ziekte

Oxazepam Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst & paniekstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst & paniekstoornis

26-10-2020 | Vrouw | 29
lorazepam
Ben er nu 4 dagen geleden mee begonnen. Na 1 uur voelde ik de werking, best heftig maar niet angstig. Veel sterker dan temazepam en oxzazepam. Ik slaap er beter van in en slaap zo'n 8 a 9 uur. Ik ben in 4 dagen tijd wel 3 kilo afgevallen. Voor mij bevalt het tot dusver erg goed. Minder angstig, beter slapen en geen vervelende bijwerkingen.

23-10-2020 | Man | 21
quetiapine
Neem dit 7 maanden en sindsdien 20kilo bijgekomen.. voor de rest helpt het wel met me in slaap vallen maar ik krijg enorm veel honger na inname..

Oxazepam

23-10-2020 | Vrouw | 48
oxazepam
Mag ik vragen hoe lang u al.oxazepam.gebruik ivm slapeloosheid? Ik ben namelijk bang dat als ik het dagelijks ga gebruiken het niet meer werkt. Maar nu lig ik echt al maanden halve nachten wakker . Mag ik vragen hoe lang u de oxaxepam nu gebruik? En voelt u dat ze nog steeds net zo goed werken? Ik slik 2 maal daags 10 mg al maanden lang ivm panieken .Die dat express op wi[lees meer...]sselende tijden.Nu lig ik ivm de overgang vanaf 2 of 3 uur snachts wakker. Als ik een oxa inneem.val ik na een uur toch nog in slaap. Maar durf dat niet iedere dag te doen.Ivm dat het dan misschien niet meer werkt. Begreep wel eens dat er mensen zijn die het jarenlang iedere avond gebruiken. Maar dan werkt het toch niet meer? Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk beantw

23-10-2020 | Man | 74
lorazepam
Ik heb op advies van een jonge Apotheker [F] het gebruik af gebouwd tot +/- 2 stuks in 2 weken. Was in het begin moeilijk,ik was dus verslaafd. Gebruikte soms 2 a 3 mg. per dag. Dat was niet zo mooi. Nu gebruik ik het als ik in paniek of spanning verkeer. Dit komt ALTIJD van buiten af. [Schreeuwende mensen , en of ruzie om me heen] NB,ben gelijktijdig 100 % gestopt met [lees meer...]Alcohol ! Ik gebruite het vaak samen , niet slim ! Ben nu 2 maanden aan het ontwennen,hetgeen goed gaat.!

Oxazepam

22-10-2020 | Vrouw | 26
oxazepam
6 jaar lang doorgelopen met allerlei problemen. Nu heftige angst en paniekaanvallen die mijn lijf overnemen In maart corona gehad. Vanwege eerde ziekte extra angst en paniek om weer erg ziek te worden van covid. Nu gebruik ik 3x daags 0.5 mg oxazepam Dit geeft meer rust. Wel heb ik het idee dat ik veel meer droom. Ik heb hiervoor anti depressieve gehad maar doorda[lees meer...]t ik zo zwak ben lichamelijk en geestelijk kan mijn lichaam dat niet aan.

21-10-2020 | Vrouw | 25
sertraline
Ik vraag me af of hier mensen zijn die gewichtstoename ervaren hebben tijdens het gebruik van dit medicijn? Ik kan er weinig over vinden online en wil er graag wat meer meningen over horen! Ben zelf overigens een jaar bezig met sertraline, van 25 > 50 > 100 naar 150mg en vanaf daar weer afbouwen. Zit nu weer op 50mg en slik het nu voor de laatste maand. Ben voornamelij[lees meer...]k benieuwd of mijn gewichtstoename oorzaak kan zijn van dit medicijn, aangezien er geen drastische veranderingen zijn aan mijn eetpatroon/ gewoontes.

Escitalopram

21-10-2020 | Man | 47
escitalopram
Ik neem dit nu reeds 4 jaar. Na enkele weken waarbij je denkt je nog slechter te voelen, begint het alsmaar beter te gaan. Ik kan hier heel duidelijk in zijn. Het werkt voor minstens 90% tegen angststoornis en minstens 50% tegen depressie. Ik had enorm last van beide dus kan het weten. Nu wat de bijwerkingen betreft. Je droomt wat intensiever. Je hebt wat minder zin in se[lees meer...]x en wat meer zin in het verorberen van koolhydraten. Deze bijwerkingen vind ik niet zo erg in verhouding met wat je er voor in de plaats krijgt. Nu heb ik wel de laatste maanden een stevige bijwerking na langdurig gebruik zijnde zeer talrijke extrasystolen, voornamelijk tijdens het neerliggen. Ze weten het nog niet zeker maar de kans is groot dat het komt door het gebruik van de escitaloprám. Deze vermoedelijke bijwerking is onvoorstelbaar vervelend. Ik zeg "vermoedelijk" want ik blijf voorzichtig en tot het tegendeel bewezen is geef ik het geneesmiddel het voordeel van de twijfel. Ik hoop nu alleen maar dat deze hartritmestoornis een andere oorzaak hebben maar gezien ik sportief ben, cardiovasculaire activiteiten doe en geen andere geneesmiddelen neem, lijkt alles hier naar te wijzen. Ik moet nu proberen met bètablokkers om de hartproblemen te doen stoppen en anders moet ik volledig overschakelen naar een niet-ssri en dat zie ik totaal niet zitten. Spijtig, want het geneesmiddel werkt goed in functie waarvoor het zou moeten dienen.

21-10-2020 | Vrouw | 21
alprazolam
Ik vind dit een super pilletje het doet zijn werk, ik heb niet zo veel gemerkt van bijwerkingen ik gebruik dit meestal als ik ga slapen omdat ik angsten heb en daardoor niet kan slapen maar het werkt echt ik slaap als een roos. Ik heb ook soms paniekaanvallen en als ik voel dat ik er weer eentje krijg neem ik een xanax alprazolam en ik kalmeer. Het heeft ook geen verslaven[lees meer...]d effect vind ik gemakkelijk om af te bouwen.

Venlafaxine

19-10-2020 | Vrouw | 37
venlafaxine
Ik heb Venlafaxine 150 mg een half jaar geslikt en zag erg op tegen het afbouwen, maar heb daar een hele positieve ervaring mee. Van 150 naar 112,5 naar 75 naar 37,5 weinig problemen gehad, alleen steeds de eerste week een wat brak gevoel. Dat laatste stuk, van 37,5 mg naar 0 is het spannendst, dat heb ik met taperingstrips van de Regenboogapotheek gedaan, dat kun je zo g[lees meer...]oogelen. Dan bouw je heel langzaam af, in 3 maanden, elke dag een klein stapje. Ik heb weinig last gehad van onttrekkingsverschijnselen, alleen wat vermoeidheid. Nu ben ik er helemaal vanaf en mis ik het ook niet meer. Het middel heeft me geholpen in een lastige tijd, en ik las er toen heftige reviews over, maar met de taperingstrips is afbouwen dus echt goed te doen. Hopelijk stelt het je wat gerust om dat te lezen.

Cipramil

18-10-2020 | Vrouw | 62
citalopram
In september 2018 gestart. Met 1 tablet 10 mg. Kreeg nare en angstige gedachtes zoals zelfmoord. Meteen gestopt met 10mg. Daarna in druppelvorm gestart met citalopram. Eerst 1 druppel en zo langzaam opgebouwd naar 3 druppels, in het begin veel last van bijwerkingen gehad, zoals, angstig, niet happy en lichtelijk depressief gevoel, wat ik niet herken bij mijzelf. Na verlo[lees meer...]op van tijd werkte het. Na een maand ongeveer. Ik heb het tot mei 2020 gebruikt. Toen afbouwen. Ging goed. Maar in augustus 2020 weer gestart door angstaanvallen. Het middel werkt niet meer. Nu nog steeds last van bijwerkingen. Bouw het nu weer af. Neem nu 1 druppel. Maar heb last v d bijwerkingen. Gejaagd en lichtelijk depressief. Over 3 dagen ben ik er van af. Maar wat nu met mijn angstklachten.

Mirtazapine

17-10-2020 | Man | 66
mirtazapine
ik slik dit middel naast cognitieve therapie. in het begin dagelijks maar nu de therapie lijkt te helpen één tot twee keer per week. als ik tegen negen uur 's avonds toch spanning voel neem ik er één in. dan word ik dus al voor het slapen rustig. ik heb nu geen hallucinaties mee en ook de pijn aan mijn rug is weg.

Citalopram

16-10-2020 | Vrouw | 22
citalopram
Ik heb precies het zelfde gehad! Ik ben toen begonnen met paroxetine 10mg dit hielp goed alleen ik kreeg daar best wel bijwerkingen van. Ik ben nu begonnen met citalopram. Daar zit ik nu 2 weken aan. Maar het gaat de laatste dagen wat minder. Ik hoop dat het straks wel weer beter gaat.

Xanax

14-10-2020 | Man | 39
alprazolam
Benzodiazepines Ik heb ervaring met verschillende benzodiazepines in de voorbije 20 jaar, vooral met Xanax en Rivotril, toevalligerwijze de 2 krachtigste, met Rivotril op stip nummer 1 als krachtig. Ik zou heel graag mijn ervaringen in het gebruik van Benzodiazepines delen met anderen, omdat ik denk dat ze heel nuttig kunnen zijn. Benzodiazepines zijn in feite producten d[lees meer...]ie enkel dienen voor kortdurend gebruik en van zodra je ze voor een iets langere periode neemt, bvb 2 weken, treedt er al gewenning op en is het effect ook weg. Het grote nadeel is dat je er dan niet zo makkelijk meer van af komt, dus wees daar gewoon goed bewust van. Ik zou het iemand aanraden om te nemen als je bvb 1 of 2 crisisdagen hebt en die wilt overbruggen, maar eigenlijk zou ik het gewoon bijna niet aanraden, aan niemand. Als je last hebt van angst of depressie, dan heb ik zelf heel goede ervaring met SSRI of SNRI, vroeger met Fluoxetine (Prozac), later ben ik succesvol overgeschakeld in een 2e depressie in mijn leven op Effexor. Het nadeel van die producten zijn dat het even duurt vooraleer ze werken, dat kan zelfs een hele tijd duren, wekenlang… en ze hebben ook bijwerkingen in het begin. Om die bijwerkingen te counteren zou bvb kortdurende inname van benzodiazepines een mogelijkheid zijn. Nog enkele tips i.v.m. benzodiazepines. Met de kennis die ik hierover opgebouwd heb, zou ik de zaken achteraf gezien anders aangepakt hebben, maar al doende leer je natuurlijk. Heel veel. Ik ben op een bepaald moment om te slapen Rivotril beginnen op doktersadvies. Ik heb trouwens een hele goeie psychiater, maar die weet ook niet alles en elk persoon is anders. De Rivotril heeft me 2-3 dagen beter doen slapen. Maar toen ik er maandenlang later wou van afkicken nadat ik het product misschien een jaar genomen had, heb ik er 9 maand over gedaan. Ik nam 0.5 mg en ik liet gelules maken van 0.49, 0.48, etc.. tot aan 0.01. Het was één van de meest verschrikkelijke periodes in mijn leven, die afbouw van rivotril…ik heb het gehaald, maar ik had ook een getuigenis van iemand gelezen met een gelijkaardig verhaal en dat heeft me ook enorm geholpen, vandaar dat ik dit hier ook deel. Ik heb me angstig gevoeld, depressief, ik werd bijna gek…rivotril wordt door Heather Ashton dan ook omschreven las ik later als het meest potente benzodiazepine product op de markt. Ik zou zeggen begin er niet aan. En als je eraan begint, weet gewoon dat afbouwen hiermee heel lastig is. Nog een aantal zaken die ik wil meegeven ivm het gebruik van benzodiazepines, in mijn geval dan Xanax is dat, als je dit product gebruikt, je niet zomaar mag switchen in hoeveelheden en ook niet in tijdstippen waarop je het product neemt. Je mag niet de ene dag 1 mg nemen en de volgende dag 0.5 mg en dan eens 0.75 mg. Ook niet de ene dag om 12u00 de andere dag om 11u00 etc… het zijn geen snoepjes ! als je benzo’s neemt, neem ze consequent op hetzelfde tijdstip in, ga niet zomaar van dosis veranderen !! Je krijgt er namelijk heel erge bijwerkingen van, zoals toename angst, etc… Als je het neemt, wees gedisciplineerd en neem het altijd op hetzelfde moment en probeer niet zomaar je dosis te verhogen of te verlagen gelijk wanneer, maar in overleg met een arts. En denk ook na over de onderliggende oorzaak waarom je die benzo’s neemt, want als je die niet weghaalt, moet je jouw dosis alsmaar opdrijven en dan is het een straatje zonder einde. Dan is het beter dat je jouw steun zoekt bij een goede stabiele SSRI zoals Prozac, Seroxat, etc… En éénmaal je klaar bent om af te bouwen met benzo’s omdat het beter met je gaat, lees dan eens de Ashton Manual, die is ook in het Nederlands beschikbaar. Daar staan enorm veel tips in die heel waardevol zijn!

13-10-2020 | Man | 70
quetiapine
In 2009. Foutieve diagnose: Bipolaire stoornis. Juiste diagnose: Dystemie. 6 jaar geslikt dagelijks 600 milligram. Na 2015, binnen 1 maand stabiele normale stemming, tot op heden. Normaal geluksgevoel. Het middel, in die dosering, werkt slechts als een slaapmiddel. Ik heb 6 jaar als een zombie geleefd.

11-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit

10-10-2020 | Vrouw | 66

Valdispert

07-10-2020 | Vrouw | 61
valeriaan
al vanaf mijn 30e levensjaar (ik bn nu 61 jaar) moest ik veeeeel te veel denken over alles, negatieve en positieve dingen, het hield nooit op. kreeg er soms ook angst en paniekgevoelens bij. ik probeerde veel om van al die drukte af te komen, doch was huiverig voor de echte geneesmiddelen. 2 jaar geleden ben ik met zelf dokteren met valdispert begonnen. jee dat had ik[lees meer...] veel eerder moeten doen, dat had mijn leven echt veel meer kwaliteit van leven gegeven. enfin ik gebruik het ongeveer om de 4 a 5 uur. ik merk echt weer wanneer het uit begint te werken., dan begint het vele malen en denken me weer te overvallen. ik neem overdag om de 4 a 5 uur 3 tabletjes van valdispert extra sterk ‘Rust”. 1 uur voor het slapen gaan 1 tablet van de Valdispert “Nacht” extra sterk ook met valeriaan en o.a. met 1 mg melatonine en passiebloemextract. deze combinatie heb ik zelf een beetje uitgezocht, werkt uitstekend , werkelijk heel fijn! en ik heb geen bijwerkingen! tenzij je wat minder gestresst en minder snel geïrriteerd een bijwerking kunt noemen. ik zie minder beren op de weg, maak me minder zorgen en ga heerlijk makkelijker door het leven! het heeft mijn leven echt makkelijker gemaakt!

06-10-2020 | Vrouw | 39
sertraline
In het begin heel erg last van de bijwerking slapeloosheid,dit verdween na ongeveer 14 dagen,mede door het moment van inname te veranderen naar 's ochtends i.p.v. 's avonds. Na verloop van tijd ging het helpen tegen de soms aanwezige stemmingswisselingen,maar helaas niet voldoende tegen de angststoornis. Ook een aanhoudend gejaagd gevoel als bijwerking,dat helaas na enke[lees meer...]le maanden gebruik niet verdween. Voor mij helaas niet het juiste medicijn dus.

Citalopram

06-10-2020 | Man | 63
citalopram
Hallo Hoe lang duurde het u resultaat had van het medicijnen Ik gebruik het nu 5 weken de 30 mg maar helpt nog niet echt

04-10-2020 | Man | 62
lorazepam
Helpt mij de dag goed door. Relatief weinig angst, kan de stad in, maak kleine ritje met de auto buiten mijn stad tot ca 30 km, maak wandeling buiten de stad en kleine fietstochtjes.

Orap

27-09-2020 | Vrouw | 39
pimozide
Heb Ptss en asperger. Ptss complex trauma is beter behandelbaar met emdr. Het is een complete hel, maar het werkt. Rook en drink alleen in het weekeind. Blowtje was ik allang mee gestopt. Slik te weinig oxazepam ivm niet verslaving gevoelig. Zijn geen lekkere pillen indien je niet in je bed wil liggen. Omgeving prikkels komen niet lekker binnen.

27-09-2020 | Man | 62
alprazolam
Werkt wel....geeft rustgevender gevoel maar o.25 is iets te zwak ...meer resultaat met 0.5mg

Temesta

27-09-2020 | Vrouw | 54
lorazepam
Hyperventilatie. Plots gekregen na borstkanker. Paniekaanvallen en angstaanvallen. Na het gebruik van Sipralexa en Temesta rustiger geworden. Maar nu in 2020 terug veel hyperventilatie en paniekaanvallen. Vader overleden ten gevolge van kanker en dementie. Corona tijden. Mijn echtgenoot zwaar gevallen onlangs, ziekenhuisbed moeten plaatsen. Temesta helpt mij hierdoor.

27-09-2020 | Vrouw | 67
alprazolam
Ik raak snel in paniek als ik alleen ben. De angst om een hartaanval ed is er steeds bij mij. Ik krijg dan hartkloppingen, begin te zweten, hoge hartslag en bloeddruk.

Escitalopram

23-09-2020 | Vrouw | 30
escitalopram
I.v.m. Angstklachten begonnen met deze medicatie. Een keer therapie gehad met succes. Maar na het overlijden van een van mijn ouders bleef ik terugvallen van angstklachten houden. Dit trok dan wel vanzelf iedere keer weer bij, maar het bleef nooit stabiel. Dan ging het een paar maanden goed en ervaarde ik weinig klachten, en dan had ik ineens weer een flinke terugval en wa[lees meer...]s het vrij pittig. Ik kon sinds een jaar mij ook wat neerslachtig voelen wat ook vrij nieuw voor mij was. Na dat ik na therapie afgesloten te hebben opnieuw weer een terugval had heb ik, in de hoop wat stabiliteit te krijgen, gekozen voor antidepresiva. Begonnen met 5 mg. Eerste dag was ik extreem moe. Maar aangezien dit op een vrije dag viel was dit allemaal niet zo erg. Verder wel in de eerste twee weken mij snachts een enkele keer wat paniekerig gevoelt. 1x een oor suis gehad van een paar seconden en af en toe een wat droge mond gehad. Al deze bijwerkingen zijn in de tussentijd verdwenen. Wel merkte ik weinig van de 5 mg dus rustig opgebouwd naar uiteindelijk 15 mg. Dit lijkt een prettige dosis voor mij te zijn. Ik voel mij niet afgevlakt. Ik kan nog gewoon hard in de lach schieten om van alles en nog wat en voel mij gewoon nog steeds vrolijk. Angst en stemming klachten zijn milder geworden. Nu afwachten of de voor mij bekende terug vallen ook uit blijven. Enigste bijwerking die ik nu trouwens wel ervaar is intens dromen. Maar dit ervaar ik tot nu toe niet als erg vervelend. Iedere ochtend weer een grappig verhaal om te vertellen aan mijn partner :) Al met al dus best tevreden en vielen de bijwerkingen achteraf enorm mee. Wel is het naar mijn idee belangrijk om de dosis rustig op te bouwen. Ik heb zelfs tussen de dosering van 5 en 10 een aantal dagen 7,5 geslikt omdat ik het wat spannend vond om op te bouwen. Op deze manier ging alles goed.

22-09-2020 | Vrouw | 36
quetiapine
ik gebruik het na een burnout met paniek en depressie , en het werkt voor mij echt heel goed . 50mg op de avond en 50mg op de dag. Zelfs mijn lorazepan afkunnen bouwen a 3mg per dag. Nu willen ze na net stabiel zijn afbouwen ... Geprobeerd maar zeker nog niet klaar voor moet dan wel wat langer weer op me zelf kunnen vertrouwen . Sliep gelijk slecht en had zo veel mee[lees meer...]r spanning met wakker worden.

22-09-2020 | Vrouw | 26
sertraline
Voor mensen die dit medicijn net gebruiken en heftige bijwerkingen ervaren... hou vol!! Na ruim 4 weken begin ik mijn leven weer terug te krijgen. Heftige paniek aanvallen uit het niets... (burn-out)) in een klap verloor ik grip op mijn leven. De angst overheerste en was mezelf totaal kwijt, na gesprek met de huisarts die mij dit voorschreef dit gaan gebruiken. De eerste [lees meer...]weken waren nog heftiger enorme onrust, continue bezig zijn met mijn ademhaling. Ik merk nu dat het begint af te vlakken, als ik ergens lang over door blijf malen blokt het en gaan me gedachten over.. ze zijn er nog wel maar niet meer zo heftig. Ik kan weer opbouwen..... het geeft mij een steuntje in de rug. Ik begin pas net, maar het begin is er gelukkig dus wel!!.

Paroxetine

21-09-2020 | Man | 50
paroxetine
Ik gebruik nu Duloxetine, maar merk dat dit niets doet. Ik wil overstappen op Paroxetine. Zijn er ervaringen met overstappen van een ander antidepressiva op Paroxetine ?

18-09-2020 | Vrouw | 60
quetiapine
De seroquel (25 mg) maakt me minder angstig en daardoor kan ik me gemakkelijker in nieuwe situaties gooien en kan ik gespannen situaties aan. Na 3 dagen van inname seroquel begon ik me rustiger te voelen (echt een wondermiddel). Want Xanax heeft maar een heel korstondige werking van een paar uur en daarna begint angst en paniek opnieuw. Seroquel maakt je rustig geduren[lees meer...]de gans de dag en je slaapt heel goed. Ik sliep wel 10 uur per nacht, maar dat deed echt deugd. Wel suf gedurende lang deel van de dag, maar dat nam ik er graag bij. Ben met afbouw van 25 mg begonnen tijdens een periode dat ik me goed voelde en goed op dreef was, telkens naar 12,5 mg per dag, maar ik merk dat de angst en paniek terug komt, dus ga ik opnieuw naar 25 mg en wacht op nieuwe periode van rust en kalmte om nog langzamer af te bouwen indien nodig. En anders vind ik het niet erg om dit te blijven nemen, als dat mijn leven aangenamer maakt. Had tijdens afbouwperiode veel last van diarree en minder diep slapen. Diarree is voor mij altijd een signaal dat de angst gaat terugkomen.

16-09-2020 | Vrouw | 44
sertraline
Hallo, ik slik nu sinds drie dagen sertraline, maar vandaag heb ik koorts gekregen, het staat wel bij de bijwerkingen. Maar heeft iemand anders hier ook last van gehad? En moet ik gelijk de arts bellen?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2423)
Depressie (1970)
Angst & paniekstoornis (1882)
Hoge bloeddruk (1374)
Blaasontsteking (985)