ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

Seroquel

18-11-2022 | Vrouw | 58
quetiapine
Waardeloos en zeer pittig medicijn. Kreeg het voor slapeloosheid en slapen deed ik maar dat weegt niet op tegen de enorme hoeveelheid bijwerkingen. Vervreemdingsgevoel, hoofdpijn, rare stoelgang. Ben nu na 6 maanden aan het afbouwen. Heb al eerder een poging gedaan maar was zo heftig. Zit nu 2 weken op 12,5 en de afkickverschijnselen zijn er nog. Niet aan beginnen!!!

Nozinan

14-11-2022 | Vrouw | 42
levomepromazine
Ik had al een hele zoektocht gehad voor het juiste medicijn om te slapen Vanwege mijn adhd heb ik slaapproblemen Mijn psychiater heeft 12 jaar geleden toen Nozinan voorgeschreven Ik slaap al die jaren al goed, niet suf in de ochtend

12-11-2022 | Vrouw | 38
temazepam
De afgelopen maanden kreeg ik steeds een ander merk Temazepam. Momenteel sta ik vol met huiduitslag en ik word gek van de jeuk. Volgens de apotheek zit in alle merken dezelfde stoffen. Ik betwijfel het. Ik ben nu aan het afbouwen.

Normison

11-11-2022 | Man | 46
temazepam
Bij forse paniekaanvallen tijdens een burnout gekregen i.c.m. oxazepam en citalopram. De laatste 2 binnen een aantal weken kunnen afbouwen en stoppen. Had ook veel last van deze medicatie. Nu bezig met afbouwen temazepam in stappen van 2,5mg voor een aantal dagen, en dan weer verder afbouwen. Zit nu op 5mg. Hoe meer ik met al die rommel afbouw en stop, hoe beter ik mij ga [lees meer...]voelen. Temazepam geeft mij een kunstmatige onnatuurlijke slaap. Volgens mij sla je een aantal cruciale fases in de slaapcyclus over, waarbij je je geestelijke lasten normaal gesproken zou verwerken. Ik slaap warempel kwalitatief beter en langer, hoe meer ik hiermee afbouw. Huisarts en apotheek weten niets van afbouwschema's. Laten jezelf maar aan lummelen. Ik ben zelf op zoek gegaan. Kwam de "Ashton manual" tegen. (Tips via google m.b.t. afbouwen benzo's) Heb mijn eigen afbouwschema gemaakt. Als ik hier straks ook van af ben, raak ik al deze rotzooi nooit meer aan. Ik heb op aanraden van een bevriende psychiater een tip gekregen over "droomsap". (Zie google). Dat heeft goede gebruikerservaringen. Te bestellen vanuit België. Er zit naast natuurlijke ingrediënten, een anti histaminicum in, waar de Nederlandse regelgeving moeilijk over doet. (Lees: De farmaceuten willen liever dat je verslavende benzo's gebruikt, dan een natuurlijk, effectief, niet verslavend middel.) Stop met deze rommel! ///////////(Mijn medicijn.nl - Red Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) //

07-11-2022 | Vrouw | 23
quetiapine
Al een tijdje last van slaapproblemen, de laatste weken zo erg dat ik pas tegen 7 uur s'ochtends (of helemaal niet) in slaap val en dat dagen achter elkaar. De huisarts had 25 mg quetiapine voorgeschreven en werkt echt geweldig, wat een verademing. Half uur voor het slapen gaan een tabletje innemen met een glas water, en val heel snel in slaap. Enige is dat ik s'ochtends w[lees meer...]at moe en suffig ben, maar dat is niks bij hoe uitgeput ik was met enkele uren slaap in een nacht. Ook erg realistische en intense dromen, maar dat vind ik juist wel leuk. Echt een topmiddel. Wil niet afhankelijk zijn van een pil om te slapen dus ga een slaapbehandeling in, maar om wat nachten bij te tanken en wat tijd te overbruggen echt een perfect middel.

06-11-2022 | Vrouw | 42
zopiclon
Het begon eerst best goed, ik voelde me beter alhoewel ik na 6 uurtjes standaard wakker werd. Het rare vind ik ook dat ik in ene weg ben, geen moeheid niks. Zo patsboem weg. Het erste gebeurde na een week of 2, toen kwamen de nachtmerries, echt enge nare ook. Ik kon alles horen en zien. Ik werd gemarteld voor mn eigen ogen, dat is nu al 2x gebeurd, ik wist me te kunnen [lees meer...]ontsnappen. Maar deze troep slik ij nooit meer. Ik lig nu doodsbang op mn bed.

02-11-2022 | Man | 45
zolpidem
Goede slaappil maar kijkt u astublieft goed uit met alkohol!!!

01-11-2022 | Vrouw | 79

Flurazepam

30-10-2022 | Man | 39
flurazepam
Waar begin ik? Ik kon niet slapen door tinnitus en kreeg Benzos voorgeschreven. Flurazepam leek een wondermiddel en heb er een paar maanden goed op geslapen... althans, dacht ik. Alle Benzos en Z-Medicatie voor slaap: het werkt maar tijdelijk. Na 6 jaar vond ik het tijd om er mee te stoppen. My God ik ben bijna overleden aan de gevolgen van een te snelle Benzodiazepineontw[lees meer...]enning: ik maak er nu een podcast over en schrijf een boek. De prijs van slaapmiddelen is veel te hoog. Als jullie een slaapmiddel slikken, lees a.u.b. de Ashton Manual. Benzos en Z-medicatie zijn wellicht een effectief middel voor een paar dagen, maar langer dan dat niet doen! Superverslavend en in de ontwenning slaap je nauwelijks meer. Afschuwelijk!

29-10-2022 | Man | 43
zopiclon
Slik soms overdag 0,5 of 1 tablet tegen spanningen en paniek en 's avonds slik ik altijd 1 of 2 tableten voor slapeloosheid en complexe ptss, en overdag tegen de paniek. 'S avonds neem ik er ook nog 2 oxasepam. Ik slaap nog niet altijd soms 4 tot 6 uur en ivm de gewenning slaap ik niet altijd niet evengoed. En als ik het idee krijg dat het slapen 's avonds niet lijk[lees meer...]t te lukken dan neem ik er een biertje of twee bij, dat versterkt de werking. Dit maakt m'n leven iets dragelijker. Ben hiermee tevreden na het proben van bijna de hele medicijnen kast vaan de apotheek.

27-10-2022 | Vrouw | 29
temazepam
Dit medicijn voorgeschreven gekregen via de GGZ, omdat ik laatste tijd veel stress heb en daardoor moeilijk in slaap kan komen. Zowel mn behandelaar als ervaringen op internet waren over het algemeen wel positief, dus ik besloot het een kans te geven. Maar wat een hel! Ongeveer een halfuur na inname kreeg ik last van hartkloppingen, zweten en kon ik amper meer ademen. Hier[lees meer...]door kon ik alsnog niet slapen. Uiteindelijk ben ik wel in slaap gevallen, maar ben na 4 uurtjes weer wakker geworden en vanaf dat moment was ik zo suf dat ik compleet van de wereld was. Ik viel elke keer weer in slaap, maar als ik wakker was dan waren mijn ogen open, maar verder was ik niet aanwezig. Ook deed mijn geheugen het amper meer en wist ik bijvoorbeeld niet meer welke dag het was. Heb mijn behandelaar maar gevraagd om Promethazine, omdat ik daar wel goede ervaringen mee heb. Maar Temazepam NOOIT meer!!!

Mirtazapine

21-10-2022 | Vrouw | 64
mirtazapine
Voorgeschreven door huisarts ivm een al jarenlang bestaande slaapstoornis. Eerste keer ingenomen en gestart met 7,5 mg. Geen enkel effect. Opgehoogd naar 15 mg zoals geadviseerd. Hierna geen enkele minuut van de nacht nog kunnen slapen. Klaarwakker door de totale onrust in armen en benen, te beginnen bij één ledemaat en gedurende de nacht elkaar afwisselend. Ik ben veel g[lees meer...]ewend; functioneer overdag regelmatig op 3 à 4 uur slaap maar een dag werken zonder één minuut slaap is moordend. Bovendien zag ik dubbel. Al met al een beangstigend middel, ik neem dit nooit meer in en zal zeker een melding plaatsen bij Lareb.

Seroquel

20-10-2022 | Vrouw | 40
quetiapine
Om van zolpidem af te komen kreeg 100 mg seroquel. Verschrikkelijk middel vind ik het. Ik sliep wel, maar kon dit dat dan ook de hele dag doen. Schrijven werd moeilijk omdat ik begon te beven. Ik had bloeddrukvallen, zelfs liggend in mijn bed. Ik kon moeilijk mijn focus houden en had het gevoel een beetje zoals een zombie te leven. Ik had ook een verschrikkelijke droge mon[lees meer...]d en kreeg moeilijkheden met plassen.

14-10-2022 | Vrouw | 37
zolpidem
Werkt goed. Ene dag een halve amdere dag niets en volgende dag weer halve of hele. Waar koopt men deze ( betrouwbaar) als de huisarts ze niet schrijft? Mijn huisarts is zeer panisch en heeft er maar 5 gegeven

Lendormin

13-10-2022 | Man | 34
brotizolam

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

11-10-2022 | Vrouw | 40
promethazine
van deze tablet word ik misselijk van. heb deze medicatie gekregen voor het slapen, maar ben nogal misselijk erdoor. tijdens inslapen met ogen dicht zie ik matige voorwerpen bewegen, zoals hallucinaties. bij wakker worden na paar uur weet ik enkele seconden niet waar ik ben. moet bewegen om alert te zijn. daarna weer verder proberen te slapen. geen prettig medicijn, [lees meer...]ik zoek verder.

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

06-10-2022 | Vrouw | 40
promethazine
na inname blauw tablet, 1 a 2 uur kan ik steeds moeilijker slikken. drinken helpt niet het gevoel te verminderen, moest afwachten tot medicatie was uitgewerkt, toen kon ik beter slikken. na inname 1 tablet, de volgende ochtend de hele dag voel ik me suf en moe. deze tablet gekregen omdat ik door geluidsoverlast buren niet kan slapen, maar merk dat het niet echt helpt. n[lees meer...]a 2 uur word ik wakker, alles is wazig en ik zie alles draaien, mogelijk duizeligheid, daarna probeer ik door te slapen maar dat duurt enige tijd. word van tijd tot tijd weer wakker. kan niet een nacht helemaal doorheen slapen. bij overlast buren word je erdoor wakker gemaakt. deze medicatie bracht mij niet in diepe slaap ongeacht overlast buren of niet.

03-10-2022 | Man | 64
quetiapine
Ik heb een bipolaire stoornis type 2 laat gediagnostiseerd en slik inmiddels ruim 8 jaar lithium. Slapen werd m.n. het laatste half jaar echt een ding. Moeilijk inslapen en doorslapen gebruikte steeds meer temazepam. In overleg met mijn psychiater kreeg ik 24 mg voorgeschreven omdat tabletten van 12,5 niet leverbaar waren tabletten van 6,25 mg gekregen begonnen met 2 table[lees meer...]tten dit bleek onvoldoende met 3 tabletten slaap ik nu heel behoorlijk door of val in ieder geval weer snel in slaap. Ik had sowieso al last van afvlakking van gevoelens / emoties dit is met dit middel naar mijn mening zeker niet verbeterd. Daar maak ik mij wel zorgen over. Ik ben heel blij me eindelijk weer eens uitgerust te kunnen voelen. Man 64 jaar jong

Melatonine

29-09-2022 | Man | 17
melatonine
Ik heb al een tijde last van een slecht slaapritme hebben en ik kreeg het gewoon echt niet goed. Van mijn vrienden wist ik dat zij wel eens melatonine gebruikte dus ik dacht "dat kan handig zijn." Nu is het 3÷03 en ben ik klaar wakker na nachtmerries, hartkloppingen, rare geluiden in mijn hoofd en een soort rillingen over mijn lichaam. Ik denk dat mijn dosering niet goed w[lees meer...]as. 1 tablet heb ik genomen, maar die tabletten in dit pakje gaan per 5mg en dat is zeker teveel.

28-09-2022 | Man | 49
lorazepam
Aurobindo lorazepam 2.5 mg werkt totaal ik 12.5 mg werkt niet ik had eerst apotex werkte wel nu is het over genomen door Aurobindo en het werkt niet meer heel vaag

Nozinan

26-09-2022 | Vrouw | 25
levomepromazine
Ik ben nog jong maar wegens al meer dan tien jaar slaapproblemen en allerlei medicijnen dit gekregen. Voorschrift was 12.5mg per dag, ik merkte totaal niets. Ben toen 25mg gaan slikken, op een zowat bijna lege maag zodat t goed opgenomen zou worden, maar lig na anderhalf, twee, drie uur nog wakker. De volgende ochtend zo suf als wat.

21-09-2022 | Vrouw | 40
zopiclon
Ik word er wat moe van, maar meer ook niet. Weinig effect.

09-09-2022 | Man | 66
temazepam
Eenmalig 10mg gebruikt, geen effect, ook geen bijwerkingen.

09-09-2022 | Man | 49
lorazepam
Werkt totaal niet Aurobindo ik heb nog wat apotex dat werkt wel dus er iets anders aan de medicijnen ik Aurobindo gebeld je krijgt standaard antwoord alleen de naam is veranderd niet de medicijnen geloof ik niks van want waarom werkt het dan niet Martin klink

06-09-2022 | Vrouw | 27
zolpidem
Ik word 13x per uur wakker zeiden ze bij de slaapkliniek. Heel slecht slapen zit in de familie. Dit is de enige pil die me effectief helpt om te slapen (inslapen vooral, doorslapen lijkt beter te lukken, maar vooral snel terug in slaap kunnen vallen helpt). Ik probeer het slechts 1 keer per week te nemen. Soms minder, soms vaker. Soms werkt hij helemaal niet, maar meest[lees meer...]al wel. Heb al zoveel andere pillen geprobeerd, maar deze is de beste. 1/7 krijg ik wel 1-3u durende hallucinaties. Ik neem ze dan ook enkel als mijn vriendin bij me is, en me kan kalmeren mocht ik nog eens hallucineren.

06-09-2022 | Man | 26
zolpidem
Voor het eerste gekregen toen ik 14 was in verband met slapeloosheid. Ik kreeg het toentertijd in korte periodes. Toen ik 17 was, was ik er een poosje verslaafd aan. De huisarts bleef het voorschrijven (wat ik overigens niet erg vond aangezien ik er goed op ging). Inmiddels er nu 4,5 jaar weer aan. In december de afkickkliniek in geweest wegens problematisch gebruik. Half [lees meer...]jaar volgehouden niet te gebruiken, op 2 keer een paar dagen na. Sinds een paar 1,5 week weer terug bij af. Ook weer op m'n oude dosering van 110 mg. Het werkt goed, maar boven de 20 mg geen controle meer over m'n gebruik en dan ook standaard een black-out.

Mirtazapine

30-08-2022 | Vrouw | 51
mirtazapine
Halve tablet tegen slapeloosheid, werkt zeer goed. Na 1,5 kreeg ik niet meer van arts. Drama, bijna niet slapen. Daarna heel langzaam afgebouwd. Zit nu op kwart pil.

Melatonine

28-08-2022 | Vrouw | 59
melatonine
Overactieve hersens zorgen ervoor dat ik niet in mijn diepe slaap kom. Ik wil graag slapen maar mijn hersens nemen het over

22-08-2022 | Vrouw | 30
quetiapine
Na mijn bevalling slapeloosheid gekregen. Daarna bergafwaarts, angstaanvallen, paniekaanvallen etc. Antidepressiva gekregen en lorazepam voor slapen. Na poosje overgestapt op quetiapine voor slapen. De verhalen hier maakten me bang, maar ik sliep direct en daardoor heb ik in 7 maanden de rust kunnen hervinden om proberen af te bouwen. En dat is in 2 weken gelukt. Ik [lees meer...]slikte 50mg.. en ben telkens stapjes lager gegaan totdat dat goed voelde. Als het een nacht niet goed ging de nacht erna wat rust ingebouwd door meer te slikken. Dat is maar 1 keer gebeurd. De eerste nacht zonder ging slecht. Tot 4u snachts wakker, en daarna slecht geslapen. Maar ik sliep wel (en dat was nier voor te stellen voor mij). Toen wel doorgezet om weer direct zonder te proberen, zodat ik wel lekker moe was voor nacht 2..Tweede nacht ging prima, wel veel wakker. En derde nacht nog beter. Tijdens afbouwen niet slapen overdag! En vaste tijden naar bed en eruit. Niet 9 uur of meer gaan slapen ofzo. Je moet natuurlijk wel beetje moe zijn. Succes allen, mij heeft het echt geholpen.

16-08-2022 | Vrouw | 64
zolpidem
Slecht slapen is een familiekwaal, piekeren 's nachts, komt veel voor. Ik wilde dat leven niet, altijd slecht slapen..... dus in overleg met de huisarts met Zoldpidem 1 tablet voor het slapen gaan, gestart, ruim 30 jaar geleden. Op eigen initiatief na een paar maanden overgestapt op een 1/2 tablet. Ik ben er ontzettend tevreden over, en blij mee, heb nooit geen slaappr[lees meer...]oblemen meer. Het werkt ook snel en goed, na een half uur/45 minuten, ben ik in droomland. Ik ervaar ook geen bijverschijnselen, maar ik moet er wel voor zorgen, dat ik ze altijd op voorraad heb, of voldoende meeneem als ik op vakantie ga, wat je kunt er donder op zeggen, als ik het halve tabletje niet inneem, dat ik die nacht niet slaap. Je kunt dat verslaving noemen...... maar als een half tabletje mij een goede nachtrust oplevert, dan zij dat maar zo. Mijn man gebruikt het nu ook, sinds hij ongeneeslijk ziek is en in zijn terminale fase zit. hij heeft er ook heel veel baat bij. Ik heb het meerdere mensen al aanbevolen....... maar een goed gesprek vooraf met je huisarts vind ik wel een must.... ik weet natuurlijk niet hoe een ander op dit medicijn reageert. Succes!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2843)
Angst & paniekstoornis (2304)
Depressie (2285)
Hoge bloeddruk (1637)