ziekte

Zolpidem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor slapeloosheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: slapeloosheid

Stilnoct

17-01-2023 | Vrouw | 26
zolpidem
1 pilletje bracht me in een roes, ik noem t high, waardoor ik dingen deed die ik me achteraf niet meer kon herinneren gevolgd door black out.

Lormetazepam

17-01-2023 | Vrouw | 72
lormetazepam
Werkt bij mij fantastisch Gebruik het al 8 jaar

Staurodorm

15-01-2023 | Vrouw | 72
flurazepam
ik heb jaren staurodorm gebruikt met een goed resultaat,toen het niet meer te verkrijgen was heb ik wel 6 andere middelen gebruikt zonder resultaat,ik was in de 7de hemel dat staurodorm terug verkrijgbaar was maar al na enkele nachten wist ik dat de tabletten niet werkten,ik kwam tot de conclusie dat ze nu van Mylan zijn en origineel van een ander merk,ik neem nu dormonoct[lees meer...] met een wisselend effect

13-01-2023 | Vrouw | 34
temazepam
Na maandenlang een slecht slaappatroon i.c.m. depressie temazepam gekregen vanuit het ggz. Helaas ik merk er helemaal niets van en kom alsnog niet in slaap.

12-01-2023 | Vrouw | 62
zolpidem
Het is een inslaper Sporadisch te gebruiken bij niet kunnen slapen. ... Neem het alleen indien hoogstnodig. ..Dus niet elke avond Het werkt goed. .

12-01-2023 | Vrouw | 46
lorazepam
Kreeg lorazepam voor slapeloosheid en angst om in de nemen voor de nacht. Jaren lang lorazepam Apotex geslikt. Los van dat ik liever geen slaapmiddel zou slikken, werkte Apotex tot op zekere hoogte. Kreeg van de apotheek ineens ander merk mee: Aurobindo. Direct bijwerkingen. Onrustig, wel suf worden maar niet in slaap vallen, overdag gevoel van uit balans zijn etc. Bij apo[lees meer...]theek gemeld en zij namen dit gelukkig serieus. Heb het merk Prolepha meegekregen (Apotex was uit de handel) en dat werkt iets minder goed dan Apotex, maar ik heb niet de nare bijwerkingen van Aurobindo.

Trazodon

02-01-2023 | Vrouw | 49
trazodon
Neem nu bijna drie weken. Slaap nu 4 uur aan stuk, kom wakker maar slaap weer. Toch gevoel dat ik meer uitgerust ben. Moet misschien nog naar 75 mg gaan Niets van bijwerkingen Om in te slapen gebruik ik melatonine spray van phorte farma

Valeriaan

02-01-2023 | Vrouw | 69
valeriaan
Vreselijk dromen, dag na inname vermoeid dn erg suf gevoel.

Alprazolam

31-12-2022 | Man | 50
alprazolam
Ik heb valium als vervanging gekregen maar vind het niks. Krijg er ook temazepam bij maar daar ben ik 4 uur later klaar wakker van en die valium ben ik de hele dag suf van hoop dat ze snel weer te leveren zijn Gelukkig nog een oud doosje alprozalam gevonden en gedraag me als iemand die de loterij heeft gewonnen. Besef me nu pas echt dat ik verslaafd ben aan die roze [lees meer...]pillen

27-12-2022 | Man | 35
lorazepam
Middel heeft lange tijd gefunctioneerd, helaas doet het momenteel niet veel meer door vele gebruik. Enorm verslavend en flinke afkickverschijnselen zoals niet meer kunnen slapen.

Valeriaan

23-12-2022 | Man | 35
valeriaan
Door onrust en stress heb ik periodes van slecht slapen. Valeriaan maakt me altijd suf en slaperig, maar vaak blijf ik piekeren en val ik niet in slaap of word ik vroeg wakker en ga ik piekeren. Ik heb het veel periodes gebruikt toen het aardig werkte, maar dat waren periodes met minder stress. Nu breekt de onrust door de valeriaan heen, voor mijn gevoel. De moeheid na een[lees meer...] nacht met valeriaan is anders, hardnekkiger en ik ben suffer. Soms is het fijn om overdag minder gespannen te zijn maar ik ben ook minder geconcentreerd en duf.

21-12-2022 | Vrouw | 29
temazepam
Drama. Na inname hartkloppingen, zweten en kon amper meer ademhalen. Hierdoor niet in slaap kunnen vallen. Uiteindelijk wel in slaap gevallen maar na 4 uur weer wakker. Totaal van de wereld, geheugenverlies en de hele dag zo suf en verward dat ik niets anders kon dan slapen en voor me uit staren.

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

21-12-2022 | Vrouw | 29
promethazine
Ik kreeg dit middel voor het eerst toen ik in het crisiscentrum was opgenomen, in januari 2021. Ik kon slecht slapen en ze gaven me dit. Helaas gaven ze het vaak pas midden in de nacht, waardoor ik overdag erg suf was. Nu opnieuw voor slapeloosheid gekregen en ben er zoooo blij mee! Ik val sneller in slaap en wordt uitgerust wakker. Wel kost het me 's ochtends meer tijd om[lees meer...] echt wakker te worden en heb ik gedurende de dag wat vreetbuien, maar verder ben ik zo blij met dit medicijn! Ik neem het vaak alleen als ik behoefte heb aan een goede nacht slaap en daarvoor werkt het echt perfect. Hiervoor had ik Temazepam voorgeschreven gekregen, maar dat was een ramp. Ik ben zo gelukkig met de Promethazine! Ook heb ik het idee dat het me wat rustiger maakt, wat in deze periode heel fijn is. Ik kan Promethazine zeker aanraden!

20-12-2022 | Man | 37

03-12-2022 | Vrouw | 37
zopiclon
Werkte heel goed maar na een paar maanden was 1 pil niet meer genoeg tevens last van oorsuizen. Nu gebruik ik oxazepam maar doe letterlijk geen oog dicht. Ik ga weer terug naar zopiclon want ik wil slapen, dan maar oorsuizen

Oxazepam

03-12-2022 | Vrouw | 37
oxazepam
Na de maximale dosis van 3x 10 ingenomen te hebben lig ik nog steeds wakker en geen oog dicht gedaan nog. Momenteel is het 3:38. Verschrikkelijk. Ik ben naar oxazepam overgestapt ivm klachten van oorsuizen en steeds meer nodig hebben van zopiclon. Maar ik heb liever oorsuizen dan dat ik de hele nacht wakker lig!

Lormetazepam

02-12-2022 | Vrouw | 28
lormetazepam
Door een moeilijke periode slikte ik lormetazepam een week achter elkaar. Na die week wilde ik ermee stoppen, maar kon vervolgens een paar dagen totaal niet meer zonder pil in slaap komen. Zo snel went lormetazepam dus. Voor mij een teken dat het troep is.

Seroquel

18-11-2022 | Vrouw | 58
quetiapine
Waardeloos en zeer pittig medicijn. Kreeg het voor slapeloosheid en slapen deed ik maar dat weegt niet op tegen de enorme hoeveelheid bijwerkingen. Vervreemdingsgevoel, hoofdpijn, rare stoelgang. Ben nu na 6 maanden aan het afbouwen. Heb al eerder een poging gedaan maar was zo heftig. Zit nu 2 weken op 12,5 en de afkickverschijnselen zijn er nog. Niet aan beginnen!!!

Nozinan

14-11-2022 | Vrouw | 42
levomepromazine
Ik had al een hele zoektocht gehad voor het juiste medicijn om te slapen Vanwege mijn adhd heb ik slaapproblemen Mijn psychiater heeft 12 jaar geleden toen Nozinan voorgeschreven Ik slaap al die jaren al goed, niet suf in de ochtend

12-11-2022 | Vrouw | 38
temazepam
De afgelopen maanden kreeg ik steeds een ander merk Temazepam. Momenteel sta ik vol met huiduitslag en ik word gek van de jeuk. Volgens de apotheek zit in alle merken dezelfde stoffen. Ik betwijfel het. Ik ben nu aan het afbouwen.

Normison

11-11-2022 | Man | 46
temazepam
Bij forse paniekaanvallen tijdens een burnout gekregen i.c.m. oxazepam en citalopram. De laatste 2 binnen een aantal weken kunnen afbouwen en stoppen. Had ook veel last van deze medicatie. Nu bezig met afbouwen temazepam in stappen van 2,5mg voor een aantal dagen, en dan weer verder afbouwen. Zit nu op 5mg. Hoe meer ik met al die rommel afbouw en stop, hoe beter ik mij ga [lees meer...]voelen. Temazepam geeft mij een kunstmatige onnatuurlijke slaap. Volgens mij sla je een aantal cruciale fases in de slaapcyclus over, waarbij je je geestelijke lasten normaal gesproken zou verwerken. Ik slaap warempel kwalitatief beter en langer, hoe meer ik hiermee afbouw. Huisarts en apotheek weten niets van afbouwschema's. Laten jezelf maar aan lummelen. Ik ben zelf op zoek gegaan. Kwam de "Ashton manual" tegen. (Tips via google m.b.t. afbouwen benzo's) Heb mijn eigen afbouwschema gemaakt. Als ik hier straks ook van af ben, raak ik al deze rotzooi nooit meer aan. Ik heb op aanraden van een bevriende psychiater een tip gekregen over "droomsap". (Zie google). Dat heeft goede gebruikerservaringen. Te bestellen vanuit België. Er zit naast natuurlijke ingrediënten, een anti histaminicum in, waar de Nederlandse regelgeving moeilijk over doet. (Lees: De farmaceuten willen liever dat je verslavende benzo's gebruikt, dan een natuurlijk, effectief, niet verslavend middel.) Stop met deze rommel! ///////////(Mijn medicijn.nl - Red Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) //

Quetiapine

07-11-2022 | Vrouw | 23
quetiapine
Al een tijdje last van slaapproblemen, de laatste weken zo erg dat ik pas tegen 7 uur s'ochtends (of helemaal niet) in slaap val en dat dagen achter elkaar. De huisarts had 25 mg quetiapine voorgeschreven en werkt echt geweldig, wat een verademing. Half uur voor het slapen gaan een tabletje innemen met een glas water, en val heel snel in slaap. Enige is dat ik s'ochtends w[lees meer...]at moe en suffig ben, maar dat is niks bij hoe uitgeput ik was met enkele uren slaap in een nacht. Ook erg realistische en intense dromen, maar dat vind ik juist wel leuk. Echt een topmiddel. Wil niet afhankelijk zijn van een pil om te slapen dus ga een slaapbehandeling in, maar om wat nachten bij te tanken en wat tijd te overbruggen echt een perfect middel.

06-11-2022 | Vrouw | 42
zopiclon
Het begon eerst best goed, ik voelde me beter alhoewel ik na 6 uurtjes standaard wakker werd. Het rare vind ik ook dat ik in ene weg ben, geen moeheid niks. Zo patsboem weg. Het erste gebeurde na een week of 2, toen kwamen de nachtmerries, echt enge nare ook. Ik kon alles horen en zien. Ik werd gemarteld voor mn eigen ogen, dat is nu al 2x gebeurd, ik wist me te kunnen [lees meer...]ontsnappen. Maar deze troep slik ij nooit meer. Ik lig nu doodsbang op mn bed.

02-11-2022 | Man | 45
zolpidem
Goede slaappil maar kijkt u astublieft goed uit met alkohol!!!

01-11-2022 | Vrouw | 79

Flurazepam

30-10-2022 | Man | 39
flurazepam
Waar begin ik? Ik kon niet slapen door tinnitus en kreeg Benzos voorgeschreven. Flurazepam leek een wondermiddel en heb er een paar maanden goed op geslapen... althans, dacht ik. Alle Benzos en Z-Medicatie voor slaap: het werkt maar tijdelijk. Na 6 jaar vond ik het tijd om er mee te stoppen. My God ik ben bijna overleden aan de gevolgen van een te snelle Benzodiazepineontw[lees meer...]enning: ik maak er nu een podcast over en schrijf een boek. De prijs van slaapmiddelen is veel te hoog. Als jullie een slaapmiddel slikken, lees a.u.b. de Ashton Manual. Benzos en Z-medicatie zijn wellicht een effectief middel voor een paar dagen, maar langer dan dat niet doen! Superverslavend en in de ontwenning slaap je nauwelijks meer. Afschuwelijk!

29-10-2022 | Man | 43
zopiclon
Slik soms overdag 0,5 of 1 tablet tegen spanningen en paniek en 's avonds slik ik altijd 1 of 2 tableten voor slapeloosheid en complexe ptss, en overdag tegen de paniek. 'S avonds neem ik er ook nog 2 oxasepam. Ik slaap nog niet altijd soms 4 tot 6 uur en ivm de gewenning slaap ik niet altijd niet evengoed. En als ik het idee krijg dat het slapen 's avonds niet lijk[lees meer...]t te lukken dan neem ik er een biertje of twee bij, dat versterkt de werking. Dit maakt m'n leven iets dragelijker. Ben hiermee tevreden na het proben van bijna de hele medicijnen kast vaan de apotheek.

27-10-2022 | Vrouw | 29
temazepam
Dit medicijn voorgeschreven gekregen via de GGZ, omdat ik laatste tijd veel stress heb en daardoor moeilijk in slaap kan komen. Zowel mn behandelaar als ervaringen op internet waren over het algemeen wel positief, dus ik besloot het een kans te geven. Maar wat een hel! Ongeveer een halfuur na inname kreeg ik last van hartkloppingen, zweten en kon ik amper meer ademen. Hier[lees meer...]door kon ik alsnog niet slapen. Uiteindelijk ben ik wel in slaap gevallen, maar ben na 4 uurtjes weer wakker geworden en vanaf dat moment was ik zo suf dat ik compleet van de wereld was. Ik viel elke keer weer in slaap, maar als ik wakker was dan waren mijn ogen open, maar verder was ik niet aanwezig. Ook deed mijn geheugen het amper meer en wist ik bijvoorbeeld niet meer welke dag het was. Heb mijn behandelaar maar gevraagd om Promethazine, omdat ik daar wel goede ervaringen mee heb. Maar Temazepam NOOIT meer!!!

Mirtazapine

21-10-2022 | Vrouw | 64
mirtazapine
Voorgeschreven door huisarts ivm een al jarenlang bestaande slaapstoornis. Eerste keer ingenomen en gestart met 7,5 mg. Geen enkel effect. Opgehoogd naar 15 mg zoals geadviseerd. Hierna geen enkele minuut van de nacht nog kunnen slapen. Klaarwakker door de totale onrust in armen en benen, te beginnen bij één ledemaat en gedurende de nacht elkaar afwisselend. Ik ben veel g[lees meer...]ewend; functioneer overdag regelmatig op 3 à 4 uur slaap maar een dag werken zonder één minuut slaap is moordend. Bovendien zag ik dubbel. Al met al een beangstigend middel, ik neem dit nooit meer in en zal zeker een melding plaatsen bij Lareb.

Seroquel

20-10-2022 | Vrouw | 40
quetiapine
Om van zolpidem af te komen kreeg 100 mg seroquel. Verschrikkelijk middel vind ik het. Ik sliep wel, maar kon dit dat dan ook de hele dag doen. Schrijven werd moeilijk omdat ik begon te beven. Ik had bloeddrukvallen, zelfs liggend in mijn bed. Ik kon moeilijk mijn focus houden en had het gevoel een beetje zoals een zombie te leven. Ik had ook een verschrikkelijke droge mon[lees meer...]d en kreeg moeilijkheden met plassen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2865)
Angst & paniekstoornis (2354)
Depressie (2305)
Hoge bloeddruk (1658)