ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

Stilnoct

22-01-2022 | Vrouw | 65
zolpidem
Wanneer ik af en toe te moe ben en toch niet slaap, neem ik een halfje.slaap vlug in en slaap diep. Volgende morgen ben ik dan vaak erg kribbig en depri en huilerig.ook spierpijn. Her heeft wel eventjes geduurd voor ik het verband zag. Zal het niet meer gebruiken.

Circadin

21-01-2022 | Vrouw | 23
melatonine
Werkt uitstekend! Nam voordien gewoon melatonin maar ik kon hiermee niet doorslapen. Door circadian slaap ik ook heerlijk door en ik word s morgens wakker.

16-01-2022 | Vrouw | 45
amitriptyline
Met dit middel begonnen omdat ik elke nacht een paar uur wakker lag. De eerste week erg suf en duizelig geweest bij het opstaan s'morgens. Na de eerste week merkte ik dat ik meer eetlust kreeg. Dit is jammer maar beter dan elke nacht wakker liggen. Door dit middel ben ik wel veel meer gaan dromen. Geen nare dromen maar wel erg intensief. De huisarts zei mij dat ik kon stop[lees meer...]pen met dit middel wanneer ik wilde. Mijn ervaring is dat ineens stoppen niet prettig is en dat afbouwen echt beter is.

13-01-2022 | Man | 42
temazepam
Ik neem om de dag een pil en ik moet zeggen het werkt prima , word nog wel vaak wakker maar ik weet niet meer hoe laat en ben uitgerust. Geen bijwerking voor mij .

Lorazepam

09-01-2022 | Vrouw | 66
lorazepam
Ik kan niet in en.doorslapen al vele middelen gehad denk dat dit m is omdat ik zonder angst rustig wakker worst indien hoog gedoseert. Zorg dat je goede begeleiding krijgt met gesprekken. ga je jezelf ook beter begrijpen en de pillen werken.dan.beter Omdat je tot rust komt neem.de tijd ervoor, jij bent het waard. Al's je niet hoog genoeg wordt gedoseerd IBM werkingsti[lees meer...]jd dan blijf he heel lang in bed on bij te komen, krijg he zoals ik will 2,mg dan slaap je diep genoeg en ben.fit wakker wel om 10 uir naar bed gaan, verder geen last meer van nachtmerri

Melatonine

08-01-2022 | Vrouw | 53
melatonine
Al langere tijd slecht slapen en van alles gebruikt, ook melatonine pilletjes weinig tot geen effect. Nu slik ik al half jaar lorazepam waar ik van af wil. Tot mijn dochter vertelde dat ze geleerd had dat hormonen vloeibaar zijn, zoals melatonine. Op internet vond ik vloeibare melatonine van vitaplex. 1 druppel 0, 25 mg wat zij aanraden, maar begon zelf iets te enthous[lees meer...]iast met 6 druppels. Eerste nacht kreeg ik hartkloppingen dus niet bepaald bevorderlijk voor een uitgerust gevoel. Daarna terug gegaan naar 3 a 4 druppels op een theelepel langzaam laten oplossen in de mond. Ik heb de lorazepam nog wel nodig om te slapen, probeer in kleine beetjes af te bouwen, maar het lijkt of ik met de vloeibare melatonine nu weer vaker droom en dan toch wat uitgeruster wakker wordt.

Sedistress

07-01-2022 | Vrouw | 46
passiebloem extract
Na het innemen had ik ook zeer levendige, angstige dromen...

Zolpidem

03-01-2022 | Vrouw | 55
zolpidem
Ik neem nu al jaren zolpidem en kan er niet meer zonder ben voor ontwenning geweest en nam toen nog maar een halfje een tijdje ging het goed nu zit ik weer terug op 2 wel in de nacht ga om negen slapen rond 2 in de nacht het tweede en dan slaap ik tot 8&9 uur neem overdag niks meer weet dat het niet gezond is maar wil kunnen slapen

29-12-2021 | Vrouw | 63
zopiclon
Het is zwaarder dan Zolpidem maar werkt ook trager. Volgende dag stond ik heel vermoeid,enigszins verward en met gezwollen gezicht en vingers op! Apotheker had geen Zolpidem meer en gaf mij dus dit .Want dit zou hetzelfde zijn .Niks is minder waar. Zoplicon is veel zwaarder dan Zolpidem! En blijkbaar zit er een stof in waarvoor ik allergisch ben.Dus neen voor mij nooit [lees meer...]meer al werkt het goed tegen de pijn Maar ik pas

Dormicum

29-12-2021 | Man | 26
midazolam
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer 1 jaar in tabletvorm (15MG). Reden is een (in)slaapstoornis waar ik al jaren mee kamp. Na meerdere slaapmedicatie geprobeerd te hebben (temazepam / zopiclon) van mijn huisarts Midazolam voorgeschreven gekregen. Voor mij werkt het perfect, binnen 20 minuten na inname word ik rustig en val doorgaans binnen 45 minuten na inname als een bl[lees meer...]ok in slaap. De volgende dag word ik uitgerust wakker en na 1 jaar gebruik kan ik mij niet heugen dat ik ooit last heb gehad van een bijwerking.

Temesta

29-12-2021 | Vrouw | 75
lorazepam
Heb het een tijdje genomen 0,5mg s avonds en kon toen goed slapen. Succesvol afgebouwd en overgestapt naar een natuurlijk slaapmiddel. Helpt minder goed maar soms lukte het om toch een zestal uren te slapen. Nu neem ik terug halve temesta om te slapen wegens angst en onrust tijdens deze Corona crisis. Ben wel van plan het over een tijdje weer af te bouwen. Wil er niet t[lees meer...]e afhankelijk van worden.

Trazodon

04-12-2021 | Man | 45
trazodon
Dit medicijn neem ik intussen meer dan 3 jaar. Opgestart na het afkicken van een zolpidem verslaving. De eerste weken lijkt het niet te werken, nadien werkt het heel goed, maar duurt het langer om de slaap te kunnen vatten. In die tijd (ongeveer anderhalf uur) krijg ik een niet te stillen hongergevoel. Resultaat: 10kg erbij de afgelopen twee jaar sinds ik dit medicijn n[lees meer...]eem. Andere bijwerking: verstopte neus, ongeveer een halfuur na inname. Het doet wel wat het moet doen: je slaapt door (in mijn geval 6 à 7 uur). Heb wel de indruk dat de effectiviteit vermindert na een paar jaar.

03-12-2021 | Man | 24
temazepam
Het doet helemaal niet. Absoluut helemaal niets ervan gemerkt.

Oxazepam

30-11-2021 | Man | 70
oxazepam
Prima te gebruiken voor mij. Je moet dit soort medicijnen niet dagelijks nemen. Af en toe als je moeilijk in slaap komt. Dat is mijn ervaring. 1 a 2 x per week.

25-11-2021 | Vrouw | 39
amitriptyline
Ik had al meer dan een jaar, na de geboorte van mijn dochter, last van ernstige slapeloosheid en hiermee gepaard gaande angstklachten (wat als ik weer niet slaap, paniek, etc). Ik heb van alles geprobeerd, incl. slaapmiddelen (benzo’s, wat een troep) maar het hielp allemaal weinig tot niks. Met amitryptiline ben ik steeds beter gaan slapen en na zo’n 2-3 mnd gebruik zelfs [lees meer...]weer volledige nachten. Zo ontzettend fijn na ruim een jaar gemiddeld zo’n drie uur per nacht te hebben geslapen!

18-11-2021 | Man | 21
zopiclon
Voor mij werkt dit medicijn niet optimaal. Ik heb het geprobeerd om te stoppen met de Lorzapam op 1/2 MG voor het slapen gaan omdat ik met de Lorazepam s'nachts toch vaak wakker word. Helaas vond ik het "ontspannen" effect van Zopiclon niet aangenaam en voelde me zwaar en had pijn aan mijn spieren. Daarnaast de zelfde nacht nog een nachtmerrie gehad waar ik als ik wakker [lees meer...]werd en weer in slaap viel weer terug in kwam en de volgende dag voel ik mij erg brak en versufd. Misschien voor andere mensen een goede optie voor tijdelijk als slaapmiddel maar voor mij slechte reactie op. Echter viel ik wel snel in slaap, maar niet op een fijne manier.

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

07-11-2021 | Vrouw | 34
promethazine
Na verschillende middelen te hebben geprobeerd slik ik ongeveer een 1,5 promethazine. Dit is omdat zowel problemen met inslapen als doorslapen heb. Door de promethazine val ik ongeveer binnen een uur een slaap, waar ik zonder ongeveer 3/4 over doe. Helaas begin ik negatieve ervaringen te krijgen. Hele dag weinig energie, slechte concentratie, lage libido en negatieve inv[lees meer...]loed op mijn mentale gesteldheid. Ik was altijd erg sociaal maar daar is nu niks meer van over, ook was ik altijd erg adrem en gevat maar ook daar is niks van over gebleven. Ik mis de oude ik! En heb daarom besloten te stoppen met de Promethazine om te kijken of dat verschil maakt.

Zyban

04-11-2021 | Man | 44
bupropion

04-11-2021 | Man | 44
quetiapine
Ik gebruikte tot ongeveer 3 weken geleden Citalopram tegen depressie en angststoornissen. Dat werkte prima, maar ik had toch regelmatig last van paniekaanvallen. Die had ik voorheen al, maar het was juist de bedoeling dat het ergste wel zou verdwijnen door dit medicijn. Dus ik kreeg een nieuwe antidepressiva, genaamd Bupropion. Helaas kreeg ik hierdoor last van slapelooshe[lees meer...]id. 3 weken lang alleen maar naar het plafond liggen staren. En dat had een negatieve invloed op de antidepressiva. Eergisteren kreeg ik Quetiapine voorgeschreven en ik was meteen enthousiast. Ik had het alleen te vroeg ingenomen. Na het eten al. Dus ik was de hele avond eigenlijk heel moe. Toen ik op bed lag, was ik dan ook direct helemaal vertrokken en heb ik echt heerlijk geslapen. Wel heb ik het idee dat Quetiapine de Bupropion versterkt. Ik had door Bupropion al last van duizelingen maar sinds eergisteren zijn deze duizelingen alleen maar erger geworden. Even aankijken maar.

03-11-2021 | Vrouw | 46
mirtazapine
Ik las veel positieve verhalen over mirtazapine in lage dosering waardoor het als antihistaminicum werkt en daardoor slaapbevorderend is. Ik heb al 10 jaar een ernstig slaapprobleem en veel benzo's gebruikt. Maar ik bouw overal een tolerantie voor op. Dit is overigens normaal en gebeurt bij iedereen. Mensen die jaar in jaar uit op dezelfde dosering benzo's of antihistamine[lees meer...] kunnen slapen, daar is sprake van een placebo effect! Wat ook prima is, als het maar werkt:-) Helaas werkt placebo niet bij mij.... Zo ook met mirtazapine. De 1e week was inregelen, 2e week werkte het goed, ik maakte een aantal nachten van 10 uur slaap. Maar na 3 weken werkte het helemaal niet meer om te slapen. Verschillende doseringen geprobeerd tussen 2.4 mg en 3.6mg, hoger wordt het een antidepressivum, maar bij geen enkele dosering slaap ik erop. Ik voel me er wel rustiger onder en ben ook wat aangekomen gelukkig. Door de vele wakkere uren lag mijn verbruik veel te hoog voor wat ik kon eten en dus was ik veel te mager. Nu ben ik wat beter op gewicht. Ik ben dus niet gestopt met mirtazapine. Maar om te slapen ga ik nu 2 weken benzo's en daarna 2 weken antihistamine proberen om en om, waarmee ik hoop te voorkomen dat er gewenning optreedt voor beiden. De pilletjes zijn 15 mg dus dosering van 3 mg is nog een hele kunst. Ik heb een micro weegschaal gekocht op bol.com, dat werkt perfect, het weegt tot 0.001gram precies.

01-11-2021 | Vrouw | 86
temazepam
Na temazepam 4 x gebruikt te hebben om de dag 1 capsule, is er tijdens de nacht erge jeuk ontstaan terwijl ik het juist ingenomen had voor slapeloosheid. Door de erge jeuk ben ik nu juist wakker. Ik zal hierdoor het niet meer innemen

31-10-2021 | Vrouw | 30
quetiapine
Ik kreeg quetiapine omdat ik door mijn postnatale depressie en gespannenheid niet meer kon slapen. Het helpt mij om weer wat slaap te pakken (5-7 uur per nacht). Ik slik nu 75 mg hopelijk kan ik over wat weken afbouwen. Ik merk weinig van bijwerkingen behalve een droge mond en droge ogen, ik merk geen toegenomen eetlust.

27-10-2021 | Vrouw | 45
quetiapine
Door een burn-out is m’n zenuwstelsel helemaal over z’n toeren geraakt. Ik kreeg last van paniekaanvallen en enorme angst. Kon daardoor niet totaal meer slapen. Huisarts wilde liever geen benzo geven en stelde voor eerst quetiapine uit te proberen als slaapmiddel. Dat heeft mij heel goed geholpen. Op 50 mg sliep ik minstens 8 uur aan 1 stuk door. Wel de volgende ochtend la[lees meer...]st van enorme vermoeidheid/dufheid en wazig zien, maar dat trok in de loop van de dag bij. Heb dit middel 2 maanden gebruikt, daarna afgebouwd naar 25 mg. Dit afbouwen gaf zo’n 4 nachten slecht slapen en daarna ging het weer beter. Twee weken daarna helemaal gestopt (weer zo’n 4 nachten slecht geslapen) en sindsdien slaap ik weer prima zonder dit middel. Het heeft mij in deze periode zeker goed geholpen!

Lorazepam

26-10-2021 | Vrouw | 41
lorazepam
Ik ben begonnen met lorazepam nadat ik ruim 2,5 jaar niet meer in diepe slaap viel, allerlei medicatie had gehad maar gewoon niet werkte. Door de fibromyalgie staan mijn spieren constant gespannen, de eerste keer lorazepam was een verademing voor mij, ontspannen spieren en een ontspannen lijf. Ik viel vaker en dieper in slaap. Raakte er wel heel snel afhankelijk en versla[lees meer...]afd aan, ik had ook steeds een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te ervaren. Doordat ik zelf dacht dat de lorazepam mijn redding was en ik niet zonder kon had ik oogkleppen op wat er daadwerkelijk gebeurde. Ik kreeg alsmaar sterkere suïcidale gedachten, ik raakte uitgeput doordat ik 24/7 in paniek was, opgejaagd voelde en bang was, mijn ptss klachten verergerde enorm en ik had zelf totaal niet door dat het gebeurde en dat het door de lorazepam kwam. Achteraf gezien een erg enge periode, nooit verwacht dat ik mijzelf zo kwijt kon raken en aan de duistere kant kon komen door medicatie

22-10-2021 | Vrouw | 49
mirtazapine
Ik slik het dan weer een paar avonden maar kom ontzettend aan vandaar dat ik er maar weer mee stop, dit voelt niet goed!

21-10-2021 | Vrouw | 71
amitriptyline
Ik slaap er goed op,enkele keer beetje later in slaap,maar ik kan hier mee dealen !

18-10-2021 | Vrouw | 32
zopiclon
Aardig geslapen met behulp van Zopiclon, maar ik werd er suf van en voelde me 's morgens nooit erg uitgerust. Nu gebruik ik Mirtazapine en dat helpt mij beter om goed te slapen. Ik word echt uitgerust wakker en was alleen in het begin een beetje suf overdag.

18-10-2021 | Vrouw | 32
mirtazapine
Nog nooit zo goed geslapen. Geen last van bijwerkingen. Zeer tevreden.

Valdispert

17-10-2021 | Man | 45
valeriaan
Het-doet-helemaal-niets. Gewoon weer van 2 tot 6 wakker als normaal. dit was de extra sterk/nachtvariant. 6 dragrees doen ook niets. Gewoon moderne kwakzalverij.

14-10-2021 | Vrouw | 58
temazepam
Ook ik slik al jaren af en toe een Temazepam, 10 mg, soms een halfje. Sliep hier prima op. Maar sinds kort de volgende dag, jeuk, huiduitslag. Ik ga hier mee stoppen, heel erg vervelend

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2688)
Depressie (2167)
Angst & paniekstoornis (2133)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1133)