ziekte

Oxazepam Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst & paniekstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst & paniekstoornis

Brintellix

12-08-2020 | Vrouw | 34
vortioxetine
Depressie, angststoornis, borderline, vermijdende gedragsstoornis . Ik heb al zoveel medicatie in m’n leven geslikt. En dit helpt maar je blijft wel jezelf. Want ik wil m’n emoties wel voelen. En niet als een afgevlakt ja en amen zeggend plantje op een stoel zitten. Als het heel slecht gaat moet je hier niet aan beginnen maar dat zal ook niet aangeraden worden.

Duloxetine

12-08-2020 | Vrouw | 60
duloxetine
Ik heb zeer ernstige cptss met angst en paniek ik kan het iedereen het aanraden gebruik sinds 3 weken na overgestapt van citrolpam na jaren lang paniek en angst is dit het wondermiddel ik leef weer

Seroxat

10-08-2020 | Vrouw | 51
paroxetine
In 2012010 hele heftige angst aanvallen gekregen.niet kunnen slapen daardoor.angt op angst volgde en hele heftige depressie kwam.dochter was toen 5 jaar.kreeg dir medicijn..na 2 dagen werdt ik zo depressief ik mij aan elke boom ik zag mij wilde verhangen.ok keek mijn dochtertje aan en dacht dat gaan we niet doen.mama gaat vechten en zoeken naar het juiste middel als steun [lees meer...]en therapie.6 psychiaters afgelopen totdat ik de juiste vond. Een eye opener...daarna overgestapt op fluxeotine. Na een dag wakker worden als een baby ongelooflijk wat een.verschil.ik lees veel en weet nu echt zoek uit voor jezelf wat bij jou past.luister naar je intuïtie...vind de juiste hulp.geef niet op..Namaste

Venlafaxine

05-08-2020 | Man | 50
venlafaxine
ik kreeg weer depressieve klachten waardoor ik meer lorazepam ging gebruiken. ook was ik erg nieuwschierig wat een andere depresieva voor me zou kunnen betekenen. hellaas heb ik maar 4 weken de nieuwe medicatie gebruikt (fluvoxaminemaleaat mylan) omdat ik heel veel last kreeg van gloeiend hete voeten, terwijl ze koud aanvoelden. nu weer op naar een andere mecidatie.

Fluvoxamine

05-08-2020 | Man | 50
fluvoxamine
Of het medicijn helpt tegen mijn klachten depresief, angst, overprikkelbaar kan niet zeggen, heb niet zo'n verschil ervaren zoals je dat bijvoorbeeld wel merkt bij lorazepam. niet overdreven angstig depresief of paniekerig geweest. ik voelde wel een leegheid. wat erg beangstigend is waren de hete voeten alsof ik de voeten in een badje water met een temparatuur van 42[lees meer...] graden had. En het verergerde met de warme temparatuur buiten. Ik kon hier niet van slapen en werd hier erg angstig en paniekerig door. smaakbeleving veranderede ook dit is ook de reden waarom ik ben gestopt met deze medicatie.

03-08-2020 | Man | 46
citalopram
Wie heeft ook oorsuizen gekregen door dit middel ? Is het nog weg gegaan? Ik heb heftige oorsuis gekregen wat niet wegging na stoppen. Het begon op de 2e dag bij opbouw en werd onacceptabel luid bij ophogen de dagen erna. 1 week gebruikt en gestopt maar het is na 6 weken stoppen niet minder. Het is verschrikkelijk, o.a. slapen lukt amper door de herrie in mijn hoofd hoor h[lees meer...]et dag en nacht en overal. Mijn oren zijn in orde de KNO arts kon niks vinden en begreep het ook niet. Behalve dat hersens overprikkeld zouden kunnen zijn. Nog nooit dit eerder gehad of problemen met mijn oren. Wie tinnitus (oorsuis/piep) niet kent het is verschrikkelijk en begrijp dat sommige mensen het dak afspringen uit wanhoop. Ik wou dat ik dit middel nooit heb geprobeerd. Over de bijwerking is ook niks bekend behalve dat 1 a 10% er last van krijgt. Het is verschrikkelijk om te hebben pas op. Stop direct!

03-08-2020 | Vrouw | 37
paroxetine
Ik was ook depressief 2 jaar terug. Maar ik heb Jezus aangenomen in mijn leven en Hij heeft mij genezen van mijn depressie 🙏🏻

01-08-2020 | Vrouw | 35

01-08-2020 | Vrouw | 58
citalopram
Eind april kreeg ik te horen dat mijn grote liefde mijn man uitgezaaide darmkanker heeft. Ik raakte in shock en ik een angst stoornis. Nog nooit gehad. Eerst via de huisarts oxazepan, maar dat was niet genoeg. Toen gestart met citalopram druppel 1 per dag en per week opgehoogd. Nou ik kreeg zoveel angst en paniekaanvallen door de bijwerkingen niet normaal er kwam ee[lees meer...]n team thuis bij mij met psychiater ik moest meer oxazepan nemen. Toen kreeg ik na 3 weken een gesprek met een psychiater en hij gaf mij Lorazepam 1 voor de nacht en overdag 3 stuks, dit was te veel ik kon mijn ogen niet openhouden. Nu alleen in de ochtend 1 halve en voor het naar bed gaan 1 hele. Dit was de verlossing echt waar. Ik raad iedereen aan die met angst en paniekaanvallen kamp en citaprolam krijgt de eerste weken erbij lorazepam te nemen. De angst is meteen weg en je voelt je weer mens. Nu werkt de citalopram eindelijk goed dus ik ben nu aan het afbouwen met lorazepam en moet vanavond voor het eerst voor het slapen gaan olanzapine nemen 2.5 mg ipv lorazepam. Dit is mijn verhaal, ik kan nu ook veel beter omgaan met de ziekte van mijn man.

31-07-2020 | Vrouw | 29
sertraline
Begonnen met dit medicijn 7 jaar geleden ivm postnatale depressie. Die tijd heeft het medicijn me gered. Slikte 7 jaar 50mg. Een aantal maanden geleden afgebouwd en uiteindelijk gestop. Helaas na een paar maanden een heftige terugval, veel piekeren en angstaanvallen die ik daarvoor nooit gekend heb. Ik stop nooit meerna deze terugval! Nu alweer 5 weken begonnen maar h[lees meer...]elaas had de 50mg te weinig effect, nu sinds maandag begonnen met 100mg. Weer veel onrust, diarree ect. Kan dit komen doordat ik weer ben gaan ophogen? Ondertussen gebruik ik ook oxazepam om de inwerkingstijd van de setraline te overbruggen. 3x daags 10mg Nu afwachten of het voldoende gaat werken. Ik weet dat het veel tijd nodig heeft (helaas) Nog meer mensen die methet ophogen weer klachten kregen? Liefs

Sipralexa

31-07-2020 | Man | 60

Rivotril

29-07-2020 | Man | 19
clonazepam
Ik begon 2 maanden geleden met xanax ook wel bekend als alprazolam dat deed ik niet regelmatig maar afentoe in 2 maanden tijd heb ik dat ongeveer 10x gebruikt. Onlangs ben ik begonnen met rivotril dat heb ik 4dagen achter elkaar gebruikt en ik begin me een beetje afhankelijk te voelen en bijwerkingen te krijgen zoals slaperigheid of juis slapeloosheidmaar het heeft me ook[lees meer...] wel geholpen tegen angst en depressie ik weet dus niet of ik het beste kan afbouwen of blijven gebruiken.

Depakine

24-07-2020 | Man | 40
valproinezuur
ik gebruik depakine al en tijd het lastige eraan is geheugen verlies vertel me nu iets na nog geen 10 minuten later ben ik het vergeten

Mirtazapine

22-07-2020 | Vrouw | 45
mirtazapine
Beste allemaal, Het middel werkte goed in het begin 15mg. Sliep goed en at goed. Zeer vlug naar 7,5mg gegaan. Ik had eetbuien enz... sliep minder en het ergste is dat ik al 1,5 jaar spierkrampen in mijn benen had en niet wist hoe dat kwam en dacht dat het van mijn slaappillen of diazepam en toe kwam enz...ik nam van alles in omdat de pijn steeds erger werd! Heb 7,5mg g[lees meer...]estopt en dacht het is maar een halfje,ik Heb mij 4 weken mij super goed gevoeld en had veel meer energie en GEEN krampen in de benen, maar na 4weken ( ook slecht nieuws gehad en shock van mijn moeder ) was mijn buik en darmeñ een ballon, zeer misselijk en kon niet meer eten, 5kg kwijt, ik sliep 5uur ook met slaappil, zeer erge angsten en viel in een zwart gat, depressieve gevoelens en ja door die CORONA toestanden nog meer paniek. Heb nadien direct 15mg genomen, na 1,5 week terug op 7,5mg angst is haalbaar, depressie veel minder. Neem nu wel 2 slaappillen. Ik heb terug last van veel spierkrampen in mijn benen en wil dit spul afbouwen, ik heb nog steeds pijn aan maag en darmen en kan niets verteren. Ik eet wel al beter. Mirtazepine wordt ook aan anorexia patiënten gegeven dus maw kunnen jullie al raden als je ermee stopt dat heel het digistief stelsel protesteert! Ik probeer externe factoren te stabiliseren, en wil die 7,5mg rustig te gaan stoppen, ik heb alle dagen spierpijn ! En kijk mijn maag darmen zijn al 8 weken overhoop.... Ik heb 1 week een ander AD gebruikt en heb er slechte ervaring mee. Mijn coach zeg van nu rustig zo af te bouwen en mijn huisarts die met homeopathie werkt ook... wel even slaappil blijven nemen en rustig afwachten. Ik wil geen spierpijn meer!!! Nieuwe psy. schrijft van alles voor. Ben zelf lang actief geweest in de medische en ken teveel over pychofarmaca. Ik ben zeer voorzichtig en geloof gelukkig niet zomaar iets. Ik zie er tegen op om een nieuwe AD te gebruiken met al die nevenverschijnsels.... zeker in onzekerheid en corona tijden... Groeten C.

21-07-2020 | Vrouw | 52
citalopram
Hoi allemaal ben nu 13 weken aan de citalopram de eerste weken veel bijwerkingen worden nu wel minder en heb ook betere dagen maar ook nog slechte en soms ook nog heftige bijwerkingen herkent iemand dit dat het wat langere tijd duurt ik durf ook niet op te hogen naar 20mg omdat ik nog steeds zoveel bijwerkingen heb aub is er iemand die dat ook langere tijd heeft gehad en e[lees meer...]r toch baat bij heeft gehad weet het nu ook niet meer liefs mij xx

20-07-2020 | Man | 42
escitalopram
Ik slik dit medicijn nu al jaren , als ik 20 mg neem dan is alles helemaal relaxed en maak ik me nergens meer druk om.Echter kan ik mijn sexleven ook wel vaarwel zeggen omdat het gevoel rond mijn genitalien helemaal weg is en ik geen orgasme kan krijgen. Ook merk ik als ik 20 mg neem dat ik mezelf niet kan binden , emotioneel aan een persoon in een relatie , het doet me g[lees meer...]ewoon niets wat ik zeer vervelend vind omdat ik vrijgezel ben en al wat dates heb gehad maar ik loop nu tegen deze problemen aan. Nu ben ik zelf met Ketamine gaan experimenteren en neem dat nu dus 2 keer per week een heel klein beetje , daarmee houd ik het vol om 10 mg te nemen waardoor ik dus wel een sexleven kan hebben en het leven weer voel en geen last heb van deressie en angst. Ik snap dat dit niet the way to go is maar op een gegeven moment dan heb ik ook geen zin meer om telkens bij de dokter aan te moeten kloppen.

19-07-2020 | Man | 31
escitalopram
Dit medicijn begonnen na aanraden van psychiater nadat ik heel erg angst had ontwikkeld om buiten de deur te komen. Dat was absoluut geen leven meer. Ik lul niet als ik zeg dat deze pil mij binnen letterlijk binnen 1 en 2 dagen een erg groot verschil gaven. Langzaam opgebouwd naar de huidige dosering en angst verdween als sneeuw voor de zon. Ik ondernam weer dingen en kon[lees meer...] al snel van die kleine overwinningen halen. Bijvoorbeeld auto rijden op snelweg , op een druk plein komen etc. Ook vond ik dit medicijn kinderspel kwa bijwerkingen van bijvoorbeeld de reeks antidepressiva die ik heb genomen toen ik rond de 20 zat. Moet toen wel zeggen dat antidepressiva toen altijd de klachten eerst dusdanig versterkten dat ik actief weleens aan zelfdoding dacht. Denk dat het bij jongeren altijd oppassen is met deze medicijnen. Al mijn pammetjes af kunnen bouwen door dit middel. Helaas kwam naar 2 jaar een einde aan de werkzaamheid door dit middel. Na de Corona crisis, overlijden moeder en een weedje wat erg slecht viel kon ik niet meer slapen en schommelt mijn stemming continu heen en weer. En er schiet een depressie doorheen. Misschien ben ik wel 2 jaar in een manische periode geweest, dit is lastig te beoordelen. Moet wel zeggen dat ik waarschijnlijk onderliggende klachten heb (bipolaire stoornis, bpd) waardoor mijn stemming alle kanten op vliegt. Dus nu begonnen met quatiapine voor de nacht in de hoop de onrust in mijn hoofd weg te nemen. Angsten zijn helaas weer terug.

18-07-2020 | Man | 27
escitalopram
Slik Escitalopram ondertussen alweer 7 jaar, en het werkt goed. Gebruik het tegen chronische depressie, en om mijn angst/ paniekstoornis te verminderen. De angst/ paniekstoornis verdwijnen er niet door, maar muren worden drempels en het maakt het makkelijker om iets te ondernemen. De depressie is wel weg met de medicatie. Zodra ik het probeer af te bouwen komt de depressi[lees meer...]e echter weer terug, dus zal ze moeten blijven slikken. Ben over het algemeen erg tevreden over het medicijn, het doet wat het moet doen. Een van de nadelen diet ik ondervind aan de medicatie is gewichtstoename. Ben in de afgelopen 7 jaar ongeveer 35 kilo aangekomen, ben van maat 34 naar maat 40 gegaan. Stoppen met een medicijn dat werkt ten behoeve van het gewicht vind ik het niet waard. Dan maar wat spekkig. Een ander nadeel is dat het niet alleen de uithalen in de stemming omlaag weghaalt (depressie), maar ook die omhoog (vrolijkheid, euforie). Het is niet zo dat je niks meer voelt of ervaart, of vrolijkheid niet meer 'herkent', maar de invloed ervan op de stemming is minder intens.

15-07-2020 | Man | 47
sertraline
Ik kreeg Sertraline voorgeschreven om (oa) mijn sociale fobie, extreme faalangst en een middelmatige depressie te onderdrukken. Tijdens het opstarten ging het eigenlijk zonder problemen, alleen wat overdreven gapen. Maar toen ik enkele weken onderweg was begon ik als bijwerking slapeloosheid te ervaren. Ik sliep letterlijk 2 nachten achter elkaar helemaal niet, de volg[lees meer...]ende nacht 2 of 3 uur en vervolgens weer 2 nachten niet (ik zat inmiddels al op 150mg.) . In overleg met mijn behandelaar met de Sertraline gestopt want dit slaaptekort is zeer schadelijk voor je gezondheid. Als deze extreme bijwerking er niet geweest was, was dit een prima medicijn geweest. Mijn depressie was echt naar een nul-punt gedaald en voelde mij echt heel goed, voor wat betreft mijn angstklachten merkte ik niet zo heel veel.

14-07-2020 | Vrouw | 47
citalopram
Zeg paar dingen neem ze aub niet in als het nu nog.kan wand je woord ziek en je kom wel 20 kilo aan en als je wil af bouwen dan zeg ik je hou je hard vast is ramp gr roos

14-07-2020 | Man | 42
paroxetine
na ong 15 jaar rond te hebben gelopen met angst/paniek stoornis met angorafobie en veel diepte punten kwam ik zelf op paroxetine. ik heb veel therapien en medicatie gehad/ geprobeerd door de jaren,maar nooit goed resultaat. afgelopen jaar liep het de spuigaten uit en mijn gezondheid begon zwaar te lijden door mijn stoornis. ik besloot om het nog 1 keer gied te doen dmv [lees meer...]therapie en een medicatie waar ik paroxetine voor koos. ik heb er veel studie ingestoken en dacht laat maar komen dat spul ondanks de horror verhalen. ik gebruik nu 7 weken paroxetine 20mg en goddam er is een hele andere wereld dan angst paniek en andere klachten! wat een goed medicijn, nu kan ik ook helder mijn therapie ernaast doen. ik verwacht mijn stijgende lijn vol te houden!! bijwerkingen waren zeker: een droge mond totaal geen slaap snachts verandering in stoelgang en ja de erectie en ejaculatie was even verstoort alles behalve droge mond is nu weg, dus let op je tanden. als tip kan ik meegeven: laat alcohol echt staan geloof me, of iig heeeel weinig. wees vooral niet bang om het te gebruiken en lees de bijsluiter bijv niet en google het medicijn al helemaal niet. ik zeg hoe ik het ervaar misschien niet op andere slaat ik ben al helemaal geen arts, maar ik wens alle succes.

Xanax

14-07-2020 | Vrouw | 68
alprazolam
In het begin hielp het wel en werd ik wat rustiger. Maar nu lijkt effect averechts te werken. Gejaagdheid afvlakking ongeinteresserdheid en onverschilligheid lijken erger te worden. . Wat moet ik doen

13-07-2020 | Vrouw | 39
citalopram
Ik kreeg het voor angst en paniek, ook heb ik lange tijd onder stress gestaan waardoor ik oververmoeid raakt en erge wisselingen in stemming had. Ik gebruik het nu 8 dagen maar de bijwerkingen maken mij ernstig aan het twijfelen om er nog mee door te gaan.

11-07-2020 | Vrouw | 48
citalopram
Ik lijd al heel lang aan een angst- en paniekstoornis en lichte depressie. Citalopram is het 6e (!) antidepressivum dat ik gebruik en het is het eerste middel dat werkt. Ik heb er mijn leven door terug gekregen. Zal het levenslang moeten gebruiken, maar dat weegt niet op tegen de voordelen. Ik voel me weer mens.

10-07-2020 | Vrouw | 45
sertraline
Hallo is er iemand die mij kan vertellen hoe lang het duurt voordat de sertaline gaat werken? Ik gebruik het nu 3wk 50mg en 15mg mitrazapine... Heb veel last van onrust en niet kunnen ontspannen en moeilijk alleen zijn en moeilijk kunnen ademen... Eet lust is er ook niet meer kan ook niet meer genieten van dingen en tijdsbesef is ook ver te zoeken was een hele zelfstan[lees meer...]dige vrouw en daar is niks meer van over... had gehoopt dat deze pillen me een beetje zouden helpen....bijwerking branden spieren in armen benen hoofd.... gaat dit over?😬

06-07-2020 | Man | 21
paroxetine
Ik gebruik dit medicijn nadat ik Escitalopram 20 mg een lange tijd heb gebruikt. Escitalopram hielp mij echter niet. Helpt goed tegen algemene angst en een paniekstoornis. De paniekaanvallen zijn er nog wel, maar veel minder erg en in veel situaties zijn ze bijna in het geheel weg. Omdat ik niet een heldere diagnose heb en we nog niet zo goed weten wat er aan de hand is, i[lees meer...]s dit medicijn perfect, omdat het voor veel aandoeningen (PTSS, angststoornis, OCD, etc.) geschikt is. Lichte bijwerkingen, na inname en direct sporten sporadisch enkele 'schokjes' in je hoofd. Niet storend.

04-07-2020 | Man | 66
paroxetine
De eerste paar weken werkte het nog niet .na vier weken ging het beter en toe nog een paar weken was het goed in gewerkt ,had ik geen paniek aanvallen en angst .ik slik dit nu een half jaar. Ik wil het nu proberen af te gaan bouwen in overleg met de dokter .

03-07-2020 | Vrouw | 61
sertraline
Ik slik al vanaf 1990 sertraline maar elke keer is het er niet en dan krijg ik weer ander merk Meestal gaat het goed maar laats ging het mis nu heb ik zolft wat momentueel nog verkrijgbaar is maar als er nu niets meer te verkrijgen is wat moet ik dan doen Ik hoor graag reactie

29-06-2020 | Vrouw | 52
citalopram
Hallo slik nu 10 weken citalopram 10 mg zeer heftige bijwerkingen gehad nu 10 weken verder gaat het al wat beter en nemen de bijwerkingen af maar nog niet over hoorde dat het normaal was dat het wat langer kan duren en het een goed teken is dat je veel bijwerkingen hebt hier iemand ervaring mee??

28-06-2020 | Vrouw | 66
escitalopram
Vrouw 66 jaar Ik gebruik nu bijna 3 weken dit medicijn 5mg. Ik ben wel wat rustiger geworden. Wel droge mond, snel heel warm, bijna de gehele dag misselijk en dan niet kunnen eten of drinken. Waardoor je je ook echt ziek voelt. Buik en keel pijn. In de avond als je naar bed gaat voel je je wat beter. Ook de nachten zijn rusteloos. Al met al geen feestje. Gebruik[lees meer...] er nog oxazepam bij. iemand ervaring hoe lang dit nog gaat duren. Moet ik doorzetten??

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2383)
Depressie (1927)
Angst & paniekstoornis (1832)
Hoge bloeddruk (1357)
Acne/puistjes (964)