit spul. Echt wat een wereld leven we in.

Stilnoct

22-01-2022 | Vrouw | 65
zolpidem
Wanneer ik af en toe te moe ben en toch niet slaap, neem ik een halfje.slaap vlug in en slaap diep. Volgende morgen ben ik dan vaak erg kribbig en depri en huilerig.ook spierpijn. Her heeft wel eventjes geduurd voor ik het verband zag. Zal het niet meer gebruiken.

Circadin

21-01-2022 | Vrouw | 23
melatonine
Werkt uitstekend! Nam voordien gewoon melatonin maar ik kon hiermee niet doorslapen. Door circadian slaap ik ook heerlijk door en ik word s morgens wakker.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2216)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1579)
Blaasontsteking (1166)