ziekte

Oxazepam Diabetes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst & paniekstoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst & paniekstoornis

Orap

27-09-2020 | Vrouw | 39
pimozide
Heb Ptss en asperger. Ptss complex trauma is beter behandelbaar met emdr. Het is een complete hel, maar het werkt. Rook en drink alleen in het weekeind. Blowtje was ik allang mee gestopt. Slik te weinig oxazepam ivm niet verslaving gevoelig. Zijn geen lekkere pillen indien je niet in je bed wil liggen. Omgeving prikkels komen niet lekker binnen.

Alprazolam

27-09-2020 | Man | 62
alprazolam
Werkt wel....geeft rustgevender gevoel maar o.25 is iets te zwak ...meer resultaat met 0.5mg

Temesta

27-09-2020 | Vrouw | 54
lorazepam
Hyperventilatie. Plots gekregen na borstkanker. Paniekaanvallen en angstaanvallen. Na het gebruik van Sipralexa en Temesta rustiger geworden. Maar nu in 2020 terug veel hyperventilatie en paniekaanvallen. Vader overleden ten gevolge van kanker en dementie. Corona tijden. Mijn echtgenoot zwaar gevallen onlangs, ziekenhuisbed moeten plaatsen. Temesta helpt mij hierdoor.

Alprazolam

27-09-2020 | Vrouw | 67
alprazolam
Ik raak snel in paniek als ik alleen ben. De angst om een hartaanval ed is er steeds bij mij. Ik krijg dan hartkloppingen, begin te zweten, hoge hartslag en bloeddruk.

Escitalopram

23-09-2020 | Vrouw | 30
escitalopram
I.v.m. Angstklachten begonnen met deze medicatie. Een keer therapie gehad met succes. Maar na het overlijden van een van mijn ouders bleef ik terugvallen van angstklachten houden. Dit trok dan wel vanzelf iedere keer weer bij, maar het bleef nooit stabiel. Dan ging het een paar maanden goed en ervaarde ik weinig klachten, en dan had ik ineens weer een flinke terugval en wa[lees meer...]s het vrij pittig. Ik kon sinds een jaar mij ook wat neerslachtig voelen wat ook vrij nieuw voor mij was. Na dat ik na therapie afgesloten te hebben opnieuw weer een terugval had heb ik, in de hoop wat stabiliteit te krijgen, gekozen voor antidepresiva. Begonnen met 5 mg. Eerste dag was ik extreem moe. Maar aangezien dit op een vrije dag viel was dit allemaal niet zo erg. Verder wel in de eerste twee weken mij snachts een enkele keer wat paniekerig gevoelt. 1x een oor suis gehad van een paar seconden en af en toe een wat droge mond gehad. Al deze bijwerkingen zijn in de tussentijd verdwenen. Wel merkte ik weinig van de 5 mg dus rustig opgebouwd naar uiteindelijk 15 mg. Dit lijkt een prettige dosis voor mij te zijn. Ik voel mij niet afgevlakt. Ik kan nog gewoon hard in de lach schieten om van alles en nog wat en voel mij gewoon nog steeds vrolijk. Angst en stemming klachten zijn milder geworden. Nu afwachten of de voor mij bekende terug vallen ook uit blijven. Enigste bijwerking die ik nu trouwens wel ervaar is intens dromen. Maar dit ervaar ik tot nu toe niet als erg vervelend. Iedere ochtend weer een grappig verhaal om te vertellen aan mijn partner :) Al met al dus best tevreden en vielen de bijwerkingen achteraf enorm mee. Wel is het naar mijn idee belangrijk om de dosis rustig op te bouwen. Ik heb zelfs tussen de dosering van 5 en 10 een aantal dagen 7,5 geslikt omdat ik het wat spannend vond om op te bouwen. Op deze manier ging alles goed.

Quetiapine

22-09-2020 | Vrouw | 36
quetiapine
ik gebruik het na een burnout met paniek en depressie , en het werkt voor mij echt heel goed . 50mg op de avond en 50mg op de dag. Zelfs mijn lorazepan afkunnen bouwen a 3mg per dag. Nu willen ze na net stabiel zijn afbouwen ... Geprobeerd maar zeker nog niet klaar voor moet dan wel wat langer weer op me zelf kunnen vertrouwen . Sliep gelijk slecht en had zo veel mee[lees meer...]r spanning met wakker worden.

22-09-2020 | Vrouw | 26
sertraline
Voor mensen die dit medicijn net gebruiken en heftige bijwerkingen ervaren... hou vol!! Na ruim 4 weken begin ik mijn leven weer terug te krijgen. Heftige paniek aanvallen uit het niets... (burn-out)) in een klap verloor ik grip op mijn leven. De angst overheerste en was mezelf totaal kwijt, na gesprek met de huisarts die mij dit voorschreef dit gaan gebruiken. De eerste [lees meer...]weken waren nog heftiger enorme onrust, continue bezig zijn met mijn ademhaling. Ik merk nu dat het begint af te vlakken, als ik ergens lang over door blijf malen blokt het en gaan me gedachten over.. ze zijn er nog wel maar niet meer zo heftig. Ik kan weer opbouwen..... het geeft mij een steuntje in de rug. Ik begin pas net, maar het begin is er gelukkig dus wel!!.

21-09-2020 | Man | 50
paroxetine
Ik gebruik nu Duloxetine, maar merk dat dit niets doet. Ik wil overstappen op Paroxetine. Zijn er ervaringen met overstappen van een ander antidepressiva op Paroxetine ?

Seroquel

18-09-2020 | Vrouw | 60
quetiapine
De seroquel (25 mg) maakt me minder angstig en daardoor kan ik me gemakkelijker in nieuwe situaties gooien en kan ik gespannen situaties aan. Na 3 dagen van inname seroquel begon ik me rustiger te voelen (echt een wondermiddel). Want Xanax heeft maar een heel korstondige werking van een paar uur en daarna begint angst en paniek opnieuw. Seroquel maakt je rustig geduren[lees meer...]de gans de dag en je slaapt heel goed. Ik sliep wel 10 uur per nacht, maar dat deed echt deugd. Wel suf gedurende lang deel van de dag, maar dat nam ik er graag bij. Ben met afbouw van 25 mg begonnen tijdens een periode dat ik me goed voelde en goed op dreef was, telkens naar 12,5 mg per dag, maar ik merk dat de angst en paniek terug komt, dus ga ik opnieuw naar 25 mg en wacht op nieuwe periode van rust en kalmte om nog langzamer af te bouwen indien nodig. En anders vind ik het niet erg om dit te blijven nemen, als dat mijn leven aangenamer maakt. Had tijdens afbouwperiode veel last van diarree en minder diep slapen. Diarree is voor mij altijd een signaal dat de angst gaat terugkomen.

16-09-2020 | Vrouw | 44
sertraline
Hallo, ik slik nu sinds drie dagen sertraline, maar vandaag heb ik koorts gekregen, het staat wel bij de bijwerkingen. Maar heeft iemand anders hier ook last van gehad? En moet ik gelijk de arts bellen?

Mirtazapine

15-09-2020 | Vrouw | 67
mirtazapine
Ik ben langzaam gestart met dit medicijn. Het viel in het begin wel mee. Ik kon vanaf dag 1 goed slapen en daar was ik erg blij mee. Gewichtstoename en gewrichtspijn nam ik op de koop toe. Ik ben nu een half jaar verder en het slapen gaat ook al weer wat moeilijker en ik dat dat ik het aankomen op den dUur wel onder de knie zou krijgen maar dat is niet zo. Ook gewrichtspij[lees meer...]n wordt naar mijn idee steeds erger. Ik kies er nu wel voor on dit middel nog een poosje te slikken maar ik hoop toch dat ik tzt er mee stoppen mag.

15-09-2020 | Vrouw | 37
escitalopram
Hallo allemaal, Ik gebruik lexapro al een aantal jaar en werkt goed voor mij. Dit jaar door de Corona ben ik me baan verloren en zat 7 wk thuis en voelde me fantastisch ervoor en zat op 10mg. Door het thuis zitten en verliezen van me baan heb ik een mega terugslag gekregen en eigenlijk ben ik weer terug bij af! Ik werd weer bang in de supermarkt en angstig in me eigen d[lees meer...]orp! Wat ik al jaren niet meer ervaren heb! Ik ben nu dus op gaan hogen nu precies een week geleden en voel nog niet echt verschil! Hiervoor sloeg het aan na 7 dagen en durfde ik al weer veel meer. Mijn vraag aan mede gebruikers hoe snel sloeg de ophoging bij jullie aan? Als het werkt dan ben ik heel blij met het medicijn. Ik ervaar op het moment veel alsof ik in een andere wereld leef soort dat ik uit me lichaam trees en vind dat best wel spannend. Als ik bezig ben dan heb ik nergens last van. Graag hoor ik van jullie hoe snel de ophoging aansloeg. Heb even die geruststelling nodig. Groetjes Lydia

Promethazine Dragees / Stroop / Injecties

15-09-2020 | Man | 52
promethazine
Promethazine zou ook voor minder onrust moeten zorgen in je hoofd. Dit is ook de reden dat ik dit middel, overigens op mijn eigen verzoek, voorgeschreven heb gekregen. Promethazine zorgt bij mij voor een forse gewichtstoename. Ik weeg inmiddels zo'n 20 kg te zwaar ! Dit wordt ook erkend door mijn apotheker, huisarts en psychiater.

13-09-2020 | Vrouw | 50
paroxetine
Goedendag Herkent iemand schokken ik hoofd Ik gebruik paroxetine 10mg en maand Please laat iemand reageren. Gaat dit over

12-09-2020 | Vrouw | 67
sertraline
Door depressieve klachten heeft een psychiater mij dit voorgeschreven inmiddels gebruik ik dit al jaren en heb het idee dat het niets meer doet. Ik ben moe en lusteloos en zeker 10 kilo aangekomen. Bij verschillende psychologen en psychiaters geweest waarbij ook nog eens ADHD en angststoornis is geconstateerd heb ik alprazolam erbij gekregen o 0, 10 mg 2 x per dag dit [lees meer...]maakt mij wel rustig maar ook vergeetachtig. Ook heb ik eens een ander medicijn gehad tegen angst en depressie maar daar werd ik nog depressiever van. Nu vanwege covid 19 en minder sociale contacten worden de angst en onzekerheid steeds meer. Ook de depressie. Er zijn wachtlijsten bij de GGZ en de berichten op tv en programma's zijn ronduit deprimerend !! Zelf durf ik mij nergens voor in te schrijven tewijl ik juist erg veel behoefte heb aan nieuwe ideeën en impulsen. Mijn pubertijd is niet prettig verlopen en de middelbare school niet afgemaakt. Nu ik gepensioneerd ben zou ik daar juist iets mee willen gaan doen en nu kan het weer niet. 15 of 20 jaar een zelfde medicijn slikken en zelfs nog meer erbij kan volgens mij niet echt goed zijn ! Huisartsen kunnen deze problemen niet aan en de psychische gezondheidszorg al helemaal niet ! Initiatief nemen om patiënten of cliënten eens per tijd eens door te lichten...of liever gezegd eens voor te lichten wat er voor andere mogelijkheden zijn is er niet of nauwelijks. Ik vind het niet zo gek dat de maatschappij doordraait door alle tegenstrijdige voorlichting en berichtgeving via de regering en de media. Wanneer komt men daar als medicus eens in opstand ? En zet de cliënt centraal en niet de commerciële handel in nog meer consumeren en iedere bijwerking van een medicijn maar weer behandelen met nog een medicijn erbij !

Fluoxetine

09-09-2020 | Vrouw | 45
fluoxetine
Fluoxetine 40mg werkt super bij mijn angst en paniekstoornis maar ik ben extreem moe. Ik slaap meer dan dat ik wakker ben en blijf aan het gapen. Ik neem dit medicijn nu ongeveer 8 maanden. Ik vraag me af of er iets aan te doen is aan de moeheid of is misschien een ander medicijn de oplossing? Wel ben ik blij dat ik gewoon de deur weer uit kan maar ben blij als ik kan slap[lees meer...]en of niets hoef te doen.

09-09-2020 | Man | 63
citalopram
Hallo allemaal Ik kreeg opeens last van paniekaanvallen en heel veel stress. Daarnaast kreeg ik van de ene op de andere dag ik niet meer na de supermarkt durf en andere winkels. Ben na de dokter geweest kreeg citalopram 10 mg en het nodig was oxazepam. Hielp weinig en ben overgestapt na een week op 20 mg citalopram. Ben nu goed twee en half week op 20 mg maar merk m[lees meer...]aar heel weinig resultaat. Wanneer kan ik resultaat verwachten of wil ik te snel. Zou heel blij zijn met reacties!!

Kyleena

08-09-2020 | Vrouw | 28
levonorgestrel
Dit spiraaltje heeft mij ontzettend geholpen. Ik ben emotioneel stabiel geworden en mijn pms is zo goed als weg. Ook mijn migraine met aura aanvallen zijn weggebleven. Geef je lichaam even de tijd aan de hormonen te wennen. Wel wat haaruitval maar al met al ontzettend tevreden! Eindelijk rust in mijn hoofd!

Venlafaxine

08-09-2020 | Vrouw | 52
venlafaxine
Stop met dit middel,en ga weer leven voelen de zon en kleuren zien alles word afgevlakt en als je wilt stoppen word je gek.Ben met taperingsstrip gestopt Apotheek maakt deze.Heb venlafaxine 9 jaar.gebruikt.Helaas niet t juiste medicijn voor mij.

07-09-2020 | Vrouw | 21
sertraline
Sinds (ongeveer) 2 maanden gebruik ik nu Sertraline. Ik heb al lange tijd last van angsten en paniek, die vorig jaar juni erg extreem werden. Ik heb antidepressiva altijd afgewezen uit angst voor bijwerkingen, maar ook uit angst dat ik er nooit meer vanaf zou komen. Toen ik zodanig ziek, geisoleerd en ongelukkig was, besloot ik er toch aan te beginnen. Ik ben begonnen [lees meer...]met een zeer lichte dosis, 25mg, omdat ik bang was voor bijwerkingen. De eerste week heb ik me wat misselijk, duizelig en slaperig gevoeld. De bijwerkingen namen eigenlijk al snel af. Ook bij de ophogingen heb ik wat bijwerkingen gehad, maar dit was allemaal makkelijk te verdragen. Tot nu toe merk ik positief verschil. Ik durfde eerst letterlijk niks. Nog geen 5 meter van mijn huis af te lopen. Nu merk ik dat mijn gedachtegang heel anders is. Ik denk wat vaker: ‘ach, wat maakt het ook uit’. Ook heb ik voor mijn gevoel enorm veel energie erbij gekregen. Normaal kwam ik mijn bed niet uit, maar nu spring ik rond alsof ik energie te veel heb haha. Ik kom steeds meer de deur uit en doe steeds meer positieve ervaringen op. Ik ben blij dat ik ermee begonnen ben, tot nu toe helpt het mij snel in de goeie richting. Gisteravond heb ik de dosis opgehoogd naar 75 mg, want ik ben er nog niet. Maar als het zo blijft doorgaan als nu, zie ik de toekomst positief in. Een tip: Bij angst voor bijwerkingen, lees NIET de bijsluiter. Laat het op je af komen. Het zal voor elk mens anders zijn, dus durf te ervaren hoe het voor jou is. Als het niet perse nodig is om antidepressiva te nemen zou ik er persoonlijk niet aan beginnen. Maar als je echt in een zwart gat zit, give it a go! Doe het voor jezelf en neem er ook de tijd voor. Zorg dat je de eerste paar dagen genoeg afleiding hebt!

Valdispert

07-09-2020 | Vrouw | 33
valeriaan
In het begin werkte het maar zodra je het langer als 3 dagen gebruikt en stopt krijg je nare bijwerkingen. De paniekaanvallen worden erger, zelfs tot trillen aan toe en zweten, lijkt net op afkicken. Dit is de 2de keer dat ik deze bijwerkingen heb gekregen dat ik zelfs op de huisartsenpost ben beland. De bijwerkingen of na werking als je stopt waren o.a. Niet kunnen[lees meer...] slapen hoofdpijn Trillen Nog meer paniek ervaren Totaal ontregeld zijn Ik raad het af dit te gebruiken!

06-09-2020 | Vrouw | 52
citalopram
Hallo slik nu 5 maanden 10 mg en de angst en piekeren is al minder heb veel bijwerkingen gehad en nog soms maar word wel minder maar soms denk ik wat duurt het lang moet ik nu naar 20 mg gaan of nog afwachten omdat ik ook nog bijwerkingen heb Helppp wie herkend dit en kan mij raad geven ????

Mirtazapine

31-08-2020 | Vrouw | 73
mirtazapine
Vwg burnout/depressieve klachten/slaapproblemen gebruik ik sinds maart jl mirtazapine. De helft van een tabletje, 7,5 mg, voor het slapen gaan. Daarbij een ‘beetje’ oxazepam, 5 mg, soms iets meer want op de mirtazapine sliep ik niet in ( oxa. voorheen wel..). Vlgs de huisarts mag dit samen, het werkt over het algemeen ook wb het slapen maar ik heb er geen goed gevoel o[lees meer...]ver dat ik beide med. neem. Voel me overdag ook vaker mat en weinig energie. Msch moet ik het toch alleen met de mirtazapine proberen? Die wil ik vooralsnog liever niet stoppen want ze helpen tegen de angstklachten, vlakken ze af. Qua gewicht ongev. 2,5/3 kg aangekomen, niet erg in mijn geval want had ondergewicht. Wel veel last van hartkloppingen de laatste tijd, vooral na eten/drinken. Herkenbaar? Graag een reactie, met dank,

30-08-2020 | Man | 21
citalopram
Enige bijwerkingen zoals slechtere omgevingsbewustheid en enige emotionele afvlakking waren aanwezig, maar de bijwerkingen waren niet echt heftig, ondanks dat mijn lichaam dit medicijn slecht afbreekt. Deed vrij weinig voor depressie/angsten. Heb het ongeveer twee maanden gebruikt. Weinig last gehad bij afbouwen.

Buspiron

30-08-2020 | Man | 21
buspiron
Bijwerkingen waren o.a. “brain zaps”, onrust, verergering paniek, terugkeer van depressieve symptomen en slapeloosheid. Symptomen zijn nu na een week stoppen nog steeds aanwezig en zijn zeer hinderlijk en erger dan die van alle antidepressiva en antipsychotica die ik tot nu toe heb geprobeerd. Geen positieve effecten gemerkt. Afbraak van dit medicijn is volgens genetische[lees meer...] test geen probleem, dus waar het probleem zit, weet ik niet: het medicijn moet in principe al een paar dagen uit mijn lichaam zijn. Ook het twee keer per dag moeten innemen (altijd een half uur nuchter voor en na inname in mijn geval) is soms wat onpraktisch, maar zou geen probleem zijn als het hielp.

26-08-2020 | Man | 48
citalopram
Slik nu een week 10 mg .. overdag duf en moe .. nergens zin in .. moeite om een activiteit te ondernemen. Werken zit er al helemaal niet in op dit moment.. word dit herkent door andere? Heb al last van angsten in mijn slaap maar nu zijn die nog angstiger.. het versterkt. Ga ervan uit dat de verschijnselen na een paar weken afnemen.

24-08-2020 | Vrouw | 43
escitalopram
Al sinds december gebruik ik Escitalopram, begonnen met 10MG, eerste 5 wk waren een hel maar daarna geen last meer van paniek en angst. In 2017 afgebouwd naar 5mg en ook dat ging jaren goed. Tot juni dit jaar, na een periode van veel bewegen , minder eten en eindelijk mijn overtollige AD kilo’s kwijtgeraakt te zijn ervaar ik weer paniek en angst. Iemand ervaringen met de b[lees meer...]ijwerkingen als ik nu weer ga verhogen naar 10MG?

24-08-2020 | Man | 39

24-08-2020 | Vrouw | 49
paroxetine
Al 25 gebruik ik paroxetine eerst 40 mg, nu al 10 jaar 20 mg. Geweldig, het heeft mij mijn leven terug gegeven na 2 jaar thuis zitten met angst. Natuurlijk is het af en toe nog best knokken. Maar met dit medicijn lukt me dat wel.

16-08-2020 | Vrouw | 58
escitalopram
Ooit eerder geprobeerd tegen angst- en paniekstoornis. na 1e tablet van 10mg ontzettend agressief geworden, meteen mee gestopt. Laatst in druppelvorm geprobeerd om langzaam op te bouwen. Eerste 4 dagen 1 druppel per dag. Toen dag 5 overgegaan op 2 druppels. Gaandeweg de week viel ik bijna een halve kilo per dag af, maar ik dacht er niets van. Dag 7 merkte ik ineens heel v[lees meer...]eel blauwe plekken op op mijn rechterflank, en ik was inmiddels van 69kg naar 65kg gegaan! Heb de behandelaar ingelicht en die zei dat ik direct moest stoppen. Ze zei dat ze in haar hele carrière slechts 1x iemand heeft meegemaakt met een verandering in de bloedstolling en nooit in combinatie met veel afvallen. Ze heeft mijn bloed laten onderzoeken op afwijkingen (mbt kanker), maar daar was geen sprake van. Duidelijk dus bijwerkingen van de Lexapro. Dit werd bevestigd dat er geen blauwe plekken meer zijn ontstaan en mijn gewicht stabiel is. Dus zodra je blauwe plekken krijgt: stoppen! Je kunt intern dus allerlei bloedingen krijgen, levensgevaarlijk. Rest mij nu het probleem welke antidepressivum mij gaat helpen om mijn labiele psyche/angsten/slaapproblemen door tinnitus en keelslijm te ondersteunen, zodat ik normaal kan functioneren.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2407)
Depressie (1955)
Angst & paniekstoornis (1862)
Hoge bloeddruk (1366)
Blaasontsteking (972)