ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

04-04-2021 | Vrouw | 31
quetiapine
Doordat ik door een angststoornis crash kan ik niet meer slapen. Quetiapine helpt goed om te slapen. Ik gebruik het alleen in tijden van crisis. Pas wel op met dit gebruik. Het dempt natuurlijk voorkomende stoffen in de hersenen vooral dopamine en serotonine, deze zijn verantwoordelijk voor je stemming. Ik ben mezelf kwijt geraakt hierdoor. Ik ben er licht depressief van g[lees meer...]eworden. Gebruik nu citalopram voor mijn angststoornis maar ook om de serotonine een boost te geven. Hoop snel mezelf weer terug te vinden. Mijn advies is gebruik het alleen als je echt niet anders kunt. Ik heb 1 maand 25 gebruikt en daarna 2 maanden 12,5. Nu ben ik er mee gestopt en het slapen gaat weer goed.

Risperdal

01-04-2021 | Vrouw | 51
risperidon
Kreeg dit middel voor slapeloosheid maar slaap nog steeds onvast en zit nu nog meer te piekeren over alles. Sinds ik te kampen kreeg met de menopauze ben ik erg gespannen, kan geen rust meer in mijn lijf krijgen waardoor het moeilijk lukt om te slapen. Lig vaak uren wakker en te draaien in mijn bed. Met luidruchtige buren word ik dan ook nog wakker waarna het slapen geheel[lees meer...] niet meer lukt. Mijn huisarts schrijft steeds van die hersenmanipulators voor maar ik wil enkel iets om te kunnen slapen want ik kan niet meer. Nooit lijk ik serieus genomen te worden, pas na thuiskomst en het lezen van de bijsluiter zie ik dat ik weer iets als een antipsychotica voorgeschreven kreeg. Van deze word ik dan wel niet suf en duf als een zombie overdag maar ben nu non stop aan het piekeren en zie nu wellicht echt dingen die niet zo zijn. Heb het idee dat mensen overdreven vriendelijk tegen me doen dat ze fake tegen me zijn. Als of ze denken dat ik ze niet niet allemaal op een rijtje heb maar erg hun best doen om dat niet te laten blijken... Voel me door iedereen in de maling genomen! Is dit een Psychose????? Dit heb ik normaal niet hoor, proberen slapen gaat nu nog slechter want moet steeds maar te diep door denken over alles en dan zie je steeds meer spoken ook.... iemand raad of dit idd in psychose leven is en ik beter kan stoppen? Nu dag 8 met deze pillen, de dosis verhogen omdat het schijnbaar moest helpen als slaapmiddel weet ik zo net nog niet want het hielp me tot nu niet daar mee.

17-03-2021 | Vrouw | 50
zolpidem
Van deze pillen viel ik heerlijk in slaap en werd ik uitgerust wakker. Echter... tijdens mijn zogenaamde slaap deed ik vreemde dingen. Slaapwandelen, gevaarlijke capriolen zoals plat achterover vallen, uit het raam klimmen etc etc. Ik mis mijn slaap ontzettend en ben weer dood en doodmoe maar toch ga ik het nooit meer gebruiken.

04-03-2021 | Vrouw | 41
zopiclon
Heerlijk die roes. Heel gevaarlijk. Met 2 glazen wijn beland ik als een junk met 1 voet in de wc. Opgesloten in mijn douchecabine. Terwijl ik slechts de deur moet openen. Na inname, na 2 uur wakker met angsten. De grootste rommel die er is. Heel verslavend.

Alprazolam

21-02-2021 | Vrouw | 68
alprazolam
Zeer slecht bezig met alprazolam. inderdaad werkt zeer snel maar je hangt eraan voor altijd Dit geneest niet het werkt zoals drugs je begint met 0,25mg maar moet alsnel overgaan tot hogere dosissen. Waar het op neer komt !!!! Probeer nu maar om er af te geraken !!! Je wilt niet weten wat je te wachten staat. Je moet afbouwen anders kom je er nooit af. Je moet wel over een[lees meer...] serieuze portie wilskracht bezitten om het alleen te doen ofwel kan je je laten opnemen , maar 3 à 4 mg per dag ????? dat is er serieus over . Vraag dringend hulp !!!!!!

18-02-2021 | Vrouw | 50
quetiapine
Jaren slecht slapen, vaak wakker worden....allerhande middelen geprobeerd maar door verslavend effect weer gestopt. Allerhande oefeningen gedaan mbt slapen etc. Door jaren van slapeloosheid een burn out gekregen in combinatie met een gegeneraliseerde angststoornis met beheersbare waangedachten. gestart met citalopram en quitiapine 25 Mg. voor de nacht. Bij aanvang hef[lees meer...]tige lichamelijke reactie...angst....onrust. Na paar dagen is dit gevoel weg en slaap ik er rustig op in en slaap door. als ik wakker wordt kan ik gelijk weer inslapen. De onrust en angst en piekeren in de nacht waardoor ik gespannen in bed lag is weg. Het middel is niet verslavend. Ik ben er dus heel erg blij mee. Ik ben eindelijk bij aan het komen...

12-02-2021 | Man | 61
mirtazapine
Ik neem dagelijks 3 tabletten (mirzapine) van 45mg en na een half uur slaap ik in. Word 2 x per nacht wakker dus het medicijn werkt niet.

11-02-2021 | Man | 67
quetiapine
Wat een ongelooflijk gevaarlijk medicijn, Na inname wordt je wel slaperig maar na een week dosis verhoogt naar 50 mg. Volgende dag voelde mij niet goed, hoofd was totaal in de war, het beste was om zelfmoord te plegen zo kreeg ik de gedachte. Na contact opname met de psychiater moest ik gewoon doorgaan met inname, doodziek en vreselijk vermoeid heb ik het toch 1,5 jaar [lees meer...]ingenomen met als resultaat een vreselijke tinnitus, trillingen zij gebleven en vaak algeheel ziek gevoel. Afkicken van 50 miligram zou niet moeilijk moeten zijn. Ga het maar eens proberen dan piep je wel anders, vreselijk veel afkickverschijnselen, huil buien en slapeloosheid, de zenuwen gieren door je lijf je hartslag is totaal van streek en komt niet tot rust. Nooit meer van deze medicijnen en ik pleit ervoor om ze te verbieden. Ze duwen je naar de rand van de afgrond. Doe het niet en laat je niet overhalen door een psychiater. Pillen poesers dat zijn ze en het ergste is dat ze niet naar je luisteren. Nu een jaar na laatste inname nog steeds dezelfde verschijnselen als bij het gebruik. Volgens de artsen kan het een beschadiging zijn aan het centrale zenuwstelsel door gebruik van quetiapine en slaapmiddelen, wat een oplossing lijkt is eigenlijk een ramp, neem het aub nooit het heeft vreselijke gevolgen en je geneest er niet van.

05-02-2021 | Vrouw | 23
quetiapine
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven omdat ik Niet kon slapen door onrust. Ik lag veel te piekeren. Ik slik 1x 25 mg een uur voor het slapen gaan. Merk steeds minder van die slaperigheid en het duf worden. De eerste paar keren merkte ik het heftiger. Ondanks dat het niet eng is ofzo. Nu merk ik steeds minder van de bijwerkingen. Ik val er sneller mee in slaap. Ik heb nu s[lees meer...]inds een aantal weken een lichte vorm van tinnitus. Daardoor merkte ik dat ik weer angstig was vooral in de nachten en niet kon slapen. Nu slik ik 1x de 25mg weer en gaat het slapen weer goed. Nog steeds weinig last van bijwerkingen. Ik merk als ik in de nacht wakker wordt dat mijn lichaam gewoon niet in staat meer is om te vechten. Iets wat ik wel deed. Ik draai nu gewoon om en mijn lichaam laat me toe te rusten en weer in slaap te vallen. Dus dat is voor de nachten erg fijn. De dagen kom ik prima door. De tinnitus is bij mij goed te maskeren. Het geeft me nu meer rust nu ik dit slik voor de nachten. Ik snap wel dat je me waarschijnlijk niet wakker kan bellen snachts voor noodgevallen. Want je bent toch een beetje rozig en je reactie neemt wat af. Maar over het algemeen ben ik erg tevreden. Ik sta smorgens niet moe op maar ben redelijk uitgerust en kan dan ook wel gewoon autorijden. Ik wil binnenkort wel gaan kijken of ik naar 12.5 mg kan gaan en kan gaan afbouwen. Ik was eigenlijk voor corona altijd een goede slaper dus wil uiteindelijk het weer zelf doen. Maar dat gaat me wel lukken als de corona voorbij is en ik weer kan werken en weer mijn ding kan gaan doen. Voor nu prima en heb ik rust. Zou het middel wel aanraden.

27-01-2021 | Vrouw | 56
flurazepam
ik nam sinds jaren 1/2 staurodorm en bij het wakker komen midden in de nacht nog 1/2... nu sinds maanden uit de handel en kreeg ik van de huisarts dormonoct voorgeschreven... wat mij niet liet slapen.... daarna doorverwezen naar een psychiater die mij op 1 trazodone en 1/2 zolpidem gezet heeft... na 9 dagen : duizelig, wazig, quasi NIET slapen, zweten, geen appetijt en moe[lees meer...]lijk kunnen eten... maar mijn vraag blijft : wanneer ga ik kunnen slapen... dat is alles wat ik nu wil... iemand enige ervaring?

26-01-2021 | Vrouw | 56
flurazepam
Ik nam sinds jaren 1/2 Staurodorm bij het slapengaan... en meestal nam ik er midden in de nacht 1/2 bij. Van Staurodorm zelf heb ik nooit bijwerkingen gehad... maar is nu uit de handel waardoor ik Dormonoct voorgeschreven kreeg maar die hielp bij mij niet... uiteindelijk bij een neuroloog en psychiater terecht gekomen die mij beide op 1 Trazodone van 100 mg gezet hebben sa[lees meer...]men met 1/2 Zolpidem : ik neem die nu 8 dagen en slaap er quasi niet mee... ik heb alle neveneffecten : waarschijnlijk door de afbouw van de Staurodorm en Dormonoct en het opstarten van Trazodone en Zolpidem : zweten, niet slapen, duizelig en ijl in het hoofd, jeuk, tintelingen in de vingers, vermageren, geluiden veel sterker horen,...ik ben gelukkig thuis van het werk want zo kan ik onmogelijk werken, kan zelfs heel moeilijk koken en smaken doet het mij zeker niet... Wie heeft hier nog ervaringen mee... ik hoop dat ik weldra kan slapen en van die akelige bijwerkingen af ben

10-01-2021 | Vrouw | 60
zopiclon
Vanaf mijn 40e ernstige slapeloosheid door stressgevoeligheid en paniekaanvallen. Ik slik zoplicon nu 20 jaar. Elke avond 1 tabletje van 7,5 mg voor het slapen, en soms 1,5 tablet. Daar slaap ik heel goed op. Zou er graag mee stoppen maar tot op heden niet gelukt. Ik functioneer er goed op trouwens. Hoop er ooit vanaf te kunnen komen.

31-12-2020 | Vrouw | 30
mirtazapine
Ben begonnen met 7,5 mg, tegen slapeloosheid. Dit deed helaas niks. Toen opgehoogd naar 15 mg. Dit werkte binnen 2 nachten al. Heb in jaren niet zo goed geslapen. Maakte eindelijk weer nachten van 10-12 uur. Alleen het eten werd een probleem. Ik merkte niet wanneer ik vol zat en had constant een honger gevoel. Ik voelde alleen dat ik teveel gegeten had door enorme maagpi[lees meer...]jn. In een maand tijd zat er al 5 kilo aan. Dus helaas, weer aan het afbouwen.

30-12-2020 | Vrouw | 47
quetiapine
Middel is erg prettig in gebruik. Ik krijg het voor slapeloosheid en gebruikt nu 6,25 mg. Het duurt ruim 2 uur voordat het werkt maar kan dan paar uur prima slapen. Heel blij mee.

28-12-2020 | Man | 51
mirtazapine
9 jaar geleden gekregen toen ik op de PAAZ verbleef. Ik kon niet slapen en kreeg dit medicijn. 15 mg. Sliep als een roos en het medicijn heeft al die jaren goed voor mij gewerkt. Ben er wel 15 kilo door aangekomen. Dit komt deels ook dat na inname het hongergevoel heel sterk is. Geen verzadiging. Ik blijf door eten. Met huisarts overlegd dat ik wilde afbouwen. Ook omdat i[lees meer...]k zwaarder was geworden en doordat ik EMDR wilde gaan doen en dan is het wel handig dat je bij je gevoel kan. Voel mij door dit medicijn wel afgevlakt in mijn gevoel. Ik ben begonnen met afbouwen d.m.v. de Mirtazapine drank. Na wat moeilijk doen door de zorgverzekering ben ik begonnen en heb het kunnen afbouwen tot 7,5 mg. Het gekke is: ik sliep nog beter dan met 15 mg! Doordat de drank al een tijdje niet leverbaar is breek ik 1 tablet doormidden. Dat ging ook een tijdje goed maar de laatste weken slaap ik zeer slecht. Probeer soms weer met een hele tablet maar dat lukt ook niet meer. Denk dat ik maar verder ga met afbouwen. Heb wel Lorazepam en daar slaap ik heel goed op maar dat is zo verslavend. Ben wel weer ruim 10 kilo lichter gelukkig.

Temazepam

27-12-2020 | Man | 36
temazepam

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

22-12-2020 | Vrouw | 68
promethazine
Voorgeschreven door psychiater , 2x s’avonds ingenomen ivm slapeloosheid, “vol “ hoofd. Averechtse werking , niet suffig , geen slaap, wel spiertrekkingen in armen en benen, ontzettend droge mond, ook daarna overdag. Dus mee gestopt.

09-12-2020 | Man | 37
mirtazapine
Ik val slecht in slaap i.v.m. piekeren. Ook 's nachts na bijv. toiletbezoek lastig weer in slaap kunnen komen. N.a.v. slaaponderzoek op advies van neuroloog begonnen met dagelijks gebruik Mirtazapine 7,5 mg. Werkt fantastisch. Met 7,5 mg echter erg suf. Daarom naar 3,75 mg gegaan. Nu zelfs om de dag. Werkt bij mij echt uitstekend tegen de slapeloosheid. Vervelende bijwerki[lees meer...]ng is gewichtstoename. Dit ondanks het feit dat ik niet meer ben gaan eten en dagelijks sport.

04-12-2020 | Man | 55
quetiapine
Wondermiddel ik slaap gewoon weer 6 uur achter elkaar geen last van bijwerkingen

03-12-2020 | Man | 60
quetiapine
Ik had bij de huisarts om Quetiapine gevraagd na aanraden van mijn therapeut, omdat veel mensen goede ervaring hadden. Toen ik in de avond het eerste tabletje van 25mg in nam begon na een half uur de ellende. Ik kreeg ineens een opgejaagd gevoel, heb uren lang erg liggen rillen. Mijn hart heeft zeker 8 uur enorm hard geklopt en zag constant flitsen in mijn hoofd. Alsof [lees meer...]ik vergif ingenomen had. Ik heb toen na een paar uur een tablet van 50mg oxazepam genomen om tot rust te kunnen komen. Ik heb een vriendin opgebeld die ook dit middel gebruikt. Zij kent mijn bijwerkingen niet. Nu ga ik contact met huisarts opnemen om te vragen of ik moet doorgaan of stoppen

29-11-2020 | Vrouw | 45
flurazepam
Heb 8 jaar lang stauradorm gebruikt, nu uit de handel. Heb met laatste doosje proberen af te bouwen, maar na 2 weken zonder kreeg ik hevige paniekaanvallen, spanningshoofdpijn, oorsuizingen, maagzuur, .. Ik heb al van alles geprobeerd ter vervanging, andere benzo's om van daaruit te kunnen afbouwen, maar daar werd ik ijl van in mijn hoofd, dan anti-depressiva, maar heb mee[lees meer...]r last van de bijwerkingen dan dat het werkt. Temesta werkt bij mij wel tegen de paniekaanvallen, maar is niet voor langdurig gebruik.

28-11-2020 | Vrouw | 17
flurazepam
Ik nam trazodone 100 mg, maar dat hielp me niet meer. Dan overgestapt op Staurodorm, het werkte goed. Ik sliep beter in, kon doorslapen en langer slapen. Ik was niet moe overdag. Jammer genoeg niet meer verkrijgbaar..

25-11-2020 | Vrouw | 42
mirtazapine
Na 9 jaar Amitriptyline 30mg te hebben gebruikt, kreeg ik dit jaar uit het niets paniekaanvallen. Mijn vader is 11 jaar geleden onverwacht overleden toen ik 6 maanden in verwachting was, 2 jaar na zijn overlijden zijn de slaapproblemen begonnen. Destijds gaf de huisarts mij Amitriptyline 30mg en oxazepam 10mg om bij te tanken omdat ik 3 maanden amper geslapen had. N[lees meer...]a een half jaar gebruik van oxazepam was ik afgevlakt geraakt. Afgebouwd met de oxazepam, en zopiclon 7,5mg gekregen. Toen óók bloed na laten kijken, ik had een b11 en een b12 tekort. Ik was heel nerveus en wist niet waardoor, totdat mijn b11 en b12 weer op peil was. Langzaam voelde ik mij weer opknappen. Tot afgelopen januari opeens een paniekaanval. Ik wist eerst niet wat het was, een nare vlaag van nervositeit trok door heel mijn lijf, misselijk, mijn hart ging als een malle tekeer, ik kon zelfs niet meer slikken, alles in mijn lijf sprong op slot. Ik ademde via de buik om hyperventilatie te voorkomen. Soms duurden ze 5 minuten, maar ook weleens 2 uur, op en af. Ik werd er gek van, alhoewel ik gewoon nog de deur uit ging en mij niet liet belemmeren door paniekaanvallen. Uiteindelijk ten einde raad heb ik mijn huisarts gebeld en gevraagd of ze iets wist tegen rust en paniekaanvallen. Ze stelde Mirtazapine 30mg voor, opgebouwd van 15mg ipv Amitriptyline. Dus Amitriptyline weg, Mirtazapine genomen. In het begin, de eerste 3-4 weken had ik continu trek, de eerste 2 nachten sliep ik 8 uur aan één stuk, maar daarna niet meer. Ik neem nog steeds zopiclon erbij. Ik slik nu zo'n 4 maanden Mirtazapine, ik heb sindsdien geen paniekaanval meer gehad! Het maakt voor het slapen gaan wat meer rust in mijn hoofd.

Temazepam

12-11-2020 | Man | 24
temazepam
Ik ben werk op onregelmatige tijden, waarbij het vaak voorkomt dat ik snachts werk waarbij het resulteert in overdag slapen. Omdat ik soms 7 nachtdiensten achter elkaar draai en overdag soms moeizaam kan slapen kreeg ik op advies temazepam voor zo nu en dan in te nemen om een dag goed te kunnen slapen. Ik heb in totaal ongeveer 6 x een temazepam 10mg ingenomen buitenom dat[lees meer...] ik er goed op sliep (8 uren) was ik zeker tot 12/15 uren na inname suffig. Sinds het gebruik van de temazepam is mijn normale nachtrust abnormaal slecht ik ben vaak vanaf 03:00 klaarwakker en dan savonds weer extreem moe ookal rek ik dan tot 23:00 alvorens te gaan slapen ik blijf halverwege de nacht wakker worden. Mijn eetlust is afgenomen, misselijk bij het eten. Terwijl ik goed kan en moet eten om op gewicht te blijven. Ik had al van veel collega's gehoord dat temazepam enorm verslavend en zeer veel bijwerkingen had. Maar omdat het geadviseerd word en je het minimaal gebruikt verwacht je geen of nauwelijks bijwerkingen maar niets is minder waar. Mijn advies, gebruik dit middel niet, zoek naar oorzaken waarom je niet kan slapen en probeer die op te lossen ipv temazepam te nemen. Of besprek andere medicatie ipv temazepam. Ik slik verder geen medicatie, geheel blanco qua voorgeschiedenis, en voor zover ik weet kerngezond.

Trazolan

11-11-2020 | Vrouw | 18
trazodon

05-11-2020 | Vrouw | 36
zopiclon
Door slechte ervaring had ik slaapprobleem. HA schreef me Zopiclone EG voor. Ik heb 3jaar op 1 pilletje geslapen. Ik nam ze in, rookte een cigi en ging in bed. Ik sliep in 5 min tijd voor ruim 8u. Na 3j zit ik nu wel op 2 pillen. Zelfde routine... Ga direct gaan slapen of je doet dingen waar je da andere dag geen weet meer van hebt! Enigste bijwerking die ik heb is slechte[lees meer...] smaak, maar na het ontbijten en tanden poetsen is die weg. Ik slaap lekker en voel me lekker uitgeslapen. En raad dit alleen maar aan.

Temesta

03-11-2020 | Man | 57
lorazepam
Ik kreeg 2 jaar geleden veel last van faalangst op het werk, waardoor ik slecht kon slapen (begon te piekeren) en hierdoor kreeg ik ook een drukkend gevoel rond het hart. Ik heb hier maanden mee rond gelopen tot dat een arts (die mijn rugblessure behandelde) en ik dit vertelde mij 1 tabletje temesta meegaf. Het leek wel een wonder pilletje. Angst en druk rond mijn hart ve[lees meer...]rdwenen als sneeuw voor de zon en ik had er geweldig van geslapen. Ik voelde mij de dag erna herboren. Ik ben toen maar gelijk naar mijn huisarts gegaan voor een volledig doosje, maar dit deed er moeilijk over. Het zou heel slecht zijn. Toch heb ik uiteindelijk voorgeschreven gekregen om af en toe te gebruiken. Soms heb ik het maanden niet meer nodig en als ik dan weer eens een slechte periode heb neem ik er enkele met tussenpozen van 2 dagen.

Amitriptyline

29-10-2020 | Vrouw | 29
amitriptyline
Amitriptyline 25mg gekregen tegen slapeloosheid. Bij mij deed dit middel helemaal niks. Dag erna voelde ik me super depri en ben ik er meteen mee gestopt.

Olanzapine

28-10-2020 | Vrouw | 29
olanzapine
I.v.m. een burn-out en flinke slaapproblemen op advies van de huisarts olanzapine gaan proberen. Je slaapt als een roos op dit middel, alleen ben ik zeker 20 kilo aangekomen in 6 maanden tijd. Ik kreeg een hongergevoel wat niet te stoppen was en mijn stofwisseling is veranderd door het middel. Ook had ik vaker spierspanningen ervan.

15-10-2020 | Man | 32
zolpidem
Ik neem er af en toe 2.5.mjjn ervaring is ook dat de kans dat je gaat slaapwandelen en de koelkast leegeet erg groot is.daarbij is het regelmatig voorgekomen dat je er achter komt dat je er achter komt dat je het halve doosje naar binnen hebt gewerkt zonder dat je het door had.erg vervelend.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2531)
Depressie (2034)
Angst & paniekstoornis (1983)
Hoge bloeddruk (1423)
Acne/puistjes (1034)